[taal] koppelteken?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Freelance JAVA / C# Developer

Functieomschrijving Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Voor een opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar ervaren JAVA of C# Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid

Bekijk vacature »

Front-End React Developer

Als Front-End React Developer verbeter je de user experience van onze eigen webapplicaties voor onze collega's binnen Coolblue. Wat doe je als Front-End React Developer bij Coolblue? Als Front-end React Developer werk je aan de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten met React.js. Je vindt het leuk om samen te werken met de UX designer om stories op te pakken. Daarnaast ben je trots op je werk en verwelkomt alle feedback. Ook Front-end React Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen Verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop

Bekijk vacature »

PHP Developer (junior functie)

Functie omschrijving Ben jij een starter en wil je werken bij een jong en leuk bedrijf? Lees dan verder! Wij zijn op zoek naar een PHP Developer binnen een junior functie. Binnen dit bedrijf gaat het om persoonlijke aandacht en ontwikkeling! Je komt te werken voor een leuk communicatiebureau die alles op het gebied van online en offline communicatie doet. Dit doen zij voor verschillende branches, waardoor je aan diverse soorten projecten mag werken, dit maakt deze baan erg leuk! Daarbij werk je aan een door hun zelf ontwikkeld framework welke goed leesbaar is. Je maakt voor bedrijven op maat

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Ervaren Magento developer gezocht!

Functie Je komt te werken in een zelfsturend team waarin vertrouwen voorop staat en inbreng en ideeën worden gewaardeerd. Ook staat innovatie centraal. Ze bieden jou de mogelijkheid om jezelf door te ontwikkelen. Denk hierbij aan cursussen en een persoonlijk ontwikkelplan. Je komt terecht in het team van momenteel 4 (ervaren) collega’s en zal meewerken aan de doorontwikkeling en nieuwbouw van de Magento platformen van meerdere opdrachtgevers volgens Agile/Scrum. Denk hierbij aan nieuwe functionaliteiten, UX en koppelingen met verschillende back-end systemen. Als ervaren developer zul je hiernaast ook andere developers assisteren en waar nodig de leiding nemen in het project.

Bekijk vacature »

Medior .NET developer

Functie Jij gaat als Medior .NET ontwikkelaar aan de slag in ons scrumteam met 6 developers die gepassioneerd en actief bezig zijn om onze spelers kwalitatieve en mooie spelervaringen aan te bieden. Als medior .NET developer ga jij werken aan een technisch hoogwaardig platform welke bezoekerspieken verwerkt van tienduizenden tot honderdduizenden gebruikers per minuut! Ons scrumteam werkt in drie wekelijkse sprints en wij beginnen iedere ochtend met een stand-up. Jij werkt bij ons met C# .NET, .NET Core, React.JS, Xamarin, Azure, Docker en Kubernetes. Wij hechten enorm veel waarde aan het leveren van hoogwaardige en kwalitatieve code. Zodra jij de

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Jij als front end developer gaat werken binnen de teams van onze klant, uiteraard met alle moderne technieken. Opdrachten worden echt gericht op jouw leerdoelen en jouw behoeftes. Wij hebben een omgeving gecreëerd waarin je echt jezelf kan zijn en waar echt gekeken wordt naar jouw voorkeuren. Maak je een fout? Geen probleem, leer ervan en dan ga weer door. Door de variëteit aan werk kun je in verschillende omgevingen een kijkje nemen en dus jezelf snel ontwikkelen. Eisen Je bent communicatief vaardig en houdt van een dynamische omgeving Je hebt HBO werk- en denkniveau Je hebt gedegen kennis

Bekijk vacature »

C# Developer

Dit ga je doen Je gaat aan de slag in het websites team of portals team waarin je je bezighoudt met concept & design, implementatie en ook een stukje bugfixing en onderhoud; Je werkt met je team volgens de Scrum werkwijze; Zo adviseer je ook de PO & Scrum Master over de technische architectuur, koppelingen en integratie met externe systemen en API’s; Je blijft op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en trends op het gebied van C# / .NET en deelt deze kennis binnen de organisatie. Hier ga je werken Onze klant is een internationale organisatie gevestigd in de

Bekijk vacature »

PHP developer - Digital Agency

Functie Het team telt momenteel 20 collega’s, bestaande uit developers (front- en backend) en het operations team, waaronder ook het management en twee scrum masters vallen. Ze zijn op zoek naar een PHP developer die in staat is zelfstandig te werken. Je komt te werken in één van de drie scrumteams en gaat aan de slag met een project voor de klant. Het fijne hieraan is dat je wel afwisseling hebt qua werk, maar tegelijkertijd doorlopend werkt voor bestaande klanten. Hierdoor krijg je ook de kans om echt de diepte in te gaan en innovatieve technische oplossingen neer te zetten.

Bekijk vacature »

Junior/medior Back end developer PHP, Laravel

Functie Jij als ontwikkelaar komt te werken in een team bestaande uit 4 back end programmeurs, 2 vormgevers/ Front end developers en een online marketeer. Qua persoonlijkheden is het team erg gevarieerd van sportfanaten tot gameliefhebbers en Golfers. Een ding heeft iedereen hier gemeen; Passie voor goede code. In jouw rol zul je voor veel van je tijd je bezig houden met het ontwikkelen van maatwerk features en applicaties. Daarnaast hebben wij op aanvraag ook wel eens een website of onderhoudsklusje, die opgepakt moet worden en hier ben jij ook niet vies van. Jij als full stack developer zult dus

Bekijk vacature »

Gezocht: .Net ontwikkelaars met een maatschappelij

Bedrijfsomschrijving Zoek jij als medior .Net ontwikkelaar een inspirerende werkplek bij een bedrijf met maatschappelijk verantwoordelijkheidsgevoel? Dan is deze vacature je op het lijf geschreven. De organisatie bestaat ruim 20 jaar en ze ontwikkelen in house applicaties waarmee de zorgsector enorm mee gebaat is. Jouw applicaties worden gebruikt door duizenden gebruikers waardoor je echt een waardevolle bijdrage kan leveren aan de maatschappij. Het bedrijf is zeer innovatief en vindt een goede werk/privé balans belangrijk. Je krijgt alle mogelijkheden om jezelf verder te ontwikkelen, je werktijden in te delen en daarnaast is het ook mogelijk om deels thuis te werken. Het

Bekijk vacature »

Software Developer PHP JavaScript Python HBO SQL

Samengevat: Wij zijn een softwarebedrijf voor Autodealers. Ben jij een Medior of Senior Software Developer? Heb je ervaring met PHP, JavaScript of Python? Vaste baan: Java.Developer Software HBO €3.000 - €5.200 Bij ons op de werkvloer is er een positieve en informele sfeer. Naast een goede begeleiding en een enthousiaste klantenkring biedt deze werkgever een prettige omgeving met zeer afwisselende werkzaamheden. Houd jij van aanpakken en denk je dat je deze uitdaging aankunt? Dan zoeken wij jou! Zij werken voor grote klanten. Zij doen omvangrijke projecten die we bij deze werkgever op kantoor realiseren (geen detachering). Zij werken met state-of-the-art

Bekijk vacature »

In-house .NET software developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een uitdagende in-house development functie? Maak jij graag hét verschil m.b.t. interne automatisering? Haal jij energie uit het automatiseren van processen voor je eigen collega's? Dan hebben wij de perfecte vacature voor je! Voor een gezellig Brabants familiebedrijf, zijn wij op zoek naar een .NET software developer. Je gaat in deze zelfstandige functie werken aan de ontwikkeling van eigen applicaties & en het koppelen van deze applicaties aan de ingekocht software. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Het management team signaleert behoeftes vanuit de business. Vervolgens worden deze behoeftes uitgewerkt en geprioriteerd.

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

Software developer (Python)

Functie Je komt te werken in het IT-team bestaande uit de Lead developer en 4 (medior/senior) developers. Gezamenlijk werken jullie aan de verbetering en uitbreiding van de software. Binnen het development team is er veel vrijheid en zelfstandigheid, zonder dat ze hiermee afdoen aan de kwaliteit. Zo hebben ze elke ochtend een korte stand-up (10:00 uur) en houden ze zo nu en dan pair-programming sessies. Ook is er een hele professionele ontwikkelcyclus waarbij code altijd eerst door een collega wordt getest voordat het naar deployement gaat. Je hebt in je werk oog voor kwaliteit, risico’s en het klantbelang. Communicatie met

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Ozzie PHP

Ozzie PHP

29/12/2014 22:15:33
Quote Anchor link
Hey guys,

Als je een uploader hebt om afbeeldingen te uploaden, schrijf je dan "afbeelding uploader" of "afbeelding-uploader". De eerste variant is de variant die ik het meeste tegenkom als ik zoek op Internet. Desalniettemin zou ik denken dat er een koppelteken tussen hoort te staan omdat het anders om 2 losse woorden gaat, namelijk een afbeelding en een uploader. Wie weet het antwoord? Met of zonder koppelteken?
 
PHP hulp

PHP hulp

19/03/2024 09:02:23
 
Wouter J

Wouter J

29/12/2014 22:57:56
Quote Anchor link
De versie met het koppelteken is in elk geval fout, aangezien het koppelteken alleen wordt gebruikt wanneer het voor problemen zorgt als de woorden aan elkaar geschreven staan. Dat is hier niet het geval: afbeeldinguploader

Dan krijg je al snel door dat dit heel apart is en het dus "afbeelding uploader" moet zijn. (ik zit te twijfelen of het niet "afbeeldings uploader" is)

Dat het 2 woorden zijn komt heel vaak voor. "Ozzie's huis", dan heb je "Ozzie" en "huis". :)
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

29/12/2014 23:02:05
Quote Anchor link
Wouter ... weet je dat zeker. Bekijk dit voorbeeld:

Ik heb een afbeelding uploader.

Dat klopt volgens mij niet?? Op de een of andere manier moet blijken dat het bij elkaar hoort. Dan zou het eerder afbeeldinguploader aan elkaar zijn denk ik. Maar geeft dat geen leesproblemen?

Ozzie's huis is volgens mij Engels. Op z'n Nederlands is het Ozzies huis, Wouters fiets. Toch? :-s
 
Lord Gaga

Lord Gaga

30/12/2014 01:20:36
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 29/12/2014 23:02:05:
Ozzie's huis is volgens mij Engels. Op z'n Nederlands is het Ozzies huis, Wouters fiets. Toch? :-s


Net andersom. :P

In het Nederlands is het Ozzie's huis en in het Engels Ozzies huis.
Zou je in het Engels Ozzie's huis schrijven, dan zou dat betekenen Ozzie is huis.
Gewijzigd op 30/12/2014 01:20:59 door Lord Gaga
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

30/12/2014 05:19:01
 
Ivo P

Ivo P

30/12/2014 13:54:18
Quote Anchor link
Terug naar "afbeelding uploader"

In het Nederlands kunnen niet 2 zelfstandignaamwoorden achter elkaar staan.

"afbeelding uploader" is dus sowieso fout.

Koppelteken is niet van toepassing, omdat er geen sprake is van verwarring in de uitspraak, of een afkorting en een woord.

Het verhaal over Ozzie's Huis is hier niet van toepassing.
Dat gaat over een huis dat toevallig van Ozzie is. (los van het verhaal over de ' daarbij)

Als het een blauw huis was, dan zijn het inderdaad ook 2 woorden: een blauw huis. Maar dan is blauw een eigenschap van het huis.

Gaat het om een kaartenhuis, dan is het 1 woord: een huis van een bepaald type.
uploader is een "machine" een afbeeldingsuploader is een machine van het type dat afbeeldingen uploadt.
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

30/12/2014 13:56:01
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 29/12/2014 22:15:33:
Als je een uploader hebt om afbeeldingen te uploaden, schrijf je dan "afbeelding uploader" of "afbeelding-uploader".
Geen van beide, eigenlijk. In het Nederlands schrijven we zoveel mogelijk aaneen: afbeeldinguploader als tweeledige samenstelling, afbeeldinguploaderknop als drieledige samenstelling en zelfs afbeeldinguploaderknopkleur als vierledige samenstelling. Omwille van de leesbaarheid kun je beter de woordvolgorde omgooien: de kleur van de knop voor het uploaden van afbeeldingen is weliswaar veel langer maar duidelijker.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

30/12/2014 16:39:40
Quote Anchor link
Bedankt heren! Afbeeldinguploaderknopkleur zal ik onthouden voor Scrabble ;)
 
Willem vp

Willem vp

30/12/2014 17:44:28
Quote Anchor link
> "afbeelding uploader" is dus sowieso fout.

Het is niet "sowieso fout", maar het betekent iets anders, namelijk: afbeelding van een uploader.
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

30/12/2014 17:49:45
Quote Anchor link
Sowieso is überhaupt al Duits.
 
Ivo P

Ivo P

30/12/2014 18:03:46
Quote Anchor link
Germanisme, of leenwoord?
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

30/12/2014 18:16:26
Quote Anchor link
Het succes van überhaupt en sowieso is wellicht toe te schrijven aan de nogal vage betekenis.
Dat is dus een nietszeggend leenwoord dat wordt geleend om vooral iets niet te hoeven zeggen.
 
Lord Gaga

Lord Gaga

30/12/2014 18:17:01
Quote Anchor link


Natuurlijk, stom van me. Excuus. :x
 
Ivo P

Ivo P

30/12/2014 18:38:29
Quote Anchor link
Ik heb sowieso niet zo'n moeite met dat woord. Of überhaupt met het gebruik van Duitse woorden. Maar heb danook een tijd lang in Duitsland gewoond.

In het grensgebied waar ik nu woon (aan de NL-kant) hoor je sowieso al meer buitenlandse invloeden. Hetzij Duits, hetzij Frans, hetzij Vlaams....
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

30/12/2014 19:01:26
Quote Anchor link
Quote:
3) Daarbij doet het er helemaal niet toe met wie je het doet en of je het überhaupt doet. ('eigenlijk')

Nou ................

Als de knop bedoeld is om (eventueel) meerdere afbeeldingen te kunnen uploaden is het afbeeldingenuploaderknop
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

30/12/2014 19:06:23
Quote Anchor link
Klopt, het is sinds de laatste spellingherziening ook altijd hondenhok, zelfs voor één hond, en altijd pannenkoekenhuis, zelfs bij één koek in één pan.
Gewijzigd op 30/12/2014 19:10:25 door Ward van der Put
 
Pipo Clown

Pipo Clown

30/12/2014 19:15:34
Quote Anchor link
Ik vraag mij oprecht af wat dit in hemelsnaam met PHP te maken heeft.

Het lijkt mij toch dat dit ergens in de koffiehoek thuis hoort in plaats van tussen de serieuze PHP-vragen
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

30/12/2014 19:20:04
Quote Anchor link
De juiste naamgeving van een afbeedinguploader / afbeeldingsuploader / afbeeldingenuploader lijkt mij wel iets dat hoort bij interaction design (IxD) in de forumrubriek Communicatie & teksten.
 
Eddy E

Eddy E

30/12/2014 20:09:55
Quote Anchor link
Uploader is dan ook geen nederlands, als staat het wel in de Van Dale.
Afbeeldingstoevoeger is dan ook 'nederlandser', maar niet duidelijker.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

31/12/2014 12:51:33
Quote Anchor link
>> Het lijkt mij toch dat dit ergens in de koffiehoek thuis hoort in plaats van tussen de serieuze PHP-vragen

Het is een taal gerelateerde vraag die ik daarom ook in de desbetreffende rubriek heb geplaatst.

>> Uploader is dan ook geen nederlands, als staat het wel in de Van Dale.

Ik wist niet dat het in de Van Dale stond. Het staat in ieder geval niet in de gratis online versie. Op zich vind ik het wel jammer dat er (nog) geen mooi Nederlands woord bestaat ter vervanging van uploaden.
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

31/12/2014 12:58:59
Quote Anchor link
Fraai is anders, maar sommigen gebruiken het Nederlandse omhoogladen.
Dat werkwoord lijkt op het Duitse hochladen, dat volgens mij veel frequenter wordt gebruikt.
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.