[taal] koppelteken?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Angular/TypeScript developer gezocht voor innovati

Functieomschrijving In de functie van Front-end developer werk je samen in een team volgens Scrum/Agile. Op de Front-end ontwikkel je actief mee aan de wekelijkse sprints. Soms doe je dat alleen met je team maar ook kan het zo zijn dat de klant live meekijkt naar de geweldige software die jij en je team hebben afgeleverd. Jij werkt hier op de Front-end met Angular/Typescript en daarnaast vindt er veel testing plaats met Jasmine, Jest of Cypress. In het team is er veel ruimte voor je eigen inbreng en kun je veel van elkaar leren. Samen weet je meer dan 1

Bekijk vacature »

.NET developer / C# / Azure / Zorg

Functieomschrijving Ben jij een .NET Developer met minimaal 2-3 jaar ervaring en ben je toe aan de volgende stap in je carrière? Wil jij werken op het hoogste niveau en aan de slag gaan bij de .NET ontwikkel organisatie van Brabant? Dan is deze functie perfect voor jou! Programmeren van high-availability en high-security applicaties in C#; Samen met je teamgenoten nieuwe applicaties/diensten ontwikkelen in .NET; Overleggen met de informatie analisten en testers; Ontwikkelen van webservices (WCF); 20% van je tijd besteden aan innovatie; Deelnemen aan projecten om nieuwe ketenpartijen toe te voegen; Bouwen van unit testen. Functie-eisen Beschikt over HBO/WO

Bekijk vacature »

Sitecore Developer/ .Net Developer/ Web developmen

Functieomschrijving Ben jij een developer die graag werkt aan een cruciaal platform? Schroom jij het niet om jouw brede skillset in te zetten om verbeterslagen aan te dragen en uit te voeren? Lees dan snel verder! Bouwen van nieuwe functionaliteiten (40%) Door ontwikkelen van het complexe consumenten platform (25%) Bugfixing (20%) Testen van (jouw) code, handmatig-, unit-, integratie- en browser tests (15%) Functie-eisen Minimaal een MBO-diploma met HBO werk- en denk niveau; Minimaal 3 a 5 ervaring als .NET developer; Ervaring met C# en ASP.NET ; Ervaring met webapplicaties; Ervaring binnen een SCRUM/Agile omgeving; Inzicht in Front-end technieken en hoe

Bekijk vacature »

FullStack Webdeveloper (R&D Department)

Trinamics FullStack Webdeveloper (R&D Department) – DELFT C# / DotNET / HTML / CSS / Javascript / Angular / Delft Introduction Our client, a international company is looking for a Software Engineer with a great passion for software and affinity with Geology is a pre. The company, located in Delft, is a multinational with different offices throughout the world. The department you will be working for is specialized in the Geology systems. Mainly focused on Geotechnical, 3D Data and Rail infra structures. They have more then 60 offices world wide, for this position the office in Rotterdam will be your

Bekijk vacature »

Senior iOS Developer vacature

Je bent innovatief. Je bent creatief. Jij gaat voor een topbaan. Mobile apps ontwerpen, uitwerken en realiseren, dat is jouw passie! Met grote toewijding richt jij je dan ook op een app waarmee consumenten met een gezichtsscan betalen. Of je stort je je op een app die de temperatuur in huis op afstand kan regelen. Het spreekt voor zich dat jouw apps top of the bill zijn als het gaat om gebruiksvriendelijkheid en veiligheid. Ze hebben impact. Je voelt je als een vis in het water in een iOS-omgeving maar, veelzijdig als je bent, kun je ook met andere platforms

Bekijk vacature »

Search & Navigation Engineer

Vacancy: Search & Navigation Engineer Looking to work in an international company with more than 35 different nationalities where collaboration and innovative ideas are key to drive future success? Seeking a role where you can add value and have the opportunity to develop and grow? Office Depot Europe has an exciting opportunity for a Search & Navigation Engineer to join our European headquarters in Venlo, the Netherlands. The role is a fulltime, permanent position offering an excellent salary and benefits package. Your role as a Search & Navigation Engineer As the Search & Navigation Engineer you provide tactical and / or operational guidance

Bekijk vacature »

SAP Solution Integrity Analyst (Operations) TCC

Cargill Position Purpose & Summary The Solution Integrity Analyst is a member of the Center-Led SAP Applications team, supporting the TCC instance of the SAP portfolio and will be working in a highly dynamic, fast changing, and fluid work environment. This position will work closely with other Global IT teams in a collaborative, cross-functional environment, to ensure SAP technology-enabled solutions and services meet the needs of the organization, with a focus on maintaining and protecting the instance blueprint in the area of responsibility by the means of understanding and dispositioning all identified Solution gaps providing solution direction for approved Solution

Bekijk vacature »

Back-end PHP Developer / Maatschappelijk betrokken

Functieomschrijving Ben jij een developer die de volgende stap in zijn carrière wilt maken? Wijk jij niet uit voor precisie werk in een open en informele omgeving? Lees dan snel verder en reageer! Her- en uitbouwen van het inhouse softwareplatform dmv PHP; Onderhouden van bovengenoemd platform in PHP; Sparren met het team; Meedenken over nieuwe functionaliteiten, security etc; Jouw input leveren aan het proces door op de hoogte te blijven van nieuwe ontwikkelingen etc. Functie-eisen Afgeronde HBO of WO opleiding, liefst in de richting van Informatica; Je hebt minimaal 3 jaar ervaring als PHP Developer; Je hebt ervaring met object

Bekijk vacature »

Software Developer / C# / industriële automat

Functieomschrijving Heb jij al de nodige ervaring als Software Developer, voornamelijk met C#? Ligt jouw passie binnen de industriële automatisering en werk je graag aan uitdagende projecten op veelal één locatie? Dan is dit een vacature voor jou! Je werkt aan diverse innovatieve software projecten voor klanten van de organisatie, gericht op automatisering binnen de industrie; Je focus ligt op software development met C#; Je werkt met MES systemen; Je richt je tevens op het configureren van software en het begeleiden van implementaties; Je adviseert de organisatie op jouw vakgebied. Functie-eisen HBO werk- en denkniveau; Minimaal 3 jaar werkervaring als

Bekijk vacature »

Senior .NET developer gezocht die graag in de zorg

Functieomschrijving Wil jij als .NET Developer als kartrekker in een Scrum team fungeren en je helemaal uitleven in de backend met C#? Krijg jij een grotere kick van high-security en high-availability dan van een gelikte frontend? Dan past deze functie jou perfect! Programmeren van high-availability en high-security applicaties in ASP.NET en C#; Samen met je teamgenoten nieuwe applicaties/diensten ontwikkelen in .NET; Overleggen met de informatie analisten en testers; Ontwikkelen van webservices (WCF); 20% van je tijd besteden aan innovatie; Deelnemen aan projecten om nieuwe ketenpartijen toe te voegen; Bouwen van unit testen; Deelnemen aan Scrummeetings. Functie-eisen Beschikt over HBO/WO werk-

Bekijk vacature »

Full Stack .NET Developer / Angular 8 / Amsterdam

Functieomschrijving Ben jij de Full Stack .NET developer die graag in de regio Amsterdam aan de slag gaat om vanaf scratch nieuwe features te ontwikkelen? Wil jij een verbindende rol spelen tussen business en IT? Ga jij graag aan de slag bij een grote Noord-Europese financiële organisatie met meerdere thuismarkten? Lees dan snel verder! Als developer nieuwe gave features ontwikkelen; Werken met technieken als C#, Angular 8 en Javascript,; Maken van technische keuzes en beslissingen over de architectuur; Junior collega's coachen; Initiatief nemen voor nieuwe technische mogelijkheden; Je bent een belangrijke schakel - en vindt het leuk - om te

Bekijk vacature »

Data Analyst

Job Summary Following a successful funding round and the signing of a number of large, high profile clients in Europe and the US, we are seeking a talented data analyst to join our team. You will play a key role in product development, implementation, and management of customers’ dashboards and reports. You will report directly to the CTO and work closely with back-end developers, product managers, and customers. As the company grows you will have the opportunity to rise to a senior product manager role and manage your own team of product developers and analysts. Who We Are Intrava is

Bekijk vacature »

Tijdelijk: K2 programmeur

Functieomschrijving Heb jij ervaring als K2 programmeur? Ben je momenteel voor een half jaar beschikbaar en kijk je uit naar een opdracht met een groot maatschappelijk aspect? Neem dan contact met mij op! Het automatiseren van de workflows door middel van K2; Het inrichten van het nieuwe platform; Het maken van de juiste koppelingen met onderliggende systemen, waaronder Sharepoint; Het inrichten van de OTAP straat. Functie-eisen Je hebt ervaring met het programmeren in K2; Je bent communicatief vaardig en een echte aanpakker; Je gaat bewust om grote datastromen. Nederland Leiden Bedrijfsomschrijving Voor een organisatie in de regio Leiden met een

Bekijk vacature »

High Tech Software Developer C# (Mathematics, Algo

Software Developer C# High Tech Organization Are you challenged by delivering solutions to complex engineering problems in a multi-disciplinary team-effort? Do you enjoy capitalizing on .NET software technology in an Agile development context to create solutions that our customers appreciate? Would you like to contribute to the world’s most advanced chip production metrology equipment? Then read on! For our client, a fast dynamic technical company delivering high value machines, we are looking for C# Software Engineers. Job Description Within business line Applications, software groups address the area of complex machine control software. You will be end-to-end responsible for realization of

Bekijk vacature »

Software Developer / PHP

Functieomschrijving Werk jij graag in een vooruitstrevende en groeiende organisatie aan een eigen ontwikkeld platform dat door steeds meer bedrijven in Nederland gebruikt wordt? Ligt jouw passie bij software development en heb jij ervaring met PHP? Dan zijn wij op zoek naar jou voor dit bedrijf in regio Eindhoven! Je werkt samen met het ontwikkelteam aan de ontwikkeling van het platform, o.a. met Symfony, Docker, API's en Git; Je denkt mee over verbeteringen, doorontwikkeling en schaalbaarheid van het platform; Je werkt in sprints van twee weken; Je spreekt met diverse betrokkenen om samen een optimaal product neer te zetten. Functie-eisen

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Ozzie PHP

Ozzie PHP

29/12/2014 22:15:33
Quote Anchor link
Hey guys,

Als je een uploader hebt om afbeeldingen te uploaden, schrijf je dan "afbeelding uploader" of "afbeelding-uploader". De eerste variant is de variant die ik het meeste tegenkom als ik zoek op Internet. Desalniettemin zou ik denken dat er een koppelteken tussen hoort te staan omdat het anders om 2 losse woorden gaat, namelijk een afbeelding en een uploader. Wie weet het antwoord? Met of zonder koppelteken?

PHP hulp

PHP hulp

06/04/2020 15:49:56

Wouter J

Wouter J

29/12/2014 22:57:56
Quote Anchor link
De versie met het koppelteken is in elk geval fout, aangezien het koppelteken alleen wordt gebruikt wanneer het voor problemen zorgt als de woorden aan elkaar geschreven staan. Dat is hier niet het geval: afbeeldinguploader

Dan krijg je al snel door dat dit heel apart is en het dus "afbeelding uploader" moet zijn. (ik zit te twijfelen of het niet "afbeeldings uploader" is)

Dat het 2 woorden zijn komt heel vaak voor. "Ozzie's huis", dan heb je "Ozzie" en "huis". :)

Ozzie PHP

Ozzie PHP

29/12/2014 23:02:05
Quote Anchor link
Wouter ... weet je dat zeker. Bekijk dit voorbeeld:

Ik heb een afbeelding uploader.

Dat klopt volgens mij niet?? Op de een of andere manier moet blijken dat het bij elkaar hoort. Dan zou het eerder afbeeldinguploader aan elkaar zijn denk ik. Maar geeft dat geen leesproblemen?

Ozzie's huis is volgens mij Engels. Op z'n Nederlands is het Ozzies huis, Wouters fiets. Toch? :-s

Lord Gaga

Lord Gaga

30/12/2014 01:20:36
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 29/12/2014 23:02:05:
Ozzie's huis is volgens mij Engels. Op z'n Nederlands is het Ozzies huis, Wouters fiets. Toch? :-s

Net andersom. :P

In het Nederlands is het Ozzie's huis en in het Engels Ozzies huis.
Zou je in het Engels Ozzie's huis schrijven, dan zou dat betekenen Ozzie is huis.
Gewijzigd op 30/12/2014 01:20:59 door Lord Gaga

Ozzie PHP

Ozzie PHP

30/12/2014 05:19:01

Ivo P

Ivo P

30/12/2014 13:54:18
Quote Anchor link
Terug naar "afbeelding uploader"

In het Nederlands kunnen niet 2 zelfstandignaamwoorden achter elkaar staan.

"afbeelding uploader" is dus sowieso fout.

Koppelteken is niet van toepassing, omdat er geen sprake is van verwarring in de uitspraak, of een afkorting en een woord.

Het verhaal over Ozzie's Huis is hier niet van toepassing.
Dat gaat over een huis dat toevallig van Ozzie is. (los van het verhaal over de ' daarbij)

Als het een blauw huis was, dan zijn het inderdaad ook 2 woorden: een blauw huis. Maar dan is blauw een eigenschap van het huis.

Gaat het om een kaartenhuis, dan is het 1 woord: een huis van een bepaald type.
uploader is een "machine" een afbeeldingsuploader is een machine van het type dat afbeeldingen uploadt.

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

30/12/2014 13:56:01
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 29/12/2014 22:15:33:
Als je een uploader hebt om afbeeldingen te uploaden, schrijf je dan "afbeelding uploader" of "afbeelding-uploader".
Geen van beide, eigenlijk. In het Nederlands schrijven we zoveel mogelijk aaneen: afbeeldinguploader als tweeledige samenstelling, afbeeldinguploaderknop als drieledige samenstelling en zelfs afbeeldinguploaderknopkleur als vierledige samenstelling. Omwille van de leesbaarheid kun je beter de woordvolgorde omgooien: de kleur van de knop voor het uploaden van afbeeldingen is weliswaar veel langer maar duidelijker.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

30/12/2014 16:39:40
Quote Anchor link
Bedankt heren! Afbeeldinguploaderknopkleur zal ik onthouden voor Scrabble ;)

Willem vp

Willem vp

30/12/2014 17:44:28
Quote Anchor link
> "afbeelding uploader" is dus sowieso fout.

Het is niet "sowieso fout", maar het betekent iets anders, namelijk: afbeelding van een uploader.

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

30/12/2014 17:49:45
Quote Anchor link
Sowieso is überhaupt al Duits.

Ivo P

Ivo P

30/12/2014 18:03:46
Quote Anchor link
Germanisme, of leenwoord?

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

30/12/2014 18:16:26
Quote Anchor link
Het succes van überhaupt en sowieso is wellicht toe te schrijven aan de nogal vage betekenis.
Dat is dus een nietszeggend leenwoord dat wordt geleend om vooral iets niet te hoeven zeggen.

Lord Gaga

Lord Gaga

30/12/2014 18:17:01
Quote Anchor link

Natuurlijk, stom van me. Excuus. :x

Ivo P

Ivo P

30/12/2014 18:38:29
Quote Anchor link
Ik heb sowieso niet zo'n moeite met dat woord. Of überhaupt met het gebruik van Duitse woorden. Maar heb danook een tijd lang in Duitsland gewoond.

In het grensgebied waar ik nu woon (aan de NL-kant) hoor je sowieso al meer buitenlandse invloeden. Hetzij Duits, hetzij Frans, hetzij Vlaams....

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

30/12/2014 19:01:26
Quote Anchor link
Quote:
3) Daarbij doet het er helemaal niet toe met wie je het doet en of je het überhaupt doet. ('eigenlijk')

Nou ................

Als de knop bedoeld is om (eventueel) meerdere afbeeldingen te kunnen uploaden is het afbeeldingenuploaderknop

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

30/12/2014 19:06:23
Quote Anchor link
Klopt, het is sinds de laatste spellingherziening ook altijd hondenhok, zelfs voor één hond, en altijd pannenkoekenhuis, zelfs bij één koek in één pan.
Gewijzigd op 30/12/2014 19:10:25 door Ward van der Put

Pipo Clown

Pipo Clown

30/12/2014 19:15:34
Quote Anchor link
Ik vraag mij oprecht af wat dit in hemelsnaam met PHP te maken heeft.

Het lijkt mij toch dat dit ergens in de koffiehoek thuis hoort in plaats van tussen de serieuze PHP-vragen

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

30/12/2014 19:20:04
Quote Anchor link
De juiste naamgeving van een afbeedinguploader / afbeeldingsuploader / afbeeldingenuploader lijkt mij wel iets dat hoort bij interaction design (IxD) in de forumrubriek Communicatie & teksten.

Eddy E

Eddy E

30/12/2014 20:09:55
Quote Anchor link
Uploader is dan ook geen nederlands, als staat het wel in de Van Dale.
Afbeeldingstoevoeger is dan ook 'nederlandser', maar niet duidelijker.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

31/12/2014 12:51:33
Quote Anchor link
>> Het lijkt mij toch dat dit ergens in de koffiehoek thuis hoort in plaats van tussen de serieuze PHP-vragen

Het is een taal gerelateerde vraag die ik daarom ook in de desbetreffende rubriek heb geplaatst.

>> Uploader is dan ook geen nederlands, als staat het wel in de Van Dale.

Ik wist niet dat het in de Van Dale stond. Het staat in ieder geval niet in de gratis online versie. Op zich vind ik het wel jammer dat er (nog) geen mooi Nederlands woord bestaat ter vervanging van uploaden.

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

31/12/2014 12:58:59
Quote Anchor link
Fraai is anders, maar sommigen gebruiken het Nederlandse omhoogladen.
Dat werkwoord lijkt op het Duitse hochladen, dat volgens mij veel frequenter wordt gebruikt.

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.