Relatie

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Software developer - C Sharp

Functie omschrijving Heb jij interesse in het programmeren en ontwikkelen van software? En heb jij enige ervaring met Oracle databases en PL/SQL? Wij zijn voor een leuke opdrachtgever in omgeving Naaldwijk op zoek naar een software ontwikkelaar die graag werkt met C#, JAVA of Oracle. Wij zoeken iemand die breed inzetbaar is en die aan veel verschillende applicaties wilt werken. Als software developer werk je met je collega's samen in een leuk en informeel team aan het (her)ontwerpen van bedrijfssystemen. Je houdt je bezig met het ontwikkelen van REST API's en je onderhoudt applicaties in Oracle PL/SQL en APEX. Vind

Bekijk vacature »

Software programmeur

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in de regio van Goes zijn wij op zoek naar een enthousiaste software programmeur met PHP/Symfony ervaring. Een gedreven persoon die het development team komt versterken met het aanpakken van complexe projecten. Ben jij op zoek naar een baan met veel uitdaging binnen een snelgroeiend e-commerce bedrijf, waar je de tijd en ruimte krijgt voor zowel professionele als persoonlijke groei? Lees dan snel verder! Dit ga je doen: Beheer en ontwikkeling van de serviceportal in Symfony en de webshops in de tweede versie van Magento; Testen en door ontwikkelen van software; Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten;

Bekijk vacature »

Traineeship IT regio Amsterdam/Utrecht

Wat ga je doen? Het traineeship begint met een fulltime maand cursussen en praktijkdagen, waarin je de basis van het IT-vak leert op de Shared Servicedesk (SSD). Daarnaast ga je meteen aan de slag voor je eerste certificering! (ITILv4). Je start in een groep met 4 tot 10 deelnemers, waarmee jij gedurende die maand optrekt en je kennis kunt delen. Na het voltooien van de eerste maand ga je direct voor een langere periode aan de slag bij één van onze klanten of blijf je intern bij ons op de Shared Servicedesk. Je bent het eerste aanspreekpunt van de eindgebruikers

Bekijk vacature »

HBO startersfunctie .NET Ontwikkelaar

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Ben je in januari 2023 klaar met je HBO opleiding en zoek je een mooie uitdaging? Wacht niet langer en solliciteer direct! Voor een familiebedrijf in de regio van Boxtel ben ik op zoek naar een C#.NET Ontwikkelaar. Jij gaat aan de slag met de (door)ontwikkeling van de maatwerksoftware projecten en gaat ook nieuwe software bouwen, middels de Microsoft-stack. Het bedrijf maakt gebruik van de volgende technieken: C# & ASP.NET; MVC; MS SQL; Entity Framework; Je krijgt hier veel tijd om te leren en eventueel door te groeien en het

Bekijk vacature »

PHP Programmeur

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Breda, ontwikkel je als PHP programmeur niet alleen webapplicaties, maar ben je verder ook gefocust op het constant inspelen op nieuwe innovaties m.b.t software ontwikkeling. Naast het ontwikkelen van webapplicaties, bouwt deze toffe werkgever ook webshops en websites voor hun opdrachtgevers. Wat ga je doen? Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de eisen van de klanten; Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony framework; Het schrijven van een schone en efficiënte code volgens het Symfony framework; Onderhouden en updaten van bestaande applicaties die

Bekijk vacature »

Senior Airport Developer ( System engineer)

De functie Nice to know (you) De nieuwe A-pier wordt de duurzaamste van Schiphol. Als deze af is ligt er 4000 vierkante meter zonnepanelen op het dak. En de toiletten? Die spoelen door met regenwater. we gaan ervoor: het creëren van de meest duurzame en hoogwaardige luchthavens ter wereld. een toekomstbestendig en duurzaam Schiphol. Daar werken we elke dag hard aan in team Development & Sustainability. Jij bent regisseur, expert én aanjager van de ontwikkeling van Schiphol. Connecting your world Hoe maak je de ambities en doelstellingen van Schiphol concreet in een project? De waarde voor Schiphol naar eisen die

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET developer start jij in een development team met twee ervaren software ontwikkelaars. Jouw persoonlijke ontwikkeling is voor ons erg belangrijk en jij gaat dan ook meelopen met onze Senior .NET ontwikkelaar die jou met zijn kennis en ervaring een goede begeleiding kan aanbieden. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor het schrijven van software voor onze toonaangevende Automatiseringssystemen. Jij gaat aan de slag met de onderhoud van de kernsoftware, ondersteund de software van derden door het gebruik van onze webservices en als team zijn jullie verantwoordelijk voor het ontwikkelen van onze backend oplossingen. Wij maken op dit

Bekijk vacature »

Junior Front-End Developer

Je maakt een vliegende start van je carrière, door meteen mee te bouwen aan de digitale oplossingen van Coolblue. Wat doe je als Junior Front-End Developer bij Coolblue? Als Junior Front-End Developer ben je meteen vanaf de start onderdeel van een development team. Je kijkt veel mee met collega’s en volgt trainingen. Op dat moment komt je wil om te blijven leren naar boven. Daarnaast pak je in de sprints ook je eigen stories op om Coolblue iedere dag een beetje beter te maken. Je sterk analytisch vermogen komt dan goed van pas! Ook Junior Front-End Developer worden bij Coolblue?

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving In deze functie ga je werken als C# Developer. Jij gaat aan de slag met de volgende taken: Maatwerk software bouwen; Huidige softwareprojecten verder uitbouwen en optimaliseren; Ideeën van de klant omzetten naar handige oplossingen en tools; Bovenstaande doe je middels de Microsoft- stack: C#, ASP.NET en MVC/ Entity Framework. Ben je net afgestudeerd aan een HBO opleiding Informatica, aarzel dan niet om te solliciteren. Dit is namelijk de ideale startersfunctie! Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Het is van oorsprong een familiebedrijf, die gestart zijn met het bouwen van websites. Dit is door

Bekijk vacature »

Full Stack PHP Developer

Functieomschrijving Ervaren PHP Developer gezocht! Wij zijn op zoek naar een ervaren PHP Developer die het IT team van een organisatie in de regio Ermelo gaat versterken. Voor deze functie zijn we op zoek naar een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die deze innovatieve organisatie nog een stap verder gaat brengen. Wij zijn op zoek naar iemand die communicatief goed is en die zelfstandig problemen op kan lossen. Je bent verantwoordelijk voor het samenwerken met een externe partij het is hierbij jouw taak om deze partij uit te dagen op het geleverde werk. Het schrijven van concepten aan de AI

Bekijk vacature »

Senior developer (PHP en VB.NET)

Functie De development afdeling bestaat uit 2 teams. Het productteam (10 developers) is verantwoordelijk voor verschillende applicaties met als doel om zoveel mogelijk te automatiseren en uit te werken tot standaard software. Met diverse Solutions Architecten en ervaren developers denken ze voortdurend mee met hun klanten en bouwen ze de basis van het uiteindelijke maatwerk dat wordt geleverd. Hiernaast hebben ze een maatwerk/projectteam. Dit team bestaat momenteel uit 8 developers (junior tot senior) en is verantwoordelijk voor het maatwerk in hun klantprojecten. Momenteel zijn ze op zoek naar een senior developer die aan de slag gaat in het productteam. Hierin

Bekijk vacature »

Traineeship Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij start via ons bij deze opdrachtgever als Trainee Java ontwikkelaar, tijdens het traineeship ga je in 1 jaar van de basis naar professioneel Java ontwikkelaar. Je start samen met een groep trainees, volgt de aangeboden cursussen en gaat aan de slag bij één van onze opdrachtgevers. Na een aantal maanden volgt de volgende opdracht. Door de groei in jouw rol kom je op steeds complexere opdrachten terecht. Veel afwisseling dus. Collega’s met ervaring helpen je bij deze groei en samen met jouw coach ga je een persoonlijke leerplan opzetten om jou

Bekijk vacature »

Front-end developer E-Commere

Functie E-commerce is een ‘’snelle’’ wereld. Om hierin continu voorop te blijven omarmen ze in een vroeg stadium nieuwe technieken. Een webshop is nooit af en kan altijd beter, sneller en efficiënter. Tegelijkertijd hebben ze vanaf hun oprichting altijd vastgehouden aan kwaliteit boven snelheid, en dit loont. Als front-end developer heb je een adviserende rol en sta je aan het eindpunt van alles wat met designs te maken heeft. Je overlegt met klanten en collega’s, en zet je in om ideeen om te zetten tot unieke concepten. Je bent het aanspreekpunt voor de klant en bewaakt tevens de planning. Eisen

Bekijk vacature »

Consultant Low Code Developer

Functie omschrijving Heb jij verstand van datamodellering, NO CODE Platformen en kun jij het aan om projecten te leiden? Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en ben jij HBO afgestudeerd in de richting van IT? Voor een mooie opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar een No Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten. Onderdelen functie Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform, je kunt denken aan Mendix of Betty Blocks. Je bent verantwoordelijk voor

Bekijk vacature »
Zero XT

Zero XT

16/09/2009 11:04:00
Quote Anchor link
Beste php-ers,

Ik heb een database met daarin 3 tabellen


Tabel gebruikers:
ID (int 11)

Tabel forum_berichten
gebruiker_id (int 11)

Tabel ban
gebruiker_id (int 11)


Nu wil ik graag dat als een gebruiker word verwijderd uit de tabel gebruikers deze automatisch ook word verwijderd in de tabel forum_berichten en ban.

Nu moet ik dus foreign keys gebruiken alleen ik krijg het voor elkaar om een relatie te leggen tussen 2 tabellen (dus een 1 op 1 relatie) maar ik krijg het niet voor elkaar om een 1 op meer relatie te leggen

Dit is wat ik gebruikte om de 1 op 1 relatie te maken

ALTER gebruikers ADD FOREIGN KEY(ID) REFERENCES forum_berichten(gebruiker_id) ON DELETE CASCADE


Hoe krijg ik het nu voor elkaar dat als ik de gebruiker verwijder uit de gebruiker tabel hij alle child records ook verwijderd (dus in forum_berichten en ban) ?
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 09:55:31
 
Robert Deiman

Robert Deiman

16/09/2009 11:45:00
Quote Anchor link
@HellRazer

Whooo, stop!

Even controleren of ik het goed snap, als jij een gebruiker banned/ of verwijderd, dat alle posts weg zijn? En wat nou als die gebruiker nuttige posts heeft gedaan in het verleden en de boel nu loopt te verzieken?

Je wilt natuurlijk alleen zijn "verziekposts" en "verziektopics" wissen, niet al zijn reacties. Daar kan (ligt misschien ook aan het forumgebruik) iemand anders nog weer wat aan hebben. Posts zou ik dan ook niet zomaar verwijderen met de gebruiker, en ik zou de gebruiker ook niet verwijderen. Misschien op non-actief zetten, dat het "lijkt alsof die gewist is" maar je hebt dan de gegevens nog wel in elk geval.

Misschien kan je even toelichten waarom je dit eigenlijk zo wil, volgens mij moet er een slimmere oplossing zijn.
 
Zero XT

Zero XT

16/09/2009 15:28:00
Quote Anchor link
Bedankt voor je reactie Robert alleen wat ik noemde als tabellen waren alleen maar als voorbeeld. Ik ben daar dus niet duidelijk genoeg in geweest, mijn excuses.

Wat ik simpel wil is dat wanneer je een gebruiker verwijderd dat ook alle referenties worden verwijderd of op null word gezet.

Ik sta ook niet toe door wie dan ook om een gebruiker te verwijderen. Maar bij andere dingen is het wel handig.

Hier een voorbeeld die ik wel wil implementeren:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Tabel forum_topics
- ID (int)

Tabel forum_berichten:
- forum_berichten_id (int)
- forum_topic_id (int)

Tabel forum_gelezen
- forum_topic_id


Hier zie je dat forum_topic_id uit forum_berichten en forum_topic_id uit forum_gelezen gelinkt zijn aan ID uit forum_topics. Op moment dat ik een topic verwijder moeten alle referenties dus ook verwijderd worden.

Dus in dit geval heb ik een 1 op meer relatie vanaf forum_topics(ID)

Hoe krijg ik dat voor elkaar?
 
Robert Deiman

Robert Deiman

16/09/2009 15:45:00
Quote Anchor link
Je relatie is dus dat een "forum_topic_id" voorkomt in de tabel forum_topics.
Volgens mij,ik doe dit uit mijn hoofd, zo geen webserver (ook niet lokaal) beschikbaar om te testen, (computer waarop ik normaal werk niet hier, dus ook wachtwoorden niet) moet je dus het volgende doen:
ALTER forum_berichten ADD FOREIGN KEY(forum_topic_id) REFERENCES forum_topics(ID) ON DELETE CASCADE

Misschien net andersom hoor, dan moet het zo:
ALTER forum_topics ADD FOREIGN KEY(ID) REFERENCES forum_berichten(forum_topic_id) ON DELETE CASCADE

Eenzelfde soort relatie maak je aan tussen "Tabel forum_gelezen" en tabel topics. Moet opzich geen problemen opleveren.

Dan nog even een kanttekening: Ook hier geld dat verwijderen niet een ideale oplossing is. Je kan net zo goed een topic op non-actief zetten, vanuit deze instelling het topic niet meer weergeven in de topiclijst. Maar heb ik hem in de favorieten staan, kan ik het topic in elk geval nog weer terugzoeken.
Daarbij als je ook nog op wilt slaan hoeveel posts, welke posts, post-historie enzovoorts, dan mag je al helemaal geen gegevens weggooien (is geen aanrader).
Als je de juiste indexes aanmaakt en dus topic op actief/ inactief zet, is het één en ander heel eenvoudig te realiseren. + je raakt zo nooit wat kwijt en kan altijd de boel weer terugzoeken.
 
Nicoow Unknown

Nicoow Unknown

16/09/2009 15:45:00
Quote Anchor link
Ik heb eerlijk waar geen idee wat nou precies je bedoeling is.
Leg anders even aan de hand van een voorbeeld uit, wat de situatie nu is,
en hoe die zou moeten worden.
 
Robert Deiman

Robert Deiman

16/09/2009 15:55:00
Quote Anchor link
@nico
Onder zijn tabellen opzet staat wel uitgelegd dat hij met die tabellen wanneer een topic wordt gewist, ook alle referenties aan/ naar dat topic wil verwijderen met ON DELETE CASCADE.
 
Zero XT

Zero XT

16/09/2009 23:12:00
Quote Anchor link
Hartelijk bedankt voor je reactie Robert. Ik heb het probleem inmiddels opgelost mede dankzij jouw hulp.
 
Robert Deiman

Robert Deiman

17/09/2009 08:30:00
Quote Anchor link
@HellRazer
Ik ben nog steeds wel benieuwd naar de precieze situatie eigenlijk, in de meeste gevallen is het praktischer om gegevens op "inactief" te zetten dan om ze echt te wissen.
 
Zero XT

Zero XT

17/09/2009 17:28:00
Quote Anchor link
Mocht er nu echt iets verwijderd worden uit de database dan wil ik dat alle childs ook meegaan. Of dit nu via een SET NULL of een CASCADE gaat doet er niet toe. Ik geef mensen op mijn website de mogelijkheid om berichten te verwijderen (waarna ze op non-actief worden gezet) Maar ik als Administrator krijg dan de keus of ik ze helemaal uit de database wil verwijderen.

Dit zou niet vaak voorkomen maar mocht het toch nog een keer voorkomen dat wil ik dat het ook geen sporen achterlaat.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.