session cookies verwijderen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior Front end developer Automotive Angular

Functie Als Senior Front end developer kom je te werken in een team van 11 developers. 9 van de 11 focussen zich op back end, welke is geschreven in Java, en 2 op de front end waarbij er gebruik wordt gemaakt van Typescript en Angular. De focus in deze rol ligt op 2 aspecten; doorontwikkeling van de eigen tooling en gebruik van de tooling t.b.v. klantprojecten. Momenteel zijn ze in de afrondende fase van een project waarbij ze het gehele verkoopproces van nieuwe auto’s anders ingeregeld hebben voor een grote dealer in Nederland. Waarbij Auto’s normaliter pas verkocht werden in

Bekijk vacature »

IT Infrastructuur Developer

IT Infrastructuur Developer Ben jij (bijna) klaar met je HBO studie in de richting van IT? Opzoek naar een spannende eerste baan, waar je ontzettend veel kan leren? Dan hebben wij de ultieme job voor jou! Voor een goede klant van ons in de financiële dienstverlening zijn wij opzoek naar een Junior Infrastructure Developer. Deze baan is een mooie kans om een sterke start te geven aan jouw carrière binnen de IT! De job Je werkt nauw samen met het Devops team, en zal je voornamelijk bezighouden met het automatiseren van infrastructure componenten. De componenten worden opgevraagd door het DevOps

Bekijk vacature »

Software Programmeur PHP - JAVA

Functie Voor een opdrachtgever in omgeving Zoetermeer zijn wij op zoek naar een ontwikkelaar ter versterking van het huidige developers team. Heb jij altijd al willen werken voor een bedrijf, dat veilige netwerkverbindingen levert, door middel van veilige oplossingen, die door middel van de nieuwste technologieën ontwikkelt zijn? Stop dan nu met zoeken! Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten

Bekijk vacature »

Senior .NET developer

Functie Als Senior .NET ontwikkelaar ga jij aan de slag in ons Research & development team. Ons team bestaat uit 17 collega’s! Wij zijn momenteel druk bezig met het opzetten van een geheel nieuwe architectuur voor een nieuw product. Hierbij maken wij o.a. gebruik van VS2022 en .NET 6.0. Jouw functie is dan ook voornamelijk backend georiënteerd bij ons. Aangezien wij meetapparatuur ontwikkelen voor de chemische industrie is het ook erg belangrijk om kwalitatief hoogwaardige software te ontwikkelen voor de besturing hiervan. Verder ben jij verantwoordelijk voor het designen, implementeren en testen van nieuwe features. Ook zorg jij voor toekomstbestendige

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Als PHP developer (Symfony) bijdragen aan betere z

Functie Als Medior/Senior PHP developer wordt er een mate van zelfstandigheid verwacht, maar ook dat je goed in een team kunt opereren waar kennis wordt gedeeld en er bijvoorbeeld codereviews plaatsvinden. Kwaliteit staat voorop, mede hierom werken ze bijvoorbeeld zonder echte deadlines in hun sprints. De SaaS-applicatie wordt volledig ontwikkeld in PHP en Symfony. De module bestaat uit een stuk informatie verrijking en intelligentie wat resulteert in een medische check. De logica wordt daarom in de code geïntrigeerd. Je bent onder andere bezig met complexe databases waar meer dan 80.000 medicijnen op verschillende niveaus in staan, die maandelijks worden geactualiseerd.

Bekijk vacature »

Full Stack Java ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor de politie zijn wij op zoek naar een Full stack Java ontwikkelaar. Als ervaren full stack Java ontwikkelaar binnen de gewenste deadlines meewerken aan de totstandkoming van de gewenste werkzaamheden. Taken Upgraden van GeoServer, SOLR, Oracle Spatial database, Tomcat Migreren Oracle Spatial naar PostgreSQL/PostGIS Migreren SOLR naar ElasticSearch Geografische gegevens op het interne netwerk beschikbaar maken Doorontwikkelen en actualiseren van de geografische services Het up to date brengen van de CI/CD pipeline, samen met medewerkers die verantwoordelijk zijn voor de CI/CD tooling Aanspreekbaar op de solution architectuur en stemt die met collega's in het cluster Geo De opdracht

Bekijk vacature »

Senior Java Ontwikkelaar

Dit ga je doen Werken aan uiteenlopende interne projecten voor grote (internationale) organisaties; Ontwikkelen van diverse (web)applicaties en platformen met technieken als Java, Azure en ASP.NET; Complexe vraagstukken tackelen met jouw expertise en ervaring; Waar nodig help jij je collega's om samen tot de juiste oplossing te komen. Hier ga je werken Als Java Developer kom je te werken bij een internationale organisatie in regio Amsterdam die zich richt op procesoptimalisatie door middel van zeer complexe IT oplossingen. Dit doen zij op het allerhoogste niveau met vestigingen over heel de wereld en met een groot aantal aansprekende, maatschappelijk betrokken klanten.

Bekijk vacature »

Mendix Ontwikkelaar - Vernieuwen van het applicati

Bedrijfsomschrijving De ontwikkelingen in de transportsector gaan razendsnel. Bij ons kun je een belangrijke rol spelen in deze sector. We streven ernaar om onze klanten te ontzorgen op het gebied van continuïteit en veiligheid met innovatieve producten en diensten. We willen dat onze klanten de veiligste vervoerders van Europa worden. Ons team werkt hard om deze ambitieuze doelstellingen te bereiken en we bieden een motiverende werkomgeving aan. We zijn op zoek naar zelfstarters met een focus op resultaat en beslissingsbevoegdheid. Functieomschrijving Als Mendix ontwikkelaar bij deze organisatie heb je een gevarieerde baan. Het applicatielandschap wordt vernieuwd en de “schade en

Bekijk vacature »

PHP developer - Digital Agency

Functie Het team telt momenteel 20 collega’s, bestaande uit developers (front- en backend) en het operations team, waaronder ook het management en twee scrum masters vallen. Ze zijn op zoek naar een PHP developer die in staat is zelfstandig te werken. Je komt te werken in één van de drie scrumteams en gaat aan de slag met een project voor de klant. Het fijne hieraan is dat je wel afwisseling hebt qua werk, maar tegelijkertijd doorlopend werkt voor bestaande klanten. Hierdoor krijg je ook de kans om echt de diepte in te gaan en innovatieve technische oplossingen neer te zetten.

Bekijk vacature »

C# .NET developer voor innovatieve applicaties gez

Bedrijfsomschrijving Deze werkgever houdt zich al ruim 20 jaar bezig met het ontwikkelen van innovatieve software en dat willen ze graag nog lang doorzetten. En dat merk je ook als je als .NET developer hier aan de slag gaat. De applicaties worden continu doorontwikkeld met altijd als uitgangspunt dat zowel de kwaliteit als het gebruikersgemak van hoog niveau is. Het bedrijf telt inmiddels ruim 25 medewerkers waarvan meer dan de helft op de development afdeling werken. Meer weten over deze werkgever? Mail naar [email protected] of bel 0657578548 Functieomschrijving Je komt te werken in een Scrum team met andere .NET developers

Bekijk vacature »

C# Developer

Functie omschrijving Voor een softwarebedrijf in de omgeving van Veghel zijn we op zoek naar een C# developer. Word jij blij van ontwikkelen in C# en .NET? Lees dan snel verder! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uit gaan zien: Door middel van ASP.NET, MVC Framework en C# ga je webshops, websites en webapplicaties ontwikkelen. Je zorgt voor de optimalisatie van bestaande software en de automatisering van bedrijfsprocessen. Op basis van de wensen van de klant ga je samen met je collega's ga je op zoek naar de juiste oplossingen en je gaat dit uitwerken tot een mooi eindproduct. Bedrijfsprofiel

Bekijk vacature »

Senior Full Stack developer

Bedrijfsomschrijving tbd Functieomschrijving Full Stack Java Development bij Randstad Groep Nederland (HQ) Er is een vacature in het Corporate Client Solutions (CCS) team. Dit team is met een ander team net begonnen aan het project ‘Grip op Inhuur’. Het doel van dit project is de tevredenheid van onze leveranciers te verhogen en de efficiëntie van onze administratie te verbeteren. Onderdeel daarvan is een ‘Mijn-omgeving’ voor ZZP’ers en leveranciers. Naast dit nieuwe project werkt het team ook aan het onderhoud en verbeteren van een digitaal vacature management systeem waarmee dagelijks vele vacatures worden voorzien. Het team ontwikkelt zo veel mogelijk zelf

Bekijk vacature »

Android developer

De functie Schiphol is een plek om te reizen, te verblijven en te werken. Door middel van data en technologie richten we op al deze gebieden het leef- en werkklimaat optimaal in en zorgen we voor een slimmere en efficiëntere operatie. Wij ontwikkelen nieuwe producten en diensten vanuit de wensen en behoeften van onze klanten, voorspellen passagier flows en testen digitale oplossingen om rijen en andere pijnpunten in het proces te verminderen. Met slimme feedback van sensortechnologie maken we zelfs data van toiletten en stoelen inzichtelijk en bruikbaar. Het Commercial Platform bestaat uit multidisciplinaire teams met een end-2-end verantwoordelijkheid voor

Bekijk vacature »

Experienced Lead Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Delft Vacature ID: 13301 Introductie We are seeking a Lead Java Developer for our team in the area of Delft. You will develop an application used exclusively by the engineers and geologists for site characterizations, which imports raw field and laboratory measurements for further processing, integration, ground modelling, and geotechnical analysis and reporting. The client/server application is entirely written in Java, and the server is hosted in the Amazon cloud, utilizing frameworks such as Spring and Hibernate, and connected to an MS SQL Server RDS instance. There is a trend towards using more

Bekijk vacature »

Pagina: « vorige 1 2

Ozzie PHP

Ozzie PHP

17/02/2017 00:53:08
Quote Anchor link
>> Als je het token niet weghaalt zou je het form de hele tijd kunnen her-submitten

Je genereert toch een nieuw token bij ieder request?
 
PHP hulp

PHP hulp

27/04/2024 20:37:37
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

17/02/2017 08:37:37
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 16/02/2017 21:11:22:
>>> de user agent en het ip adres worden opgeslagen als er iemand inlogt (gehashed samen met het wachtwoord)

Dit kun je beter niet doen. Een IP-adres kan gedurende de sessie wijzigen.

Dat kun je beter wél doen inclusief eventuele proxy. Hoewel een IP-adres inderdaad kan wijzigen, is het tijdens één sessie toch veel vaker vast dan variabel. Verandert een IP-adres (opnieuw een state change) als je bijvoorbeeld midden in een betaalproces zit, dan kan het toch wel verstandig zijn om de gebruiker zekerheidshalve opnieuw om een wachtwoord te vragen.

De combinatie $_SERVER['REMOTE_ADDR'] . $_SERVER['HTTP_USER_AGENT'] is zelfs zó uniek dat je er individuele internetgebruikers aan kunt herkennen.

Marlies Maalderink op 16/02/2017 20:05:28:
In totaal zijn de sessies nu beveiligd op de volgende manier:

- de session-cookies worden ingesteld op httponly en op secure als die mogelijkheid er is
- de user agent en het ip adres worden opgeslagen als er iemand inlogt (gehashed samen met het wachtwoord)
- het session id word geregenereerd direct na inloggen, en daarna bij 20% van de session_starts
- bij het uitloggen wordt de sessie leeggemaakt, de lifetime in het verleden gezet, nogmaals geregenarate en dan gedestroyed
- de formulieren zijn voorzien van tokens die ik ook in een sessie opsla en direct na het controleren weer leegmaak.

Kan ik nog meer doen om de sessies te beveiligen of zit ik zo wel goed?

Ik zou er nog vier aan toevoegen:

- alles over SSL (anders is de sessie-ID uit HTTP-headers te hengelen);
- alleen HTTP-cookies gebruiken;
- een sterker hashalgoritme gebruiken (want MD5 is de standaardinstelling);
- de sessieduur voor kritieke applicaties verkorten tot 2 tot 5 minuten (vereist voor creditcardbetalingen bijvoorbeeld).
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

17/02/2017 14:40:42
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 16/02/2017 21:11:22:
Gewoon zorgen dat er iedere keer als je het formulier aanroept een nieuwe token wordt gegenereerd.

Maar als je de verwerkstap rechtstreeks aanroept (zonder het formulier te herladen) dan staat de poort dus continu open als je het token niet elke keer invalideert in de verwerkstap.

(ik ga er hierbij vanuit dat we het over tokens hebben die CSRF zouden moeten voorkomen)
 
Marlies Maalderink

Marlies Maalderink

17/02/2017 15:06:10
Quote Anchor link
Bedankt voor alle tips en reacties.

Thomas van den Heuvel op 17/02/2017 14:40:42:
Ozzie PHP op 16/02/2017 21:11:22:
Gewoon zorgen dat er iedere keer als je het formulier aanroept een nieuwe token wordt gegenereerd.

Maar als je de verwerkstap rechtstreeks aanroept (zonder het formulier te herladen) dan staat de poort dus continu open als je het token niet elke keer invalideert in de verwerkstap.

(ik ga er hierbij vanuit dat we het over tokens hebben die CSRF zouden moeten voorkomen)


Idd, gaat om beveiliging tegen CSRF, dan is het toch wel handig om hem te verwijderen.

Thomas van den Heuvel op 17/02/2017 14:40:42:
In het ergste geval kaapt iemand een lege sessie ;-). Niet zo bijzonder boeiend lijkt mij. Maar het is een state change, da's waar :].


Nee precies. Het is wel een kwestie van 'het kan geen kwaad om het er toch tussen te zetten' maar ik ben sowieso niet zo dol op overbodige code.

Ward van der Put op 17/02/2017 08:37:37:

- alles over SSL (anders is de sessie-ID uit HTTP-headers te hengelen);
- alleen HTTP-cookies gebruiken;
- een sterker hashalgoritme gebruiken (want MD5 is de standaardinstelling);
- de sessieduur voor kritieke applicaties verkorten tot 2 tot 5 minuten (vereist voor creditcardbetalingen bijvoorbeeld).


Ward dank je wel voor de tips. SSL gebruik ik nu niet maar moet er nog wel op. Kost 30 euro per jaar bij mijn host (stelt ook niets voor) maar wilde nog even uitzoeken hoe het zat met gratis certificaten want daar las ik laatst ook wat over.

Sessieduur verkorten is misschien wel handig om toe te voegen aan het inogsysteem zodat het er vast in zit en ik het aan kan zetten als het in de toekomst wel eens nodig is! Heb ik er dan geen werk meer van...

Wachtwoorden in de database hash ik met Bcrypt, de gehaste sessie variabelen met sha512.
Gewijzigd op 17/02/2017 15:06:38 door Marlies Maalderink
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

17/02/2017 15:40:56
Quote Anchor link
Marlies Maalderink op 17/02/2017 15:06:10:

Ward dank je wel voor de tips. SSL gebruik ik nu niet maar moet er nog wel op. Kost 30 euro per jaar bij mijn host (stelt ook niets voor) maar wilde nog even uitzoeken hoe het zat met gratis certificaten want daar las ik laatst ook wat over.

Dat is LetsEncrypt, en werkt eigenlijk best wel makkelijk. Ik weet niet welk controlepaneel je bij je hosting hebt, maar de meesten ondersteunen Lets Encrypt inmiddels wel. Dan kan je in no-time een gratis SSL-certificaat aanvragen en die wordt dan meteen voor je geconfigureerd. Op deze manier kan ik via DirectAdmin op gebruikersniveau in ongeveer halve minuut een domein voorzien van een mooi groen slotje. Uiteraard moet het wel in DirectAdmin aan staan. Dergelijke certificaten zijn maar 3 maanden geldig, maar met een cronjob kan je dit her-activeren eenvoudig automatiseren. Zelfs DirectAdmin kan dat.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

17/02/2017 16:07:32
Quote Anchor link
Ward van der Put op 17/02/2017 08:37:37:
Ozzie PHP op 16/02/2017 21:11:22:
>>> de user agent en het ip adres worden opgeslagen als er iemand inlogt (gehashed samen met het wachtwoord)

Dit kun je beter niet doen. Een IP-adres kan gedurende de sessie wijzigen.

Dat kun je beter wél doen inclusief eventuele proxy. Hoewel een IP-adres inderdaad kan wijzigen, is het tijdens één sessie toch veel vaker vast dan variabel.

Mja, daar kun je dus over discussiëren. De vraag is dan in welk geval je er iets mee doet. Tegenwoordig is het helemaal niet meer vreemd dat een IP-adres wijzigt tijdens een sessie. Denk bijv. maar aan mensen die in de trein of auto zitten van of naar hun werk. Tegenwoordig is een IP-adres (helaas) geen vast gegeven meer. Het is bijzonder vervelend als je tijdens je treinrit continu wordt uitgelogd omdat je IP-adres wisselt, of dat daardoor je aankoop mislukt.

Thomas van den Heuvel op 17/02/2017 14:40:42:
Ozzie PHP op 16/02/2017 21:11:22:
Gewoon zorgen dat er iedere keer als je het formulier aanroept een nieuwe token wordt gegenereerd.

Maar als je de verwerkstap rechtstreeks aanroept (zonder het formulier te herladen) dan staat de poort dus continu open als je het token niet elke keer invalideert in de verwerkstap.

(ik ga er hierbij vanuit dat we het over tokens hebben die CSRF zouden moeten voorkomen)

Ik snap wat je bedoelt. Als het een losse stap is, is dat inderdaad het geval. Bij mij zit het iets anders in elkaar waardoor dat niet gebeurt, maar ik snap wat je bedoelt.
 
Marlies Maalderink

Marlies Maalderink

17/02/2017 16:20:05
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 17/02/2017 16:07:32:
Ward van der Put op 17/02/2017 08:37:37:
Ozzie PHP op 16/02/2017 21:11:22:
>>> de user agent en het ip adres worden opgeslagen als er iemand inlogt (gehashed samen met het wachtwoord)

Dit kun je beter niet doen. Een IP-adres kan gedurende de sessie wijzigen.

Dat kun je beter wél doen inclusief eventuele proxy. Hoewel een IP-adres inderdaad kan wijzigen, is het tijdens één sessie toch veel vaker vast dan variabel.

Mja, daar kun je dus over discussiëren. De vraag is dan in welk geval je er iets mee doet. Tegenwoordig is het helemaal niet meer vreemd dat een IP-adres wijzigt tijdens een sessie. Denk bijv. maar aan mensen die in de trein of auto zitten van of naar hun werk. Tegenwoordig is een IP-adres (helaas) geen vast gegeven meer. Het is bijzonder vervelend als je tijdens je treinrit continu wordt uitgelogd omdat je IP-adres wisselt, of dat daardoor je aankoop mislukt.


Daar moest ik inderdaad wel aan denken, op een mobiele telefoon wippen mensen nauurlijk van het ene naar het andere wifi netwerk. Misschien gewoon een beetje per situatie beoordelen. Ik laat het er nu in ieder geval in staan, maar als de situatie het verlangd zou het er uit kunnen. Vind het toch wel prettig om het er in te hebben.

Ward, nou, beetje een domper. Mijn host heeft een eigen control panel.

Dan houdt het op. Ze ondersteunen LetEncrypt ook niet. Ze bieden zelf gratis gebruik van SSL certificaten aan, maar als je die gebruikt kun je niet tegelijkertijd ook je domeinnaam gebruiken. Ik heb dat gisteren al nagevraagd. In plaats van je eigen domeinnaam kijg je dan zoiets: https://a3652ffd.servage-customer.net Das ook niet echt fraai. Dan toch eerdaags maar even een certificaat kopen...
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

17/02/2017 16:28:50
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 17/02/2017 16:07:32:
Mja, daar kun je dus over discussiëren. De vraag is dan in welk geval je er iets mee doet.

Jij gebruikt zelf al maanden hetzelfde IP-adres, dus daar kunnen we inderdaad over discussiëren. ;-)

Het is gebruikelijk dat je een IP-adres in elk geval logt bij de log-in, in de sessie zelf of voor langere tijd in een database. (Bij bedrijfskritieke applicaties log je zelfs alles.) Als jij ineens vanaf een ander IP-adres een groot bedrag naar het buitenland zou willen overmaken, dan denk ik dat ik je even zou bellen, als ik jouw bank was...

Dat sommige gebruikers geen vast IP-adres hebben, wil nog niet zeggen dat je niets kunt doen met/voor de gebruikers die wél een vast IP-adres hebben. Sterker nog, voor streng beveiligde applicaties gebruiken we zelfs een white list: staat je IP-adres niet op de lijst, dan kom je er niet in.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

17/02/2017 17:37:31
Quote Anchor link
>> Das ook niet echt fraai. Dan toch eerdaags maar even een certificaat kopen...

Of op zoek naar een andere host ;-)

>> Jij gebruikt zelf al maanden hetzelfde IP-adres, dus daar kunnen we inderdaad over discussiëren. ;-)

Correct, en velen met mij. Maar ik representeer helaas niet alle internetgebruikers :-) En ja, er zijn er dus ook een hele hoop die op en neer rijden terwijl ze surfen. Het lijkt me wel iets om mee rekening te houden. Het regenereren van een sessie ID bij een wisselend IP-adres is geen probleem, maar iemand uitloggen kan wel degelijk een probleem zijn.
 
Bart V B

Bart V B

17/02/2017 18:50:16
Quote Anchor link
>> Ze ondersteunen LetEncrypt ook niet.
Uhm... Je hebt toch een VPS?
Anders heb ik het helemaal mis hoor.
Maar mocht het zo zijn, dan is Let's encrypt harstikke makkelijk.
Je moet even dit lezen: https://letsencrypt.org/getting-started/
Ik weet niet welke distro je gebruikt maar daar hebben ze een super handige oplossing voor:
https://certbot.eff.org/

Nog even alles aan elkaar knopen in je apache config dat het aan je domein zit, en klaar ben je. ;)
 
Marlies Maalderink

Marlies Maalderink

17/02/2017 20:55:53
Quote Anchor link
Nee, heb ik niet, ik heb gewoon shared. Ik koos daar ooit voor omdat je bij het shared pakket véél (oneindig) meer dataverkeer hebt en bovendien meer opslag. Tegenwoordig is dat niet zo belangrijk meer voor me, misschien moet ik eens mijn pakket veranderen. De laatste tijd wel meer beperkingen ontdekt, zoals geen OpCache. (Wat voor drupal8 en laravel wel prettig is)
Gewijzigd op 17/02/2017 20:56:34 door Marlies Maalderink
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

18/02/2017 00:25:21
Quote Anchor link
@vast IP, volgens mij moet het mogelijk zijn om iets slims te doen met enkel de user agent en een random string met voldoende "entropie" zoals aangehaald in een ander draadje.
 

Pagina: « vorige 1 2



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.