Sloom?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Python Developer

Dit ga je doen Als Python Developer ben je verantwoordelijk voor: Het ontwikkelen van Stuurprogramma's in Python zodat er verbindingen kunnen worden gelegd tussen besturingssystemen en (AV) hardware; Het testen en debuggen van Stuurprorgamma's; Het communiceren met noodzakelijke partijen in gevallen waar extra technische details nodig zijn om een Stuurprogramma te ontwikkelen of problemen op te lossen; Het maken van de nodige technische documentatie (in het Engels); Het participeren in een Scrum/Agile omgeving. Hier ga je werken Deze internationale organisatie is wereldwijd een succesvol producent en leverancier van professionele AV hard- en software. Klanten gebruiken de producten o.a. voor het

Bekijk vacature »

Sportieve Junior C#.NET developer gezocht!

Bedrijfsomschrijving Wil jij werken aan webapplicaties bij de marktleider binnen de branche? Voor een klant in de buurt van Oosterhout ben ik op zoek naar een Fullstack .NET developer. Dit bedrijf bestaat bijna 10 jaar en is inmiddels uitgegroeid tot marktleider in Nederland en heeft tevens kantoren in meerdere landen in Europa. Dit bedrijf bouwt webapplicaties waarbij internationaal enkele honderdduizenden deelnemers, soms tegelijk, een beroep doen op de realtime data uit deze applicaties. Dit brengt erg veel technische uitdaging met zich mee. Ze ontwikkelen nieuwe applicaties maar ook bestaande applicaties worden uitgebreid en verbeterd. Hier kan jij een onderdeel van

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Dit ga je doen Doorontwikkelen van software; Ontwikkelen en testen van nieuwe functionaliteiten; Implementaties van nieuwe functionaliteiten en updates; Verzorgen van technische migraties naar nieuwe frameworks; Verwerken van incidenten. Hier ga je werken Onze klant, gevestigd in de regio Amsterdam, draagt bij aan het verbeteren van de veiligheid en efficiëntie van de Nederlandse infrastructuur door het ontwikkelen van afgemeten software oplossingen. Zo passen zij location intelligence toe om onderhoud en reparaties efficiënt te laten verlopen. Verder zorgen deze systemen dat incidenten zo snel mogelijk worden opgelost. Als Front-end Developer ben jij samen met je team betrokken met het (door)ontwikkelen van

Bekijk vacature »

PHP developer

Functie omschrijving Voor een klein bedrijf in de buurt van Nieuwegein zijn wij per direct op zoek naar een talentvolle PHP developer. Er wordt veel ruimte geboden voor eigen initiateven, waardoor je een mooie stempel kan drukken op jouw eigen werkzaamheden (zowel operationeel als strategisch). Het bedrijf heeft middels externe programmeurs een multimedia platform ontwikkeld, maar willen geleidelijk de ontwikkeling naar binnen halen. Om die reden zoeken zij een communicatieve interne PHP developer die graag meebouwt aan het succesvolle product. Je gaat de volgende werkzaamheden verrichten: Platform beheren en programmeren (PHP, MySQL, JQuery, Javascript, XML & HTML); Communicatie en aansturing

Bekijk vacature »

Senior SQR Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 13333 Introductie Are you passionate about contributing to the world's most advanced machines. Do you thrive in a challenging environment working with highly motivated and skilled teams? If so, we have the perfect opportunity for you! We are seeking a Senior Software Design Engineer for Sequence Tooling to play a critical role in creating and maintaining mission-critical software applications. In this role, you will focus on achieving maintainable software architecture that is transparent and easy to extend while maintaining a strong focus on software quality. You will work closely with

Bekijk vacature »

(Junior) PHP Ontwikkelaar bij een retail bedrijf i

Bedrijfsomschrijving Ben jij een ervaren PHP ontwikkelaar met een passie voor retail en ICT? Wil jij werken in een team dat zich bezighoudt met het ontwikkelen van uitdagende applicaties voor een groot retailbedrijf in Delft? Dan zijn zij op zoek naar jou! Functieomschrijving Als PHP Ontwikkelaar werk je in een team aan de ontwikkeling van applicaties die door de gehele organisatie worden gebruikt. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen, testen en implementeren van deze applicaties. Je werkt hierbij nauw samen met andere ontwikkelaars, projectmanagers en stakeholders binnen de organisatie. Je taken bestaan onder andere uit: Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten en

Bekijk vacature »

Frontend Developer Vue Nuxt HBO Javascript

Samengevat: Deze werkgever levert elke dag betere digitale gebruikerservaringen. Ben jij geschikt als frontend Developer? Heb je ervaring met Vue en Nuxt? Vaste baan: Front-End Developer HBO €3.100 - €4.600 Zij bieden opdrachtgevers een complete dienstverlening op gebied van ontwerpen en ontwikkelen van websites, zoekmachine optimalisatie, online adverteren, content marketing en conversie verbetering. Zij werken met een eigen ontwikkeld CMS. Bij bij hun werk je aan onze eigen bedrijfsapplicaties. Je ontwikkelt met ons de meest nieuwe software. Wij blinken uit als het gaat om de inzet van technologie. Deze werkgever staat open voor elke nieuwe trend. Onze systemen zijn groot

Bekijk vacature »

Mendix Developer

Voor Troostwijk Groep zoeken wij een: Mendix Developer Wij zoeken Je bent een getalenteerde en ervaren Mendix Developer en het is tijd om je horizon te verbreden. Je wilt minder coderen en meer modelleren, minder bezig zijn met allerlei technische details en randvoorwaarden en meer met functionaliteit. Daarnaast ben je trots op de innovatieve en gebruiksvriendelijke applicaties die je in de loop van de jaren hebt gebouwd. Werk je graag in een enthousiast team, wil je veel vrijheid en kun je tegelijkertijd goed met deadlines omgaan, dan ben jij absoluut degene die wij zoeken! Wat je nodig hebt is ruime

Bekijk vacature »

C#.NET ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een softwarebedrijf in de omgeving van Veghel zijn we op zoek naar een C# developer. Word jij blij van ontwikkelen in C# en .NET? Lees dan snel verder! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uit gaan zien: Op basis van de wensen van de klant ga je samen met je collega's ga je op zoek naar de juiste oplossingen en je gaat dit uitwerken tot een mooi eindproduct. Je bouwt webshops, webapplicaties en websites, dit doe je door middel van ASP.NET, MVC Framework en C#. Je zorgt voor de optimalisering van bestaande software en de automatisering van

Bekijk vacature »

.NET Developer C# VB

Samengevat: Deze werkgever is actief in software voor het matchen van vraag en aanbod van gebruikte auto-onderdelen. Ben jij een .NET Developer? Heb je ervaring met het ontwikkelen (REST) en integreren van webservices? Vaste baan: C# .NET Developer C# VB HBO €2.600 - €6.200 Wij ontwikkelen software om vraag en aanbod van onderdelen van personenauto's bij elkaar te brengen. Deze werkgever is een veelzijdige organisatie. Je werkt voor de eigen IT organisatie. Zij werken met moderne technologie en staan open voor innovatie. De branche van dit bedrijf is Automotive. Functie: Voor de vacature als .NET Developer Dordrecht HBO ga je

Bekijk vacature »

Back-end developer

Dit ga je doen Development d.m.v. XQuery, JSON/XML en REST API's; Ontwikkelen aan een tof en complex zorgplatform; Koppelingen maken met de NoSQL database; Testen en documenteren van de ontwikkelde functionaliteiten; Samenwerking met andere front- en back-end ontwikkelaars. Hier ga je werken Voor een vooruitstrevende organisatie binnen de zorg in Den Haag zijn wij opzoek naar een Back-end Developer die ervaring heeft met o.a.XQuery en Vue.JS of daarin graag zou willen ontwikkelen. Je zal ontwikkelen aan een tof en complex zorgplatform en koppelingen maken met de NoSQL database. Ook het testen en documenteren van de ontwikkelde functionaliteiten behoort tot jouw

Bekijk vacature »

Back-end programmeur

Functieomschrijving Heb jij recent jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een erkende werkgever in regio Waalwijk zijn wij op zoek naar een back-end developer. Kennis of ervaring met C# & SQL is een must! Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten; Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de software; Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in kaart, om ze

Bekijk vacature »

Back-end Programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je HBO ICT in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een ambitieuze werkgever in de regio van Breda zijn wij op zoek naar een Back-end programmeur met affiniteit met C#.NET, SQL en MS Access. Samen met team bestaand uit ware ICT professionals ben je verantwoordelijk voor het bouwen van maatwerk software voor hun klanten. Belangrijk is dat je kennis of ervaring hebt van C#.NET en SQL. Je toont een flexibele en sociale houding naar klanten toe. Je denkt in nieuwe mogelijkheden & gaat graag de uitdaging aan. Bedrijfsprofiel De

Bekijk vacature »

C# Unity Developer

Functieomschrijving Ontwikkel jij mee door applicaties te bouwen die bijdragen aan het optimaliseren van processen? Voor een erkende werkgever in regio Tilburg zijn wij op zoek naar een Unity C# Developer die graag de uitdaging aangaat! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je bent een luisterend oor naar klanten en vertaalt hun wensen door naar bruikbare software; Je werkt aan innovatieve softwareoplossingen voor het verbeteren en/of vernieuwen van processen; Je bent verantwoordelijk voor het uitvoeren van updates/aanpassingen aan de reeds draaiende applicaties. Bedrijfsprofiel Je komt te werken voor een internationale werkgever in regio Tilburg. Samen met een vooruitstrevend team

Bekijk vacature »

Back-end programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je MBO of HBO ICT in ontvangst mogen nemen? Of ben je klaar voor een nieuw hoofdstuk in jouw carrière? Voor een uitdagende werkgever in de regio van Tilburg zijn wij op zoek naar een ambitieuze back-end programmeur met affiniteit met MS Acess. Samen met een enthousiast team ben je verantwoordelijk voor het bouwen van maatwerk software voor hun klanten. Je hebt kennis of ervaring van SQL, Maar affiniteit met MS Acess is nog belangrijker. Je bent sociaal naar klanten en flexibel ingesteld. Je denkt altijd in kansen en gaat graag de uitdaging aan. Verder

Bekijk vacature »

Pagina: « vorige 1 2

Robert Deiman

Robert Deiman

05/02/2007 22:49:00
Quote Anchor link
marnix schreef op 05.02.2007 21:11:
Wat bedoel je met anyliseren en wat met valideren? :P
Nooit van gehoord xD
De nieuws is sinds net pas zo lang, eerst was het 3 berichten per pagina :P


Bij beide posts, zowel die over valideren als die over analyseren staat een link. Ik zou zeggen, probeer die links en lees eens wat je op je scherm krijgt te zien. Je site wordt er niet anders door hoor, en die services bijten niet.

- Analyse: Controleer de site op onjuistheden, en mogelijke bottlenecks die de snelheid negatief beinvloeden
- Validatie: Controleer de site op onjuistheden in de HTML en CSS opmaak. Deze kunnen ervoor zorgen dat je site op verschillende browsers anders worden geinterpreteerd. (anders worden weergegeven)

koen verschueren schreef op 05.02.2007 20:01:
ik denk best dat je je html ook eens laat valideren op validator.w3.org jouw site geeft de meeste fouten die ik ooit gezien heb maarliefst 842


En het grappige is dan dat die met een SGML parser gaat proberen, als je basis / transitional HTML doet zit je al boven de 1000, en heb XHTML ook nog geprobeerd.. pff 2.5 duizend dan :S
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Robert Deiman
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 05:56:22
 
Marnix Peters

Marnix Peters

06/02/2007 07:46:00
Quote Anchor link
Ik heb nergens blablabla.gif.bmp
Ik heb alleen .gif of .bmp Wat kan ik het beste doen dan?
 
Terence Hersbach

Terence Hersbach

06/02/2007 09:32:00
Quote Anchor link
lezen wat er nog meer gezegd word behalve die zin. Gebruik JPG ipv BMP, en nu niet blabla.bmp blalba.jpg in een keer van maken door te renamen, maar open Photoshop en doe dan opslaan al. Heb je geen photoshop, dan kan je nog in het ergste geval Paint gebruiken.

Ik zal het ook nog maar eens zeggen:
Maak je pagina valid, dit bevorderd ook de snelheid. Valid maken is een officiele html taal gebruiken. <br> is dus niet xhtml, maar dat moet dan zijn <br />. Kijk op die pagina wat de fouten zijn en verbeter ze.

Doe ook je nieuwsberichten terugzetten naar 3, scheelt al helemaal een hoop.
 
Robert Deiman

Robert Deiman

06/02/2007 10:02:00
Quote Anchor link
Wat ik me altijd afvraag met dit soort zaken is in hoeverre de maker van zo'n pagina de ervaring heeft om er echt wat van te maken. Wanneer de code goed is, de afbeeldingen zijn verkleind en je minder nieuwsberichten toevoegd, wordt de site al een stuk sneller.
En ik weet niet of het al eerder was genoemd, maar ga je eens verdiepen in een CSS opmaak met divs, in plaats van tabellen en html opmaak. Behalve een behoorlijke versnelling hierdoor (kleinere code, cashen van de css) wordt het straks ook nog eens gemakkelijker voor je gemaakt om er een paaslayout (bijv.) van te maken, door een paar plaatjes te uploaden en je css file te veranderen.
 
Robert Deiman

Robert Deiman

06/02/2007 10:05:00
Quote Anchor link
Terence schreef op 06.02.2007 09:32:
lezen wat er nog meer gezegd word behalve die zin. Gebruik JPG ipv BMP, en nu niet blabla.bmp blalba.jpg in een keer van maken door te renamen, maar open Photoshop en doe dan opslaan al. Heb je geen photoshop, dan kan je nog in het ergste geval Paint gebruiken.

Ik zal het ook nog maar eens zeggen:
Maak je pagina valid, dit bevorderd ook de snelheid. Valid maken is een officiele html taal gebruiken. <br> is dus niet xhtml, maar dat moet dan zijn <br />. Kijk op die pagina wat de fouten zijn en verbeter ze.

Doe ook je nieuwsberichten terugzetten naar 3, scheelt al helemaal een hoop.

Met dat van <br /> ga je ervan uit dat hij XHTML gaat gebruiken, het lijkt mij verstandiger dat die zig aan HTML transitional gaat houden. Niet alleen omdat hij dan bijna 1500 fouten minder weg heeft te werken, maar vooral omdat die wat minder streng is wat mij in dit geval wel een goed punt lijkt.

@TS

Voeg dit toe helemaal bovenin je pagina voordat je gaat valideren:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
    <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
            "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
 
Terence Hersbach

Terence Hersbach

06/02/2007 10:10:00
Quote Anchor link
Robert schreef op 06.02.2007 10:05:
Met dat van <br /> ga je ervan uit dat hij XHTML gaat gebruiken, het lijkt mij verstandiger dat die zig aan HTML transitional gaat houden. Niet alleen omdat hij dan bijna 1500 fouten minder weg heeft te werken, maar vooral omdat die wat minder streng is wat mij in dit geval wel een goed punt lijkt.


het was een voorbeeldje wat ik met valid bedoelde (in dit geval als voorbeeld xhtml) ;)
 
Marnix Peters

Marnix Peters

06/02/2007 15:38:00
Quote Anchor link
Waar en hoe valid je dan, ik heb er nooit van gehoord, en al jullie tips ga ik nu gebruiken ;)
 
Nick Mulder

Nick Mulder

06/02/2007 16:01:00
Quote Anchor link
Valid bron code...
Gewoon het url invoeren bij http://validator.w3.org/ en dan alle tips die daar staan opvolgen net zo lang tot ie bij refresh "Passed Validation" zegt
 
Robert Deiman

Robert Deiman

06/02/2007 16:14:00
Quote Anchor link
@Marnix, ik gaf al aan dat in de posts waar het over die onderwerpen ging ook een link staat, hier dan nog maar een keer:

Valideren
http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fhabtips.nl%2F&charset=windows-1250&doctype=Inline

Optimaliseren
KLIK
En ga vervolgens naar -> Services -> Analyze)
 
Frank -

Frank -

06/02/2007 16:21:00
Quote Anchor link
Leuk en aardig dat valideren, maak gooi van de 853 kb eerst eens zo'n 800kb weg! Het probleem van de kb's is vele, vele malen groter dan een niet-html-valide website. Een site van 853kb kan namelijk onmogelijk snel zijn, daarvoor is er gewoon te weinig bandbreedte ter beschikking.

Kortom, zorg er voor dat al jouw plaatjes een heel stuk minder kb's in beslag nemen (daar zit het grootste probleem), de pagina moet in totaal met zo'n 95% worden afgeslankt. Dat wordt nog een hele opgave!

Succes er mee.
 
Marnix Peters

Marnix Peters

06/02/2007 16:26:00
Quote Anchor link
Ik heb net een bmp plaatje van 2, 04 Kb in photoshop gedaan, en opgeslagen als .jpg, en nu is het plaatje groter: 21, 7 Kb!

dan word hij toch alleen trager?
 
Marnix Peters

Marnix Peters

06/02/2007 16:29:00
Quote Anchor link
Oja: www.habtips.nl/indexoff.php word al sneller, zie je?
 
Frank -

Frank -

06/02/2007 16:31:00
Quote Anchor link
marnix schreef op 06.02.2007 16:26:
Ik heb net een bmp plaatje van 2, 04 Kb in photoshop gedaan, en opgeslagen als .jpg, en nu is het plaatje groter: 21, 7 Kb!

dan word hij toch alleen trager?
Het lijkt mij niet nodig om deze openstaande deur met grof geweld in te trappen...

Natuurlijk duurt het langer om een bestand van 21kb over de lijn te sturen!

Maar wie zegt dat .jpg het juiste formaat is? Er bestaat ook nog .gif en daarnaast kun je ook nog de kwaliteit e.d. gaan aanpassen.
 
Marnix Peters

Marnix Peters

06/02/2007 16:34:00
Quote Anchor link
Nu zet ik de site online, en is hij weer trager :(

Dat .jpg van maken in photoshop helpt niet!
 
Marnix Peters

Marnix Peters

06/02/2007 17:18:00
Quote Anchor link
Heeft iemand nog ideeën hoe ik sneller maak met een uitleg?
 
Raymond ---

Raymond ---

06/02/2007 17:22:00
Quote Anchor link
als je een .psd file opslaat in photoshop als een .gif geeft dat bij mij altijd dezelfde kwaliteit als .jpg alleen in minder kb's. Dus als je je psd files er vene bijpakt (als je die nog hebt) en dan opnieuw oplsaat.
 
Frank -

Frank -

06/02/2007 17:26:00
Quote Anchor link
BMP gooi je weg, daar heb je op internet eigenlijk niks aan. BMP is een windowsformaat en geen formaat dat je op internet gebruikt. Denk bv. aan Linux, OSX, etc. waar je helemaal niets hebt aan .bmp.

Ga eens een cursus Photoshop doen en zoek eens uit op welke manier je .jpg en .gif kunt aanmaken en wanneer je voor welk formaat moet kiezen.

Maar hoe dan ook, jouw site is niet zo zeer te langzaam, het is gewoon vééél te groot! Gooi die zooi dus weg en kom met betere oplossingen! Dus kleinere bestanden. Maak keuzes, wanneer jouw pagina groter is dan 50kb, zul je moeten gaan bedenken welke plaatjes je allemaal weg moet gooien of sterk moet inkrimpen. Alles bij elkaar mag het niet groter zijn dan 50kb.

Of je moet accepteren dat jouw pagina niet/of nauwelijks is te gebruiken en dat bezoekers snel zullen afhaken. Dat kan een keuze zijn.
 
Marnix Peters

Marnix Peters

06/02/2007 17:46:00
Quote Anchor link
Moet 1 bestand minder zijn dan 50 Kb?
Of alles bij elkaar 50 Kb zijn?


Ps: Ik vond net een plaatje van 475 kB :P
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Marnix Peters
 
Frank -

Frank -

06/02/2007 18:07:00
Quote Anchor link
Alles bij elkaar! Dus de html, css, javascript en alle plaatjes bij elkaar opgeteld minder dan 50kb.

Hoe minder kb's er moeten worden gedownload, des te sneller is de volledige pagina gedownload. Lijkt me logisch. Bij een snelheid van 50kb per seconde, ben je in 1 seconde klaar. Jouw pagina van 853 kb duurt dus ruim 9 seconden om te downloaden.

Maar eh, dit kun je zelf toch ook wel bedenken?
 
Zim Zim

Zim Zim

06/02/2007 18:16:00
Quote Anchor link
En dit scheelt heel erg in je breedband, dat je weer geld scheelt. Als je een site van 85kb (zeer groot) hebt kunnen er 10 keer meer mensen komen voor hetzelfde geld als je een website hebt van 850 kb's. Dus het heeft alleen maar veel voordelen om je site zo klein mogelijk te houden.
 

Pagina: « vorige 1 2



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.