statisch

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

BI-consultant/applicatieontwikkelaar

Functie­omschrijving Werken bij de Rechtspraak betekent ervaring opdoen in een bijzondere en inspirerende omgeving. Bij het Landelijk Dienstencentrum Rechtspraak helpen wij de Rechtspraak met innovatieve toepassing van informatietechnologie. Hiermee kan de Rechtspraak gemakkelijker inspelen op veranderingen. Samen met collega’s van het Business Intelligence Competence Center (BICC) draag je bij aan de rechtspraak en de rechtvaardige samenleving door innoverend en klantgericht te werken. Je gaat graag uitdagingen aan. Werken bij het Landelijk Diensten Centrum Rechtspraak (LDCR) betekent een uitdagende baan mét inhoud. Door innovatieve toepassing van informatietechnologie helpen wij de Rechtspraak beter te presteren en gemakkelijker in te spelen op veranderingen.

Bekijk vacature »

C#/Azure developer

Op zoek naar leuke collega's waarmee je kunt lachen, gave projecten en een ambitieuze werkgever die heel goed voor je zorgt? Aangenaam: Profit4Cloud! Wij zijn nu met 55 collega's en werken sinds 2015 vanuit 5 vestigingen aan mooie projecten met een fijne groep collega's die allemaal maar één ding willen: mooie en slimme software-oplossingen ontwikkelen met de nieuwste technieken. We zijn goed bezig en zijn daarom op zoek naar versterking: Medior C#/Azure developers. Ben jij de Medior C# developer die enthousiast wordt van mooie projecten waar binnen jij een belangrijke rol speelt? Dan is Profit4Cloud jouw 'place-to-be'! Als Medior C#

Bekijk vacature »

Unieke PHP kans bij een Unieke organisatie!

Functieomschrijving Je komt te werken in een Agile team van 8 collega's bestaande uit PHP ontwikkelaars, een product owner en een business analist plus een IT manager. Ze werken werken er volgens Continuous Integration en Continuous Delivery en mocht je hier al ervaring in hebben dan is dat mooi meegenomen. De collega's delen graag kennis met elkaar en helpen elkaar waar mogelijk. Je staat er in dit team daarom nooit alleen voor en er is veel ruimte voor jouw inbreng. Omdat het bedrijf zo sterk aan het ontwikkelen is wereldwijd kun jij als developer hier straks ook in meegroeien en

Bekijk vacature »

Medior Mircosoft BI Developer (60% intern, 40% bij

Functieomschrijving Ze zijn op zoek naar een Medior BI Developer voor een (deels) interne functie. Je werkt mee aan één van de BI applicaties die is gebouwd. Je onderzoekt trends in de markt en speelt daar efficiënt op in. Je helpt klanten door data te analyseren wat inzicht biedt in de KPI’s en of alles volgens plan verloopt. Je bouwt mee aan het datawarehouse en ontwikkelt rapportages en kubussen. Dit hoef je uiteraard niet alleen te doen, je werkt samen met andere BI developers en de productowner. Hij weet álles over de applicatie. Er zit ook een component testing in

Bekijk vacature »

Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar

Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar Actief Wat ga je doen? Als Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar kom je te werken bij onze gerenommeerde klanten op projecten of opdrachten van omvang en formaat. Je bent verantwoordelijk voor het omzetten van functionele specificaties naar een technisch ontwerp, het ontwerp van programmaspecificaties voor toepassingen, de realisatie van (gewijzigde) programmaonderdelen en databestanden van toepassingen en de technische systeemtest van applicatietoepassingen. Daarnaast geef je vorm aan webpagina’s en applicaties, stel je gebruikersdocumentatie op en verleen je ondersteuning bij het oplossen van productiefouten. Tevens ben je verantwoordelijk voor het samenstellen en onderhouden van de applicatie c.q.

Bekijk vacature »

Manufacturing & Supply Chain Systems Project M

Manufacturing & Supply Chain Systems Project Manager We are looking for an ambitious Manufacturing & Supply Chain Systems Project Manager ready to take on new challenges. As industries head towards Manufacturing and Factory Digitalization, MES stand in the center of manufacturing excellence. The position will be based in Oss, The Netherlands. YOUR ROLE Lead in the design, development, documentation, and implementation of Manufacturing Execution Systems (MES) Design/Author/Develop/Configure Electronic Batch Records (EBR) Implement MES solutions and integrate with ERP and control equipment Documentation of MES configuration and validation of EBRs Provide organisation oversight for complex systems involving the development of MES

Bekijk vacature »

.NET C# ontwikkelaar gezocht (C# Winforms, Xamarin

.NET C# ontwikkelaar bij een slagvaardig en hard groeiend bedrijf met korte lijnen? In een omgeving waar je onder andere direct samen met de oprichter werkt aan het verder ontwikkelen van een vernieuwend product? Dan is deze vacature zeker iets voor jou. Voor een bedrijf in Rotterdam zijn we momenteel op zoek naar een .NET C# ontwikkelaar. Het gaat om klein bedrijf dat op een punt is aanbeland waar de vraag naar hun software flink aan het toenemen is. Hierdoor zijn ze op zoek naar meerdere .NET ontwikkelaars die samen met de oprichter en nog verschillende andere collega’s hun software

Bekijk vacature »

Mobile App Developer

Ons Mobile-ontwikkelteam zoekt een gedreven Mobile App Ontwikkelaar. Ben jij analytisch en heb je passie voor het ontwikkelen van apps? Dan zijn wij op zoek naar jou! Jouw baan ChipSoft heeft al diverse apps uitgebracht en het aantal gebruikers hiervan neemt snel toe. Je kunt hierbij denken aan apps voor verpleegkundigen, thuiszorgmedewerkers, de sterilisatieafdeling en - natuurlijk - de artsen zelf. Door jouw hands-on-mentaliteit, eigenwijsheid en technisch inzicht kun je nauwkeurig herbruikbare software schrijven. Die software sluit naadloos aan op onze ‘back end’ (HiX, onze ICT-totaaloplossing voor de zorg). Samen met je collega’s ben je verantwoordelijk voor het ontwerpen en

Bekijk vacature »

C# ontwikkelaar gezocht, academisch niveau, goed s

Ben je als .NET ontwikkelaar op zoek naar een (nieuwe) analytische uitdagende baan? Een baan waar je te maken krijgt geavanceerde wiskundige modellen? Dan zou deze organisatie je dit kunnen bieden. Voor een organisatie in Delft zijn we momenteel op zoek naar .NET ontwikkelaar met een academisch niveau en kennis of affiniteit met het bouwen van modellen, dataprocessen en applicaties in .NET C#. De organisatie houdt zich bezig met het leveren van zeer specifieke diensten voor de financiële sector en doet veel zaken met grote financiële instellingen. Het gaat hier om een kleinere organisatie van circa 15 mensen waarvan 5

Bekijk vacature »

Front-end Developer WPF

Heb jij kennis en ervaring met WPF en C#? Ben je technisch en heb je goed gevoel voor design? Wil jij met jouw kennis de zorg verbeteren? Dan zijn wij op zoek naar jou! Jouw baan Als Front-end Developer bij Zorgplatform ga je werken aan de interface voor zorgprofessionals. Zorgplatform is een platform waarmee medische gegevens op een veilige manier uitgewisseld worden met andere instanties binnen de zorgsector. Zorgplatform ondersteunt onder andere het verwijzen van patiënten, het overdragen van patiënten en de gezamenlijke behandeling (shared care). Dit is hét nieuwe werken in de zorg. Met jouw oog voor design ga

Bekijk vacature »

Senior Java Developer vacature

Currently we are specific looking for professionals who speak fluently Dutch on C1 level. Senior Java Developer Jij volgt ontwikkelingen op de voet. Sterker nog: jij bent er onderdeel van. Jij loopt voorop. Jij denkt met klanten mee en helpt hen innoveren. Je verdiept je liever als een Expert, dan dat je jezelf alleen verbreed. Bijvoorbeeld met de ontwikkeling van de Rabobank-app of een verbetering van de beveiliging van treinen voor Pro-rail! Java staat centraal Wij bouwen State of the Art applicaties met de nieuwste technologie en frameworks. Dit doen we door ons te richten op de open source-oplossingen binnen

Bekijk vacature »

Senior applicatieontwikkelaar

Ben jij een gedreven applicatieontwikkelaar met minimaal drie jaar werkervaring? En wil je een uitdagende baan met impact én jezelf breed ontwikkelen? Bij UPS bouw je mee aan complexe systemen die wereldwijd worden gebruikt en krijg je alle ruimte om nóg beter te worden in je vak. Dit ga je doen In een dynamisch scrumteam werk je aan de hand van processen en technologieën zoals CI/CD en DevOps aan het behalen van jullie doelen. Je bent betrokken bij alle facetten van applicatieontwikkeling: van ontwerpen en bouwen tot testen en implementeren. Je levert ontwerpen die passen bij de onderliggende frameworks en

Bekijk vacature »

SAP S/4 Digital EAM Consultant

SAP S/4 Digital EAM Consultant (PM, CS, PS, FSM, AIN) As an SAP S/4 Digital EAM Consultant you will assess, design and deliver a full end-to-end digital experience to our asset intensive clients for Enterprise Asset Management processes. You will use your SAP S/4 experience to collaborate with our clients in advising and ultimately transforming them into the new SAP era of intelligent assets. You will align the client’s strategic vision for Operational Excellence with SAP S/4 EAM as the key enabler in combination with SAP Asset Intelligence Network (SAP AIN), Asset Strategy and Performance Management (SAP ASPM) and Predictive

Bekijk vacature »

Ruby on rails developer gezocht (junior, medior en

Functieomschrijving Als Ruby on Rails ontwikkelaar zal jij hier met je collega’s werken aan het uitbouwen van het bestaande platform en het creëren van nieuwe functionaliteiten. Je werk is er op gericht om de klanten gebruik te laten maken van snelle, stabiele en gebruiksvriendelijke software. Er is hier ontzettend veel ruimte voor eigen inbreng en ondernemerschap. Het word zeer gewaardeerd als jij proactief aan de slag gaat met het eindproduct en meedenkt met het bedrijf. Heb jij bijvoorbeeld een idee over het gebruiken van andere / meer 'exotische' talen? Geef het aan, dan wordt er direct gekeken of het idee

Bekijk vacature »

Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar

Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar Actief Wat ga je doen? Als Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar kom je te werken bij onze gerenommeerde klanten op projecten of opdrachten van omvang en formaat. Je bent verantwoordelijk voor het omzetten van functionele specificaties naar een technisch ontwerp, het ontwerp van programmaspecificaties voor toepassingen, de realisatie van (gewijzigde) programmaonderdelen en databestanden van toepassingen en de technische systeemtest van applicatietoepassingen. Daarnaast geef je vorm aan webpagina’s en applicaties, stel je gebruikersdocumentatie op en verleen je ondersteuning bij het oplossen van productiefouten. Tevens ben je verantwoordelijk voor het samenstellen en onderhouden van de applicatie c.q.

Bekijk vacature »
Ozzie PHP

Ozzie PHP

28/03/2012 20:04:48
Quote Anchor link
Hallo mensen,

Een simpele vraag, met waarschijnlijk een minder simpel antwoord.
Ik vraag me af wanneer je een class eigenlijk volledig statisch behoort te maken. Ik heb mijn Registy volledig statisch gemaakt, vanuit de gedachte dat er maar 1 Registry is.

Echer, nu ben ik dus een Router aan het maken. Deze hebt ik niet statisch gemaakt, maar eigenlijk vraag ik me nu af of ik dat wellicht wel had moeten doen. Je hebt immers ook maar 1 router.

Mijn vraag is dus wanneer je een class volledig statisch maakt.

PHP hulp

PHP hulp

29/09/2020 07:06:30

Bas  van de Steeg

Bas van de Steeg

28/03/2012 21:43:34
Quote Anchor link
Wat is je vraag?
"Mijn vraag is dus wanneer je een class volledig statisch maakt."???

Ozzie PHP

Ozzie PHP

28/03/2012 21:48:36
Quote Anchor link
Bas... wat bedoel je????

Ik wil weten wanneer je uitsluitend statische functies in een class gebruikt.
Gewijzigd op 28/03/2012 22:09:33 door Ozzie PHP

Wouter J

Wouter J

28/03/2012 23:18:05
Quote Anchor link
Ik denk dat Bas zijn vraag komt omdat a) hij OO (nog) niet begrijpt b) je een vraagteken vergeten bent. Maar toch stelt hij een goede vraag. Een statische klasse kan namelijk niet in PHP, in JAVA bijv. wel.

Ik ga dus maar even gokken dat je met statische klasse een klasse bedoelt die alleen uit statische properties bestaat en dus eigenlijk meer een verzameling functies is dan een object.

In dat geval haal je 2 dingen door elkaar:
- Statische klasse gebruik je als je meer een verzameling functies wilt. Een statische klasse heeft geen eigenschappen en wordt niet gezien als objecten. Het is meer een functie met een namespace ervoor, met als enige uitbouw dat de methods van deze klasse wel toegang hebben tot protected/private static variabele van de klasse en andere methods niet.
- Een klasse 1 keer aanroepen doe je met een singleton pattern, dit heeft totaal niks te maken met static klassen.

Je maakt een klasse dus volledig statisch als de klasse geen object is, maar een verzameling. Een registery bijv. je kan niet echt spreken over een object, een Registery is meer een wrapper of globale variabele en methods om die aan te passen.
Een route is wel een echt object en geen verzameling. Deze hoort dus niet volledig static te maken.

Pim -

Pim -

28/03/2012 23:48:41
Quote Anchor link
Ik neem aan dat je het hebt over objecten die in elk geval, bij elke request hetzelfde moeten zijn. Ik zou zeggen: nooit.

Waarom zou je jezelf ooit die beperking opleggen als dat (via DI) niet nodig is en ook onhandig kan zijn. Neem bijvoorbeeld het SF framework. Daar kan je heel mooi request doorsturen van kernel naar kernel (HTTP kernel interface) die compleet verschillend (of hetzelfde) kunnen zijn en toch op dezelfde manier een request in een response omzetten. Elke kernel kan dan zijn eigen componenten opzetten, evt op basis van dezelfde klassen.
Ook kan je zo met functionele tests heel goed herhaaldelijk een echte request nabootsen. Dit alles kan niet wanneer je statische velden of singletons gebruikt.

Soms kunnen statische velden heel nuttig zijn, maar probeer zo veel mogelijk eigenschappen aan de instance te binden, niet aan het object.

Dit alles is op 'schoonheid', op een soort purisme gebaseerd en niet altijd relevant. Soms (/vaak/altijd) wil je van je code geen kunstwerk maken, maar wil je het simpel houden en gewoon laten werken. Dan hoeft er helemaal niets mis mee te zijn. Er zijn bijvoorbeeld hele nuttige microframeworks die veel gebruikmaken van statische velden/methods en in die context is er eigenlijk niets mis mee. Ik vind het alleen niet zo mooi ;)

Ozzie PHP

Ozzie PHP

29/03/2012 00:23:29
Quote Anchor link
Haha.. mooi die laatste alinea van jou Pim. Bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik het wel een beetje begrijp. Eigenlijk dus altijd met instances werken en uitsluitend statische classes maken als zijnde een soort van verzameling van functies.

Wel leuk, ik begin het allemaal steeds beter onder de knie te krijgen. Toen ik ooit begon met programmeren en met OOP toen dacht ik altijd dat alles maar op 1 manier kon. Maar inmiddels weet ik wel beter. Als jullie en ik dezelfde class zouden maken, bijv. een Registry dan zou het (daar ga ik van uit) prima werken, maar toch zouden alle 3 de classes verschillend zijn. Ik vergelijk het wel eens met het schrijven van een boek. De hoofdlijn van het boek is duidelijk (pietje wordt vermoord door keesje en uiteindelijk wordt keesje door jantje gearresteerd en in de cel gestopt) maar iedere schrijver zal het verhaal op zijn eigen manier schrijven. Zo is het met programmeren ook vaak. Interessant :)

Wouter J

Wouter J

30/03/2012 14:52:00
Quote Anchor link
Ik vind het altijd ook leuk dat je die verschillen ook kunt zien in frameworks. ZF bevat bijv. heel wat singletons, terwijl SF Framework juist is opgebouwd via Unit Testing en daardoor bevat het geen één singleton.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.