SSL Internet explore niet groen? Why?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

BI Developer

Bedrijfsomschrijving De organisatie waar je komt te werken als (Senior) BI Developer is een grote internationale financiële instelling. Met vele vestigingen in Nederland zijn ze een belangrijke speler op de financiële markt. Jij zal hoofdzakelijk op het kantoor in Amsterdam werkzaam zijn, maar het kan ook voorkomen dat je af en toe naar een andere vestiging gaat. Het bedrijf telt ongeveer 5000 medewerkers waarvan ruim 150 ICT'ers. Het team waar je in komt te werken als (Senior) BI Developer is een ambitieus BI team dat zich bezighoudt met lokale en internationale uitdagingen. Zo zit een Junior BI Developer, 2 (Medior)

Bekijk vacature »

C# developer gezocht met affiniteit voor machines

Voor een bedrijf in de regio Den Haag zijn we momenteel op zoek naar een .NET developer met affiniteit voor de techniek. De organisatie richt zich op het fabriceren van technische apparatuur die gebruikt wordt door industriële bedrijven. Ondanks dat software een steeds belangrijkere rol speelt binnen de organisatie en bij hun producten, bestaat de core business uit het bouwen van machines. Het is dan ook geen functie waarbij je 8 uur per dag achter je PC zal zitten om alleen te programmeren. Naast het programmeren van nieuwe onderdelen van hun administratieve systeem zal je namelijk een groot deel van

Bekijk vacature »

Java Developer - REMOTE - Amsterdam, Den Haag, Rot

My client, a growing consultancy company, is looking for a Java Developer to join their team. They are currently working REMOTELY so will consider candidates from all over the Netherlands - Amsterdam, Den Haag, Rotterdam, 's-Hertogenbosch, Apeldoorn, Groningen etc. Working with clients in the banking, insurance, government, telecommunications, and energy industries, they have some exciting projects they are currently working on. I’m looking for someone with strong knowledge and experience with: · 5 years' experience as a software engineer · Hibernate · Microservices · Docker · Cucumber · Maven · Jenkins · MongoDB · React / Angular · Agile /

Bekijk vacature »

Software Developer / PHP

Bedrijfsomschrijving Voor een organisatie in regio Eindhoven zijn wij op zoek naar een Software Developer met goede kennis van PHP. Het gaat om een software bedrijf dat te omschrijven is als informeel en open. De mensen die er werken zijn enthousiast, willen graag goede kwaliteit neerzetten, nieuwe technieken worden omarmt en alles is zo ingericht dat nieuwe tools/technieken gemakkelijk geïntegreerd kunnen worden. De organisatie is erg technisch georiënteerd, men gaat echt voor software development en heeft passie voor het vak. Er wordt geïnvesteerd in medewerkers door bijvoorbeeld opleidingen, cursussen en echt tijd voor onderzoek en innoveren. Je krijgt al snel

Bekijk vacature »

Software Engineer C#

Passie voor code, droom jij 's nachts je bugs weg, is coderen je hobby en je werk. Dan ben jij de perfecte kandidaat voor onze e-ICT afdeling in Doetinchem! Wat ga je doen? Als Software Engineer ben je met jouw scrumteam van A tot Z betrokken bij het (door)ontwikkelen van de software. Je maakt daarbij gebruik van de nieuwste technieken waaronder o.a. Azure, .Net core, Docker en werkt aan mooie producten zoals RFID, microservices, Apps en een integratieplatform gebaseerd op Azure technologieën. Dit alles doe je volgens de Agile-methodiek en bent naast de dagelijkse stand-up betrokken bij de reviews, sprintplanning

Bekijk vacature »

Lead Developer / C#.NET / coördinatie / meewe

Bedrijfsomschrijving Bij dit innovatieve productiebedrijf met 1000+ medewerkers wordt maatwerksoftware gemaakt, van het totale ERP pakket tot applicaties waar externe klanten gebruik van maken. Deze software wordt ontwikkeld met technieken als C#, .NET Core, ASP.NET, JSON en webservices met een front-end van Javascript / Angular. De nadruk ligt op de back-end. Als Lead Developer ben jij degene die het overzicht houdt op het ontwikkelproces van begin tot eind, je bepaalt de architectuur en stuurt het team van zo'n 5 ontwikkelaars aan. Wanneer er vanuit de business verzoeken komen voor nieuwe features of aanpassingen, ben jij degene die prioriteiten bepaalt. Je

Bekijk vacature »

Front-end Ontwikkelaar

Bedrijfsomschrijving Bij het accepteren van dit aanbod kom je terecht binnen een veelzijdige organisatie waar een goede sfeer hangt. Zij zijn gewend dagelijks met elkaar te lunchen en ruimte is voor een potje Mario. Als Front-end ontwikkelaar ga je je op projectbasis bezighouden met het ontwikkelen van content voor diverse opdrachtgevers. De projecten waar je aan gaat werken zullen verschillende qua omvang. Hierbij kan je rekening houden met een gemiddelde doorlooptijd van een half jaar, waarbij er meerdere projecten naast elkaar kunnen lopen. Naast ontwikkeling aan de Front-end ga je ook een rol spelen bij de ontwikkeling aan de back-end.

Bekijk vacature »

.Net developer

Bedrijfsomschrijving De organisatie waarbinnen je aan de slag zal gaan levert diensten aan een groot aantal organisaties binnen Nederland. De software die zij maken en inzetten voor hun klanten wordt dagelijks door honderden klanten gebruikt. Onze opdrachtgever is marktleider in Nederland als het gaat om full-service HR-dienstverlening. De afgelopen periode is onze klant hard gegroeid en daar zijn de nodige uitdagingen bij komen kijken. Om deze groei voort te kunnen zetten zijn ze op zoek naar nieuwe vaste medewerkers, dit om ervoor te zorgen dat ze marktleider blijven. Zij zijn op zoek naar professionals die samen met hen aan innovatieve

Bekijk vacature »

Medior Front-end developer

Medior Front-end developer Functiebeschrijving: Ben jij een software engineer met passie voor front-end development? Wil jij je verder ontwikkelen in de nieuwste front-end technologieën? Zoek jij uitdagende klussen in teamverband? Wij bieden jou die uitdaging en de mogelijkheden jezelf verder te ontwikkelen. Wat ga je doen? In de financiële sector is de digitalisering in volle gang. Deze is door de Corona crisis nog eens flink opgevoerd. Steeds meer wordt digitaal gedaan, denk aan: polis informatie inzien, claims online declareren en zelfs schades opnemen door een schade expert. Bovenop dit alles moet het ook nog zoveel mogelijk automatisch door de keten

Bekijk vacature »

Lead React Developer

Bedrijfsomschrijving In het hartje van Utrecht kom je als Lead React Developer te werken bij een organisatie die inhouse werkt aan tal van innovatieve oplossingen voor relaties. Hiervoor werken ze met de nieuwste tools en technieken en ontwikkelen ze van scratch af aan tal van Online platformen, webapplicaties en Mobile Apps middels o.a. React (Native) en Drupal. Binnen deze jonge en ambitieuze organisatie zal jij het eerste aanspreekpunt zijn richting het development team en is het mogelijk om zelf requirements bij klanten in kaart te brengen. Deze vertaal je vervolgens naar het development team en zijn jullie o.a. verantwoordelijk voor

Bekijk vacature »

Product Manager GGZ parttime (0,4)

Word jij onze nieuwe parttime (0,4) Product Manager GGZ? Binnen deze rol ligt jouw focus op een optimale afstemming van Incura, onze EPD software, op de eisen en wensen van onze klanten in de ambulante geestelijke gezondheidszorg. Het gaat daarbij om zorgverlening aan zowel jeugd als volwassenen. Je bent de onmisbare schakel tussen onze klanten binnen de GGZ en onze eigen organisatie. Je kent de wereld van de zorgverleners en voelt je betrokken bij het fantastische werk dat zij verrichten. Je volgt nauwlettend de ontwikkelingen binnen de zorg in het algemeen en de GGZ in het bijzonder. Daarbij bedenk je

Bekijk vacature »

Senior fullstack .NET developer

Wil jij samen met gemotiveerde en slimme collega’s bouwen aan ons geavanceerde landschap in Azure? En vind je het ook nog eens leuk om jouw kennis te delen met junior- en medior devs? Dan heb je wellicht interesse in de positie van: Senior fullstack .NET developer voor ons kantoor in Alkmaar Over de positie: Bij SnelStart werken we in een AGILE-structuur om de productie meer focus en impact te geven. Met je collega’s kom je tot de beste resultaten door onderlinge discussie, goede refinement sessies, reviews en écht teamwork. Je hebt de vrijheid om de dingen te doen zoals jij

Bekijk vacature »

Openedge Software Developer (Progress)

Als Progress Ontwikkelaar heb jij een veelzijdige, flexibele en uitdagende baan! Je komt te werken in een betrokken en gedreven team waarin ook jouw eigen ontwikkeling centraal staat. Er wordt gewerkt voor mooie klanten in de logistieke sector waarin jouw bijdrage essentieel is! Nieuwsgierig geworden? Lees dan snel verder! ORGANISATIE Softpak biedt een geïntegreerde logistieke oplossing aan voor haven gerelateerde bedrijven zoals rederijen & cargadoors, logistieke dienstverleners (WMS), expediteurs en container terminals en Depots. De klanten van Softpak bevinden zich in de grotere havens in Europa (o.a. in Rotterdam, Antwerpen, Felixstowe, Dublin, Belfast en Helsinki) en de rest van de

Bekijk vacature »

Office 365 / Azure Migratie Engineer

Office 365 / Azure Migratie Engineer in Amsterdam Welkomstbonus van € 5.000,- Bij T2 zorgen we goed voor elkaar en doen wij leuke dingen met leuke mensen. We zorgen voor uitdagende opdrachten zodat jij jezelf onbeperkt kan blijven ontwikkelen. Ben jij een ervaren Azure Engineer en wil je het beste uit jezelf halen? Dan ben je van harte welkom bij T2 en ontvang je onze welkomstbonus ter waarde van € 5.000,-. Wat mag je nog meer verwachten? Als je met ons de uitdaging aangaat dan bieden we je het volgende: • Dienstverband voor onbepaalde tijd • Salaris tussen de €

Bekijk vacature »

Developer / Full Stack

Bedrijfsomschrijving Voor een technisch bedrijf in regio Den Bosch zijn wij op zoek naar een Software Developer. Het betreft een bedrijf dat IT oplossingen ontwikkelt voor hun klanten, bestaande uit ruim 50 medewerkers, verdeeld over verschillende teams. Het is een platte organisatie met een vlotte besluitvorming, een informele cultuur en veel passie voor het vak. Als Developer werk je samen in een development subteam dat bestaat uit ongeveer 7 personen. Je werkt samen met developers, business analisten en een projectleider. Samen werken jullie aan klantspecifieke oplossingen waarmee processen geautomatiseerd worden, processen met elkaar verbonden worden of waarmee het gebruik van

Bekijk vacature »
Bart V B

Bart V B

06/02/2017 10:57:51
Quote Anchor link
Hallo allen,

Ik heb in het weekend een VPS ingericht en met Let's encrypt SSL certificaten aangemaakt.
Appeltje eitje, eigenlijk zonder problemen alles in orde.
Nu valt mij pas op dat iedere website die let's encrypt gebruikt, (dus ook phphulp :))de adresbalk bij internet explore en edge niet groen zijn?

Ik ben gaan googlen waarom dit zo is, maar krijg alleen uitleg terug van certificaten die niet correct zijn geïnstalleerd.

Dat is niet geval want ze zijn gewoon correct geïnstalleerd, en in chrome zie ik dus wel een mooie groene balk.

Kan iemand mij daar wijzer maken waarom dat zo is?

PHP hulp

PHP hulp

08/03/2021 00:25:56

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

06/02/2017 12:19:48
Quote Anchor link
Hier zijn de certificaten verder netjes groen. Wel op sommige pagina's na waarin (helaas nog) 'mixed content' staat, welke ingeladen wordt vanaf het onbeveiligde http-protocol.

Als de certificaten bij jouw niet groen zijn, en geen sporen van meldingen van'mixed-content' bevatten, dan zou ik eens naar je operating system of browser kijken.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

06/02/2017 12:32:06
Quote Anchor link
Er zijn 3 verschillende typen certificaten. De duurste toont in de browserbalk ook de bedrijfsnaam en vaak in een wat opvallendere kleur. Bij de 2 goedkopere certificaten is dat niet het geval.

Daarnaast hangt het van de browser af op welke wijze ze laten zien dat het om een https-verbinding gaat. De standaard SSL-certificaten worden in Internet Explorer inderdaad niet groen weergegeven.

Je moet wel een slotje zien staan in de browserbalk. Als dat het geval is, dan klopt het.
Gewijzigd op 06/02/2017 12:32:41 door Ozzie PHP

Bart V B

Bart V B

06/02/2017 12:52:42
Quote Anchor link
@Ariën,
Dat is vreemd dat jij wel een groene balk hebt.
Ik neem aan dat jij Internet explore 11 of Edge gebruikt?
Zo ja, hoe heb jij dat gedaan?
Want bij Chrome werkt het namelijk wel goed.

@Ozzie,
Ik weet dat er verschillende certificaten zijn.
Zoals jij bevestigd is dat het geval bij IE en Edge.
Het slotje is wel aanwezig.

Ik ben er volgens mij achter:
Een certificaat dat CA X3 gebruikt is het probleem.
Deze word niet gebruikt door de M$ boy's want het zou niet veilig zijn.
Iets met een beveiligingslek. Dat kan natuurlijk ook, in plaats van de bug te fixen gewoon niet supporten.
Dat lek is in Chrome overigens wel opgelost.

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

06/02/2017 13:02:05
Quote Anchor link
Ikzelf gebruik Firefox, en heb alleen een groen slotje, zoals het bij dit certificaat hoort. Een groene balk krijg je alleen bij een duur EV-certificaat.

Verder is een CA X3 certificaat niet geheel onveilig. Tenzij je een oud SHA1-certificaat hebt.

Joakim Broden

Joakim Broden

06/02/2017 13:06:38
Quote Anchor link
Ik heb geen IE op mijn Macbook, en al zou ik een Windows PC hebben dan zou ik alsnog geen IE gebruiken. Maar in Chrome en Firefox zijn alle SSL certificaten groen, althans het slotje. Heb je een duurdere SSL certificaat dan staat de bedrijfsnaam ook in het groen weergegeven.

Ik weet wel dat bij iOS devices met Safari gewone SSL certificaten niet groen zijn maar gewoon een zwart slotje hebben. Alleen de duurdere SSL certificaten met bedrijfsnaam zijn groen.

PS met safari kan ik PHPhulp niet bekijken omdat er geen beveiligde verbinding is.

Bart V B

Bart V B

07/02/2017 12:43:17
Quote Anchor link
Klopt Joakim, op mijn iPhone is het niet groen bij een gewoon certificaat.

@Ariën,
Ik neem aan dat een CA X3 certificaat niet meer met een oud SHA1 werkt.

In ieder geval allen bedankt voor de input.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.