[REVIEW] docguy.wouterj.nl

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Java Full Stack Developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Full Stack Developers om ons development team te versterken. Als Full Stack developer werk je in Agile teams bij onze klanten en ben je verantwoordelijk voor alle lagen van de stack. Ben je beter in de backend, dan helpen we je verder met de front-end en andersom natuurlijk. Je gaat hoogwaardige software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je ontwikkelt, adviseert over architectuur en past de nieuwste technologieën toe. Je bent een professional die het IT-vak serieus

Bekijk vacature »

Medior PHP Developer scheepvaart Laravel

Medior PHP Developer scheepvaart Laravel Wat ga je doen als Medior PHP Developer? Als Medior PHP Developer uit de omgeving Rotterdam, ga jij werken aan een bevrachtingsapp voor in de scheepvaart. De applicatie maakt het organiseren van transporten veel eenvoudiger en efficiënter. Zo staat de applicatie in contact met zowel schippers en transportbedrijven in Nederland. Om real-time status van transporten in kaart te brengen van lopende en beëindigende transporten. De eindklant kan hiermee bepalen met welke schipper hij zijn bulk, containers of stukgoed wil vervoeren. De organisatie wil de applicatie verder ontwikkelen en features toevoegen zoals; historie overzichten, tarieven overzichten,

Bekijk vacature »

Data Scientist

Je wordt enthousiast van uiteenlopende databronnen en vindt het leuk om te pionieren met nieuwe manieren van analyseren. Je bent analytisch en ziet de causale verbanden. Door jouw werk hoeven we beslissingen niet op gevoel te nemen, maar zijn ze onderbouwd met betrouwbare gegevens. Wat ga je bij ons doen? Als Data Scientist word je binnen de KB één van de experts op het gebied van analyses van onze grootschalige data. Je helpt de KB om beter inzicht te krijgen in het daadwerkelijk gebruik van diensten door patronen te ontdekken en te voorspellen. Hierbij zul je je eerst richten op

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar C#.NET

Software Ontwikkelaar C#.NET Zit het ontwikkelen van innovatieve applicaties in C#.NET, JAVA of PHP in jouw bloed en wil jij je kennis toepassen binnen uitdagende projecten in kantoorautomatisering of industrie. Dan kan MA-IT mogelijk iets voor je betekenen, aangezien wij uitbreiding zoeken in ons IT team van Software Engineer voor onze vestigingen in Deventer, Son en Gorinchem. Functie-eise Software Ontwikkelaar C#.NET Dit is wat je gaat doen Als C#, JAVA of PHP Developer ontwikkel je binnen een SCRUM omgeving, het hart van de producten die (inter)nationaal gebruikt worden. Het betreft complexe software waarbij je op een hoog abstractieniveau software ontwikkelt.

Bekijk vacature »

Technisch Ontwerper / Applicatieontwikkelaar max.

Wie zoeken we? Je bent de beste in je vak of hebt de ambitie en de potentie om de beste te worden. Je hebt de passie om nieuwe technologieën te blijven leren en continu jezelf te ontwikkelen. Je hebt de pioniersgeest en drive om nieuwe technologieën, methodieken en concepten toe te passen in projecten en bij klanten. Je vindt het leuk om kennis te delen met collega’s, klanten en vakgenoten. Je bent een ware professional en ambassadeur voor CIMSOLUTIONS. Je voelt je thuis in een informele, collegiale en professionele sfeer waar de aandacht voor de klant en voor de medewerker

Bekijk vacature »

Full Stack Developer

Ben je sociaal, maar ook een held in het ontwikkelen en uitbreiden van applicaties en customer interfaces? Dan hebben we iets voor jou! Google, Slack, AirBnB. Stuk voor stuk innovatieve IT bedrijven die met nieuwe technieken de werelden van respectievelijk zoeken, chatten en vakanties hebben doen veranderen. Bij onze opdrachtgever doen ze dit met de logistieke markt, door slimme technische oplossingen in te zetten om pakketten te bezorgen met behulp van privé chauffeurs. Wie ben jij? Als full stack developer kom je onze IT afdeling versterken. Je onderhoudt en verbetert de software van de organisatie. Je bent mede verantwoordelijk voor

Bekijk vacature »

PLC Programmeur

Dit bedrijf is leverancier van geautomatiseerde magazijnsystemen waarbij deze systemen zijn geinstalleerd bij grote spelers in de markt. Door deze geautomatiseerde systemen kan het pakket dat jij ´s avonds bestelt de volgende dag al bij jou worden geleverd. Als PLC Engineer ga je aan de slag met het programmeren van deze logistieke systemen. Functiebeschrijving Binnen deze functie ga je aan de slag met het programmeren, testen en inbedrijfstellen van de systemen en aansturingen. Dit doe je op kantoor in Arnhem maar ook op locatie bij de klant. Voor deze functie dien je bereid te zijn om incidenteel in het buitenland

Bekijk vacature »

Mobile Developer

Wat je gaat doen: DPA GEOS is op zoek naar enthousiaste Mobile Developers om het team te versterken. Als Mobile Developer werk je in Agile teams bij onze klanten en ben je verantwoordelijk voor hun grotere mobiele web applicaties. Met collega’s ontwikkel je hoogwaardige software voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je ontwikkelt, adviseert over architectuur en past de nieuwste technologieën toe. Je bent een ambitieuze professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande interesse in Mobiele applicaties. Je staat met beide benen op de grond en je kunt goed samenwerken. Je bijt

Bekijk vacature »

‘Out of the box’ denkende Full Stack D

Functieomschrijving Ben jij communicatief, gedreven én wil jij onderdeel worden van een team dat software ontwikkelt waar enorm veel mensen gebruik van maken in het dagelijks leven? Is het jouw motto om ‘out of the box’ te denken? Dan is deze vacature een perfecte match met jou! Word jij de Full Stack Developer van het team dat Nederland in beweging houdt? Wil je dankzij jouw deelname aan de software jouw expertise hierin verwerken? Klinkt bovenstaande werkdag voor jou als muziek in de oren? Klik dan op de solliciteer button! Solliciteer jij bij iSense en krijg jij vervolgens deze baan? Dan

Bekijk vacature »

Java Backend Developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java Developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en werk je mee aan de architectuur laag. Daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het software ontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je ondersteunt de software architect en projectleider bij hun werkzaamheden. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak

Bekijk vacature »

Medior PHP Developer Marketing Laravel & Vue (

Medior PHP Developer Marketing Laravel & Vue ( NL & ENG) Wat ga je doen? Als Medior PHP Developer uit de omgeving Amsterdam maak jij van een "massamarketing campagne" een "micro-marketing campagne". Bij massamarketing richt de fabrikant zich met een specifiek product of productgroep op een zo breed mogelijk publiek met inschakeling van media met hetzelfde doel, zoals social media, tv, buitenreclame etc.. Met micromarketing richt een organisatie zich op kleine groepen, op basis van geo-demografische kenmerken. Het platform waar jij aan werkt compileert op maat gemaakte video's gebaseerd op geo-demografische kenmerken. Dankzij cookies en social media bepaald het platform

Bekijk vacature »

Business Intelligence developer

Jij ben niet bang om hard te werken. Uitdagingen zijn welkom. En problemen? Die zijn er om opgelost te worden of, nog beter, om voorkomen te worden! Voor jij aan de slag gaat met het ontwerpen van BI- en DWH-oplossingen, leg je eerst je oor te luister bij de klant. Zo weet jij wat de klant wil, en hoe jouw ontwerp eruit moet komen te zien. Simpel! Althans… met jouw Developer-kwaliteiten wel! Over deze BI vacature Als Business Intelligence Developer ga je zowel op locatie bij de klant aan de slag, als op een van de Sogeti-locaties. Je analyseert de

Bekijk vacature »

Senior PHP Developer SaaS oplossing voor Mondzorgp

Senior PHP Developer SaaS oplossing voor Mondzorgpraktijken Wat ga je doen als Senior PHP Developer? Als Senior PHP Developer uit de omgeving Rotterdam, ga jij werken aan een SaaS oplossing voor mondzorgpraktijken en tandtechnische laboratoria. Het Laravel platform waar jij aan werkt ondersteunt bedrijfsprocessen en biedt een complete structuur voor de fiscaal, juridische en administratieve organisatie van alle verschillende mondzorg- en tandtechniek- ketens. Dus van de eerste intake van de patiënt tot en met de declaratie en facturatie voor de tandarts, de mondhygiëniste, de tandtechnicus, maar zeker ook voor de manager en bestuurder. Dit met behulp van diverse modules zoals;

Bekijk vacature »

AngularJS Developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Bij DPA GEOS werken onze consultants als Developer in Agile teams bij onze klanten en zijn ze verantwoordelijk voor de grotere webapplicaties. Wil jij dit ook, want we zijn op zoek naar enthousiaste Developers om ons development team te versterken. Je bent creatief en draagt met je enthousiasme positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam. Je gaat webapplicaties maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande interesse in het applicatie landschap.

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

.NET Developer Fulltime Dit is de maand van de goede voornemens en daarom zijn veel mensen op zoek naar iets waarin ze terug kunnen geven aan de maatschappij. Onze goede klant is hier dagelijks mee bezig en is op dit moment op zoek naar twee .NET ontwikkelaars die hiermee kunnen helpen. Dit .Net-ontwikkelingsteam beheert en ontwikkelt een dienst die het mogelijk maakt om alle beschikbare informatie uit gegevensbronnen op te vragen. Deze dienst wordt dagelijks gebruikt door de medewerkers van deze organisatie om snel alle informatie op te vragen. Het is van groot belang dat deze informatie correct, snel, veilig

Bekijk vacature »
Wouter J

Wouter J

03/12/2013 15:39:25
Quote Anchor link
Oké, nu de kans groot is dat ik Symfony documentor of 2013 wordt wordt het tijd voor een engelstalige blog...

Ik heb even een ontwerpje gemaakt voor die blog en graag ontvang ik commentaar erop: http://wouterj.nl/docguy.wouterj.nl/ (leuke recursieve URL hè :p)

Merk op dat het menu een beetje krom gepositioneerd staat, daar moet ik nog even aan werken.

En ook responsive design is nog geen aandachtspuntje geweest, het gaat puur en alleen om het design zelf.

Mocht je geïnterreseerd zijn, het is een beetje geïnspireerd op http://bradfrostweb.com/ , de oude creativebloq.com, http://html5-doctor.com/ en http://aerotwist.com/ (hoewel het grootste deel al af was voordat het nieuwe design online kwam)
Gewijzigd op 03/12/2013 15:42:28 door Wouter J

PHP hulp

PHP hulp

22/02/2019 14:37:46

Albert de Wit

Albert de Wit

03/12/2013 15:49:10
Quote Anchor link
Die puntjes zijn super irritant :(.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

03/12/2013 15:59:39
Quote Anchor link
"I'm that doc guy" Hmmm... misschien komt dit iets te arrogant over. Ik zou daar misschien iets subtielers van maken. "Wouter J, loves to doc" of "Wouter J, symfony documentor". Nou ja, dat weet jij zelf beter dan ik. Maar ik denk dat het misschien (onbedoeld) teveel uit de hoogte overkomt als je van jezelf zegt "I'm that guy..."

Misschien een fotootje van jezelf toevoegen? Wordt het wat persoonlijker van denk ik. Het gaat over jou, dus dan lijkt me dat eigenlijk wel vrij logisch.
Gewijzigd op 03/12/2013 16:00:10 door Ozzie PHP

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

03/12/2013 16:07:47
Quote Anchor link
Het logo met monogram is geen link naar de homepage.

En daarnaast een meer algemene opmerking: we weten hoe alle bekende developers heten, maar jij bent nog steeds meneer J. Verder ontbreken mogelijkheden om te reageren en een mogelijkheid om contact te leggen.

Nick kuijpers

nick kuijpers

03/12/2013 16:16:06
Quote Anchor link
Inderdaad,de puntjes, het stoort het lezen.
Gewijzigd op 03/12/2013 16:16:30 door nick kuijpers

Andre Sep

Andre Sep

03/12/2013 16:28:48
Quote Anchor link
Oké... In de eerste oogopslag ziet het er goed uit en dat is belangrijk. Ga je echter wat verder kijken dan klopt het dat die puntjes inderdaad vervelend zijn, zeker als je dit ook als achtergrond van berichten hebt.

Verder (maar dat geef je zelf ook aan) is er inderdaad geen sprake van een responsive design. Twee puntjes die daar wel aan gerelateerd zijn:

1. De titel en ondertitel zijn eigenlijk te groot. Ze komen bij mij (Chrome, res: 1260 x 1020) over 2 regels te staan, terwijl het nog steeds op 2 regels zou moeten passen.

2. Bij het artikel/bericht is het kadertje met informatie vreemd geplaatst. Het valt niet direct op en het schuift achter tde titel als ik het venster verklein.

3. Het groene hoekje onderin staat niet onderin... Daarmee bedoel ik als de pagina kleiner is dan het venster, dit groene hoekje ergens vanaf de zijkant ineens inspringt en niet echt onderin zit.

Verder mis ik meer kleurgebruik op de website. Als ik het bericht open en naar beneden scroll (voorbij de markering) is het behoorlijk saai (of gewoon kleurloos).

Het bleek achteraf niet om een markering te gaan, maar om een <strong> element. Tja... Ik denk dat het misschien wat persoonlijk is, maar ik had het niet zo gedaan.

En ik ben het verder met de mensen boven mij ook eens:
- 'that guy' komt inderdaad wat arrogant over
- zorgen dat de hele 'kop' (afbeelding en tekst) naar de hoofdpagina verwijzen

Ten slotte viel mij de afwerking van het logo op, daar staat nog een soort raster achter (misschien van je nederlandse site?). Maar goed, nu moet ik toegeven dat ik wel echt een mierenneuker ben op dat gebied!

Het geheel ziet er rustig een eenvoudig uit. Hoop hier nog het eindresultaat van mee te maken!
Gewijzigd op 03/12/2013 16:31:24 door Andre Sep

Wouter J

Wouter J

03/12/2013 16:54:09
Quote Anchor link
That docguy, tja. Ik zal er nog eens over nadenken wat ik er dan van moet gaan maken. Over het algemeen sta ik in de symfony wereld (waar deze blog op gericht is) wel bekent als that docguy :)

Persoonlijke informatie, tja ook niet helemaal zeker van. Ik heb er wel over nagedacht en het hoort eigenlijk wel... Maar om een beetje het vage persoontje te blijven vind ik ook wel goed. Werelden moet je niet te veel met elkaar in contact laten komen... ;-)

Die puntjes: goed punt! :) Ik ga ze eens wat minder contrast geven en wat verder uit elkaar, hopelijk is de irritatie dan wel weg, want het effect van die puntjes wel ik wel houden. Het moet een beetje een schetsblokje blijven.

Contact leggen is inderdaad een commentaar wat ik vaker hoor. Enige probleem is dat deze site gehost gaat worden op github pages en dat ie gemaakt wordt met Ruby en Jekyll, daardoor is een contactformulier al uitgesloten. Een pagina met mogelijkheden om contact met me op te nemen is echter wel een goed idee.

Responsive design: Bedankt voor je opmerkingen, ik kan ze niet allemaal reproduceren, maar ik zou ze meenemen in het responsive design project. In principe was ik van plan om de informatie van het bericht onder de titel te laten zetten en alles 1 kolom grid te laten zijn. Dan moet het grootste deel van de problemen al wel verholpen zijn.

Kleurloos: Je kan het mijn stijl noemen. :) Bij het lezen van een blogbericht zou er al meer kleur in moeten komen (plaatjes, strong text, quotes, aside's, etc.), maar de homepagina is inderdaad vrij kaal.

>> Ten slotte viel mij de afwerking van het logo op, daar staat nog een soort raster achter (misschien van je nederlandse site?). Maar goed, nu moet ik toegeven dat ik wel echt een mierenneuker ben op dat gebied!

Hehe, dat je dat hebt kunnen zien :) Het zijn de guides voor zowel de tekst (x-height en ascender/descender heights) en de cirkel (width en height). Beetje overgebleven troep van het design process die een beetje in het niks is uitgelopen, ga ik weghalen!

Ozzie PHP

Ozzie PHP

03/12/2013 17:04:10
Quote Anchor link
>> That docguy, tja. Ik zal er nog eens over nadenken wat ik er dan van moet gaan maken. Over het algemeen sta ik in de symfony wereld (waar deze blog op gericht is) wel bekent als that docguy :)

Wouter J, Documenting IT

Wouter J, Documenting 24/7

Wouter J, sleeps, eats and documents

Wouter J, 2 doc or not 2 doc, that's the question

Wouter J, Doc IT or loose IT

>> een beetje het vage persoontje te blijven vind ik ook wel goed.

Ik denk dat je je kans om te winnen alleen maar vergroot als je een klein fotootje plaatst. Dan krijg je letterlijk meer "smoel" en mensen zullen eerder geneigd zijn om iemand te laten winnen die ze in hun beleving "kennen".

Wouter J

Wouter J

03/12/2013 17:09:16
Quote Anchor link
> Ik denk dat je je kans om te winnen alleen maar vergroot als je een klein fotootje plaatst.

Oh, maar ik wil helemaal niet winnen (in elk geval, ik doe dit niet omdat ik wil winnen). 'T is gewoon dat ik vind dat ik wel een blog moet openen als mensen mijn werk waarderen.

En die slogans: :D

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

03/12/2013 17:13:57
Quote Anchor link
Als je nou prut zou opleveren, dan zou ik me ook verschuilen achter een semi-anonieme achternaam die we vooral kennen van rechtbankverslagen. Maar dat is niet aan de orde. Als je als een vent staat voor je werk, toon je gewoon smoel. En dat verkleint ook de afstand, wat juist vaak wordt gewaardeerd.

Ik begrijp je overwegingen wel, en respecteer ze ook, maar je werk aan en voor Symfony staat verder toch los van je privé-leven. "Personal branding" werkt op de langere termijn vooral in je voordeel: "Oh, you're that doc guy!"

Wouter J

Wouter J

03/12/2013 17:19:49
Quote Anchor link
Ward, maar dan kan ik nooit meer _why acties gaan doen :D http://en.wikipedia.org/wiki/Why_the_lucky_stiff

Bas IJzelendoorn
Beheerder

Bas IJzelendoorn

03/12/2013 17:54:20
Quote Anchor link
- Deze tekst 'Configuration and DependencyInjection', komt nogal binnen. Ik heb een redelijk groot scherm, maar desalniettemin meestal niet het probleem dat ik letters van me bureau af moet schrapen. :P Ik zou het iets kleiner doen.

- Verder zit er links onderin een groene balk. Toen ik probeerde verder te scrollen kwam er niks, tevens mist daar een copyright.

- Verder inderdaad het kleur gebruik. Het is zo grijs en grauw. Misschien net als in al je voorbeelden even een oranje kleur eruit pakken als deze. En met die kleur een streep van een x aantal pixels onder de donkergrijze titel balk.

- Leuk dat er gesuggereerd wordt dat jij Wouter J bent, FOTO op de website? :D

Albert de Wit

Albert de Wit

03/12/2013 18:15:54
Quote Anchor link
Foto, foto, foto!

Wouter J

Wouter J

16/02/2014 22:33:31
Quote Anchor link
Ik heb de site wat bewerkt: http://wouterj.nl/prod

Grootste punt was achter de schermen, doordat ik ben geswitched naar het gebruik van Sculpin.

Aan het design heb ik wat meer kleur toegevoegd. Wat ik sowieso nog moet doen:
- Responsive design (het huidige design is al iets simpeler om te zetten)
- Het witte vlak om logo moet weg
- Een klein achtergrond patroontje in de header
- Groene balk onderin ook echt onderin laten zijn

Ik zou graag gewoon wat ideetjes en meningen willen ontvangen. Graag niet letten op tekst of gemis van een foto, daar ben ik nog mee bezig :)

Koen Vlaswinkel

Koen Vlaswinkel

16/02/2014 22:40:32
Quote Anchor link
- Margin aan de linkerkant bij artikelen zou handig zijn, alles zit nu direct tegen mijn schermrand aan.
- De artikelen lijnen niet mooi uit op de voorpagina door lange titel/tekst.
- Er staat nu 26 Nov, dus dan zou je denken 26-11-2013, maar het is dus 26-11-2012. Kan je dat niet beter veranderen naar Nov '12?

Milo S

Milo S

17/02/2014 08:59:39
Quote Anchor link
Persoonlijk mis ik nog iets onderin, ik zou denk ik gaan voor een sticky footer, waar dat groene randje opligt. Met als informatie dingen als social media, contact gegevens ga zo maar door.

Verder zou ik er persoonlijk voor kiezen om de tekst grootte van de titel in de "volledige bericht" pagina altijd gelijk te houden... Maar dat is slechts een kwestie van smaak.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.