Tags uit string halen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Scrum Master

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Scrum master op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je begeleidt twee teams binnen de afdeling Platform Services (PLS). Je helpt mee de devops manier van werken van de teams verder door te ontwikkelen. Je helpt de PO bij het managen van de product backlog; het voorbereiden van

Bekijk vacature »

PHP Developer (junior functie)

Functie omschrijving Ben jij een starter en wil je werken bij een jong en leuk bedrijf? Lees dan verder! Wij zijn op zoek naar een PHP Developer binnen een junior functie. Binnen dit bedrijf gaat het om persoonlijke aandacht en ontwikkeling! Je komt te werken voor een leuk communicatiebureau die alles op het gebied van online en offline communicatie doet. Dit doen zij voor verschillende branches, waardoor je aan diverse soorten projecten mag werken, dit maakt deze baan erg leuk! Daarbij werk je aan een door hun zelf ontwikkeld framework welke goed leesbaar is. Je maakt voor bedrijven op maat

Bekijk vacature »

Anaplan Developer

Dit ga je doen What are you going to do: Picking up Stories: Design planning had, how are we going to build it in Anaplan; Talking to the end user to build a forecasting model; Having contact with the data team about which data is needed; Being able to convert an Excel sheet into a 3, 4 or 5 dimensional modeling environment; Giving knowledge sessions about Anaplan; Solving incidents; Making instructional videos on how teams should read forecasts; Writing blogs about forecasting. Hier ga je werken We are looking for an Anaplan Builder to deliver end-to-end solutions within a big

Bekijk vacature »

Mendix Ontwikkelaar - Vernieuwen van het applicati

Bedrijfsomschrijving De ontwikkelingen in de transportsector gaan razendsnel. Bij ons kun je een belangrijke rol spelen in deze sector. We streven ernaar om onze klanten te ontzorgen op het gebied van continuïteit en veiligheid met innovatieve producten en diensten. We willen dat onze klanten de veiligste vervoerders van Europa worden. Ons team werkt hard om deze ambitieuze doelstellingen te bereiken en we bieden een motiverende werkomgeving aan. We zijn op zoek naar zelfstarters met een focus op resultaat en beslissingsbevoegdheid. Functieomschrijving Als Mendix ontwikkelaar bij deze organisatie heb je een gevarieerde baan. Het applicatielandschap wordt vernieuwd en de “schade en

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Front-end Developer! Als Front-end Developer binnen dit softwarebedrijf ga je de frontends voor zowel je eigen interne projecten als die voor klanten opzetten, onderhouden en uitbreiden. Je zet ideeën om naar mooie successen voor de klanten. Dat is in een notendop wat je gaat doen! Wat kun je verwachten? Je werkt aan de doorontwikkeling van bestaande maatwerkapplicaties. Bijvoorbeeld wanneer de klant de applicatie wil uitbreiden met een nieuwe feature; Samen met het team van backenders en desginers zet je nieuwe ideeën van klanten om naar mooie oplossingen; Je werkt met verschillende frameworks.

Bekijk vacature »

Senior developer (PHP en VB.NET)

Functie De development afdeling bestaat uit 2 teams. Het productteam (10 developers) is verantwoordelijk voor verschillende applicaties met als doel om zoveel mogelijk te automatiseren en uit te werken tot standaard software. Met diverse Solutions Architecten en ervaren developers denken ze voortdurend mee met hun klanten en bouwen ze de basis van het uiteindelijke maatwerk dat wordt geleverd. Hiernaast hebben ze een maatwerk/projectteam. Dit team bestaat momenteel uit 8 developers (junior tot senior) en is verantwoordelijk voor het maatwerk in hun klantprojecten. Momenteel zijn ze op zoek naar een senior developer die aan de slag gaat in het productteam. Hierin

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in de regio van Middelburg zijn wij op zoek naar een enthousiaste PHP / Symfony Developer. Een ambitieus persoon die het gemotiveerde development team komt versterken met het realiseren van nieuwe en complexe projecten. Ben jij op zoek naar een baan met veel uitdaging binnen een snelgroeiend e-commerce bedrijf, waar je de tijd en ruimte krijgt voor professionele groei? Dit ga je doen: Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de serviceportal in Symfony en de webshops in de tweede versie van Magento; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten;

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functieomschrijving Voor dit leuke softwarre bedrijf in de omgeving Vught zijn we per direct op zoek naar een C#/.NET Developer. Is development jouw passie en doe je dit graag met C#/.NET? Lees dan snel verder! Jou werkzaamheden zullen zijn: Zorgen voor de optimalisatie van de huidige software en het automatiseren van bedrijfsprocessen. Naar aanleiding van de wensen van de klant ga je, met je collega's op zoel naar passende oplossingen en je werkt dit uit tot een mooi eindproduct. Je gaat webshops, websites en webapplicaties ontwikkelen door middel van ASP.NET, C# en MVC Framework. Bedrijfsprofiel Deze opdrachtgever houdt zich bezig

Bekijk vacature »

Back-End Web Developer

As a Back-End Web Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible. How do I become a Back-End Web Developer at Coolblue? As a Back-End Web Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you also feel confident with setting up microservices in Typescript or are open to learning this. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Writing pure

Bekijk vacature »

Informeel bureau zoekt Senior PHP developer

Functie Als senior PHP developer neem je het voortouw in ontwikkeltrajecten en ben je in staat werk uit te leggen aan collega’s om zo je kennis met hen te delen. Je deinst niet terug voor ingewikkelde projecten. Deze zie jij alleen maar als uit uitdaging. Je werkt doorlopend aan klantcases (en hierdoor je klant echt leert kennen), maar toch ben je afwisselend bezig. Dit alles in een vrije en ontspannen werksfeer, met een team van gelijkgestemde. Binnen de development teams werken ze met o.a. PHP, Laravel, React, Node, Elastic, Amazon AWS, JIRA, Solid, Domain-driven-design, Doctrine, Redis, docker, Kubernetes, CI, PHP

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Jij als ervaren Front end developer bent een expert het gebied van Javascript en React. Je wordt onderdeel van een multidisciplinair team bestaande uit een PO, twee Front end developers, een DevOps/Back end developer, een UX/UI designer en een projectmanager. Verder is er iemand verantwoordelijk voor de HR en is de algemeen directeur nauw betrokken bij alle projecten. Dagelijks hou jij je bezig met de verschillende projecten die zijn opgenomen in de sprint. Daarnaast denk je mee over mogelijke oplossingen om de behoefte van de klant op de beste manier in te vullen. Verder spar jij intern met collega’s

Bekijk vacature »

Junior Software Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Junior Software Developer!? Sta jij aan het begin van jouw loopbaan of heb jij misschien al enige ervaring? Vind jij het daarnaast belangrijk om jezelf constant te kunnen ontwikkelen en uitdagen? Lees dan snel verder! Voor een vooraanstaand softwarehuis in Nieuwegein ben ik op zoek naar een Junior Software Developer. De eigenaar van het bedrijf is ervan bewust dat je als junior nog een hoop kan leren, waardoor je de eerste maanden veel begeleiding en diverse trainingen krijgt. Daarna ga je samen met je collega's aan zowel kleine als grote projecten werken.

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar C# .NET

Functie omschrijving C# .NET Developer gezocht. Ben jij een full stack developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging binnen een leuk snel groeiend bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Developer met ervaring op het gebied van .NET die een organisatie in de regio Amersfoort gaat versterken. Jij gaat je binnen dit bedrijf vooral bezighouden met het verbeteren van de functionaliteiten van hun dataplatform. Samen met andere ontwikkelaars denk je mee in oplossingsrichtingen, architectuur en nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel De organisatie waar je voor gaat werken heeft een onafhankelijk dataplatform ontwikkelt voor de agrarische sector.

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar PHP

Functie omschrijving Full Stack Software Ontwikkelaar gezocht! Voor een bedrijf in de regio van Ermelo zijn wij op zoek naar een Software Ontwikkelaar die gaat bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van SaaS applicatie van dit bedrijf. Hierbij ga jij voor- en samenwerken met de klanten van de organisatie, het is hierbij dus van groot belang dat je communicatief vaardig bent en dat je beschikt over beheersing van zowel de Nederlandse als Engelse taal. Bedrijfsprofiel Waar ga je werken? Altijd al in een echt familiebedrijf willen werken? Dan is dit je kans! Het bedrijf waar je komt te

Bekijk vacature »

Senior pega developer

You work on software that makes colleagues and customers happy! Thanks to your IT skills, De Mandemakers Groep really makes a difference for its customers. Do coding, testing and deployments make your heart beat faster? Then apply today as Senior Pega Developer at De Mandemakers Groep! Wat ga je doen? The job title gives it away: You will be developing Pega software. This ranges from technical design, coding and testing to test automation, deployments and bug fixing. Your goal is to continuously improve our systems so that colleagues can work efficiently and customers receive optimal service. You don't have to

Bekijk vacature »
Dennis WhoCares

Dennis WhoCares

07/12/2012 19:45:31
Quote Anchor link
Ok, hier komt het, ik ben bezig met een template parser, maar nou kan het ene template andere tags bevatten dan de andere.
Ik wil de template scannen op tags, en vervolgens de tags in een array opslaan.

Quote:
function GetBetween($content,$start,$end){
$r = explode($start, $content);
if (isset($r[1])){
$r = explode($end, $r[1]);
return $r[0];
}
return '';
}

$text = "Blahblah dit is {test1} maar er is meer {test2} want ook een {test3}...";

echo GetBetween($text,"{","}");


Ik heb zelf al vanalles geprobeerd, maar ik probeer deze functie in een loop te krijgen, zodat ie door blijft zoeken, tot alle tags gevonden zijn, en in het voorbeeld hierboven het resultaat dus tot array("test1","test2","test3") te krijgen..

Iemand enig idee?
 
PHP hulp

PHP hulp

05/05/2024 10:50:58
 
Jaron T

Jaron T

07/12/2012 19:58:28
Quote Anchor link
kijk eens naar preg_match(_all) op php.net. Die zet het automatisch voor je in een array en daarbij is de validatie ook veel beter dan iets kloten met start en end
 
Dennis WhoCares

Dennis WhoCares

07/12/2012 20:13:32
Quote Anchor link
Jaron T op 07/12/2012 19:58:28:
kijk eens naar preg_match(_all) op php.net. Die zet het automatisch voor je in een array en daarbij is de validatie ook veel beter dan iets kloten met start en end


Quote:
preg_match_all("/{(.*)}/", $text, $out, PREG_SET_ORDER);
var_dump($out);


Dit ziet er al beter uit, alleen ben niet zo goed met de replace patterns, en kan het ook niet zo vinden.
Gewijzigd op 07/12/2012 21:08:50 door Dennis WhoCares
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

07/12/2012 20:15:08
Quote Anchor link
Het kan zelfs ook met preg_replace:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
$patterns
= array('^\{test1\}^','^\{test2\}^','^\{test3\}^');
$replacements = array('waarde1', 'waarde2', 'waarde3');
$iets = 'Dit is de waarde van test1: {test1}<br>
    Dit is de waarde van test2: {test2}<br>
    Dit is de waarde van test3: {test3}<br>'
;
echo preg_replace($patterns, $replacements, $iets);
?>
Gewijzigd op 07/12/2012 20:16:28 door Ger van Steenderen
 
Dennis WhoCares

Dennis WhoCares

07/12/2012 20:21:09
Quote Anchor link
Beste Ger van Steenderen,
Dit gebruik ik al voor mijn hoofdzakelijke tags, o.a site titel, meta tags, pagina titel, pagina inhoud.
Na deze tags vervangen te hebben, blijven er nog buitenstaande tags over.

Ik wil deze tags die nog overblijven in een array stoppen. Zodat ik deze vanuit een functie met een switch case opnieuw kan defineren, zodat er geen onnodige classes worden aangeroepen, mochten de tags toch niet voorkomen.

Dus ik wil ze nog niet vervangen, maar eerst opslaan in een array
Gewijzigd op 07/12/2012 20:28:29 door Dennis WhoCares
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

07/12/2012 20:33:31
Quote Anchor link
Ik weet de gehele situatie niet, maar denk je dat je daar veel tijd mee wint?
 
Dennis WhoCares

Dennis WhoCares

07/12/2012 20:49:16
Quote Anchor link
Ger van Steenderen op 07/12/2012 20:33:31:
Ik weet de gehele situatie niet, maar denk je dat je daar veel tijd mee wint?


Stel: ik heb een reeks tags. Het zij in mijn geval, {guestbook},{news},{members}
Deze staan in een klein vakje in de content verwerkt.
Maar andere pagina's hoeven deze niet te bevatten. Maar op de manier dat ik nu gebruik, gaat het script wel de classes maken en de output genereren.
Dit wil ik dus niet. Ik wil alleen deze classes maken en output genereren wanneer deze in de pagina staan. Anders blijft het achterwege.

Ik kan het niet goed uitleggen, het gene wat ik precies wil staat in de bovenste post.
Een array of een string met de gevonden resultaten uit de $text. in dit geval {test1},{test2},{test3}

Misschien weet iemand hoe het werkt met de patterns, om na de eerste resultaat deze over te slaan, want momenteel met de preg_match_all, slaat hij de complete text op in de array. Ik heb alleen de gevonden tag nodig

Toevoeging op 07/12/2012 21:29:11:

eind resultaat:
Dank u, Jaron T

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
preg_match_all("'{(.*?)}'", $text, $out, PREG_PATTERN_ORDER);

foreach($out[0] as $tag)
{
    echo $tag . "<br>";
}
Gewijzigd op 07/12/2012 21:19:16 door Dennis WhoCares
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.