[req] uploadsysteem

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Als PHP developer (Symfony) bijdragen aan betere z

Functie Als Medior/Senior PHP developer wordt er een mate van zelfstandigheid verwacht, maar ook dat je goed in een team kunt opereren waar kennis wordt gedeeld en er bijvoorbeeld codereviews plaatsvinden. Kwaliteit staat voorop, mede hierom werken ze bijvoorbeeld zonder echte deadlines in hun sprints. De SaaS-applicatie wordt volledig ontwikkeld in PHP en Symfony. De module bestaat uit een stuk informatie verrijking en intelligentie wat resulteert in een medische check. De logica wordt daarom in de code geïntrigeerd. Je bent onder andere bezig met complexe databases waar meer dan 80.000 medicijnen op verschillende niveaus in staan, die maandelijks worden geactualiseerd.

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een echt familiebedrijf in de omgeving van 's-Hertogenbosch ben ik op zoek naar een Software Developer. Jij gaat in de functie van Software Developer werken met C# en .NET framework Jij gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Oplossingen waar de klant echt iets aan heeft, jij krijgt er energie van op dit te realiseren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving(ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Jij begint als .NET ontwikkelaar in een team met 10 andere Software Engineers. De werkzaamheden zijn afwisselend, zo kan het dat jij bezig bent met volledig nieuwe features of het door ontwikkelen van bestaande sites of shops. Wij ontwikkelen web applicaties, maar ook mobiele applicaties. Daarnaast bijt jij je soms ook van in externe koppelingen met systemen zoals een ERP. Als team is er een duidelijke focus m.b.t. het waarborgen van de performance en snelheid van webshops. Ook zijn wij expert op het gebied van configuratoren. Kortom enorm veel afwisselende werkzaamheden! Ook jouw werkplek kan afwisselend zijn. Soms heb

Bekijk vacature »

Java developer - procesoptimalisatie (Inhouse)

Functie Wat ga je doen als Java developer? Jij als back end developer hebt al enige ervaring opgedaan in jouw vakgebied. Voornamelijk het werken met Java en Spring spreekt jou aan. Jij wordt samen met je collega developers in het team verantwoordelijk voor de gehele back end van de applicatie. Hierdoor heb jij veel zelfstandigheid in je rol en zul je ook zelf beslissingen samen met de PO maken. Er wordt gewerkt volgens de SCRUM methodiek, om zo structuur te creëren in de werkzaamheden. Binnen de 2-wekelijkse sprints pak jij je taken op die samen met de PO afgestemd zijn.

Bekijk vacature »

Java Developer

Java Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer werk jij samen in een multidisciplinair ontwikkel team met 1-2 Senior .NET developers, twee front-end developers, Data Scientists en één UX designer. Als team werken jullie aan het ontwikkelen van een Cloud based applicatie en aan het stabieler maken van deze applicatie. Ook unit testing gaat erg belangrijk worden in jouw nieuwe functie. Samen met de Senior .NET ontwikkelaar wordt jij verantwoordelijk voor het ontwikkelen van de API. Jullie werken met veel data en incidenteel komen er ook data vraagstukken en zullen er wat queries gedraaid moeten worden. Dit betekend dat jij veel gaat werken met

Bekijk vacature »

Low Code Developer

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en ben jij HBO afgestudeerd in de richting van IT? Heb jij verstand van datamodellering, NO CODE Platformen en kun jij het aan om projecten te leiden? Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Rotterdam zijn wij op zoek naar een No Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten in heel het land! Wat ga je hier zoal doen? Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform, je kunt denken aan

Bekijk vacature »

Java Developer (Training And Simulation)

Wat jij doet Je zou onze Java Developer zijn en nauw samenwerken met je Product Owner, Software System Engineer, Scrum Master en andere Developers. Samen draag je bij aan een multidisciplinair en zelf organiserend Agile team. De rol is zeer afwisselend en bestaat uit, maar is zeker niet beperkt tot: de-risk en prototype onbewezen simulatietechnologieën; simulatiekaders ontwikkelen voor gebruik door andere teams; je bent goed in het begrijpen van ingewikkelde ideeën; heeft de mogelijkheid om nauw samen te werken met grote internationale klanten, leveranciers en overheden om onze oplossingen, vastleggingsvereisten, enz. te definiëren en te presenteren. Ben jij het? Wij

Bekijk vacature »

Medior/senior Python developer

Functie Bedrijven komen bij deze organisatie om technische vraagstukken op te lossen en hierin ook tot oplossingen te komen waar ze zelf misschien niet aan gedacht hadden. Jij gaat vanuit je ervaring dus niet alleen hands-on aan de slag met het ontwikkelen, maar zult ook zeker adviseren en proactief meedenken met de klant. Er zijn meerdere lange en/of korte projecten en het type klanten is heel uiteenlopend. Zo kun je terecht komen in een multidisciplinair scrumteam waarin je als Python developer meewerkt, of juist voor een kleiner (Greenfield) project aan de slag gaan waarin je veel breder bezig bent. Door

Bekijk vacature »

Lead Webdeveloper

As Lead Web Developer at KUBUS you are responsible for the implementation design of requirements and the software architecture of the web application and services of BIMcollab. In your role as lead developer you will naturally search for the optimum between the required implementation time, the performance of the application and a fast go-to-market of features, in line with our automated test and release train. Together with the other senior developers in your team you monitor the architecture of the application and you advise the product owner about necessary refactoring to improve the maintainability of the platform. Our development team

Bekijk vacature »

Software Programmeur PHP - JAVA

Functie Voor een opdrachtgever in omgeving Zoetermeer zijn wij op zoek naar een ontwikkelaar ter versterking van het huidige developers team. Heb jij altijd al willen werken voor een bedrijf, dat veilige netwerkverbindingen levert, door middel van veilige oplossingen, die door middel van de nieuwste technologieën ontwikkelt zijn? Stop dan nu met zoeken! Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten

Bekijk vacature »

.NET Developer C#

Dit ga je doen Als developer nieuwe gave features implementeren; Werken met technieken als C# .NET en (REST) API's webservices; Ontwikkelen van koppelingen middels API's; Maken van technische keuzes en beslissingen over de architectuur; Junior collega's coachen; Initiatief nemen voor nieuwe technische mogelijkheden; Je bent een belangrijke schakel - en vindt het leuk - om te schakelen met de business. Hier ga je werken Als C# .NET Developer wordt je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van applicaties voor belangrijkste product van deze organisatie. Dit product is een applicatie voor alles omtrent hypotheken. De programmeertaal die je hierbij beheerst is C#. Er

Bekijk vacature »

Ervaren Magento developer gezocht!

Functie Je komt te werken in een zelfsturend team waarin vertrouwen voorop staat en inbreng en ideeën worden gewaardeerd. Ook staat innovatie centraal. Ze bieden jou de mogelijkheid om jezelf door te ontwikkelen. Denk hierbij aan cursussen en een persoonlijk ontwikkelplan. Je komt terecht in het team van momenteel 4 (ervaren) collega’s en zal meewerken aan de doorontwikkeling en nieuwbouw van de Magento platformen van meerdere opdrachtgevers volgens Agile/Scrum. Denk hierbij aan nieuwe functionaliteiten, UX en koppelingen met verschillende back-end systemen. Als ervaren developer zul je hiernaast ook andere developers assisteren en waar nodig de leiding nemen in het project.

Bekijk vacature »

Senior pega developer

You work on software that makes colleagues and customers happy! Thanks to your IT skills, De Mandemakers Groep really makes a difference for its customers. Do coding, testing and deployments make your heart beat faster? Then apply today as Senior Pega Developer at De Mandemakers Groep! Wat ga je doen? The job title gives it away: You will be developing Pega software. This ranges from technical design, coding and testing to test automation, deployments and bug fixing. Your goal is to continuously improve our systems so that colleagues can work efficiently and customers receive optimal service. You don't have to

Bekijk vacature »
Remco

Remco

24/02/2008 18:06:00
Quote Anchor link
Ik heb een vraagje. Ik beheer sinds kort een een site voor een jongeren afdeling van het NRK.
Hij draaid op een joomla systeem en op phpbb.
Nu worden er op phpbb veel plaatjes geupload. Maar steeds op verschillende hostings. Nu wil ik eigenlijk zelf een uploadsysteem gaan gebruiken waar ik dan alle plaatjes in kan uploaden.

Wat had ik graag gewilt: Een uploadsysteem die dan automatisch een willekeurige bestandsnaam geeft.

Voorbeeld: Als ik phphulp.gif wil uploaden dat ik dan als link krijg../465829.gif
het is een beetje krom uitgelegd maar het komt neer op zon uploadscript als imageshack.

Ik heb al op verschillende sites gekeken maar heb nog nergens echt iets gevonden wat ik kan gebruiken.

Wie kan mij helpen?
 
PHP hulp

PHP hulp

02/05/2024 13:48:07
 
Jesper Diovo

Jesper Diovo

24/02/2008 18:07:00
Quote Anchor link
Ehmmm..... de zoekfunctie hier? Google?
 
Remco

Remco

24/02/2008 19:56:00
Quote Anchor link
dat heb ik al geprobeerd. maar kan niet echt iets vinden. heb al verschillende woordcombinaties gebruikt maar weet verder niet waar ik dan op moet zoeken zodat ik een goede combinatie krijg waarmee ik ook iets kan vinden
 
Joren de Wit

Joren de Wit

24/02/2008 19:59:00
Quote Anchor link
PHP Uploadscript

Wellicht kun je hier wat mee? Voor de random bestandsnaam wil je wellicht nog even naar dit scriptje kijken...
 
Remco

Remco

24/02/2008 20:17:00
Quote Anchor link
aan zoiets heb ik idd iets. dat is wel wat ik bedoel. maar ik ben bang dat ik dat nooit samen als een geheel krijg :(
 
Joren de Wit

Joren de Wit

24/02/2008 20:19:00
Quote Anchor link
Tja proberen kan natuurlijk nooit kwaad. Je zou allereerst dat voorbeeld script eens goed kunnen bekijken om te zien wat welk onderdeel nou precies doet. Vervolgens kun je van daaruit die onderdelen in je eigen script gaan verwerken...
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

24/02/2008 20:19:00
Quote Anchor link
Valt wel mee toch? Het uploadscript kun je zo overnemen. Het hernoemen van het bestand doe je vlak voor move_uploaded_file en klaar ben je.
 
Remco

Remco

24/02/2008 21:55:00
Quote Anchor link
Ik heb hier een uploadscript van phphulp als ik me niet vergis:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
<?
/*
Copyright: flAming @ WmCity

Upload dit bestand en maak in diezelfde dir een nieuwe map aan.
Geef hieronder bij $mapnaam de naam van de map op die je daar aan hebt gemaakt.
Geef die map alle rechten (CHMOD 777)
Vul bij $site hieronder je dir in waar dit bestand in staat.
*/


$url = "http://hosting";
$mapnaam = "images/";




if($_POST['submit']) {
    $extensions = array();
    $extensions['ext'][] = "image/gif";
    $extensions['ext'][] = "image/jpg";
    $extensions['ext'][] = "image/jpeg";
    $extensions['ext'][] = "image/pjpeg";
    $extensions['ext'][] = "image/png";
    $extensions['ext'][] = "image/bmp";
    $extensions['ext'][] = "image/x-png";
    $extensions['ext'][] = "image/jpe";
    $extensions['ext'][] = "image/psd";        
    $extensions['ext'][] = "image/wmv";
    $extensions['ext'][] = "image/eps";
    $extensions['ext'][] = "image/pdp";
    $extensions['ext'][] = "image/pdd";
    if(in_array($_FILES['file']['type'], $extensions['ext'])) {
        if($_FILES['file']['size'] > 5048576) {
            echo "Uw bestand is meer als 5 MB!<br>Klik <a href='javascript:history.back(1)'>hier</a> om terug te gaan!";
        }
else {
            if($_FILES['file']['type'] == "image/gif") {
                $ext = ".gif";
            }
elseif($_FILES['file']['type'] == "image/jpg") {
                $ext = ".jpg";
            }
elseif($_FILES['file']['type'] == "image/jpeg") {
                $ext = ".jpg";
            }
elseif($_FILES['file']['type'] == "image/pjpeg") {
                $ext = ".jpg";
            }
elseif($_FILES['file']['type'] == "image/bmp") {
                $ext = ".bmp";
            }
elseif($_FILES['file']['type'] == "image/bmp") {
                $ext = ".png";
            }
elseif($_FILES['file']['type'] == "image/x-png") {
                $ext = ".png";
            }
elseif($_FILES['file']['type'] == "image/jpe") {
                $ext = ".jpe";
            }
elseif($_FILES['file']['type'] == "image/psd") {
                $ext = ".psd";        
            }
elseif($_FILES['file']['type'] == "image/gif") {
                $ext = ".gif";
            }
elseif($_FILES['file']['type'] == "image/wmv") {
                $ext = ".wmv";
            }
elseif($_FILES['file']['type'] == "image/eps") {
                $ext = ".eps";
            }
elseif($_FILES['file']['type'] == "image/pdp") {
                $ext = ".pdp";        
            }
elseif($_FILES['file']['type'] == "image/pdd") {
                $ext = ".pdd";        
            }

            if(file_exists($mapnaam.$_FILES['file']['name'])) {
                echo 'Er bestaat al een bestand met deze naam. Geef je bestand een andere naam <br><br><a href="javascript:history.back(1)">ga terug </a>';
            }

            else{
                if(is_uploaded_file($_FILES['file']['tmp_name'])) {
                move_uploaded_file($_FILES['file']['tmp_name'], $mapnaam.$_FILES['file']['name']);
                    echo "Uw bestand is succesvol geupload!<br><br><strong>De URL van uw bestand is:</strong><br> <a href='".$url.$mapnaam.$_FILES['file']['name']."' target=_blank>".$url.$mapnaam.$_FILES['file']['name']."</a><br><br>";
                    echo "";
                    echo "Wilt u nog een bestand uploaden?<br><br>Klik <a href='$url.'>hier</a><br><br>";    
                }
else {
                    echo "Er is iets fout gegaan tijdens het uploaden!<br>Probeert u het nogmaals..<br>Klik <a href='javascript:history.back(1)'>hier</a> om terug te gaan!";
                }
            }
        }
    }
else {
        echo "U heeft een bestand gekozen dat niet de juiste extensie heeft!<br>Klik <a href='javascript:history.back(1)'>hier</a> om terug te gaan!<br><br>";
    }
}
else {
    echo "<form method='post' enctype='multipart/form-data'>
    <br></br>
    <strong>Upload bestand:</strong><br><br><input type='file' name='file' id='file'></br>
    <br>
    <input type='submit' name='submit' value='Upload bestand..'>
    </form>
    Supported extenties:<br> <b>jpeg, jpg, gif, png, psd, wmv, eps, jpe, pdp, pdd, bmp</b><br><br>
    maximale bestandsgrote = <strong>5mb</strong><br>
    Gebruik een <strong>unieke bestandsnaam</strong>, anders worden eerder opgeslagen bestanden overschreven. "
;
}

?>


dus dan moet ik boven
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
move_uploaded_file($_FILES['file']['tmp_name'], $mapnaam.$_FILES['file']['name']);


Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
$rand = substr(md5(rand(0, 9999999999)), 0, 10);

move_uploaded_file($_FILES['userfile']['tmp_name'], $path . $rand . strrchr($_FILES['userfile']['name'], "."));


dit zal dan ook moeten werken of niet?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Remco
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.