session hijacking

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Back-end developer

Dit ga je doen Development d.m.v. XQuery, JSON/XML en REST API's; Ontwikkelen aan een tof en complex zorgplatform; Koppelingen maken met de NoSQL database; Testen en documenteren van de ontwikkelde functionaliteiten; Samenwerking met andere front- en back-end ontwikkelaars. Hier ga je werken Voor een vooruitstrevende organisatie binnen de zorg in Den Haag zijn wij opzoek naar een Back-end Developer die ervaring heeft met o.a.XQuery en Vue.JS of daarin graag zou willen ontwikkelen. Je zal ontwikkelen aan een tof en complex zorgplatform en koppelingen maken met de NoSQL database. Ook het testen en documenteren van de ontwikkelde functionaliteiten behoort tot jouw

Bekijk vacature »

Microsoft Acess Developer

Functieomschrijving Wat ga je doen? Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Software Developer, en komen de volgende kennisgebieden jou niet vreemd voor: MS Acces, C# & SQL? Vind jij het daarnaast leuk om maatwerk software te ontwikkelen voor klanten in een bijzondere branche? Lees dan snel verder! Als developer ben jij samen met een gemotiveerd team van 10 collega’s verantwoordelijk voor het creëren van aangemeten software voor klanten. Je bent klantvriendelijk en oplossingsgericht ingesteld, omdat het essentieel is om de klanten zo goed mogelijk te helpen met hun uitdagingen. Het is mogelijk om vanuit huis je werkzaamheden uit te

Bekijk vacature »

React developer Inhouse cloudplatform

Functie De functie: Als front-end developer kom je te werken naast 2 andere front-end/React developers, waaronder één senior. Een hele mooie kans dus om in korte tijd veel nieuwe kennis en ervaring op te doen. Ze hebben momenteel veel werk hierin en daarom willen ze het team graag uitbreiden. Het is van belang dat je, zeker gezien het vele thuiswerken, in ieder geval al een aantal projecten hebt gedaan in React. Taken waar je aan kunt denken zijn het ontwikkelen van client-applicaties o.b.v. HTML5, React en andere open standaarden. Ook ben je nauw betrokken bij het implementeren van designs o.b.v.

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Wil jij werken als Senior Developer en werken aan een applicatie die duizenden marketingcampagnes automatisch aanstuurt? Dit is je kans! Kom werken voor onze opdrachtgever en in deze rol zul je veel vrijheid en verantwoordelijkheid krijgen om gezamenlijk de applicatie naar een hoger plan te tillen. Wat ga je verder doen: Optimaliseren, beheren en uitbreiden van onze applicatie; Het bouwen van aansluitingen op de systemen van partners middels API’s; Meedenken over de technische/ontwikkel-standaarden; Proactief verbeterpunten voorstellen. Bedrijfsprofiel Het is een organisatie die met een team van verschillende developers én marketeers

Bekijk vacature »

Cloud Developer

Cloud Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

Developer

Functie omschrijving In deze functie ga je werken als C# Developer. Jij gaat aan de slag met de volgende taken: Maatwerk software bouwen; Huidige softwareprojecten verder uitbouwen en optimaliseren; Ideeën van de klant omzetten naar handige oplossingen en tools; Bovenstaande doe je middels de Microsoft- stack: C#, ASP.NET en MVC/ Entity Framework. Ben je net afgestudeerd aan een HBO opleiding Informatica, aarzel dan niet om te solliciteren. Dit is namelijk de ideale startersfunctie! Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Het is van oorsprong een familiebedrijf, die gestart zijn met het bouwen van websites. Dit is door

Bekijk vacature »

SQL database developer

Functie omschrijving Voor een software bedrijf in omgeving Breda zijn wij op zoek naar een SQL database ontwikkelaar. Dit bedrijf bouwt applicaties om processen in distributiecentra te optimaliseren. Ter uitbreiding van het huidige team developers zijn wij op zoek naar een SQL database ontwikkelaar. De klanten van dit groeiende bedrijf zitten door heel Europa en jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Het samenstellen van de software op basis van de input vanuit de klant (T-SQL & C#.NET). Het bezoeken van klanten om de processen en mogelijkheden in kaart te brengen. Het ontwerpen van databases met T-SQL als programmeer laag.

Bekijk vacature »

Front-end Developer - React - Data Driven

Bedrijfsomschrijving Onze klant is een snelgroeiende organisatie die een data-driven inspectieapp op de markt hebben gebracht die nu al een aantal jaar door verschillende organisaties wereldwijd gebruikt wordt. Er zijn zo'n 6 mensen werkzaam bij dit bedrijf en ze zijn nu vooral op zoek naar een sterke front-end developer die wil gaan werken aan nieuwbouw applicaties en de uitbouw van de huidige applicaties. De reden dat ze zoeken is omdat er veel werk op komst is en ze hier de juiste capaciteit voor willen hebben. Er heerst hier een hele prettige sfeer waarin respect en eerlijke communicatie belangrijk is. Ook

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving Psst hé jij daar! Op zoek naar een nieuwe uitdaging als developer? Wacht niet langer en reageer direct. In deze functie ga je bij een familiebedrijf werken als developer. Je gaat maatwerk software ontwikkelen met de Microsoft stack. Je gebruikt technieken als C#, ASP.NET en MVC. Je werkt in een leuk team van andere developers. Je krijgt veel vrijheid in je werk en kan flexibel werken. Dagje thuiswerken? Geen probleem! Daarnaast is er veel ruimte om écht mee te denken met het bedrijf en met de klanten. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Vanaf

Bekijk vacature »

Freelance JAVA / C# Developer

Functieomschrijving Voor een opdrachtgever in omgeving Zoetermeer zijn wij op zoek naar ervaren JAVA of C# Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid

Bekijk vacature »

SQL ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor een gave werkgever in regio Breda zijn wij per direct op zoek naar een SQL ontwikkelaar/ functioneel consultant. Hier wordt jij mede verantwoordelijk voor zowel de design en implementatie van SQL-databases als voor het verstaan van de processen van klanten naar het vertalen van deze processen naar IT-oplossingen. Jouw takenpakket komt als volgt uit te zien: Je test de ontwikkelde oplossingen om er zeker van te zijn dat deze voldoen aan de functionele specificaties en de behoeften van de organisatie; Je ontwerpt, ontwikkelt en implementeert SQL-databases om de data behoeften van de organisatie te ondersteunen; Je stelt op

Bekijk vacature »

Senior Developer Betty Blocks Blauwe Haven Rotterd

Functieomschrijving Voor de Politie zijn wij opzoek naar een Senior Developer Betty Blocks Blauwe Haven Rotterdam. De politieorganisatie heeft jaarlijks te maken met een aanzienlijk aantal politiemedewerkers die vanwege mentale overbelasting niet of beperkt inzetbaar zijn. De Blauwe Haven Rotterdam ondersteunt deze politiemedewerkers in hun herstel en re-integratieproces. De huidige digitale systemen van de Politie bieden onvoldoende ondersteuning in het herstel- en re-integratieproces van politiemedewerkers. Zowel voor de politiemedewerkers als voor de organisatie. Politiemedewerkers worden buitengesloten, waardoor zij eigen regie verliezen. Begeleiders kunnen de voortgang van de medewerkers niet goed monitoren. Management beschikt niet over de mogelijkheid trends te signaleren

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Software Developer

Functieomschrijving Voor een toffe opdrachtgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een medior PHP Developer met affiniteit met Laravel. Je komt te werken bij een uitdagende opdrachtgever met supergave klanten in een specifieke branche. Als PHP ontwikkelaar ben je samen met een vooruitstrevende team van 6 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en het vernieuwen van informatiesystemen voor een specifieke branche. Je ondersteunt complexe uitdagingen van klanten. Vervolgens breng je hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Affiniteit met Laravel is een pré. Om de klanten zo goed mogelijk te ondersteunen en snel in

Bekijk vacature »

SQL Database ontwikkelaar

Functie omschrijving Wil jij meewerken aan het creëren van slimme software om magazijnen als een geoliede machine te laten lopen? Wij zoeken een zorgvuldig persoon, iemand die niet snel de hand omdraait voor complexe algoritmes. Denk jij dat jij de SQL ontwikkelaar bent die wij zoeken? Lees snel verder en wie weet zitten we binnenkort samen aan tafel! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je houdt je bezig met het ontwerpen en ontwikkelen van MS SQL server databases, dit doe je met T-SQL als programmeer laag. Je gaat aan high-end software oplossingen werken, dit doe je voor de optimalisatie

Bekijk vacature »

SAP HANA Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 13382 Introductie We is looking for a HANA Developer to work for our client. The candidate has to have an experience in building Data Intensive Applications (DIA’s). The role of a HANA Developer at ASML involves working on building Data Intensive Applications in an industrial/enterprise environment. The primary responsibility is to handle data from various sources and determine the best way to structure it for use by data analysts, who will run queries and algorithms against it for predictive and prescriptive analytics through machine learning. Wat verwachten we van jou?

Bekijk vacature »
Dave muller

dave muller

15/04/2013 13:01:31
Quote Anchor link
Hoi hoi, ik ben hier nieuw en ben net met PHP begonnen. Nu ben ik een leuke database aan het maken in MySQL en een inlogscherm voor de ecommerce site. Hiervoor maak ik een session aan en nu heb ik wat gelezen over session hijacking.

Nu vroeg ik mezelf af. Kan dat niet worden uitgesloten door alle formulieren op de website te laten filteren met de preg_replace functie?

$gebruiker = preg_replace('#[^A-Za-z0-9?!\s\.\@]#i', '', $_SESSION["gebruiker"]);

Doormiddel van het filter is er dan nog mogelijkheid om met een script te werken?

Ik hoor het graag van jullie :), alvast bedankt!

Dave
 
PHP hulp

PHP hulp

03/05/2024 06:52:16
 
Chris -

Chris -

15/04/2013 13:27:33
Quote Anchor link
Nope, dat gaat niet werken. De sessie ID staat in een cookie (meestal PHPSESSID) en het gaat juist om die variabele. Die moet, theoretisch, vast blijven zitten aan de huidige gebruiker. Dus, de combinatie van browser en IP. Maar vergis je niet, want er zijn ook genoeg providers in de wereld die dynamische IP's leveren. Dat betekend dat, in tegenstelling tot de meeste Nederlandse providers, je in één keer een ander IP kan krijgen. Daar moet je dus wel rekening mee houden.

Jouw preg_replace heeft in die zin geen nut. Het gaat hier om een variabele binnen de sessie, en die is (in tegenstelling tot een cookie) niet aan te passen. Tenzij je ergens anders binnen jouw website de mogelijkheid geeft om $_SESSION['gebruiker'] te bewerken, dan zou hier weer een andere waarde in kunnen worden gezet. Maar ook dat valt niet onder session hijacking.
 
Dave muller

dave muller

15/04/2013 13:58:27
Quote Anchor link
Thanks voor de snelle reactie Chris.

Ik heb de cookies bekeken en ik heb elke keer een andere variabele. Ik gebruik het volgende:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<?php

session_start();
if (!isset($_SESSION["gebruiker"])) {
    header("location: admin_login.php");
    exit();
}

// Check gebruiker of deze in database is
$gebruikerID = preg_replace('#[^0-9]#i', '', $_SESSION["id"]); // filter
$gebruiker = preg_replace('#[^A-Za-z0-9?!\s\.\@]#i', '', $_SESSION["gebruiker"]); // filter
$wachtwoord = preg_replace('#[^A-Za-z0-9]#i', '', $_SESSION["wachtwoord"]); // filter
 
// query gebruker en password session var gelijk aan db informatie
// verbinding mysql  

include "verbinding_mysql.php";
$sql = mysql_query("SELECT * FROM admin WHERE id='$gebruikerID' AND gebruiker='$gebruiker' AND wachtwoord='$wachtwoord' LIMIT 1"); // query de gebruiker


// ------- kijken of persoon in database is ---------

$existCount = mysql_num_rows($sql); // count  row nums
if ($existCount == 0) { // evalueer count
     echo "Login niet in database.";
     exit();
}


is dit veilig genoeg?

Cookie variabele : Apr 15 2013 13:55:00 tlpetrrogotq49ksnh06con1s2
Cookie variabele : veqve824l6faeslig74ogi2te4  Apr 15 2013 13:57:58

Cookie krijgt elke keer een andere nummer? Hoe zit dat dan?
 
- SanThe -

- SanThe -

15/04/2013 15:37:59
Quote Anchor link
Ik heb geen idee wat je aan het doen bent maar het heeft in ieder geval niks met session hijacking te maken.
 
Dave muller

dave muller

15/04/2013 15:56:52
Quote Anchor link
@ Santhe

Misschien stel ik de verkeerde vraag? Mijn vraag is eigenlijk........is mijn loginpagina op deze manier voldoende beveiligd tegen hackers?
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

15/04/2013 16:09:56
Quote Anchor link
We missen code: hoe vul je $_SESSION?
 
- SanThe -

- SanThe -

15/04/2013 16:13:47
Quote Anchor link
Je zet iets in de session en als je het er weer uithaalt gaat er een preg_match() overheen.
Ik zie daar het nut niet van.

Nooit een password in een COOKIE, SESSION of iets gelijkwaardigs zetten.
Een password hoort, goed beveiligd met sha1() md5() of wat dan ook, alleen in de database
 
Dave muller

dave muller

15/04/2013 16:17:32
Quote Anchor link
}
$_SESSION["id"] = $id;
$_SESSION["gebruiker"] = $gebruiker;
$_SESSION["wachtwoord"] = $wachtwoord;
header("location: index.php");
exit();
} else {
echo 'verkeerde informatie <a href="index.php">Click Here</a>';
exit();
}
}
?>

formulier
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

15/04/2013 16:20:40
Quote Anchor link
En waar komen $id, $gebruiker en $wachtwoord dan vandaan?

Ik heb zo'n vermoeden dat je controles op de verkeerde plaats uitvoert.
 
Dave muller

dave muller

15/04/2013 16:20:41
Quote Anchor link
@ Santhe

Ik heb op youtube gezien hoe ze via een tekstbox javascript uploaden, met de preg_replace filter je dit lijkt mij?
 
- SanThe -

- SanThe -

15/04/2013 16:21:39
Quote Anchor link
En waar komen $id, $gebruiker en $wachtwoord vandaan?
 
Dave muller

dave muller

15/04/2013 16:23:04
Quote Anchor link
@ward van der put

Misschien handig dat ik de hele pagina hier zet met html en al:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
<?php

ini_set('session.cookie_httponly', true);


session_start();
if (!isset($_SESSION["gebruiker"])) {
    header("location: admin_login.php");
    exit();
}

// Check gebruiker of deze in database is
$gebruikerID = preg_replace('#[^0-9]#i', '', $_SESSION["id"]); // filter
$gebruiker = preg_replace('#[^A-Za-z0-9?!\s\.\@]#i', '', $_SESSION["gebruiker"]); // filter
$wachtwoord = preg_replace('#[^A-Za-z0-9]#i', '', $_SESSION["wachtwoord"]); // filter
 
// query gebruker en password session var gelijk aan db informatie
// verbinding mysql  

include "verbinding_mysql.php";
$sql = mysql_query("SELECT * FROM admin WHERE id='$gebruikerID' AND gebruiker='$gebruiker' AND wachtwoord='$wachtwoord' LIMIT 1"); // query de gebruiker


// ------- kijken of persoon in database is ---------

$existCount = mysql_num_rows($sql); // count  row nums
if ($existCount == 0) { // evalueer count
     echo "Login niet in database.";
     exit();
         }

         $_SESSION["id"] = $id;
         $_SESSION["gebruiker"] = $gebruiker;
         $_SESSION["wachtwoord"] = $wachtwoord;
         header("location: index.php");
         exit();
    }
else {
        echo 'verkeerde informatie <a href="index.php">Click Here</a>';
        exit();
    }
}

?>

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
<title>Login voor de manager </title>
<link rel="stylesheet" href="../style/style.css" type="text/css" media="screen" />
</head>

<body>
<div id="wrapper">
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php include_once("../headernav_template.php");?>

<div id="inhoud"><br />
<h2>CADSPECS dfdgNA</h2>

<form id="form1" name="form1" method="post" action="admin_login.php">
<div class="row">
<div class="label">User Name:</div>
<div class="input">
<input name="gebruiker" type="text" id="gebruiker" class="detail" size="40" />
</div><!--einde input-->
</div>
<div class="row">
<div class="label">Password:</div>
<div class="input">
<input name="wachtwoord" type="password" id="wachtwoord" class="detail" size="40" />
</div><!--einde input-->
</div>
<br />
<br />
<br />
<div class="submit">
<input type="submit" name="submit" id="submit" value="Log In" />
</div>
</form>
<p>&nbsp; </p>

</div>
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php include_once("../footer_template.php");?>

</div>
</body>
</html>
 
- SanThe -

- SanThe -

15/04/2013 16:23:08
Quote Anchor link
Ward van der Put op 15/04/2013 16:20:40:
Ik heb zo'n vermoeden dat je controles op de verkeerde plaats uitvoert.


Dat idee krijg ik ook steeds meer.

Toevoeging op 15/04/2013 16:24:47:

En nu admin_login.php nog, want daar log je in neem ik aan.
 
Dave muller

dave muller

15/04/2013 16:26:30
Quote Anchor link
- SanThe - op 15/04/2013 16:23:08:
Ward van der Put op 15/04/2013 16:20:40:
Ik heb zo'n vermoeden dat je controles op de verkeerde plaats uitvoert.


Dat idee krijg ik ook steeds meer.

Toevoeging op 15/04/2013 16:24:47:

En nu admin_login.php nog, want daar log je in neem ik aan.




Toevoeging op 15/04/2013 16:27:14:

verontschuldiging: dat is de admin_login.php..........misschien bedoel je de index.php?
 
- SanThe -

- SanThe -

15/04/2013 16:31:09
Quote Anchor link
Dave muller op 15/04/2013 16:26:30:
verontschuldiging: dat is de admin_login.php


Lijkt mij niet.
Want dan zit je volgens mij in een oneindige loop.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
if (!isset($_SESSION["gebruiker"])) {
    header("location: admin_login.php");
    exit();
}
?>
 
Dave muller

dave muller

15/04/2013 16:33:27
Quote Anchor link
Oeps foutje..........dat moet zijn "location: index.php" heb er twee door elkaar gehaald!

Toevoeging op 15/04/2013 16:36:37:

Nog een keer nu de goede pagina!

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php

ini_set('session.cookie_httponly', true);


session_start();

if (isset($_SESSION["gebruiker"])) {
    header("location: index.php");
    exit();
}

?>

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
<?php

if (isset($_POST["gebruiker"]) && isset($_POST["wachtwoord"])) {

    $gebruiker = preg_replace('#[^A-Za-z0-9?!\s\.\@\]#i', '', $_POST["gebruiker"]);
    $wachtwoord = preg_replace('#[^sA-Za-z0-9]#i', '', $_POST["wachtwoord"]);  
    include "verbinding_mysql.php";
    $sql = mysql_query("SELECT id FROM admin WHERE gebruiker='$gebruiker' AND wachtwoord='$wachtwoord' LIMIT 1");
    $existCount = mysql_num_rows($sql);
    if ($existCount == 1) {
         while($row = mysql_fetch_array($sql)){
             $id = $row["id"];
         }

         $_SESSION["id"] = $id;
         $_SESSION["gebruiker"] = $gebruiker;
         $_SESSION["wachtwoord"] = $wachtwoord;
         header("location: index.php");
         exit();
    }
else {
        echo 'verkeerde informatie <a href="index.php">Click Here</a>';
        exit();
    }
}

?>

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
<title>Login voor de manager </title>
<link rel="stylesheet" href="../style/style.css" type="text/css" media="screen" />
</head>

<body>
<div id="wrapper">
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php include_once("../headernav_template.php");?>

<div id="inhoud"><br />
<h2>CADSPECS dfdgNA</h2>

<form id="form1" name="form1" method="post" action="admin_login.php">
<div class="row">
<div class="label">User Name:</div>
<div class="input">
<input name="gebruiker" type="text" id="gebruiker" class="detail" size="40" />
</div><!--einde input-->
</div>
<div class="row">
<div class="label">Password:</div>
<div class="input">
<input name="wachtwoord" type="password" id="wachtwoord" class="detail" size="40" />
</div><!--einde input-->
</div>
<br />
<br />
<br />
<div class="submit">
<input type="submit" name="submit" id="submit" value="Log In" />
</div>
</form>
<p>&nbsp; </p>

</div>
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php include_once("../footer_template.php");?>

</div>
</body>
</html>
 
- SanThe -

- SanThe -

15/04/2013 16:49:50
Quote Anchor link
De preg_replace() op regel 5 geeft een error.

Een wachtwoord moet zo moeilijk mogelijk zijn, maar bij jou mag ie alleen maar uit letters en cijfers bestaan. Dat is dus juist vaak NIET de bedoeling. Een vreemd !@#$%^&*()_-?/|\ wordt vaak juist aanbevolen.

Onlogisch: .. == 1 en dan verder met while().

Geen wachtwoord (en zeker nooit ongecodeerd) in een session of in een cookie.
 
Dave muller

dave muller

15/04/2013 17:01:12
Quote Anchor link
- SanThe - op 15/04/2013 16:49:50:
De preg_replace() op regel 5 geeft een error.

Ik denk een \ teveel!

Een wachtwoord moet zo moeilijk mogelijk zijn, maar bij jou mag ie alleen maar uit letters en cijfers bestaan. Dat is dus juist vaak NIET de bedoeling. Een vreemd !@#$%^&*()_-?/|\ wordt vaak juist aanbevolen.

Onlogisch: .. == 1 en dan verder met while().

Niet echt een verklaring voor :). Volgens mij de gedachtegang "id moet overeenkomen met 1 rij, dan pak array, anders foutmelding........Mja klinkt mij logisch

Geen wachtwoord (en zeker nooit ongecodeerd) in een session of in een cookie.


Hahahaha, ik ben ook niet helemaal klaar he ;). Was ff aan het controleren wat de mogelijkheden waren bij "gebruiker", wordt nog veranderd hoor!

BTW hoe kan ik de invoer gelijk aan gegevens database maken? Case sensitive?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.