Select box uitschuiven

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front-End Developer JavaScript Vue.js Financial or

Functieomschrijving Are you an enthusiastic Front-End Developer? Do you have experience working with JavaScript & frameworks like Vue.js? Do you have a focus on delivering high quality code that is scalable, readable and clean? If your answers are yes, then don't hesitate to apply! The client designs and develops the next generation of applications. As a Front-End Developer you are, with your team, responsible for speeding up and strengthening the digital transformation by designing, implementing and supporting the internet banking applications, with main focus on payments solutions. Your focus within the team will be on translating customer needs to excellent

Bekijk vacature »

Senior Mobile Developer vacature

Senior Mobile Developer Currently we are specific looking for professionals who speak fluently Dutch on C1 level. Op bijna elke mobiele telefoon in Nederland is wel een app te vinden die door Sogeti is ontwikkeld of waar Sogeti aan mee heeft gewerkt. Wil jij meehelpen met het ontwikkelen van mobiele applicaties voor de top van het Nederlandse bedrijfsleven? Als Senior Mobile Developer ben jij verantwoordelijk voor het implementeren en testen van nieuwe features. Je bent medeverantwoordelijk voor de codebase en moet deze code dus ook goed onderhouden. Doordat je thuis bent in het mobiele landschap kun je gemakkelijk sparren met

Bekijk vacature »

Junior .NET developer .NET 4.6, .NET Core, API

Functieomschrijving Je komt hier in een team te werken van 10 .NET developers waarmee je samen maatwerk applicaties ontwikkelt voor MKB bedrijven. Idealiter vervul je een rol van fullstack developer maar als je beter bent aan de backend of aan de frontend dan zijn er zeker ook mogelijkheden voor je. Naast al het maatwerk voor klanten wordt er ook gewerkt aan een eigen applicatie, een SAAS portaal voor de verzekeringsbranche met een veelvoud aan toepassingen en ook daar wordt je ingezet. Deze werkgever is hard op weg om Microsoft gold partner te worden en ze zoeken collega’s die graag bijblijven

Bekijk vacature »

Senior .NET developer / .NET Core / C# / Architect

Functieomschrijving Ben jij een Senior .NET developer met meerdere jaren ervaring en wil jij deze ervaring graag inzetten bij een gerenommeerde organisatie die alleen maar de meest innovatieve projecten oppakt? Heb jij interesse in IoT, AI en complexe datastromen en wil jij meedenken over architectuur vraagstukken? Lees dan nu verder! Je dagelijkse werkzaamheden bestaan uit: Het ontwikkelen van kwalitatief sterke code met C#, .NET Core en Azure; Het van scratch af aan bouwen van oplossingen, platformen, apps en andere portalen; Het meedenken over architectuur vraagstukken; Het leveren van technische input tijdens (pre)sales trajecten; Het bouwen van koppelingen middels API's; Het

Bekijk vacature »

Senior Mobile Developer vacature

Senior Mobile Developer Currently we are specific looking for professionals who speak fluently Dutch on C1 level. Op bijna elke mobiele telefoon in Nederland is wel een app te vinden die door Sogeti is ontwikkeld of waar Sogeti aan mee heeft gewerkt. Wil jij meehelpen met het ontwikkelen van mobiele applicaties voor de top van het Nederlandse bedrijfsleven? Als Senior Mobile Developer ben jij verantwoordelijk voor het implementeren en testen van nieuwe features. Je bent medeverantwoordelijk voor de codebase en moet deze code dus ook goed onderhouden. Doordat je thuis bent in het mobiele landschap kun je gemakkelijk sparren met

Bekijk vacature »

Senior Java Developer vacature

Currently we are specific looking for professionals who speak fluently Dutch on C1 level. Senior Java Developer Jij volgt ontwikkelingen op de voet. Sterker nog: jij bent er onderdeel van. Jij loopt voorop. Jij denkt met klanten mee en helpt hen innoveren. Je verdiept je liever als een Expert, dan dat je jezelf alleen verbreed. Bijvoorbeeld met de ontwikkeling van de Rabobank-app of een verbetering van de beveiliging van treinen voor Pro-rail! Java staat centraal Wij bouwen State of the Art applicaties met de nieuwste technologie en frameworks. Dit doen we door ons te richten op de open source-oplossingen binnen

Bekijk vacature »

.NET developer voor efficiëntere zorg

Functieomschrijving Je gaat werken aan het intern gebouwde platform dat gebruikt wordt door vele zorginstellingen. Het gaat hier om een cloudplatform en naast het onderhouden ervan ga je het ook verder uitbouwen en denk je samen met klanten mee aan nieuwe oplossingen. Je werkt in teamverband en op wisselende projecten. Samen denk je na over een goede architectuur en ontwikkel je een perfecte oplossing waar je klanten blij van worden. Je neemt kennis en kunde mee van het .NET Framework, SQL Server en Azure. Het is een sterke pre als je ook ervaring hebt met unit testing. Functie-eisen - Je

Bekijk vacature »

.NET Developer Financieel

Werk jij als software developer het liefst met uitdagende systemen? Dan kun jij je bij onze vestiging in Amsterdam volledig uitleven als .NET Developer Financieel. Wanneer begin je? Jouw baan Je ontwerpt, ontwikkelt, ondersteunt en onderhoudt je eigen financiële module binnen HiX, onze ICT-totaaloplossing voor de zorg. Je schrijft objectgeoriënteerde code, speurt naar verbeteringen, werkt aan vernieuwende projecten, doet code reviews en voert testen uit. Een uiterst verantwoordelijke job, want dankzij jouw software kunnen zorginstellingen hun zorg factureren, voldoen aan afspraken met zorgverzekeraars, verplichte landelijke aanleveringen van financiële data doen en nog veel meer. Je brainstormt regelmatig met collega’s hoe

Bekijk vacature »

Senior applicatieontwikkelaar

Ben jij een gedreven applicatieontwikkelaar met minimaal drie jaar werkervaring? En wil je een uitdagende baan met impact én jezelf breed ontwikkelen? Bij UPS bouw je mee aan complexe systemen die wereldwijd worden gebruikt en krijg je alle ruimte om nóg beter te worden in je vak. Dit ga je doen In een dynamisch scrumteam werk je aan de hand van processen en technologieën zoals CI/CD en DevOps aan het behalen van jullie doelen. Je bent betrokken bij alle facetten van applicatieontwikkeling: van ontwerpen en bouwen tot testen en implementeren. Je levert ontwerpen die passen bij de onderliggende frameworks en

Bekijk vacature »

Gezocht/Looking for: Senior .NET Developer - Rotte

Due to extensive growht of our client we are currently searching for a Senior Dot.Net Software Developer. This is for one of our clients in the digital data transformation domain. Vacature Details/ Vacancy Details Contract type: Fixed term contract Start datum/ Date of Joining: immediate (work from home during Covid-19 period) Werkervaring/experience required: Minimum of 6 years experience in a similar role (must have) Understanding of Azure DevOps (must have) Experienced in Agile/Scrum software development Deep understanding of C#, .NET, .NET Core, REST, Azure services(must have) Experience with Kubernetes or Azure Service Fabric Database knowledge (a.o SQL, CosmosDB) Pluspoints would

Bekijk vacature »

Developer / Techneut / Oracle APEX / Ondernemend

Functieomschrijving Ben jij een echte Techneut die het leuk vindt om in verschillende talen te ontwikkelen waarbij je als Ontwikkelaar te maken krijgt met 500 TB aan storage? Lees dan snel verder! Verbeteren van bestaande product; Ontwikkelen nieuwe modules; Achterhalen requirements bij de klanten; Installatie op locatie; Verwerken van maatwerk verzoeken. Functie-eisen Hbo-werk- en denkniveau; Minimaal 3 jaar relevante werkervaring; Kennis en ervaring van Oracle, het liefst Apex; Je bent bekend met Elasticsearch; Je bent ondernemend en communicatief vaardig. Bedrijfsomschrijving Binnen deze organisatie zal je terecht komen in een team van 7 techneuten. Wat al deze techneuten kenmerkt, is dat

Bekijk vacature »

Senior Front-end Developer vacature

Currently we are specific looking for professionals who speak fluently Dutch on C1 level. Senior Front-end Developer Jij weet wat er nodig is. Jouw hart gaat sneller kloppen van techniek. Jij wil vooruit. Je bent creatief, thuis in gebruikersinteractie en een Developer in hart en nieren. Daarnaast heb jij een klantgerichte en initiatiefrijke houding. Precies de kwaliteiten die een Front-end Developer nodig heeft. Wat doe jij als developer bij Sogeti? Als Front-end Developer werk je aan de technische realisatie van front-end (web)applicaties in de verschillende opdrachten voor Sogeti’s klanten. Dit kan zowel op klantlocatie, als intern bij Sogeti. Jij houdt

Bekijk vacature »

Allround Systeembeheerder / Netwerkbeheerder

Voor onze vestiging in Eindhoven zijn wij op zoek naar een: Allround Systeembeheerder / Netwerkbeheerder 36 uur per week De functie Als enige systeembeheerder van onze vestiging in Eindhoven ben je verantwoordelijk voor het inrichten, onderhouden en monitoren van onze IT-infrastructuur, zowel voor ons serverpark (in-house en datacenter) als de werkplekken. Je bestrijkt het hele gebied van netwerkbeheer (firewall, switches, VPN), beheer van virtuele serveromgeving (VMware) tot aan 1e lijns support van desktops, laptops en telefonie, zowel in de kantoor- als productieomgeving. Je werkt hierbij samen met de beheerders van onze vestigingen in de VS om RPI een veilige, snelle

Bekijk vacature »

.NET C# web developer met focus op gebruiksvriende

Ben je op zoek naar een baan binnen een klein softwarebedrijf? Een bedrijf met een informele, persoonlijke en familiaire sfeer? Waar je je als developer zowel richt op de back- als frontend? Wellicht dat deze vacature dan iets voor jou is. Voor een softwarebedrijf, gevestigd in het centrum van Rotterdam, zijn we momenteel op zoek naar .NET C# web developer. Dit mag iemand zijn die net van school komt, maar ook iemand die al behoorlijk wat ervaring heeft. Het bedrijf bestaat inmiddels ruim 10 jaar en en door de aanhoudende groei zijn ze opzoek naar versterking van 1 a 2

Bekijk vacature »

.NET Core Developer C# Kubernetes

Functieomschrijving Ben jij een .NET Core Developer en wil je werken binnen een hele toffe en innovatieve omgeving? Heb je kennis van C#, Kubernetes en MySQL? Reageer dan snel! Ontwikkelen van online platform door middel van .NET Core, C# en SQL; Optimaliseren van performance en uptime; Wegwerken van bugs; Koppelingen maken met andere microservices; Werken aan innovatieve projecten en nieuwe features. Functie-eisen Afgeronde HBO of WO opleiding; Minimaal 5 jaar ervaring als Developer; Kennis en ervaring met .NET Core en Kubernetes zijn een vereiste; Kennis en ervaring met C#, SQL, RabbitMQ en microservice zijn een pré; Je hebt ervaring met

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Dennis meijer

dennis meijer

06/06/2011 20:18:40
Quote Anchor link
ik heb een select box waar waardes uit de database staan.

Nu wil ik dat als je een waarde selecteert in de select box dat die gaat kijken in de database welke waardes er aan die waarde zitten...

en die moeten dan met een checkbox ervoor te zien zijn...

Dit lukt allemaal maar ik heb het zo gedaan.:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<select name="Categorie" onchange="this.form.submit();">

Alleen wat er dan gebeurd is is dat de velden boven dit vakje weer leeg worden zodra ik de waarde verander in de select box...

Hoe kan ik het zo maken dat dit niet gebeurd?

PHP hulp

PHP hulp

29/09/2020 14:53:26

- Mark -

- Mark -

06/06/2011 20:21:41
Quote Anchor link
Je verstuurd het formulier dus je hebt de gegevens die van tevoren zijn ingevuld. Je kunt ze dan toch gewoon terug zetten of niet?

Dennis meijer

dennis meijer

06/06/2011 20:22:07
Quote Anchor link
@mark je bedoeld met $_POST weer enzo?

- Mark -

- Mark -

06/06/2011 20:23:54
Quote Anchor link
Ja, ik ging er van uit dat je met velden andere formulier velden bedoelt?

Dennis meijer

dennis meijer

06/06/2011 20:27:09
Quote Anchor link
Nee,

Ik heb 4 tekstvelden waar je gewoon tekst in kunt zetten.

Maar na deze velden komt een select box...

Daar zitten waardes in... En zodra je een waarde selecteert. refresht die het formulier en zijn de bovenste 4 tekstvlakken leeg.

Dit wil ik voorkomen of zorgen dat de waardes weer terugkeren in de tekstvlakken.

- Mark -

- Mark -

06/06/2011 20:35:32
Quote Anchor link
Wat versta je onder tekst velden dan?

Heb je plus minus zoiets of wat bedoel je?

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<form id="form1" name="form1" method="post" action="">
  <input type="text" name="textfield" id="textfield" />
  <input type="text" name="textfield2" id="textfield2" />
  <input type="text" name="textfield3" id="textfield3" />
  <input type="text" name="textfield4" id="textfield4" />
<select name="Categorie" onchange="this.form.submit();">
    <option value="adf">adf</option>
    <option value="agfadg">adf</option>  
  </select>
  <input type="text" name="textfield4" id="textfield5" />
  <input type="submit" name="button" id="button" value="Submit" />
</form>
Gewijzigd op 06/06/2011 20:42:51 door - Mark -

Dennis meijer

dennis meijer

06/06/2011 20:36:38
Quote Anchor link
Ja dat heb ik ongeveer;)

Alleen als ik dan select een waarde selecteer dan zijn de bovenste 4 tekstvlakken weer leeg en dat wil ik niet want dan meoten mensen die 4 vakken weer opnieuw invullen.

- Mark -

- Mark -

06/06/2011 20:40:27
Quote Anchor link
Wat is dan het probleem? Het formulier wordt in zijn geheel verstuurd. Je doet met "this.form.submit();" hetzelfde als wanneer je op de submit knop drukt.

dat wat is ingevuld staat dan in de $_POST array. Je hoeft het alleen maar in het correcte veld terug te zetten.

Dennis meijer

dennis meijer

06/06/2011 20:43:13
Quote Anchor link
@Mark

Sorry had de ; net 1 letter te laat gezet dus had een fout die ik niet zag...

het werkt nu dus hartstikke bedankt.

Weet niet of je ook even naarmijn andere topic wil kijken?:$ Over checkboxen.

Super bedankt voor je hulp.

- Mark -

- Mark -

06/06/2011 20:47:26
Quote Anchor link
Sorry maar dat is javascript en daar heb ik helaas niet veel kaas van gegeten.

Dennis meijer

dennis meijer

06/06/2011 20:49:01
Quote Anchor link
Nee maar als dat met php kan is het ook goed... weet niet of je een oplossing weet.

- Mark -

- Mark -

06/06/2011 20:54:23
Quote Anchor link
Het kan op meerdere manieren met PHP maar echt gebruikers vriendelijk wordt het niet. Tevens krijg je dan een heleboel uitzonderingen en extra stukken in je script.

Dennis meijer

dennis meijer

06/06/2011 20:57:07
Quote Anchor link
Kun je mij een tip geven hoe ik het met php kan doen want ik ben ook niet goed in javascript.

- Mark -

- Mark -

06/06/2011 21:02:38
Quote Anchor link
Even een vraagje tussen door. Is dit voor die opdracht van Bart Wout?

Dennis meijer

dennis meijer

06/06/2011 21:05:11
Quote Anchor link
Nee dit is voor mijn eind opdracht van school.

- Mark -

- Mark -

06/06/2011 21:14:27
Quote Anchor link
Nah dat maakt het er niet veel beter op.

Anyway

Je weet hoe je een checkbox van te voren als aangevinkt kunt weergeven of niet?

Dennis meijer

dennis meijer

06/06/2011 21:17:30
Quote Anchor link
Ja dat weet ik.

- Mark -

- Mark -

06/06/2011 21:23:25
Quote Anchor link
Je kunt dan bijvoorbeeld een knop in het formulier veld stoppen genaamd check all. als er op die knop wordt gedrukt verander je de waarde van wat zullen we zeggen $checkbox_checked in checked="checked". In elke checkbox die je wilt laten checken door de check_all knop stop je $checkbox_checked

Dennis meijer

dennis meijer

06/06/2011 21:49:35
Quote Anchor link
ik heb dit nu

Code (php)
1
echo '<tr><td><input type="checkbox" checked=checked name="CheckAll" onClick="this.form.submit();">Check/Uncheck all</td></tr>';

Alleen hoe ik hem dan precies moet opvangen kom ik niet helemaal uit...

Kun je me een klein voorbeeldje geven?

Arjan -

Arjan -

06/06/2011 21:51:24
Quote Anchor link
Gebruik ajax icm jquery voor dit soort dingen. Veel gebruiksvriendelijker. Verdiep je eens in jquery, scheelt je echt enorm veel onheil.

Ps: wel vreemd dat je voor Bart Wout exact hetzelfde moet maken. Als je ergens geen kaas van gegeten hebt moet je de opdracht niet aannemen (of de opdrachtgever tenminste inlichten (wellicht heb je dit ook gedaan)).
Gewijzigd op 06/06/2011 21:53:06 door Arjan -

Dennis meijer

dennis meijer

06/06/2011 21:53:38
Quote Anchor link
Voor Bart heb ik het anders gemaakt.

Ik ben dit voor meerdere formulieren bezig want ben ik ook bezig voor een autogarage bedrijf die ook zo een soort formulier moet hebben waar meerdere checkboxes inzitten.

Daar zitten er merken in met soorten autos en dan kun je nog opties aanklikken enzovoort dus werk je ook met heel veel checkboxes...

Ajax en jquery weet ik totaal niks vanaf dus dat zal hem niet worden.

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.