Stuk uit datum halen?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior PHP developer

Functie Als Senior PHP developer heb je een sterke mening over de architectuur van projecten en de processen binnen het team. Je bent de sparringpartner voor je Team Lead. Ook ondersteun je met jouw kennis de minder ervaren developers in jouw team. Ze werken regelmatig aan projecten vanaf scratch en dit geeft ruimte om voor nieuwe technieken te kiezen. Naast het ontwikkelen van software ben je continue bezig om ook jezelf te ontwikkelen. Ze werken met o.a.: PHP, Laravel, Doctrine, PHP Unit, Behat, React, TypeScript, (My)SQL, Postgress, Redis, ElasticSearch, Docker, Nginx, GIT flow, JIRA, AWS. Eisen • HBO werk- en

Bekijk vacature »

Back-end programmeur

Functieomschrijving Heb jij recent jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een erkende werkgever in regio Waalwijk zijn wij op zoek naar een back-end developer. Kennis of ervaring met C# & SQL is een must! Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten; Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de software; Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in kaart, om ze

Bekijk vacature »

Node.js developer

Functie Onder begeleiding van 3 accountmanagers waarvan er 1 binnen jouw expertise je aanspreekpunt zal zijn ga je aan de slag bij diverse opdrachtgevers. Hij of zij helpt je bij het vinden van een passende en uitdagende opdracht. Hierin houden ze uiteraard rekening met jouw situatie, ervaring en (technische) ambities. De opdrachten duren gemiddeld één tot 2 jaar. Hierdoor kun je je ook echt vastbijten in een project en als consultant impact maken. Naast de opdracht ben je regelmatig met je collega’s van de IT-afdeling om bijvoorbeeld onderlinge kennis te delen, of nieuwe trends te bespreken. Ook worden er regelmatig

Bekijk vacature »

Functioneel applicatiebeheerder - SOP-SYS-SAM

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Functioneel Applicatiebeheerder op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je gaat samenwerken in een team van circa 15 functioneel applicatiebeheerders en gaat onderdeel uitmaken van een DevOps team. Met dit team ga je applicaties (laten) ontwikkelen en beheren. Hierbij concentreer je je vooral op de functionele aspecten, zodat

Bekijk vacature »

Frontend Developer - Leeuwarden

Als Frontend Developer bouw jij mee aan het onderwijs van de toekomst! In een scrum team werken met jonge en enthousiaste collega’s, moderne technieken, ruimte voor eigen ontwikkeling en op een proactieve wijze kunnen meewerken aan innovatie binnen het onderwijs. Magister is het state-of-the-art softwarepakket dat scholen in het voortgezet onderwijs op alle fronten ontzorgt. Van leerlingenadministratie tot het ondersteunen van individuele leerlijnen, van toegang tot digitaal lesmateriaal tot het plannen van het lesrooster. In de Magister app bedient Magister ruim 2,5 miljoen gebruikers waarvan, dagelijks meer dan 600.000 unieke. Hiermee is Magister de absolute marktleider in onderwijsland. Wat vragen

Bekijk vacature »

APEX Ontwikkelaar in een team van Oracle Developer

Bedrijfsomschrijving Wij zijn op zoek naar een APEX Ontwikkelaar om onze opdrachtgever in Den Haag te versterken. In deze rol zul je verantwoordelijk zijn voor het ontwikkelen en onderhouden van de front-end van onze applicaties met behulp van Oracle Application Express (APEX). Je werkt aan zowel inhouse als externe projecten. De sfeer binnen het Oracle team is gemoedelijk en men probeert elkaar te helpen én van elkaar te leren. Zo ontstaat er een prettige en plezierige werksfeer waar ruimte is voor persoonlijke ontwikkeling en groei. Er wordt gewerkt met de meest nieuwe technologieën waardoor je kennis up-to-date blijft. Het bedrijf

Bekijk vacature »

UX Writer (m/v/d)

UX Writer (m/v/d) Everything we do, starts with you. Together with you, we build the most human-centric fintech. We have the ambition to create the next. And - with Bertelsmann - a strong foundation to start from. Let’s make it new – for society and for yourself. Wij zijn op zoek naar een UX Writer (m/v/d) Fulltime - Op ons kantoor in Amsterdam of Heerenveen / deels vanuit huis Als UX Writer bij Riverty hou jij je bezig met onze strategie om daar te zijn waar onze gebruikers zijn en op de manier waarop zij ons nodig hebben, terwijl wij

Bekijk vacature »

Cobol Developer

Dit ga je doen Als Cobol Ontwikkelaar zal je gaan meebouwen aan een onderdeel van het backend systeem waarbij je het functionele ontwerp vertaald naar een technische oplossing die geïntegreerd kan worden in de huidige omgeving. Je zorgt ervoor dat de bedrijfsprocessen op een efficiënte manier worden uitgevoerd en werkt proactief aan het verbeteren hiervan. Samen met jouw collega’s reviewen jullie elkaars code en test je je eigen code. Je werkt nauw samen met andere ontwikkelaars, testers en functioneel ontwerpers. Taken pakket: Beheren en doorontwikkelen van de bestaande omgeving; Vertalen van een functionele vragen naar een technische oplossing; Doorvoeren van

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Jouw team van vier collega .NET developers is verantwoordelijk voor het bouwen van de ETL processen van jouw nieuwe werkgever. Op dit moment wordt de front-end gedaan door een extern team van professionals. Echter wilt jouw nieuwe werkgever graag intern deze kennis uitbreiden en heeft dan ook de ambitie om dit voor het eind van het jaar intern te gaan aanpakken. Dit betekend dat jij als .NET ontwikkelaar de ideale kans krijgt om jezelf samen met jouw collega’s te ontwikkelen als full stack developer. Als .NET ontwikkelaar werk jij bij deze gave werkgever met C# .NET, SQL, JavaScript, REST

Bekijk vacature »

Lead developer (PHP, Symfony, DDD)

Functie Als Lead developer zorg je ervoor dat het team (bestaande uit zowel junior als ervaren developers) in staat is om de kwaliteit van de software (en code) verder te verhogen. In samenwerking met het team, de product owner en de andere lead developers zet je technische lijnen uit en bepaal je de prioriteiten per sprint. Lijkt het jou interessant om complexe problemen op te lossen en bijvoorbeeld een nieuwe applicatiestructuur in Symfony op te zetten? Dan komen wij graag met je in contact. Eisen • HBO werk- en denkniveau (ze kijken niet naar papieren, maar naar denkniveau, motivatie en

Bekijk vacature »

Lead Webdeveloper

As Lead Web Developer at KUBUS you are responsible for the implementation design of requirements and the software architecture of the web application and services of BIMcollab. In your role as lead developer you will naturally search for the optimum between the required implementation time, the performance of the application and a fast go-to-market of features, in line with our automated test and release train. Together with the other senior developers in your team you monitor the architecture of the application and you advise the product owner about necessary refactoring to improve the maintainability of the platform. Our development team

Bekijk vacature »

Airport Developer / System engineer

De functie Als onze nieuwe Airport Developer / System Engineer is je doel om uit nieuwbouw- en onderhoudsprojecten maximale waarde te creëren voor Schiphol Group en haar stakeholders. Vanuit je visie en expertise, maar ook (technologische) ontwikkelingen, wetgeving en beleid vertaal je klantwensen naar een gedegen programma van eisen. In de planontwikkelingsfase werk je nauw samen met Plan Ontwikkelaars om je kennis in te brengen ten behoeve van de kwaliteit van het investeringsvoorstel. Je overlegt met diverse partijen, stelt de vraag achter de vraag en verbindt zo de belangen van de luchthaven, proceseigenaar en asseteigenaar om tot een gedragen ontwikkelopgave

Bekijk vacature »

Robot Programmeur

In het kort Drie redenen waarom deze vacature uniek is! Modern, innovatief en Informeel bedrijf waar veel mogelijk is Werken met diverse robot merken Meehelpen met inbedrijfstellingen bij de klant De organisatie Hier ga je aan de slag Dit groeiende bedrijf van totaaloplossingen in de automatisering van productieprocessen, is hoofdzakelijk actief in de Benelux. Vanuit het kantoor in regio Amersfoort worden veel oplossingen geboden in de vorm van robotica. Geen project is hetzelfde wat garant staat voor bijzonder veel afwisseling. De bedrijfsgrootte is ongeveer 80 man. Van gerobotiseerde machinebeladingen tot aan assemblage automatiseringen wordt vanuit krachtige engineering maatwerk equipment geleverd.

Bekijk vacature »

Mendix Consultant / Developer

Dit ga je doen Het in kaart brengen en analyseren van de functionele wensen van de klant rondom Mendix applicaties; Het fungeren als sparringpartner voor de (interne) klanten; Het opstellen van requirements en het vertalen hiervan naar technische mogelijkheden; Het opstellen van user stories; Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Het testen van op te leveren software en het zorg dragen voor de implementatie; Trainen van gebruikers in het gebruik van de applicatie; Werken in een Agile omgeving. Hier ga je werken De organisatie begeeft zich in de retail branche en focust zich

Bekijk vacature »

Starter/junior PHP developer

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een junior PHP developer om het team te versterken. Als back-end developer bouw je de enterprise software die hun bedrijf helpt bij haar primaire processen. Afhankelijk van de omvang van het project werk je in een klein team aan een project. Ze hebben dagelijkse stand-ups en elke twee weken een scrumsessie, begeleid door de Scrum Master, waar je je ideeën kunt presenteren en samen met de Product Owner kunt werken aan het beste product. Ze vertrouwen enorm op hun eigen bedrijfssoftware. Dit geeft hun een groot voordeel ten opzichte van hun concurrentie. Zo

Bekijk vacature »
Dennis Smink

Dennis Smink

21/10/2010 21:27:27
Quote Anchor link
Hallo iedereen,

Ik heb een probleempje, waar ik even niet uitkom.

Ik wil de tijd, uit deze var halen:

$datum = date("Y-m-d H:i:s" ,time());

Dit geeft dus:

2010-10-21 21:18:50

Hoe kan ik nu de 2010-10-21 uit deze string halen?
 
PHP hulp

PHP hulp

08/05/2024 18:13:03
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

21/10/2010 21:30:44
Quote Anchor link
Als je alleen de datum wilt, waarom dan niet $datum = date("Y-m-d");
 
Kumkwat Trender

Kumkwat Trender

21/10/2010 21:31:57
Quote Anchor link
door H:i:s weg te laten
 
Dennis Smink

Dennis Smink

21/10/2010 21:32:15
Quote Anchor link
Omdat de datum in mijn mysql table als $datum = date("Y-m-d H:i:s" ,time());
staat, en ik de tijd er alleen van nodig heb.

Ik snap dat het anders kan, ik weet precies wat je bedoelt,

Maar ik wil juist NIET de functie date() aanpassen. Ik wil er gewoon de tijd uithalen.
 
Kumkwat Trender

Kumkwat Trender

21/10/2010 21:34:32
Quote Anchor link
hoezo juist NIET!?
 
Dennis Smink

Dennis Smink

21/10/2010 21:35:14
Quote Anchor link
Dennis Smink op 21/10/2010 21:32:15:
Omdat de datum in mijn mysql table als $datum = date("Y-m-d H:i:s" ,time());
staat.


Is het nou mogelijk, of niet?
 
Aad B

Aad B

21/10/2010 21:40:31
Quote Anchor link
$datum_wat_jij_wil = substr($datum,0,10);

maar ik zou ook door H:i:s weg te laten!!
Dit laatste is alleen maar een format functie, ik begrijp niet met wat je bedoelt met de datum in mijn mysql table en nog meer crap. Volgens mij ontbreekt er bij jou wat logica.
Gewijzigd op 21/10/2010 21:41:43 door Aad B
 
Dennis Smink

Dennis Smink

21/10/2010 21:42:53
Quote Anchor link
Aad B op 21/10/2010 21:40:31:
$datum_wat_jij_wil = substr($datum,0,10);

maar ik zou ook door H:i:s weg te laten!!
Dit laatste is alleen maar een format functie, ik begrijp niet met wat je bedoelt met de datum in mijn mysql table en nog meer crap. Volgens mij ontbreekt er bij jou wat logica.


Dat ishem inderdaad, alleen wil ik de datum weg hebben. En de tijd moet blijven, tis nu andersom..
 
Joren de Wit

Joren de Wit

21/10/2010 21:50:00
Quote Anchor link
De datum staat in je database? Dan gebruik je de MySQL functie DATE_FORMAT om het formaat te bepalen waarin de datum/tijd opgehaald wordt:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
SELECT DATE_FORMAT(datumtijdveld, '%H:%i:%s') AS tijd
FROM tabel
 
- SanThe -

- SanThe -

21/10/2010 21:52:30
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
$datum
= date("Y-m-d H:i:s" ,time());

$array = explode(' ', $datum);
echo $array[0]; // 2010-10-21
echo $array[1]; // 21:18:50
?>
 
Dennis Smink

Dennis Smink

21/10/2010 21:55:21
Quote Anchor link
Blanche PHP op 21/10/2010 21:50:00:
De datum staat in je database? Dan gebruik je de MySQL functie DATE_FORMAT om het formaat te bepalen waarin de datum/tijd opgehaald wordt:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
SELECT DATE_FORMAT(datumtijdveld, '%H:%i:%s') AS tijd
FROM tabel



Oh hey, dat is zelfs nog beter. Jij begrijpt mij! Dankjewel!
 
Joren de Wit

Joren de Wit

21/10/2010 21:57:50
Quote Anchor link
@SanThe: zo'n oplossing zou niet mijn voorkeur zijn. Werk met data en tijden zoals ze bedoeld zijn, dus met datum en tijdfuncties in PHP (of liever SQL).

@Dennis: graag gedaan.
 
Aad B

Aad B

21/10/2010 22:01:19
Quote Anchor link
en dat had je nog niet door toen Kumkwat zei: H:i:s weglaten
Het werd dus Y-m-d weglaten in de query. Hoezo wie begrijpt wie wel/niet en dan boos vette letters intypen???
 
Joren de Wit

Joren de Wit

21/10/2010 22:07:51
Quote Anchor link
Offtopic:
@Aad: zo'n reactie is niet nodig. Het is niet constructief en geeft geen antwoord op de vraag. In het vervolg hoef je hem niet te maken...
Gewijzigd op 21/10/2010 22:08:19 door Joren de Wit
 
Aad B

Aad B

21/10/2010 22:22:22
Quote Anchor link
@Blanche PHP: zie pm.
 
- SanThe -

- SanThe -

21/10/2010 22:47:59
Quote Anchor link
Blanche PHP op 21/10/2010 21:57:50:
@SanThe: zo'n oplossing zou niet mijn voorkeur zijn. Werk met data en tijden zoals ze bedoeld zijn, dus met datum en tijdfuncties in PHP (of liever SQL).


Uiteraard.

Ik begreep niet echt wat er precies gezocht werd, dus ik heb slechts een poging gedaan om de string te splitten. Ik had het idee dat de string het uitgangspunt was.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.