%resultaten% probleem

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

C# developer

Functie Als ervaren Software Engineer wordt jij verantwoordelijk voor het bedenken en ontwikkelen van technische (maatwerk) oplossingen voor onze klanten en dit samen met de klant af te stemmen. Jij wordt o.a. verantwoordelijk voor de doorontwikkeling het software pakket welke voor ons enorm belangrijk is. Dit pakket zorgt er namelijk voor dat wij complete productielijnen kunnen aansturen en monitoren. Daarnaast heb jij actief contact met onze hoofdvestiging om het software achter een van onze systemen te verbeteren en te herschrijven. Momenteel zijn onze C# applicaties geschreven met o.a. Winforms. Echter hebben wij de actieve ambitie om dit te gaan herschrijven

Bekijk vacature »

APEX Ontwikkelaar in een team van Oracle Developer

Bedrijfsomschrijving Wij zijn op zoek naar een APEX Ontwikkelaar om onze opdrachtgever in Den Haag te versterken. In deze rol zul je verantwoordelijk zijn voor het ontwikkelen en onderhouden van de front-end van onze applicaties met behulp van Oracle Application Express (APEX). Je werkt aan zowel inhouse als externe projecten. De sfeer binnen het Oracle team is gemoedelijk en men probeert elkaar te helpen én van elkaar te leren. Zo ontstaat er een prettige en plezierige werksfeer waar ruimte is voor persoonlijke ontwikkeling en groei. Er wordt gewerkt met de meest nieuwe technologieën waardoor je kennis up-to-date blijft. Het bedrijf

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functie Middels Scrum en sprints bouw jij in deze functie mee aan complexe webapplicaties en ons SaaS platform. Hierbij hoort ook architectuur tot een van je taken. Daarnaast ben je één van de leden van het Scrum team. Dat betekent dat je naast je kerntaken ook in contact staat met de product owner. Oftewel, je bent bij het gehele ontwikkelproces betrokken. Tools die hierbij gebruikt worden zijn o.a. PHP, Symfony en Git. Eisen • Minimaal HBO werk- en denkniveau • Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met PHP • Kennis en ervaring Symfony (Laravel is pré) & Lando • Kennis van

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als ervaren .NET ontwikkelaar ontbreekt er aan passie en motivatie niks. Jij bent communicatief sterk en pakt iedere uitdaging dan ook met beide handen aan. Op projectbasis ga jij met je team of met enkele andere ontwikkelaars intern aan de slag bij diverse partners. Op basis van het project ga jij aan de slag en zijn de werkzaamheden en technieken erg divers. Jouw werkgever stelt jouw ontwikkeling hierin voorop, zo krijg je een vast vertrouwenspersoon die één keer in de maand op locatie van jouw project zal kijken hoe het gaat en of er eventuele aandachtspunten zijn. Daarnaast krijg

Bekijk vacature »

Software Developer PHP

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Voor een opdrachtgever in de regio van Geldrop ben ik op zoek naar een Software Developer PHP. Jij krijgt een rol met veel verantwoordelijkheid in een groeiende organisatie. In deze functie werkt je voornamelijk remote en op een vast moment kom je met het team samen, om samen te werken en nieuwe doelen te bepalen. Wat ga je doen? Je wordt verantwoordelijk voor de interne applicatie; Je zorgt voor de doorontwikkeling van de applicatie: zowel back-end, front-end; De basis van het werk betreft front-end technieken; Periodiek bepaal je samen met

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Alblasserdam zijn wij op zoek naar versterking op de afdeling Software Development! Als Fullstack react.js developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met de back

Bekijk vacature »

Software Developer

Dit ga je doen Je bent verantwoordelijk voor de warehouse applicatie die een integratie heeft met de PLC laag; Je ontwikkelt in C#/.Net; Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van interfaces en het visualiseren van componenten; Je denkt mee over het design voor business oplossingen; Je bent verantwoordelijk voor het testen van de gebouwde oplossing. Hier ga je werken Voor een internationale organisatie in de transport zijn wij momenteel op zoek naar een Software Developer. Ze zijn wereldwijd de grootste speler en lopen voorop met het automatiseren van alle processen van de warehouses. Op dit moment wordt er nog gebruik

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving Heb jij affiniteit met ICT en een WO diploma in de pocket? Dan ben je hier aan het juiste adres. Voor een opdrachtgever in Amsterdam zijn wij op zoek naar kandidaten die (enige) ervaring hebben met Java, Javascript, C of C++. Je zal door middel van trainingen worden opgeleid tot een volwaardige Software Developer. Er wordt tijdens de training natuurlijk veel aandacht besteedt aan de vaktechnische aspecten, maar er gaat ook veel aandacht uit naar jouw persoonlijke ontwikkeling. Bedrijfsprofiel Bij deze opdrachtgever in de omgeving van Amsterdam zoeken ze meerdere enthousiaste kandidaten die hun carrière willen starten met

Bekijk vacature »

Network Engineer (f/m/d) in Heidelberg

Network Engineer (f/m/d) The IT Services team operates and supports the IT infrastructure and services at EMBL headquarters in Heidelberg and at the laboratory’s sites in Barcelona and Rome. As part of IT Services, the Network team is responsible for managing and developing the network infrastructure in our data centres, on campus, and to our external network providers. As a leading scientific institution with highly data-intensive research, extensive data flows at and between the laboratory’s six sites and to the Internet, EMBL is connected to national and international scientific networks using state-of-the-art technologies from vendors including Cisco, Extreme Networks and

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Developer

Functie omschrijving Jelling IT zoekt ervaren PHP developer! Voor een organisatie in de regio Rhenen zijn wij op zoek naar een ervaren PHP developer die gaat functioneren als een verlengstuk van de klant. Jij bent iemand die technisch complexe zaken met enthousiasme aanvliegt. Je bent in staat om aan meerdere projecten te werken en werkt graag met de nieuwste technieken. In deze functie werk je veel samen met front-end developers en stel je alles in het werk om grote verschillen voor de klanten teweeg te brengen. Verder ben jij iemand die graag zichzelf uitdaagt en die altijd de beste wilt

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving In deze functie ga je werken als C# Developer. Jij gaat aan de slag met de volgende taken: Maatwerk software bouwen; Huidige softwareprojecten verder uitbouwen en optimaliseren; Ideeën van de klant omzetten naar handige oplossingen en tools; Bovenstaande doe je middels de Microsoft- stack: C#, ASP.NET en MVC/ Entity Framework. Ben je net afgestudeerd aan een HBO opleiding Informatica, aarzel dan niet om te solliciteren. Dit is namelijk de ideale startersfunctie! Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Het is van oorsprong een familiebedrijf, die gestart zijn met het bouwen van websites. Dit is door

Bekijk vacature »

Software developer

Werkzaamheden voor jou als software developer Voor een goede relatie in de regio Zwolle (meerdere locaties) zoeken wij een software developer die betrokken is bij de ontwikkelcyclus en verantwoordelijk is voor het testen en keuren van nieuwe en geoptimaliseerde software. In deze functie ben je in de implementatiefase de persoon die risico's beoordeelt en intern oplossingen aanbrengt om risico's te verkleinen. Binnen het ontwikkelteam van de software ben je een belangrijke schakel waar je intensief meewerkt met scrum. Het voorkomen van bugs in de programma's en het bevorderen van gebruiksvriendelijkheid voor eindklanten zijn voor jou een uitdaging en geeft voldoening

Bekijk vacature »

Back-end ontwikkelaar

Functie omschrijving Wil jij meebouwen aan diverse databasesystemen in een klein bedrijf met een platte organisatie? In een team van ruim 10 ontwikkelaars wordt er aan diverse ICT oplossingen gewerkt. Jouw taken hierbij zullen bestaan uit: Het onderhouden en door-ontwikkelen van bestaande databases. Denk hierbij aan schema verbeteringen en performance-tuning. Bij nieuwe ontwikkelingen ga jij ook bezig met het bouwen van het databaseschema. Omdat je in een klein team werkt zal je ook de C# routine verder uitbouwen en ontwikkelen. Ook kan je meedraaien in algemene refactory-, ontwikkel- of testwerkzaamheden. Je zal voornamelijk gebruik maken van de volgende technieken: .NET

Bekijk vacature »

PHP developer (Symfony, Doctrine)

Functie Als PHP developer wordt er een hoge mate van zelfstandigheid verwacht, maar ook dat je goed opereert in een team waar kennis wordt gedeeld en dingen als codereviews erg veel voorkomen. Kwaliteit staat voorop, mede hierom werken ze bijvoorbeeld zonder echte deadlines in hun sprints. De SaaS-applicatie wordt volledig ontwikkeld in PHP en Symfony. De module bestaat uit een stuk informatie verrijking en intelligentie wat resulteert in een medische check. De logica wordt daarom in de code geïntrigeerd. Je bent onder andere bezig met complexe databases waar meer dan 80.000 medicijnen op verschillende niveaus in staan, die maandelijks worden

Bekijk vacature »

Senior Software Developer C++

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Vacature ID: 13342 Introductie Do you want to work for one of the most innovative companies located in the region of Eindhoven. Currently Due to growth we are looking for a Senior Software Developer. Our client is a high-tech company with international roots and can provide you with a challenging opportunity. Functieomschrijving Responsibilities: Design, develop, and maintain high-quality software applications in C++ Collaborate with other engineers, product managers, and stakeholders to understand requirements and develop solutions Write clean, maintainable, and efficient code Conduct thorough testing and debugging to ensure high-quality software Optimize applications for

Bekijk vacature »
Robin

Robin

16/12/2006 14:19:00
Quote Anchor link
Hallo,

ik heb een probleem met een zoekfunctie. Als ik namelijk zoek op het woord fiets dan verschijnen er netjes alle resultaten, maar als ik zoek op "fiets.nl" dan verschijnt er niets terwijl www.fiets.nl wel in de tabel staat waarin gezocht word.

nu wilde ik dit oplossen door een % teken voor en achter de zoekterm te zetten, maar op de een of andere manier werkt dit niet en geeft hij dan helemaal geen resultaten meer :

zoekterm = '%fiets%' : geeft in phpmyadmin 0 resultaten

en

zoekterm = 'fiets' : geeft in phpmyadmin 2400 resultaten


dit is toch vreemd ? maar mijn weten zou het bovenste voorbeeld juist meer resultaten moeten geven.

Hij geeft overigens geen error aan maar zegt gewoonweg dat er geen resultaten zijn.

de tabel waarin hij zoekt bestaat uit 3 velden, namelijk :

omschrijving (voorbeeld: een leuke fiets
link (voorbeeld : www.fiets.nl)
occurrence (aantal van de voorkomende woorden, dus hierin staan getallen).

Het lijkt erop dat hij alleen resultaten weergeeft die exact in de tabel voorkomen

iemand enig idee wat ik hier fout doe ?
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 08:07:37
 
Bart Waarom verplicht

Bart Waarom verplicht

16/12/2006 14:36:00
Quote Anchor link
Weet je zeker dat je LIKE gebruikt in je query?
 
Robin

Robin

16/12/2006 14:48:00
Quote Anchor link
op zich een goed punt, dat stond er namelijk inderdaad niet in, echter vind hij dan nog steeds geen resultaten.

dit is de query :

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
"SELECT *,
              COUNT(*) AS occurrences FROM websites p, word w, occurrence o
              WHERE p.page_id = o.page_id AND
              w.word_id = o.word_id AND
              w.word_word = '%"
.$zoekwoorden[0]."%' ";
?>


en als ik het volgende doe word de query ineens enorm langzaam. hij vind dan wel resultaten als ik zoek op het woord "fiets", maar niet als ik zoek op het woord "fiets.nl":

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
"SELECT *,
              COUNT(*) AS occurrences FROM websites p, word w, occurrence o
              WHERE p.page_id = o.page_id AND
              w.word_id = o.word_id AND
              w.word_word LIKE '%"
.$zoekwoorden[0]."%' ";
?>
 
Niek s

niek s

16/12/2006 14:56:00
Quote Anchor link
dit is het volgens mij:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
"SELECT *,
              COUNT(*) AS occurrences FROM websites p, word w, occurrence o
              WHERE p.page_id = o.page_id AND
              w.word_id = o.word_id AND
              w.word_word LIKE '%"
.$zoekwoorden[0]."%' ";
?>
 
Bart Waarom verplicht

Bart Waarom verplicht

16/12/2006 14:57:00
Quote Anchor link
Volgens mij moet je hierbij werken met JOIN's.
 
Bo az

Bo az

16/12/2006 15:10:00
Quote Anchor link
M-D schreef op 16.12.2006 14:57:
Volgens mij moet je hierbij werken met JOIN's.


Er wordt ook gewerkt met joins. Als het Key word JOIN niet voorkomt betekend dat niet dat er geen joins gebruikt worden. Een INNER JOIN kan namelijk ook gewoon via de WHERE, al is het meestal wel overzichtelijker om wel het JOIN keyword te gebruiken.
 
Robin

Robin

16/12/2006 15:23:00
Quote Anchor link
niek schreef op 16.12.2006 14:56:
dit is het volgens mij:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
"SELECT *,
              COUNT(*) AS occurrences FROM websites p, word w, occurrence o
              WHERE p.page_id = o.page_id AND
              w.word_id = o.word_id AND
              w.word_word LIKE '%"
.$zoekwoorden[0]."%' ";
?>


ja dat werkt dus niet ha ha....het vreemde is dat hij zonder dat % teken wel het resultaat www.fiets.nl als ik zoek op "fiets"

maar als ik dus zoek op fiets.nl vind hij zowel met als zonder het % teken helemaal niets ...vreemd toch ?

iemand nog suggesties ?
 
Terence Hersbach

Terence Hersbach

16/12/2006 15:26:00
Quote Anchor link
zoek eens op fulltext search.. er staan op deze site ook tutorials over..
 
Robin

Robin

16/12/2006 15:59:00
Quote Anchor link
bedankt, dat heb ik echter al geprobeert, maar dat geeft kwa resultaten niet de relevantie die ik wil...

maar wellicht kan ik het huidige script er wel mee uitbreiden...
 
Bjorn Vennema

Bjorn Vennema

16/12/2006 16:10:00
Quote Anchor link
Werkt het niet gewoon als je een hele hoop aanhalingstekens weghaalt???

Het volgende werkt bij mij in ieder geval gewoon:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
"SELECT *,
              COUNT(*) AS occurrences FROM websites p, word w, occurrence o
              WHERE p.page_id = o.page_id AND
              w.word_id = o.word_id AND
              w.word_word LIKE '%$zoekwoorden[0]%' "
;
?>
 
Terence Hersbach

Terence Hersbach

16/12/2006 17:06:00
Quote Anchor link
@Björn dit doe je fout. Een string moet je tussen ' of " zetten, een $variable moet je erbuiten laten. Dit doe je door deze
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php echo 'string '.$variable.'string' ?>

of
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php echo "string".$variable."string"; ?>

te doen.

PHP slikt het overigens wel, maar dit hoort niet.
 
Bjorn Vennema

Bjorn Vennema

16/12/2006 19:57:00
Quote Anchor link
Ahh....heb ik het toch verkeerd aangeleerd gekregen ooit. Dankjewel, ik zal er op letten voortaan.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.