Update edit scriptje

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Fullstack Developer

Functieomschrijving Heb je kort geleden jouw HBO diploma ICT development behaald? Of zit je nog aan het begin van je carrière en heb je affiniteit met C#.NET? Voor een erkende werkgever in de omgeving van Oosterhout zijn wij op zoek naar een fullstack developer. Als C#.NET developer werk je samen met een vooruitstrevend team aan het ontwikkelen van maatwerk software voor klanten. Je hebt affiniteit met SQL, maar nog belangrijker is dat je kennis en ervaring hebt met C#.NET. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Het ontwikkelen van onze high-availability en high-performance backend; Je begint de dag rond 8:30

Bekijk vacature »

Back End Developer

As a Back End developer at KUBUS you will be developing the (web) application and services of BIMcollab. You have a focus on the back end of our software, for which we mainly work with C# and .NET. We use a full-stack approach, which means that in addition to the back-end, you will also help with other parts of the code. As a software company, KUBUS is in a unique position. We build our own products that are used by tens of thousands of users worldwide. Our company is just the right size: big enough to make a real impact

Bekijk vacature »

C#.NET Developer

Functieomschrijving Voor een software ontwikkelaar in de omgeving van Vught zijn we op zoek naar een gemotiveerde C# ontwikkelaar. Deel jij hun passie voor development en dan vooral in C#.NET? Dan kan dit wel eens jouw droombaan zijn! Jouw werkzaamheden zullen er ongeveer als volgt uit gaan zien Door de wensen van de klant goed te begrijpen ga jij aan de slag dit om te zetten naar passende oplossingen en werk je deze uit tot een sterk eindproduct. Je gaat je bezighouden met de ontwikkeling van webapplicaties en websites, dit doe je door middel van ASP.NET, MVC Frameworks en C#.

Bekijk vacature »

Cobol Developer

Dit ga je doen Als Cobol Ontwikkelaar zal je gaan meebouwen aan een onderdeel van het backend systeem waarbij je het functionele ontwerp vertaald naar een technische oplossing die geïntegreerd kan worden in de huidige omgeving. Je zorgt ervoor dat de bedrijfsprocessen op een efficiënte manier worden uitgevoerd en werkt proactief aan het verbeteren hiervan. Samen met jouw collega’s reviewen jullie elkaars code en test je je eigen code. Je werkt nauw samen met andere ontwikkelaars, testers en functioneel ontwerpers. Taken pakket: Beheren en doorontwikkelen van de bestaande omgeving; Vertalen van een functionele vragen naar een technische oplossing; Doorvoeren van

Bekijk vacature »

C# Unity Developer

Functieomschrijving Ontwikkel jij mee door applicaties te bouwen die bijdragen aan het optimaliseren van processen? Voor een erkende werkgever in regio Tilburg zijn wij op zoek naar een Unity C# Developer die graag de uitdaging aangaat! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je bent een luisterend oor naar klanten en vertaalt hun wensen door naar bruikbare software; Je werkt aan innovatieve softwareoplossingen voor het verbeteren en/of vernieuwen van processen; Je bent verantwoordelijk voor het uitvoeren van updates/aanpassingen aan de reeds draaiende applicaties. Bedrijfsprofiel Je komt te werken voor een internationale werkgever in regio Tilburg. Samen met een vooruitstrevend team

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving Jij gaat in de functie van Software Developer werken met C# en .NET framework. Jij gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Oplossingen waar de klant echt iets aan heeft, jij krijgt er energie van op dit te realiseren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving(ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Bedrijfsprofiel Je komt te werken in een klein team van developers, die zich voornamelijk bezighouden met back-end development. Verder staat dit

Bekijk vacature »

Senior PHP Developer

As a Senior PHP Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible and you choach other colleagues on the hard and soft skills. How do I become a Senior PHP Developer at Coolblue? As a PHP Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you are not averse to a little TypeScript or other technologies that might be used. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the

Bekijk vacature »

Lead javascript developer Node.js React

Functie Als fullstack JavaScript developer vind jij het uitdagend om op basis van concrete klantvragen nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Bij voorkeur worden deze functionaliteiten op een bepaalde manier geprogrammeerd, zodat ze door meerdere klanten te gebruiken zijn. Je hebt dus vaak te maken met abstracte vraagstukken. Om dit te kunnen realiseren sta je nauw in contact met de product owner en/of klant. Je bent niet alleen onderdeel van het development team, maar hebt ook vaak contact met de product-owner en/of klanten om daardoor inzichten te verzamelen die leiden tot productverbeteringen. • Inzichten verzamelen bij de klant en/of product owner •

Bekijk vacature »

.Net developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als .Net Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij dit jaar Microsoft Partner of the year geworden. Sogetisten staan klaar voor elkaar, hebben lol met elkaar en daarmee behalen we de mooiste resultaten! Werken bij Sogeti

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

Full stack Developer / .NET / Angular / Azure

Dit ga je doen Jij gaat je als Full Stack .NET Developer voornamelijk bezighouden met: Het vertalen van concepten naar passende innovatieve en duurzame oplossingen; Het ontwikkelen van bedrijf kritische en gebruiksvriendelijke applicaties voor de internationale markt en intern gebruik; Bouwen aan software om het Internet of Things netwerk te ondersteunen; Het maken en onderhouden van interfaces tussen systemen aan de hand van API's; Het onderhouden en blijven verbeteren van de ontwikkelde software. Hier ga je werken Binnen deze organisatie zal jij als Full Stack .NET Developer een belangrijke rol krijgen en ga je dagelijks de uitdaging aan om maatwerk

Bekijk vacature »

.NET Developer Azure

Dit ga je doen Het ontwerpen en bouwen van diverse applicaties (C#, ASP.NET, MVC); Het ontwikkelen van Webservices (WCF); Het meewerken aan de transitie naar Azure; Het samenwerken met collega's binnen een Scrumteam en meedenken over de User Stories; Het bouwen van unittesten; Meedenken over nieuwe tooling, ontwikkelingen en technologieën in de markt. Hier ga je werken Je komt te werken bij een organisatie die verantwoordelijk is voor de ontwikkeling van verschillende portalen. Deze portalen worden gebruikt door diverse partijen en jouw taak is om ervoor te zorgen dat deze optimaal functioneren. Je wordt onderdeel van een Scrumteam en werkt

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

C++ Developer

Functieomschrijving Ben jij als software engineer toe aan een nieuwe uitdaging? Dan zijn wij op zoek naar jou! Voor het maken van de procesbesturingsoftware gebruiken onze projectteams een in C++ en C# geschreven tool. Dit is een gedistribueerd object framework wat alle kernfuncties biedt voor een procesautomatisering. Verder zullen jouw werkzaamheden o.a. bestaan uit: Analyseren van vragen en wensen van gebruikers en deze vertalen naar een functioneel ontwerp; Ontwerpen, programmeren en testen van productaanpassingen; Implementeren van nieuwe productreleases in de projectteams; Continu toetsen van het effect van nieuwe releases op andere tools en processen; Inzichtelijk maken van voortgang omtrent softwarewerkzaamheden,

Bekijk vacature »
Roy

Roy

18/11/2008 14:16:00
Quote Anchor link
Om gegevens te wijzigen gebruik ik altijd nog steeds een oud scriptje. Ooit uit een boek gehaald, maar het is ontzettend omslachtig. Het gaat namelijk via drie pagina's. Mijn benaming is "wijzigen.php" "wijzigen2.php" en "wijzigen_form.php". Het werkt zelfs nog met tabellen. Jaja!

Mijn vraag is: Kan ik dezelfde werking ook in 1 of 2 pagina's zetten? Ook heb ik het probleem dat dit script niet op een site werkt met php 4.4.9 en mysql 5.1. Waarschijnlijk omdat deze al vrij oud is. De host heeft mij dit ook al verteld.

Ik heb op deze site even een downloadje van het script gezet, om het hier te zetten kom ik er niet uit met de tags:

http://www.squarelife365.com/phphulp.php3

Zou het super vinden als iemand mij kan helpen hiermee!
 
PHP hulp

PHP hulp

07/05/2024 03:55:16
 
RvW Of toch niet

RvW Of toch niet

18/11/2008 14:42:00
Quote Anchor link
php3 :O !
 
Roy

Roy

18/11/2008 15:31:00
Quote Anchor link
Dat heb ik even zo gedaan, dan download die hem direct..

Heb overigens ook weinig aan je reply. Als je het graag kwijt wilt, pm me dan.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Roy
 
--

--

18/11/2008 15:47:00
Quote Anchor link
Voorbeeldje komt eraan.

Edit:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
<?php
include 'database.php';
if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] != 'POST')
{

    if(empty($_GET['id']) || !ctype_digit($_GET['id']))
    {

        $sql = "SELECT
                  *
                FROM
                  categorie
                ORDER BY
                  categorie
                ASC
                "
;
                
        $result = mysql_query($sql);
        
        if(!$result)
        {

             trigger_error('FOUT: De query is mislukt!');
        }

        else
        {
            echo 'Welke categorie wil je wijzigen?';
            echo '<table>
                    <tr>
                 '
;
                        while($row = mysql_fetch_assoc($result))
                        {

                            echo '<td><a href="wijzigen.php?id='.$row['id'].'">'.$row['categorie'].'</a></td>';
                        }


            echo '    </tr>
                  </table>
                 '
;
        }
    }

    else
    {
        $sql = "SELECT
                  *
                FROM
                  categorie
                WHERE
                  id = "
.$_GET['id']."
                "
;
                
        $result = mysql_query($sql);
        
        if(!$result)
        {

            trigger_error('FOUT: De query is mislukt!');
        }

        else
        {
            $row = mysql_fetch_assoc($result)
                    
            echo '<form action="" method="post">
                    <table>
                        <tr>
                            <td>Naam categorie:</td>
                            <td><input type="text" name="naam" value="'
.$row['naam'].'" /></td>
                        </tr>
                        <tr>
                            <td><input type="submit" name="submit" value="Wijzigen" /></td>
                        </tr>
                    </table>
                  </form>
                 '
;
        }
    }
}

else
{
    if(empty($_GET['id']) || !ctype_digit($_GET['id']))
    {

        echo 'Dit is niet toegestaan!';
    }

    else
    {
        $sql = "UPDATE
                  categorie
                SET
                  categorie = '"
.mysql_real_escape_string($_POST['naam'])."'
                WHERE
                  id= "
.$_GET['id']
               ;

        
        $result = mysql_query($sql);
        
        if (!$result)
        {

             trigger_error('FOUT: Het updaten is niet gelukt!');
        }

        else
        {
            echo 'De categorie is hernoemd naar "'.$_POST['naam'].'"!';
            echo '<a href="index.php">Terug naar de index</a>';
        }
    }
}

?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door --
 
Roy

Roy

18/11/2008 16:21:00
Quote Anchor link
Hij geeft nu alleen nog een

"Parse error: syntax error, unexpected T_ECHO in line 58"

error aan, maar hartstikke bedankt!
 
--

--

18/11/2008 16:27:00
Quote Anchor link
Dat komt omdat er nog een ; achter regel 56 moet.
 
Stefan Candan

Stefan Candan

18/11/2008 16:27:00
Quote Anchor link
op

$row = mysql_fetch_assoc($result)

(regel 56)
voeg een ; aan het eind xD
 
Jan Horden

Jan Horden

18/11/2008 16:29:00
Quote Anchor link
; op lijn 56?
edit: te laat...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Horden
 
Stefan Candan

Stefan Candan

18/11/2008 16:30:00
Quote Anchor link
Ja
 
Roy

Roy

18/11/2008 16:31:00
Quote Anchor link
Had hem inderdaad zelf ook gevonden Evert. Echter als ik hem nu daadwerkelijk wil wijzigen, krijg ik de melding

"Dit is niet toegestaan!"
 
--

--

18/11/2008 16:33:00
Quote Anchor link
Geef eens een linkje?

Regel 58: echo '<form action="" method="post">

moet zijn

echo '<form action="?id='.$row['id'].'" method="post">
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door --
 
Roy

Roy

18/11/2008 16:35:00
Quote Anchor link
Waar je het kan testen? Hmm, kan het momenteel niet ergens uploaden. Lokaal aan het testen hier.
 
--

--

18/11/2008 16:36:00
Quote Anchor link
Zie mijn edit.
 
Roy

Roy

18/11/2008 16:44:00
Quote Anchor link
Werkt helemaal goed!

Echter als ik iets wijzig met een apostrof, komt er een \ voor te staan. Ook in de database. Kan ik dat nog voorkomen?
 
--

--

18/11/2008 17:35:00
Quote Anchor link
Quote:
select name="categorie" size="20" width="40">
>
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
> include "database.php";
>
$bla = "SELECT * FROM categorie ORDER BY categorie ASC";
>
$sql = mysql_query($bla);
>
while($record = mysql_fetch_object($sql))
> {
>
     echo '<option value="'.$record->categorie .'">'.$record->categorie .'</option>';
> }
>
?>

> </select>
>
> Sowieso is het de bedoeling om weer een form worden, want bij de categorie komen meerdere opties. Nu vul je alleen de categorie naam in. Maar als je die id dan wilt wijzigen, moet ik ook sub categorie enz van dat id kunnen wijzigen.
>
> Met jouw opzet weet ik het nu even niet namelijk. Ik kan natuurlijk niet bij:
>
> echo 'Welke categorie wil je wijzigen?';
> echo '<table>
> <tr>
> ';
> while($row = mysql_fetch_assoc($result))
> {
> echo '<td><a href="index.php?pagina=categorie/test&id='.$row['id'].'">'.$row['categorie'].'</a></td>';
> }
>
> echo ' </tr>
> </table>
> ';
>
> een formulier toevoegen. Of wel?
>
Jep, dat kan wel. Gewoon op de oude manier zoals je het ook in je originele script had. Dan moet je wel de overige code nog wat aanpassen.
 
Roy

Roy

19/11/2008 10:02:00
Quote Anchor link
Ok, daar ben ik nu mee bezig. Heb het in een dropdown, ziet er nu goed uit... maar werkt nog niet prima. Ik zit namelijk met het volgende probleempje:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?
echo 'Welke categorie wilt u wijzigen?';
            echo '<table>
                    <tr>
<form action="index.php?pagina=categorie/test&id='
.$row['id'].'" method="post"> <select name="menu1" onchange="MM_jumpMenu(\'parent\',this,0)">
                 '
;
                        while($row = mysql_fetch_assoc($result))
                        {
  
                            echo '<option value="index.php?pagina=categorie/test&id='.$row['id'].'">'.$row['categorie'].'</option>';
                        }


            echo '     <input type="submit" name="submit" value="Wijzigen" />
                        </select>
                      </form>
                     </tr>
                  </table>
                 '
;
?>


Dit stukje script heb ik nu gemaakt, maar nu krijg ik de foutmelding bij mijn form action dat hij de var $row niet kent. Dit klopt natuurlijk, want die staat daaronder. Hoe kan ik dit oplossen? Als ik mijn form action namelijk onder
" while($row = mysql_fetch_assoc($result)) " zet... krijg ik ook 30x een dropdown.
 
Roy

Roy

20/11/2008 08:59:00
Quote Anchor link
Ben er nog niet uit. Het zal waarschijnlijk een simpele oplossing zijn. Kan iemand er even naar kijken voor mij? Dankjewel!

(vraag staat hierboven)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Roy
 
- SanThe -

- SanThe -

20/11/2008 09:40:00
Quote Anchor link
En welke $row['id'] zou je daar dan willen neerzetten? de 1e, 2e, 5e? Volgens mij moet daar helemaal geen $row['id'] staan. Als het formulier is gepost dan haal je het id toch uit de geposte menu1 waarde.
 
Roy

Roy

20/11/2008 10:10:00
Quote Anchor link
Hij moet dan toch het ID gaan wijzigen waar ik in de dropdown op klik?
 
- SanThe -

- SanThe -

20/11/2008 10:13:00
Quote Anchor link
Ja dus dat haal je dan toch ook uit de value van de dropdown.
 
Roy

Roy

20/11/2008 10:16:00
Quote Anchor link
Ja, inderdaad. Maar wat moet ik dan bij mijn form action invullen? Als ik die leeg laat, dan klopt het niet namelijk.

EDIT: Niet meer nodig, het is gelukt!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Roy
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.