Sessions; getallen optellen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Software Developer C# / ASP .Net

Functie omschrijving Ben jij een software ontwikkelaar die bekend is met termen ASP .NET, C# en SQL? Lees dan snel verder! Voor een bedrijf binnen de agrarische sector zijn wij namelijk op zoek naar een zelfstandige, enthousiaste en proactieve Software Developer die open staat voor een afwisselende functie met veel uitdaging. Binnen deze organisatie ben jij als Software Developer samen met één andere collega verantwoordelijk voor de ontwikkeling en modificatie van het support en controle programma dat binnen dit bedrijf gebruikt wordt. Hierbij draag jij bij aan de vertaling van klantwensen naar effectieve softwareoplossingen. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor: Schatten

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET Developer start jij in een team met 15 developers. In het team is er genoeg senioriteit om ervoor te zorgen dat jij de juiste begeleiding krijgt. Jij begint als eerst alle software pakketten en processen eigen te maken. Vervolgens ga jij deze software programmeren, onderhouden en testen. Ook ga jij research doen naar nieuwe mogelijkheden en zoek jij uit hoe je dit kan implementeren. Jullie werken intern op project basis en afhankelijk van het project werken jullie wel of niet iedere ochtend met een standup. Je gaat als Full stack developer aan de slag en gaat

Bekijk vacature »

Java developer - procesoptimalisatie (Inhouse)

Functie Wat ga je doen als Java developer? Jij als back end developer hebt al enige ervaring opgedaan in jouw vakgebied. Voornamelijk het werken met Java en Spring spreekt jou aan. Jij wordt samen met je collega developers in het team verantwoordelijk voor de gehele back end van de applicatie. Hierdoor heb jij veel zelfstandigheid in je rol en zul je ook zelf beslissingen samen met de PO maken. Er wordt gewerkt volgens de SCRUM methodiek, om zo structuur te creëren in de werkzaamheden. Binnen de 2-wekelijkse sprints pak jij je taken op die samen met de PO afgestemd zijn.

Bekijk vacature »

Back-End Web Developer

As a Back-End Web Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible. How do I become a Back-End Web Developer at Coolblue? As a Back-End Web Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you also feel confident with setting up microservices in Typescript or are open to learning this. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Writing pure

Bekijk vacature »

Mendix Consultant / Developer

Dit ga je doen Het in kaart brengen en analyseren van de functionele wensen van de klant rondom Mendix applicaties; Het fungeren als sparringpartner voor de (interne) klanten; Het opstellen van requirements en het vertalen hiervan naar technische mogelijkheden; Het opstellen van user stories; Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Het testen van op te leveren software en het zorg dragen voor de implementatie; Trainen van gebruikers in het gebruik van de applicatie; Werken in een Agile omgeving. Hier ga je werken De organisatie begeeft zich in de retail branche en focust zich

Bekijk vacature »

Als Front-end developer samenwerken met de beste c

Functie Momenteel zijn we voor één van de projecten bij hun key partner, een voorloper in de energiesector, op zoek naar gedreven Front-end developers. Ze nemen de lead in dit project en werken uitsluitend met vooruitstrevende technologieën. Ze verwachten dat de technologie die hier wordt ontwikkeld uiteindelijk door veel meer grote corporates, in verschillende sectoren zal worden toegepast. Dit is dan ook een heel uitdagend project om aan mee te gaan werken. Het team bestaat o.a. uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers. De consultants en ontwikkelaars werken volgens de Design Thinking methode waarbij de eerste stappen van

Bekijk vacature »

C#.NET Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van de Back-end in .NET6 / C# en WebAPI (Focus);) Ontwikkelen van de Front-End in Nodje.js en Angular (secundair); Opstellen van een technisch ontwerp; Testen, documenteren en implementeren van de nieuwe applicatie; Verzorgen van de nazorg, na de implementatie; Het oplossen van bugs en incidenten. Hier ga je werken Als C#.NET Developer binnen deze organisatie kan jij het verschil maken. Zij werken momenteel nog met programmatuur die is ontwikkeld in C++. Hiervan gaan zij afscheid nemen zodra alle nieuwe software in C#.NET geschreven is. Een grootschalig en langdurig project. Voor hen is deze software van

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Developer

Functieomschrijving PHP Developer met brede ervaring gezocht! Ben jij een Full Stack PHP Developer met brede ervaring die toe is aan een volgende stap? Lees dan snel verder! Voor onze eindklant in de regio Nunspeet zijn wij op zoek naar een ervaren PHP Developer die het IT Team van deze organisatie gaat versterken. Wij zoeken een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die er voor gaat zorgen dat deze innovatieve organisatie de volgende stap gaat maken. Om deze functie goed uit te kunnen voeren moet je communicatief goed zijn en in staat zijn om zelfstandig problemen op te lossen. Daarnaast bestaat

Bekijk vacature »

Back-end Developer Java

Dit ga je doen Het (door)ontwikkelen van een zelfgebouwde applicatie in Java, Spring Framework, SQL, HTML, CSS en Javascript; End-to-end beheer m.b.t. de applicatie en koppelen van applicaties binnen het landschap; Ontwikkelen van rapportages voor de interne organisatie; Ontwikkelen van aanvullende functionaliteiten m.b.t. de applicatie; Uitvoeren van testen en code reviews. Hier ga je werken Binnen deze organisatie kom je te werken op de afdeling die medische gegevens verzamelt vanuit het hele land. Denk hierbij aan vertrouwelijke persoonsgegevens. Het team verwerkt al deze data met als doel het waarborgen en verbeteren van de kwaliteit van de zorg in heel Nederland.

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar .NET te Zaandam

Bedrijfsomschrijving Je komt hier terecht bij een door-en-door softwarebedrijf, waarbinnen meerdere SaaS pakketten worden ontwikkelt voor diverse sectoren. Hierbij kun je denken aan bijvoorbeeld de logistieke en medische branche. Deze organisatie kenmerkt zich door de hoge mate van complexiteit in de applicaties, wat betekent dat jij je hier niet zal gaan vervelen. Integendeel: Jij gaat hier elke dag ontzettend veel leren en je in razend tempo ontwikkelen als C# .Net Developer met focus op back-end. Het team bestaat uit ongeveer 20 personen personen, waarvan het grootste deel zich richt op software development. De sfeer is informeel en professioneel. De producten

Bekijk vacature »

Senior PHP developer

Functie Jouw werkzaamheden zullen grotendeels bestaan uit het in teamverband ontwerpen, vernieuwen en door ontwikkelen van het systeem. Het is echt back-end werk (bijvoorbeeld het doorontwikkelen van een API) en dit moet je dan ook liggen. Ze zijn niet persee gebonden aan talen of tools maar gebruiken graag de technieken die het beste aansluiten op de gegeven oplossing. Voor nieuwe (versies van) componenten maken ze veelal gebruik van Go(lang). Bij aanpassingen aan bestaande onderdelen gebeurt dit in PHP en C++. Het team is heel divers, er hangt een relaxte sfeer en ze organiseren regelmatig leuke music nights, game nights e.d.

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Ons programma is voor afgestudeerde enthousiastelingen die het als een uitdaging zien om met een klein dynamisch team bij de grootste bedrijven van Nederland aan de slag te gaan. Tijdens jouw dienstverband word jij begeleid door een talent manager. Het ontwikkelen van jouw talent staat hierbij centraal. Het programma doorloop je met een team van circa 8 Mede- trainees. De eerste maand start je met een fulltime inhouse opleiding. Deze staat geheel in het teken van de werkzaamheden die jij verder in het programma zult uitvoeren. Na deze opleidingsmaand ga je aan de slag in een dynamische omgeving bij

Bekijk vacature »

Intern - Junior PHP ontwikkelaar in fris en jong t

Bedrijfsomschrijving Werk jij graag een in fris, flexibel en jong team? Bij ons ben jij vrij om te bepalen waar jij het liefst werkt en op de vrijdag komen wij gezellig bij elkaar op kantoor. Flexibiliteit en vrijheid zijn bij ons de norm en dat geeft jou de ruimte en energie om het beste uit jezelf te halen! Ons team bestaat uit vijf enthousiaste collega's die jou graag ondersteunen in zowel je persoonlijke als professionele ontwikkeling. Met twee ervaren Senior Developers als mentoren ben jij in goede handen. Wij zien onszelf als een vriendengroep die gezamenlijk werken aan iets moois

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »
Pim B

Pim B

02/10/2010 02:14:24
Quote Anchor link
Hoi,

ik heb een formulier gemaakt met één inputveld waar je een getal in kan vullen. Ik wil de getallen die ik invoer bij elkaar optellen. Het is al wel gelukt om bij te houden hoeveel getallen ik ingevoerd heb en om die teller weer op 0 te zetten. Maar hoe tel ik getallen die ik invoer bij elkaar op???
 
PHP hulp

PHP hulp

09/05/2024 19:33:30
 
Karizma Yusuf

Karizma Yusuf

02/10/2010 02:21:38
Quote Anchor link
laat ons je script zien, dan hebben we beter beeld van wat je bedoeld??

en optellen kan je gewoon zo doen

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
$a
= 1;
$b = 1;

$rekenen = 1 + 1; // = 2
$rekenen = $a + $b; // is ook 2
?>
 
Pim B

Pim B

02/10/2010 13:09:32
Quote Anchor link
Zo onduidelijk was het toch niet? $a + $b snap ik ook wel.
Ik heb 1 inputveld in m'n HTML-formulier. Daar vul ik een getal in (bijv. 5). Ik druk op een button en de output is 5. Als ik in datzelfde inputveld nog een getal (bijv. 7) invoer, moet de output 12 zijn. Als ik daarna 8 invoer, moet de output 20 zijn.
Dit is wat ik heb, alleen de teller en het opnieuw beginnen. Van het optellen heb ik geen idee.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
if($_SESSION['getal'] != 0)
        {
            $_SESSION['tel']++;
            echo $_SESSION['tel'];
        }
        else
        {
            session_destroy();
            echo "Start opnieuw";
            $_SESSION['tel'] = 0;
        }
Gewijzigd op 02/10/2010 13:14:22 door Pim B
 

02/10/2010 14:12:21
Quote Anchor link
Wat snap je nu dan niet?
Het is gewoon $_SESSION['naamvanwaardediedeoutputgenereert'] += $_POST['naamvaninputveld']...
 
Pim B

Pim B

02/10/2010 15:43:02
Quote Anchor link
Dit is de hele code:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
<?php

session_start();

if(isset($_POST['getal']))
{

    
    $_SESSION['getal'] = $_POST['getal'];
        
    if(isset($_SESSION['getal']))
    {

        if($_SESSION['getal'] != 0)
        {

            $_SESSION['tel']++;
          
        }

        else
        {
            session_destroy();
            echo "Start opnieuw";
            $_SESSION['tel'] = 0;
        }
    }
}

?>
 

02/10/2010 15:52:41
Quote Anchor link
Fijn. En nu?
 
Noppes Homeland

Noppes Homeland

02/10/2010 16:00:40
Quote Anchor link
en wat is nu het nut van de volgende controle:

if(isset($_SESSION['getal']))

daarboven declareer je al $_SESSION['getal'] = $_POST['getal'], dus bestaan doet ie altijd
 
Pim B

Pim B

02/10/2010 16:02:10
Quote Anchor link
Nu wil ik alle getallen die ik invoer bij elkaar optellen.
Nog een keer:
Ik heb 1 inputveld in m'n HTML-formulier. Daar vul ik een getal in (bijv. 5). Ik druk op een button en de output is 5. Als ik in datzelfde inputveld nog een getal (bijv. 7) invoer, moet de output 12 zijn. Als ik daarna 8 invoer, moet de output 20 zijn.
 

02/10/2010 16:07:03
Quote Anchor link
Ja, waar kom je dan niet uit?
Je weet hoe je moet optellen zeg je.
Je weet vast hoe je met forms werkt.
Je weet hoe je met sessions werkt.
Wat is je probleem?
 
Pim B

Pim B

02/10/2010 16:09:28
Quote Anchor link
Ik weet niet hoe ik ze moet optellen. Ik kan wel bijhouden hoeveel getallen ik heb ingevoerd. Ik ben net met sessions begonnen, dus ik denk dat daar ergens het probleem ligt.
 

02/10/2010 16:12:56
Quote Anchor link
Wat is je probleem nou, je weet hoe je moet optellen.
Het zijn allemaal variabelen.
Net $a of $b.
Dus test maar eens wat.
 
Noppes Homeland

Noppes Homeland

02/10/2010 16:16:07
Quote Anchor link
Nee daar ligt maar gedeeltelijk het probleem, het probleem ligt bij het feit dat jij niet weet dat 1 + 1 (=) 2 is.

Bekijk nog eens de post van Yusuf Azer en vertaal dat dan eens naar je code toe
 
Pim B

Pim B

02/10/2010 16:17:54
Quote Anchor link
Het probleem is dat ik maar 1 variabele heb: uit m'n formulier haal ik $_POST['getal']. Die stel ik gelijk aan $_SESSION['getal'].
Alle getallen komen in dezelfde variabele terecht. Hoe tel ik al die getallen dan op?
 

02/10/2010 16:19:47
Quote Anchor link
Wanneer moet je die $_POST aan $_SESSION var gelijk stellen? En wanneer moet je hem optellen?
Dat moet je testen uitvinden.
En dan kan je optellen.

Toevoeging op 02/10/2010 16:20:25:

Wanneer moet je die $_POST aan $_SESSION var gelijk stellen? En wanneer moet je hem optellen?
Dat moet je testen uitvinden.
En dan kan je optellen.
 
- SanThe -

- SanThe -

02/10/2010 16:26:37
Quote Anchor link
Waar de session voor dient is mij een vraag.
Maar okee, dit is wat ik er van snap.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<?php
session_start();
if(isset($_POST['getal']))
{

    $_SESSION['getal'] = $_POST['getal'];
    $array = explode(' ', $_SESSION['getal']);
    if(count($array) == 1 and $array[0] == 0)
    {

        session_destroy();
        echo "Start opnieuw";
    }

    else
    {
        $totaal = array_sum($array);
        echo 'Totaal is: ' . $totaal;
    }
}

else
{
    echo 'Nog niks ingevoerd.';
}

?>
Gewijzigd op 02/10/2010 16:31:29 door - SanThe -
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.