[REVIEW] Wouterj.nl

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior Java Ontwikkelaar

Dit ga je doen Werken aan uiteenlopende interne projecten voor grote (internationale) organisaties; Ontwikkelen van diverse (web)applicaties en platformen met technieken als Java, Azure en ASP.NET; Complexe vraagstukken tackelen met jouw expertise en ervaring; Waar nodig help jij je collega's om samen tot de juiste oplossing te komen. Hier ga je werken Als Java Developer kom je te werken bij een internationale organisatie in regio Amsterdam die zich richt op procesoptimalisatie door middel van zeer complexe IT oplossingen. Dit doen zij op het allerhoogste niveau met vestigingen over heel de wereld en met een groot aantal aansprekende, maatschappelijk betrokken klanten.

Bekijk vacature »

Fullstack Developer TOTO

Do you want to work with the latest technologies on the development of new systems and applications? Get moving and strengthen Nederlandse Loterij as a Fullstack Developer TOTO. Thanks to your efforts, complex business critical applications are always running smoothly. In this way, you directly contribute to a happy, healthy and sporty Netherlands. As a Fullstack Developer you score by: Taking ownership of the development cycle of an application in a large scale, high availability, geo redundant landscape Coaching your peer developers and safeguarding code quality Integrating the application with other components of the system using the available API’s Managing

Bekijk vacature »

Lead developer

Functie Als Lead developer wordt jij onderdeel van een multidisciplinair team van circa 23 software engineers. Als team werken jullie agile en zijn termen als Continuous Integration en Continuous Delivery dagelijkse koek. Jullie werken aan uitdagende en afwisselende projecten met als doel klanten een totaal oplossing aan te kunnen bieden. Jij wordt verantwoordelijk voor complete projecten waarbij jij als verantwoordelijke zorgt dat het project op de juiste manier blijft draaien. Zo haal jij ook de requirements op bij de klant en kijk jij samen met het team en met de salesafdeling hoeveel uren hiervoor nodig zijn. Daarnaast stuur jij jouw

Bekijk vacature »

Medior/Senior Software Developers gezocht in de Ra

Functie Op dit moment staan er posities open voor de volgende functies: Front-end, Back-End & Fullstack software developer. Als Front-End software developer werk je met JavaScript en de bijbehorende technologieën zoals TypeScript, Angular, React, Vue en Svelte. Als Back-End software developer ben je bezig in NodeJS en doe je dit met behulp van AWS, NoSQL, REST en GraphQL. Je krijgt leuke en uitdagende opdrachten met een gemiddelde duur van anderhalf jaar. Hier werk je in een team met andere IT’ers aan het ontwikkelen en verbeteren van software. Je wordt begeleid door een accountmanager die fungeert als jouw aanspreekpunt. Het team

Bekijk vacature »

Als PHP developer (Symfony) bijdragen aan betere z

Functie Als Medior/Senior PHP developer wordt er een mate van zelfstandigheid verwacht, maar ook dat je goed in een team kunt opereren waar kennis wordt gedeeld en er bijvoorbeeld codereviews plaatsvinden. Kwaliteit staat voorop, mede hierom werken ze bijvoorbeeld zonder echte deadlines in hun sprints. De SaaS-applicatie wordt volledig ontwikkeld in PHP en Symfony. De module bestaat uit een stuk informatie verrijking en intelligentie wat resulteert in een medische check. De logica wordt daarom in de code geïntrigeerd. Je bent onder andere bezig met complexe databases waar meer dan 80.000 medicijnen op verschillende niveaus in staan, die maandelijks worden geactualiseerd.

Bekijk vacature »

Software developer (Python)

Functie Je komt te werken in het IT-team bestaande uit de Lead developer en 4 (medior/senior) developers. Gezamenlijk werken jullie aan de verbetering en uitbreiding van de software. Binnen het development team is er veel vrijheid en zelfstandigheid, zonder dat ze hiermee afdoen aan de kwaliteit. Zo hebben ze elke ochtend een korte stand-up (10:00 uur) en houden ze zo nu en dan pair-programming sessies. Ook is er een hele professionele ontwikkelcyclus waarbij code altijd eerst door een collega wordt getest voordat het naar deployement gaat. Je hebt in je werk oog voor kwaliteit, risico’s en het klantbelang. Communicatie met

Bekijk vacature »

Medior/senior Front-end developer

Functie Onder begeleiding van 3 accountmanagers waarvan er 1 binnen jouw expertise je aanspreekpunt zal zijn ga je aan de slag bij diverse opdrachtgevers. Hij of zij helpt je bij het vinden van een passende en uitdagende opdracht. Hierin houden ze uiteraard rekening met jouw situatie, ervaring en (technische) ambities. De opdrachten duren gemiddeld één tot 2 jaar. Hierdoor kun je je ook echt vastbijten in een project en als consultant impact maken. Naast de opdracht ben je regelmatig met je collega’s van de IT-afdeling om bijvoorbeeld onderlinge kennis te delen, of nieuwe trends te bespreken. Ook worden er regelmatig

Bekijk vacature »

Senior Javascript developer

Functie Het platform is gebouwd in een moderne JavaScript stack, die gebruikt maakt van:  React.js  Redux  TypeScript  Node.js  Google Cloud functions (node.js)  Semantic UI Alle code wordt getest en beoordeeld door collega developers. De continuous integration pipeline maakt het mogelijk om elke dag waarde te leveren aan hun klanten. Het ontwikkelproces is pragmatisch en gebaseerd op Scrum. Wat je zult doen: Ten eerste kun je nadrukkelijk jouw eigen stempel drukken op de technologie, het product en de cultuur van het bedrijf. Je bent bezig met het uitwerken van de architectuur van nieuwe functionaliteiten op

Bekijk vacature »

Software developer - C Sharp

Functie omschrijving Voor een opdrachtgever, met een prachtig kantoor in omgeving Wateringen zijn wij op zoek naar een software ontwikkelaar die graag werkt met C#, JAVA of Oracle. Heb jij interesse in het programmeren en ontwikkelen van software? En heb jij enige ervaring met Oracle databases en PL/SQL? Als software developer werk je met je collega's samen in een leuk en informeel team aan het (her)ontwerpen van bedrijfssystemen. Je houdt je bezig met het ontwikkelen van REST API's en je onderhoudt applicaties in Oracle PL/SQL en APEX. Vind jij het leuk om in een Agile/Scrum omgeving te werken? Wil jij

Bekijk vacature »

C# Developer

Functie omschrijving Voor een softwarebedrijf in de omgeving van Veghel zijn we op zoek naar een C# developer. Word jij blij van ontwikkelen in C# en .NET? Lees dan snel verder! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uit gaan zien: Door middel van ASP.NET, MVC Framework en C# ga je webshops, websites en webapplicaties ontwikkelen. Je zorgt voor de optimalisatie van bestaande software en de automatisering van bedrijfsprocessen. Op basis van de wensen van de klant ga je samen met je collega's ga je op zoek naar de juiste oplossingen en je gaat dit uitwerken tot een mooi eindproduct. Bedrijfsprofiel

Bekijk vacature »

Front End Ontwikkelaar (React)

In het kort Als front end developer ga je aan de slag met maatwerkprojecten voor onze klanten. Denk bijvoorbeeld aan het toevoegen van een machine aan een database of het corrigeren van formulieren voor ingestuurde orders. Voorbeeld van zo’n project is Smart Link. De projecten waar je op ingezet kunt worden liggen binnen het technische domein waar jij als front end developer een grote rol speelt om samen met je back end collega’s de juiste oplossingen te leveren. please note that this particular role requires fluent Dutch language skills. Dit vind je leuk om te doen Het omzetten van designs

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer werk jij samen in een multidisciplinair ontwikkel team met 1-2 Senior .NET developers, twee front-end developers, Data Scientists en één UX designer. Als team werken jullie aan het ontwikkelen van een Cloud based applicatie en aan het stabieler maken van deze applicatie. Ook unit testing gaat erg belangrijk worden in jouw nieuwe functie. Samen met de Senior .NET ontwikkelaar wordt jij verantwoordelijk voor het ontwikkelen van de API. Jullie werken met veel data en incidenteel komen er ook data vraagstukken en zullen er wat queries gedraaid moeten worden. Dit betekend dat jij veel gaat werken met

Bekijk vacature »

Consultant Low Code Developer

Functie omschrijving Heb jij verstand van datamodellering, NO CODE Platformen en kun jij het aan om projecten te leiden? Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en ben jij HBO afgestudeerd in de richting van IT? Voor een mooie opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar een No Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten. Onderdelen functie Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform, je kunt denken aan Mendix of Betty Blocks. Je bent verantwoordelijk voor

Bekijk vacature »

REMOTE - Front-end Angular developer

Functie Het IT-team bestaat momenteel uit de IT Manager, 2 back-end developers, 1 fullstack developer, 1 designer en een DevOps engineer. Ze zijn momenteel op zoek naar een ervaren Front-end developer die autonoom en gedisciplineerd aan de slag gaat, en bij aanvang als enige developer met hun Front-end applicaties bezig is. Wel hebben ze de ambitie om hier snel een 2e developer bij te vinden die jij dan ook zal kunnen aansturen/begeleiden. Je zult aan de slag gaan met het doorontwikkelen van hun bestaande UI in Angular. Maar ook het ontwikkelen van een mobiele app. Hierbij hechten ze veel waarde

Bekijk vacature »

SQL developer

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in de omgeving van Tilburg zijn wij op zoek naar een ervaren SQL ontwikkelaar. Hier wordt jij mede verantwoordelijk voor zowel de design en implementatie van SQL-databases als voor het verstaan van de processen van klanten naar het vertalen van deze processen naar IT-oplossingen. Jouw takenpakket komt er als volgt uit te zien: Het ontwerpen en implementeren van databaseschema's: Je bent in staat om een database te ontwerpen en de structuur van tabellen, relaties, indexen en andere objecten te definiëren; Het schrijven van complexe SQL-query's: Je kunt complexe query's schrijven om gegevens uit de database

Bekijk vacature »
Wouter J

Wouter J

13/02/2013 19:00:44
Quote Anchor link
Nadat ik zo'n jaar geleden een gratis website van jullie aangeboden heb gekregen leek het me wel eens tijd om te gaan vernieuwen en er nieuw leven in te blazen.

Ik zit al een tijdje met het idee voor dit lay-out, en laatst heb ik dit maar eens uitgewerkt. Ik heb gebruik gemaakt vaneen nieuwe technologie, in elk geval voor mij, genaamd Jekyll. Voor de CSS heb ik een framework genaamd Inuit.css gebruikt, maar die is niet voor de buitenkant, maar meer voor de achterkant. De website is gemaakt met OOCSS, kijk dus niet vreemd op als je __ of -- klassen ziet of meerdere klassen per element.

De website is te vinden onder: http://wouterj.github.com/ (welke natuurlijk straks wordt omgezet in wouterj.nl)
En de code + al bekende problemen kun je hier vinden: http://github.com/WouterJ/wouterj.github.com

Ik heb ze nog niet getest in andere browsers dan Chrome Dev. dus er zal vast wel wat mis zijn, ik hoor graag jullie commentaar over het design, code en browser compatibility (behalve voor IE9- browsers, die moet ik eerst zelf nog testen)
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 13:34:52
 
- Raoul -

- Raoul -

13/02/2013 19:19:36
Quote Anchor link
Tof hoor! De achtergrond vind ik alleen niet echt mooi, en er iets téveel wit.
Voor de rest zou ik de tekst in je footer centreren en wat minder hoog maken -- tenzij je van plan bent om er nog iets bij te zetten.

Wat me verder ook mooi lijkt is dat als je over een artikel ding gaat, dat de achtergrond van dat artikel ding een beetje donkerder word, heel lichtgrijs ofzo, met een CSS effect.
Dit:
Afbeelding

Offtopic:
Ik las trouwens dat je ook aan Ruby doet? Waarom plaats je daar ook geen artikelen over? Lijkt me interessant!
Gewijzigd op 13/02/2013 19:20:57 door - Raoul -
 
Eddy E

Eddy E

13/02/2013 19:23:07
Quote Anchor link
Netjes.
Al mag de achtergrond (die met die 5x5mm vakjes) best wel wat donkerder. Gewoon grijzer!
Gelukkig weinig plaatjes.

Goed responsive! Werkt prima.

Alleen het lettertype zou ik anders doen. Dit is iets te 'scherm-achtig'. Iets te veel Arial-idee.
Probeer eens Georgia Pro of zo.
Ook vind ik het verschil tussen <h1> en <h3> bijzonder klein.

Daarnaast: let op spelling: "Het is bedoelt om" op http://wouterj.github.com/2012/09/nieuws/webplatfrom-gelanceerd/
Bedoeld natuurlijk ;)
 
Wouter J

Wouter J

13/02/2013 19:35:08
Quote Anchor link
Bedankt voor de reacties!

Quote:
De achtergrond vind ik alleen niet echt mooi, en er iets téveel wit.

Die achtergrond had ik overgenomen van mijn vorige design, vond hem opzich niet heel erg slecht. Het gaf mij een beetje de indruk van een webdesign sketch blad, precies de doelgroep van mijn website. Heb je misschien ideeën om het ook voor jou er mooi uit te laten zien?
En veel wit, tja dat is denk ik een verschil in mening tussen onze design technieken.

Quote:
Voor de rest zou ik de tekst in je footer centreren en wat minder hoog maken -- tenzij je van plan bent om er nog iets bij te zetten.

Centreren houd ik niet zo van, minder hoog is wel een goed idee. (had gedacht hier iets in te zetten, maar dat ben ik nu weer vergeten..)

Quote:
Al mag de achtergrond (die met die 5x5mm vakjes) best wel wat donkerder. Gewoon grijzer!

Een grijze achtergrond bij een witte website? Ik zal het eens uittesten, zie het nu nog niet echt voor me.

Quote:
Alleen het lettertype zou ik anders doen. Dit is iets te 'scherm-achtig'. Iets te veel Arial-idee.
Probeer eens Georgia Pro of zo.
Ook vind ik het verschil tussen <h1> en <h3> bijzonder klein.

Ahh, hier raak je me in mijn hart. Ik vind Segoe UI een geweldig lettertype :) Over die verschillende grotes heb je een punt, ik heb gewoon de standaard grotes van Inuit.css gebruikt, maar zal er wat mee gaan spelen.

Quote:
Daarnaast: let op spelling

Ja, klopt, dat is mijn slechtste punt. Mocht je GitHub hebben dan kun je altijd mijn project forken en ze verbeteren, krijg jij ook nog eens de kredits, maar ik zal de teksten eens doorlezen.

Offtopic:

>> Ik las trouwens dat je ook aan Ruby doet? Waarom plaats je daar ook geen artikelen over? Lijkt me interessant!
Naja, aan Ruby doen. Ik vind het een geweldige taal, maar het is nog te weinig ondersteund op het internet. Een beetje op speelse wijze dus. Voor mijn vorige website had ik wel plannen om iets over ruby te schrijven, ik weet niet of dat er ooit van gaat komen. Overigens, mocht je wat ruby code willen zien kun je eens bij de plugins kijken
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

13/02/2013 19:35:11
Quote Anchor link
Eddy E op 13/02/2013 19:23:07:
Daarnaast: let op spelling: "Het is bedoelt om" op http://wouterj.github.com/2012/09/nieuws/webplatfrom-gelanceerd/
Bedoeld natuurlijk ;)

En in "teveel linkjes" staat een spatie te weinig || teweinig ;)
 
Eddy E

Eddy E

13/02/2013 20:48:11
Quote Anchor link
Wouter J op 13/02/2013 19:35:08:
Quote:
Al mag de achtergrond (die met die 5x5mm vakjes) best wel wat donkerder. Gewoon grijzer!

Een grijze achtergrond bij een witte website? Ik zal het eens uittesten, zie het nu nog niet echt voor me.


Iets als #f5f5f5 of zo. Net wat donkerder dan nu. Of voor nagenoeg donkergrijs gaan (#333 oid)? Probeer het eens.
 
Ivo Breeden

Ivo Breeden

14/02/2013 12:52:27
Quote Anchor link
Eigenlijk heb ik alleen maar goede woorden voor de website: niet te druk, niet te saai, precies goed. Ik vind ook dat je goed schrijft, het zijn prettig leesbare verhalen. Maar daar vroeg je niet naar.

Er is één eigenaardigheid: letters met trema's en accenten worden bij mij niet goed weergegeven, het zijn allemaal zwarte ruitjes met witte vraagtekens. Of ligt dat aan mijn browser? (Firefox op Linux.) De characterset 'charset=ucs-bom' ken ik niet, ik dacht dat utf-8 meer ingeburgerd is, maar dat zal wel een gebrek aan mijn kennis zijn. Ik mis trouwens aanhalingstekens bij alle attribute-values in de head section: volgens mij moet het zijn: 'charset="ucs-bom" '.
Op de standaard browser van Android 2.2 worden de diacriten wel goed weergegeven. Maar daar willen sommige pagina's niet goed scrollen. Ik zie niet waarom niet.
Gewijzigd op 14/02/2013 12:58:10 door Ivo Breeden
 
Wouter J

Wouter J

14/02/2013 16:38:24
Quote Anchor link
Quote:
Eigenlijk heb ik alleen maar goede woorden voor de website: niet te druk, niet te saai, precies goed. Ik vind ook dat je goed schrijft, het zijn prettig leesbare verhalen. Maar daar vroeg je niet naar.

Bedankt :)

Quote:
Er is één eigenaardigheid: letters met trema's en accenten worden bij mij niet goed weergegeven, het zijn allemaal zwarte ruitjes met witte vraagtekens. Of ligt dat aan mijn browser? (Firefox op Linux.) De characterset 'charset=ucs-bom' ken ik niet, ik dacht dat utf-8 meer ingeburgerd is, maar dat zal wel een gebrek aan mijn kennis zijn.

Ik kende het ook niet, maar dat is de standaard in vim dus had hem maar gebruikt. Ik wist niet dat deze charset niet overal ondersteund was, Chrome pakte hem wel. Ik zal even gaan kijken hoe ik in Vim de charset kan veranderen.

Quote:
Ik mis trouwens aanhalingstekens bij alle attribute-values in de head section: volgens mij moet het zijn: 'charset="ucs-bom" '.

Dat maakt niks uit. Zie ook http://MothereffingUnquotedAttributes.com/

Quote:
Op de standaard browser van Android 2.2 worden de diacriten wel goed weergegeven. Maar daar willen sommige pagina's niet goed scrollen. Ik zie niet waarom niet.

Ai, dat klinkt niet goed. Maar is Andriod 2.2 niet een beetje...oud? Ik kan het hier zelf helaas niet testen, heb een nog oudere telefoon die alleen kan bellen en sms'en, maar kun je misschien aangeven welke pagina het niet goed doet?
 
Ivo Breeden

Ivo Breeden

14/02/2013 18:30:40
Quote Anchor link
Wouter J op 14/02/2013 16:38:24:
Ai, dat klinkt niet goed. Maar is Andriod 2.2 niet een beetje...oud? Ik kan het hier zelf helaas niet testen, heb een nog oudere telefoon die alleen kan bellen en sms'en, maar kun je misschien aangeven welke pagina het niet goed doet?

Het is niet jouw schuld, maar zelf heb ik er altijd moeite mee om een telefoon van twee jaar "oud" te noemen. Hij doet het nog heel goed en voor mij is hij nog "nieuw". En wat zie ik? Ik kan dat probleem met scrollen niet meer reproduceren! Sorry voor het paniekzaaien. Ook op mobiele weergave scoort jou site goed!
 
Wouter J

Wouter J

14/02/2013 18:58:27
Quote Anchor link
Je moet je zeker niet aangevallen voelen, zoals ik al zei heb ik niet eens een smartphone... Het was alleen dat ik dacht dat Andriod4.2 ergens in april/mei zal uitkomen dat ik even mijn twijfels trok of ik Andriod 2.2 nog zou moeten ondersteunen.
Maar goed om te horen dat het verholpen is! (en bedankt voor je tijd in het onderzoeken van mijn website)
 
Koen Vlaswinkel

Koen Vlaswinkel

14/02/2013 19:28:28
Quote Anchor link
Ik zou als ik jou was tenminste Android 2.3 (Gingerbread) ondersteunen:
Afbeelding
Zie ook dit
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.