tabellen joinen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Full stack Developer / .NET / Angular / Azure

Dit ga je doen Jij gaat je als Full Stack .NET Developer voornamelijk bezighouden met: Het vertalen van concepten naar passende innovatieve en duurzame oplossingen; Het ontwikkelen van bedrijf kritische en gebruiksvriendelijke applicaties voor de internationale markt en intern gebruik; Bouwen aan software om het Internet of Things netwerk te ondersteunen; Het maken en onderhouden van interfaces tussen systemen aan de hand van API's; Het onderhouden en blijven verbeteren van de ontwikkelde software. Hier ga je werken Binnen deze organisatie zal jij als Full Stack .NET Developer een belangrijke rol krijgen en ga je dagelijks de uitdaging aan om maatwerk

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Jij als front end developer gaat werken binnen de teams van onze klant, uiteraard met alle moderne technieken. Opdrachten worden echt gericht op jouw leerdoelen en jouw behoeftes. Wij hebben een omgeving gecreëerd waarin je echt jezelf kan zijn en waar echt gekeken wordt naar jouw voorkeuren. Maak je een fout? Geen probleem, leer ervan en dan ga weer door. Door de variëteit aan werk kun je in verschillende omgevingen een kijkje nemen en dus jezelf snel ontwikkelen. Eisen Je bent communicatief vaardig en houdt van een dynamische omgeving Je hebt HBO werk- en denkniveau Je hebt gedegen kennis

Bekijk vacature »

.NET Developer Medior Senior

Dit ga je doen Ontwikkelprocessen verder optimaliseren en verder ontwikkelen met C#; CI/CD-pipelines automatiseren; Herbruikbare componenten maken; Testen; Front-end pagina's gebruiksvriendelijk maken. Hier ga je werken Als .NET Developer kom jij terecht binnen een grote en internationale organisatie. Zij streven naar een positieve impact op de mens, milieu en maatschappij. Het bedrijf is oorspronkelijk een familiebedrijf en werkt aan de productie van hoogwaardige en technische systemen voor de gezondheidszorg. Momenteel willen zij betere ontwikkelprocessen creëren op internationaal gebied en staat kwaliteit en veiligheid voor hun op nummer 1! Als .NET Developer werk jij aan het ontwikkelen van verbeterde software voor

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als senior .NET ontwikkelaar en aankomend lead developer ben jij in één van de drie development teams verantwoordelijk voor het volgende: • Jij hebt een oogpunt op modernisering en bent verantwoordelijk voor de technische staat en architectuur van de applicatie; • Jij bent verantwoordelijk voor het reviewen van de technische haalbaarheid van verschillende onderwerpen; • Jij bent verantwoordelijk voor een goede aansluiting binnen het multidisciplinaire team en de bijbehorende taken; • Jij bent verantwoordelijk voor het aandragen van verbetervoorstellen en ontwikkelstandaarden in zowel de techniek als architectuur; • Jij bent meewerkend voorman en ondersteunt en coacht jouw team op

Bekijk vacature »

SQL beheerder / ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een klant in omgeving Tiel zijn wij op zoek naar een SQL beheerder met affiniteit met technisch applicatiebeheer. Je krijgt een fijne in-house werkplek waar je gaat werken aan diverse projecten. Dit bedrijf doet het beheer van databases voor een aantal bancaire klanten. Op dit momenten hebben zij ruim 1500 databases in beheer. Jouw werkzaamheden gaan er als volgt uit zien: Je gaat de development afdeling ondersteunen bij het ontwikkelen van MS SQL Scripts. Je zal zowel zelfstandig als in teamverband MS SQL databases installeren & beheren. Je monitort en onderzoekt incidenten en de achterliggende oorzaken. Je

Bekijk vacature »

Back end developer Digital agency

Functie Heb jij altijd al eens bij een bedrijf willen werken waar jij géén nummertje bent, die alleen maar uitvoerend werk doet? Dan zou je hier perfect passen! Tuurlijk, je werkt aan projecten voor grote of kleine bedrijven… Het enige verschil hier is, jouw mening telt hier écht. Jouw inbreng wordt gewaardeerd, serieus genomen en gebruikt. En vergeet niet, je werkt niet alleen aan deze projecten. Er werken in totaal ruim 20 developers en designers, onderverdeeld over 3 development teams. Voornamelijk bestaande uit Medior en Senior developers, die samen voor een inspirerende en ambitieuze omgeving zorgen. Hun visie is namelijk

Bekijk vacature »

Medior .NET developer

Functie Jij gaat als Medior .NET ontwikkelaar aan de slag in ons scrumteam met 6 developers die gepassioneerd en actief bezig zijn om onze spelers kwalitatieve en mooie spelervaringen aan te bieden. Als medior .NET developer ga jij werken aan een technisch hoogwaardig platform welke bezoekerspieken verwerkt van tienduizenden tot honderdduizenden gebruikers per minuut! Ons scrumteam werkt in drie wekelijkse sprints en wij beginnen iedere ochtend met een stand-up. Jij werkt bij ons met C# .NET, .NET Core, React.JS, Xamarin, Azure, Docker en Kubernetes. Wij hechten enorm veel waarde aan het leveren van hoogwaardige en kwalitatieve code. Zodra jij de

Bekijk vacature »

SQL Database developer

Functie omschrijving Wil jij meewerken aan het creëren van slimme software om magazijnen als een geoliede machine te laten lopen? Wij zoeken een zorgvuldig persoon, iemand die niet snel de hand omdraait voor complexe algoritmes. Denk jij dat jij de SQL ontwikkelaar bent die wij zoeken? Lees snel verder en wie weet zitten we binnenkort samen aan tafel! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je houdt je bezig met het ontwerpen en ontwikkelen van MS SQL server databases, dit doe je met T-SQL als programmeer laag. Je gaat aan high-end software oplossingen werken, dit doe je voor de optimalisatie

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar PHP

Functie omschrijving Software Ontwikkelaar PHP gezocht! Wij zijn op zoek naar een ervaren PHP Software Ontwikkelaar om het team van onze opdrachtgever te versterken! De ideale kandidaat zal fungeren als verlengstuk van klanten en complexe technische vraagstukken met enthousiasme benaderen. Naast het werken met de nieuwste technologieën, ben je in staat om aan meerdere projecten tegelijkertijd te werken. Als je deze uitdaging aangaat, werk je nauw samen met front-end developers en draag je bij aan het realiseren van grote veranderingen bij klanten. Het bedrijf zoekt iemand die zichzelf graag uitdaagt en altijd streeft naar het leveren van de beste resultaten.

Bekijk vacature »

PHP developer - Digital Agency

Functie Het team telt momenteel 20 collega’s, bestaande uit developers (front- en backend) en het operations team, waaronder ook het management en twee scrum masters vallen. Ze zijn op zoek naar een PHP developer die in staat is zelfstandig te werken. Je komt te werken in één van de drie scrumteams en gaat aan de slag met een project voor de klant. Het fijne hieraan is dat je wel afwisseling hebt qua werk, maar tegelijkertijd doorlopend werkt voor bestaande klanten. Hierdoor krijg je ook de kans om echt de diepte in te gaan en innovatieve technische oplossingen neer te zetten.

Bekijk vacature »

Trainee pega developer

Wil jij een mooie stap maken in jouw carrière? Mooi! Bij De Mandemakers Groep haal je binnen 6 maanden je CSA- en CSSA-certificaten, waarna jij aan de slag kan als Pega-developer in ons IT-team. Achter de schermen zorg jij ervoor dat collega’s efficiënt werken en klanten iedere dag beter geholpen worden. Wil jij daaraan bijdragen? En jouw ICT-skills ontwikkelen? Lees dan snel verder en solliciteer vandaag nog als trainee Pega-developer. Wat ga je doen? Als trainee Pega developer leiden wij je op tot gecertificeerd software developer voor het low-code platform PegaSystems. In de training ben je verantwoordelijk voor een te

Bekijk vacature »

Java Programmeur

Functie Heb jij altijd al samen willen werken met ervaren java ontwikkelaars dan hebben wij hier de ultieme kans voor jou! Voor een opdrachtgever in omgeving van Naaldwijk zijn wij op zoek naar uitbreiding van het vaste ontwikkel team. Je zult je hier voornamelijk bezig gaan houden met; Wijzigingsverzoeken van klanten uitvoeren, hier wordt je diep in betrokken; Samen met consultants sluit je aan bij gesprekken met klanten, voor alle projecten; Je schakelt veel met consultants, wat is de behoefte van de klant? Hoe kan je hierop integreren?; Het framework moet naar de Cloud gebracht worden, je wordt betrokken bij

Bekijk vacature »

Senior .NET Developer I goed salaris en deels thui

Bedrijfsomschrijving Mijn opdrachtgever is al ruim 20 jaar een gevestigde naam in de wereld van software ontwikkeling, met drie kantoren in de Randstad, waaronder Alphen aan den Rijn. Zij richten zich op het bouwen van IT-oplossingen die ervoor zorgen dat de productiviteit van klanten te allen tijden optimaal is. Hiervoor neemt jouw nieuwe werkgever het volledige ontwikkelproces tot haar rekening; van het eerste gesprek om de klantwensen in kaart te brengen, tot aan het uiteindelijke onderhoud van de opgeleverde oplossing. In totaal werken er inmiddels bijna 200 gemotiveerde IT-ers binnen deze organisatie. De gemiddelde leeftijd ligt rond de 35. Het

Bekijk vacature »

Full stack developer Node.js, React Remote

Functie Als fullstack JavaScript developer vind jij het uitdagend om op basis van concrete klantvragen nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Bij voorkeur worden deze functionaliteiten op een bepaalde manier geprogrammeerd, zodat ze door meerdere klanten te gebruiken zijn. Je hebt dus vaak te maken met abstracte vraagstukken. Om dit te kunnen realiseren sta je nauw in contact met de product owner en/of klant. Je bent niet alleen onderdeel van het development team, maar hebt ook vaak contact met de product-owner en/of klanten om daardoor inzichten te verzamelen die leiden tot productverbeteringen. • Inzichten verzamelen bij de klant en/of product owner •

Bekijk vacature »
Najib bijan

najib bijan

06/02/2016 19:58:40
Quote Anchor link
Beste phph'ers,

Ik heb even een vraagje..

Ik ben bezig met een site voor mezelf waarbij ik verschillende tabellen moet koppelen. Op de site staan auto's. Ik wil dus de tabel 'auto' koppelen met bijv. 'kleur', 'transmissie', 'opties' ed.

Het ziet er zo uit:

Afbeelding

Is het mogelijk met deze database om bijv. een kleur te halen uit 'kleuren' en een merk uit 'merken'?

PHP hulp

PHP hulp

14/12/2024 23:49:46

06/02/2016 20:05:21
Quote Anchor link
je kan dit gewoon met echos allemaal laten zien.
Dan moet je wel de functions aanmaken.

Najib bijan

najib bijan

06/02/2016 20:16:13
Quote Anchor link
Okee okee nice ik heb nog een vraag.. In de opties tabel zitten velden die ik laat zien als checkboxjes (elektrische ramen, panorama dak etc.) Hoe koppel ik meerdere checkboxjes aan 1 auto en hoe zet ik deze meerdere checkboxen weg in de database?

Dennis WhoCares

Dennis WhoCares

06/02/2016 20:19:40
Quote Anchor link
Je hebt dan een 1 op veel relatie. Om het makkelijk te houden gebruik ik dan altijd een aparte tabel.

auto_kleuren
------------
auto_id
kleur_id

p.s. mag ik vragen wat voor editor je gebruik voor je database ?
Gewijzigd op 06/02/2016 20:50:37 door Dennis WhoCares

Erwin van Hoof

Erwin van Hoof

06/02/2016 23:16:00
Quote Anchor link
@Dennis: De editor die hier gebruikt wordt is denk ik MySQL Workbench.

https://dev.mysql.com/doc/workbench/en/wb-creating-eer-diagram.html
Gewijzigd op 06/02/2016 23:16:20 door Erwin van Hoof

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

07/02/2016 09:28:31
Quote Anchor link
Najib bijan op 06/02/2016 19:58:40:
Is het mogelijk met deze database om bijv. een kleur te halen uit 'kleuren' en een merk uit 'merken'?

Jaaaa, dat juist de kracht van een database. Om in één keer gegevens uit meerdere gekoppelde tabellen te halen moet je gebruik maken van een SELECT met één of meerdere JOINs. Deze tut laat je zien hoe je joins toepast: http://www.sitepoint.com/understanding-sql-joins-mysql-database/

Daarnaast bestaat er ook nog zo iets als een achterliggende reden voor je database indeling. Er moet wel een reden zijn waarom je een nieuwe tabel aanmaakt. Als ik naar jouw ontwerp kijk dan denk ik dat je in de meeste gevallen de gebruiker een dropdown wilt voorschotelen met bijvoorbeeld een aantal kleuren waaruit hij dan kan kiezen. Je moet daarvoor dus een lijstje met kleuren hebben. En wellicht wil je dat de admin op de achterkant van de website nog een kleurtje aan de lijst kan toevoegen.

Najib bijan

najib bijan

07/02/2016 12:46:43
Quote Anchor link
Frank Nietbelangrijk op 07/02/2016 09:28:31:
Najib bijan op 06/02/2016 19:58:40:

Jaaaa, dat juist de kracht van een database. Om in één keer gegevens uit meerdere gekoppelde tabellen te halen moet je gebruik maken van een SELECT met één of meerdere JOINs. Deze tut laat je zien hoe je joins toepast: http://www.sitepoint.com/understanding-sql-joins-mysql-database/

Daarnaast bestaat er ook nog zo iets als een achterliggende reden voor je database indeling. Er moet wel een reden zijn waarom je een nieuwe tabel aanmaakt. Als ik naar jouw ontwerp kijk dan denk ik dat je in de meeste gevallen de gebruiker een dropdown wilt voorschotelen met bijvoorbeeld een aantal kleuren waaruit hij dan kan kiezen. Je moet daarvoor dus een lijstje met kleuren hebben. En wellicht wil je dat de admin op de achterkant van de website nog een kleurtje aan de lijst kan toevoegen.

Oke oke mooi. Juist! Dat is precies wat ik nodig heb. Het moet dus mogelijk zijn om een auto in te voegen in de database deze auto moet inderdaad bijv. een kleur hebben die de admin uit een dropdown kan toewijzen. ik zal de tut goed bestuderen want wat jij beschreef heb ik nodig. Heb je misschien nog een tip/tips voor me. Hoe doe ik dat met die checkboxen bijvoorbeerd?

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

07/02/2016 19:16:13
Quote Anchor link
Helaas is de afbeelding niet meer te zien.

Maar je hebt opties bijv. elektrische ramen en schuifdak:

tabel optie:
– id
– omschrijving

Welnu: een auto moet meerdere opties kunnen bevatten en een optie moet ook voor meerder autos kunnen gelden. Je hebt dan een many-to-many relatie nodig. Deze many-to-many creëer je door een koppeltabel toe te voegen:

tabel: auto_optie:
-auto_id
–optie_id

Voorbeeld:

tabel auto:
id bouwjaar
1 2005
2 2013

tabel optie:
id omschrijving
1 Elektrische ramen
2 Schuifdak

tabel: auto_optie:
auto_id optie_id
1 1
1 2
2 1

Auto 1 heeft dus elektrische ramen en een schuifdak. Auto 2 heeft alleen elektrische ramen.

Toevoeging op 07/02/2016 19:30:24:

Met joins kun je simpel alle opties voor een auto uit de database trekken maar ook alle auto's die een bepaalde optie hebben. Je kunt de gebruiker dus opties laten selecteren en dan de auto's tonen die aan die opties voldoen.

Voorbeeld om de auto's met elektrische ramen uit de database te trekken:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
SELECT a.id, a.bouwjaar, o.omschrijving FROM auto a
JOIN auto_optie ao ON a.id = ao.auto_id
JOIN optie o ON o.id = ao.optie_id
WHERE o.id=1
Gewijzigd op 07/02/2016 19:18:17 door Frank Nietbelangrijk

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.