Undefined variable: mysqli

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior Front end developer

Functie Wij zijn op zoek naar een ambitieuze, zelfsturende Front-end Expert die ons (internationale) team komt versterken. Onze huidige software development afdeling bestaat uit 7 developers en designers. Wij zijn een écht softwarehuis, dus ervaring in software development is wel echt een must. Er wordt tegelijkertijd aan meerdere projecten gewerkt, voor mooie toonaangevende klanten. Je hebt dus regelmatig te maken met deadlines en opleveringen. Een deel van onze omgeving is in Angular.JS. Dit deel wordt langzamerhand omgebouwd naar de nieuwste versie van Angular. Jouw werkzaamheden zullen bestaan uit: Het aansturen en begeleiden van jouw collega’s Het implementeren van visuele elementen

Bekijk vacature »

Front-end Developer (HTML/CSS, Angular/React/Vue,

Functie Je zal aan de slag gaan in een klein, hecht team met front-end development experts die de ambitie delen mooi werk te leveren. Samen met hen zal je werken aan het gebruiksvriendelijk en interactief maken van complexe webapplicaties, websites en mobile apps. Je levert klanten wat ze nodig hebben terwijl je actief aan jezelf blijft werken met de ondersteuning vanuit je werkplek. Talen als Javascript programmeer jij vloeiend en je hebt kennis van frameworks als React en Angular. Je zou je het liefst nog veel meer ontwikkelen in verschillende front-end talen. Deze kennis deel je graag met je collega’s,

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar PHP

Functie omschrijving Software Ontwikkelaar PHP gezocht! Wij zijn op zoek naar een ervaren PHP Software Ontwikkelaar om het team van onze opdrachtgever te versterken! De ideale kandidaat zal fungeren als verlengstuk van klanten en complexe technische vraagstukken met enthousiasme benaderen. Naast het werken met de nieuwste technologieën, ben je in staat om aan meerdere projecten tegelijkertijd te werken. Als je deze uitdaging aangaat, werk je nauw samen met front-end developers en draag je bij aan het realiseren van grote veranderingen bij klanten. Het bedrijf zoekt iemand die zichzelf graag uitdaagt en altijd streeft naar het leveren van de beste resultaten.

Bekijk vacature »

Senior .Net developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als .Net Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij dit jaar Microsoft Partner of the year geworden. Sogetisten staan klaar voor elkaar, hebben lol met elkaar en daarmee behalen we de mooiste resultaten! Werken bij Sogeti

Bekijk vacature »

Python developer Consultancy

Functie Als Python developer bij deze organisatie werk je voor verschillende klanten. Doordat de oprichter een groot netwerk heeft kun je zelf voorkeuren uitspreken in het type projecten dat je wilt gaan doen. Zo zijn er bijvoorbeeld langdurige of juist korte projecten, maar is ook het type klant, of project bespreekbaar. Werk jij bijvoorbeeld graag aan een nieuw, state-of-the-art web portaal of ben je liever betrokken bij een migratietraject van een bestaande applicatie? Wij gaan voor jou aan de slag! Eisen • Je bent een gedreven developer met sterke voorkeur voor Python • Je bent meer dan een codeklopper •

Bekijk vacature »

PHP developer

Functie Voor een opdrachtgever in omgeving Leiden zijn wij op zoek naar een PHP developer die affiniteit heeft met C++. Ben jij reeds afgestudeerd of heb je al een paar jaar ervaring? Lees snel verder en kijk of dit iets voor jou is! Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten goed verlopen. Je gaat klanten ondersteunen op het gebied van

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Qua type opdrachten is er echt een verscheidenheid aan afnemers, zo werken ze met grote multinationals, maar ook met startups. Zo kom je te werken in een gevarieerde omgeving en kan je ook schakelen tussen verschillende culturen. De projecten variëren van greenfield projecten tot langdurige ontwikkeltrajecten. Hier wordt alleen maar gewerkt met aan front end projecten. Daarom maakt het onze partner niet uit waar jij kennis van hebt, als je maar gedegen kennis hebt van Javascript frameworks, Unit testing en ook bekend bent met de scrum methodiek. Eisen Minimaal 4 jaar relevante werkervaring Kennen en ervaring van Javascript frameworks

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Ontwikkelaar MS Dynamics 365 Projecten

Samengevat: Deze werkgever is de kwaliteitsdienst in de tuinbouwsector. Ben jij een ervaren ontwikkelaar? Heb jij ervaring met Ms Dynamics 365 BC? Vaste baan: Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC ICT MBO 3.500 - 5.000 Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC Ons bedrijf bewaakt en bevordert de kwaliteit van producten, processen en ketens in de tuinbouw. Wij kenmerken zich door openheid, ruimte voor initiatief, collegialiteit en zelfontplooiing. Deze werkgever is een veelzijdige organisatie. Je werkt voor de eigen IT organisatie. Zij werken met moderne technologie en staan open voor innovatie. Functie: Voor de vacature als Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC Roelofarendsveen MBO

Bekijk vacature »

Oracle Developer / PL SQL

Dit ga je doen Software ontwikkeling aan een internationaal gebruikt pakket; Werken met technieken als Oracle 19c, Toad, PL/SQL, Oracle Forms, Reports en Designer; Meedraaien in internationale projecten; Meedenken over technisch en functioneel ontwerp; Samenwerken met collega's als Informatie Analisten, Testers en Release Managers; Soms wensen en eisen afstemmen met de business. Hier ga je werken Onze klant, een internationaal bekend bedrijf dat essentiële producten maakt waar iedereen graag gebruik van maakt, zoekt versterking in het Software Development team. Samen met 3 developers, een release manager, een informatie analist en 3 testers werk jij aan een systeem waarmee complexe producten

Bekijk vacature »

Programmeur / Developer

Voor een familiebedrijf in Doetinchem, actief in de machinebouw voor de food-sector, zijn wij op zoek naar een programmeur / developer. In deze functie ben je werkzaam in een team van 5 medewerkers. Je werkzaamheden bestaan onder andere uit het verhelderen van requirements vanuit de opdrachtgever, de klant en de afdeling ontwikkeling. Je verricht haalbaarheidsstudies en werkt specificaties uit die je afstemt met de opdrachtgever. Je ontwerpt design in software en stemt af met je collega's. De huidige vision-systemen zijn geschreven in C software, welke draait op een CUDA platform. Je schrijft en codeert software en zal gaan testdraaien. Tot

Bekijk vacature »

Lead C++ Developer

De rol van Lead C++ Developer Als Lead C++ developer bij KUBUS word je verantwoordelijk voor het implementatie design van requirements en de software architectuur van de desktop applicaties van BIMcollab, ons platform voor 3D model-validatie en issue-management bedoeld om de kwaliteit van 3D design-modellen voor gebouwen te verbeteren. Betere 3D modellen leiden tot betere gebouwen, dus zo draag je bij aan verduurzaming van de gebouwde omgeving met slimmer gebruik van materialen, minder verspilling en energie-efficiënte gebouwen. Een goede gebruikerservaring staat bij ons hoog in het vaandel; we gaan in onze ontwikkeling voor innovatie en kwaliteit. In je rol als

Bekijk vacature »

Developer Front-end

Functie omschrijving Front-end Developer gezocht! Wij zijn op zoek naar een front-end developer voor een organisatie in de regio Veenendaal die de eindverantwoordelijkheid op zich neemt van alles wat met design te maken heeft. Je hebt in deze functie een adviserende rol hiervoor moet je beschikken over een grote dosis vakinhoudelijke kennis. Je creëert unieke concepten door samen met collega’s en klanten te overleggen over aangeleverde designs. Hiermee draag jij je steentje bij aan de groeiambities van de klant. Jij wordt het vaste aanspreekpunt voor klanten wanneer het gaat over planningen, hierin is het jouw taak om alle betrokkenen goed

Bekijk vacature »

Java Developer

Dit ga je doen Als Java Developer ben je verantwoordelijk voor: Het ontwikkelen van nieuwe en bestaande webservices; Het uitbreiden van functionaliteiten binnen de producten- en dienstenportefeuille; Het werken aan gegevensuitwisseling met bijvoorbeeld SOAP; Testen van frameworks met gebruik van UNIT en Selenium. Hier ga je werken De organisatie waar je komt te werken is een semi-overheidsinstelling, gesitueerd in Utrecht en zorgt voor een goede samenwerking tussen verschillende overheidsinstanties. Het is een familiaire club die gaat voor kwaliteit en langdurige relaties. Zo zorgen zij ervoor dat er op grote schaal vertrouwelijke informatie tussen verschillende overheidsinstellingen wordt uitgewisseld. Hun werk zorgt

Bekijk vacature »

Java developer - procesoptimalisatie (Inhouse)

Functie Wat ga je doen als Java developer? Jij als back end developer hebt al enige ervaring opgedaan in jouw vakgebied. Voornamelijk het werken met Java en Spring spreekt jou aan. Jij wordt samen met je collega developers in het team verantwoordelijk voor de gehele back end van de applicatie. Hierdoor heb jij veel zelfstandigheid in je rol en zul je ook zelf beslissingen samen met de PO maken. Er wordt gewerkt volgens de SCRUM methodiek, om zo structuur te creëren in de werkzaamheden. Binnen de 2-wekelijkse sprints pak jij je taken op die samen met de PO afgestemd zijn.

Bekijk vacature »
- Rob -

- Rob -

05/01/2017 15:22:05
Quote Anchor link
Hallo

Kan iemand mij zeggen wat ik fout heb gedaan in de volgende code?
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
define('HOSTNAAM', $_CONFIG['hostnaam']);
define('GEBRUIKERSNAAM', $_CONFIG['gebruikersnaam']);
define('WACHTWOORD', $_CONFIG['wachtwoord']);
define('DATABASE', $_CONFIG['database']);

$database = new Database(HOSTNAAM, GEBRUIKERSNAAM, WACHTWOORD, DATABASE);
$database->connect();
$database->connect($mysqli);

Hierboven pakt hij de variable $mysqli niet terwijl die variable toch duidelijk is aangegeven hieronder na de connect() function...

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
class Database extends mysqli {
    protected $hostnaam = HOSTNAAM;
    protected $gebruikersnaam = GEBRUIKERSNAAM;
    protected $wachtwoord = WACHTWOORD;
    protected $database = DATABASE;
    
    public function connect() {    
        $mysqli = @new mysqli($this->hostnaam, $this->gebruikersnaam, $this->wachtwoord, $this->database);
        if (mysqli_connect_errno()) {
           printf('Error');
       }
        return true;
        }
    
    function query($query) {
            $result = parent::query($query);
        if($this->error) {
            throw new Exception(mysqli_error($this), mysqli_errno($this));
        }
        return $result;
    }
}


alle hulp is welkom
 
PHP hulp

PHP hulp

16/05/2024 00:16:02
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

05/01/2017 15:28:02
Quote Anchor link
Die variabele is niet bekend buiten de functie.

Toevoeging op 05/01/2017 15:29:10:

Euh ... wat wil je hier eigenlijk doen?

$database->connect($mysqli);
 
- Rob -

- Rob -

05/01/2017 15:32:09
Quote Anchor link
De MYSQLI variable pakken, hoe maak ik hem dan bekend? want het is een public function. Moet ik dan global of static gebruiken voor mysqli?

Toevoeging op 05/01/2017 15:33:34:

dus zoiets:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
public function connect() {  
        static $mysqli;
         $mysqli = @new mysqli($this->hostnaam, $this->gebruikersnaam, $this->wachtwoord, $this->database);
         if (mysqli_connect_errno()) {
            printf('<title>Er is een fout opgetreden</title>
                   <link rel="stylesheet" href="http://maxcdn.bootstrapcdn.com/bootstrap/3.3.6/css/bootstrap.min.css">
                  <script src="https://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.12.0/jquery.min.js"></script>
                 <script src="http://maxcdn.bootstrapcdn.com/bootstrap/3.3.6/js/bootstrap.min.js"></script>
                <div class="container">
                    <div class="modal show" id="myModal" role="dialog">
                     <div class="modal-dialog">
                         <div class="modal-content">
                             <div class="modal-header">
                                 <h4 class="modal-title">Er is een fout opgetreden</h4>
                             </div>
                             <div class="modal-body">
                                 <p>Het lijkt erop dat er een fout is tussen de verbinding met de database. Als u wilt kunt u contact opnemen met het bestuur met de volgende foutcode: <b>'. mysqli_connect_errno().'</b></p>
                             </div>
                             <div class="modal-footer">
                                 <a href="'.URL.'"><button id="btn" class="btn btn-default">Probeer het opnieuw</button></a>
                             </div>
                         </div>
                        </div>
                    </div>
                </div>');
        }
        return $mysqli;
        }


Toevoeging op 05/01/2017 15:35:16:

EDIT:
static moet global zijn
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

05/01/2017 15:37:08
Quote Anchor link
Woow ... wat ben je toch allemaal aan het doen? Html hoort helemaal niet huis in een functie.

>> De MYSQLI variable pakken, hoe maak ik hem dan bekend? want het is een public function. Moet ik dan global of static gebruiken voor mysqli?

Leg eens rustig uit wat je wilt. Stap voor stap, niet in code maar in woorden.
 
- Rob -

- Rob -

05/01/2017 15:41:06
Quote Anchor link
Ik wil dat ik in elke file/class/functions de variable $mysqli kan gebruiken.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

05/01/2017 15:41:15
Quote Anchor link
Loop je nu niet iets te hard van stapel? Als ik zo kijk heb ik het idee dat je een hoop theorie hebt gemist in de tutorial van phptuts.

En verder is het gebruik van global in de wereld van het OO-design behoorlijk vies. Ikzelf geef ze gewoon mee in de instance waar je de class aanroept.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

05/01/2017 15:41:47
Quote Anchor link
Waarom zou je dat willen? Dat klinkt namelijk totaal niet logisch.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

05/01/2017 15:43:55
Quote Anchor link
Bij eens naar de bestaande MySQLi-class van PHP, en speel daar eens mee.
Je zit nu met te weinig ervaring van OO-nu al een eigen class om die van de standaard MySQLi-class te bouwen.
Ik vind het nu best vergezocht... ;-)
 
- Rob -

- Rob -

05/01/2017 15:44:11
Quote Anchor link
Bij mijn index pagina, werkt $mysqli wel. Maar in mijn class bestand lukt dit dan weer niet. Terwijl ik Database class wel heb geextends
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
class User extends Database


Toevoeging op 05/01/2017 15:47:58:

Ik heb $mysqli nodig voor query's .
Die in een class staan

En hoe moet ik anders $mysqli uit de class halen zonder global $mysqli?
Gewijzigd op 05/01/2017 15:52:26 door - Rob -
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

05/01/2017 15:52:45
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
class User extends Database

Dus volgens jou is een User een database?
Begrijp je eigenlijk wel wat extend precies doet, en waarvoor je het moet gebruiken?
Het is niet een soort 'include' van een willekeurige class ofzo.
Gewijzigd op 05/01/2017 15:55:39 door - Ariën -
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

05/01/2017 15:58:46
Quote Anchor link
>> Bij mijn index pagina, werkt $mysqli wel. Maar in mijn class bestand lukt dit dan weer niet. Terwijl ik Database class wel heb geextends

>> En hoe moet ik anders $mysqli uit de class halen zonder global $mysqli?

Ik wil niet vervelend doen, maar lees de reactie van Ariën. Je bent op dit moment, met alle respect, als een kip zonder kop zomaar iets aan het doen. Het schiet z'n doel voorbij en je hebt er uiteindelijk alleen jezelf mee. Je leert niet zomaar even OOP door 1 tutorial te lezen. OOP is een gerichte denkwijze die jij overduidelijk nog niet onder de knie hebt. Volg het advies van Ariën op en ga je eerst eens wat beter verdiepen, want anders ga je tegen een hoop moeilijkheden aanlopen. Nogmaals ... goed bedoeld.
 
- Rob -

- Rob -

05/01/2017 16:04:19
Quote Anchor link
- Ariën - op 05/01/2017 15:52:45:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
class User extends Database

Dus volgens jou is een User een database?
Begrijp je eigenlijk wel wat extend precies doet, en waarvoor je het moet gebruiken?
Het is niet een soort 'include' van een willekeurige class ofzo.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
REQUIRE_ONCE $_SERVER["DOCUMENT_ROOT"] . '/core/classes/database_class.php';

class User extends Database {
}

Dit zijn gewoon moeten werken ^^ Ik heb zelfs nog gekeken bij een paar bestanden die ik mijn pc had (die waren van iemand anders) en daar werkte het
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

05/01/2017 16:06:45
Quote Anchor link
Rob, het lijkt er niet op dat jij iets van mij of Ariën wilt aannemen.

Het heeft verder dan ook geen zin om verder te discussiëren. Dan kun je het beter zelf gewoon allemaal op je eigen houtje uitzoeken en op je eigen manier doen. Succes.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

05/01/2017 16:21:56
Quote Anchor link
- Rob - op 05/01/2017 16:04:19:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
class User extends Database {
}

Dit zijn gewoon moeten werken ^^ Ik heb zelfs nog gekeken bij een paar bestanden die ik mijn pc had (die waren van iemand anders) en daar werkte het

Dat het werkt wil niet zeggen dat het klopt. Op een snelweg waar je de enige bent zo vroeg in de morgen mag je ook niet 180 km/h rijden.
OO-design is erg leuk, mits je de theorie erachter wilt snappen. Anders kan je net zo goed geen OO-design gebruiken.
 
- Rob -

- Rob -

05/01/2017 18:00:40
Quote Anchor link
Oké! hartstikke bedankt. Ik denk dat ik OO-design nog even achterwege laat en eerst verder expirimenteer
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

05/01/2017 18:03:18
Quote Anchor link
Het connectie-object (van klasse mysqli) heb je ook niet nodig buiten de database-klasse, deze is onderdeel van een database-object. Het lijkt mij niet verstandig om dit mysqli-object buiten de klasse beschikbaar te stellen omdat men dan mogelijk dat object rechtstreeks gaat gebruiken, en dat zou het doel van een Database-klasse (die extra functionaliteit en gebruikersgemak toevoegt?) teniet doen...

Het maken van een connectie met een database is iets wat je toch altijd doet (lijkt mij?) dus dit zou je ook in de constructor (__construct()) kunnen opnemen. Dit scheelt je weer een methode-aanroep (connect() kan dan weg).
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.