switch ($_GET)

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET Developer

Functie omschrijving Net afgestudeerd en op zoek naar een leuke baan als developer? Zoek niet verder! Ik heb een functie beschikbaar als back-end developer, bij een leuk familiebedrijf. Je gaat werken met de Microsoft stack en de technieken C# en .NET. Verder maak je gebruik van MVC en Entity framework. SQL kent ook geen geheimen voor jou. Jouw verantwoordelijkheden: Nieuwe maatwerk software bouwen; API koppelingen bouwen; Applicaties en software optimaliseren; Back-end programmeren. Een erg uitdagende functie, met veel vrijheid. Je kan meerdere dagen thuis werken en als je op kantoor werkt wordt de lunch verzorgd. Heb je interesse, reageer dan

Bekijk vacature »

Junior Front end developer

Functie Jij als developer gaat ons helpen onze producten verder te ontwikkelen en in te zetten in de markt. Op dit moment bestaat ons SaaS product uit 3 componenten die zowel los als in een pakket gekocht kunnen worden. Het gaat hier om een online kaartapplicatie, een workflow tool en een monitoring tool. Momenteel zijn wij 3 jaar geleden gestart met de ontwikkeling. De tech-stack waarmee we werken is voornamelijk Javascript, Vue.js en Python. Daarnaast gebruiken wij FaundaDB als database en werken we veel met GIS applicaties. De uitdaging die we momenteel hebben is dat we momenteel een intern team

Bekijk vacature »

Low-code developer

Functie omschrijving Heb jij altijd al een training willen volgen in het buitenland? Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Alphen ad Rijn zijn wij op zoek naar kandidaten die aan de slag willen als Low Code Developer! Beschik jij over HBO/WO nivo, bij voorkeur Informatica, maar een ander technische opleiding zoals bijv. wiskunde, natuurkunde is ook goed. Heb jij aantoonbare affiniteit met IT en ben jij gedreven, enthousiast, communicatief vaardig en klantgericht? Lees dan snel verder! Je wordt getraind tot een volwaardig Low Code Developer, het traject ziet er als volgt uit: Start 1e week januari, opleiding van 3 weken

Bekijk vacature »

Medior C# Developer

You'll build modern applications for Coolblue's back office. We have a lot of friends, and they crave well-structured data and user-friendly, task-focused applications. How do I become a Medior C# Developer at Coolblue? You regularly participate in brainstorm sessions about user experience, data, and task flow with the UX Designer, Product Owner, and Data Scientists in your team. Besides that you will create disconnected, highly congruent, and testable code that can easily be maintained and is future-proof. Want to become C# Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Working with various types of

Bekijk vacature »

Lead Front-end developer

Functie Hun huidige applicatie worden ontwikkeld in o.a. React, Redux, TypeScript. Ze werken graag met de nieuwste technieken en tooling en zoeken ook developers die hier proactief op zoek naar gaan. Als senior/lead developer ben je een kartrekker in het team. Naast het meedenken over bijvoorbeeld de architectuur of toepassing van nieuwe technieken krijg je ook veel tijd om de meer junior (front-end) developers te begeleiden. Zo kun je bijvoorbeeld 1 dag in de week met 2 collega’s bezig zijn om samen met hen te kijken naar hun ontwikkeling, doelstellingen en uiteraard de gewenste begeleiding hierin. Hiernaast sta je als

Bekijk vacature »

Senior PHP developer

Functie Als Senior PHP developer heb je een sterke mening over de architectuur van projecten en de processen binnen het team. Je bent de sparringpartner voor je Team Lead. Ook ondersteun je met jouw kennis de minder ervaren developers in jouw team. Ze werken regelmatig aan projecten vanaf scratch en dit geeft ruimte om voor nieuwe technieken te kiezen. Naast het ontwikkelen van software ben je continue bezig om ook jezelf te ontwikkelen. Ze werken met o.a.: PHP, Laravel, Doctrine, PHP Unit, Behat, React, TypeScript, (My)SQL, Postgress, Redis, ElasticSearch, Docker, Nginx, GIT flow, JIRA, AWS. Eisen • HBO werk- en

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer start jij in een development team met één Senior .NET developer en één junior .NET developer. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor het schrijven van software voor onze toonaangevende Automatiseringssystemen. Jij gaat aan de slag met de onderhoud van de kernsoftware, ondersteund de software van derden door het gebruik van onze webservices en als team zijn jullie verantwoordelijk voor het ontwikkelen van onze backend oplossingen. Wij maken op dit moment veel gebruik van .NET met ASP.NET. Komend kwartaal gaan wij wel gedeeltelijk overstappen naar .NET Core. Verder werken wij ook met SOAP, REST, JSON, HTML5, CSS3

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Developer met Laravel ervaring! Voor een groeiende werkgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een medior PHP developer met Laravel ervaring. Je gaat aan de slag met het ontwikkelen van maatwerk software voor klanten in een specifieke markt. Als PHP developer ben je samen met een gemotiveerd team van 6 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en het innoveren van informatiesystemen voor klanten in een specifieke branche. Als software developer ondersteun je complexe uitdagingen van klanten. Je brengt hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Om

Bekijk vacature »

C#.NET Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van de Back-end in .NET6 / C# en WebAPI (Focus);) Ontwikkelen van de Front-End in Nodje.js en Angular (secundair); Opstellen van een technisch ontwerp; Testen, documenteren en implementeren van de nieuwe applicatie; Verzorgen van de nazorg, na de implementatie; Het oplossen van bugs en incidenten. Hier ga je werken Als C#.NET Developer binnen deze organisatie kan jij het verschil maken. Zij werken momenteel nog met programmatuur die is ontwikkeld in C++. Hiervan gaan zij afscheid nemen zodra alle nieuwe software in C#.NET geschreven is. Een grootschalig en langdurig project. Voor hen is deze software van

Bekijk vacature »

Back end developer PHP

Functie Met een complex en uitgebreid e-commerce platform, een eigen PIM-systeem en eigen scan applicatie – krijg jij dagelijks te zien hoe jouw werk gebruikt wordt door miljoenen gebruikers. En we staan qua development pas in de startblokken, aangezien er nog meerdere projecten op de plank liggen te wachten! Ons huidige development team bestaat uit 8 programmeurs. Er wordt dagelijks gereflecteerd op geschreven code, Scrum taken en kennisdelen onderling is een must. Onze voertaal binnen ons team is Engels, dit omdat wij twee internationale collega’s hebben. Ons huidige “IT Landschap” bestaat voornamelijk uit allerlei losse onderdelen die individueel, maar ook

Bekijk vacature »

IT Infrastructuur Developer

IT Infrastructuur Developer Ben jij (bijna) klaar met je HBO studie in de richting van IT? Opzoek naar een spannende eerste baan, waar je ontzettend veel kan leren? Dan hebben wij de ultieme job voor jou! Voor een goede klant van ons in de financiële dienstverlening zijn wij opzoek naar een Junior Infrastructure Developer. Deze baan is een mooie kans om een sterke start te geven aan jouw carrière binnen de IT! De job Je werkt nauw samen met het Devops team, en zal je voornamelijk bezighouden met het automatiseren van infrastructure componenten. De componenten worden opgevraagd door het DevOps

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving In deze functie ga je werken als C# Developer. Jij gaat aan de slag met de volgende taken: Maatwerk software bouwen; Huidige softwareprojecten verder uitbouwen en optimaliseren; Ideeën van de klant omzetten naar handige oplossingen en tools; Bovenstaande doe je middels de Microsoft- stack: C#, ASP.NET en MVC/ Entity Framework. Ben je net afgestudeerd aan een HBO opleiding Informatica, aarzel dan niet om te solliciteren. Dit is namelijk de ideale startersfunctie! Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Het is van oorsprong een familiebedrijf, die gestart zijn met het bouwen van websites. Dit is door

Bekijk vacature »

PHP Developer

Als PHP Developer bij Coolblue zorg je ervoor dat onze webshops elke dag een beetje beter zijn. Wat doe je als PHP Developer bij Coolblue? Als PHP Developer werk je met andere development teams samen om onze webshop zo optimaal mogelijk te laten werken en onze klanten blij te maken. Hoewel je een PHP Developer bent, sta je open om C# of Typescript in te zetten of te leren. Ook PHP Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen pure PHP code schrijven. Samenwerken met de klantreiziger om onze klanten

Bekijk vacature »

Hands-on Solution Architect / Software Architect (

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Solution Architect / Software Architect op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je werkt samen met gedreven DevOps teams, bestaande uit frontend, backend en middleware developers, testers, UX-designers. Samen met de teams ben je continu op zoek naar de beste oplossingen voor onze klanten. Als Solution Architect onderzoek

Bekijk vacature »

C# Ontwikkelaar

In het kort Als C# .NET Core ontwikkelaar ga je binnen onze business unit Transport en Logistiek aan de slag complexe maatwerk software voor bedrijf kritische systemen binnen de technische automatisering. Denk bijvoorbeeld een IoT-oplossing voor de logistieke sector waarbij we van ruim 200.000 machines de telemetrie en events verwerken. We zijn actief in de distributielogistiek, havenlogistiek en productielogistiek. Naast C# en .NET Core maken we ook gebruik van Azure technologie. En als trotse Microsoft Gold Partner leren we graag van en met jou. Wil jij jezelf blijven ontwikkelen binnen de technische automatisering met .NET, dan gaan we deze uitdaging

Bekijk vacature »
Tim S

Tim S

04/11/2012 19:44:06
Quote Anchor link
Goedenavond,

Ik ben bezig met een website waarbij alles uit de database komt, en een simpel cms. Nu haal ik alles uit de database met if(isset($_GET['pagina'])). Wat ik graag wil is een switch met daarin de mogelijkheden van $_GET.

ik weet wel dat je een switch kan maken met $p = $_GET['pagina'], maar ik wil dus een switch waar pagina een case is.

Ik het voorbeeld wordt bij 'pagina' de normale pagina's gemaakt. Nieuws is in dit geval een speciale pagina, hiervoor heb ik ook een aparte beheer pagina.

Dus als voorbeeld:

Case 'pagina':
.....
break;

Case 'nieuws':
....
break;

Weet iemand of dit mogelijk is??
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 01:50:29
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

04/11/2012 19:52:34
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
switch ($_GET['pagina']) {
    case
"index.php":
        // go to index;
        break;
    case
"about.php":
        // goto  about.php
        break;
    default:

        // give 404 error;
}
?>


Wat is het probleem?
 
Tim S

Tim S

04/11/2012 20:05:18
Quote Anchor link
Ja hier had ik ook al aan zitten denken, maar ik vroeg me af of het mogelijk was om dit te doen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
switch ($_GET) {

case
'nieuws':
break;

case
'gastenboek':
break;
?>


enig idee of dit kan en zo ja hoe?
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

04/11/2012 20:07:20
Quote Anchor link
Als je een kant en klare oplossing wilt: plaats een vacature.
Als je wat wilt leren: Wat houdt je tegen om het te proberen? Voorbeeld van Frank lijkt me duidelijk genoeg. Anders is met Google ook nog het nodige te vinden over dit onderwerp.
 
Tim S

Tim S

04/11/2012 20:18:09
Quote Anchor link
So'n grote vraag is dit nou ook niet, om voor zo iets een vacature te plaatsen vindt ik een beetje overdreven.
Ik vraag me gewoon af of dit kan, het lijkt me geen code van 20 regels. Maar ($_GET) werkt niet, misschien is de oplossing simpel en dan hoor ik dat graag!
 
Wouter J

Wouter J

04/11/2012 20:19:09
Quote Anchor link
Nee, kijk maar eens wat er in $_GET zit...
 
Tim S

Tim S

04/11/2012 20:39:07
Quote Anchor link
@wouter

Ik weet dat je normaal alleen de waarde uit de url haalt zoals een id nummer of pagina, als ik er zo over nadenk dan lijkt het mij dat $_GET alleen de waardes uit de url haalt.

Is het mogelijk of niet? Als het niet mogelijk is dan doe ik het op frank zijn manier.

Alvast bedankt!
 
Eddy E

Eddy E

04/11/2012 20:55:11
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
switch ($_GET['pagina']) {}
?>


inderdaad.
Maar waarom een switch?
Zeker als je alleen maar bestanden gaat includen: gewoon één (of twee) array('s) en dan in_array().
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

04/11/2012 20:55:16
Quote Anchor link
Tim $_GET is een array. Een array is een verzameling variabelen.
Ga hier eens mee aan de gang:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
<?php

// ---------------------------------------------------------------------------
// Associatieve array (dus een array met waarden die je ergens mee associeert
// ---------------------------------------------------------------------------
// declaratie van associatieve een array:

$arr = array('id' => 1, 'name' => 'Tim');
// verander items in een array. Indien het item age nog niet bestaat wordt ie aangemaakt
$arr['age'] = 26;
// idem voor birthday
$arr['birthday'] = '01-01-1985';

// lus om door alle items heen te lopen:
foreach($arr as $key => $value)
    echo $key.': '.$value.'<br/>';



// --------------------------
// normale (numerieke) array
// --------------------------
// declaratie van een array met 4 items
// een lege array declareren kan ook: $arr = array();

$arr2 = array(10, 15, 20, 25);

echo $arr2; // levert Array() (dit is dus fout)
echo $arr2[0]; //levert 10

// loop

foreach($arr2 as $key => $value)
    echo $key.': '.$value.'<br/>';

?>
Gewijzigd op 04/11/2012 21:00:43 door Frank Nietbelangrijk
 
Tim S

Tim S

04/11/2012 21:14:03
Quote Anchor link
Ik kijk nu alleen of er een pagina is en zo ja dan wordt de bijbehorende content uit de database gehaald en in een template geplaatst.

Dus bijv:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
if(isset($_GET['pagina']))
    {
        $paginaid = $_GET['pagina'];
    }


het idee was om dit in een switch te zetten.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
switch (..)
case 'pagina':
$paginaid = $_GET['pagina'];
    
break;

case 'nieuws':
..dan hier de bijbehoorende code


Het kan ook op de oude manier, maar ik ga wel even kijken naar de array's. Ik denk dat dit later ook nog wel van pas kan komen.

Bedankt voor de reacties!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.