SESSION variabele leeg

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Lead Java Developer / REST / Docker / AWS / IoT

Functieomschrijving Wil jij als Lead Java Developer werken aan tal van high-tech en innovatieve (maatschappelijk verantwoordelijke) oplossingen voor 's werelds grootste organisatie in de technologie? Spreekt het je aan om 60% van de tijd aan de slag te gaan met o.a. Java 8+, Spring, Microservices, Docker en REST en de overige tijd te besteden aan architectuur- en toolkeuzes, het begeleiden van ontwikkelaars en het bepalen van een visie voor een zeer ambitieus DevOps team? Lees dan nu verder! Je werkzaamheden als Lead zullen onder andere bestaan uit: werken aan de ontwikkeling met Java, Spring, REST API's, Microservices, Docker en AWS

Bekijk vacature »

.NET Developer Financieel

Werk jij als software developer het liefst met uitdagende systemen? Dan kun jij je bij onze vestiging in Amsterdam volledig uitleven als .NET Developer Financieel. Wanneer begin je? Jouw baan Je ontwerpt, ontwikkelt, ondersteunt en onderhoudt je eigen financiële module binnen HiX, onze ICT-totaaloplossing voor de zorg. Je schrijft objectgeoriënteerde code, speurt naar verbeteringen, werkt aan vernieuwende projecten, doet code reviews en voert testen uit. Een uiterst verantwoordelijke job, want dankzij jouw software kunnen zorginstellingen hun zorg factureren, voldoen aan afspraken met zorgverzekeraars, verplichte landelijke aanleveringen van financiële data doen en nog veel meer. Je brainstormt regelmatig met collega’s hoe

Bekijk vacature »

Experienced SAP HANA / BW Developer

Intro Would you like to join a company who is active in the high-tech industry and work on high-end software in the Brainport region of Eindhoven? For our client I am looking for an experienced SAP HANA / BW Developer. About our client Our client creates the conditions that enable you to realize your full potential. They provide state-of-the-art facilities, opportunities to develop your talents, international career opportunities, a stimulating and inspiring environment, and most of all, the commitment of a company that recognizes and rewards outstanding performance. Job description The ICT infrastructure, hardware and applications are absolutely mission-critical for

Bekijk vacature »

OutSystems Developer

NOTE! NO Relocation, Only applications from the Netherlands and fluent in Dutch! De vraag vanuit de business is de laatste tijd sterk toegenomen, waardoor het voor onze klant mogelijk is om de nieuwe functie te creëren voor een OutSystems Developer. Deze functie past goed bij een iniatiefnemer die pro-actief vraagstukken ophaalt uit de business en deze o.b.v. zijn/haar expertise verder vorm geeft. Bedrijfsomschrijving NOTE! NO Relocation, Only applications from the Netherlands and fluent in Dutch! Key-Account van Michael Page Een van de grootste retail/supermarktketen gevestigd in 30 landen in Europa Omschrijving NOTE! NO Relocation, Only applications from the Netherlands and

Bekijk vacature »

Java Developer voor mooie opdrachten

Functieomschrijving Je gaat werken aan complexe projecten waarbij er veel gevraagd gaat worden van je technische inzicht. Dit zal je gaan doen voor verschillende opdrachtgevers bij jou in de regio. Als je echt beter wilt worden als Javaan dan zit je hier op de juiste plek, als Java Ontwikkelaar word je hier namelijk intern opgeleid en zal je verdere framework kennis mogen opdoen, een ideale functie dus wanneer je graag met Java aan de slag wilt gaan en veel wilt leren. Ervaring met Spring is een wens vanuit de organisatie aangezien ze hier zelf veel mee werken. Frameworks als Hibernate

Bekijk vacature »

Java Developer / REST / Docker / AWS / IoT

Functieomschrijving Wil jij als Java Developer werken aan tal van high-tech en innovatieve (maatschappelijk verantwoordelijke) oplossingen voor 's werelds grootste organisatie in de technologie? Is innoveren jou op het lijf geschreven, kan je niet wachten om aan de slag te gaan met o.a. Java 8+, Spring, Microservices, Docker, REST en AWS en spreken omvangrijke data omgevingen en IoT vraagstukken jou aan? Lees dan nu verder! Je werkzaamheden zullen onder andere bestaan uit: werken aan de ontwikkeling met Java, Spring, REST API's, Microservices, Docker en AWS voor diverse zeer innovatieve platformen en applicaties, waar IoT een centrale rol inneemt; meedenken over

Bekijk vacature »

Fullstack Developer / .NET / C#

Functieomschrijving Wil jij als Fullstack Developer aan de slag bij een organisatie die continue aan het groeien is en werkt met innovatieve producten? Lees dan snel verder over deze uitdaging! Ontwikkelen van complexe web- en (mobiele)applicaties; Meedenken met de verbetering van processen en applicaties; Voornamelijk ontwikkelen op de back-end, maar ook op front-end. Functie-eisen Je hebt een afgeronde IT gerelateerde HBO opleiding; Je hebt ervaring met het ontwikkelen van geavanceerde webapplicaties op basis van ASP.NET MVC; Je bent bekend met C#, HTML, jQuery, JavaScript & CSS; Je kan zowel zelfstandig werken als in teamverband; Je bent communicatief vaardig; Kennis en

Bekijk vacature »

PHP developer voor Agile team nabij Eindhoven

Functieomschrijving In deze PHP functie werk je samen met je collega's aan verschillende projecten. Hierbij werken ze in sprints en krijg je regelmatig met elkaar de mogelijkheid om nieuwe technieken en tools te ontdekken. Je bent zelf verantwoordelijk voor de ontwikkeling van je eigen deel en draagt hier zorg voor uiteraard ook de code standaarden, reviews en GIT vanzelfsprekend. Uitdagende mogelijkheden zijn onder andere semantic versioned webservices, formulieren en rekenregels. Momenteel zijn ze bezig met kunstmatige intelligentie. Ze willen namelijk graag dat het systeem uit zichzelf dingen gaat leren herkennen en toepassen. Dit vereist vele uren werk en overleg en

Bekijk vacature »

Systeembeheerder hybrid cloud

Systeembeheerder hybrid cloud - 32 tot 40 uur - Zwolle Ben jij een ervaren systeembeheerder en heb je kennis van en ervaring met VMware, Windows Server, Office 365 en Azure? Kan je in zowel on-premises als in de cloud werken? Wil je graag werken in een omgeving waarin je nieuwe ontwikkelingen in de praktijk toepast?Dan ben jij de systeembeheerder die Windesheim zoekt. Functieomschrijving Wij zoeken per direct een systeembeheerder die naast on-premises omgevingen ook kennis en ervaring heeft van cloud omgevingen, zoals Azure en Office 365. Je bent verantwoordelijk voor het goed functioneren van AD, Azure ADen Office365 diensten. Je

Bekijk vacature »

SAP HANA Architect

SAP HANA Architect Utrecht Technology 13th month pay & Holiday allowance Bonus Program 26 holidays Training & Learning opportunities Laptop & Smartphone 32-40 hours p.w. Do you have experience in designing and delivering SAP HANA Analytical solutions? Do you know the SAP HANA technology roadmap in detail and understand like nobody else how to utilize SAP HANA for new innovative analytical solutions? If so, then would like to talk to you about this versatile position. Your job As a SAP HANA Architect you are completely up-to-speed with all the latest technological innovations and developments. You play an important role in

Bekijk vacature »

Front-end Developer WPF

Heb jij kennis en ervaring met WPF en C#? Ben je technisch en heb je goed gevoel voor design? Wil jij met jouw kennis de zorg verbeteren? Dan zijn wij op zoek naar jou! Jouw baan Als Front-end Developer bij Zorgplatform ga je werken aan de interface voor zorgprofessionals. Zorgplatform is een platform waarmee medische gegevens op een veilige manier uitgewisseld worden met andere instanties binnen de zorgsector. Zorgplatform ondersteunt onder andere het verwijzen van patiënten, het overdragen van patiënten en de gezamenlijke behandeling (shared care). Dit is hét nieuwe werken in de zorg. Met jouw oog voor design ga

Bekijk vacature »

(Senior) Java BackEnd Developer

NO RELOCATION - APPLICANTS MUST LIVE IN THE NETHERLANDS As a (Senior) Java BackEnd Developer you will be responsible to maintain and continiously develop new features and functionalities. You will work in and be part of a team that is working in multidisciplinary squads. You will have the chance to continiously develop and improve the tech-stack. Our client will encourage you to introduce new technologies. Client Details NO RELOCATION - APPLICANTS MUST LIVE IN THE NETHERLANDS Key-account of Michael Page Creative and famous A-brand Description NO RELOCATION - APPLICANTS MUST LIVE IN THE NETHERLANDS Our client is looking for a

Bekijk vacature »

Software Engineer C++ / Software Developer C++

Software Engineer C++ / Software Developer C++ (Bsc, MSc, Computer Science, Information Technology, Mathematics, C, C++, Linux, Algorithms) General Do you find great joy in software development, which is then used worldwide, and are you familiar with C++ and with algorithms… read on! Organization For our business client, a fast dynamic technical company which gathers and processes huge amounts of data, we are looking for several Software Engineers. You will be part of a team consisting of about 25 software developers working on a suit of advanced software tools. These software tools are then used further on in the company

Bekijk vacature »

Full stack C# .NET web developer, inhouse project

Ben je een C# .NET developer met circa 0 tot 5 jaar ervaring en op zoek naar een nieuwe baan als web developer in Rotterdam? Bij een organisatie waarbij je inhouse kan werken maar wel de afwisseling hebt van telkens nieuwe projecten voor externe klanten? En het liefste een organisatie waar je de zekerheid en mogelijkheden hebt die horen bij een groot bedrijf maar waarbij je tevens de informaliteit en vrijheid hebt van een kleine club? Daarbij natuurlijk een goed salaris, uitstekende pensioenregeling, onkostenvergoeding, de nieuwste versie van de Iphone of Samsung, plus laptop. En de mogelijkheid voor een leaseauto

Bekijk vacature »

SQL Developer / BI / Miljoenen eindgebruikers

Functieomschrijving Altijd al aan de slag willen gaan als Senior SQL Developer bij één van de meest vooraanstaande verzekeraars in Nederland? Wil jij je richten op het bedenken, ontwerpen, bouwen en implementeren van uiteenlopende BI oplossingen vanuit data van miljoenen gebruikers met de Microsoft BI Stack, T-SQL, PowerShell en Datawarehousing? Lees dan nu verder! Analyseren, ontwerpen, ontwikkelen en documenteren van BI oplossingen en complexe BI applicaties (met tools als T-SQL, PowerShell, SAS, SSIS, BIML BODS en BOXI) Maken van technische ontwerpen, data analyses en adviseren over de datawarehouse; Ontwerpen van functionele specificaties voor de dashboards en rapportages; Schakelen met stakeholders

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Jovank vank

jovank vank

12/02/2014 12:01:16
Quote Anchor link
Ik zet na een inlogactie een session variabele als volgt op true:
Quote:
$_SESSION['ingelogd'] = "true";

Maar zodra ik een nieuwe pagina oproep is deze variabele weer leeg.

Ik begin elke pagina met een
Quote:
session_start();
.

Ik ben er wel achter dat bij elke pagina mijn session-id weer anders is.

Weet iemand waar de fout kan zitten? Bij voorbaat mijn dank!

PHP hulp

PHP hulp

25/05/2020 16:24:10

- SanThe -

- SanThe -

12/02/2014 12:05:13
Quote Anchor link
Jovank vank op 12/02/2014 12:01:16:
Ik ben er wel achter dat bij elke pagina mijn session-id weer anders is.

Hoe weet je dat?

Jovank vank

jovank vank

12/02/2014 13:55:26
Quote Anchor link
Hi Santhe, ik zet direct na
Quote:
session_start()
het volgende in mijn code
Quote:
$a=session_id(); echo "session-id=".$a;

- SanThe -

- SanThe -

12/02/2014 14:02:05
Quote Anchor link
Staat session_start() helemaal als eerste?
En wat doe je nog meer met session functies?

Jovank vank

jovank vank

12/02/2014 14:06:30
Quote Anchor link
niets.

Toevoeging op 12/02/2014 14:07:12:

en sorry,
ja
Quote:
session_start()
staat helemaal als eerste

- SanThe -

- SanThe -

12/02/2014 14:08:40
Quote Anchor link
Je kan met phpinfo() kijken of er wel een tmp directory is ingesteld voor de sessions op de server. Is dat niet zo dan kan de server de sessions niet vasthouden.

Jovank vank

jovank vank

12/02/2014 14:12:36
Quote Anchor link
ok doe ik

Toevoeging op 12/02/2014 14:19:15:

Is dat de zogenaamde Virtual Directory Support?
(het is nogal veel info)

- SanThe -

- SanThe -

12/02/2014 14:25:51
Quote Anchor link
Ik dacht session_save_path maar die staat bij mij op no value en toch werkt alles prima hier.
Dus misschien vergis ik mij.

Michael -

Michael -

12/02/2014 14:30:32
Quote Anchor link
Ja je ziet ergens SESSION staan, met daaronder een tabel.
Wat verderop heb je session.save_path deze staat bij mij wel ingevuld.
@SanThe z'n antwoord te zien maakt dat blijkbaar niet heel veel uit. Ik neem aan dat de eerste regel 'Session support' wel op Enabled moet staan.

Je kan ook de volgende code uitvoeren, is wat korter dan phpinfo();
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php echo session_save_path(); ?>

Jovank vank

jovank vank

12/02/2014 15:05:04
Quote Anchor link
de session.save_path staat op /tmp
en de sessios support op enabled.
wat nu te doen

Michael -

Michael -

12/02/2014 15:10:32
Quote Anchor link
Probeer eens
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
<?php
session_start();

$_SESSION['naam'] = 'Jovank';

echo $_SESSION['naam'];
?>

En een volgende pagina

Code (php)
1
2
3
4
5
<?php
session_start();

echo $_SESSION['naam'];
?>

Gaat dat goed?

Jovank vank

jovank vank

12/02/2014 15:10:56
Quote Anchor link
ik kan natuurlijk alle benodigde info naar een tabel schrijven en vervolgens telkens weer uitlezen en/of aanpassen.

Toevoeging op 12/02/2014 15:11:35:

dat zal ik proberen...

Toevoeging op 12/02/2014 15:16:35:

nee, niets dus. onbegrijpelijk

- SanThe -

- SanThe -

12/02/2014 15:17:38
Quote Anchor link
Gewoon even een gekke test.

Maak van session_start(); eens dit:

session_id(1000);
session_start();

Jovank vank

jovank vank

12/02/2014 15:24:11
Quote Anchor link
nou, die is niet zo gek hoor.... hij doet 't.
maar wat is er nu gebeurd?

- SanThe -

- SanThe -

12/02/2014 20:39:13
Quote Anchor link
Nu heeft elke bezoeker hetzelfde session id. Dat is niet goed en niet veilig uiteraard. Maar het was om even te checken of het inderdaad aan het session id ligt. En ja, het ligt daar aan. Waarom je steeds een nieuw id krijgt is mij nog niet duidelijk geworden.

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

12/02/2014 20:47:06
Quote Anchor link
ik heb thuis hetzelfde probleem (windows8 en Xampp) maar ik heb nog geen tijd gehad om er eens mee te gaan testen.

Jovank vank

jovank vank

12/02/2014 21:19:25
Quote Anchor link
dus het zit op de server neem ik aan? Ik zal toch niet de enige zijn in dat geval?

(Ik heb trouwens geen W8 of xampp)
Gewijzigd op 12/02/2014 21:19:58 door jovank vank

Michael -

Michael -

13/02/2014 09:25:16
Quote Anchor link
Jovank, heb je een eigen server of een hosting? Welke server of welke hosting heb je?

Jovank vank

jovank vank

13/02/2014 10:44:17
Quote Anchor link
ik heb yourhosting als hosting. Zou ik daar moeten wezen? dan zou ik toch niet de enige zijn?

Dos Moonen

Dos Moonen

13/02/2014 11:00:51
Quote Anchor link
Accepteer je cookies?
Ga je naar beide pagina's via het zelfde protocol? (http/https)
Ga je via het zelfde subdomein naar de pagina's? (dus niet http://www.example.com/ en http://example.com/)

Wat is de output van de volgende code?
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php

var_dump(
    session_get_cookie_params(),
    ini_get_all('session', false),
    $_COOKIE
);
?>

Jovank vank

jovank vank

13/02/2014 16:15:06
Quote Anchor link
Ik sta cookies toe.
Voor zover ik het begrijp gebruik ik http.
Dat van die subdomeinen begrijp ik helaas niet, sorry
En nu komtie: de dump is als volgt (hoop dat je er wat uit kunt opmaken)

array(5) { ["lifetime"]=> int(0) ["path"]=> string(1) "/" ["domain"]=> string(0) "" ["secure"]=> bool(false) ["httponly"]=> bool(false) } array(25) { ["session.auto_start"]=> string(1) "0" ["session.bug_compat_42"]=> string(1) "1" ["session.bug_compat_warn"]=> string(1) "1" ["session.cache_expire"]=> string(3) "180" ["session.cache_limiter"]=> string(7) "nocache" ["session.cookie_domain"]=> string(0) "" ["session.cookie_httponly"]=> string(0) "" ["session.cookie_lifetime"]=> string(1) "0" ["session.cookie_path"]=> string(1) "/" ["session.cookie_secure"]=> string(0) "" ["session.entropy_file"]=> string(0) "" ["session.entropy_length"]=> string(1) "0" ["session.gc_divisor"]=> string(3) "100" ["session.gc_maxlifetime"]=> string(4) "1440" ["session.gc_probability"]=> string(1) "1" ["session.hash_bits_per_character"]=> string(1) "4" ["session.hash_function"]=> string(1) "0" ["session.name"]=> string(9) "PHPSESSID" ["session.referer_check"]=> string(0) "" ["session.save_handler"]=> string(5) "files" ["session.save_path"]=> string(4) "/tmp" ["session.serialize_handler"]=> string(3) "php" ["session.use_cookies"]=> string(1) "1" ["session.use_only_cookies"]=> string(1) "1" ["session.use_trans_sid"]=> string(1) "0" } array(0) { }

Toevoeging op 14/02/2014 10:01:00:

Is er nu niemand meer die hier iets over kan vertellen?
Het enige dat ik nog te weten ben gekomen is dat het iets met cookies te maken kan hebben. Als ik bijvoorbeeld nu op deze site (phphulp) op F12 (in chrome) druk dan krijg ik bij resources, onder cookies veel info te zien waaronder een phpsessid die niet wijzigt. In mijn geval is er niets te zien.....

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.