Update edit scriptje

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Integratie expert - Java Developer

Dit ga je doen Nieuw koppelingen ontwerpen, ontwikkelen en implementeren; Je schakelt met de klanten om hen zo goed mogelijk van dienst te zijn. Strategisch kijken naar nieuwe mogelijkheden op bestaande of nieuwe koppelingen zo effectief mogelijk te realiseren; Je bestaande toolset afwegen tegen nieuwe mogelijkheden om integratiedoelen steeds effectiever en/of effcienter te bewerkstelligen; Bestaande software koppelingen beheren, dit zijn koppelingen met zowel interne als externe systemen; Overleg met zowel directe collega's als met stakeholders om nieuwe integratieplannen concreet te maken; Je kunt de junioren meenemen op sleeptouw. Hier ga je werken Onze klant is op zoek naar een ervaren

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Wil jij werken als Senior Developer en werken aan een applicatie die duizenden marketingcampagnes automatisch aanstuurt? Dit is je kans! Kom werken voor onze opdrachtgever en in deze rol zul je veel vrijheid en verantwoordelijkheid krijgen om gezamenlijk de applicatie naar een hoger plan te tillen. Wat ga je verder doen: Optimaliseren, beheren en uitbreiden van onze applicatie; Het bouwen van aansluitingen op de systemen van partners middels API’s; Meedenken over de technische/ontwikkel-standaarden; Proactief verbeterpunten voorstellen. Bedrijfsprofiel Het is een organisatie die met een team van verschillende developers én marketeers

Bekijk vacature »

Full stack developer Node.js

Functie Als fullstack JavaScript developer vind jij het uitdagend om op basis van concrete klantvragen nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Bij voorkeur worden deze functionaliteiten op een bepaalde manier geprogrammeerd, zodat ze door meerdere klanten te gebruiken zijn. Je hebt dus vaak te maken met abstracte vraagstukken. Om dit te kunnen realiseren sta je nauw in contact met de product owner en/of klant. Je bent niet alleen onderdeel van het development team, maar hebt ook vaak contact met de product-owner en/of klanten om daardoor inzichten te verzamelen die leiden tot productverbeteringen. • Inzichten verzamelen bij de klant en/of product owner •

Bekijk vacature »

Medior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Binnen de functie van Front-end developer werk je mee aan uitdagende klantprojecten. In teamverband werk je aan de voorkant van onze state-of-the-art portaal oplossingen en apps. Dit alles gebeurt in een multidisciplinaire omgeving waarbij je de ruimte hebt om te sparren, je ideeën scherp te stellen, en waar je met de benodigde kennis en ervaring om je heen altijd terecht kunt bij je collega’s voor vragen en ondersteuning. Meestal werk je vanuit ons kantoor maar we bieden ook alle faciliteiten om thuis te kunnen werken. Voor sommige projecten ga je mee naar de klant, wellicht zelfs in het buitenland!

Bekijk vacature »

C# developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als C# Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij dit jaar Microsoft Partner of the Year geworden. Sogetisten staan klaar voor elkaar, hebben lol met elkaar en daarmee behalen we de mooiste resultaten! Werken bij Sogeti

Bekijk vacature »

Back end developer

Functie Jij als full stack ontwikkelaar komt te werken in een team bestaande uit 4 back end programmeurs, 2 vormgevers/ Front end developers en een online marketeer. Qua persoonlijkheden is het team erg gevarieerd van sportfanaten tot gameliefhebbers en Golfers. Een ding heeft iedereen hier gemeen; Passie voor goede code. In jouw rol zul je voor 90% van je tijd je bezig houden met het ontwikkelen van grote maatwerk applicaties. Daarnaast hebben wij op aanvraag ook wel eens een website of onderhoudsklusje, die opgepakt moet worden en hier ben jij ook niet vies van. De technische uitdaging momenteel is dat

Bekijk vacature »

E-Identity Developer met Projectleider Kwaliteiten

Functieomschrijving Voor de kamer van koophandel zijn we op zoek naar een E-Identity developer met projectleider kwaliteiten. Voor deze opdracht zoekt KVK een Informatieanalist met Technisch Projectleider en ICT developer kwaliteiten, met kennis van E-identity. We zoeken in de breedte en niet specifiek in de diepte qua skillset. Een Junior Projectmanager, een Junior Informatieanalist, een Junior Developer (full stack), een Junior Designer en een Junior ICT architect ineen, met een sterk gevoel van stakeholder management en planning vaardigheden. Door de internationale setting, én de realisatie van ontsluiting van en naar basisregisters toe zijn wij op zoek naar enige ervaring binnen

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar C# .NET

Functie omschrijving C# .NET Developer gezocht. Ben jij een full stack developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging binnen een leuk snel groeiend bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Developer met ervaring op het gebied van .NET die een organisatie in de regio Amersfoort gaat versterken. Jij gaat je binnen dit bedrijf vooral bezighouden met het verbeteren van de functionaliteiten van hun dataplatform. Samen met andere ontwikkelaars denk je mee in oplossingsrichtingen, architectuur en nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel De organisatie waar je voor gaat werken heeft een onafhankelijk dataplatform ontwikkelt voor de agrarische sector.

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je HBO ICT Informatica diploma in ontvangst mogen nemen? Of heb je een aantal jaar ervaring als Software Developer en ben je klaar voor een nieuw hoofdstuk in jouw carrière? Voor een gewaardeerde werkgever in de regio van Goirle zijn wij op zoek naar een junior/medior Back-end Developer met affiniteit met MS Acess. Samen met een vooruitstrevend team ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van maatwerk software voor hun klanten. Je hebt kennis of ervaring van SQL en affiniteit met MS Acess. Je bent klantvriendelijk en flexibel ingesteld en vindt het leuk om klanten te

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Jij als ervaren Front end developer bent een expert het gebied van Javascript en React. Je wordt onderdeel van een multidisciplinair team bestaande uit een PO, twee Front end developers, een DevOps/Back end developer, een UX/UI designer en een projectmanager. Verder is er iemand verantwoordelijk voor de HR en is de algemeen directeur nauw betrokken bij alle projecten. Dagelijks hou jij je bezig met de verschillende projecten die zijn opgenomen in de sprint. Daarnaast denk je mee over mogelijke oplossingen om de behoefte van de klant op de beste manier in te vullen. Verder spar jij intern met collega’s

Bekijk vacature »

SQL Database developer

Functie omschrijving Wil jij meewerken aan het creëren van slimme software om magazijnen als een geoliede machine te laten lopen? Wij zoeken een zorgvuldig persoon, iemand die niet snel de hand omdraait voor complexe algoritmes. Denk jij dat jij de SQL ontwikkelaar bent die wij zoeken? Lees snel verder en wie weet zitten we binnenkort samen aan tafel! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je houdt je bezig met het ontwerpen en ontwikkelen van MS SQL server databases, dit doe je met T-SQL als programmeer laag. Je gaat aan high-end software oplossingen werken, dit doe je voor de optimalisatie

Bekijk vacature »

Microsoft Acess Developer

Functieomschrijving Wat ga je doen? Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Software Developer, en komen de volgende kennisgebieden jou niet vreemd voor: MS Acces, C# & SQL? Vind jij het daarnaast leuk om maatwerk software te ontwikkelen voor klanten in een bijzondere branche? Lees dan snel verder! Als developer ben jij samen met een gemotiveerd team van 10 collega’s verantwoordelijk voor het creëren van aangemeten software voor klanten. Je bent klantvriendelijk en oplossingsgericht ingesteld, omdat het essentieel is om de klanten zo goed mogelijk te helpen met hun uitdagingen. Het is mogelijk om vanuit huis je werkzaamheden uit te

Bekijk vacature »

.NET developer WO niveau voor predictive software

Bedrijfsomschrijving Dit bedrijf uit Den Bosch is om precies te zijn 15 medewerkers groot en ze ontwikkelen (predicitve) planning software. Dit doen zij voor allerlei mooie en bekende organisaties (bierbrouwerijen, gemeentes, oliemaatschappijen en diverse multinationals). Wegens meer en grotere vraag vanuit de klanten komen er nu posities vrij voor onder andere een .NET developer. Het bedrijf is goed met openbaar vervoer te bereiken. Functieomschrijving Je komt hier te werken in een team van 3 .NET developers en bent betrokken bij het gehele ontwikkelproces. Dus van idee naar ontwerp en van ontwikkeling tot testen en implementatie. Bij voorkeur ben je niet

Bekijk vacature »

React developer Inhouse cloudplatform

Functie De functie: Als front-end developer kom je te werken naast 2 andere front-end/React developers, waaronder één senior. Een hele mooie kans dus om in korte tijd veel nieuwe kennis en ervaring op te doen. Ze hebben momenteel veel werk hierin en daarom willen ze het team graag uitbreiden. Het is van belang dat je, zeker gezien het vele thuiswerken, in ieder geval al een aantal projecten hebt gedaan in React. Taken waar je aan kunt denken zijn het ontwikkelen van client-applicaties o.b.v. HTML5, React en andere open standaarden. Ook ben je nauw betrokken bij het implementeren van designs o.b.v.

Bekijk vacature »
Roy

Roy

18/11/2008 14:16:00
Quote Anchor link
Om gegevens te wijzigen gebruik ik altijd nog steeds een oud scriptje. Ooit uit een boek gehaald, maar het is ontzettend omslachtig. Het gaat namelijk via drie pagina's. Mijn benaming is "wijzigen.php" "wijzigen2.php" en "wijzigen_form.php". Het werkt zelfs nog met tabellen. Jaja!

Mijn vraag is: Kan ik dezelfde werking ook in 1 of 2 pagina's zetten? Ook heb ik het probleem dat dit script niet op een site werkt met php 4.4.9 en mysql 5.1. Waarschijnlijk omdat deze al vrij oud is. De host heeft mij dit ook al verteld.

Ik heb op deze site even een downloadje van het script gezet, om het hier te zetten kom ik er niet uit met de tags:

http://www.squarelife365.com/phphulp.php3

Zou het super vinden als iemand mij kan helpen hiermee!
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 07:42:04
 
RvW Of toch niet

RvW Of toch niet

18/11/2008 14:42:00
Quote Anchor link
php3 :O !
 
Roy

Roy

18/11/2008 15:31:00
Quote Anchor link
Dat heb ik even zo gedaan, dan download die hem direct..

Heb overigens ook weinig aan je reply. Als je het graag kwijt wilt, pm me dan.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Roy
 
--

--

18/11/2008 15:47:00
Quote Anchor link
Voorbeeldje komt eraan.

Edit:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
<?php
include 'database.php';
if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] != 'POST')
{

    if(empty($_GET['id']) || !ctype_digit($_GET['id']))
    {

        $sql = "SELECT
                  *
                FROM
                  categorie
                ORDER BY
                  categorie
                ASC
                "
;
                
        $result = mysql_query($sql);
        
        if(!$result)
        {

             trigger_error('FOUT: De query is mislukt!');
        }

        else
        {
            echo 'Welke categorie wil je wijzigen?';
            echo '<table>
                    <tr>
                 '
;
                        while($row = mysql_fetch_assoc($result))
                        {

                            echo '<td><a href="wijzigen.php?id='.$row['id'].'">'.$row['categorie'].'</a></td>';
                        }


            echo '    </tr>
                  </table>
                 '
;
        }
    }

    else
    {
        $sql = "SELECT
                  *
                FROM
                  categorie
                WHERE
                  id = "
.$_GET['id']."
                "
;
                
        $result = mysql_query($sql);
        
        if(!$result)
        {

            trigger_error('FOUT: De query is mislukt!');
        }

        else
        {
            $row = mysql_fetch_assoc($result)
                    
            echo '<form action="" method="post">
                    <table>
                        <tr>
                            <td>Naam categorie:</td>
                            <td><input type="text" name="naam" value="'
.$row['naam'].'" /></td>
                        </tr>
                        <tr>
                            <td><input type="submit" name="submit" value="Wijzigen" /></td>
                        </tr>
                    </table>
                  </form>
                 '
;
        }
    }
}

else
{
    if(empty($_GET['id']) || !ctype_digit($_GET['id']))
    {

        echo 'Dit is niet toegestaan!';
    }

    else
    {
        $sql = "UPDATE
                  categorie
                SET
                  categorie = '"
.mysql_real_escape_string($_POST['naam'])."'
                WHERE
                  id= "
.$_GET['id']
               ;

        
        $result = mysql_query($sql);
        
        if (!$result)
        {

             trigger_error('FOUT: Het updaten is niet gelukt!');
        }

        else
        {
            echo 'De categorie is hernoemd naar "'.$_POST['naam'].'"!';
            echo '<a href="index.php">Terug naar de index</a>';
        }
    }
}

?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door --
 
Roy

Roy

18/11/2008 16:21:00
Quote Anchor link
Hij geeft nu alleen nog een

"Parse error: syntax error, unexpected T_ECHO in line 58"

error aan, maar hartstikke bedankt!
 
--

--

18/11/2008 16:27:00
Quote Anchor link
Dat komt omdat er nog een ; achter regel 56 moet.
 
Stefan Candan

Stefan Candan

18/11/2008 16:27:00
Quote Anchor link
op

$row = mysql_fetch_assoc($result)

(regel 56)
voeg een ; aan het eind xD
 
Jan Horden

Jan Horden

18/11/2008 16:29:00
Quote Anchor link
; op lijn 56?
edit: te laat...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Horden
 
Stefan Candan

Stefan Candan

18/11/2008 16:30:00
Quote Anchor link
Ja
 
Roy

Roy

18/11/2008 16:31:00
Quote Anchor link
Had hem inderdaad zelf ook gevonden Evert. Echter als ik hem nu daadwerkelijk wil wijzigen, krijg ik de melding

"Dit is niet toegestaan!"
 
--

--

18/11/2008 16:33:00
Quote Anchor link
Geef eens een linkje?

Regel 58: echo '<form action="" method="post">

moet zijn

echo '<form action="?id='.$row['id'].'" method="post">
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door --
 
Roy

Roy

18/11/2008 16:35:00
Quote Anchor link
Waar je het kan testen? Hmm, kan het momenteel niet ergens uploaden. Lokaal aan het testen hier.
 
--

--

18/11/2008 16:36:00
Quote Anchor link
Zie mijn edit.
 
Roy

Roy

18/11/2008 16:44:00
Quote Anchor link
Werkt helemaal goed!

Echter als ik iets wijzig met een apostrof, komt er een \ voor te staan. Ook in de database. Kan ik dat nog voorkomen?
 
--

--

18/11/2008 17:35:00
Quote Anchor link
Quote:
select name="categorie" size="20" width="40">
>
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
> include "database.php";
>
$bla = "SELECT * FROM categorie ORDER BY categorie ASC";
>
$sql = mysql_query($bla);
>
while($record = mysql_fetch_object($sql))
> {
>
     echo '<option value="'.$record->categorie .'">'.$record->categorie .'</option>';
> }
>
?>

> </select>
>
> Sowieso is het de bedoeling om weer een form worden, want bij de categorie komen meerdere opties. Nu vul je alleen de categorie naam in. Maar als je die id dan wilt wijzigen, moet ik ook sub categorie enz van dat id kunnen wijzigen.
>
> Met jouw opzet weet ik het nu even niet namelijk. Ik kan natuurlijk niet bij:
>
> echo 'Welke categorie wil je wijzigen?';
> echo '<table>
> <tr>
> ';
> while($row = mysql_fetch_assoc($result))
> {
> echo '<td><a href="index.php?pagina=categorie/test&id='.$row['id'].'">'.$row['categorie'].'</a></td>';
> }
>
> echo ' </tr>
> </table>
> ';
>
> een formulier toevoegen. Of wel?
>
Jep, dat kan wel. Gewoon op de oude manier zoals je het ook in je originele script had. Dan moet je wel de overige code nog wat aanpassen.
 
Roy

Roy

19/11/2008 10:02:00
Quote Anchor link
Ok, daar ben ik nu mee bezig. Heb het in een dropdown, ziet er nu goed uit... maar werkt nog niet prima. Ik zit namelijk met het volgende probleempje:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?
echo 'Welke categorie wilt u wijzigen?';
            echo '<table>
                    <tr>
<form action="index.php?pagina=categorie/test&id='
.$row['id'].'" method="post"> <select name="menu1" onchange="MM_jumpMenu(\'parent\',this,0)">
                 '
;
                        while($row = mysql_fetch_assoc($result))
                        {
  
                            echo '<option value="index.php?pagina=categorie/test&id='.$row['id'].'">'.$row['categorie'].'</option>';
                        }


            echo '     <input type="submit" name="submit" value="Wijzigen" />
                        </select>
                      </form>
                     </tr>
                  </table>
                 '
;
?>


Dit stukje script heb ik nu gemaakt, maar nu krijg ik de foutmelding bij mijn form action dat hij de var $row niet kent. Dit klopt natuurlijk, want die staat daaronder. Hoe kan ik dit oplossen? Als ik mijn form action namelijk onder
" while($row = mysql_fetch_assoc($result)) " zet... krijg ik ook 30x een dropdown.
 
Roy

Roy

20/11/2008 08:59:00
Quote Anchor link
Ben er nog niet uit. Het zal waarschijnlijk een simpele oplossing zijn. Kan iemand er even naar kijken voor mij? Dankjewel!

(vraag staat hierboven)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Roy
 
- SanThe -

- SanThe -

20/11/2008 09:40:00
Quote Anchor link
En welke $row['id'] zou je daar dan willen neerzetten? de 1e, 2e, 5e? Volgens mij moet daar helemaal geen $row['id'] staan. Als het formulier is gepost dan haal je het id toch uit de geposte menu1 waarde.
 
Roy

Roy

20/11/2008 10:10:00
Quote Anchor link
Hij moet dan toch het ID gaan wijzigen waar ik in de dropdown op klik?
 
- SanThe -

- SanThe -

20/11/2008 10:13:00
Quote Anchor link
Ja dus dat haal je dan toch ook uit de value van de dropdown.
 
Roy

Roy

20/11/2008 10:16:00
Quote Anchor link
Ja, inderdaad. Maar wat moet ik dan bij mijn form action invullen? Als ik die leeg laat, dan klopt het niet namelijk.

EDIT: Niet meer nodig, het is gelukt!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Roy
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.