[REVIEW] website

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front end developer

Functie Jij als front end developer gaat werken binnen de teams van onze klant, uiteraard met alle moderne technieken. Opdrachten worden echt gericht op jouw leerdoelen en jouw behoeftes. Wij hebben een omgeving gecreëerd waarin je echt jezelf kan zijn en waar echt gekeken wordt naar jouw voorkeuren. Maak je een fout? Geen probleem, leer ervan en dan ga weer door. Door de variëteit aan werk kun je in verschillende omgevingen een kijkje nemen en dus jezelf snel ontwikkelen. Eisen Je bent communicatief vaardig en houdt van een dynamische omgeving Je hebt HBO werk- en denkniveau Je hebt gedegen kennis

Bekijk vacature »

Junior PHP ontwikkelaar

Functie Wij hebben onlangs onze eerste collega’s aangenomen, waardoor ons development team momenteel uit 4 personen bestaat. We bouwen onze software op basis van een PHP-framework (wat op zichzelf een Symfony framework is). Qua ontwikkeling focussen wij ons op 3 focus velden; – API-ontwikkeling/ Component Creatie – Implementatie – Framework ontwikkeling; het toevoegen van nieuwe functionaliteit of interne microservices Onze senior software engineer focust zich momenteel op de laatste twee punten, maar wij komen handen te kort op het eerste veld. Daarom zijn wij op zoek naar een enthousiaste junior software engineer die graag de kneepjes van het vak wil

Bekijk vacature »

PHP developer (Symfony, Doctrine)

Functie Als PHP developer wordt er een hoge mate van zelfstandigheid verwacht, maar ook dat je goed opereert in een team waar kennis wordt gedeeld en dingen als codereviews erg veel voorkomen. Kwaliteit staat voorop, mede hierom werken ze bijvoorbeeld zonder echte deadlines in hun sprints. De SaaS-applicatie wordt volledig ontwikkeld in PHP en Symfony. De module bestaat uit een stuk informatie verrijking en intelligentie wat resulteert in een medische check. De logica wordt daarom in de code geïntrigeerd. Je bent onder andere bezig met complexe databases waar meer dan 80.000 medicijnen op verschillende niveaus in staan, die maandelijks worden

Bekijk vacature »

Network Engineer (f/m/d) in Heidelberg

Network Engineer (f/m/d) The IT Services team operates and supports the IT infrastructure and services at EMBL headquarters in Heidelberg and at the laboratory’s sites in Barcelona and Rome. As part of IT Services, the Network team is responsible for managing and developing the network infrastructure in our data centres, on campus, and to our external network providers. As a leading scientific institution with highly data-intensive research, extensive data flows at and between the laboratory’s six sites and to the Internet, EMBL is connected to national and international scientific networks using state-of-the-art technologies from vendors including Cisco, Extreme Networks and

Bekijk vacature »

OutSystems Developer

Dit ga je doen Het van scratch af aan ontwikkelen van applicaties met OutSystems; Het aanhaken bij diverse projecten binnen de organisatie; Schakelen met de business; Meedenken over de mogelijkheden van het platform binnen de organisatie. Hier ga je werken Deze organisatie is een toonaangevende speler in de vastgoedbranche en telt momenteel ruim 500 medewerkers. Met meer dan 150 applicaties staat er een complex applicatielandschap, bestaande uit standaard- en maatwerkapplicaties. De maatwerkapplicaties worden ontwikkeld door een inhouse development team. Het doel voor de komende periode is het verder vernieuwen en optimaliseren van het huidige applicatielandschap. Zo staat de organisatie aan

Bekijk vacature »

Junior Java Developer

Dit ga je doen Full stack web- en appdevelopment; Vertalen van de functionele wensen naar de technische specificaties; Sturing geven aan/klank board zijn voor de software teams; Trainen van de software teams; Sparren met klanten; Meedenken over architectuur. Hier ga je werken De organisatie is een bureau welke websites en mobiele applicaties bouwt voor verschillende toonaangevende organisaties. Hierbij richten zij zich voornamelijk op de sectoren leisure, overheid en zorg. De sfeer intern kenmerkt zich door informaliteit, gezelligheid en ambitie. Ze werken dag in dag uit samen om mooie producten op te leveren voor hun klanten. Op dit moment zijn er

Bekijk vacature »

.NET Software Developer

Dit ga je doen Als .NET Software Developer zul jij je voornamelijk bezig houden met: Het van scratch af aan bouwen van applicaties (.NET, C#, Bootstrap, KnockoutJs en WebAPI2); Het testen van jouw code d.m.v. het uitvoeren van unittesten; Het oplossen van bugs in de code; Het onderhouden van contact met collega's betreffende de door jouw ontwikkelde applicaties; Het verbeteren en doorontwikkelen van maatwerkapplicaties. Hier ga je werken Jij gaat aan de slag als .NET Software Developer en gaat je focussen op het bedenken, ontwikkelen en testen van maatwerkapplicaties in voornamelijk C#. Dit ga je doen bij een grote, internationale

Bekijk vacature »

PHP Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen, implementeren en testen van PHP-oplossingen en Apps voor klanten en bedrijfsprocessen; Opstellen van requirements en uitwerken van de oplossingen; Testen van software en borgen van een soepele overdracht, inclusief documentatie; Proactief adviseren vanuit eigen expertisegebied over ontwikkelingen en verbeterpunten in technische toepassingen en processen binnen de organisatie. Hier ga je werken De organisatie is een ambitieuze en vooruitstrevende speler in de markt in de regio Rotterdam. Ze zijn de snelst groeiende in hun branche. Met een excellent aanbod en service willen zij de beste keuze zijn voor hun bestaande en nieuwe klanten. Dit alles doen

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Junior Software Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Junior Software Developer .NET, C# voor een gaaf bedrijf in de omgeving van Utrecht! Sta jij aan het begin van je carrière en heb je net je HBO of WO-diploma in de richting van ICT of Techniek mogen ontvangen? En heb jij grote affiniteit met software development? Lees dan snel verder! Voor een opdrachtgever in de omgeving van Utrecht, zijn wij op zoek naar een Junior Software Developer. Werk jij graag aan verschillende projecten en ga je graag klanten op bezoek? Dan is dit de ideale functie voor jou! Binnen deze functie

Bekijk vacature »

SQL Developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Jij gaat in deze functie aan de slag met uitdagende projecten en het creëren van maatwerk software, vooral middels SQL. Iedere klant/project is weer anders, maar dat maakt dit bedrijf en de functie erg uniek & uitdagend. Verder heb je de volgende taken: Ontwikkelen en ontwerpen van SQL databases. T-SQL wordt hierbij gebruikt als programmeer laag; Optimalisatie van query's, voor een verbeterde efficiency; Begeleiden van junior developers, mits je dit leuk vindt; Heb je meer interesse in een rol als consultant, dan is dit ook mogelijk. Je heb hier meer

Bekijk vacature »

C# developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Ik ben op zoek naar een back-end developer, die met name kennis & ervaring heeft van de programmeertaal C#. Jij gaat aan de slag bij een topspeler in de logistieke sector, die zich behalve met logistiek, ook bezig houdt met softwareontwikkeling. Welke taken komen hierbij kijken? Je gaat desktop- en webapplicaties onderhouden en optimaliseren, waarin je werkt met o.a. C#, ASP.NET, SQL Server en T-SQL. Je hebt regelmatig klantcontact om de wensen in kaart te brengen en te evalueren over de huidige draaiende applicaties. Je implementeert nieuwe functionaliteiten toe aan

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar PHP

Functie omschrijving Full Stack Software Ontwikkelaar gezocht! Voor een bedrijf in de regio van Ermelo zijn wij op zoek naar een Software Ontwikkelaar die gaat bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van SaaS applicatie van dit bedrijf. Hierbij ga jij voor- en samenwerken met de klanten van de organisatie, het is hierbij dus van groot belang dat je communicatief vaardig bent en dat je beschikt over beheersing van zowel de Nederlandse als Engelse taal. Bedrijfsprofiel Waar ga je werken? Altijd al in een echt familiebedrijf willen werken? Dan is dit je kans! Het bedrijf waar je komt te

Bekijk vacature »

Senior/Lead Python developer

Functie Samen met je team, bestaande uit een senior, 2 mediors en één junior ontwikkelaar ga je op een Agile-gebaseerde aanpak werken aan hun software. Je hebt oog voor kwaliteit, risico’s en klantbelang. Communicatie met je collega’s en waar nodig ook met klanten speelt een belangrijke rol in het bereiken van een succesvol resultaat. Als persoon ben je slim, krijg je dingen voor elkaar en ga je resultaatgericht te werk. Binnen het development team is er veel zelfstandigheid, los van de stand-up (10:00 uur) en zo nu en dan pair-programming sessies. Technieken die zij gebruiken zijn o.a. Python, Django, MySQL,

Bekijk vacature »

Software Developer / .NET / Azure

Dit ga je doen Als Lead .NET Software Developer zal je je bezig houden met: Het vertalen van bedrijfswensen naar een technische roadmap; Uitwerken van nieuwe architectuur / designs; Het team aansturen en motiveren; Toezien op de kwaliteit van de code; Mee ontwikkelen van nieuwe features en applicaties. Hier ga je werken Deze organisatie is op dit momenteel marktleider in het ontwikkelen van productielijnen voor de voedselindustrie en heeft een wereldwijd klantnetwerk. Binnen deze organisatie is het team van software developers dagelijks bezig met het ontwikkelen van maatwerk oplossingen om alle productiemachines aan te sturen, maar ook bedrijf kritische applicaties

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

 - Diov  -

- Diov -

05/08/2013 20:02:28
Quote Anchor link
Hoi!

Ik heb voor de eerste keer een website gemaakt, waar ik de layout ook helemaal zelf bij maakte.
Ik ben niet zo goed met css, dus ik zou graag commentaar horen :)

Ook que kleurgebruik vind ik de site nog niet perfect.
Kunnen jullie wat tips geven? Enzo...

Url verwijderd.

Mvg,
Diov
Gewijzigd op 06/08/2013 22:18:24 door - Diov -
 
PHP hulp

PHP hulp

04/05/2024 21:38:52
 
Keizer Webdesign

Keizer Webdesign

05/08/2013 20:14:43
Quote Anchor link
Kijk eens naar dit lettertype: http://www.google.com/fonts/specimen/Open+Sans .
Zit er wel mooi uit alleen je moet er wel op letten dat alles goed te lezen blijft en het fijn te lezen is.
En met fijn te lezen bedoel ik ook overzichtelijk, want ik vind het aardig irritant als je op z'n kleine pagina nog moet scrollen, zie dit eens, die van 90% is perfect:

100%:
Afbeelding

90%:
Afbeelding
Gewijzigd op 05/08/2013 20:22:45 door Keizer Webdesign
 
Bas IJzelendoorn

Bas IJzelendoorn

05/08/2013 20:37:37
Quote Anchor link
Ziet er goed uit. Zelf zou ik misschien het volgende nog veranderen:

- misschien bij welkom en het promotiefilmpje een zwarte rand (of andere kleur) toevoegen aan de content. Dan scheid je de achtergrond en de content meer denk ik.
- De naam 'Algemene bouwwerken **knip**', springt er niet echt uit. Als je op een website komt moet direct de titel zichtbaar zijn.
- de ruimte tussen de rand van je content en de tekst zou ik wat meer maken. Oogt wat rustiger denk ik
- de tekst van van je navigatie zou ik een klein tintje donkerder doen als ze niet actief zijn.

Verder heb ik het idee dat je de html beter kan omzetten naar HTML5. Je hebt nu id's header en footer. Je hoeft enkel de divjes om te zetten naar semantische elementen en in je css de benaming te veranderen en je hebt in eens een website anno 2013 ;)

Edit:
Het knopje 'mail ons' onderaan werkt niet.
Gewijzigd op 15/07/2019 17:20:37 door - Ariën -
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

05/08/2013 21:36:11
Quote Anchor link
Wat is het nut van de menu-keuze 'album'?
Onder 'contact' mis ik een e-mailadres.
Zou sowieso een contactformulier op de site zetten.
In Nederland wordt vaak gewezen op zaken als algemene voorwaarden, disclaimer, privacy-statement, gegevens m.b.t. inschrijving Kamer van Koophandel. Weet niet wat gebruikelijk is in België.
De tekst op 'home' vind ik (nog) niet erg sterk. Zo gebruik je:
Jan Janssen
Bvba Janssen
Jan
we / ons
Vier verschillende benamingen. Zou kiezen voor wat meer uniformiteit daarin. Temeer daar de 1e drie zakelijk/afstandelijk klinken en je dan ineens over gaat op we/ons (persoonlijk).

Edit:
Namen op verzoek gefingeerd
Gewijzigd op 15/07/2019 17:20:05 door - Ariën -
 
 - Diov  -

- Diov -

05/08/2013 22:10:38
Quote Anchor link
@ Keizer Webdesign,
Die google font is wel mooi :)

Alleen heb ik dat nog nooit echt gebruikt, ik heb het nu geprobeerd op m'n webiste maar het lukt niet echt.
Doe ik iets verkeerd?

@ Bas,
Ik heb een randje rond die boxen gedaan.

Om de titel eruit te laten springen, zal ik die font van Keizer gebruiken.

Dit begreep ik niet zo goed:
de ruimte tussen de rand van je content en de tekst zou ik wat meer maken. Oogt wat rustiger denk ik
--> Bedoel je de padding ?

De tekst kleur van de niet actieve menu button's wat verdonkert.
(Via deze site: http://www.color-hex.com/color/aeb2a3)

Heb ook html5 tags geprobeerd toe te voegen, alleen heb ik daar jammer genoeg niet heel veel verstand van. Ik ken ze, maar moet ook nog weten waar ze voor moeten dienen.


@ Obelix
Ik heb het mailadres er ook opgeplaats, een contactforumlier zal ik morgen is gaan maken (Moet nog is wat verder verdiepen in mailheaders).

Heb de tekst wat aangepast.

Dank alvast voor de positieve commenateren :)
 
Bas IJzelendoorn

Bas IJzelendoorn

05/08/2013 22:56:51
Quote Anchor link
Ik bedoel inderdaad de padding (maar kan net zo goed margin zijn) afhankelijk hoe je het hebt opgebouwd.

Mogelijk heb je hier wat aan, wat betreft de html semantiek. Overigens heb je header en footer correct in je code geplaatst.

Wat betreft 'mail ons'. Wees voorzichtig met het gebruik van 'mailto:'. Dit is erg spam gevoelig! Tevens is dit een ander mail adres dan die uit het promotiefilmpje.
Gewijzigd op 05/08/2013 23:01:31 door Bas IJzelendoorn
 
 - Diov  -

- Diov -

05/08/2013 23:04:56
Quote Anchor link
@ Bas, heb de de padding aangepast.

Dat van html semantiek, zal ik morgen is doornemen :)

Dus geen mailto gebruiken? Gewoon het mailadres plaatsen dan.
En het filmpje is van bezoom.tv , dus ik kan niets aan het filmpje aanpassen.

Tevens worden alle mails doorgelinkt naar @telenet.be
 
Bas IJzelendoorn

Bas IJzelendoorn

06/08/2013 00:20:06
Quote Anchor link
Waarom dan niet gewoon 1 mail adres. Is voor de klanten ook het duidelijkste. Ik raad vrijwel altijd af om een emailadres (plain) op een website te plaatsen. Een contactformulier is dan een betere optie.
 
Joey Drieling

Joey Drieling

06/08/2013 00:49:15
Quote Anchor link
voor de uniformiteit zou ik ook het logo boven gebruiken wat ook op de bedrijf bus te zien is. Veder vind ik de baksteen background echt zo 1995 neem een rustig structuur achtergrond beton bijvoorbeeld. http://www.textureking.com/content/img/stock/big/DSC_9586.JPG
 
 - Diov  -

- Diov -

06/08/2013 17:08:41
Quote Anchor link
@ Bas, inderdaad, 1 mailaders is duidelijker ! Ik zal het aanpassen.
Maar hoe zou jij dan het mailadres op de site tonen?
Zoals dit misschien:

naam(at)telenet.be?

Of gewoon een contactformulier, zonder mailadres te laten tonen?

@ Joey,
Ik zal proberen het logo te krijgen, zou wel mooi staan :)
En heb de achtergrond is veranderd, het resultaat was direct: WOW!

Zijn die afbeeldingen open source? Zodat ik ze kan gebruiken zonder (c) of wat dan ook?
Mvg
Diov
 
Joey Drieling

Joey Drieling

06/08/2013 17:14:46
Quote Anchor link
Zo ver ik weet is het royalty free maar moet je ff op die site na checken.
 
Eddy E

Eddy E

06/08/2013 17:20:59
Quote Anchor link
Achtergrond is inderdaad veel netter.
Persoonlijk zou ik hem alleen op FIXED zetten, dus dat dat stilstaat bij scrollen.
 
Joey Drieling

Joey Drieling

06/08/2013 17:21:57
Quote Anchor link
Ik ben het met Eddy eens.
 
 - Diov  -

- Diov -

06/08/2013 17:27:21
Quote Anchor link
Staat op fixed!
Bedankt voor de mooie tip!

Quote:
License

TextureKing.com (“We”, “Us”, “Our”) grants you a nonexclusive limited license to use our textures in accordance with these terms of use (the “license”).
Gewijzigd op 06/08/2013 17:27:42 door - Diov -
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

06/08/2013 17:27:24
Quote Anchor link
Die achtergrond is een hele verbetering. Ook de teksten zijn nu veel beter zichtbaar/leesbaar.

mailto heeft een ander/bijkomend nadeel: je gaat er van uit dat er een mailprogramma is geïnstalleerd.
Maak/Gebruik een contactformulier.
 
Kris Peeters

Kris Peeters

06/08/2013 17:31:46
Quote Anchor link
Een detail. Zorg dat de de cursor verandert als je over de foto's hovert.


Ik zou dit toevoegen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
img.album, #bigphoto img {
  cursor: pointer;
}
 
Keizer Webdesign

Keizer Webdesign

06/08/2013 17:38:03
Quote Anchor link
eerlijk gezegd vindt ik dit mooier staan als background: http://1.bp.blogspot.com/-mxjgrmnhxVI/T2HIO50jUcI/AAAAAAAABJo/iEQCQVvvxmY/s200/Seamless+concrete+texture+%252811%2529.jpg
vooral omdat deze over loopt op elkaar en je niet z'n randt ziet die ik nu wel zie.

Je hoeft alleen dit in je body te zetten:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
body {
    background-image: url('https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSNjxT-bmzyX5WY9mio3JM7yDSkt7G6rICeIEB0NgFWI1bmTqwPsw');
    background-attachment: fixed;
Gewijzigd op 06/08/2013 17:39:47 door Keizer Webdesign
 
Kris Peeters

Kris Peeters

06/08/2013 17:45:59
Quote Anchor link
Nog iets:
Het info window in Google maps verschijnt gedeeltelijk buiten beeld.
Volgens mij is dit opgelost door dit aan te passen

&ll=51.097803,3.026093
veranderen in
&ll=51.103398,3.026093

in de url van de iframe.
Daarmee wordt het venster iets meer noordelijk gecentreerd.
Eventueel een beetje prutsen aan dat getal, tot het juist zit.
 
 - Diov  -

- Diov -

06/08/2013 19:30:43
Quote Anchor link
Contactformulier werkt,

@Kris, heb het toegevoegd, maar merk niet echt een verschil , Heb dat van google maps ook aangepast!
Thx daarvoor!

@Keizer, zou je een screen willen posten van wat je ziet?


Een aparte vraag,
Hoeveel zouden jullie voor zo'n website ongeveer vragen?
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

06/08/2013 19:45:30
Quote Anchor link
Waarom verdwijnt bij het contactformulier alles wat ik heb ingevuld als blijkt dat ik iets niet goed heb ingevuld. Je toont een (fout)melding over hetgeen onjuist is, maar alles wat ik had ingevuld ben ik ook kwijt.
Niet bezoekersvriendelijk.

Prijs:
Vind ik het erg basic en beperkt: een indexpagina en een contactformulier. Meer is er niet (het album, maar daar begrijp ik nog steeds het nut niet van). Is allemaal niet erg spannend/tijdrovend.
Zit er iets van een cms achter, zodat iemand zelf het beheer kan doen? Of is het zoals het nu is en moeten ze jou vragen om aan te passen?
 
Kris Peeters

Kris Peeters

06/08/2013 20:20:00
Quote Anchor link
- Diov - op 06/08/2013 19:30:43:
... maar merk niet echt een verschil ...


Wanneer je met je muis over de images gaat.
Normaal, over een image, blijft de cursor een pijl.
Maar wanneer die image iets actief doet, als de gebruiker er op klikt, is het goed dat je een handje ziet, zoals je hebt over een <a>.

Dat kan je best altijd doen.

verder, graag gedaan
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.