Smashing Jquery boek

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Back end developer

Functie Jij als full stack ontwikkelaar komt te werken in een team bestaande uit 4 back end programmeurs, 2 vormgevers/ Front end developers en een online marketeer. Qua persoonlijkheden is het team erg gevarieerd van sportfanaten tot gameliefhebbers en Golfers. Een ding heeft iedereen hier gemeen; Passie voor goede code. In jouw rol zul je voor 90% van je tijd je bezig houden met het ontwikkelen van grote maatwerk applicaties. Daarnaast hebben wij op aanvraag ook wel eens een website of onderhoudsklusje, die opgepakt moet worden en hier ben jij ook niet vies van. De technische uitdaging momenteel is dat

Bekijk vacature »

Functioneel applicatiebeheerder - SOP-SYS-SAM

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Functioneel Applicatiebeheerder voor het financiele domein op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je gaat samenwerken in een team van circa 15 functioneel applicatiebeheerders en gaat onderdeel uitmaken van een DevOps team. Met dit team ga je applicaties (laten) ontwikkelen en beheren. Hierbij concentreer je je vooral op

Bekijk vacature »

PHP Developer - Draag bij aan de maatschappij!

Bedrijfsomschrijving Wil jij als applicatieontwikkelaar deel uitmaken van een gedreven ontwikkelteam en werken aan innovatieve producten? Dan hebben wij dé uitdaging voor jou! Wij zijn op zoek naar een enthousiaste collega die samen met ons de technische ondergrond van onze producten verder wil ontwikkelen met behulp van PHP. Met jouw expertise geef je de finishing touch aan onze producten om jezelf steeds opnieuw weer te verrassen. Functieomschrijving Bij ons staan innovatie en creativiteit centraal. Wij zijn op zoek naar een enthousiaste PHP ontwikkelaar die nieuwe ideeën en inzichten kan inbrengen en daarmee zichzelf en het team verder kan laten groeien.

Bekijk vacature »

Software Developer

Dit ga je doen Ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden van (mobiele) internettoepassingen; Ontwikkelen en onderhouden van Microservices; Ontwerpen en optimaliseren van databases; Identificeren van nieuwe trends/ontwikkelingen binnen de branche. Hier ga je werken Deze marktleider op gebied van fietsen en fietservaring is gevestigd in twee provincies, verspreid over meerdere locaties. Jij zult voornamelijk in regio Joure aan de slag gaan. De organisatie doelt zich op het leveren van kwalitatief hoogwaardige producten aan alle hun klanten. De organisatie telt circa 4.000 medewerkers in meer dan 10 verschillende landen. Momenteel is de organisatie op zoek naar een Software Developer wilt meewerken aan het

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Dit ga je doen Doorontwikkelen van software; Ontwikkelen en testen van nieuwe functionaliteiten; Implementaties van nieuwe functionaliteiten en updates; Verzorgen van technische migraties naar nieuwe frameworks; Verwerken van incidenten. Hier ga je werken Onze klant, gevestigd in de regio Amsterdam, draagt bij aan het verbeteren van de veiligheid en efficiëntie van de Nederlandse infrastructuur door het ontwikkelen van afgemeten software oplossingen. Zo passen zij location intelligence toe om onderhoud en reparaties efficiënt te laten verlopen. Verder zorgen deze systemen dat incidenten zo snel mogelijk worden opgelost. Als Front-end Developer ben jij samen met je team betrokken met het (door)ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Senior Mobile Developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als Senior Mobile Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Onze klantenkring is groot en divers, dat vraagt om flexibiliteit van jou. Tegelijkertijd betekent dit dagelijks nieuwe dingen leren én dat geen werkdag hetzelfde is. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling waarbij iedereen welkom is, zowel

Bekijk vacature »

In-house .NET software developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een uitdagende in-house development functie? Maak jij graag hét verschil m.b.t. interne automatisering? Haal jij energie uit het automatiseren van processen voor je eigen collega's? Dan hebben wij de perfecte vacature voor je! Voor een gezellig Brabants familiebedrijf, zijn wij op zoek naar een .NET software developer. Je gaat in deze zelfstandige functie werken aan de ontwikkeling van eigen applicaties & en het koppelen van deze applicaties aan de ingekocht software. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Het management team signaleert behoeftes vanuit de business. Vervolgens worden deze behoeftes uitgewerkt en geprioriteerd.

Bekijk vacature »

Software programmeur

Functieomschrijving Voor een uitdagende werkgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een Full Stack C#.NET programmeur. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van apps, webapplicaties en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere developers en engineers om de sensoren in machines te scannen en vervolgens de data om te zetten in management informatie voor de klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Je gaat aan de slag met de volgende technologieën en frameworks: C#, JS frameworks, HTML, TypeScript, SQL & C++, CSS. Geen ervaring met één van deze technologieën is dan ook geen enkel probleem! Deze werkgever biedt

Bekijk vacature »

Programmeur / Developer

Voor een familiebedrijf in Doetinchem, actief in de machinebouw voor de food-sector, zijn wij op zoek naar een programmeur / developer. In deze functie ben je werkzaam in een team van 5 medewerkers. Je werkzaamheden bestaan onder andere uit het verhelderen van requirements vanuit de opdrachtgever, de klant en de afdeling ontwikkeling. Je verricht haalbaarheidsstudies en werkt specificaties uit die je afstemt met de opdrachtgever. Je ontwerpt design in software en stemt af met je collega's. De huidige vision-systemen zijn geschreven in C software, welke draait op een CUDA platform. Je schrijft en codeert software en zal gaan testdraaien. Tot

Bekijk vacature »

Als Front-end developer werken aan apps voor het o

Functie Als Front-end developer werk je intensief samen met 1 van de UX-designers en denk je mee over de gebruiksvriendelijkheid en design van onze web- en mobile apps. Je bent betrokken bij sessies met gebruikers om designs te valideren en usability van de app-in-wording te testen. Vervolgens gebruik je dit om samen met je team waarin ook back-end (.NET) developers zitten, te zorgen voor de realisatie van de best mogelijke apps voor studenten en docenten. Eisen • Je hebt een hands-on development en coding mind-set en werkt graag aan een high quality code base welke je consequent onderhouden kan worden

Bekijk vacature »

Senior Front end developer Angular

Functie Er zijn momenteel 5 SCRUM-teams waarvan drie gefocust zijn op DevOps en de huidige projecten en twee op innovatie van de platformen. Jij zal onderdeel worden van het innovatie Scrum team. De 2 multidisciplinaire innovatie teams bestaan momenteel uit 14 werknemers. Jij als senior Front end developer wordt onderdeel van onze innovatieteams. De innovatieteams houden zich bezig met het door ontwikkelen van de huidige producten en denken na over nieuwe functionaliteiten. Binnen de rol van Front end developer krijg je veel vrijheid en kan je je dag zelf indelen. Dingen waar jij je dagelijks mee bezig zult houden is

Bekijk vacature »

Fullstack Developer

Functieomschrijving Heb je kort geleden jouw HBO diploma ICT development behaald? Of zit je nog aan het begin van je carrière en heb je affiniteit met C#.NET? Voor een erkende werkgever in de omgeving van Oosterhout zijn wij op zoek naar een fullstack developer. Als C#.NET developer werk je samen met een vooruitstrevend team aan het ontwikkelen van maatwerk software voor klanten. Je hebt affiniteit met SQL, maar nog belangrijker is dat je kennis en ervaring hebt met C#.NET. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Het ontwikkelen van onze high-availability en high-performance backend; Je begint de dag rond 8:30

Bekijk vacature »

Junior/Medior Front-end developer

Functie Als Front-end developer werk je intensief samen met 1 van de UX-designers en denk je mee over de gebruiksvriendelijkheid en design van onze web- en mobile apps. Je bent betrokken bij sessies met gebruikers om designs te valideren en usability van de app-in-wording te testen. Vervolgens gebruik je dit om samen met je team waarin ook back-end (.NET) developers zitten, te zorgen voor de realisatie van de best mogelijke apps voor studenten en docenten. Eisen • Je hebt een hands-on development en coding mind-set en werkt graag aan een high quality code base welke je consequent onderhouden kan worden

Bekijk vacature »

Software developer

Werkzaamheden voor jou als software developer Voor een goede relatie in de regio Zwolle (meerdere locaties) zoeken wij een software developer die betrokken is bij de ontwikkelcyclus en verantwoordelijk is voor het testen en keuren van nieuwe en geoptimaliseerde software. In deze functie ben je in de implementatiefase de persoon die risico's beoordeelt en intern oplossingen aanbrengt om risico's te verkleinen. Binnen het ontwikkelteam van de software ben je een belangrijke schakel waar je intensief meewerkt met scrum. Het voorkomen van bugs in de programma's en het bevorderen van gebruiksvriendelijkheid voor eindklanten zijn voor jou een uitdaging en geeft voldoening

Bekijk vacature »

Oracle APEX Ontwikkelaar (3.500-6.000 euro)

Bedrijfsomschrijving Ben jij een getalenteerde Oracle APEX ontwikkelaar met minimaal één jaar ervaring in het ontwikkelen van Oracle APEX-applicaties? Ben je gepassioneerd over het ontwikkelen van bedrijfskritische oplossingen en wil je werken bij een toonaangevend consultancybedrijf? Dan zijn wij op zoek naar jou! Deze organisatie beschikt over zowel inhouse als externe projecten, maar bovenal over een sterk team en netwerk van opdrachten waardoor jij jezelf verder kunt ontwikkelen. Het team bestaat uit een aantal junior en medior developers, maar vooral uit senioren. De business unit managers binnen het team zijn mensen die hun vak verstaan en zelf als Oracle APEX

Bekijk vacature »
Ozzie PHP

Ozzie PHP

17/02/2011 14:26:50
Quote Anchor link
Hallo, heeft iemand toevallig het boek "Smashing Jquery" gelezen?

En zo ja, is dit een goed boek? Of raden jullie een ander boek aan om jQuery onder de knie te krijgen?
Gewijzigd op 17/02/2011 14:27:19 door Ozzie PHP
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 16:47:44
 

17/02/2011 14:39:20
Quote Anchor link
Ik heb het niet gelezen, maar het is een smashing magazine / wiley boek. Die zijn over het algemeen altijd wel goed.
 
Niels K

Niels K

17/02/2011 16:12:52
Quote Anchor link
Waarom eigenlijk een boek? en geen tuts vanaf het internet?
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

17/02/2011 17:19:41
Quote Anchor link
@Karl: oke, thanks

@Niels: Hmmm, da's denk ik persoonlijk. Ik wil ook graag een beetje basiskennis opdoen en lezen vind ik dan wat prettiger werken. Al met al heb ik de vraag hier al een aantal maal gesteld, hoe ik dat jQuery bestand moet comprimeren, maar niemand op dit forum lijkt het te weten.
 

17/02/2011 17:34:39
Quote Anchor link
Boeken lezen makkelijker dan websites.
Volgens mij is het al wel meerdere keren verteld hoe het moet.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

17/02/2011 19:21:47
Quote Anchor link
"Volgens mij is het al wel meerdere keren verteld hoe het moet."

Niet op een manier die ik begrijp. Ik kan niks uitvoeren op command lines... ik heb ook al gevraagd of het via htaccess kan of iets dergelijks, maar daar krijg ik nooit antwoord op.
 

17/02/2011 20:11:49
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 17/02/2011 19:21:47:
"Volgens mij is het al wel meerdere keren verteld hoe het moet."

Niet op een manier die ik begrijp.

Dat jij het niet begrijpt kan ik niks aan doen.
Ozzie PHP op 17/02/2011 19:21:47:
Ik kan niks uitvoeren op command lines...

Volgens mij heb ik een link naar een php voorbeeld gegeven.
Ozzie PHP op 17/02/2011 19:21:47:
ik heb ook al gevraagd of het via htaccess kan of iets dergelijks, maar daar krijg ik nooit antwoord op.

Volgens mij heb ik een link naar een htaccess voorbeeld gegeven.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

17/02/2011 20:20:49
Quote Anchor link
Karl, heb ik dat dan gemist? Kan me niet herinneren dat ik een voorbeeld van een htaccess of php bestand heb gezien waarmee het jquery bestand wordt gecomprimeerd. Zou je me de de links nogmaals kunnen geven dan? Many thanks!
 

17/02/2011 20:26:33
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

17/02/2011 20:33:01
Quote Anchor link
Thanks Karl,

Die laatste link: http://www.queness.com/code-snippet/6000/add-gzip-compression-using-htaccess

Als ik dat stukje code in mijn htaccess bestand plak comprimeert ie dan automatisch alles? Is het zo simpel?
 
Niels K

Niels K

18/02/2011 09:14:48
Quote Anchor link
Quote:
Ik wil ook graag een beetje basiskennis opdoen en lezen vind ik dan wat prettiger werken.

Tja, dat kan natuurlijk. Ik hoor ook van veel mensen dat ze de syntax moeilijk vinden terwijl ik daar juist geen problemen mee heb.

Maar google geeft echt zoveel informatie over JQuery dat een boek echt een overbodige luxe is. (maar goed jouw feestje natuurlijk) Daar komt nog bij dat als je een boek over JQuery koopt, je grote kans hebt dat het gaat over JQuery uit 19 - noach zoals ook met veel PHP boeken het geval is.

Maar goed, wat jij wilt natuurlijk ;)
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

18/02/2011 13:00:00
Quote Anchor link
Dat Smashing jQuery boek is van 2011... dus dat is vrij nieuw in ieder geval. Ik weet alleen niet of het een goed boek is want ik kan nergens een paar voorbeeldpagina's zien... Mocht iemand nog een andere suggestie hebben voor een goed jQuery boek dan hoor ik dat graag.
 
Niek s

niek s

18/02/2011 15:13:46
Quote Anchor link
Comprimeren?
Of bedoel je dat niet?
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

18/02/2011 15:22:44
Quote Anchor link
@niek: volgens mij is dat wat anders....? Ik wil van het jQuery bestand (ca. 80kb) een klein bestand maken. Ofwel daadwerkelijk het bestand verkleinen van 80kb naar bijv. 25kb, ofwel het bestand gecomprimeerd oversturen. Snap je?
 
Niels K

Niels K

18/02/2011 15:34:03
Quote Anchor link
Dat heeft toch niets met JQuery zelf te maken?
 

18/02/2011 15:37:08
Quote Anchor link
Niels Kieviet op 18/02/2011 15:34:03:
Dat heeft toch niets met JQuery zelf te maken?


Nee, gewoon met bestanden.

Dean Edwards packer is geen compressor.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

18/02/2011 15:40:52
Quote Anchor link
Oke, daar kan ik verder dus niks mee... :)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.