Update variabelen inclusief checkboxes

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front-end developer (HTML, CSS, SASS, JavaScript)

Functie Momenteel zijn we voor ons Digital team op zoek naar een (medior) Front-end developer. Samen met je collega’s werk je in een Agile/Scrum omgeving aan de ontwikkeling van onze webapplicaties, websites en andere oplossingen. Je draagt bij aan een sterk ontwikkelproces waarin kwaliteit voorop staat. Hiervoor ben je niet alleen bezig met eigen code maar ook code reviews van andere collega’s. Ben jij graag op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen in je vakgebied en wil je deze toepassen voor diverse projecten? Dan komen wij graag met je in contact! Eisen • HBO werk- en denkniveau • Minimaal 2

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

C#.NET ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een softwarebedrijf in de omgeving van Veghel zijn we op zoek naar een C# developer. Word jij blij van ontwikkelen in C# en .NET? Lees dan snel verder! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uit gaan zien: Op basis van de wensen van de klant ga je samen met je collega's ga je op zoek naar de juiste oplossingen en je gaat dit uitwerken tot een mooi eindproduct. Je bouwt webshops, webapplicaties en websites, dit doe je door middel van ASP.NET, MVC Framework en C#. Je zorgt voor de optimalisering van bestaande software en de automatisering van

Bekijk vacature »

Senior/Lead Python developer

Functie Samen met je team, bestaande uit een senior, 2 mediors en één junior ontwikkelaar ga je op een Agile-gebaseerde aanpak werken aan hun software. Je hebt oog voor kwaliteit, risico’s en klantbelang. Communicatie met je collega’s en waar nodig ook met klanten speelt een belangrijke rol in het bereiken van een succesvol resultaat. Als persoon ben je slim, krijg je dingen voor elkaar en ga je resultaatgericht te werk. Binnen het development team is er veel zelfstandigheid, los van de stand-up (10:00 uur) en zo nu en dan pair-programming sessies. Technieken die zij gebruiken zijn o.a. Python, Django, MySQL,

Bekijk vacature »

Fullstack Developer

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in regio Etten-Leur zijn wij op zoek naar een Fullstack Developer met PHP/Laravel ervaring. Je gaat aan de slag met het bouwen van maatwerk software voor klanten die actief zijn in een specifieke markt. Als fullstack developer ben je samen met een enthousiast team van 7 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en innovatie van informatiesystemen voor klanten in een specifieke branche. Verder ondersteun je complexe uitdagingen van klanten. Je brengt hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Ervaring met Laravel is een must. Om de klant zo goed mogelijk te

Bekijk vacature »

SQL Developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Jij gaat in deze functie aan de slag met uitdagende projecten en het creëren van maatwerk software, vooral middels SQL. Iedere klant/project is weer anders, maar dat maakt dit bedrijf en de functie erg uniek & uitdagend. Verder heb je de volgende taken: Ontwikkelen en ontwerpen van SQL databases. T-SQL wordt hierbij gebruikt als programmeer laag; Optimalisatie van query's, voor een verbeterde efficiency; Begeleiden van junior developers, mits je dit leuk vindt; Heb je meer interesse in een rol als consultant, dan is dit ook mogelijk. Je heb hier meer

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Ons programma is voor afgestudeerde enthousiastelingen die het als een uitdaging zien om met een klein dynamisch team bij de grootste bedrijven van Nederland aan de slag te gaan. Tijdens jouw dienstverband word jij begeleid door een talent manager. Het ontwikkelen van jouw talent staat hierbij centraal. Het programma doorloop je met een team van circa 8 Mede- trainees. De eerste maand start je met een fulltime inhouse opleiding. Deze staat geheel in het teken van de werkzaamheden die jij verder in het programma zult uitvoeren. Na deze opleidingsmaand ga je aan de slag in een dynamische omgeving bij

Bekijk vacature »

Java Developer bij een jonge groeiende organisatie

Bedrijfsomschrijving Vind jij het als Java developer ook zo belangrijk dat een bedrijf je de ruimte en tijd geeft voor persoonlijke ontwikkeling? Dan zit je hier helemaal goed. Deze jonge organisatie is opgericht in 2018 en is ondertussen uitgegroeid tot een club van ongeveer 30 medewerkers. Het gaat hier om een echte Java club, die vrijheid en verantwoordelijkheid erg belangrijk vinden. Het bedrijf heeft een informele sfeer en de teams zijn erg hecht met elkaar. Ze delen graag de kennis en ervaringen met anderen, maar vinden andermans mening ook zeer belangrijk. De organisatie zet zich in voor ontwikkeling en besteed

Bekijk vacature »

Medior/senior Back-end developer gezocht!

Functie Vanwege de groei binnen het bedrijf zijn we op zoek naar versterking in het devlopmenttean. Als back-end developer bouw je aan de bedrijfssoftware die ons helpt bij de primaire processen. Een leuk (intern) project dus waarbij je de software continu doorontwikkeld! Je werkt in een klein team, we hebben dagelijks stand-ups en iedere twee weken een scrum-sessie, begeleid door onze Scrum Master. Hierin krijg je uitgebreid de kans om je ideeën te presenteren, en te overleggen met je mede-ontwikkelaars en de Product Owner. Binnen de ontwikkelteams gebruiken we Trello, Gitlab, Jiira, Confluence en Boockstack. Hiernaast werken ze met de

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een ambitieuze werkgever in regio Tilburg waar jij volledig de mogelijkheid krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je gaat projecten gedurende het hele proces begeleiden. Je sluit aan bij afspraken met klanten om hun processen helder te krijgen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt aan nieuwe softwareoplossingen die de logistieke processen verbeteren of vernieuwen; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

C#.NET ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in regio Tilburg zijn wij op zoek naar een C#.NET ontwikkelaar. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van dashboards, webapplicaties en apps voor de eigen IOT-oplossingen. Samen met een vooruitstrevend team van ontwikkelaars en engineers krijgen jullie de opdracht om de sensoren in de apparatuur te scannen en vervolgens de data om te zetten in belangrijke inzichten voor de klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Heb jij ideeën over nieuwe technieken die jullie kunnen implementeren? Hier wordt echt naar je geluisterd en gekeken of jouw idee daadwerkelijk ingezet kan worden; Je gaat aan de slag met de

Bekijk vacature »

Senior Software developer PHP

Functie Jij als senior PHP ontwikkelaar komt te werken in 1 van onze SCRUM teams. Momenteel werken er zo’n 30 developers binnen onze organisatie Jij gaat de brug zijn tussen het bouwen van verschillende functionaliteiten binnen onze applicaties en deze vervolgens te integreren in onze centrale hub. Je start je dag om 9 uur met een stand up en dan pak je je taken op voor de dag. Een greep van jouw taken zijn: – Het bedenken en uitbouwen van features binnen de verschillende applicaties – Onderhouden van CI/CD pipelines – Bezighouden met Security & Privacy Eisen • Minimaal 4

Bekijk vacature »

Traineeship Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij start via ons bij deze opdrachtgever als Trainee Java ontwikkelaar, tijdens het traineeship ga je in 1 jaar van de basis naar professioneel Java ontwikkelaar. Je start samen met een groep trainees, volgt de aangeboden cursussen en gaat aan de slag bij één van onze opdrachtgevers. Na een aantal maanden volgt de volgende opdracht. Door de groei in jouw rol kom je op steeds complexere opdrachten terecht. Veel afwisseling dus. Collega’s met ervaring helpen je bij deze groei en samen met jouw coach ga je een persoonlijke leerplan opzetten om jou

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »
Bob Beer

Bob Beer

31/08/2010 17:00:40
Quote Anchor link
Hallo Forumleden,

Ik heb onderstaande code gebruikt.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$sql = "UPDATE ledenlijst SET llNaam = '".$_POST["llNaam"][$i]."', llGeboorteDatum = '".strftime("%Y-%m-%d", strtotime($_POST[llGeboorteDatum][$i]))."', llActiefInAndereUnit = '".$_POST["llActiefInAndereUnit"][$i]."' where llId = '".$_POST["llId"][$i]."'";


Wanneer ik deze update doe merk ik dat de checkboxes die ik in het formulier heb aangevinkt niet bij het juiste ID worden geplaatst. Stel dat ik in het formulier 4 checkboxes willekeurig aanvink, wordt bij de eerste vier Id's de waarde aangepast. Of te wel:
Ik wil:
id 1 checked
id 5 checked
id 8 checked

Ik krijg:
id 1 checked
id 2 checked
id 3 checked.

De code van het formulier is (wat volgens mij van toepassing is):
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<tr>
                <td><? echo ($i+1); ?><input name="llId[]" type="hidden" value="<? echo $RegelListFormLedenlijst["llId"]; ?>" /></td>
                <td><input type="text" name="llNaam[]" maxlength="100" size="40" value="<? echo $RegelListFormLedenlijst["llNaam"]; ?>"></td>
                <td><input type="text" name="llGeboorteDatum[]" maxlength="100" size="20" value="<? echo strftime("%d-%m-%Y", strtotime($RegelListFormLedenlijst[llGeboorteDatum])); ?>"></td>
                <td><input name="llActiefInAndereUnit[]" type="checkbox" value="1" <? if ($RegelListFormLedenlijst["llActiefInAndereUnit"] == '1') { echo "checked"; } ?>/></td>
            </tr><? $i++; } ?>

Alvast dank voor jullie hulp.
Gewijzigd op 31/08/2010 22:48:11 door Bob Beer
 
PHP hulp

PHP hulp

16/05/2024 06:03:26
 
- SanThe -

- SanThe -

31/08/2010 17:25:11
Quote Anchor link
Zet [.code] en [./code] om je script heen (zonder de punt).

Heb je dat formulier niet ergens online staan?
Gewijzigd op 31/08/2010 17:26:33 door - SanThe -
 
Bob Beer

Bob Beer

31/08/2010 22:50:30
Quote Anchor link
Hoi SanThe,

Ik heb de code staan, maar het maakt onderdeel uit van een beveiligde site, dus het is niet heel makkelijk om daar toegang toe te geven, misschien dat ik de code wel ergens anders neer kan zetten indien nodig.

Ik vind het wel vreemd dat de query op deze manier die checkbox verwerkt. De checkbox moet toch geen deel uitmaken van een checkbox groep over de hele query??
Gewijzigd op 31/08/2010 22:50:42 door Bob Beer
 
- SanThe -

- SanThe -

31/08/2010 23:07:47
Quote Anchor link
Een checkbox wordt alleen mee verstuurd als ie is aangevinkt. Dus je zal het zo moeten maken dat je zelf alles bij elkaar houdt.

Zelf zou ik nummers gebruiken in de array's.

Dus niet <input name="llId[]"
Maar <input name="llId[1]"

Dan weet je dat alles met de 1 als key bij elkaar hoort.
 
Bob Beer

Bob Beer

31/08/2010 23:27:56
Quote Anchor link
Mmm, het probleem is dat het om 50 arrays gaat... Ik wilde het juist op deze manier doen, omdat ik zo dit makkelijker schrijf.

Ik las net ergens anders iets over een hidden veld te maken ervoor welke dezelfde naam heeft en deze value '0' mee te geven. Op deze manier is het veld altijd gevuld, dan zou je dus:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
<td><input type="hidden"  name="llActiefInAndereUnit[]" value="0">
<input name="llActiefInAndereUnit[]" type="checkbox" value="1" ?>
/></td>

krijgen. Indien de checkbox niet gevuld is, krijgt llActiefInAndereUnit[] toch waarde 0 mee en is dan gevuld.

Is dat een goede manier om het probleem te omzeilen?
 
- SanThe -

- SanThe -

31/08/2010 23:37:12
Quote Anchor link
Je gebruikt al een $i in je script, waar is dat voor? Kan je het geheel niet in een loop zetten met name="....[$i]"
 
Bob Beer

Bob Beer

31/08/2010 23:48:49
Quote Anchor link
$i is beperkt tot 50
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
$maxrowsForm = 50;
while ($i < $maxrowsForm)


Het gaat erom dat de gebruiker een ledenlijst kan invullen. Hij kan maximaal 50 leden invoeren, maar mag ook minder zijn. Als het er minder zijn, wil ik uiteraard alleen het aantal ingevulde leden opslaan in de DTB.

Ik pm je anders wel even en geef daarin wel even aan waar de site te vinden is, dan kun je even kijken als je wilt wat ik bedoel.

Toevoeging op 01/09/2010 07:54:40:

Ik heb nu de code aangepast naar:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
tr>
                <td><? echo ($i+1); ?></td>
                <td><input type="text" name="llNaam[<?=$i;?>]" maxlength="100" size="40" value=""></td>
                <td><input type="text" name="llGeboorteDatum[<?=$i;?>]" maxlength="100" size="20" value=""></td>
                <td><input name="llActiefInAndereUnit[<? echo $i;?>]" type="checkbox" value="1" /></td>
            </tr><? $i++; } }  ?>


Ik krijg nu in de echo van de update:

UPDATE ledenlijst SET llNaam = 'test', llGeboorteDatum = '2010-12-10', llActiefInAndereUnit = 'Array' where llId = '2'

Array krijg ik nu te zien. Hoe moet ik de code anders maken?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.