Schoolopdracht

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Medior/senior Front-end developer (Vue.js)

Functie Als Front-end developer ben je uiteindelijk overkoepelend aan de slag voor de 3 ontwikkelteams die ieder aan een specifiek product werken. In samenwerking met de UX-designer en de huidige Front-end developer zorg je voor gebruiksvriendelijke software. Lijkt het jou interessant om complexe problemen op te lossen en feautures naar een hoger niveau te tillen? En vind je het niet erg om oudere delen van de applicaties te refactoren i.c.m. het toevoegen van nieuwe functionaliteiten? Dan komen wij graag met je in contact. Eisen • HBO werk- en denkniveau (ze kijken niet naar papieren, maar naar denkniveau, motivatie en zelfredzaamheid)

Bekijk vacature »

Software Developer / .NET / Azure

Dit ga je doen Als Lead .NET Software Developer zal je je bezig houden met: Het vertalen van bedrijfswensen naar een technische roadmap; Uitwerken van nieuwe architectuur / designs; Het team aansturen en motiveren; Toezien op de kwaliteit van de code; Mee ontwikkelen van nieuwe features en applicaties. Hier ga je werken Deze organisatie is op dit momenteel marktleider in het ontwikkelen van productielijnen voor de voedselindustrie en heeft een wereldwijd klantnetwerk. Binnen deze organisatie is het team van software developers dagelijks bezig met het ontwikkelen van maatwerk oplossingen om alle productiemachines aan te sturen, maar ook bedrijf kritische applicaties

Bekijk vacature »

Front-end PHP Developer

Dit ga je doen Bouwen van de frontend van een nieuwe applicaties; Verbeteren van de user experience; Opstellen van een style guide; Schakelen met collega developers over de te bouwen oplossing; Je speelt een belangrijke rol in het neerzetten van het nieuwe systeem; Werken met o.a. Symfony 6, API Platform, Twig, Javascript, Redis Automatiseren van processen; Koppelen van verschillende functionaliteiten; Unit tests, integration tests, end-to-end tests; In de toekomst ga je nog werken aan andere projecten. Hier ga je werken Voor onze vaste opdrachtgever in de regio Breda zijn wij op zoek naar een Frontend Developer. Het betreft een organisatie

Bekijk vacature »

React developer Inhouse cloudplatform

Functie De functie: Als front-end developer kom je te werken naast 2 andere front-end/React developers, waaronder één senior. Een hele mooie kans dus om in korte tijd veel nieuwe kennis en ervaring op te doen. Ze hebben momenteel veel werk hierin en daarom willen ze het team graag uitbreiden. Het is van belang dat je, zeker gezien het vele thuiswerken, in ieder geval al een aantal projecten hebt gedaan in React. Taken waar je aan kunt denken zijn het ontwikkelen van client-applicaties o.b.v. HTML5, React en andere open standaarden. Ook ben je nauw betrokken bij het implementeren van designs o.b.v.

Bekijk vacature »

Fullstack Developer TOTO

Do you want to work with the latest technologies on the development of new systems and applications? Get moving and strengthen Nederlandse Loterij as a Fullstack Developer TOTO. Thanks to your efforts, complex business critical applications are always running smoothly. In this way, you directly contribute to a happy, healthy and sporty Netherlands. As a Fullstack Developer you score by: Taking ownership of the development cycle of an application in a large scale, high availability, geo redundant landscape Coaching your peer developers and safeguarding code quality Integrating the application with other components of the system using the available API’s Managing

Bekijk vacature »

C#.NET Developer

Functieomschrijving Voor een software ontwikkelaar in de omgeving van Vught zijn we op zoek naar een gemotiveerde C# ontwikkelaar. Deel jij hun passie voor development en dan vooral in C#.NET? Dan kan dit wel eens jouw droombaan zijn! Jouw werkzaamheden zullen er ongeveer als volgt uit gaan zien Door de wensen van de klant goed te begrijpen ga jij aan de slag dit om te zetten naar passende oplossingen en werk je deze uit tot een sterk eindproduct. Je gaat je bezighouden met de ontwikkeling van webapplicaties en websites, dit doe je door middel van ASP.NET, MVC Frameworks en C#.

Bekijk vacature »

Als Front-end developer samenwerken met de beste c

Functie Momenteel zijn we voor één van de projecten bij hun key partner, een voorloper in de energiesector, op zoek naar gedreven Front-end developers. Ze nemen de lead in dit project en werken uitsluitend met vooruitstrevende technologieën. Ze verwachten dat de technologie die hier wordt ontwikkeld uiteindelijk door veel meer grote corporates, in verschillende sectoren zal worden toegepast. Dit is dan ook een heel uitdagend project om aan mee te gaan werken. Het team bestaat o.a. uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers. De consultants en ontwikkelaars werken volgens de Design Thinking methode waarbij de eerste stappen van

Bekijk vacature »

No-Code Betty Blocks ontwikkelaar

Bedrijfsomschrijving Wil jij de bedrijfsprocessen van klanten revolutionair digitaliseren en optimaliseren zonder beperkt te worden door programmeertalen? Kom werken bij een snelgroeiende en professionele organisatie met een gezonde dosis humor en veel vrijheid om jezelf te ontwikkelen. Als No-Code Betty Blocks ontwikkelaar werk je vanuit ons kantoor in het hart van Nederland, je thuiswerkplek of op locatie bij de klant. We faciliteren de juiste trainingen en ondersteuning zodat je een echte Betty Blocks expert wordt. Naast het werk zijn er bij ons bijzondere events, zoals een jaarlijkse zeildag, een zomerse barbecue en een knus kerstdiner om de grillige maanden door

Bekijk vacature »

.NET Developer Senior

Dit ga je doen Het ontwikkelen van backend applicaties in C#; Het maken van vele koppelingen met andere ERP-applicaties zoals JD Edwards en SAP; Je bent (mede) verantwoordelijk voor het opstellen van technisch ontwerpen voor de te ontwikkelen software oplossingen; Je bent gemiddeld 90% van je tijd inhouse oplossingen aan het ontwikkelen en testen. De overige 10% van je tijd ben je bij klanten op locatie om oplossingen te implementeren, klanten te begeleiden en de software verder te innoveren; Naast het zelfstandig ontwikkelen van software oplossingen ben je ook bezig met het waarborgen van je contacten bij de klant, het

Bekijk vacature »

Software programmeur

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in de regio van Goes zijn wij op zoek naar een enthousiaste software programmeur met PHP/Symfony ervaring. Een gedreven persoon die het development team komt versterken met het aanpakken van complexe projecten. Ben jij op zoek naar een baan met veel uitdaging binnen een snelgroeiend e-commerce bedrijf, waar je de tijd en ruimte krijgt voor zowel professionele als persoonlijke groei? Lees dan snel verder! Dit ga je doen: Beheer en ontwikkeling van de serviceportal in Symfony en de webshops in de tweede versie van Magento; Testen en door ontwikkelen van software; Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten;

Bekijk vacature »

Junior Low-code ontwikkelaar gezocht omgeving Arnh

Bedrijfsomschrijving Wij zijn een dynamisch IT-bedrijf dat zich richt op het stroomlijnen van bedrijfsprocessen en het creëren van ondersteunende applicaties. Onze kracht ligt in het combineren van zakelijk inzicht met IT-expertise via gestroomlijnde procesontwerpen en wendbare applicatieontwikkeling met behulp van Low-code technologieën. Als jonge professional krijg je de kans om samen te werken met een team van 15 deskundige collega's, verspreid over nationale en internationale locaties. We bieden je een leerzame omgeving waar je je vaardigheden kunt ontwikkelen en groeien in je rol als Low-code ontwikkelaar. Word jij onze nieuwe Junior Low-code Ontwikkelaar (OutSystems)? Versterk ons team en draag bij

Bekijk vacature »

Software Programmeur PHP

Functie Wij zijn op zoek naar een PHP programmeur voor een leuke opdrachtgever in omgeving Alblasserdam. Heb jij altijd al willen werken bij een bedrijf dat veilige netwerkverbindingen levert door middel van veilige oplossingen? Lees dan snel verder. Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten goed verlopen. Je gaat klanten ondersteunen op het gebied van geleverde software en webapplicaties. Tevens

Bekijk vacature »

Senior Software Developer C++

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Vacature ID: 13342 Introductie Do you want to work for one of the most innovative companies located in the region of Eindhoven. Currently Due to growth we are looking for a Senior Software Developer. Our client is a high-tech company with international roots and can provide you with a challenging opportunity. Functieomschrijving Responsibilities: Design, develop, and maintain high-quality software applications in C++ Collaborate with other engineers, product managers, and stakeholders to understand requirements and develop solutions Write clean, maintainable, and efficient code Conduct thorough testing and debugging to ensure high-quality software Optimize applications for

Bekijk vacature »

Full stack Developer / .NET / Angular / Azure

Dit ga je doen Jij gaat je als Full Stack .NET Developer voornamelijk bezighouden met: Het vertalen van concepten naar passende innovatieve en duurzame oplossingen; Het ontwikkelen van bedrijf kritische en gebruiksvriendelijke applicaties voor de internationale markt en intern gebruik; Bouwen aan software om het Internet of Things netwerk te ondersteunen; Het maken en onderhouden van interfaces tussen systemen aan de hand van API's; Het onderhouden en blijven verbeteren van de ontwikkelde software. Hier ga je werken Binnen deze organisatie zal jij als Full Stack .NET Developer een belangrijke rol krijgen en ga je dagelijks de uitdaging aan om maatwerk

Bekijk vacature »

Team Lead Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java developer? Als Team Lead Java Developer draag een grote verantwoordelijk je stuurt ontwikkelaars aan en staat dagelijks in contact met jou ICT Manager. De team Bestaat uit front-end en backend systemen. Je ben in staat op hoog niveau de technische vak te bepalen en ook te bewaren. Je dag zie er als volgt uit, ontwikkelen van nieuwe en bestaande applicaties, het uitvoeren van processen en analyses en het beschrijven van functioneel ontwerpen. Ook zal samen met jouw Tester applicaties gaan testen door middel van peer reviews en het leveren van support aan gebruikers

Bekijk vacature »
Jelle Hi

Jelle Hi

22/09/2012 16:28:50
Quote Anchor link
Hallo mede-PHP'ers!,

Ik moet school een po maken (prakitsche opdracht) en omdat ik al thuis ben in html/css moet ik de inhoud laden uit de database.

Ik heb nu als eerst een layout gemaakt en zou graag jullie mning erover horen.

Link: http://school.jseubring.nl/po/

De subtext onder het logo die moeilijk te lezen is moet ik nog weghalen. En verder staat er ergens dat er een blok geel zou zijn dat klopt dus ook niet meer.

Alvast bedankt voor jullie reacties. Ik sta open voor kritiek
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 21:05:55
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

22/09/2012 16:36:06
Quote Anchor link
Heb je geen doctype?
 
Eddy E

Eddy E

22/09/2012 17:11:43
Quote Anchor link
Menu werkt niet lekker: trilt/schuift bij hoveren.
Je tekst is niet goed leesbaar.
Achtergrondplaatje is leuk, rest is.... veel te simpel. Dat kan veel beter.
En waarom is je logo een plaatje met alleen tekst? Gebruik dan gewoon font-face van CSS.
Je formulier bovenin werkt niet (ik mis ook een verzend-knop).

Het gele vlak (voor developen) is wit....?
 
Jelle Hi

Jelle Hi

23/09/2012 11:37:30
Quote Anchor link
@Aar tis nog in ontwikkeling, dus was wat dingen vergeten, ga het zometeen aanpassen! ;).

@Eddy met het menu ben ik nog aan het stoeien, wat ik wil is dat ie bij het hoveren iets hoger wordt en dus iets uitsteekt tegenover de rest.

En welke tekst is slecht leesbaar?

Zoals ik zei is het alleen een layout, de functies moeten nog komen, zoals het zoekformulier. En,... simpelheid heeft ook wat!

In ieder geval bedankt voor jullie feedback
 
Write Down

Write Down

23/09/2012 11:48:26
Quote Anchor link
Veel te druk als je het mij vraagt. Mijn aandacht wordt steeds getrokken naar die (veel) te drukke achtergrond.
 
- Raoul -

- Raoul -

23/09/2012 11:58:33
Quote Anchor link
Ik raad je aan om je layout al met HTML5 te maken.
Paar puntjes:
- <!doctype html> even voor je <html> zetten
- <div class="article"> kan <article> worden en <div class="navigatie"> <nav> dacht ik.
- Je bent <meta charset="UTF-8"> vergeten
- "website ontwerp en realisatie" is té licht
- Bij een hover je menu kopjes kleiner maken vind ik niet echt passend.
- De achtergrond is veel te druk
- Het grijs van je zoekbar past niet bij het grijs van de transparantie.
 
Wouter J

Wouter J

23/09/2012 14:55:09
Quote Anchor link
Tja, het zal waarschijnlijk wel een van je eerste websites zijn? Dan vind ik het wel aardig, anders niet echt.

2 punten die mij echt in 1 ogenblik opvallen:
1) Afleiding
Het lezen van de tekst/content die op een pagina staat is het hoofddoel van elke site ter wereld. Als designer moet je daaraan denken en meer leren omgaan, je moet doorkrijgen dat niet jou design het belangrijkst is maar hoe je de tekst in jou design plaatst.

Er staan nu ong. 10 woorden op je site, ik heb er nog 0 van kunnen lezen. Of mijn ogen gaan uit naar de veel te drukke achtergrond, of ze dwalen af wat er nou allemaal in de header staan of ik kan de tekst niet lezen (kom ik straks op). Hoe je dit makkelijk en snel kunt oplossen:
- Haal de opacity weg, dit is vaak (eigenlijk nooit) een goed idee om te gebruiken in secties waar tekst instaat. Maak de achtergrond van de tekst egaal en het liefst wit of iets wat er net tegenaan hangt (#eee bijv.).
- Vaak hoef je nu niet eens meer iets aan de achtergrond van de pagina te doen, maar misschien is dat wel nodig en dan zul je de kleuren in de afbeelding wat meer doorzichtig moeten maken, waardoor ze allemaal wat meer naar de oranje achtergrond toegaan.

2) Typografie is gewoon slecht
Sorry dat ik het zeggen moet, maar je typografie is slecht. Je font is niet een echt leesbaar font voor het web. Je kan duidelijk zien dat het een gratis font is, want per font-size verschilt het lettertype. De ene keer is hij rond en de andere keer bijna vierkant.
Tevens is het ook een font die weer veel te veel afleid. Kijk eens naar fonts als PT sans of Open sans (allebei op google webfonts te verkrijgen) dat zijn echte goede gratis fonts.
Bedenk als je opzoek gaat naar een font ook erg goed dat je 2 verschillende soorten fonts hebt op het web: Display- en Text fonts. Display fonts zijn voor headers en text fonts voor de tekst. Text fonts kun je ook voor headers gebruiken, maar display fonts niet voor tekst. wat jij nu hebt lijkt me meer in de categorie display fonts dan tekst fonts.

Als laatste zit er niet echt veel verschil tussen een heading of de normale tekst. Mijn oog wordt niet naar de headings getrokken en onbelangrijke dingen zie ik als even belangrijk als de normale tekst. Probeer verschil te maken, maak de normale tekst wat groter; de headings nog groter (en eventueel bold (niet fault bold)); en onbelangrijke tekst kleiner.

Code
- Ik mis een doctype, dit is verplicht op regel 1
- meta charset hoort als eerste element in het head element
- Er bestaan 101 meer elementen dan div en span. Verdiep je eens in de elementen en ga na wat hun betekenis is. Met HTML probeer je wat wij zien, dus wat belangrijk is en wat niet, uit te beelden voor de bot (van google of het browser bijv.). Denk bijv. aan kopjes in heading elementen (<h1> t/m <h6>) waarbij H1 uniek en belangrijk is en H6 compleet onbelangrijk (gebruik je bijna nooit) is.
Tekst zien wij bijv. in een alinea, een bot kan dat niet zien, die heeft daarvoor de paragraph element (<p>) nodig. Of bijv. de datum, wat denk je van een time element?
- Voor achtergrond kleuren of je geen afbeeldingen te gebruiken. Een kleur opgeven is 100 keer beter.

Contrast
Je site heeft erg weinig contrast in de zin van kleurverschil tussen achter- en voorgrond. De header bijv. niet leesbaar, zowel de slogan als de zoekbar. Zelfs in het menu heb ik er moeite mee.
 
Jelle Hi

Jelle Hi

23/09/2012 20:23:01
Quote Anchor link
@Raoul: Zoals ik in me 2e reactie al zij: doctype ging ik nog toevoegen, alleen heb ik beperkte internetverbinding, aangezien m'n provider loopt te kloten. Dus nu doe ik het met een mobiele hotspot van men telefoon.

Verder: ik mocht van m'n docent geen speciale html5 tags gebruiken voor me layout (moest met divs en spans). Zoals ik al zei wordt de webdesign en realisatie er nog afgeknipt ;). Hover is al aangepast, die zoekbar ga ik nog mee bezig.

@Wouter J: Weer een probleem met de docent: "Maak dat doorzichtig". Verder ga ik kijken naar een ander lettertype. Verder de code: Zie bovenaan..

PS: Mijn docent heeft volgens mij les gehad in het HTML 1.0 tijdperk
Gewijzigd op 23/09/2012 20:23:51 door Jelle Hi
 
Wouter J

Wouter J

23/09/2012 22:53:29
Quote Anchor link
Geen van mijn op/aanmerkingen op je code heeft te maken met HTML5, sterker nog bijna alle elementen bestonden al in HTML2 (wat wordt gezien als de eerste echte HTML)
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

23/09/2012 23:27:30
Quote Anchor link
Een doctype is al de eerste stap bij het bouwen van de site. Die voeg je niet 'even later' toe.
 
Kris Peeters

Kris Peeters

24/09/2012 10:47:03
Quote Anchor link
Jelle Seubring op 23/09/2012 20:23:01:
PS: Mijn docent heeft volgens mij les gehad in het HTML 1.0 tijdperk


Iedereen heeft het geleerd toen het nog minder geëvolueerd was als nu. Of dat nu 2 jaar geleden is of 15; de tijd staat niet stil.

en als je met IT bezig bent, weet je dat je moet mee evolueren.
Anders moet je maar geschiedenis gaan doen, of zo...

Maar ja, hier kan jij niet aan doen en die docent ken ik ook niet.
 
Niel Debraune

Niel Debraune

29/09/2012 16:19:33
Quote Anchor link
Mooi, maar ik vind het zo simpel, niet?
 
Eddy E

Eddy E

29/09/2012 19:24:05
Quote Anchor link
Jelle Seubring op 23/09/2012 20:23:01:
Verder: ik mocht van m'n docent geen speciale html5 tags gebruiken voor me layout (moest met divs en spans). Zoals ik al zei wordt de webdesign en realisatie er nog afgeknipt ;). Hover is al aangepast, die zoekbar ga ik nog mee bezig.


Mag je wel electriciteit gebruiken? Of alleen een stoommachine?
Wat een onzin: HTML 5 is er: gebruik het.
't Kan ook prima zonder die tags, maar 't is veel mooier/beter met.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.