Undefined variable meldingen niet meer ontvangen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Full-stack .NET developer gezocht, Goeree-Overflak

Ben je een .NET software developer en op zoek naar een professionele werkomgeving binnen een wat groter innovatief en ambitieus bedrijf? Waar sprake is van een uitgebreid applicatielandschap met elke dag nieuwe uitdagingen, waar alles mogelijk is, binnen een goede collegiale sfeer? Lees dan verder! Voor een bedrijf in Goeree-Overflakke zijn we momenteel op zoek naar een ervaren software developer. De IT afdeling bestaat uit circa 60 mensen waarvan zo'n 15 developers. Voor de recente architectuur wordt gebruikt gemaakt van de nieuwste technieken waaronder .NET Core, Docker en Angular. Echter bestaat het applicatielandschap uit een groot aantal verschillende applicaties waarbij

Bekijk vacature »

Ervaren full-stack C# developer, .NET CORE, Typesc

Voor een ambitieuze en snelgroeiende organisatie de regio Rotterdam zijn we momenteel op zoek naar een .NET C# developer. De organisatie bestaat inmiddels ruim 15 jaar en heeft een systeem ontwikkeld waarmee bedrijven de informatie van grote en complexe projecten beter kunnen managen. Dit systeem is geheel webbased. Om hun globale ambities waar te maken zijn ze recentelijk begonnen het systeem geheel te herbouwen met de nieuwste technieken. Denk hierbij aan technieken als .NET CORE, Typescript, React, Kubernetes en Azure. Niet alleen betekent voldoende nieuwe technische uitdaging maar ook betekent dit dat je voor 80 tot 90% van je tijd

Bekijk vacature »

Mobile App Developer

Ons Mobile ontwikkelteam zoekt een fanatieke Mobile App Developer. Ben jij creatief en heb je passie voor het ontwikkelen van apps? Dan zijn wij op zoek naar jou! Jouw baan ChipSoft heeft al diverse apps uitgebracht en het aantal gebruikers hiervan neemt snel toe. De apps doen het erg goed bij de zorginstellingen. Je kunt hierbij denken aan apps verpleegkundigen, thuiszorgmedewerkers, de logistieke dienst en - natuurlijk - de artsen zelf. Door jouw hands-on mentaliteit, eigenwijsheid en technisch inzicht kun je nauwkeurig herbruikbare software schrijven. Die software sluit naadloos aan op onze ‘back end’ (HiX, onze ICT-totaaloplossing voor de zorg).

Bekijk vacature »

Medior embedded software developer

Bedrijfsomschrijving Het betreft hier een beurs genoteerde speler actief in de technische en industriële automatisering. De activiteiten bestaan uit het uitvoeren van projecten op detachering, consultancy en interne basis. De normen waar de organisatie waarde aan hecht hebben te maken met ondernemerschap en betrokkenheid bij het algemeen belang. In de markt staan ze bekend als een gerenommeerde, technisch voorop lopende partij waar balans tussen werk en privé erg goed in de gaten wordt gehouden. Klanten van deze organisaties zijn veelal ook beursgenoteerd organisaties in verschillende bedrijfstakken. Ook zijn er overheidsorganen, zoals defensie, waar opdrachten voor worden uitgevoerd. Functieomschrijving Dit mooie

Bekijk vacature »

IT Manager

IT Manager Breda, 36-40 uur per week Je weet snel te schakelen tussen strategisch IT-beleid en de dagelijkse gang van zaken. Verder ben je een doorgewinterde professional, die helder kan verwoorden wat ervoor nodig is om onze IT-omgeving optimaal te laten functioneren. Daarnaast kun je goed leidinggeven en gaat samenwerken met ervaren en niet-ervaren gebruikers van onze IT-oplossingen je makkelijk af. Op IT-vlak weet je goed wat je wilt, maar je bent ook uitstekend in staat om buiten de kaders te denken wanneer je ergens een oplossing voor zoekt. Daarbij ben je een echte doener. Problemen die op je pad

Bekijk vacature »

.NET Developer Zorg-ICT

Complexe software ontwikkelen: dat is jouw ding! Voor onze vestiging in Hoogeveen zoeken wij fanatieke junior en senior .NET Developers die met de laatste Microsoft-tools en -technieken willen werken. Jij bent gemotiveerd en draagt graag verantwoordelijkheid voor je 'eigen' software, die wordt ingezet in ziekenhuizen door heel Nederland. Jouw baan Je bent verantwoordelijk voor het ontwerpen, ontwikkelen, ondersteunen en onderhouden van jouw eigen module. Dit gaat om complexe ICT-producten die feilloos moeten functioneren binnen de complexe omgeving van een zorgorganisatie. Je werkt zelfstandig of in een klein team. ChipSoft maakt gebruik van een zelf ontwikkeld multi tier framework. Tijdens een

Bekijk vacature »

Ervaren .NET C# ontwikkelaar, inhouse, complex maa

Ben je als ervaren ontwikkelaar op zoek naar een analytische omgeving? Waar hoogopgeleiden en ervaren collega’s jouw kennis naar een hoger niveau kunnen tillen? Waar je met een leuk team samen aan innovatieve producten werkt? Dan zou de deze organisatie wel eens goed bij je kunnen passen. Voor een organisatie in Delft zoeken we momenteel een ervaren .NET C# ontwikkelaar. De organisatie richt zich op innovatieve en complexe maatwerk systemen met een maatschappelijke raakvlak. Hierbij moet je (afhankelijk van je niveau) mee kunnen denken met functionele en architectonische vraagstukken. De projecten kunnen uiteenlopend zijn en het is maar net wat

Bekijk vacature »

Medior C# Developer

You'll build modern applications for Coolblue back’s office. We have a lot of friends, and they crave well-structured data and user-friendly, task-focused applications. How do I become C# Developer at Coolblue? You regularly participate in brainstorm sessions about user experience, data, and task flow with the UX Designer, Product Owner, and Data Scientists in your team. Besides that you will create disconnected, highly congruent, and testable code that can easily be maintained and is future-proof. “Want to become C# Developer at Coolblue? Jonne will explain how to do that.” You enjoy doing this Working with various types of data stores,

Bekijk vacature »

Medior Front-end developer

Medior Front-end developer Functiebeschrijving: Ben jij een software engineer met passie voor front-end development? Wil jij je verder ontwikkelen in de nieuwste front-end technologieën? Zoek jij uitdagende klussen in teamverband? Wij bieden jou die uitdaging en de mogelijkheden jezelf verder te ontwikkelen. Wat ga je doen? In de financiële sector is de digitalisering in volle gang. Deze is door de Corona crisis nog eens flink opgevoerd. Steeds meer wordt digitaal gedaan, denk aan: polis informatie inzien, claims online declareren en zelfs schades opnemen door een schade expert. Bovenop dit alles moet het ook nog zoveel mogelijk automatisch door de keten

Bekijk vacature »

(Sr.)Fullstack Developer C#on cloud for next gener

For an international, financially stable organization, specialized in creating and streaming video broadcasts, we are looking for a (Sr.) Fullstack C# Developer. The platform hosts millions of (live) broadcasts a year and is exponentially growing. As a Fullstack Developer you will be responsible for the full SDLC of the Front End and Back End (20/80) analyzing new requirements, design, development, testing and deployment (CI&CD) and maintenance within a (Scrum) team of 5 other developers. To qualify you have: Min. 8 years of Fullstack C# experience Min 2 years Experience with Angular (or a javascript framework) Experience with Cloud, AWS is

Bekijk vacature »

Senior naar Lead PHP developer

Bedrijfsomschrijving Deze mooie organisatie is gevestigd nabij het station en dus heel goed bereikbaar met het OV. Onze klant is de toekomst als het gaat om e-platforms! Ze behoren ondanks dat ze relatief klein zijn qua omvang tot de top wat betreft het ontwikkelen van e-platforms in Nederland! Dit is ook te leiden uit de prominente opdrachtgevers die zij hebben. Het bedrijf is zeer dynamisch en je komt in een mooi (en ook erg gezellig) kantoor te werken in een team met 2 andere professionele collega's. Samen maak je gebruik van bewezen en nieuwe technologieën om de PHP software ontwikkeling

Bekijk vacature »

Lead Developer

Do you want to work as a Lead Developer? Are you ready for a new challenge with variety and independence in a self-managing team that is responsible for the control apps for the climate in buildings and in greenhouses? The customer has no shortage of ambition and wants to be pioneering within their segment. How do they want to do this? I would like to tell you more about this in a personal conversation. As an experienced Lead Developer you work with your team on web applications for laptop, tablet and smartphone. You write robust, readable and reusable code and

Bekijk vacature »

Frontend developer voor een prachtige sector

Bedrijfsomschrijving Deze jonge en informele organisatie laat zich graag omschrijven als een websitebouwer die de grenzen opzoekt. Met een ambitieus en gedreven groep van web enthousiastelingen worden hier niet alleen goed werkende sites maar ook mooi ogende sites ontwikkeld voor een steeds groter wordende klantenkring. De cultuur hier is zeer ontspannen. De gemiddelde leeftijd ligt midden twintig en de communicatie is open. Passie voor het web is een absolute must om je hier thuis te voelen. Ze zijn per direct op zoek naar een Front-end Developer die de lopende webshops en andere e-commerce uitingen naar zijn hand zet. Functieomschrijving We

Bekijk vacature »

Senior C# Developer (NL) bij PostNL

Senior C# Developer (NL) Den Haag HBO/WO IT Professional "Als Senior C# Developer impact maken op de groeiende E-commerce markt met onze logistieke software. Je doet dit door complexe bedrijfskritische logistieke business processen te vertalen naar de ontwikkeling en uitbreiding van onze Cloud IT-platformen en software oplossingen in C# en AWS" Wat ga je doen? PostNL is becoming a postal tech company. Als Senior C# Developer ben je onderdeel van een multidisciplinair Business-IT-team bestaande uit onder andere een Lead Engineer, Developers en Solution Consultants. Samen zijn jullie verantwoordelijk voor het bouwen aan onderdelen uit onze logistieke software omgeving. Binnen het

Bekijk vacature »

C/C++ Developer

Bedrijfsomschrijving Als Software ontwikkelaar C/C++ kom je te werken bij een toonaangevende organisatie in de mobiliteitsbranche die door het produceren van slimme producten Nederland steeds leefbaarder maakt! Ze ontwikkelen innovatieve producten die er onder andere voor zorgen dat de infrastructuur in Nederland op de snelste en meeste efficiënte manier kan worden geregeld. Als C/C++ ontwikkelaar kom je te werken op een afdeling met 40 collega's, bestaande uit Engineers, deskundigen en ontwikkelaars. Hiervoor werk je nauw samen in een team met ongeveer tien andere ontwikkelaars. Samen met het team pak je zelfstandig projecten op die doorgaans een doorlooptijd hebben van 4

Bekijk vacature »
Mohamed nvt

Mohamed nvt

08/10/2017 21:50:41
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Voor een medicijn kan alleen een USD- of een IQD-valuta ingevoerd en opgeslagen worden. En, elke valuta heeft een eigen field in het kolom purchaseprice.
En ik heb het invoer formulier zo gemaakt dat wanneer het input filed van IQD wat waarde bevat, dan wordt het USD input field d.m.v. javascript automatisch uitgeschakeld en visa versa.

En voor het verzenden van het formulier controleer ik zowel dmv een veriabel of een USD of een IQD bestaat met de volgende code:
En toch krijg ik bij elke keer gegevens invoer een mailtje met daarin undefined variable for purchasepriceDi of purchasepriceDo.
En dit vind ik erg vervelend.

Alvast bedankt voor het meedenken.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php if (isset($_POST['purchasepriceDi'])){
            @
$purchasepriceDi = mysqli_real_escape_string ($dbc, $trimmed['purchasepriceDi']);
    }

if (isset($_POST['purchasepriceDo'])){
            @
$purchasepriceDo = mysqli_real_escape_string ($dbc, $trimmed['purchasepriceDo']);
    }

?>

PHP hulp

PHP hulp

26/01/2021 22:47:03

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

08/10/2017 22:07:48
Quote Anchor link
Dan zou ik de foutmeldingen zeker niet 'afplakken' met een @. Want daarmee verhelp je niks, en verberg je het probleem alleen maar.

De enige beste oplossing is het gebruik van isset() op de juiste manier.

Ben van Velzen

Ben van Velzen

08/10/2017 22:40:41
Quote Anchor link
Yup. Gewoon je code repareren, die foutmeldingen krijg je omdat je codepaden volgt die afhankelijk zijn van het bestaan van bepaalde waarden. Ze zijn dus terecht als je die waarden niet gevuld hebt in die codepaden. Gewoon mbv isset() kijken wat gevuld is en wat niet.

- SanThe -

- SanThe -

09/10/2017 00:11:46
Quote Anchor link
Waar komt $trimmed['purchasepriceDi'] vandaan?

Ozzie PHP

Ozzie PHP

09/10/2017 07:21:45
Quote Anchor link
"Undefined variable meldingen niet meer ontvangen"

Klinkt als: ik wil niet weten wanneer er fouten in mijn code zitten.

Allesbehalve een goed idee.

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

09/10/2017 07:50:47
Quote Anchor link
In een if definieer je nu $purchasepriceDi óf $purchasepriceDo, maar nooit beide tegelijk. Kennelijk gebruikt je code verderop wél ergens $purchasepriceDi en $purchasepriceDo tegelijk.

Mohamed nvt

Mohamed nvt

09/10/2017 09:16:18
Quote Anchor link
Misschien handig om wat achtergrond info te geven over de 2 kolommen, nl:
PurchasepriceDi
PurchasepriceDo.
Beide zijn van het type decimal, eentje met waarde 15,4 en 13,2.
Zie URL: http://hawarco.co/img/printscreen_purchaseprice.png

En, eigenlijk is mijn probleem heel simpel, maar mijn vermoeden is dat mysql niet accepteert dat een kolom van het type decimal geen waarde bevat. En, daarom krijg ik telkens een Undefined variable wanneer bijv de variabel: $purchasepriceDi of $purchasepriceDo geen waarde bevat of het kan zijn dat de bovenstaande isset doet het niet wat het moet doen...
Want eigenlijk hoeft een gebruiker geen purchase price op te geven tijdens het invoeren van een medicijn. Het is dus geen vereiste en daarom laat ik geen bericht zien wanneer het geen waarde bevat.

Hopelijk is nu mijn vraag/probleem duidelijk ;-)

Ivo P

Ivo P

09/10/2017 10:20:02
Quote Anchor link
tuurlijk accepteert Mysql dat wel. Mits jij niet "NOT NULL" in de definitie van de kolom gebruikt.

Er zit trouwens verschil in "$_POST['xyz'] bestaat niet" en "$_POST['xyz'] is leeg"

isset() controleert op het bestaan van het veld.
verwijder jij (met bijvoorbeeld disabled) het element uit je form, of verberg je hem alleen maar?
Gewijzigd op 09/10/2017 10:36:03 door Ivo P

Mohamed nvt

Mohamed nvt

09/10/2017 13:59:12
Quote Anchor link
Hallo Ivo,

Als je naar het plaatje: http://hawarco.co/img/printscreen_purchaseprice.png wil kijken, dan zie je volgens mij dat dat ik beide kolommen niet gedefinieerd zijn als not null.

Betekent dat ik in in de if statement ook !empty moet gebruiken ipv isset?

Nee, er wordt niets verwijderd of verborgen in het formulier.
Betreffende input field wordt enkel uitgeschakeld, dus helemaal grijs dat er niets ingevuld kan worden. En, dit gebeurt enkel wanneer andere input field wat waarde heeft...

Ivo P

Ivo P

09/10/2017 14:13:10
Quote Anchor link
"dus helemaal grijs dat er niets ingevuld kan worden"

middels "disabled"? of zelf met de kleur gespeeld en readonly gemaakt? In dat laatste geval is hij wel geset, maar eventueel wel leeg.

-
en jouw screenshot lees ik als "mag hij null zijn? NO"
zeker aangezien er ook NO staat bij de kolom "id" die zeker niet null mag zijn...

Toevoeging op 09/10/2017 14:14:37:

btw: quantity klinkt als een hoeveelheid. VARCHAR lijkt me daar niet numeriek genoeg voor.

En wat is sellingprice, als dat een varchar is?

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

09/10/2017 14:27:52
Quote Anchor link
Het decimale scheidingsteken is nog altijd een punt, en geen komma. Misvormde getallen voeren aan een kolom voor een numeriek type gaat hoogstwaarschijnlijk niet goed.

Overigens: waarom niet één dropdownveld voor een valuta, en één invulveld voor een bedrag? Tegelijkertijd heb je dan ook maar één kolom voor een bedrag nodig in je database? :/

Mohamed nvt

Mohamed nvt

10/10/2017 19:32:56
Quote Anchor link
Hallo Ivo,

Nope, gewoon met een Javascriptje die de input helemaal grijs maakt/uitschakelt. Als je het wil, dan wil ik hem wel delen hoor ;-)
OKe, thanks voor uitleg over NULL ;-)
Eigenlijk heb je daar gelijk in dat quantity en sellingprice ook een nummer moeten zijn, maar dan eerst wil ik het probleem van purchase price oplossen en wellicht kan ik hetzelfde concept ook gebruiken voor sellingprice ;-)

Toevoeging op 11/10/2017 15:41:01:

Update:

Het wil op geen enkel manier lukken en accepteren dat purchase price geen waarde heeft.
Eigenlijk ben ik helemaal nu radeloos en hopelijk heeft iemand nog een idee.

Ik heb het volgende reeds uitgevoerd:
1. Bij kolom purchase price staat null op yes en default is null
2. bij FK currency_id staat null op yes en default is null
3. De relatie van medicines to currency heb ik on delete en on update op set null gezet.

In PHP heb ik de code als volgt:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php

if (isset($trimmed['purchaseprice']) && !empty($trimmed['purchaseprice'])){
            $purchaseprice = mysqli_real_escape_string ($dbc, $trimmed['purchaseprice']);
    }
else {
        echo 'fuck you!';
    }

?>

In de foutafhandeling krijg ik de volgende foutmelding:

An error occurred in script '/med_insert.php' on line 117: Undefined variable: purchaseprice
An error occurred in script '/med_insert.php' on line 118: Query: INSERT INTO medicines
(medicinename, genericname,expiredate,quantity,sellingprice,purchaseprice, medicineregistration, userid, medicinetype_id,currency_id)
VALUES
('test1','test','2017-11-11','100','','', NOW(), '3', '19', ''????
<br />MySQL Error: Cannot add or update a child row: a foreign key constraint fails (`DB2681116`.`medicines`, CONSTRAINT `medicines_ibfk_3` FOREIGN KEY (`currency_id`) REFERENCES `currency` (`id`) ON DELETE SET NULL ON UPDATE SET NULL)

Blijkbaar mag een decimaal kolom niet leeg zijn of zo...

Mohamed nvt

Mohamed nvt

12/10/2017 12:00:14
Quote Anchor link
Update:

Het probleem heb ik zelf opgelost door een work-around ;-)

Allemaal bedankt voor het meedenken ;-)

Ivo P

Ivo P

12/10/2017 12:23:11
Quote Anchor link
MySQL Error: Cannot add or update a child row: a foreign key constraint fails (`DB2681116`.`medicines`, CONSTRAINT `medicines_ibfk_3` FOREIGN KEY (`currency_id`) REFERENCES `currency` (`id`

dit zegt dat je in de tabel medicines de kolom currency_id moet vullen met een waarde die ook in de tabel currency staat in de kolom id.

btw:
is het niet wat raar dat je per medicijn kennelijk al opslaat welke prijs en valuta gebruikt werd? Kun je die een week later niet opnieuw kopen in een andere land voor een andere prijs?

Ben van Velzen

Ben van Velzen

12/10/2017 12:46:45
Quote Anchor link
Correct. Al werk je met distributeurs, hun prijzen wijzigen praktisch iedere seconde.

Mohamed nvt

Mohamed nvt

12/10/2017 13:42:27
Quote Anchor link
Hallo Ivo,

Ik was ook erachter gekomen dat de currency_id kolom in de medicines tabel een waarde moet hebben diezelfde waarde is als kolom id in de currency tabel.
Maar wat ik niet begrijp is hoe ik dit kan realiseren. Op het net heb ik verschillende artikelen gelezen dat een FK leeg mag zijn en daarom heb ik bij de relatie tussen medicines tabel en currey de set null gezet op update en delete. Helaas mocht dit allemaal niet baten.
Als je hier een idee/oplossing voor hebt, dan hoor ik dat graag.

Wat prijs betreft voor een medicijn, ben ik eigenlijk van het volgende uitgegaan:
Maandelijks worden medicijnen ingekocht en de prijs kan per maand verschillen. Maar als de medicijnen dagelijks of wekelijks worden ingekocht, tjah hier heb ik geen rekening mee gehouden. En, ik zou niet weten hoe ik dit moet aanpakken op database niveau.
Hoe zou je dit aanpakken en zou je bijv de prijs per medicijn opslaan of beter gezegd wat stel je voor eigenlijk?
Gewijzigd op 12/10/2017 14:24:57 door Mohamed nvt

Mohamed nvt

Mohamed nvt

14/10/2017 20:31:55
Quote Anchor link
Hallo Ivo & Ben,

Wat is het probleem volgens jullie wanneer ik de prijs per medicijn invoer?

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.