String uit andere site

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Software developer (Python)

Functie Je komt te werken in het IT-team bestaande uit de Lead developer en 4 (medior/senior) developers. Gezamenlijk werken jullie aan de verbetering en uitbreiding van de software. Binnen het development team is er veel vrijheid en zelfstandigheid, zonder dat ze hiermee afdoen aan de kwaliteit. Zo hebben ze elke ochtend een korte stand-up (10:00 uur) en houden ze zo nu en dan pair-programming sessies. Ook is er een hele professionele ontwikkelcyclus waarbij code altijd eerst door een collega wordt getest voordat het naar deployement gaat. Je hebt in je werk oog voor kwaliteit, risico’s en het klantbelang. Communicatie met

Bekijk vacature »

Als PHP developer bijdragen aan beter onderwijs?

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een PHP developer die mee gaat werken aan de (door)ontwikkeling van de producten en zo helpt aan de uitvoering van hun ontwikkelprojecten. Je komt te werken binnen hun development team bestaande uit 6 ontwikkelaars. Ze staan zowel open voor meer junior als medior/senior developers. Je kunt snel veel verantwoordelijkheid krijgen en doorgroeien binnen het bedrijf. Bovendien ben je betrokken bij het bepalen van de product roadmap en de inbreng van (nieuwe) technologieën. De applicaties waaraan je werk worden gebruikt op onderwijsinstellingen door heel Nederland. De tech-stack bestaat voornamelijk uit Laravel (PHP), Vue.js en

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Front-end developer wanted! (Angular, React, Vue.j

Functie Under the guidance of 3 account managers, one of whom will be your point of contact within your expertise, you will start working for various clients. He or she will help you find a suitable and challenging assignment. Naturally, they will take your situation, experience and (technical) ambitions into account. The assignments last one to two years on average. This allows you to really commit to a project and make an impact as a consultant. Besides the assignment, you will regularly meet your colleagues from the IT department to share knowledge or discuss new trends, for example. Master classes

Bekijk vacature »

Full-stack developer

Als Full-stack developer bij KUBUS houd je je bezig met het ontwikkelen van de (web)applicatie en services van BIMcollab. Samen met je SCRUM team werk je aan zowel de front- als de back-end. Als softwarebedrijf bevindt KUBUS zich in een unieke positie. We bouwen aan onze eigen producten die wereldwijd door tienduizenden gebruikers worden gebruikt. Ons bedrijf heeft precies de juiste grootte: groot genoeg om echt impact te maken in de markt, maar klein genoeg om als individuele ontwikkelaar invloed uit te kunnen oefenen en echt het verschil te kunnen maken. Ons ontwikkelteam bestaat uit ruim 40 ontwikkelaars, testers, scrum

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

Senior .NET Developer I goed salaris en deels thui

Bedrijfsomschrijving Mijn opdrachtgever is al ruim 20 jaar een gevestigde naam in de wereld van software ontwikkeling, met drie kantoren in de Randstad, waaronder Alphen aan den Rijn. Zij richten zich op het bouwen van IT-oplossingen die ervoor zorgen dat de productiviteit van klanten te allen tijden optimaal is. Hiervoor neemt jouw nieuwe werkgever het volledige ontwikkelproces tot haar rekening; van het eerste gesprek om de klantwensen in kaart te brengen, tot aan het uiteindelijke onderhoud van de opgeleverde oplossing. In totaal werken er inmiddels bijna 200 gemotiveerde IT-ers binnen deze organisatie. De gemiddelde leeftijd ligt rond de 35. Het

Bekijk vacature »

Lead React Developer

Dit ga je doen Als Lead React Developer zul jij je voornamelijk gaan bezighouden met: Het werken aan tal van uiteenlopende projecten waar gloednieuwe (web)applicaties van scratch af aan ontwikkeld worden met o.a. React (Native) en Drupal; Het aansturen van een team bestaande uit 5-6 talentvolle en gedreven ontwikkelaars; Het adviseren en meedenken over nieuwe (technische) oplossingen en te gebruiken tools/frameworks; Het meedenken over de architectuur en de juiste implementatiebeslissingen maken; De doorontwikkeling van huidige applicaties. Hier ga je werken Als je inderdaad een ervaren Lead React Developer bent die zichzelf graag nog verder wil ontwikkelen dan is het goed

Bekijk vacature »

Back-end developer

Dit ga je doen Development d.m.v. XQuery, JSON/XML en REST API's; Ontwikkelen aan een tof en complex zorgplatform; Koppelingen maken met de NoSQL database; Testen en documenteren van de ontwikkelde functionaliteiten; Samenwerking met andere front- en back-end ontwikkelaars. Hier ga je werken Voor een vooruitstrevende organisatie binnen de zorg in Den Haag zijn wij opzoek naar een Back-end Developer die ervaring heeft met o.a.XQuery en Vue.JS of daarin graag zou willen ontwikkelen. Je zal ontwikkelen aan een tof en complex zorgplatform en koppelingen maken met de NoSQL database. Ook het testen en documenteren van de ontwikkelde functionaliteiten behoort tot jouw

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving Ben jij een senior .NET developer en heb jij tevens ervaring als teamlead? Ben jij iemand met een helikopterview en denk jij graag mee met de klanten? Dan zijn wij op zoek naar jou! Voor een geweldig bedrijf zijn wij namelijk op zoek naar een ervaren .NET developer. Het bedrijf houdt zich bezig met het ontwerpen en bouwen van websites, portalen en applicaties voor met name zorg- en onderwijsinstellingen en overheidsinstanties. Jouw taken: Het fungeren als Lead Developer; Het meedenken met de business (dit vergt commercieel inzicht); Het begeleiden van diverse projecten (van klein tot groot); Het ontwerpen

Bekijk vacature »

Back end developer PHP, Laravel

Functie Jij komt te werken in ons webdevelopment team, wat bestaat uit 8 ervaren collega’s. Hiernaast hebben wij nog een team van 2 ontwikkelaars die aan native applicaties werken. Bij ons zijn er korte lijntjes en er hangt een gezellige informele werksfeer. Maar het belangrijkste is natuurlijk dat je aan geweldige applicaties zult gaan werken! Wij willen als organisatie niet te groot worden, we willen gewoon toffe dingen maken. Onze techstack bestaat momenteel uit: PHP, Laravel, Javascript, Typescript, Git, MySQL, Java, Kotlin, Xamarin. Samen met ons ga jij zorgen dat we puik werk leveren! Waarbij je bij elke fase in

Bekijk vacature »

C#.NET ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een softwarebedrijf in de omgeving van Veghel zijn we op zoek naar een C# developer. Word jij blij van ontwikkelen in C# en .NET? Lees dan snel verder! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uit gaan zien: Op basis van de wensen van de klant ga je samen met je collega's ga je op zoek naar de juiste oplossingen en je gaat dit uitwerken tot een mooi eindproduct. Je bouwt webshops, webapplicaties en websites, dit doe je door middel van ASP.NET, MVC Framework en C#. Je zorgt voor de optimalisering van bestaande software en de automatisering van

Bekijk vacature »

Full stack developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

.NET Developer Senior

Dit ga je doen Het ontwikkelen van backend applicaties in C#; Het maken van vele koppelingen met andere ERP-applicaties zoals JD Edwards en SAP; Je bent (mede) verantwoordelijk voor het opstellen van technisch ontwerpen voor de te ontwikkelen software oplossingen; Je bent gemiddeld 90% van je tijd inhouse oplossingen aan het ontwikkelen en testen. De overige 10% van je tijd ben je bij klanten op locatie om oplossingen te implementeren, klanten te begeleiden en de software verder te innoveren; Naast het zelfstandig ontwikkelen van software oplossingen ben je ook bezig met het waarborgen van je contacten bij de klant, het

Bekijk vacature »

Low Code Ontwikkelaar

In het kort Als Low Code Developer werk je aan projecten bij en voor onze klanten, waarbij je voor het ontwikkelen van de oplossingen een technisch low-code platform gebruikt. Samen met het team streef je naar de beste oplossing en bepalen jullie de juiste aanpak. Je rol is divers en je bent van begin tot eind betrokken bij de ontwikkeling zowel de back-end en de front-end van de applicatie. Naast de ontwikkeling en oplevering, breng je ook advies uit aan de klant waarom bepaalde keuzes worden gemaakt. Je bent dan ook communicatief sterk en kunt je keuzes goed (inhoudelijk) onderbouwen.

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Niels Rietveld

Niels Rietveld

09/09/2015 12:00:46
Quote Anchor link
Hallo,

Is het mogelijk dat ik op enkele domeinnamen op een andere server gegevens uit de database daarvan haal, maar dat ik op de domeinnaam van de database bepaal welke gegevens en dat de mensen die de gegevens eruit halen NIET de inloggegevens van de database kunnen halen.

Ik dacht aan een API, maar hoe te werk?
 
PHP hulp

PHP hulp

13/05/2024 04:48:01
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

09/09/2015 12:14:42
Quote Anchor link
Heb je zelf het beheer over de website op de andere domeinnaam?
 
Niels Rietveld

Niels Rietveld

09/09/2015 16:00:22
Quote Anchor link
Ik heb het beheer over de andere domeinnamen, maar anderen het hoofdbeheer, die kunnen mij de toegang ontzeggen.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

09/09/2015 16:14:29
Quote Anchor link
In dit geval is het verstandig om een API te bouwen, als je wilt dat anderen toegang krijgen tot jouw data alleen.

Opzich is een API bouwen niet heel lastig, je moet gewoon aan de hand van GET-requests de juiste query kunnen generen, en de juiste output leveren. Dit kan gewoon HTML zijn, maar ook XML of JSON.
Het laatste wordt veel gebruikt tegenwoordig.
Gewijzigd op 09/09/2015 16:15:09 door - Ariën -
 
Niels Rietveld

Niels Rietveld

09/09/2015 16:50:43
Quote Anchor link
Hoe moet ik de outpout leveren? Want uit het bestand komen meerdere strings

Toevoeging op 09/09/2015 16:51:41:

Overigens wil ik ook controleren of diegene wel toegang heeft tot mij, door een unieke code, dat kan gewoon in de url meegegeven worden waar die het haalt toch? api.php?key=4898292982982
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

09/09/2015 17:10:19
Quote Anchor link
Kan je wat meer concreter vertellen waar de data vandaan komt, en het het opgeslagen en geformatteerd is?
 
Niels Rietveld

Niels Rietveld

09/09/2015 17:34:53
Quote Anchor link
De data komt uit een database, en is platte tekst en 1 kolom is html.
 
Eddy E

Eddy E

09/09/2015 17:37:28
Quote Anchor link
Zoiets;

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php

if($_GET['key'] == '837403754394573674')
 {

 echo json_encode("wat dan ook");
 }

else
 {
 echo 0;
 }

?>
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

09/09/2015 18:08:50
Quote Anchor link
Ikzelf zou geen HTML meegeven naar de bezoeker, omdat hij vast zijn eigen opmaakt wilt gebruiken. Als je diverse soorten data hebt (productnamen, beschrijving, prijzen etc..) dan kan je die elk in een eigen array-element plaatsen.
 
Niels Rietveld

Niels Rietveld

09/09/2015 18:26:52
Quote Anchor link
Ja, aar dat klopt ja! Bedankt!

Hoe kan ik nu met de code van eddy op mijn domeinnaam die data weer ophalen bij de andere site?
En kan het niet gewoon met een string inplaats van json?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

09/09/2015 18:32:10
Quote Anchor link
Ja, je kan het ook als losse string meegeven. Verder kan je met de basic MySQLi-functies wel een query maken en deze fetchen, naar een zichtbaar resultaat.
 
Niels Rietveld

Niels Rietveld

09/09/2015 18:38:40
Quote Anchor link
Maar hoe haal ik op de andere pagina deze gegevens op?

Toevoeging op 09/09/2015 18:38:50:

Dus de andere site
 
Bo Ter Ham

Bo Ter Ham

09/09/2015 18:51:40
Quote Anchor link
met file_get_contents kun je de gegevens van je andere website halen.
Gewijzigd op 09/09/2015 18:52:58 door Bo Ter Ham
 
Niels Rietveld

Niels Rietveld

09/09/2015 19:01:37
Quote Anchor link
Maar ik wil maar 1 string ophalen, niet alle content?
Stel ik wil de string $price ophalen,
uit deze pagina:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php

if($_GET['key'] == '9')
 {

 $price = '5 euro'
 }
else
 {
 $price = 'Geen toegang'
 }
?>


En dan niet lettend op de waardes ;)
 
Bo Ter Ham

Bo Ter Ham

09/09/2015 19:08:26
Quote Anchor link
Niels Rietveld:
Maar ik wil maar 1 string ophalen, niet alle content?
Dus je wilt van een normale pagina (met allerlei content en opmaak etc.) een specifieke waarde halen? dat is lastig want dan zul je moeten gaan filteren. Je kunt beter één aparte pagina maken waarvan je de waardes ophaalt die je nodig hebt (en als het om meerdere waardes gaat kun je beter met json werken zoals Eddy hierboven liet zien dat is dan veel gemakkelijker).
 
Niels Rietveld

Niels Rietveld

09/09/2015 19:09:59
Quote Anchor link
Nee nee! Ik wil dat mensen meerdere strings uit mijn site kunnen halen/meerdere gegevens.

Maar ik heb gewoon geen idee, en json begrijp ik nog niet?


Toevoeging op 09/09/2015 19:10:35:

Maar ik wil niet de hele pagina, dan kan ik net zo goed iframes gebruiken haha


Toevoeging op 09/09/2015 19:11:07:

Is heir niet gewoon een kant en klaar script voor, want zelf gaat het mij niet lukken ben ik ban voor :{
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

09/09/2015 19:11:34
Quote Anchor link
Waar komen die strings dan vandaan, en heb je die al opgehaald?

Kant-en-klaar gaat niet lukken, gezien elke databasestructuur anders is en elke string anders geformatteerd kan zijn. Dus vertel eens wat specifieker hoe alles is opgeslagen, en hoe het formaat eruit ziet, omdat je over meerdere strings praat.
Gewijzigd op 09/09/2015 19:12:54 door - Ariën -
 
Niels Rietveld

Niels Rietveld

09/09/2015 19:13:18
Quote Anchor link
Ja, die strings komen uit de database denk aan dit principe:

$data['price']
$data['title']
 
Bo Ter Ham

Bo Ter Ham

09/09/2015 19:16:20
Quote Anchor link
Oké, op website A heb je dan de gegevens die je wilt delen, dan doe je gewoon zo iets:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
$arr
= array('price'=>$data['price'],'title'=>$data['title']);
echo json_encode($arr);
?>


En op website B doe je dan:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
$data
= file_get_contents('http://jewebsite.nl');
if($data !== false) {
    $values = json_decode($data, true);
    echo $values['price'];
}

?>
 
Eddy E

Eddy E

09/09/2015 19:17:02
 
Niels Rietveld

Niels Rietveld

09/09/2015 19:24:17
Quote Anchor link
Bedankt.
Maar hoe krijg ik het nou voor me kaar??

Toevoeging op 09/09/2015 19:24:48:

- Hoe haal ik de gegevens uit de pagina op de andere site?
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.