toekijken

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Software Developer

Dit ga je doen Je bent verantwoordelijk voor de warehouse applicatie die een integratie heeft met de PLC laag; Je ontwikkelt in C#/.Net; Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van interfaces en het visualiseren van componenten; Je denkt mee over het design voor business oplossingen; Je bent verantwoordelijk voor het testen van de gebouwde oplossing. Hier ga je werken Voor een internationale organisatie in de transport zijn wij momenteel op zoek naar een Software Developer. Ze zijn wereldwijd de grootste speler en lopen voorop met het automatiseren van alle processen van de warehouses. Op dit moment wordt er nog gebruik

Bekijk vacature »

C#.NET Developer Jr. Functie

Functie omschrijving Bouw jij graag aan applicaties om processen in distributiecentra te optimaliseren? Wij zijn op zoek naar een C#.NET ontwikkelaar in regio Breda die hier graag een steentje aan bijdraagt! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je krijgt veel vrijheid in de keuze van de technieken die je gaat gebruiken. Uiteraard wel binnen de gestelde kaders, en door gebruik te maken van het .NET platform. Je gaat aan de slag met de ontwikkeling van een nieuwe module binnen de WMS suite van dit bedrijf. Deze "carrier" module gaat er voor zorgen dat de selectie van een vervoerder volledig

Bekijk vacature »

Junior Fullstack Developer

Functie omschrijving Heb jij je universitair diploma Informatica afgerond en ben jij op zoek naar een startersfunctie waar jouw ontwikkeling in een hoog vaandel staat? Voor een softwarebedrijf in Amsterdam zijn wij op zoek naar een Junior Fullstack Developer. Je begint met een op maat gemaakte training om de kennis bij te spijkeren die jij nog mist. Uiteraard leer je het meeste tijdens je werk, maar de training geeft je hiervoor alvast de juiste handvatten. Je kunt het volgende verwachten! Jij ontwikkelt in technieken als Java, Javascript en SQL. Je werkt hierbij volgens de Agile/Scrum methode; Na het afronden van

Bekijk vacature »

Laravel / PHP developer gezocht!

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Laravel PHP Developer voor een leuk bedrijf in de omgeving van Amsterdam! Je zult je bezig houden met de volgende werkzaamheden: Je gaat aan de hand van de wensen van klanten software ontwikkelen; Je bent bij het gehele proces betrokken; van A tot Z; Je hebt na de oplevering contact met de klant wanneer zij problemen ervaren; Je denkt mee over het verbeteren van de werkprocessen; Je denkt mee over softwareoplossingen; Je speelt in op de behoefte van de klant; Je houdt je bezig met het verbeteren, aanpassen en vernieuwen van de

Bekijk vacature »

Consultant Low Code Developer

Functie omschrijving Heb jij verstand van datamodellering, NO CODE Platformen en kun jij het aan om projecten te leiden? Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en ben jij HBO afgestudeerd in de richting van IT? Voor een mooie opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar een No Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten. Onderdelen functie Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform, je kunt denken aan Mendix of Betty Blocks. Je bent verantwoordelijk voor

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Medior C# Developer

You'll build modern applications for Coolblue's back office. We have a lot of friends, and they crave well-structured data and user-friendly, task-focused applications. How do I become a Medior C# Developer at Coolblue? You regularly participate in brainstorm sessions about user experience, data, and task flow with the UX Designer, Product Owner, and Data Scientists in your team. Besides that you will create disconnected, highly congruent, and testable code that can easily be maintained and is future-proof. Want to become C# Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Working with various types of

Bekijk vacature »

Fullstack Developer

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in regio Etten-Leur zijn wij op zoek naar een Fullstack Developer met PHP/Laravel ervaring. Je gaat aan de slag met het bouwen van maatwerk software voor klanten die actief zijn in een specifieke markt. Als fullstack developer ben je samen met een enthousiast team van 7 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en innovatie van informatiesystemen voor klanten in een specifieke branche. Verder ondersteun je complexe uitdagingen van klanten. Je brengt hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Ervaring met Laravel is een must. Om de klant zo goed mogelijk te

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

IoT Developer

Ben jij innovatief, heb jij passie voor energie en ben je data gedreven? Bouw dan mee aan IoT binnen Bredenoord. Samen met een gedreven team werk jij aan mooie technische en innovatieve oplossingen. Wat houdt de functie van IoT Developer in? Binnen Bredenoord zijn wij momenteel volop in ontwikkeling met ons IoT platform. Als uitbreiding van ons team zijn wij op zoek naar een IoT Developer. Je zal in projectverband meehelpen met het implementeren van IoT vraagstukken binnen Bredenoord. Als IoT Developer op onze R&D-afdeling word je verantwoordelijk voor het verder inrichten en beheren van ons nieuwe IoT platform. Dat

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Do you want to work with the latest technologies on the development of new systems and applications? Create elegant interfaces using VueJS for thousands of users? Get moving and strengthen Nederlandse Loterij as a Front-end Developer. Thanks to your efforts, our services are always presented in style. As a Front-end Developer you are responsible for website development and improving customer experience based on data analyze. In this way, you directly contribute to a happy, healthy and sporty Netherlands. As a Front-end Developer you score by: Writing elegant, testable components without side-effects to provide functionality to the users Website development, adding

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functieomschrijving Voor dit leuke softwarre bedrijf in de omgeving Vught zijn we per direct op zoek naar een C#/.NET Developer. Is development jouw passie en doe je dit graag met C#/.NET? Lees dan snel verder! Jou werkzaamheden zullen zijn: Zorgen voor de optimalisatie van de huidige software en het automatiseren van bedrijfsprocessen. Naar aanleiding van de wensen van de klant ga je, met je collega's op zoel naar passende oplossingen en je werkt dit uit tot een mooi eindproduct. Je gaat webshops, websites en webapplicaties ontwikkelen door middel van ASP.NET, C# en MVC Framework. Bedrijfsprofiel Deze opdrachtgever houdt zich bezig

Bekijk vacature »

Oracle APEX Ontwikkelaar (3.500-6.000 euro)

Bedrijfsomschrijving Ben jij een getalenteerde Oracle APEX ontwikkelaar met minimaal één jaar ervaring in het ontwikkelen van Oracle APEX-applicaties? Ben je gepassioneerd over het ontwikkelen van bedrijfskritische oplossingen en wil je werken bij een toonaangevend consultancybedrijf? Dan zijn wij op zoek naar jou! Deze organisatie beschikt over zowel inhouse als externe projecten, maar bovenal over een sterk team en netwerk van opdrachten waardoor jij jezelf verder kunt ontwikkelen. Het team bestaat uit een aantal junior en medior developers, maar vooral uit senioren. De business unit managers binnen het team zijn mensen die hun vak verstaan en zelf als Oracle APEX

Bekijk vacature »

Software developer (PHP) - Utrecht centrum

Functie Ieder onderdeel van de software draait op aparte servers en het bestaat dus echt uit verschillende componenten. Het team bestaat uit 4 developers, een klein team dus met korte lijnen. Alles in intern ontwikkeld en je werkt aan alle facetten. Van uitbreiding van de core tot maatwerk voor de klant. Ook liggen er verschillende uitdagingen op servervlak en databases. Je zult de eerste periode veel samenwerken met de lead developer om vervolgens echt je gang te gaan binnen de software. In het team streven ze naast de hoogst haalbare kwaliteit. Hiervoor werken ze nauw met elkaar samen en levert

Bekijk vacature »

Software Developer

Longship.io gaat de wereld veroveren met baanbrekende software en legendarische... pizza-avonden! Lees hier de vacature van IT Operations Manager! Bij Longship werken we met een team van 5 mensen aan software voor laadpaal operators. Longship is ontstaan in 2020 met als doel om de elektrische mobiliteitstransitie aan te jagen. We zijn nu al een wereldwijde speler doordat we continu voorop lopen in innovatie. Ons platform helpt het versneld elektrificeren van wagenparken, internationaal! Wij zijn een startup met grote ambities die we willen bereiken met een relatief klein en efficiënt team. Je krijg de kans om ontzettend veel te leren van

Bekijk vacature »
Grean

Grean

09/12/2005 16:52:00
Quote Anchor link
hallow mensuh :p
keb een vraagje:
op mijn website is er een gastenboekje!( moet je ingelogd zijn om te kunnen bekijken en in schrijven) hier kan je je naam invullen...<<-- probleem

mensen vullen een andere naam in bijv: namen van reclames etc..

bestaat er een script die mij laat zien naar welke paginas in mijn website de gelogde user bezoekt??

PHP hulp

PHP hulp

27/05/2026 01:59:24

09/12/2005 16:54:00
Quote Anchor link
Vast wel. PHPHulp, PHPFreakz, Hotscripts, Sitemasters.be, Google,
Succes met zoeken.

Niels Beckers

Niels Beckers

09/12/2005 16:55:00
Quote Anchor link
me dit:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?
echo "$HTTP_REFERER";
?>

kan je bekijken van waar hij kwam vooraleer hij de pagina opende

09/12/2005 16:58:00
Quote Anchor link
Outdated!!! En je moet ook de variabelen uit de quotes houden!!!
Code (php)
1
2
3
<?
echo $_SERVER['HTTP_REFERER'];
?>

Grean

Grean

09/12/2005 17:02:00
Quote Anchor link
dus dit:

Code (php)
1
2
3
<?
echo $_SERVER['HTTP_REFERER'];
?>

gwn bovenaan de pagina zetten??

Stefan van Iwaarden

Stefan van Iwaarden

09/12/2005 17:06:00
Quote Anchor link
je moet het neerzetten waar jij wilt dat het weer gegeven wordt.

of als je het wilt opslaan in een db bijv, dan moet je er geen echo van maken, maar een insert of update query van maken.
Gewijzigd op 09/12/2005 17:06:00 door Stefan van Iwaarden

Robert Deiman

Robert Deiman

09/12/2005 17:06:00
Quote Anchor link
neej, dan log je ze niet, maar dan geeft je het alleen maar weer.. je moet om te loggen die $_SERVER['HTTP_REFERER'] naar je log schrijven en niet echoen.. :)

Niels Beckers

Niels Beckers

09/12/2005 17:09:00
Quote Anchor link
@Sebas
bedank om me er op te wijzen maar ik had het ooit zo gelezen en er altijd op die wijze gebruik van gemaakt. bednakt om me te verbeteren.

Grean

Grean

09/12/2005 17:12:00
Quote Anchor link
Warning: session_start(): Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /vhost/usr/fakher/login.php:6) in /vhost/usr/fakher/login.php on line 8

Warning: session_start(): Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /vhost/usr/fakher/login.php:6) in /vhost/usr/fakher/login.php on line 8

ik krijg die foutmelding :p als ik die script toepas ! en helemaal neerzet

Niels Beckers

Niels Beckers

09/12/2005 17:25:00
Quote Anchor link
plaats bovenaan je scrip(er mag niets voor geen html geen outputs..
Code (php)
1
2
3
<?php
pb_start()
>

09/12/2005 17:31:00
Quote Anchor link
ob_start('ob_gzhandler');

Jorik

Jorik

09/12/2005 18:16:00
Quote Anchor link
Waar slaat dat op Sebastiaan, uitleg graag :).
Werkt het niet gewoon met
Code (php)
1
2
3
4

boven alles, en eenmalig (als je pagina's include dit er níet boven zetten, maar in de pagina waar inlucde in staat zetten, dus pagina die je aanvraagt in browser).

09/12/2005 18:37:00
Quote Anchor link
Als je object buffering met Gzip doet is je script sneller.

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

09/12/2005 18:45:00
Quote Anchor link
Ze zijn ingelogd? Kan je dan niet beter in het formuliertje het textveld met de 'aan' weghalen, en vervangen door een <hidden> met daarin de naam die je uit de sessie haalt (neem aan dat je werkt met een sessie-login systeem.

Of na het submitten kijk je naar hoe de gebruiker is ingelogd.

Grean

Grean

10/12/2005 08:08:00
Quote Anchor link
jah ik werk met een sessie login :p

maar kan iemand me uitleggen welk code ik precies moet toepassen?

dus:

ik wil kunnen kijken wie op welke datum inlogd en welke tijd.

en ik wil dat alleen ik dat kan zien ( maakt niet uit hoe, maar niet dmv een mailtje, want dan loopt mn mailbox vol)

hiermee begint mn login.php :

Code (php)
1
2
3
4
<?

session_start();
?>

en onderaan staan natuurlijk codes :p ( keb ff afgesloten anders zou deze tekst ook blauw zijn)
mijn vraag dus: welke code moet ik toepassen om te zien wie op welke datum en welke tijd inlogd?
Gewijzigd op 10/12/2005 08:09:00 door Grean

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

10/12/2005 08:41:00
Quote Anchor link
Als je alleen de laatste keer wilt weten dat een user is ingelogd hoef je alleen maar een extra veld aan te maken in de tabel waarin je de users en de passwords hebt staan. Bijv zo:

tabel users:
id int(11)
username varchar(32)
password_md5 varchar (32)
last_login datetime

bij het inloggen kun je het veld last_login vullen met

UPDATE users
SET last_login = NOW()
WHERE username = '$username'

Ik neem daarbij aan dat $username uit je inlogformulier komt.

Als je alle bezoeken op elke pagina wilt bijhouden, dan zou ik een aparte tabel aanmaken met de naam 'visits' bijvoorbeeld.

tabel visits:
id
username
page
datetime

En dan bovenaan elke pagina dit stukje:

$username = $_SESSION['username'];
$page = basename ($_SERVER['PHP_SELF']);

je query ziet er dan zo uit:

INSERT INTO visits
(username, page, datetime)
VALUES
('$username', '$page', NOW())
Gewijzigd op 10/12/2005 08:50:00 door Jan Koehoorn

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

10/12/2005 10:29:00
Quote Anchor link
De vraag is natuurlijk of het echt nuttig is. Binnen no-time heb je een huge database tabel waaruit eigenlijk weinig nuttige informatie te halen is. Ik bedoel, wat kan je met de info waneer iemand inlogt? Tenzij je kickt op cijfertjes.

Het zou wellicht interessant worden waneer je er een ipadres bijzet, dan zou je iets kunnen maken wat een patroon gaat zoeken, zodat je welicht kunt ontdekken dat iemand op bepaalde tijden op school zit, of op een andere pc. Maar zelfs dan (ik ben een information engineer, data is leuk, maar een lijst met tijden kan zelfs mij niet boeien).

Grean

Grean

10/12/2005 11:37:00
Quote Anchor link
ow jah :P klopt! tja.. dan weet ik geen andere oplossing :p ik laat het hier maar bij...

dank jullie wel voor jullie reacties

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.