Smashing Jquery boek

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Android Developer Internet of Things

Functieomschrijving Weet jij complexe technische vraagstukken om te zetten naar werkende oplossingen? Dan is deze Android Developer functie met IoT een hele goede match voor jou! Je bedenkt en ontwikkelt technologische oplossingen voor het Android platform dat wordt gebruikt. Je bent nationaal en internationaal bezig waarbij je met de nieuwste technieken mag werken om de prachtige Mobile Apps te maken. Je werkt trouwens aan unieke IoT producten/projecten waar we je graag meer over vertellen als je bij ons op gesprek komt. Technieken waar je aan kan denken: Kotlin, Butterknife, Dagger, Retrofit, Volley of Picasso, Android TV, Android Wear of Android

Bekijk vacature »

.NET Developer Medicatie / Apotheek

Jij krijgt een kick van het ontwikkelen van complexe software. Voor onze vestiging in Hoogeveen zoeken wij een .NET Developer Medicatie / Apotheek die graag met de laatste Microsoft-tools en -technieken wilt werken, interessant? Jouw baan Je bent verantwoordelijk voor het ontwerpen, ontwikkelen, ondersteunen en onderhouden van de module Medicatie / Logistiek & Apotheek. Je gaat nauw samen werken met zowel interne als externe klant om nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen om onze klanten te ondersteunen in hun werkproces. Het gaat om complexe ICT-producten die feilloos moeten functioneren binnen de complexe omgeving van een zorgorganisatie. ChipSoft maakt gebruik van een zelf

Bekijk vacature »

Medior/Senior PHP developer

Functieomschrijving In de rol Medior of Senior webdeveloper PHP ben je verantwoordelijk voor de implementatie van de draaiende systemen en het ontwikkelen van nieuwe complexe maatwerkoplossingen. Je bent bezig met functionele klantwensen uitwerken op architectuur niveau en zal je veelal de database in gaan om functionele koppelingen te maken. Het team telt in totaal rond de 15 developers en krijg je naast de kans om backend te doen ook aan de frontend te werken. Sparren met leuke collega’s in een modern pand en je Zend certificaat behalen? Dan is dit de uitdaging die je aan moet gaan. Functie-eisen HBO werk

Bekijk vacature »

Data Engineer/ ETL Developer/ Datawarehouse

Functieomschrijving WIl je data ontsluiten, transformeren en verwerken voor een organisatie die maatschappelijk een flinke steen bijdraagt? Ben je zelfstandig, ijverig en een echte teamplayer? Dan is deze functie voor jou! Reageer snel! Ontsluiten, transformeren en verwerken van data (ETL); Analyseren van verschillende bronsystemen; Plegen van overleggen met de business en leveranciers; Beheren van het data warehouse; Doorontwikkelen van de omgeving (kennis up to date houden). Functie-eisen HBO werk en denkniveau; Minimaal 5 jaar werkervaring met dataverwerking, waarvan minimaal 2 jaar als datawarehouse developer; Kennis van verschillende Microsoft tools als SSIS, SQL Server; Ervaren scripter (Powershell, cmd); Vloeiend Nederlands in

Bekijk vacature »

C# Developer/ SQL Server/ Visual Studio/Javascript

Functieomschrijving Ben jij een gedreven en enthousiaste .NET Developer (C#) met gevoel voor design en usability? Wil jij als C# Ontwikkellaar jouw skills graag inzetten op de development afdeling van een innovatieve, flexibele organisatie met een groot bereik? Lees dan snel verder! Je gaat aan de slag in het websites team of portals team waarin je je bezighoudt met concept & design, implementatie en ook een stukje bugfixing en onderhoud; Je werkt met je team volgens de Scrum werkwijze; Zo adviseer je ook de PO & Scrum Master over de technische architectuur, koppelingen en integratie met externe systemen en API’s;

Bekijk vacature »

Senior software-engineer / frontend-developer

Functie­omschrijving Van backend tot frontend, jij bent van alle markten thuis. Bij dé ICT-dienstverlener van de Dienst Justitiële Inrichtingen ontwikkel jij als senior software-engineer / frontend-developer in Gouda applicaties met de nieuwste technologieën voor duizenden gebruikers. Op die manier zet jij je in voor een veiliger en rechtvaardiger Nederland. In jouw functie ontwikkel je in een DevOps-team oplossingen voor de klant. Door de scrum- of agile-aanpak doe je dat kortcyclisch. Op die manier kunnen we de vraag van de klant optimaal invullen. En samen met je collega’s zorg je er ook voor dat die bedachte oplossingen duurzaam voor de organisatie

Bekijk vacature »

Front-end ontwikkelaar gezocht!

Functieomschrijving Binnen deze functie ga je met ervaren developers elke dag werken aan technisch uitdagende projecten. Jij werkt hier voornamelijk met HTML en (S)CSS, TypeScript en Angular en Boostrap. Als Front-end developer bouw je hier Singe Page Applications, weet je hoe je API's met elkaar kan laten praten en heb je affiniteit met design. Met jouw skills en drive wil jij graag het beste uit jezelf halen net zoals zij dat willen. Als je kennis hebt van van Node.JS hebt dan is dit zeer zeker een grote pré. Op dit moment zijn ze met hele toffe projecten bezig. Functie-eisen -

Bekijk vacature »

High Tech Software Developer (C#.NET)

Trinamics (Senior) High Tech Software Developer (C#.NET) (C#/ .NET./ WPF/Prism. Winform/CAB, WCF) Intro Are you a Software Professional and do you have experience in developing software in an object oriented way using C#/ .NET? And do you have profound knowledge of full system software development from the embedded platform up-to the operator facing applications. Then I have the perfect position for you! For our client, a fast dynamic technical company, we are looking for several Senior Software Developers (C#.NET). You will be part of the Software team, You will be end-to-end responsible for realization of software in C# in the

Bekijk vacature »

C# developer gezocht (distributed systems, SOA, NS

Ben je een C# developer met een oplossingsgerichte mentaliteit en op zoek naar een veelzijdige baan binnen een kleinschalig dynamisch bedrijf, waar je mee kunt denken in het groter geheel? Waar je met mensen komt te werken die betrokken zijn en een gemeenschappelijk gevoel van verantwoordelijkheid hebben? En waar je werkt aan schaalbaarheidsuitdagingen zodat jouw software grote hoeveelheden data kan verwerken? Nieuwsgierig? Lees dan verder! Voor een Rotterdams bedrijf zijn we op zoek naar een enthousiaste, en met name leergierige, full stack developer of een web developer die graag full stack wil worden. Het bedrijf biedt geavanceerde technische oplossingen die

Bekijk vacature »

Software Developer / Maatwerk / 4GL / SQL

Functieomschrijving Heb jij ervaring met Software Development en wil je je graag verder ontwikkelen bij een internationaal bedrijf in regio Eindhoven? Lees dan snel verder! Software ontwikkeling met technieken als Magic XPA en DB2 relationele databases. Ontwikkelen van nieuwe onderdelen van het centrale (maatwerk) softwarepakket. Uitbreiden bestaande functies binnen het pakket. Wensen en eisen van gebruikers in kaart brengen. Meedraaien in projecten. Informatieanalyses maken en uitwerken. Jezelf ontwikkelen binnen de organisatie, bijvoorbeeld op het gebied van BI of integratie met behulp van SAP PI/PO. Ondersteunen van de helpdesk bij software issues. Functie-eisen 1 tot 3 jaar ervaring op het gebied

Bekijk vacature »

Senior Java Developer / WebSphere / Architecture

Functieomschrijving Are you a team player that is proactive and isn’t afraid to share your opinion? Do you have experience with developing in Java and do you have experience with deploying applications in WebSphere? Then advance your career in one of the coolest and most challenging financial companies located in, The Netherlands! As a Senior Developer, you will work in a challenging environment: You will be maintaining the current Java7 / Oracle stack; You will be taking part in the architecture aspects of the new platform; You will be taking care of the offshore and onshore team contributions; You will

Bekijk vacature »

Lead Java Developer / CQRS / Event Sourcing / Zorg

Functieomschrijving Ben jij een Senior/Lead Java Developer met minimaal 5 jaar ervaring én wil jij als Meewerkend Voorman verantwoordelijk zijn voor een DevOps team van 5 personen bij een organisatie die rechtmatigheid in de zorg controleert? Wil je 60% van de tijd nog zelf ontwikkelen en meteen mee werken aan een gloednieuwe applicatie die de kwaliteit van zorg(verleners) in Nederland inzichtelijk maakt? Spreekt het je daarnaast aan om constant nieuwe innovatieve tooling te onderzoeken en te gebruiken, zoals bijvoorbeeld CQRS en Event Sourcing? Lees dan nu verder! Je werkzaamheden zullen onder andere bestaan uit: meenemen van het team op het

Bekijk vacature »

Senior cloud engineer / full stack developer

Functie­omschrijving Het Koninklijk Meteorologisch Instituut is 'data driven' sinds 1854. Waarnemen, data verzamelen, modelleren, analyseren en duiding geven zijn de kernactiviteiten van het instituut. Waarnemingen komen van satellieten, radar, vliegtuigen in de lucht, maar ook van de meer dan 300 vrijwilligers die neerslagmetingen doen. De ICT van het instituut is zeer omvangrijk en voor de uitvoering van onze modellen beschikken we over een eigen HPC (supercomputer). Veel systemen zijn hoog beschikbaar uitgevoerd en kennen geen downtime. Als senior cloud engineer ben je in de lead bij de opzet en inrichting van het cloud platform, bij het vormgeven van applicaties voor

Bekijk vacature »

Senior Mobile Developer vacature

Senior Mobile Developer Op bijna elke mobiele telefoon in Nederland is wel een app te vinden die door Sogeti is ontwikkeld of waar Sogeti aan mee heeft gewerkt. Wil jij meehelpen met het ontwikkelen van mobiele applicaties voor de top van het Nederlandse bedrijfsleven? Als Senior Mobile Developer ben jij verantwoordelijk voor het implementeren en testen van nieuwe features. Je bent medeverantwoordelijk voor de codebase en moet deze code dus ook goed onderhouden. Doordat je thuis bent in het mobiele landschap kun je gemakkelijk sparren met andere ontwikkelaars, designers, analisten en technische leads om zo de producten waar aan je

Bekijk vacature »

Java Developer / Redesign / Complex / Overheid

Functieomschrijving Wil jij je als Java Developer bezighouden met complexe materie, jouw kennis van Java inzetten in een groot Europees project en compleet nieuwe modules bouwen met behulp van Java? Lees dan snel verder! (Door-)ontwikkelen van de applicaties; Redesignen van bestaande modules; Uitvoeren van Unit testen; Requirements omzetten naar ontwerpen; Afstemmen met de klant/eindgebruikers. Functie-eisen Hbo werk- en denkniveau; Minimaal drie jaar relevante werkervaring; Kennis van minimaal Java 8; Ervaring met CI/CD, Docker, Kubernetes en SAML is mooi meegenomen; Je bent communicatief vaardig en houdt het security aspect goed in de gaten. Bedrijfsomschrijving Bij deze overheidsinstantie zal je terecht komen

Bekijk vacature »
Ozzie PHP

Ozzie PHP

17/02/2011 14:26:50
Quote Anchor link
Hallo, heeft iemand toevallig het boek "Smashing Jquery" gelezen?

En zo ja, is dit een goed boek? Of raden jullie een ander boek aan om jQuery onder de knie te krijgen?
Gewijzigd op 17/02/2011 14:27:19 door Ozzie PHP

PHP hulp

PHP hulp

08/08/2020 22:50:39

Karl Karl

Karl Karl

17/02/2011 14:39:20
Quote Anchor link
Ik heb het niet gelezen, maar het is een smashing magazine / wiley boek. Die zijn over het algemeen altijd wel goed.

Niels K

Niels K

17/02/2011 16:12:52
Quote Anchor link
Waarom eigenlijk een boek? en geen tuts vanaf het internet?

Ozzie PHP

Ozzie PHP

17/02/2011 17:19:41
Quote Anchor link
@Karl: oke, thanks

@Niels: Hmmm, da's denk ik persoonlijk. Ik wil ook graag een beetje basiskennis opdoen en lezen vind ik dan wat prettiger werken. Al met al heb ik de vraag hier al een aantal maal gesteld, hoe ik dat jQuery bestand moet comprimeren, maar niemand op dit forum lijkt het te weten.

Karl Karl

Karl Karl

17/02/2011 17:34:39
Quote Anchor link
Boeken lezen makkelijker dan websites.
Volgens mij is het al wel meerdere keren verteld hoe het moet.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

17/02/2011 19:21:47
Quote Anchor link
"Volgens mij is het al wel meerdere keren verteld hoe het moet."

Niet op een manier die ik begrijp. Ik kan niks uitvoeren op command lines... ik heb ook al gevraagd of het via htaccess kan of iets dergelijks, maar daar krijg ik nooit antwoord op.

Karl Karl

Karl Karl

17/02/2011 20:11:49
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 17/02/2011 19:21:47:
"Volgens mij is het al wel meerdere keren verteld hoe het moet."

Niet op een manier die ik begrijp.

Dat jij het niet begrijpt kan ik niks aan doen.
Ik kan niks uitvoeren op command lines...

Volgens mij heb ik een link naar een php voorbeeld gegeven.
ik heb ook al gevraagd of het via htaccess kan of iets dergelijks, maar daar krijg ik nooit antwoord op.

Volgens mij heb ik een link naar een htaccess voorbeeld gegeven.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

17/02/2011 20:20:49
Quote Anchor link
Karl, heb ik dat dan gemist? Kan me niet herinneren dat ik een voorbeeld van een htaccess of php bestand heb gezien waarmee het jquery bestand wordt gecomprimeerd. Zou je me de de links nogmaals kunnen geven dan? Many thanks!

Karl Karl

Karl Karl

17/02/2011 20:26:33

Ozzie PHP

Ozzie PHP

17/02/2011 20:33:01
Quote Anchor link
Thanks Karl,

Die laatste link: http://www.queness.com/code-snippet/6000/add-gzip-compression-using-htaccess

Als ik dat stukje code in mijn htaccess bestand plak comprimeert ie dan automatisch alles? Is het zo simpel?

Niels K

Niels K

18/02/2011 09:14:48
Quote Anchor link
Quote:
Ik wil ook graag een beetje basiskennis opdoen en lezen vind ik dan wat prettiger werken.

Tja, dat kan natuurlijk. Ik hoor ook van veel mensen dat ze de syntax moeilijk vinden terwijl ik daar juist geen problemen mee heb.

Maar google geeft echt zoveel informatie over JQuery dat een boek echt een overbodige luxe is. (maar goed jouw feestje natuurlijk) Daar komt nog bij dat als je een boek over JQuery koopt, je grote kans hebt dat het gaat over JQuery uit 19 - noach zoals ook met veel PHP boeken het geval is.

Maar goed, wat jij wilt natuurlijk ;)

Ozzie PHP

Ozzie PHP

18/02/2011 13:00:00
Quote Anchor link
Dat Smashing jQuery boek is van 2011... dus dat is vrij nieuw in ieder geval. Ik weet alleen niet of het een goed boek is want ik kan nergens een paar voorbeeldpagina's zien... Mocht iemand nog een andere suggestie hebben voor een goed jQuery boek dan hoor ik dat graag.

Niek s

niek s

18/02/2011 15:13:46
Quote Anchor link
Comprimeren?
Of bedoel je dat niet?

Ozzie PHP

Ozzie PHP

18/02/2011 15:22:44
Quote Anchor link
@niek: volgens mij is dat wat anders....? Ik wil van het jQuery bestand (ca. 80kb) een klein bestand maken. Ofwel daadwerkelijk het bestand verkleinen van 80kb naar bijv. 25kb, ofwel het bestand gecomprimeerd oversturen. Snap je?

Niels K

Niels K

18/02/2011 15:34:03
Quote Anchor link
Dat heeft toch niets met JQuery zelf te maken?

Karl Karl

Karl Karl

18/02/2011 15:37:08
Quote Anchor link
Niels Kieviet op 18/02/2011 15:34:03:
Dat heeft toch niets met JQuery zelf te maken?

Nee, gewoon met bestanden.

Dean Edwards packer is geen compressor.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

18/02/2011 15:40:52
Quote Anchor link
Oke, daar kan ik verder dus niks mee... :)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.