Swap disk

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior .Net C# Developer - Kartrekker Azure SaaS p

De internationale en innovatieve marktleider van multi tenant SaaS belasting software en services breidt wegens succes haar teams uit. Hiervoor zoeken ze nu zowel een Medior als een Senior .Net C# Developer. In deze rol bouw je de bestaande applicaties en modules uit en bouw je nieuwe modules van scratch (Microservices). Als Senior sta je daarnaast op technisch vlak aan het roer van het team en stuur je je Junior collega’s aan. Je zorgt ervoor dat je klanten niet alleen snel, maar ook gemakkelijk en transparant hun zaken kunnen organiseren. Als developer ben je key in het proces en beslis

Bekijk vacature »

Open Source Developer Engineer Ontwikkelaar

Bedrijfsomschrijving Onze klant is gevestigd in regio Breda. Ter uitbreiding zijn zij op zoek naar een ervaren Open Source Developer. Onze klant gelooft in de kracht van samenwerken en vanuit die overtuiging biedt onze klant verschillende Open Source oplossingen aan bij klanten en implementeert deze. De organisatie adviseert klanten over verschillende oplossingen op het gebied van kantoorautomatisering. Als ontwikkelaar ben je verantwoordelijk voor het doorontwikkelen en het integreren van de verschillende componenten. Hierbij ga je sowieso gebruik maken van Open Source oplossingen. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het doorontwikkelen van het hosting platform. Ben jij gek van Open Source en

Bekijk vacature »

Senior applicatieontwikkelaar

Ben jij een gedreven applicatieontwikkelaar met minimaal drie jaar werkervaring? En wil je een uitdagende baan met impact én jezelf breed ontwikkelen? Bij UPS bouw je mee aan complexe systemen die wereldwijd worden gebruikt en krijg je alle ruimte om nóg beter te worden in je vak. Dit ga je doen In een dynamisch scrumteam werk je aan de hand van processen en technologieën zoals CI/CD en DevOps aan het behalen van jullie doelen. Je bent betrokken bij alle facetten van applicatieontwikkeling: van ontwerpen en bouwen tot testen en implementeren. Je levert ontwerpen die passen bij de onderliggende frameworks en

Bekijk vacature »

Back-end Developer Python

BACKEND DEVELOPER PYTHON For an international client near Utrecht I'm currently looking for a Back-end Python Developer that has affinity with Data Science. Do you want to work with the most talented people and at the same time work for a company that is engaged in reducing the environmental impact? Then this could be one of the most challenging opportunities. The Responsibilities As a Back-end Developer in this company, you build something that matters in various product development projects, focusing for example on data processing, data storage, data science or platform billing. Product development projects can be executed both on-site

Bekijk vacature »

.NET Ontwikkelaar / ASP.NET MVC / Azure / C#

Bedrijfsomschrijving Deze organisatie is gevestigd in het hart van Brabant en wordt gezien als de één van de beste .NET development organisaties in de provincie. Dagelijks werk je hier met ruim 40 enthousiaste .NET Ontwikkelaars, verdeeld over 9 Scrum teams, aan zeer complexe backend systemen. De backend systemen staan in het teken van high-intensity en high-availabilitiy en zijn opgebouwd met onder andere: - C#; - ASP.NET MVC / ASP.NET Core; - Microservices Architectuur; - Azure; - WCF. De teams bestaan uit 3-5 ontwikkelaars, 1 of 2 vaste (technisch)testers, 1 informatie analist en een Product Owner. Je zal niet alleen schakelen

Bekijk vacature »

Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar

Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar Actief Wat ga je doen? Als Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar kom je te werken bij onze gerenommeerde klanten op projecten of opdrachten van omvang en formaat. Je bent verantwoordelijk voor het omzetten van functionele specificaties naar een technisch ontwerp, het ontwerp van programmaspecificaties voor toepassingen, de realisatie van (gewijzigde) programmaonderdelen en databestanden van toepassingen en de technische systeemtest van applicatietoepassingen. Daarnaast geef je vorm aan webpagina’s en applicaties, stel je gebruikersdocumentatie op en verleen je ondersteuning bij het oplossen van productiefouten. Tevens ben je verantwoordelijk voor het samenstellen en onderhouden van de applicatie c.q.

Bekijk vacature »

Java Developer / Overheidsinstelling / 4500

Bedrijfsomschrijving De organisatie waar je komt te werken is een semi-overheidsinstelling die zorgt voor een goede samenwerking tussen verschillende overheidsinstanties. Het is een familiaire club die gaat voor kwaliteit en langdurige relaties. Het bedrijf is gevestigd in hartje Utrecht met het Centraal Station op loopafstand en een parkeergarage naast het pand. Bij deze stabiele organisatie gaat men uit van kwaliteit hoogwaardige softwarediensten. Je zal hier als Java Developer geen projecten tegenkomen waar je uit commercieel oogpunt jouw werk zo snel mogelijk af moet leveren. Uiteraard zal je hier wel het beste uit jezelf moeten halen, maar hierbij ligt het zwaartepunt

Bekijk vacature »

.NET Developer / C# / miljarden berichten / Zorgse

Bedrijfsomschrijving werken bij een organisatie waar je met het volgende in aanraking komt: High-intensity dataverkeer, meer dan 2,7 miljard berichten per jaar; Development aan .NET applicaties die maandelijks miljoenen euro's verwerken; Salaris als developer tot bijna 70.000 euro op jaarbasis; Geen partij in de omgeving van Tilburg die zo'n complex .NET applicatielandschap heeft; Werken aan meer dan 50 diensten, verdeeld over 10 Scrum teams; Focus op o.a.: C# en ASP.NET in een Agile organisatie; Elk kwartaal een week lang verplicht met nieuwe technieken/tooling werken; Meer dan 40 ervaren .NET ontwikkelaars als collega's; Mogelijkheid om 32 of 36 uur te gaan

Bekijk vacature »

Servicedesk-medewerker

Wat ga je doen? Als servicedesk-medewerker ben jij het eerste aanspreekpunt voor de eindgebruiker. De klantvragen die jij krijgt, los je indien mogelijk direct op en registreer je in Topdesk. Wat je niet kan oplossen, zet je door naar de juiste behandelaarsgroep. Je komt te werken binnen een team waar jij samen met je collega's verantwoordelijk bent voor de dagelijkse ICT-dienstverlening binnen de organisatie. Verder houd jij je onder andere bezig met het: Analyseren van meldingen om eventuele problemen te detecteren en signaleren; Routeren van meldingen naar andere behandelaarsgroepen waar nodig; Bewaken van de voortgang van openstaande meldingen; Informeren van

Bekijk vacature »

Ervaren .NET developer gezocht, api development, .

Ben je een ervaren .NET developer en op zoek naar baan waarbij je je ook meer kunt gaan richten op architectuur? Binnen een leuke, sociale en betrokken werkomgeving? Met technieken als .NET Core en Azure? Dan zou deze baan wellicht iets voor jou kunnen zijn. Voor een organisatie in Rotterdam zijn we op zoek naar eens ervaren .NET ontwikkelaar. De organisatie bevindt zich in de financiële branche en is een van de grotere spelers in hun vakgebied. De organisatie bestaat uit circa 600 medewerkers en heeft verschillende vestigingen in Nederland. Het hoofdkantoor zit in Rotterdam en daar is ook de

Bekijk vacature »

Biztalk developer met SQL Server / .NET / 13e maan

Functieomschrijving Binnen het Scrum team ben jij de verantwoordelijke voor de integraties met andere systemen. Je weet uitstekend wat er voor nodig is om systemen met elkaar te verbinden en neem uitgebreide kennis en kunde mee van Biztalk. Je weet hoe je de koppelingen moet ontwikkelen en aanpassen om tot de juiste oplossing te komen zodat je klanten de juiste data ter beschikking krijgen. Naast uitstekende ervaring binnen Biztalk ben je ook goed bedreven binnen SQL Server en neem je ook kennis en ervaring mee van .NET. Functie-eisen - Je hebt een afgeronde HBO Informatica - Je hebt ruime ervaring

Bekijk vacature »

C# developer gezocht (distributed systems, SOA, NS

Ben je een C# developer met een oplossingsgerichte mentaliteit en op zoek naar een veelzijdige baan binnen een kleinschalig dynamisch bedrijf, waar je mee kunt denken in het groter geheel? Waar je met mensen komt te werken die betrokken zijn en een gemeenschappelijk gevoel van verantwoordelijkheid hebben? En waar je werkt aan schaalbaarheidsuitdagingen zodat jouw software grote hoeveelheden data kan verwerken? Nieuwsgierig? Lees dan verder! Voor een Rotterdams bedrijf zijn we op zoek naar een enthousiaste, en met name leergierige, full stack developer of een web developer die graag full stack wil worden. Het bedrijf biedt geavanceerde technische oplossingen die

Bekijk vacature »

Data Management Expert

Job DescriptionData Management Expert The recent developments have led to worldwide measures. Most of us are working from home and facing all sort of challenges. You most likely have to keep a lot of plates spinning and manage projects, which may remind you of your role as a Data Management Expert. We are coping with the same as you are! At Accenture Technology we are dedicated to support our Data Business community. We are open to discuss options in the near future with Accenture. Are you into Data Management technologies and daydreaming about the next step in your career? Get

Bekijk vacature »

(Junior) Software Developer Geospatial Technology

(Junior) Software Developer Geospatial Technology Are you (almost) graduated as Bachelor or Master of Science in a technical field and looking for a challenging start to your career? Are you excited to learn more about Geo-ICT, Asset Management, the Energy, Water & Telecom industry and do you have a passion for software development? The job as Junior Developer in the Energy, Water & Telecom industry offers the challenge you are looking for! Your Job as (Junior) Software Developer Geospatial Technology As Junior Developer in the Energy, Water & Telecom industry you will work in an international team on projects at

Bekijk vacature »

Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar

Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar Actief Wat ga je doen? Als Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar kom je te werken bij onze gerenommeerde klanten op projecten of opdrachten van omvang en formaat. Je bent verantwoordelijk voor het omzetten van functionele specificaties naar een technisch ontwerp, het ontwerp van programmaspecificaties voor toepassingen, de realisatie van (gewijzigde) programmaonderdelen en databestanden van toepassingen en de technische systeemtest van applicatietoepassingen. Daarnaast geef je vorm aan webpagina’s en applicaties, stel je gebruikersdocumentatie op en verleen je ondersteuning bij het oplossen van productiefouten. Tevens ben je verantwoordelijk voor het samenstellen en onderhouden van de applicatie c.q.

Bekijk vacature »
Lord Gaga

Lord Gaga

02/11/2015 13:30:40
Quote Anchor link
Hallo,

Wanneer ik voorheen bij Versio een virtual machine aanmaakte, kon ik aangeven hoe groot de swap disk moest zijn. Nu heb ik gisteren mijn virtual machine verwijderd en een nieuwe toegevoegd, maar nu kan ik de swap disk size niet meer aangeven. Volgens de helpdesk moet je dit nu zelf regelen:

"Deze kunt u nadat de VM aangemaakt is als losse disk toevoegen of via het OS zelf toevoegen. Hier zijn voldoende tutorials voor op het internet te vinden. "

Ik heb gezocht, maar ik heb niets kunnen vinden waar ik een beetje uitkom (ik ben nogal een leek op dit gebied..).

Het OS dat ik gebruik is CentOS 6.6 x64, ik heb 1024 RAM, 1 CPU Core, CPU Priority op 100%, 100 GB Primary Disk Size (wat dus volgens mij 98 GB moet worden, aangezien de Swap Disk 2 GB moet zijn, maar dit weet ik niet zeker.) en de Port Speed is 100 Mbps.

Kan iemand mij vertellen hoe ik nu, na een schone installatie, die swap disk kan toevoegen? En zit er nog een verschil tussen swap disk en swap space?

Alvast heel erg bedankt!

PHP hulp

PHP hulp

28/10/2020 17:55:32

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

02/11/2015 13:43:24

Lord Gaga

Lord Gaga

02/11/2015 13:49:14
Quote Anchor link
Dat is inderdaad 1 van de websites die ik heb gevonden, maar ik weet niet of er verschil zit tussen swap space en een swap disk, en het liefst heb ik dit gewoon ingesteld als voorheen.

John D

John D

02/11/2015 19:20:46
Quote Anchor link
Google even op "centos swap toevoegen" en je krijgt CentOS gerichte informatie.
Swap disk en swap file what's in a name?
Op OS-en met fysieke disken gebruik je bij voorkeur een aparte swap disk. Op je virtual kan je dat vast ook wel definieren en dan lijkt het een disk maar is het in feite een swap space. Je kan ook een swap file definieren op een bestaande disk en dan heb je ook weer swap space. Ik zou gaan voor het toevoegen van een (virtual)disk en die aanwijzen als swap. Je hebt niet veel nodig, grofweg disk space gelijk aan je memory. Meer swap is doorgaans onnodig.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.