Swap disk

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

IAM developer

Functieomschrijving IAM, voor jou hoeven we dat niet te vertalen toch? Want jij weet exact waar wij het over hebben bij het benoemen van Identity Access Management. Ben je toe aan een informele, mensgerichte omgeving met vrijheid, ondernemerschap, creativiteit en focus op innovatie? Dat zijn wij! En laten wij nou op zoek zijn naar jou, een IAM developer die ons team helpt Randstad naar een veilige toekomst te helpen. Als IAM developer bij ons ben jij samen met de overige teamleden aanspreekpunt binnen de organisatie ten behoeve van functionele en technische vragen omtrent Identity & Access Management. Samen met andere

Bekijk vacature »

.NET developer / C# / Azure / Zorg

Functieomschrijving Ben jij een .NET Developer met minimaal 2-3 jaar ervaring en ben je toe aan de volgende stap in je carrière? Wil jij werken op het hoogste niveau en aan de slag gaan bij de .NET ontwikkel organisatie van Brabant? Dan is deze functie perfect voor jou! Als .NET Ontwikkelaar ga je: Programmeren van high-availability en high-security applicaties in C#; Samen met je teamgenoten nieuwe applicaties/diensten ontwikkelen in .NET; Overleggen met de informatie analisten en testers; Ontwikkelen van webservices (WCF); 20% van je tijd besteden aan innovatie; Deelnemen aan projecten om nieuwe ketenpartijen toe te voegen; Bouwen van unit

Bekijk vacature »

.NET Developer Datawarehouse

.NET Developer Datawarehouse Werk jij als software developer het liefst met uitdagende systemen? Wil jij je steentje bijdragen aan een betere en efficiëntere zorg? Dan kun jij je bij onze vestiging in Amsterdam volledig uitleven als .NET Developer Datawarehouse. Jouw baan Je ontwerpt, ontwikkelt, ondersteunt en onderhoudt je eigen Datawarehouse module binnen HiX, onze ICT-totaaloplossing voor de zorg. Je schrijft objectgeoriënteerde code (we werken met Microsoft technologie, wat betekent dat je veel met C# gaat werken), speurt naar verbeteringen, werkt aan vernieuwende projecten, doet code reviews en voert testen uit. Een uiterst verantwoordelijke job, want dankzij jouw software kunnen zorginstellingen

Bekijk vacature »

Mobile App Developer

Ons Mobile ontwikkelteam zoekt een fanatieke Mobile App Developer. Ben jij creatief en heb je passie voor het ontwikkelen van apps? Dan zijn wij op zoek naar jou! Jouw baan ChipSoft heeft al diverse apps uitgebracht en het aantal gebruikers hiervan neemt snel toe. De apps doen het erg goed bij de zorginstellingen. Je kunt hierbij denken aan apps verpleegkundigen, thuiszorgmedewerkers, de logistieke dienst en - natuurlijk - de artsen zelf. Door jouw hands-on mentaliteit, eigenwijsheid en technisch inzicht kun je nauwkeurig herbruikbare software schrijven. Die software sluit naadloos aan op onze ‘back end’ (HiX, onze ICT-totaaloplossing voor de zorg).

Bekijk vacature »

Team Lead Customer Care (Netherlands)

Experlogix is looking for a Team Lead Customer Care with experience in web server and cloud platform technologies to join our Customer Care Team in the Netherlands. You will lead the team, currently consisting of 3 Technical Support engineers, and provide hands-on responsive technical guidance and support to our customers worldwide. Your responsibility is to ensure adequate and efficient processing of support requests within the agreed response times by the team. Besides your leadership skills and your experience handling Customer Care / Support processes, you will also contribute to the team with your technical skills and expertise. With your excellent

Bekijk vacature »

Mobile App Developer

Ons Mobile-ontwikkelteam zoekt een gedreven Mobile App Ontwikkelaar. Ben jij analytisch en heb je passie voor het ontwikkelen van apps? Dan zijn wij op zoek naar jou! Jouw baan ChipSoft heeft al diverse apps uitgebracht en het aantal gebruikers hiervan neemt snel toe. Je kunt hierbij denken aan apps voor verpleegkundigen, thuiszorgmedewerkers, de sterilisatieafdeling en - natuurlijk - de artsen zelf. Door jouw hands-on-mentaliteit, eigenwijsheid en technisch inzicht kun je nauwkeurig herbruikbare software schrijven. Die software sluit naadloos aan op onze ‘back end’ (HiX, onze ICT-totaaloplossing voor de zorg). Samen met je collega’s ben je verantwoordelijk voor het ontwerpen en

Bekijk vacature »

.NET Developer / C# / Financiele sector

Bedrijfsomschrijving De organisatie is werkzaam in de financiële dienstverlening met meer dan 200 medewerkers en meer dan 250.000 eind gebruikers is het een van de grotere binnen haar branche. Je komt te werken in een team waarmee je verantwoordelijk bent voor het ontwikkelen en onderhouden van de financiële applicaties binnen de organisatie, denk hierbij aan het bouwen en onderhouden van portalen. Binnen dit team zal jij de schakel worden die verantwoordelijk is voor de ontwikkeling aan de back-end. Vind jij het prettig om software te ontwikkelen met C#, SQL, MVC, en WCF? Ken jij alle kneepjes van Agile werken? Staat

Bekijk vacature »

Boer zoekt Machine Learning Developer

Functieomschrijving Machine-Learning is net als Deep-Learning een onderdeel van Data Science. Als Data Scientist ga je aan de slag met het creëren van realtime data gedreven modellen en beslissingssystemen met behulp van statistische modellen en machine learning. Uiteraard ben je hier ook verantwoordelijk voor de complexe algoritmes en de gecreëerde realtime modellen. Wat deze functie zo uniek maakt is dat je zelf proactief op zoek kan gaan naar nieuwe projecten en ontwikkelingen op het gebied van Data Science en Machine Learning. Bijzonder veel vrijheid om je te richten op onderwerpen die jouw volledige aandacht krijgen! Functie-eisen - Je hebt een

Bekijk vacature »

C#/Azure developer

Op zoek naar leuke collega's waarmee je kunt lachen, gave projecten en een ambitieuze werkgever die heel goed voor je zorgt? Aangenaam: Profit4Cloud! Wij zijn nu met 55 collega's en werken sinds 2015 vanuit 5 vestigingen aan mooie projecten met een fijne groep collega's die allemaal maar één ding willen: mooie en slimme software-oplossingen ontwikkelen met de nieuwste technieken. We zijn goed bezig en zijn daarom op zoek naar versterking: Medior C#/Azure developers. Ben jij de Medior C# developer die enthousiast wordt van mooie projecten waar binnen jij een belangrijke rol speelt? Dan is Profit4Cloud jouw 'place-to-be'! Als Medior C#

Bekijk vacature »

Senior Azure Developer Java Mobile applications Fi

Bedrijfsomschrijving You will work in Amsterdam for a big financial company. This organization is an international financial service provider and is operating on the basis of cooperative principles. The culture of the company is characterized by entrepreneurship, personal growth and ambition. It is an international environment with diversity and contacts around the world. Functieomschrijving Are you an ambitious Cloud Developer, with proven experience in Java and creating APIs? Do you have experience working with Azure frameworks? And are you passionate about enabling your team members to deliver the best possible results? If your answers are yes, then don't hesitate to

Bekijk vacature »

ICT Helpdeskmedewerker HSK Groep

Ben je een servicegerichte, klantvriendelijke ICT medewerker en heb je al wat ervaring in het ICT-werkveld? Ben je georganiseerd, stressbestendig en heb je een flexibele instelling? Kom dan werken als parttime ICT helpdeskmedewerker in een snel groeiende zorginstelling en bouw mee aan een professionele ICT organisatie. Wat ga je doen? Als ICT helpdeskmedewerker ben je samen met je collega’s het primaire aanspreekpunt voor alle ICT vragen uit de organisatie. Vanuit het kantoor in Arnhem houdt je via de telefoon en de mailbox contact met de cliënten en medewerkers die over het hele land verspreid zitten. Je houdt je het overzicht

Bekijk vacature »

Java Developer / Webservices / Overheid

Bedrijfsomschrijving De organisatie waar je komt te werken is een semi-overheidsinstelling die zorgt voor een goede samenwerking tussen verschillende overheidsinstanties. Het is een familiaire club die gaat voor kwaliteit en langdurige relaties. Het bedrijf is gevestigd in hartje Utrecht met het Centraal Station op loopafstand en een parkeergarage naast het pand. Bij deze stabiele organisatie gaat men uit van kwaliteit hoogwaardige softwarediensten. Je zal hier als Java Ontwikkelaar geen projecten tegenkomen waar je uit commercieel oogpunt jouw werk zo snel mogelijk af moet leveren. Uiteraard zal je hier wel het beste uit jezelf moeten halen, maar hierbij ligt het zwaartepunt

Bekijk vacature »

DWH / ETL developer

DWH / ETL developer will work closely with the Solution/ Data Architect to design, build interfaces and integrate data from a variety from internal and external data sources into the Enterprise Data Warehouse environment with the use of MS SQL SSIS. Client Details MUFG Bank Europe N.V. (MBE) is a fully-owned subsidiary of Mitsubishi UFJ Financial Group (MUFG), one of the largest ranked Financial Groups in the world in terms of assets. A world-class set of businesses and more than 180,000 employees in 50 markets. MUFG offers stability in an ever-changing market, providing services to high-profile clients worldwide. For more

Bekijk vacature »

Mendix Expert Developer (Senior) (NL)

Mendix Expert Developer (Senior) (NL) Den Haag HBO/WO IT Professional "Als Mendix expert impact maken op de groeiende E-commerce markt met onze logistieke software en onze kritieke logistieke keten. Je doet dit door ontwikkeling en uitbreiding van onze Mendix Cloud omgeving, waarbij je complexe business processen vertaalt naar kritieke Mendix applicaties.". Wat ga je doen? PostNL is becoming a postal tech company Als Mendix Expert Developer ben je onderdeel van een multidisciplinair Business-IT-team bestaande uit onder andere een Lead, Mendix Developers en Solution Consultants. Wij zetten Mendix in voor kritieke processen waarbij applicaties optimaal moeten performen, want wanneer deze uitvallen,

Bekijk vacature »

C# backend developer, Rotterdam

Voor een grote organisatie in Rotterdam zijn we op zoek naar iemand met ruime ervaring in het ontwikkelen van applicaties in .NET C#. Het gaat hier om een organisatie met een maatschappelijke impact. Hun systemen zijn gericht op een groot aantal klanten waarbij het belangrijk is dat de applicaties helder, toegankelijk en up-to-date zijn. Als .NET C# developer werk je aan uiteenlopende applicaties, APIs en het interne framework. Dit doe je binnen een SCRUM team en meedenkt binnen het hele proces. Het team bestaat uit meerdere C# developers variërend van medior tot senior. Er is dus veel kennis en ervaring

Bekijk vacature »
Lord Gaga

Lord Gaga

02/11/2015 13:30:40
Quote Anchor link
Hallo,

Wanneer ik voorheen bij Versio een virtual machine aanmaakte, kon ik aangeven hoe groot de swap disk moest zijn. Nu heb ik gisteren mijn virtual machine verwijderd en een nieuwe toegevoegd, maar nu kan ik de swap disk size niet meer aangeven. Volgens de helpdesk moet je dit nu zelf regelen:

"Deze kunt u nadat de VM aangemaakt is als losse disk toevoegen of via het OS zelf toevoegen. Hier zijn voldoende tutorials voor op het internet te vinden. "

Ik heb gezocht, maar ik heb niets kunnen vinden waar ik een beetje uitkom (ik ben nogal een leek op dit gebied..).

Het OS dat ik gebruik is CentOS 6.6 x64, ik heb 1024 RAM, 1 CPU Core, CPU Priority op 100%, 100 GB Primary Disk Size (wat dus volgens mij 98 GB moet worden, aangezien de Swap Disk 2 GB moet zijn, maar dit weet ik niet zeker.) en de Port Speed is 100 Mbps.

Kan iemand mij vertellen hoe ik nu, na een schone installatie, die swap disk kan toevoegen? En zit er nog een verschil tussen swap disk en swap space?

Alvast heel erg bedankt!

PHP hulp

PHP hulp

30/10/2020 23:49:29

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

02/11/2015 13:43:24

Lord Gaga

Lord Gaga

02/11/2015 13:49:14
Quote Anchor link
Dat is inderdaad 1 van de websites die ik heb gevonden, maar ik weet niet of er verschil zit tussen swap space en een swap disk, en het liefst heb ik dit gewoon ingesteld als voorheen.

John D

John D

02/11/2015 19:20:46
Quote Anchor link
Google even op "centos swap toevoegen" en je krijgt CentOS gerichte informatie.
Swap disk en swap file what's in a name?
Op OS-en met fysieke disken gebruik je bij voorkeur een aparte swap disk. Op je virtual kan je dat vast ook wel definieren en dan lijkt het een disk maar is het in feite een swap space. Je kan ook een swap file definieren op een bestaande disk en dan heb je ook weer swap space. Ik zou gaan voor het toevoegen van een (virtual)disk en die aanwijzen als swap. Je hebt niet veel nodig, grofweg disk space gelijk aan je memory. Meer swap is doorgaans onnodig.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.