Radio buttons

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Traineeship Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij start via ons bij deze opdrachtgever als Trainee Java ontwikkelaar, tijdens het traineeship ga je in 1 jaar van de basis naar professioneel Java ontwikkelaar. Je start samen met een groep trainees, volgt de aangeboden cursussen en gaat aan de slag bij één van onze opdrachtgevers. Na een aantal maanden volgt de volgende opdracht. Door de groei in jouw rol kom je op steeds complexere opdrachten terecht. Veel afwisseling dus. Collega’s met ervaring helpen je bij deze groei en samen met jouw coach ga je een persoonlijke leerplan opzetten om jou

Bekijk vacature »

Full Stack Software Developer C#.NET

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een gepassioneerde Full Stack C#.NET Software Developer. Als Software Developer ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere ontwikkelaars en engineers om de sensoren in machines uit te lezen en deze data om te zetten in management informatie voor jullie klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Testen en valideren van de ontwikkelde software. Actief deelnemen aan code reviews en bijdragen aan het verbeteren van de kwaliteit van de software. Je gaat aan

Bekijk vacature »

Front-end developer gezocht

Functie Je komt in een team met ambitieuze developers die de passie voor Front-End met jou delen. Samen ga je aan de slag met leuke en leerzame opdrachten. Het team heeft een eigen budget en financiën en zij bepalen zelf hoe dat besteed en investeert wordt. Je gebruikt tools als JavaScript, Node.js, React, Angular, Typescript en Vue.js wanneer je werkt aan de opdrachten. Daarnaast zul je veel leren van je collega’s en gezamenlijk een leuke tijd doorbrengen tijdens activiteiten zoals wintersport, hackatons en conferentiebezoeken. Je krijgt niet alleen de mogelijkheid Front-End te ontwikkelen, maar ook vooral jezelf. Dit kan behaald

Bekijk vacature »

Front-End React Developer

Als Front-End React Developer verbeter je de user experience van onze eigen webapplicaties voor onze collega's binnen Coolblue. Wat doe je als Front-End React Developer bij Coolblue? Als Front-end React Developer werk je aan de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten met React.js. Je vindt het leuk om samen te werken met de UX designer om stories op te pakken. Daarnaast ben je trots op je werk en verwelkomt alle feedback. Ook Front-end React Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen Verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop

Bekijk vacature »

SQL database ontwikkelaar

Functie omschrijving Ben jij niet bang voor complexe algoritmes? Schikt het schrijven van procedures in T-SQL jouw niet af en heb jij al de nodige informatie in SQL, dan is functie precies wat voor jou! Jouw werkzaamheden gaan er als volgt uit zien: Je gaat werken aan de complexere projecten waar jij van A tot Z bij betrokken bent. Je gaat zorg dragen voor het ontwerp, de ontwikkeling en het updaten van SQL databases. Dit doe je op basis van T-SQL. Jij bent van start tot finish betrokken bij de projecten die jij leidt. Je houdt contact met klanten en

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Junior PHP Developer

Je maakt een vliegende start van je carrière, door meteen mee te bouwen aan de digitale aspecten van Coolblue. Wat doe je als Junior PHP Developer bij Coolblue? Als Junior PHP Developer ben je meteen vanaf de start onderdeel van een development team. Je kijkt veel mee met collega’s en volgt trainingen om te groeien als Junior Developer. Op dat moment komt je wil om steeds te blijven leren naar boven. Daarnaast pak je in de sprints ook je eigen stories op om Coolblue iedere dag een beetje beter te kunnen maken. Je sterk analytisch vermogen komt dan ook goed

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar C# .NET

Functie omschrijving Startende Software Ontwikkelaar gezocht met kennis van C# .NET! Ben jij net klaar met je opleiding en ben je op zoek naar je eerste echte werkervaring? Of heb jij al enige werkervaring maar ben toe aan iets nieuws? Dan is dit de perfecte kans voor jou! Wij zoeken namelijk een Junior Software Ontwikkelaar die klaar is voor een nieuwe uitdaging bij een leuke werkgeven in de regio Zeist. In deze functie werk jij vaak aan verschillende projecten en ga je bij klanten op bezoek. Ben jij op zoek naar een functie met uitdaging, diversiteit en verantwoordelijkheid? Dan is

Bekijk vacature »

Senior Applicatie ontwikkelaar Java

Bedrijfsomschrijving De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center. Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt. Functieomschrijving We verwachten van je,

Bekijk vacature »

Android developer

De functie Schiphol is een plek om te reizen, te verblijven en te werken. Door middel van data en technologie richten we op al deze gebieden het leef- en werkklimaat optimaal in en zorgen we voor een slimmere en efficiëntere operatie. Wij ontwikkelen nieuwe producten en diensten vanuit de wensen en behoeften van onze klanten, voorspellen passagier flows en testen digitale oplossingen om rijen en andere pijnpunten in het proces te verminderen. Met slimme feedback van sensortechnologie maken we zelfs data van toiletten en stoelen inzichtelijk en bruikbaar. Het Commercial Platform bestaat uit multidisciplinaire teams met een end-2-end verantwoordelijkheid voor

Bekijk vacature »

Junior .NET Developer

Dit ga je doen Als junior .NET Developer lever je met jouw oplossingen direct een bijdrage aan de bedrijfsprocessen van de klanten. Werkzaamheden waar jij je zoal mee bezig houdt zijn; Het ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van de draaiende platforms van de klanten; Softwareontwikkeling middels C#, .NET; Klantcontact om de wensen te bespreken en uit te werken; Optimaliseren van de (huidige) bedrijfsprocessen; De IT-afdeling bestaat uit 30 personen verdeeld over 3 teams. Het team waar je in terecht komt bestaat uit ongeveer tien man. Het is een team wat bestaat uit betrokken collega’s, waar iedereen bereidt is om elkaar te

Bekijk vacature »

Trainee pega developer

Wil jij een mooie stap maken in jouw carrière? Mooi! Bij De Mandemakers Groep haal je binnen 6 maanden je CSA- en CSSA-certificaten, waarna jij aan de slag kan als Pega-developer in ons IT-team. Achter de schermen zorg jij ervoor dat collega’s efficiënt werken en klanten iedere dag beter geholpen worden. Wil jij daaraan bijdragen? En jouw ICT-skills ontwikkelen? Lees dan snel verder en solliciteer vandaag nog als trainee Pega-developer. Wat ga je doen? Als trainee Pega developer leiden wij je op tot gecertificeerd software developer voor het low-code platform PegaSystems. In de training ben je verantwoordelijk voor een te

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functie omschrijving Als Back-end Developer heb je de eer om als eerste interne developer bij deze organisatie te beginnen. Op dit moment zijn er externe developers, maar daar wil de organisatie verandering in brengen. Op termijn moet de gehele afdeling uit intern personeel bestaan. Je kan je voorstellen dat de eerste interne developer ook de nodige kennis mee moet brengen. Dat klopt. Je gaat je namelijk aan het begin bekommeren over de externe developers en uiteindelijk over je interne collega's. Verder ga je het volgende doen: Het bedenken, beheren en onderhouden van webportalen, API-koppelingen en applicaties; Je bedenkt en werkt

Bekijk vacature »

.Net Ontwikkelaar

Dit ga je doen Het ontwerpen en ontwikkelen van software voor klanten; Het bijdragen van kennis en ervaring; Het integreren van van de software en afstemmen met klanten; Het functioneel testen van de ontwikkelde software. Hier ga je werken Voor onze relatie zijn wij momenteel op zoek naar een .Net Developer die wilt werken aan software die draait op machines wereldwijd. De organisatie produceert software voor applicaties die gebruikt worden in verschillende branches. De software wordt geleverd aan fabrikanten van verschillende robotica en machines. Als .Net ontwikkelaar ben je intern onderdeel van het team wat de applicatie omgevingen ontwikkeld en

Bekijk vacature »

Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 12946 Introductie We are looking for a Java Developer! Our client is one of the most innovation companies located within the Netherlands. We provide high quality software in a high-tech and challenging market. Functieomschrijving The department is specialized in creating and developing high quality software for manufacturing automation in a high tech environment. We strive to provide our clients with high quality software and deliver state of the art solutions in a variety of ways. Creating software infrastructure using Java SE / EE Create applications to fine tune manufacturing processes

Bekijk vacature »
E Ander

E Ander

26/04/2015 10:20:16
Quote Anchor link
Ik ben bezig met o.a. een onderdelen database te maken. Je kan dan d.m.v. een radio button een onderdeel kiezen. Er volgt een verwerking en je kan een nieuwe keuze maken.
Die radio buttons worden gelijk met de unieke items uit een database gemaakt.

Nu wil ik, nadat de keuze die gemaakt is uit de radio buttons, die keuze via een geselecteerde radio button zichtbaar blijft.

Ik vond op het internet:
>form> <input type="radio" name="colors" id="red">Red<br></form>
<button onclick="check()">Check "Red"</button>
<script>
function check() {
document.getElementById("red").checked = true;
}

Ik dacht dat als ik nu "RED" vervang voor het ID van de opgevraagde data en elke button een id geef die gelijk is aan het id van die data, dan moet de radio button te selecteren zijn.
While($record= mysql_fetch_object($resultaat))
{
$soort_id=$record->soort_ID;
$soort=$record->soort;
?><script>
function check()
{
document.getElementById($soort_id).checked = true;
}
</script>
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php
    echo "<Input type = 'Radio' Name ='soortkeuze' value= $soort_id id=$soort_id>$soort<br>";
    if ($soort_id==$selected_radio){Check '$soort_id' ;}        
    }[
/i]
Nu krijg ik [b]Parse error: syntax error, unexpected T_CONSTANT_ENCAPSED_STRING [/b] in
[i]if ($soort_id==$selected_radio){Check '$soort_id' ;}[/i]
Ik heb [i]Check $soort_id [/i] eerst geprobeerd maar dat werkte allemaal niet.
Vervolgens heb ik bedacht dat $soort_id nu een dubbel functie krijgt en dit het probleem kon geven.
[
i]$x=1;
While($record= mysql_fetch_object($resultaat))    
    {

    $soort_id=$record->soort_ID;
    $soort=$record->soort;
    ?>
<script>
function check()
{
document.getElementById($soort_id).checked = true;
}
</script>
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
<?php
    echo "<Input type = 'Radio' Name ='soortkeuze' value= $soort_id id=$x>$soort<br>";
    if ($soort_id==$selected_radio){Check $id ;}
    $x=$x++;        
    }[
/i]
Nu heeft elke button de id van x. Maar ook dat gaat mis.
Ik ga dus ergens de mist in. Wie kan me helpen?

De radio functie button moet ge checked kunnen worden, die waarde moet dan weer veranderd kunnen worden door een andere button in te drukken. De database voorwerpen veranderd niet bij het kiezen alleen de lijst van voorwerpen die gekozen zijn.

[
size=xsmall][i]Toevoeging op 26/04/2015 10:31:24:[/i][/size]

En koudweg had ik het geplaatst toen ik een z.g.n. brainwave kreeg:
$x=1;
While($record= mysql_fetch_object($resultaat))    
    {

    $soort_id=$record->soort_ID;
    $soort=$record->soort;
    $keuze="";
    if ($soort_id==$selected_radio){$keuze="CHECKED" ;}
    echo "<Input type = 'Radio' Name ='soortkeuze' value= $soort_id id=$x $keuze>$soort<br>";
    
    $x=$x++;        
    }

Niet zo lastig doen, gewoon het woord "CHECKED" op de juiste plaats er tussen zetten werkt.

Bedankt voor het lezen. Ik heb wat ik zocht. ;-)
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 18:07:17
 
Eddy E

Eddy E

26/04/2015 22:04:25
Quote Anchor link
Je code is nogal een zooitje geworden, maar niet het ID van het input-veld moet gelijk zijn, maar de NAME.
 
E Ander

E Ander

28/04/2015 16:10:23
Quote Anchor link
Dat zooitje klopt. Ik moet eerlijk zijn dat ik door het experimenteren soms het bos niet meer zie en dat ik dan als het werkt, stukje bij beetje het onkruid weg haal.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

28/04/2015 19:25:45
Quote Anchor link
Waarden van HTML attributen moeten in ieder geval tussen "dubbele quotes".

Ook is het niet nodig om eindeloos lappen HTML te echo'en. Je kunt heel makkelijk "in" en "uit" PHP codeblokken springen.

Dus in plaats van dit:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
echo "<Input type = 'Radio' Name ='soortkeuze' value= $soort_id id=$soort_id>$soort<br>";
?>


zoiets:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<input type="radio" name="soortkeuze" value="<?php echo $soort_id ?>" id="<?php echo $soort_id ?>" /><?php echo $soort ?><br />


Dit maakt meteen je code een stuk beter leesbaar.

Ook zou ik je aanraden je HTML eens door een validator te halen, of een plugin voor je browser te installeren die dit doet.

En tot slot: als je nieuwe code aan het schrijven bent zou je geen functies moeten gebruiken die starten met mysql_. Deze extensie is namelijk al ~10 jaar verouderd.
 
E Ander

E Ander

29/04/2015 07:53:51
Quote Anchor link
Dat MYSQL_ 10 jaar verouderd is, had ik begrepen. Helaas heb ik nog geen goede (werkende) uitleg gezien op het internet hoe ik het dan moet doen. Mijn Synology server accepteert nog de oude wijze maar zelf een gratis web ruimte wil al regelmatig de nieuwe schrijfwijze zien. Mocht jij dus een goede uitleg weten te vinden dan hou ik me aanbevolen.

Mijn vraag ging over het 'aan' en 'uit' zetten van een radio button met PHP. Ik ontdekte dat simpelweg 'checked' in de radio zin al een check plaatste bij de radio button. Ik hoefde dus geen 'checked=true' of 'checked=false' te gebruiken. Ik heb heel veel oplossingen gevonden maar bij mij bleven de radiobuttons die ik plaatste of allemaal unchecked of allemaal checked. Door simpelweg het woord in de zin te plaatsen kan je dus de button checken.

Ik had me in de koffiehoek al eens voorgesteld, wellicht wordt mijn manier van werken dan duidelijk.
Gewijzigd op 29/04/2015 08:03:20 door E Ander
 

16/05/2015 23:16:43
Quote Anchor link
Gewoon van elke mysql_ functie een mysqli_ functie maken, via zoeken en vervangen.. werkt ook op Synology.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.