switch ($_GET)

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.Net Ontwikkelaar

Dit ga je doen Het ontwerpen en ontwikkelen van software voor klanten; Het bijdragen van kennis en ervaring; Het integreren van van de software en afstemmen met klanten; Het functioneel testen van de ontwikkelde software. Hier ga je werken Voor onze relatie zijn wij momenteel op zoek naar een .Net Developer die wilt werken aan software die draait op machines wereldwijd. De organisatie produceert software voor applicaties die gebruikt worden in verschillende branches. De software wordt geleverd aan fabrikanten van verschillende robotica en machines. Als .Net ontwikkelaar ben je intern onderdeel van het team wat de applicatie omgevingen ontwikkeld en

Bekijk vacature »

iOS Developer

You will programming new and existing applications for iOS. You will work in scrum teams with developers, designers and researchers. You will contribute to the iOS Coding Guidelines. Sharing your programming skills with your colleagues in order to grow as a team. You will coach junior iOS Developers Functie-eisen Higher education or equivalent ability. 5+ years experience as an iOS Developer. Familiar with Objective-C and Swift Familiar with design guidelines of iOS. Good communication skills. Passionate in finding solutions You are a teamplayer If you are familiar with agile, that's nice too. Note: The agencies we work with are looking

Bekijk vacature »

Senior Integration Developer

Functieomschrijving As senior integration developer at Randstad Groep Nederland IT you play an integral role in innovating and optimising our processes and way of working. As we continue to move towards a more internationally connected tech environment and build new global platforms, our integration team continues to grow. You will join the APK team (Applicatie Koppelingen), consisting of business analysts, developers, a product owner and scrum master. Together you are responsible for a fundamental aspect of our applications, providing the basis for our other development teams. What will you do as senior integrations developer? As senior integrations developer you work

Bekijk vacature »

Freelance java developer / scrummaster (zzp)

Belastingdienst B/cao Startdatum inzet: 9-1-2023 Einddatum inzet: 31-12-2023 Uren per week: 36,00 Standplaats: Apeldoorn Max tarief: € 82,00 Voor onze partnerorganisatie, de Belastingdienst, zijn wij op zoek naar een Java Developer met kennis van en ervaring met de Scrum methodiek. In deze rol wordt er van je gevraagd dat je: Brede ervaring hebt als JAVA-ontwikkelaar; Weet wat er van een scrummaster wordt verwacht; Als volwaardig teamlid participeert binnen het scrumproces in je team en in de SAFe-releasetrain; Zowel zelfstandig kunt werken in een scrumteam als intensief de samenwerking zoekt met je directe collega’s en je omgeving; Samenwerkt met je collega’s

Bekijk vacature »

OSB / Middleware ontwikkelaar

TenneT is hard groeiende om haar ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven OSB / Middleware ontwikkelaar die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Als OSB / Middleware ontwikkelaar ga je aan de slag in een nieuw DevOps team. Dit team pakt de verantwoordelijkheid voor een groot deel van de OSB ontwikkelingen binnen TenneT voor zowel interne klanten, projecten en het eigen team. Aanvullend ben je

Bekijk vacature »

Freelance senior Programmeur (zzp)

Dienst Uitvoering Onderwijs Uren per week: 36,00 Standplaats: Groningen Max tarief: € 90,00 Startdatum inzet: 2-1-2023 Einddatum inzet: 1-1-2024 Wat doen we voor werk momenteel? Nieuwe applicaties: We bouwen nieuwe applicaties voor inwinnen B3/B4 scholen. Deze scholen kunnen inschrijvingen via een website aanleveren per keer of meerdere inschrijvingen via bestand. Deze inschrijvingen leggen we vast en ze kunnen ook beheerd worden. Moderniseren: Daarnaast hebben we zoals alle andere teams ook een flinke migratie voor de boeg om in de Cloud te landen. Eén applicatie (AVOID) hebben we al succesvol gemigreerd en deze draait bijna in PRD. De grootste uitdaging voor

Bekijk vacature »

Java-softwaredeveloper

Wat je gaat doen: Dit ga je doen Daar kunnen we heel kort over zijn: software ontwikkelen met de agile-/scrumteams van toonaangevende organisaties. Zoals ministeries, gemeentes, financiële instellingen en retail- en energiebedrijven. En als het bij je past, begeleid je collega-developers in het ontwikkelproces. Doordat je tijdelijk aan een opdracht werkt, doe je in korte tijd veel mooie ervaringen op en leer je nieuwe technieken en tools kennen. Je teamleden werken bijvoorbeeld met Spring, JPA/Hibernate, AJAX, REST/JSON, GIT, AWS en TDD. Het interessante is dat jij volledig in control bent en zelf kiest welke opdrachten je oppakt. Het soort rol,

Bekijk vacature »

Cloud Developer

Cloud Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

Java.Developer

Samengevat: Deze werkgever levert software oplossingen voor deze klanten. Wil jij Java programmeur zijn bij een leuk bedrijf met eigen software? Heb jij ervaring met het schrijven van schone bruikbare code? Vaste baan: Java.Developer Java Python Linux 3.100 - 4.500 Java & Django Programmeur Deze werkgever levert software oplossingen. Hierbij hebben wij een innovatief platform opgericht die het gat dicht tussen papieren print en de online wereld. Bij ons is er een fijne werksfeer. Daarnaast is er binnen het bedrijf veel kennis aanwezig en zijn de collega's graag bereid om elkaar te helpen. Zij werken voor MKB klanten. Deze werkgever

Bekijk vacature »

Belastingdienst B/cao Startdatum inzet: 9-1-2023 Einddatum inzet: 31-12-2023 Uren per week: 36,00 Standplaats: Apeldoorn Max tarief: € 82,00 Voor onze partnerorganisatie, de Belastingdienst, zijn wij op zoek naar een Java Developer met kennis van en ervaring met de Scrum methodiek. In deze rol wordt er van je gevraagd dat je: Brede ervaring hebt als JAVA-ontwikkelaar; Weet wat er van een scrummaster wordt verwacht; Als volwaardig teamlid participeert binnen het scrumproces in je team en in de SAFe-releasetrain; Zowel zelfstandig kunt werken in een scrumteam als intensief de samenwerking zoekt met je directe collega’s en je omgeving; Samenwerkt met je collega’s

Bekijk vacature »

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Due to the expansion of our technical applications team, we are looking for a front end developer. Lianne Snellenburg, Team Manager Technical Applications: “As a front end developer in my team you will work on progressive web applications (Angular, React, Vue or NodeJS) that are essential for the daily operation of the largest high-tech organizations in the Eindhoven region. You mainly come into contact with technical applications, in which setting up a software architecture also plays a role. I am looking for someone who can enjoy a beautiful graphic design and a beautiful code just as much. The opportunities at

Bekijk vacature »

Technisch Ontwikkelaar

Wil jij verantwoordelijk zijn voor de ontwikkeling van diverse projecten? Wij zoeken voor een deze organisatie een Technisch Ontwikkelaar! Jij bent vanaf de eerste ontwerpfase tot en met de start van de bouw betrokken! Dit ontwikkelende bouwbedrijf is een vooruitstrevende organisatie dat zich richt op de nieuwbouw van woningen en appartementen. De projecten variëren daarbij vanaf een tiental woningen of appartementen tot ongeveer 100+ woningen, zowel vanuit een concept als de traditionele bouw. Bij deze organisatie staat duurzaamheid, innovatie en kwaliteit hoog in het vaandel. Omdat zij ervan overtuigd zijn dat deze drie pijlers leiden tot een tevreden afnemer. De

Bekijk vacature »

Senior developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Freelance senior Programmeur (zzp)

Dienst Uitvoering Onderwijs Uren per week: 36,00 Standplaats: Groningen Max tarief: € 90,00 Startdatum inzet: 2-1-2023 Einddatum inzet: 1-1-2024 Wat doen we voor werk momenteel? Nieuwe applicaties: We bouwen nieuwe applicaties voor inwinnen B3/B4 scholen. Deze scholen kunnen inschrijvingen via een website aanleveren per keer of meerdere inschrijvingen via bestand. Deze inschrijvingen leggen we vast en ze kunnen ook beheerd worden. Moderniseren: Daarnaast hebben we zoals alle andere teams ook een flinke migratie voor de boeg om in de Cloud te landen. Eén applicatie (AVOID) hebben we al succesvol gemigreerd en deze draait bijna in PRD. De grootste uitdaging voor

Bekijk vacature »
Tim S

Tim S

04/11/2012 19:44:06
Quote Anchor link
Goedenavond,

Ik ben bezig met een website waarbij alles uit de database komt, en een simpel cms. Nu haal ik alles uit de database met if(isset($_GET['pagina'])). Wat ik graag wil is een switch met daarin de mogelijkheden van $_GET.

ik weet wel dat je een switch kan maken met $p = $_GET['pagina'], maar ik wil dus een switch waar pagina een case is.

Ik het voorbeeld wordt bij 'pagina' de normale pagina's gemaakt. Nieuws is in dit geval een speciale pagina, hiervoor heb ik ook een aparte beheer pagina.

Dus als voorbeeld:

Case 'pagina':
.....
break;

Case 'nieuws':
....
break;

Weet iemand of dit mogelijk is??

PHP hulp

PHP hulp

04/02/2023 07:25:16

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

04/11/2012 19:52:34
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
switch ($_GET['pagina']) {
    case
"index.php":
        // go to index;
        break;
    case
"about.php":
        // goto  about.php
        break;
    default:

// give 404 error;
}
?>

Wat is het probleem?

Tim S

Tim S

04/11/2012 20:05:18
Quote Anchor link
Ja hier had ik ook al aan zitten denken, maar ik vroeg me af of het mogelijk was om dit te doen:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
switch ($_GET) {

case
'nieuws':
break;

case
'gastenboek':
break;
?>

enig idee of dit kan en zo ja hoe?

Obelix Idefix

Obelix Idefix

04/11/2012 20:07:20
Quote Anchor link
Als je een kant en klare oplossing wilt: plaats een vacature.
Als je wat wilt leren: Wat houdt je tegen om het te proberen? Voorbeeld van Frank lijkt me duidelijk genoeg. Anders is met Google ook nog het nodige te vinden over dit onderwerp.

Tim S

Tim S

04/11/2012 20:18:09
Quote Anchor link
So'n grote vraag is dit nou ook niet, om voor zo iets een vacature te plaatsen vindt ik een beetje overdreven.
Ik vraag me gewoon af of dit kan, het lijkt me geen code van 20 regels. Maar ($_GET) werkt niet, misschien is de oplossing simpel en dan hoor ik dat graag!

Wouter J

Wouter J

04/11/2012 20:19:09
Quote Anchor link
Nee, kijk maar eens wat er in $_GET zit...

Tim S

Tim S

04/11/2012 20:39:07
Quote Anchor link
@wouter

Ik weet dat je normaal alleen de waarde uit de url haalt zoals een id nummer of pagina, als ik er zo over nadenk dan lijkt het mij dat $_GET alleen de waardes uit de url haalt.

Is het mogelijk of niet? Als het niet mogelijk is dan doe ik het op frank zijn manier.

Alvast bedankt!

Eddy E

Eddy E

04/11/2012 20:55:11
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
<?php
switch ($_GET['pagina']) {}
?>

inderdaad.
Maar waarom een switch?
Zeker als je alleen maar bestanden gaat includen: gewoon één (of twee) array('s) en dan in_array().

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

04/11/2012 20:55:16
Quote Anchor link
Tim $_GET is een array. Een array is een verzameling variabelen.
Ga hier eens mee aan de gang:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
<?php

// ---------------------------------------------------------------------------
// Associatieve array (dus een array met waarden die je ergens mee associeert
// ---------------------------------------------------------------------------
// declaratie van associatieve een array:

$arr = array('id' => 1, 'name' => 'Tim');
// verander items in een array. Indien het item age nog niet bestaat wordt ie aangemaakt
$arr['age'] = 26;
// idem voor birthday
$arr['birthday'] = '01-01-1985';

// lus om door alle items heen te lopen:
foreach($arr as $key => $value)
    echo $key.': '.$value.'<br/>';

// --------------------------
// normale (numerieke) array
// --------------------------
// declaratie van een array met 4 items
// een lege array declareren kan ook: $arr = array();

$arr2 = array(10, 15, 20, 25);

echo $arr2; // levert Array() (dit is dus fout)
echo $arr2[0]; //levert 10

// loop

foreach($arr2 as $key => $value)
    echo $key.': '.$value.'<br/>';

?>
Gewijzigd op 04/11/2012 21:00:43 door Frank Nietbelangrijk

Tim S

Tim S

04/11/2012 21:14:03
Quote Anchor link
Ik kijk nu alleen of er een pagina is en zo ja dan wordt de bijbehorende content uit de database gehaald en in een template geplaatst.

Dus bijv:
Code (php)
1
2
3
4
if(isset($_GET['pagina']))
    {
        $paginaid = $_GET['pagina'];
    }

het idee was om dit in een switch te zetten.

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
switch (..)
case 'pagina':
$paginaid = $_GET['pagina'];

break;

case 'nieuws':
..dan hier de bijbehoorende code

Het kan ook op de oude manier, maar ik ga wel even kijken naar de array's. Ik denk dat dit later ook nog wel van pas kan komen.

Bedankt voor de reacties!

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.