Review: portofolio layout
Voor school moesten wij een website maken. Nu is het voor mij nieuw aangezien ik niet echt een ontwerper ben maar meer een uitvoerder. Nu was het mij met moeite gelukt om in photoshop deze layout te maken.
Hoop dat jullie het leuk vinden.
Ieder heeft een mening dus iedereen mag zijn mening geven en natuurlijk kritiek zodat verbeteringen toegevoegd kunnen worden.
Iemand toevallig een idee voor dat stukje onder recente projecten. Ik vind het nog een beetje leeg . En weet niet wat ik er neer moet zetten.

Hoop dat jullie het leuk vinden.
Ieder heeft een mening dus iedereen mag zijn mening geven en natuurlijk kritiek zodat verbeteringen toegevoegd kunnen worden.
Iemand toevallig een idee voor dat stukje onder recente projecten. Ik vind het nog een beetje leeg . En weet niet wat ik er neer moet zetten.

Gewijzigd op 08/10/2011 21:42:36 door Jordi Kroon
Ik vind het niet slecht maar toch heb niet het gevoel van wow mooie website. Als dit je eerste design is is het zeker niet slecht. Ik zou toch nog eens kijken naar de header en het menu.. Ik vind de header iets te groot en ik plaats het menu persoonlijk meestal onder de header.
Ik heb de header nu iets verkleind. Ik wacht de reacties af en kijk of ik dan het menu eronder zet of het erboven laat staan.
De styling van de site vindt ik niet echt goed (kan ik zelf ook niet zo goed).
Onder recente projecten kan je misschien een slideshow afspelen (projecten die je net gedaan hebt of iets dergelijks) met dan een link naar het volledige project.
Minpunten
Algemeen
De kleuren die jij gebruikt zou ik zelf nooit gebruiken. Maar dat is waarschijnlijk te persoonlijk.
Waarom tweemaal "home" plaatsen? (is niet echt storend)
Navigatiemenu
Underlines voor URL zou ik nooit zelf gebruik of het is als een persoon op die link staat en het menu is misschien wat te simpel (ik hou van simpel, maar niet te).
Header
De header is misschien iets van de grootte kant en wat zou jij er plaatsen? Is die header eigenlijk wel nodig?
Pluspunten
Heel overzichtelijk!
Onder recente projecten kan je misschien een slideshow afspelen (projecten die je net gedaan hebt of iets dergelijks) met dan een link naar het volledige project.
Minpunten
Algemeen
De kleuren die jij gebruikt zou ik zelf nooit gebruiken. Maar dat is waarschijnlijk te persoonlijk.
Waarom tweemaal "home" plaatsen? (is niet echt storend)
Navigatiemenu
Underlines voor URL zou ik nooit zelf gebruik of het is als een persoon op die link staat en het menu is misschien wat te simpel (ik hou van simpel, maar niet te).
Header
De header is misschien iets van de grootte kant en wat zou jij er plaatsen? Is die header eigenlijk wel nodig?
Pluspunten
Heel overzichtelijk!
Wat vind je er dan niet goed aan/ wat kan beter?
Over de recente projecten , Mijn kennis van javascript is evengoed als die van visual basic. Dus dat wou ik er het liefst buiten houden maar leuk initiatief.
Toevoeging op 09/10/2011 00:58:24:
Algemeen : Ik ben iemand die van helder en fris houdt dus niet van een hele donkere site. 2 maal home is eigenlijk puur als opvulling en als breadscrumb zodat je weet dat je op de homepage bent. Ik ga ook dingen toevoegen die dan niet in het menu staan zoals school projecten / eigen projecten een onderverdeling dus.
Navigatiemenu : Die underlines ga ik waarschijnlijk weghalen en het vervangen door een volledig balkje die dan een ander kleurtje heeft ofzo (goeie tip dus :) )
Header : De grootte van de header is moeilijk te bepalen ik heb hem al heel erg ingekort en is eigenlijk pas goed te bepalen als de header er is. Want iedere header is mooier op een bepaalde grootte.
Over de recente projecten , Mijn kennis van javascript is evengoed als die van visual basic. Dus dat wou ik er het liefst buiten houden maar leuk initiatief.
Toevoeging op 09/10/2011 00:58:24:
Algemeen : Ik ben iemand die van helder en fris houdt dus niet van een hele donkere site. 2 maal home is eigenlijk puur als opvulling en als breadscrumb zodat je weet dat je op de homepage bent. Ik ga ook dingen toevoegen die dan niet in het menu staan zoals school projecten / eigen projecten een onderverdeling dus.
Navigatiemenu : Die underlines ga ik waarschijnlijk weghalen en het vervangen door een volledig balkje die dan een ander kleurtje heeft ofzo (goeie tip dus :) )
Header : De grootte van de header is moeilijk te bepalen ik heb hem al heel erg ingekort en is eigenlijk pas goed te bepalen als de header er is. Want iedere header is mooier op een bepaalde grootte.
Iemand anders nog reacties?
De lay-out zegt mij niets. Dat is iets wat ik bij een website altijd gelijk moet zien. Dus:
- Wat voor website is het?
- Wat kan de website mij bieden?
- Wat kan ik op de website doen?
Dit zijn denk ik de meest cruciale vragen. Ik snap dat het niet de bedoeling is om deze website storm te laten lopen en het slechts een school project is (wat je uitleg ook is). Tevens hoef je niet een goede designer te zijn om deze vragen te verwerken in je lay-out. Ik zie het er in elk geval niet echt in terug nu.
Wat dus belangrijk is, zonder dat jij inleid met waar het voor is, dat ik naar www.jouwebsite.nl ga. Ik direct zie wat de website is en dat zie ik eerlijk gezegd niet terug. Pak dit terug in bijvoorbeeld je header.
Plak daar een foto van jezelf en maak er een tekst vakje met je naam en portfolio erin. Dan kom ik op je website: he, portfolio van Jordi Kroon, interessant. of hmm hier heb ik niets aan.
- Wat voor website is het?
- Wat kan de website mij bieden?
- Wat kan ik op de website doen?
Dit zijn denk ik de meest cruciale vragen. Ik snap dat het niet de bedoeling is om deze website storm te laten lopen en het slechts een school project is (wat je uitleg ook is). Tevens hoef je niet een goede designer te zijn om deze vragen te verwerken in je lay-out. Ik zie het er in elk geval niet echt in terug nu.
Wat dus belangrijk is, zonder dat jij inleid met waar het voor is, dat ik naar www.jouwebsite.nl ga. Ik direct zie wat de website is en dat zie ik eerlijk gezegd niet terug. Pak dit terug in bijvoorbeeld je header.
Plak daar een foto van jezelf en maak er een tekst vakje met je naam en portfolio erin. Dan kom ik op je website: he, portfolio van Jordi Kroon, interessant. of hmm hier heb ik niets aan.
@Bas bedankt voor je reactie , de header zegt veel over een website vind ik daarom heb ik ook gewacht met de header aangezien dit niet mijn sterkste punt is. Het is voor een schoolproject maar ook voor mezelf als portofolio. Heb je ook een idee over dat witte vlakje ? Ik zou even een geupdate versie uploaden op de server als ik thuis ben aangezien school ineens weer zonodig poort 2222 en 21 wil blokkeren
Jordi kroon op 10/10/2011 16:03:43:
Ik zou even een geupdate versie uploaden op de server als ik thuis ben aangezien school ineens weer zonodig poort 2222 en 21 wil blokkeren
pingbuster!
Ik heb hem nu ietsjes veranderd. Is dit beter/mooier?
Ik ga morgen op school beginnen met de header.
@Gerard bedankt dit had ik echt nodig.
Ik ga morgen op school beginnen met de header.
@Gerard bedankt dit had ik echt nodig.
Gewijzigd op 10/10/2011 21:58:48 door Jordi Kroon