Simpel page print vraagje

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Front-end React developer

Functie Het frontend team bestaat momenteel uit 4 dedicated front-enders en is hard aan het groeien! Ook werken er diverse designers waar je veel mee schakelt. Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren, jij bent hierin de schakel tussen de eindgebruiker en de slimme backend. Je werkt in het frontend team samen met de backend teams en product owners om te zorgen dat onze applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Ze werken o.a. met: React, Atomic design, Styled components, JavaScript / TypeScript, NPM, Webpack Blade templates, HTML, SCSS, Git flow. Eisen • HBO

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Het team bestaat uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers met passie voor hun vak. De consultants en ontwikkelaars werken volgens de Design Thinking methode waarbij de eerste stappen van ontwerp en ontwikkeling zullen samenkomen in een proof of concept. Nadat is vastgesteld dat de oplossing voldoet aan de belangrijkste behoeftes worden producten of services gevalideerd door middel van korte iteraties. Hiermee zorgen ze ervoor dat het werk voldoet aan de technische vereisten en gebruikersbehoefte. Door het inzetten van de nieuwste technologieën die toekomstbestendig zijn weten ze klanten omver te blazen. Ook geven en organiseren ze veel

Bekijk vacature »

Lead developer

Functie Als lead developer wordt jij verantwoordelijk voor een van onze development teams. Samen met de Software Architect bewaak jij de kwaliteit en uitvoering van onze complexe vraagstukken. Daarnaast ben jij verantwoordelijk voor het inschatten, designen en ontwikkelen van middelgrote tot grote veranderingen in de software. Ook coördineer jij het proces rondom complexe technische vraagstukken. Verder bestaat jouw takenpakket uit het volgende: – Het aansturen van jouw development team; – Het begeleiden van Junior Software Engineers; – Het maken van technische analyses m.b.t. nieuwe aanvragen en het tijdsbestek inschatten voor de uitvoering hiervan; – Het uitvoeren van de ontwikkeling van

Bekijk vacature »

Back end developer PHP

Functie Heb jij altijd al eens bij een bedrijf willen werken waar jij géén nummertje bent, die alleen maar uitvoerend werk doet? Dan zou je hier perfect passen! Tuurlijk, je werkt aan projecten voor grote of kleine bedrijven… Het enige verschil hier is, jouw mening telt hier écht. Jouw inbreng wordt gewaardeerd, serieus genomen en gebruikt. En vergeet niet, je werkt niet alleen aan deze projecten. Er werken in totaal ruim 25 developers en designers, onderverdeeld over 3 development teams. Voornamelijk bestaande uit Medior en Senior developers, die samen voor een inspirerende en ambitieuze omgeving zorgen. Hun visie is namelijk

Bekijk vacature »

Lead developer

Functie Als lead developer wordt jij verantwoordelijk voor een van onze development teams. Samen met de Software Architect bewaak jij de kwaliteit en uitvoering van onze complexe vraagstukken. Daarnaast ben jij verantwoordelijk voor het inschatten, designen en ontwikkelen van middelgrote tot grote veranderingen in de software. Ook coördineer jij het proces rondom complexe technische vraagstukken. Verder bestaat jouw takenpakket uit het volgende: – Het aansturen van jouw development team; – Het begeleiden van Junior Software Engineers; – Het maken van technische analyses m.b.t. nieuwe aanvragen en het tijdsbestek inschatten voor de uitvoering hiervan; – Het uitvoeren van de ontwikkeling van

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een ambitieuze werkgever in regio Tilburg waar jij volledig de mogelijkheid krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je gaat projecten gedurende het hele proces begeleiden. Je sluit aan bij afspraken met klanten om hun processen helder te krijgen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt aan nieuwe softwareoplossingen die de logistieke processen verbeteren of vernieuwen; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Als Front-end developer werken aan apps voor het o

Functie Als Front-end developer werk je intensief samen met 1 van de UX-designers en denk je mee over de gebruiksvriendelijkheid en design van onze web- en mobile apps. Je bent betrokken bij sessies met gebruikers om designs te valideren en usability van de app-in-wording te testen. Vervolgens gebruik je dit om samen met je team waarin ook back-end (.NET) developers zitten, te zorgen voor de realisatie van de best mogelijke apps voor studenten en docenten. Eisen • Je hebt een hands-on development en coding mind-set en werkt graag aan een high quality code base welke je consequent onderhouden kan worden

Bekijk vacature »

Junior Front-End Developer

Je maakt een vliegende start van je carrière, door meteen mee te bouwen aan de digitale oplossingen van Coolblue. Wat doe je als Junior Front-End Developer bij Coolblue? Als Junior Front-End Developer ben je meteen vanaf de start onderdeel van een development team. Je kijkt veel mee met collega’s en volgt trainingen. Op dat moment komt je wil om te blijven leren naar boven. Daarnaast pak je in de sprints ook je eigen stories op om Coolblue iedere dag een beetje beter te maken. Je sterk analytisch vermogen komt dan goed van pas! Ook Junior Front-End Developer worden bij Coolblue?

Bekijk vacature »

IT Manager team PaaS

TenneT is hard groeiende om haar ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Lead PaaS die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je wordt de Teammanager (Lead) van een nieuw team binnen de afdeling Basic van Information Technology and Facilities (ITF) van TenneT. Het team heet Platform as a Service. Hier wordt elke dag in een goede sfeer met zijn allen hard gewerkt om vanuit IT

Bekijk vacature »

Belastingdienst - Freelance Senior Applicatie ontw

Startdatum: 01.06.2023 Richttarief: €65,00 - €75,00 Duur van de opdracht: 6 maanden Uren per week: 36 Taal: Nederlands vereist! Gelieve in het Nederlands te solliciteren. Functieomschrijving: We verwachten van je, dat je: Brede ervaring hebt als JAVA-ontwikkelaar; Ervaring hebt met Agile/Scrum-werken en je thuis voelt in een Agile omgeving; Een aandeel levert aan het scrumproces en in de SAFe-releasetrain; Zelfstandig werkt in een scrumteam en intensief de samenwerking op zoekt met je directe collega’s en je omgeving; Ervaring meebrengt met het schattten en inplannen van taken tot en met het testen en demonstreren van de opgeleverde functionaliteit; Collega’s in je

Bekijk vacature »

Senior Mobile Developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als Senior Mobile Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Onze klantenkring is groot en divers, dat vraagt om flexibiliteit van jou. Tegelijkertijd betekent dit dagelijks nieuwe dingen leren én dat geen werkdag hetzelfde is. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling waarbij iedereen welkom is, zowel

Bekijk vacature »

IoT Software Developer PHP

Functie omschrijving Voor een klein softwarebedrijf in Breda, zijn wij op zoek naar een IoT software developer met kennis van PHP. In deze rol wordt je verantwoordelijk voor het vernieuwen van het multimedia platform van een super tof bedrijf in Breda. Je gebruikt PHP als programmeerlaag, en bent in staat om de helicopterview te pakken / projectmatig te werken. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Je gaat aan de slag met de ontwikkeling en vernieuwing van het "intern" ontwikkelde multimedia platform. Je neemt de lead in het moderniseren van het platform door het deels opnieuw op te zetten of

Bekijk vacature »

PHP Developer (junior functie)

Functie omschrijving Ben jij een starter en wil je werken bij een jong en leuk bedrijf? Lees dan verder! Wij zijn op zoek naar een PHP Developer binnen een junior functie. Binnen dit bedrijf gaat het om persoonlijke aandacht en ontwikkeling! Je komt te werken voor een leuk communicatiebureau die alles op het gebied van online en offline communicatie doet. Dit doen zij voor verschillende branches, waardoor je aan diverse soorten projecten mag werken, dit maakt deze baan erg leuk! Daarbij werk je aan een door hun zelf ontwikkeld framework welke goed leesbaar is. Je maakt voor bedrijven op maat

Bekijk vacature »

C# developer

Functie Als C# ontwikkelaar ben jij de spin in het web bij deze organisatie. Jij begeleidt en traint de field engineers die bij de klanten machines leveren en installeren. Daarnaast ondersteun jij de field engineers als zij bij de klant vastlopen bij het installeren van de machine m.b.t. software matige vragen. Jouw doel is dan ook om de technische kennis van de field engineers door middel van training zoveel mogelijk uit te breiden. Dit om ervoor te zorgen dat zij zelfstandiger software matige problemen kunnen oplossen. Ook ben jij verantwoordelijk voor het bedenken van software oplossingen voor klanten en dit

Bekijk vacature »
Allard Keij

Allard Keij

05/01/2011 11:25:54
Quote Anchor link
Hallo,

Ik ben momenteel bezig aan een klein scriptje.

Nu is de werking als volgt:
1. Je vult een aantal velden met informatie
2. Je drukt op genereer ( een submit button )
3. Er komt een tekst op een afbeelding te staat die je zojuist ingetypt hebt

Dat alles werkt wel gewoon lekker. Je hebt de afbeelding met daarop het ingevulde formulier.

Dit doe ik doormiddel van div's in div's dus bijv:
<div id="abeelding">
<div id="invulantwoord1">1</div>
<div id="invulantwoord2">2</div>
<div id="invulantwoord3">3</div>
</div>

In de div "afbeelding" heb ik de volgende regel staan:
background-image: url('afbeelding.jpg');

Nu komt dus het uiteindelijke probleem.
De pagina moet afgedrukt kunnen worden.
Nu als ik op het knopje print druk ( gewoon vanuit de browser zelf ) dan print hij alles op de goede posities van alle div's alleen mis ik mijn background-image.

Dat is eigenlijk het enige wat dwars zit. Bij deze mijn vraag. Heeft iemand een oplossing zodat bij het printen ook de background-image regel meegenomen word?

Hartstikke bedankt voor de hulp!
Gewijzigd op 05/01/2011 11:31:47 door Allard Keij
 
PHP hulp

PHP hulp

27/04/2024 00:51:52
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

05/01/2011 11:34:30
Quote Anchor link
Dit zou zomaar te maken kunnen hebben met de instellingen van de printer. Vaak is het printen van background-images namelijk standaard uitgeschakeld om zo inkt te besparen. Kijk dus eerst eens even bij je printer (configuratie-)instellingen.
 
Allard Keij

Allard Keij

05/01/2011 11:49:39
Quote Anchor link
Aha Thanks! Ik zie het nu.

Is er toevallig een manier om je web-browser via een Print button automatisch de achtergronden en afbeeldingen wel af te drukken?

Dus dat het niet handmatig ingesteld hoeft te worden?

Ook heb ik nog even een vraagje, is het mogelijk om de link + Pagina 1 van 1 e.d. info niet mee te laten printen?

Cheers!
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

05/01/2011 11:54:00
Quote Anchor link
Volgens mij kun je beide opties niet aanpassen, maar 100% zeker weet ik dat niet.
 
TJVB tvb

TJVB tvb

05/01/2011 12:13:27
Quote Anchor link
Dan moet je geen achtergrond gebruiken maar een div die over de gehele pagina gaat en de afbeelding bevat.

Maar je moet je wel afvragen hoe blij de mensen zijn als je inkt verspild. Een achtergrond afbeelding is niet voor niks een achtergrond afbeelding.
 
Mitchel V

Mitchel V

06/01/2011 11:02:24
Quote Anchor link
wat ik nou niet snap, waarom is dat print gedoe zo lastig?
stel je wilt alleeeen maar 1 div uit printen gaat dat niet, dan moet je eerst alle andere divs weg halen en dan printen en dan heb je ook nog eens de url en datum?? en de tijd.... -.-

waarom gaat dat zo moeilijk...
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

06/01/2011 11:06:52
Quote Anchor link
Mitchel V op 06/01/2011 11:02:24:
stel je wilt alleeeen maar 1 div uit printen gaat dat niet, dan moet je eerst alle andere divs weg halen en dan printen
wat bedoel je?
 
Mitchel V

Mitchel V

06/01/2011 11:25:58
Quote Anchor link
nou dat er nog niets simpels is bedacht...
zo als: PrintTarget('div.print');

want toen ik iets uit wilde printen moest ik de eene div hidden, en de printknop ook enz..
 
TJVB tvb

TJVB tvb

06/01/2011 11:28:07
Quote Anchor link
je hebt daar print stylesheets voor.
 
Allard Keij

Allard Keij

07/01/2011 13:49:10
Quote Anchor link
Hallo,

Bedankt voor alle reacties.

Het zit zo.

Het is één div waar overige divs instaan. Deze divs moeten ook gewoon afgedrukt worden.

Het gaat me nu eigenlijk alleen om de URL , Datum en de rest die er bij komt.

Nu kun je dit bij de instellingen gewoon weghalen, maar het is eigenlijk de bedoeling dat dit vanuit een knopje via de site kan.

Eigenlijk moet ik de margins in kunnen stellen, de link weg, de datum weg, de sitetitel weg. De pagina 1 van .. mag blijven staan.

Is dit op één of andere manier mogelijk om dit via een knop op de website te laten printen onder die instellingen?

Cheers!
 
TJVB tvb

TJVB tvb

07/01/2011 13:50:23
Quote Anchor link
Nee, dit is een browser instelling en browser instellingen kun je niet wijzigen vanuit de website (behalve iets als de startpagina).
 
Allard Keij

Allard Keij

07/01/2011 13:57:49
Quote Anchor link
Hmm,

Dat word allemaal een stuk lastiger dan. Het moet een gevuld A4tje worden..

Misschien toch aan gaan denken om vanuit de website alles te laten exporteren naar een PDF.

Hoe dit moet kom ik wel achter maar mijn vraag hierbij, is dit ingewikkeld? Of gaat het lang duren? Dus een knopje die de webpagina omzet naar een pdf?

Cheers!
 
Mitchel V

Mitchel V

08/01/2011 13:54:06
Quote Anchor link
TJVB tvb op 07/01/2011 13:50:23:
Nee, dit is een browser instelling en browser instellingen kun je niet wijzigen vanuit de website (behalve iets als de startpagina).


zie je dat het allemaal zo lastig moet :P
ik vindt dat dit via de print functie moet kunnen :)


Allard Keij op 07/01/2011 13:57:49:
Hmm,

Dat word allemaal een stuk lastiger dan. Het moet een gevuld A4tje worden..

Misschien toch aan gaan denken om vanuit de website alles te laten exporteren naar een PDF.

Hoe dit moet kom ik wel achter maar mijn vraag hierbij, is dit ingewikkeld? Of gaat het lang duren? Dus een knopje die de webpagina omzet naar een pdf?

Cheers!


Heb hier ook wel eens aan gedacht, maar dat is ook weer echt een hele klus!
zeker als je een tabel wilt zal dat met veel moeite gaan :(
Gewijzigd op 08/01/2011 13:55:23 door Mitchel V
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.