tabellen joinen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET developer

Functie Als developer heb jij de keuze om aan te sluiten bij het team (13 developers) die op locatie projectmatig bij klanten werkt. Wanneer jij liever intern bij de werkgever werkt is er ook alle ruimte voor jou in het interne team (8 developers) van dit bedrijf. Je werkt samen aan verschillende projecten bij of voor de klant. Het project wordt aangeleverd door sales aan de project manager. Die maakt samen met de Resourcer een planning en op basis daarvan wordt uit het development team een “projectgroep” opgesteld. Hoeveel en welke projecten jij wilt oppakken gebeurt geheel in samenspraak met

Bekijk vacature »

Senior pega developer

You work on software that makes colleagues and customers happy! Thanks to your IT skills, De Mandemakers Groep really makes a difference for its customers. Do coding, testing and deployments make your heart beat faster? Then apply today as Senior Pega Developer at De Mandemakers Groep! Wat ga je doen? The job title gives it away: You will be developing Pega software. This ranges from technical design, coding and testing to test automation, deployments and bug fixing. Your goal is to continuously improve our systems so that colleagues can work efficiently and customers receive optimal service. You don't have to

Bekijk vacature »

Medior Front-end Developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als Medior Front-end Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Onze klantenkring is groot en divers, dat vraagt om flexibiliteit van jou. Tegelijkertijd betekent dit dagelijks nieuwe dingen leren én dat geen werkdag hetzelfde is. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling waarbij iedereen welkom is, zowel

Bekijk vacature »

Back-end developer (Magento2)

Functie E-commerce is een ‘’snelle’’ wereld. Om hierin continu voorop te blijven omarmen ze in een vroeg stadium nieuwe technieken. Een webshop is nooit af en kan altijd beter, sneller en efficiënter. Tegelijkertijd hebben ze vanaf hun oprichting altijd vastgehouden aan kwaliteit boven snelheid, en dit loont. Als back-end developer fungeer je als het verlengstuk van hun klanten. Technisch complexe zaken pak je met liefde op, en hierin werk je samen met o.a. front-end developers en designers. Klanten verwacht hierin kwaliteit van het hoogste niveau en een proactieve, meedenkende rol bij het maken van zowel technische als strategische keuzes. Ga

Bekijk vacature »

Lead developer

Functie Als lead developer wordt jij verantwoordelijk voor een van onze development teams. Samen met de Software Architect bewaak jij de kwaliteit en uitvoering van onze complexe vraagstukken. Daarnaast ben jij verantwoordelijk voor het inschatten, designen en ontwikkelen van middelgrote tot grote veranderingen in de software. Ook coördineer jij het proces rondom complexe technische vraagstukken. Verder bestaat jouw takenpakket uit het volgende: – Het aansturen van jouw development team; – Het begeleiden van Junior Software Engineers; – Het maken van technische analyses m.b.t. nieuwe aanvragen en het tijdsbestek inschatten voor de uitvoering hiervan; – Het uitvoeren van de ontwikkeling van

Bekijk vacature »

Outsystems Developer Junior

Dit ga je doen Bouwen aan nieuwe en innovatieve applicaties; Maken van koppelingen tussen Outsystems en het bestaande applicatielandschap; Troubleshooting op bestaande software. Hier ga je werken De organisatie is internationale speler binnen de bouwbranche en richt zich op de infrastructuur, zowel boven als onder de grond. Ze zijn ruim 1100 man groot en maken op IT vlak een mooie groei door. Als junior Outsystems Developer kom je te werken op een IT-afdeling van zo'n 25 man groot. Een aantal jaar geleden hebben ze de keuze gemaakt om zich meer te gaan richten op ontwikkeling en door de groei van

Bekijk vacature »

Developer (One Data)

Do you have experience with managing IT Teams in a service delivery organization? Are you keen to bring the team and our platform to a higher level? Then Nutreco has a very interesting role for you! As a One Data developer you are responsible for the management, running and functional use of our integration landscape and processes within Nutreco. Nutreco is using at this time BizTalk 2016, and Apigee for its API management, to be replaced by Azure Integration Services as of 2023. You will be part of a virtual teams of 11 people (own and outsourced) working in an

Bekijk vacature »

Mendix Developer

Functie Wat ga je doen als Mendix Developer? We leven in een wereld die snel ontwikkelt en veranderd, ook nemen bedrijfsbelangen toe en blijken risico’s moeilijker in te schatten, daarom wij op zoek naar Junior, Medior en Senior Developers die bedrijven kunnen helpen met hun screeningproces en zorgen dat deze efficiënt en 100 procent AVG compliant is. Het concept achter Mendix is duidelijk. De klant heeft een vraag/probleem. Dit kunnen we door middel van slimme software oplossen. In plaats van te werken met de nieuwste technieken en tools, wordt er gekozen voor het implementeren en maken van software dat op

Bekijk vacature »

Software Developer Java

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

Front end developer React

Functie Wij zijn van origine een wordpress bureau, maar sinds 2006 zijn wij dit wel redelijk ontgroeid. Naar mate de jaren verstreken zijn we gegroeid in omvang, maar ook in de complexiteit van opdrachten waarin wij onze klanten kunnen bedienen. Momenteel bestaat onze organisatie uit 4 front end developers, 12 back end developer 3 projectmanagers en een 2 koppig management. Wij zijn een hele informele, bijna familiaire organisatie. Geen strak pak of overhemd, nee gewoon dragen waar jij je prettig bij voelt. De gemiddelde leeftijd ligt tussen de 25 en 30 en wij doen er veel aan om onze hechte

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een ambitieuze werkgever in regio Tilburg waar jij volledig de mogelijkheid krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je gaat projecten gedurende het hele proces begeleiden. Je sluit aan bij afspraken met klanten om hun processen helder te krijgen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt aan nieuwe softwareoplossingen die de logistieke processen verbeteren of vernieuwen; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Ervaren Software Developer

Functie omschrijving Ben jij een ervaren Software Developer, en heb je ervaring met technieken zoals C#, MS Access & SQL? Vind jij het leuk om maatwerk software te ontwikkelen voor klanten in een specifieke branche? Dan is dit de baan voor jou! Als ontwikkelaar ben jij samen met een team van 12 collega’s verantwoordelijk voor het bouwen van nieuwe functionaliteiten en het uitbreiden van de core applicatie. Belangrijk is dat je ervaring hebt met C# en MS Access. Je bent flexibel en klantvriendelijk ingesteld, omdat het belangrijk is om de klanten zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn. Thuiswerken

Bekijk vacature »

Front-end Angular developer

Functie In jouw rol als Front-End developer werk je samen met de backend developers om middels tweewekelijkse sprints het platform naar een hoger niveau te tillen. Hiernaast heb je affiniteit met data en werk je graag samen met het team om de gegevensintegriteit en -beveiliging te waarborgen, om ervoor te zorgen dat de gebruiker wereldwijd de beste SaaS-services heeft. Deze organisatie heeft meer dan 100 mensen in dienst, waarvan er 45 in Nederland werken. Het ontwikkelteam bestaat uit 10 mensen en is verdeeld in 2 scrumteams. Het eerste team bestaat uit Java en Scala ontwikkelaars. Het tweede team, waar jij

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Robot Programmeur

In het kort Drie redenen waarom deze vacature uniek is! Modern, innovatief en Informeel bedrijf waar veel mogelijk is Werken met diverse robot merken Meehelpen met inbedrijfstellingen bij de klant De organisatie Hier ga je aan de slag Dit groeiende bedrijf van totaaloplossingen in de automatisering van productieprocessen, is hoofdzakelijk actief in de Benelux. Vanuit het kantoor in regio Amersfoort worden veel oplossingen geboden in de vorm van robotica. Geen project is hetzelfde wat garant staat voor bijzonder veel afwisseling. De bedrijfsgrootte is ongeveer 80 man. Van gerobotiseerde machinebeladingen tot aan assemblage automatiseringen wordt vanuit krachtige engineering maatwerk equipment geleverd.

Bekijk vacature »
Najib bijan

najib bijan

06/02/2016 19:58:40
Quote Anchor link
Beste phph'ers,

Ik heb even een vraagje..

Ik ben bezig met een site voor mezelf waarbij ik verschillende tabellen moet koppelen. Op de site staan auto's. Ik wil dus de tabel 'auto' koppelen met bijv. 'kleur', 'transmissie', 'opties' ed.

Het ziet er zo uit:

Afbeelding

Is het mogelijk met deze database om bijv. een kleur te halen uit 'kleuren' en een merk uit 'merken'?
 
PHP hulp

PHP hulp

14/05/2024 22:46:33
 

06/02/2016 20:05:21
Quote Anchor link
je kan dit gewoon met echos allemaal laten zien.
Dan moet je wel de functions aanmaken.
 
Najib bijan

najib bijan

06/02/2016 20:16:13
Quote Anchor link
Okee okee nice ik heb nog een vraag.. In de opties tabel zitten velden die ik laat zien als checkboxjes (elektrische ramen, panorama dak etc.) Hoe koppel ik meerdere checkboxjes aan 1 auto en hoe zet ik deze meerdere checkboxen weg in de database?
 
Dennis WhoCares

Dennis WhoCares

06/02/2016 20:19:40
Quote Anchor link
Je hebt dan een 1 op veel relatie. Om het makkelijk te houden gebruik ik dan altijd een aparte tabel.

auto_kleuren
------------
auto_id
kleur_id


p.s. mag ik vragen wat voor editor je gebruik voor je database ?
Gewijzigd op 06/02/2016 20:50:37 door Dennis WhoCares
 
Erwin van Hoof

Erwin van Hoof

06/02/2016 23:16:00
Quote Anchor link
@Dennis: De editor die hier gebruikt wordt is denk ik MySQL Workbench.

https://dev.mysql.com/doc/workbench/en/wb-creating-eer-diagram.html
Gewijzigd op 06/02/2016 23:16:20 door Erwin van Hoof
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

07/02/2016 09:28:31
Quote Anchor link
Najib bijan op 06/02/2016 19:58:40:
Is het mogelijk met deze database om bijv. een kleur te halen uit 'kleuren' en een merk uit 'merken'?


Jaaaa, dat juist de kracht van een database. Om in één keer gegevens uit meerdere gekoppelde tabellen te halen moet je gebruik maken van een SELECT met één of meerdere JOINs. Deze tut laat je zien hoe je joins toepast: http://www.sitepoint.com/understanding-sql-joins-mysql-database/

Daarnaast bestaat er ook nog zo iets als een achterliggende reden voor je database indeling. Er moet wel een reden zijn waarom je een nieuwe tabel aanmaakt. Als ik naar jouw ontwerp kijk dan denk ik dat je in de meeste gevallen de gebruiker een dropdown wilt voorschotelen met bijvoorbeeld een aantal kleuren waaruit hij dan kan kiezen. Je moet daarvoor dus een lijstje met kleuren hebben. En wellicht wil je dat de admin op de achterkant van de website nog een kleurtje aan de lijst kan toevoegen.
 
Najib bijan

najib bijan

07/02/2016 12:46:43
Quote Anchor link
Frank Nietbelangrijk op 07/02/2016 09:28:31:
Najib bijan op 06/02/2016 19:58:40:
Is het mogelijk met deze database om bijv. een kleur te halen uit 'kleuren' en een merk uit 'merken'?


Jaaaa, dat juist de kracht van een database. Om in één keer gegevens uit meerdere gekoppelde tabellen te halen moet je gebruik maken van een SELECT met één of meerdere JOINs. Deze tut laat je zien hoe je joins toepast: http://www.sitepoint.com/understanding-sql-joins-mysql-database/

Daarnaast bestaat er ook nog zo iets als een achterliggende reden voor je database indeling. Er moet wel een reden zijn waarom je een nieuwe tabel aanmaakt. Als ik naar jouw ontwerp kijk dan denk ik dat je in de meeste gevallen de gebruiker een dropdown wilt voorschotelen met bijvoorbeeld een aantal kleuren waaruit hij dan kan kiezen. Je moet daarvoor dus een lijstje met kleuren hebben. En wellicht wil je dat de admin op de achterkant van de website nog een kleurtje aan de lijst kan toevoegen.




Oke oke mooi. Juist! Dat is precies wat ik nodig heb. Het moet dus mogelijk zijn om een auto in te voegen in de database deze auto moet inderdaad bijv. een kleur hebben die de admin uit een dropdown kan toewijzen. ik zal de tut goed bestuderen want wat jij beschreef heb ik nodig. Heb je misschien nog een tip/tips voor me. Hoe doe ik dat met die checkboxen bijvoorbeerd?
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

07/02/2016 19:16:13
Quote Anchor link
Helaas is de afbeelding niet meer te zien.

Maar je hebt opties bijv. elektrische ramen en schuifdak:

tabel optie:
– id
– omschrijving

Welnu: een auto moet meerdere opties kunnen bevatten en een optie moet ook voor meerder autos kunnen gelden. Je hebt dan een many-to-many relatie nodig. Deze many-to-many creëer je door een koppeltabel toe te voegen:

tabel: auto_optie:
-auto_id
–optie_id


Voorbeeld:

tabel auto:
id bouwjaar
1 2005
2 2013

tabel optie:
id omschrijving
1 Elektrische ramen
2 Schuifdak

tabel: auto_optie:
auto_id optie_id
1 1
1 2
2 1

Auto 1 heeft dus elektrische ramen en een schuifdak. Auto 2 heeft alleen elektrische ramen.

Toevoeging op 07/02/2016 19:30:24:

Met joins kun je simpel alle opties voor een auto uit de database trekken maar ook alle auto's die een bepaalde optie hebben. Je kunt de gebruiker dus opties laten selecteren en dan de auto's tonen die aan die opties voldoen.

Voorbeeld om de auto's met elektrische ramen uit de database te trekken:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
SELECT a.id, a.bouwjaar, o.omschrijving FROM auto a
JOIN auto_optie ao ON a.id = ao.auto_id
JOIN optie o ON o.id = ao.optie_id
WHERE o.id=1
Gewijzigd op 07/02/2016 19:18:17 door Frank Nietbelangrijk
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.