tabellen joinen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Medior PHP developer

Functie Samen met je development team werk je Agile Scrum en met jullie gezamenlijke kennis en ervaring bepalen jullie samen de beste keuze voor techniek en architectuur. Naast het ontwikkelen van software ben je continue bezig om ook jezelf te ontwikkelen. Ze werken met o.a.: PHP, Laravel, Doctrine, PHP Unit, Behat, React, TypeScript, (My)SQL, Postgress, Redis, ElasticSearch, Docker, Nginx, GIT flow, JIRA, AWS. Eisen • HBO werk- en denkniveau • Je hebt goede kennis en ervaring met PHP • Je bent niet bang voor complexe projecten • Je werkt graag zelfstandig aan applicaties • Je bent altijd nieuwsgierig naar nieuwe

Bekijk vacature »

Software Developer Java

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

C# .NET Software Ontwikkelaar

Functie omschrijving C# .NET Developer gezocht. Ben jij een full stack developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging binnen een leuk snel groeiend bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Developer met ervaring op het gebied van .NET die een organisatie in de regio Arnhem gaat versterken. Jij gaat je binnen dit bedrijf vooral bezighouden met het verbeteren van de functionaliteiten van hun dataplatform. Samen met andere ontwikkelaars denk je mee in oplossingsrichtingen, architectuur en nieuwe technologieën. Als C# .NET Developer binnen dit bedrijf houd je je niet alleen bezig met het verbeteren van

Bekijk vacature »

Senior Java developer

Als Senior Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende best-gecertificeerde Java community. Deze bestaat uit ruim 100 gepassioneerde professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze top-opdrachtgevers. Geen werkdag is hetzelfde! Je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfskritische systemen. Een voorbeeld hiervan is een cliënt-volgsysteem bij Reclassering Nederland. Andere klanten waar wij onder andere voor werken: KPN, Philips, Nationale-Nederlanden, Kamer van Koophandel, ABN AMRO, Bovemij, Aval en de Nationale Politie. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je verder te certificeren in dit vakgebied. We

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als developer heb jij de keuze om aan te sluiten bij het team (13 developers) die op locatie projectmatig bij klanten werkt. Wanneer jij liever intern bij de werkgever werkt is er ook alle ruimte voor jou in het interne team (8 developers) van dit bedrijf. Je werkt samen aan verschillende projecten bij of voor de klant. Het project wordt aangeleverd door sales aan de project manager. Die maakt samen met de Resourcer een planning en op basis daarvan wordt uit het development team een “projectgroep” opgesteld. Hoeveel en welke projecten jij wilt oppakken gebeurt geheel in samenspraak met

Bekijk vacature »

Junior Developer Low-code

Dit ga je doen Low-code ontwikkeling van software voor landelijk bekende organisaties; Samenwerken in een team van 10 collega's; Opleveren van mooie eindproducten, middels de Agile methodiek; Direct contact met de eindklant over de gewenste oplossingen. Hier ga je werken Als startende IT-professional kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet discreet en veilig verwerkt worden. De processen die hierbij horen worden door het IT team vormgegeven.

Bekijk vacature »

Junior Back end developer PHP, Symfony

Functie Wij hebben onlangs onze eerste collega’s aangenomen, waardoor ons development team momenteel uit 4 personen bestaat. We bouwen onze software op basis van een PHP-framework (wat op zichzelf een Symfony framework is). Qua ontwikkeling focussen wij ons op 3 focus velden; – API-ontwikkeling/ Component Creatie – Implementatie – Framework ontwikkeling; het toevoegen van nieuwe functionaliteit of interne microservices Onze senior software engineer focust zich momenteel op de laatste twee punten, maar wij komen handen te kort op het eerste veld. Daarom zijn wij op zoek naar een enthousiaste junior software engineer die graag de kneepjes van het vak wil

Bekijk vacature »

.NET Developer C# VB

Samengevat: Deze werkgever is actief in software voor het matchen van vraag en aanbod van gebruikte auto-onderdelen. Ben jij een .NET Developer? Heb je ervaring met het ontwikkelen (REST) en integreren van webservices? Vaste baan: C# .NET Developer C# VB HBO €2.600 - €6.200 Wij ontwikkelen software om vraag en aanbod van onderdelen van personenauto's bij elkaar te brengen. Deze werkgever is een veelzijdige organisatie. Je werkt voor de eigen IT organisatie. Zij werken met moderne technologie en staan open voor innovatie. De branche van dit bedrijf is Automotive. Functie: Voor de vacature als .NET Developer Dordrecht HBO ga je

Bekijk vacature »

Medior/Senior Software Developers gezocht in de Ra

Functie Op dit moment staan er posities open voor de volgende functies: Front-end, Back-End & Fullstack software developer. Als Front-End software developer werk je met JavaScript en de bijbehorende technologieën zoals TypeScript, Angular, React, Vue en Svelte. Als Back-End software developer ben je bezig in NodeJS en doe je dit met behulp van AWS, NoSQL, REST en GraphQL. Je krijgt leuke en uitdagende opdrachten met een gemiddelde duur van anderhalf jaar. Hier werk je in een team met andere IT’ers aan het ontwikkelen en verbeteren van software. Je wordt begeleid door een accountmanager die fungeert als jouw aanspreekpunt. Het team

Bekijk vacature »

Low Code Ontwikkelaar

In het kort Als Low Code Developer werk je aan projecten bij en voor onze klanten, waarbij je voor het ontwikkelen van de oplossingen een technisch low-code platform gebruikt. Samen met het team streef je naar de beste oplossing en bepalen jullie de juiste aanpak. Je rol is divers en je bent van begin tot eind betrokken bij de ontwikkeling zowel de back-end en de front-end van de applicatie. Naast de ontwikkeling en oplevering, breng je ook advies uit aan de klant waarom bepaalde keuzes worden gemaakt. Je bent dan ook communicatief sterk en kunt je keuzes goed (inhoudelijk) onderbouwen.

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een gewaardeerde werkgever in regio Oosterhout zijn wij op zoek naar een back-end developer. Kennis of ervaring met C# & SQL is een must! Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de software; Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in kaart, om

Bekijk vacature »

Back-End Developer in Laravel / PHP

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Medior PHP Laravel Developer voor een gaaf bedrijf in de omgeving van Amsterdam! Voor een enthousiast team die zich graag bezig houdt met softwareontwikkeling zijn wij op zoek naar versterking. Je werkt in een klein ontwikkelteam en bent zeer betrokken bij alle aspecten van de softwareoplossingen. Van het ontwerpen tot de oplevering. Binnen deze functie ga je aan de slag met het aanpassen, verbeteren en vernieuwen van de logistieke oplossingen. Je krijgt veel te maken met koppelingen naar systemen en de verzoeken van de klant. Je komt terecht in een team, waarbij

Bekijk vacature »

Node.js developer

Functie Onder begeleiding van 3 accountmanagers waarvan er 1 binnen jouw expertise je aanspreekpunt zal zijn ga je aan de slag bij diverse opdrachtgevers. Hij of zij helpt je bij het vinden van een passende en uitdagende opdracht. Hierin houden ze uiteraard rekening met jouw situatie, ervaring en (technische) ambities. De opdrachten duren gemiddeld één tot 2 jaar. Hierdoor kun je je ook echt vastbijten in een project en als consultant impact maken. Naast de opdracht ben je regelmatig met je collega’s van de IT-afdeling om bijvoorbeeld onderlinge kennis te delen, of nieuwe trends te bespreken. Ook worden er regelmatig

Bekijk vacature »

Medior/senior front end developer React Sportsoftw

Functie Voor deze functie ben ik op zoek naar een enthousiaste front end developer die communicatief vaardig is. Jij wordt onderdeel van een enthousiast jong team dat werkt aan grote websites. Binnen jouw rol ben jij diegene die de vertaling maakt van design naar functionele code en zorg jij voor goede experience op meerdere platformen. Dit doe je natuurlijk door gebruik te maken van onze stack; Javascript, HTML, CSS en React. Daarnaast wordt er gebruik gemaakt van Webcomponents en verschillende authenticatie tools. Doordat er hier gestreefd wordt naar de beste gebruikerservaringen, wordt het product constant doorontwikkeld. Hierdoor blijven ze voor

Bekijk vacature »

Low-Code Expert/Developer: Power Platform Speciali

Bedrijfsomschrijving Als Low-Code Expert/Developer bij ons innovatieve bedrijf, neem je een cruciale rol op je in de creatie, ondersteuning en implementatie van diverse oplossingen met behulp van het veelzijdige Power Platform. Dit platform omvat Power Apps, Power BI, Power Automate, Power Virtual Agent en Azure Logic Apps. Het Power Platform biedt je de mogelijkheid om klanten te voorzien van naadloze integraties door op maat gemaakte oplossingen te creëren die compatibel zijn met (bijna) alle bestaande software-infrastructuren. Dankzij het uitgebreide scala aan toepassingen, krijg je de kans om als architect en projectleider van je eigen oplossing te fungeren. Dompel jezelf onder

Bekijk vacature »
Najib bijan

najib bijan

06/02/2016 19:58:40
Quote Anchor link
Beste phph'ers,

Ik heb even een vraagje..

Ik ben bezig met een site voor mezelf waarbij ik verschillende tabellen moet koppelen. Op de site staan auto's. Ik wil dus de tabel 'auto' koppelen met bijv. 'kleur', 'transmissie', 'opties' ed.

Het ziet er zo uit:

Afbeelding

Is het mogelijk met deze database om bijv. een kleur te halen uit 'kleuren' en een merk uit 'merken'?
 
PHP hulp

PHP hulp

14/05/2024 13:05:49
 

06/02/2016 20:05:21
Quote Anchor link
je kan dit gewoon met echos allemaal laten zien.
Dan moet je wel de functions aanmaken.
 
Najib bijan

najib bijan

06/02/2016 20:16:13
Quote Anchor link
Okee okee nice ik heb nog een vraag.. In de opties tabel zitten velden die ik laat zien als checkboxjes (elektrische ramen, panorama dak etc.) Hoe koppel ik meerdere checkboxjes aan 1 auto en hoe zet ik deze meerdere checkboxen weg in de database?
 
Dennis WhoCares

Dennis WhoCares

06/02/2016 20:19:40
Quote Anchor link
Je hebt dan een 1 op veel relatie. Om het makkelijk te houden gebruik ik dan altijd een aparte tabel.

auto_kleuren
------------
auto_id
kleur_id


p.s. mag ik vragen wat voor editor je gebruik voor je database ?
Gewijzigd op 06/02/2016 20:50:37 door Dennis WhoCares
 
Erwin van Hoof

Erwin van Hoof

06/02/2016 23:16:00
Quote Anchor link
@Dennis: De editor die hier gebruikt wordt is denk ik MySQL Workbench.

https://dev.mysql.com/doc/workbench/en/wb-creating-eer-diagram.html
Gewijzigd op 06/02/2016 23:16:20 door Erwin van Hoof
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

07/02/2016 09:28:31
Quote Anchor link
Najib bijan op 06/02/2016 19:58:40:
Is het mogelijk met deze database om bijv. een kleur te halen uit 'kleuren' en een merk uit 'merken'?


Jaaaa, dat juist de kracht van een database. Om in één keer gegevens uit meerdere gekoppelde tabellen te halen moet je gebruik maken van een SELECT met één of meerdere JOINs. Deze tut laat je zien hoe je joins toepast: http://www.sitepoint.com/understanding-sql-joins-mysql-database/

Daarnaast bestaat er ook nog zo iets als een achterliggende reden voor je database indeling. Er moet wel een reden zijn waarom je een nieuwe tabel aanmaakt. Als ik naar jouw ontwerp kijk dan denk ik dat je in de meeste gevallen de gebruiker een dropdown wilt voorschotelen met bijvoorbeeld een aantal kleuren waaruit hij dan kan kiezen. Je moet daarvoor dus een lijstje met kleuren hebben. En wellicht wil je dat de admin op de achterkant van de website nog een kleurtje aan de lijst kan toevoegen.
 
Najib bijan

najib bijan

07/02/2016 12:46:43
Quote Anchor link
Frank Nietbelangrijk op 07/02/2016 09:28:31:
Najib bijan op 06/02/2016 19:58:40:
Is het mogelijk met deze database om bijv. een kleur te halen uit 'kleuren' en een merk uit 'merken'?


Jaaaa, dat juist de kracht van een database. Om in één keer gegevens uit meerdere gekoppelde tabellen te halen moet je gebruik maken van een SELECT met één of meerdere JOINs. Deze tut laat je zien hoe je joins toepast: http://www.sitepoint.com/understanding-sql-joins-mysql-database/

Daarnaast bestaat er ook nog zo iets als een achterliggende reden voor je database indeling. Er moet wel een reden zijn waarom je een nieuwe tabel aanmaakt. Als ik naar jouw ontwerp kijk dan denk ik dat je in de meeste gevallen de gebruiker een dropdown wilt voorschotelen met bijvoorbeeld een aantal kleuren waaruit hij dan kan kiezen. Je moet daarvoor dus een lijstje met kleuren hebben. En wellicht wil je dat de admin op de achterkant van de website nog een kleurtje aan de lijst kan toevoegen.




Oke oke mooi. Juist! Dat is precies wat ik nodig heb. Het moet dus mogelijk zijn om een auto in te voegen in de database deze auto moet inderdaad bijv. een kleur hebben die de admin uit een dropdown kan toewijzen. ik zal de tut goed bestuderen want wat jij beschreef heb ik nodig. Heb je misschien nog een tip/tips voor me. Hoe doe ik dat met die checkboxen bijvoorbeerd?
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

07/02/2016 19:16:13
Quote Anchor link
Helaas is de afbeelding niet meer te zien.

Maar je hebt opties bijv. elektrische ramen en schuifdak:

tabel optie:
– id
– omschrijving

Welnu: een auto moet meerdere opties kunnen bevatten en een optie moet ook voor meerder autos kunnen gelden. Je hebt dan een many-to-many relatie nodig. Deze many-to-many creëer je door een koppeltabel toe te voegen:

tabel: auto_optie:
-auto_id
–optie_id


Voorbeeld:

tabel auto:
id bouwjaar
1 2005
2 2013

tabel optie:
id omschrijving
1 Elektrische ramen
2 Schuifdak

tabel: auto_optie:
auto_id optie_id
1 1
1 2
2 1

Auto 1 heeft dus elektrische ramen en een schuifdak. Auto 2 heeft alleen elektrische ramen.

Toevoeging op 07/02/2016 19:30:24:

Met joins kun je simpel alle opties voor een auto uit de database trekken maar ook alle auto's die een bepaalde optie hebben. Je kunt de gebruiker dus opties laten selecteren en dan de auto's tonen die aan die opties voldoen.

Voorbeeld om de auto's met elektrische ramen uit de database te trekken:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
SELECT a.id, a.bouwjaar, o.omschrijving FROM auto a
JOIN auto_optie ao ON a.id = ao.auto_id
JOIN optie o ON o.id = ao.optie_id
WHERE o.id=1
Gewijzigd op 07/02/2016 19:18:17 door Frank Nietbelangrijk
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.