[SOLVED] Query returned false?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Fullstack Developer / Aurelia / C# @ Ede

2021-09-27 iSense Fullstack Developer Aurelia C# Ben jij een Fullstack Developer met meerdere jaren werkervaring? Heb je gewerkt met een of meerdere JavaScript Frameworks/Libraries in combinatie met C# en wil jij deze ervaring graag inzetten bij een organisatie die bezig is met een nieuw platform met tal van nieuw te ontwikkelen functionaliteiten waar zeer veel data doorheen gaat? Wil jij hen ondersteunen in het verder uitbouwen van deze applicatie en denk je graag na (met je collega's) over toekomstige oplossingen? Lees dan nu verder! ISHU48790 Organisatie Als Fullstack Developer kom je te werken bij een gerenommeerde organisatie in de regio

Bekijk vacature »

PHP Developer (medior)

Als PHP developer werk jij mee aan de uitbreiding van onze SaaS applicatie. Je bouwt aan nieuwe functionaliteiten, verbetert ons Content Management Systeem op basis van Symfony en optimaliseert de gebruiksvriendelijkheid. Je werkt aan een mooi product dat continu uitgebreid wordt en de potentie heeft om de wereld over te nemen! Naast het meewerken aan de uitbreiding van onze SaaS applicatie, werk je ook aan specifieke modules voor onze klanten. Klanten als Scania, Fletcher Hotels, Gamma of Aditech hebben jouw hulp nodig! Wil jij meewerken om onze ambitie waar te maken? We bieden: Een salaris tussen € 2200 en €

Bekijk vacature »

BPM Developer

Je levert een belangrijke bijdrage aan de optimalisatie en inrichting van onze processen. Voor ons hoofdkantoor in Waalwijk zoeken wij een BPM Developer voor 32 tot 40 uur per week. Als BPM Developer lever je een belangrijke bijdrage aan de optimalisatie en inrichting van onze processen. Je levert een coördinerende en uitvoerende bijdrage in elke fase van de digitalisering van ons bedrijf. DMG, een huis vol mogelijkheden. DMG werkt met de software van Pegasystems. We werken zeer nauw samen met de Pega organisatie in NL, USA en India. DMG is begonnen met de invoering van Customer Service, Sales en Field

Bekijk vacature »

Symphony developer

Als PHP developer bij Getnoticed werk je in een team met acht directe collega’s. Bij ons geen hiërarchie of weken beslissingstijd. Dit betekent korte lijnen en snel schakelen. Dat is ook wel nodig bij alle innovatieve projecten waar we tegelijkertijd aan werken, zoals Google Cloud Talent Solution. Jouw functie bij Getnoticed is voornamelijk het bedenken van oplossingen voor klanten, hen hierin adviseren en het schrijven van koppelingen. Je hebt hier veel vrijheid maar kunt altijd bij collega’s terecht om te sparren. In een week kun je zo voor 4 á 5 verschillende klanten werken. Dit houdt je werk afwisselend. Naast

Bekijk vacature »

C# .NET Core Ontwikkelaar

Locatie: Veel van onze werkzaamheden voeren wij uit op ons kantoor in Barendrecht of Nieuwegein of bij onze klanten in de regio. Momenteel werken wij zoveel mogelijk vanuit huis. In de toekomst zullen we juiste balans bieden tussen thuiswerken, op kantoor en of klant locatie. Binnen het domein transport en logistiek hebben wij dagelijks te maken met uitdagende vraagstukken op onder andere het vlak van Iot. Zo ontwikkelen wij bijvoorbeeld aan een Iot oplossing waar we van ruim 200.000 machines hun telemetrie en events verwerken. Dit komt neer op 200 miljoen berichten per dag. Hierin leggen we de focus op

Bekijk vacature »

Full-stack .Net Developer

At Yacht, we value our people and understand what is important for you. We believe in maximizing the potential of our employees by creating a work environment where people can challenge themselves, get the right support and have good working conditions. To achieve this, we design a tailor-made employment that suits your specific needs and ambitions. Curious to read about what we can offer? Find out today, we'd like to discuss the following opportunity. Description of activities: We are an agile team, growing more and more towards DevOps. The team consists of 10 IT Engineers, a Product Owner and we

Bekijk vacature »

Ruby/Elixir Developer (fixed & interim)

What are you going to do? Being a Ruby/Elixir Developer at T-Mobile is an exciting and varied job that touches different facets of both the customer fulfilment & assurance processes and the network infrastructure here at T-Mobile. The department we called ‘Digital Orchestration’ is the gateway between the commercial customer services and the implementation of those in our networks and on our service platforms. This encompasses internet access, TV and voice services for our consumer domain and internet access, connectivity and hosted voice/mobile connect services for our extended business line. The SCRUM team that you’ll join is developing and maintaining

Bekijk vacature »

.NET Developer / Azure @ Utrecht

2021-10-20 iSense .NET Developer Azure Werken aan innovatieve en uitdagende inhouse projecten door heel Nederland binnen een multidisciplinair team? Dat kan als .NET Developer bij een gerenommeerde organisatie in regio Nieuwegein! Wanneer je affiniteit hebt met Azure en graag van scratch af aan oplossingen bouwt is deze vacature voor jou! ✓ ISKA51364 Organisatie Werken aan innovatieve en uitdagende projecten binnen een multidisciplinair team dus. Als .NET developer ga je werken in een DevOps team aan state-of-the-art oplossingen voor diverse opdrachtgevers. Dit zul je voornamelijk in-house op het kantoor in regio Nieuwegein doen. Je gaat werken aan het van scratch af

Bekijk vacature »

Full stack Web Developer / Go & Ruby on Rails

2021-09-01 iSense Full stack Web Developer / Go & Ruby on Rails Ben jij ondernemend en blijf jij jezelf graag ontwikkelen on the job? Is Ruby on Rails jouw expertise en haal je energie uit het ontwikkelen voor meerdere Europese landen? Kom jij het best tot jouw recht in een kleinere organisatie waar de lijntjes super kort zijn? Ben je klaar om deel te nemen aan een gigantisch groeipad? Dan ben je hier aan het juiste adres. Lees snel de onderstaande vacature! ISBA50819 Organisatie De organisatie is geheel IT gericht en werkt aan een online omgeving en diverse software diensten.

Bekijk vacature »

C# .Net Developer WPF .NET5 Backend

Bedrijfsomschrijving Deze mooie klant is een ICT partner binnen de groensector, een van de marktleiders op hun specifieke gebied, en inmiddels werken hier zo'n 50 medewerkers samen aan innoverende backoffice toepassingen. De software wordt gebruikt bij vele middelgrote en grote organisaties om zaken te regelen omtrent voorraadbeheer, managementinformatie, facturatie, bestellijsten en allerlei andere logistieke processen. Je komt hier te werken in een uitdagende en steeds veranderende branche waar constant gezocht wordt naar vernieuwing, onderscheidingsvermogen en optimale werkprocessen! De manier van werken hier voor het ICT team is professioneel, maar vrijheid en flexibiliteit is overal terug te zien. Zo werken er

Bekijk vacature »

Medior .NET Developer @ Middelburg

2021-07-01 iSense Medior .NET Developer Medior .NET Developer ISBO50178 Nieuw Organisatie De organisatie streeft ernaar de beste werkgever in de regio te zijn, met een stimulerende en informele werksfeer en uitstekende arbeidsomstandigheden. Het is belangrijk dat de organisatie bestaat uit gelukkige, gemotiveerde en gewaardeerde medewerkers. Plezier in je werk wordt voor een aanzienlijk deel bepaald door de arbeidsvoorwaarden. Er wordt gewerkt in teams waarin er op een persoonlijke, directe manier en met humor met elkaar omgaan wordt. Als goede buur werken we voortdurend aan het verbeteren van onze veiligheid, betrouwbaarheid en milieuprestaties en maken we gebruik van de nieuwste beschikbare

Bekijk vacature »

IT-traineeship junior software developer

Zoek jij een stevige uitdaging en de mogelijkheid om veel nieuwe dingen te leren in een dynamisch vakgebied? Doe mee aan ons IT Professional Program en ontwikkel jezelf tot software engineer! Je begint met een opleidingstraject van ongeveer 4 maanden. Hierin ga je aan de slag met verschillende technieken die je op conceptueel niveau leert te overzien en interpreteren. Onderwerpen die aan bod komen zijn o.a. programmeren (Java/C#/Python), Object Oriëntatie, Databases, Webservices & webtechnologieën, Domain Driven Design en Continuous Integration/Continuous Delivery. Sommige van deze onderdelen sluit je af met een examen en bijbehorende certificering. Het opleidingstraject zelf sluit je af

Bekijk vacature »

C#.Net Developer @ Regio Rotterdam

2021-06-10 iSense C#.Net Developer C#.Net Software Developer ISAR50076 Nieuw Organisation Our client is an international organization in the industrial sector, the head office is based in The Netherlands. For the R&D Deptartment, we are looking for a C#.Net Developer who likes to work with a stand alone application. You will be working in an international team with 2 other Developers, a Teamlead and external Developers. Within the R&D department, there is a wide variety of nationalities so they communicate in English. You will be part of a Scrum team and work in two weekly sprints. To strengthen the internal team,

Bekijk vacature »

Software Developer / Python / React / Big Data @ R

2021-05-06 iSense Software Developer / Python / React / Big Data Ben jij een ervaren Software Developer die Big Data gaaf vindt en graag bij een groot, technisch bedrijf wil werken? Werk je graag in een innovatieve omgeving met zo'n 15 scrum teams die samen een volledig product opzetten? Dan is dit de vacature voor jou! ISMO49813 Organisatie Bij dit grote, innovatieve technische bedrijf wil men graag flink groeien dit jaar, namelijk van zo'n 100 naar 120 mensen. In de afgelopen jaren is er hard gewerkt om een nieuw software product op de markt te zetten ter ondersteuning van hun

Bekijk vacature »

Software Developer / Oracle PL/SQL / Delphi / C++

2021-10-11 iSense Software Developer / Oracle PL/SQL / Delphi / C++ Are you experienced in the field of Oracle PL/SQL and Delphi or C++? Do you want to make cutting edge software for automating a brand new warehouse? Then this is the perfect vacancy for you! ISGO51299 Organization For a good client in Limburg, we are looking for a medior / senior Oracle PL/SQL developer with experience with Delphi or C++. Our client is one of the leading international service providers, providing warehousing and logisitics for mainly high-tech customers. With approximately 20.000 employees all over the world, based in more

Bekijk vacature »
Bart Willemsen

Bart Willemsen

05/09/2011 20:55:25
Quote Anchor link
Hallo,

Ik heb een klein probleempje met mijn script en weet niet waar het aan ligt..

Ik voer namelijk een INSERT query uit en opzich gaat dat goed. De data komt in de database maar om een 1 of andere reden returnt hij toch false. Hier is de code met de query:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
if (! isset($error)) {
        $insert_q = "INSERT INTO `GUESTBOOK_entries` (name, email, website, message, date, ip) VALUES ('".addslashes($name)."','".addslashes($email)."','".addslashes($website)."','".addslashes($message)."',NOW(),'".$_SERVER['REMOTE_ADDR']."')";
        $postentry = $db->Query($insert_q);
    }

En aangezien ik zelf een MySQL class heb geschreven, ook nog de code uit de method Query :P

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
public function Query($sql) {
        $this->ResetError();
        $this->last_sql = $sql;
        $this->last_result = @mysql_query($sql, $this->mysql_link);
        if(! $this->last_result) {
            $this->active_row = -1;
            $this->SetError();
            return false;
        } else {
            if (strpos(strtolower($sql), "insert") === 0) {
                $this->last_insert_id = mysql_insert_id();
                if ($this->last_insert_id === false) {
                    $this->SetError();
                    return false;
                } else {
                    $numrows = 0;
                    $this->active_row = -1;
                    return $this->last_result;
                }
            } else if(strpos(strtolower($sql), "select") === 0) {
                $numrows = mysql_num_rows($this->last_result);
                if ($numrows > 0) {
                    $this->active_row = 0;
                } else {
                    $this->active_row = -1;
                }
                $this->last_insert_id = 0;
            } else {
            }
        }
    }

Ik denk zelf dat het ergens in de function fout gaat, maar de query voert dus wel goed uit... weet iemand waar het aan kan liggen?

Alvast bedankt!

~ Bart
Gewijzigd op 05/09/2011 23:08:28 door Bart Willemsen

PHP hulp

PHP hulp

22/10/2021 14:59:21

Noppes Homeland

Noppes Homeland

05/09/2011 21:10:24
Quote Anchor link
1. backticks horen niet thuis in sql
2. het is ook niet handig om hoofdletters en kleine letters doorelkaar te gebruiken bij het benoemen van database/tabel/veldnamen
3. onderdruk geen fout, dus haal die @ uit je code
4. niet goed is bij jou niet fout, m.a.w. schrijf nette duidelijk foutafhandeling
5. addslashes, het moet niet gekker worden, je dient op die plek _real_escape_string te gebruiken
6. zet geduren het testen van je code de debug modus aan, zodat je de pijn punten van je code te zien krijgt

Bart Willemsen

Bart Willemsen

05/09/2011 21:35:29
Quote Anchor link
1. Ik hoorde juist dat je die wel moest gebruiken om eventuele reserved keywords te omzeilen?
2. Misschien heb je daar gelijk in, maar ik gebruikte het vooral voor mijzelf zodat ik bijvoorbeeld snel kan zien bij welk component de tabel hoort.
3. Ik handel de fouten af op mijn eigen manier. Ik heb de $db->SetError() voor het opvangen van fouten, en kan ze (desnoods afgeschermd voor normaal publiek) zien met $db->Error(). Echter geeft hij in dit geval geen MySQL error terug...
4. Waar in de code zie je dat?
5. Weet ik, alleen op een een of andere reden doet mysql_real_escape_string() het niet op mijn host.. :/
6. Dat kan ik nog wel eens proberen.. Heb tot nu toe alleen een var_dump voor $postentry die me informatie geeft.. :P
Gewijzigd op 05/09/2011 21:36:27 door Bart Willemsen

Aad B

Aad B

05/09/2011 21:59:35
Quote Anchor link
Reserved words gebruiken in tabel of attribuutnamen is onverstandig. Om dat daarna dan weer te omzeilen met backticks of quotes is onhandig. Kortom doe niet! Upper en lower case door elkaar is ook niet handig in bijv GUESTBOOK_entries, niet doen! Wil je graag de tabelnaam erbij zien prefix dan gewoon: guestbook.entries ipv GUESTBOOK_entries. Onderduk nooit fouten met @ en een verdediging van "Ik handel de fouten af op mijn eigen manier" is een illusie, @ gebruiken onderdukt foutmeldingen dus die kan je ook niet op je eigen manier afhandelen. Neem gewoon even aan wat Noppes zegt ipv alles te verdedigen!!
Gewijzigd op 05/09/2011 22:00:38 door Aad B

Bart Willemsen

Bart Willemsen

05/09/2011 22:20:38
Quote Anchor link
Ok, ik begrijp het. Het is misschien een beetje onhandig inderdaad.. maar zo heb ik het aangeleerd helaas.. :/

Ik heb de backticks verwijdered uit de query en zal dat ook bij de rest doen (voor zover ik weet gebruik ik inderdaad toch geen reserved keywords). De uppercase wordt wat moeilijker om direct aan te passen aangezien ik dan meteen mijn hele database moet omgooien..

Mijn excuses. Ik wou niemand aanvallen of zo, en ik sta open voor alle advies, begrijp dat niet verkeerd. Ik zie en lees alleen zo veel verschillende manieren dat het moeilijk is om daar de beste manier uit te halen..

Aad B

Aad B

05/09/2011 22:25:22
Quote Anchor link
Excuses niet nodig hoor, niemand voelt zich aangevallen. Haal alle backticks en @ weg en zet foutmeldingen aan zolang je aan het testen ben:
Code (php)
1
2
3
4
<?php
ini_set('display_errors', 1);
error_reporting(E_ALL);
?>

Ongetwijfeld zie je dan sneller wat er fout gaat. Later kan je de foutmeldingen onzichtbaar maken voor de gebruiker.
Gewijzigd op 05/09/2011 22:26:15 door Aad B

Bart Willemsen

Bart Willemsen

05/09/2011 22:37:44
Quote Anchor link
Ik krijg deze errors terug:

Quote:
Deprecated: Function eregi() is deprecated in webscripts/WEBSITE_gastenboek.php on line 27

Warning: mysql_insert_id() [function.mysql-insert-id]: Access denied for user '<snip>'@'localhost' (using password: <snip>) in classes/class.mysql.php on line 176

Warning: mysql_insert_id() [function.mysql-insert-id]: A link to the server could not be established in classes/class.mysql.php on line 176

Volgens mij zijn die warnings de reden waarom mijn function "false" returned... alsof de rechten niet goed zijn of zo lijkt het..
Gewijzigd op 05/09/2011 23:00:42 door Bart Willemsen

- SanThe -

- SanThe -

05/09/2011 22:43:35
Quote Anchor link
Maak eens van mysql_insert_id() dit: mysql_insert_id($this->mysql_link)

Bart Willemsen

Bart Willemsen

05/09/2011 23:08:10
Quote Anchor link
Heb het veranderd en nu doet hij het wel! Hij geeft nu wel gewoon "true" terug, wat de bedoeling was. bedankt voor de hulp allemaal! :D

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.