Upload systeem werkt niet

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Cloud/Data solution architect

Help jij onze klanten met hun Cloud-transformatie? Als solution architect adviseer jij klanten in hun transformatie naar de Cloud en help je klanten bij de modernisering van het applicatielandschap. Daarnaast speel je een grote rol in het inzichtelijk maken van processen door aggregatie van data. Je bent daarbij verantwoordelijk voor het analyseren van de huidige klantomgeving en adviseert over strategie voor transformatie en het toepassen van Big Data. Bert Ertman (VP Technology): “Met Cloud-technologie verkorten we de tijd naar waarde voor onze klanten en opdrachtgevers”. Wat zijn voorbeelden van jouw werkzaamheden? Je brengt de huidige situatie bij de klant in

Bekijk vacature »

GIS Developer

Bedrijfsomschrijving Als GIS Developer kom je te werken bij een high-tech ingenieursbureau in de regio van Utrecht. Al ruim 15 jaar werken ze aan de eigen ontwikkeling van innovatieve applicaties op het gebied van mobiliteit en infrastructuur. Met al hun jaren ervaring bedenken en ontwikkelen ze geografische oplossingen voor grote en bekende organisaties in Nederland. Momenteel maken duizenden gebruikers gebruik van hun applicaties en proberen ze constant vernieuwend te zijn in hun aanbod naar klanten. Je komt te werken in een informeel Agile minded team van 25 collega's, waarvan 6 andere (GIS) developers. Als Developer ben je in teamverband verantwoordelijk

Bekijk vacature »

.NET Developer / C#

Bedrijfsomschrijving werken bij een organisatie waar je met het volgende in aanraking komt: High-intensity dataverkeer, meer dan 2,7 miljard berichten per jaar; Development aan .NET applicaties die maandelijks miljoenen euro's verwerken; Salaris als developer tot bijna 70.000 euro op jaarbasis; Geen partij in de omgeving van Tilburg die zo'n complex .NET applicatielandschap heeft; Werken aan meer dan 50 diensten, verdeeld over 10 Scrum teams; Focus op o.a.: C# en ASP.NET in een Agile organisatie; Elk kwartaal een week lang verplicht met nieuwe technieken/tooling werken; Meer dan 40 ervaren .NET ontwikkelaars als collega's; Mogelijkheid om 32 of 36 uur te gaan

Bekijk vacature »

Retail gigant zoekt .NET developer

Bedrijfsomschrijving Deze retail gigant is gevestigd in een mooi pand dat van alle gemakken is voorzien. Er werken een paar honderd medewerkers verdeeld over diverse afdelingen, waaronder ook de IT afdeling. Ze hebben een aantal kwaliteitsmerken in de markt staan die binnen de meeste huishoudens wel te vinden zijn. Ze hebben hier oog voor detail binnen de producten maar zeker ook oog voor de medewerkers. Zo zijn er veel mogelijkheden voor persoonlijke ontwikkeling maar ook een goede werk privé balans en een aantal mooie secundaire arbeidsvoorwaarden waar je gebruik van kan maken om in vorm te blijven. Verder is er

Bekijk vacature »

Software Developer / PHP

Bedrijfsomschrijving Voor de een commercieel bedrijf met een focus in de zorgwereld zijn wij op zoek naar een Software Developer met goede kennis van PHP. Het betreft een groeiende en open organisatie in regio Zuid-Limburg. Het bedrijf bestaat uit meerdere locaties en ongeveer 300 medewerkers. De ICT afdeling werkt vanuit regio Maastricht en bestaat uit subteams, gericht op IT beheer, Data en Development. Je werkt in het Development team samen met vier collega's. De sfeer op de afdeling is erg goed. Men weet elkaar te vinden en er heerst een informele sfeer waar ruimte is voor eigen inbreng en gezelligheid.

Bekijk vacature »

.NET developer

Heb jij een afgeronde Hbo-opleiding, bij voorkeur in richting van informatica? En heb jij kennis van het .NET framework? Dan heb je wellicht interesse in de positie van: .NET software developer in Hollandscheveld Optioneel 100% vanuit huis Over de positie: Als .NET developer ben jij verantwoordelijk voor het omzetten van onze eigen web portal en die van afnemers. Jouw taken omvatten, maar zijn niet gelimiteerd tot: het omzetten van PHP en ASP.NET naar .NET Core; het aanpassen en uitbreiden van onze web app (.NET Core) qua opzet en functionaliteit; onze desktop versie van Micromix (VB.NET) ondersteunen en verder te ontwikkelen;

Bekijk vacature »

Medio fullstack C# developer gezocht, Barendrecht

Voor een bedrijf in Barendrecht zijn we momenteel op zoek naar een medior fullstack C# developer. Het bedrijf heeft een webapplicatie ontwikkeld waarmee hun doelgroep bepaalde administratieve processen makkelijk kan afhandelen. Met hun systeem zijn ze binnen hun sector koploper op het gebied van innovatie en gebruiksvriendelijkheid. Door het succes van hun product en de mogelijkheid deze verder op te schalen, zijn ze momenteel op zoek naar een verdere uitbreiding van hun team. Het huidige team bestaat uit circa 20 mensen waarvan 7 .NET developer. Ondanks dat het een relatief jong team is, bezitten de meeste mensen behoorlijk wat kennis

Bekijk vacature »

NodeJS/React Developer - Medior - interne functie

Bedrijfsomschrijving Wil jij werken voor een rasecht softwarebedrijf dat Javascript ademt? Dan ben je hier aan het juiste adres! Mijn klant in Nijmegen is namelijk op zoek naar versterking van een Medior NodeJS/React Developer. Het gaat om een interne functie voor de lange termijn. Mijn klant is voornemens jou zo snel mogelijk in vaste dienst te nemen. Het bedrijf waarvoor je komt te werken is een gezellig webbureau, waar momenteel ongeveer 15 personen werken. De sfeer binnen het team is heel fijn en prettig. De gemiddelde leeftijd ligt laag (rond de 28) en het werkplezier hoog. Dit uit zich onder

Bekijk vacature »

Junior Oracle (APEX) Ontwikkelaar regio Den Haag

Bedrijfsomschrijving Momenteel ben ik voor mijn klant in de regio Den Haag op zoek naar een Junior Oracle Apex Developer. Heb jij onlangs jouw opleiding afgerond of nu tot drie jaar werkervaring en wil je de kans krijgen binnen een sterk team? Dan is dit je kans! Deze relatief jonge organisatie is de aflopen jaren explosief gegroeid en is inmiddels een gerenommeerde speler in zijn segment. De eigenaren hebben in het verleden veel ervaring opgedaan in de transportbranche bij een werkgever die alleen resultaatgericht was en weinig aandacht had voor zijn medewerkers. Deze ervaring heeft hen en de organisatie gevormd

Bekijk vacature »

Openedge Software Developer (Progress)

Als Progress Ontwikkelaar heb jij een veelzijdige, flexibele en uitdagende baan! Je komt te werken in een betrokken en gedreven team waarin ook jouw eigen ontwikkeling centraal staat. Er wordt gewerkt voor mooie klanten in de logistieke sector waarin jouw bijdrage essentieel is! Nieuwsgierig geworden? Lees dan snel verder! ORGANISATIE Softpak biedt een geïntegreerde logistieke oplossing aan voor haven gerelateerde bedrijven zoals rederijen & cargadoors, logistieke dienstverleners (WMS), expediteurs en container terminals en Depots. De klanten van Softpak bevinden zich in de grotere havens in Europa (o.a. in Rotterdam, Antwerpen, Felixstowe, Dublin, Belfast en Helsinki) en de rest van de

Bekijk vacature »

Senior PHP Developer / Laravel

Bedrijfsomschrijving Deze organisatie zoekt een enthousiaste Laravel developer die graag in een innovatieve omgeving wil werken. Deze organisatie kent geen hiërarchie, sterker nog de cultuur kun je hier bestempelen als zeer laagdrempelig. Ze zijn behoorlijk gegroeid in de afgelopen jaren en ondanks dat het inmiddels een groot bedrijf is geworden hangt die familiaire sfeer er nog steeds. De software die ze hebben ontwikkeld wordt gebruikt voor klanten die zich in E-commerce omgeving begeven. Je krijgt hier de mogelijkheid om te werken met alle facetten binnen PHP met de laatste moderne technieken. Naast goede werkomstandigheden zijn de arbeidsvoorwaarden hier ook uitstekend!

Bekijk vacature »

.NET Developer

Bedrijfsomschrijving Als .NET Ontwikkelaar kom je te werken bij een internationale organisatie met in Nederland ongeveer 350 medewerkers. De organisatie heeft nog een vestiging in België en de moedermaatschappij is gevestigd in Slovenië. Het IT-team is ongeveer 10 man groot en ze zijn op zoek naar een extra ontwikkelaar om het team uit te breiden. Samen met drie andere C# Developers word je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van applicaties en koppelingen/interfacing tussen verschillende applicaties. Er zijn geen functionele consultants, wat betekent dat je zelf zal schakelen met gebruikers. Je pakt het gehele proces op: je schakelt met gebruikers, stelt het

Bekijk vacature »

Logistiek Developer / PL/SQL / API's / integratie

Bedrijfsomschrijving Voor een organisatie in regio Tilburg zijn wij op zoek naar een Technisch Logistiek Engineer. Het gaat om een internationaal bedrijf met duizenden medewerkers waarvan ongeveer duizend in Nederland. Ze werken met het WMS JDA Dispatcher De organisatie heeft een informele sfeer en medewerkers worden gemanaged op verantwoordelijkheden en niet op dagelijkse taken. Tevens wordt eigen initiatief, ambitie en ondernemerschap gestimuleerd en gewaardeerd. Mocht je een idee hebben of een verbeterpunt dan mag je dit altijd aankaarten en is de kans groot dat, wanneer het waarde toevoegt voor de organisatie of het proces, dit ook wordt goed gekeurd. De

Bekijk vacature »

Java Developer / Redesign / Complex / Overheid

Bedrijfsomschrijving Bij deze overheidsinstantie zal je terecht komen in een DevOps team van 5 man/vrouw groot. 4 daarvan houden zich bezig met het (door)ontwikkelen van de applicaties en 1 iemand is verantwoordelijk voor het testwerk. Echter, doordat ze steeds meer geautomatiseerd testen en richting CI/CD willen gaan, zal jij je daar ook zeker mee gaan bemoeien! Zoals gezegd kom je in een erg complexe omgeving terecht. Dit heeft voornamelijk te maken met het feit dat je met diverse Europese lidstaten en veel verschillende componenten te maken hebt. Dit maakt het daardoor erg uitdagend, maar niet minder leuk! Daarnaast zijn zij

Bekijk vacature »

Full stack C# .NET web developer, inhouse project

Ben je een C# .NET developer met circa 0 tot 2 jaar ervaring en op zoek naar een nieuwe baan als web developer in Rotterdam? Bij een organisatie waarbij je inhouse kan werken maar wel de afwisseling hebt van telkens nieuwe projecten voor externe klanten? En het liefste een organisatie waar je de zekerheid en mogelijkheden hebt die horen bij een groot bedrijf maar waarbij je tevens de informaliteit en vrijheid hebt van een kleine club? Daarbij natuurlijk een goed salaris, uitstekende pensioenregeling, onkostenvergoeding, de nieuwste versie van de Iphone of Samsung, plus laptop. En de mogelijkheid voor een leaseauto

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 3 volgende »

Matthijs Vos

Matthijs Vos

29/02/2012 10:52:05
Quote Anchor link
Hallo allemaal, ik ben begonnen met het maken van een file upload systeem.
Ik heb een tutorial gevolgd maar nu werk het niet.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<?
[code]<?php
if ($_SERVER['REQUEST_METHOD'] === 'POST'){

if ($_FILES['mijn_bestand']['error'] > 0)
    {

$errorMessage = 'Uploaden mislukt';
    }

else{
        if ($_FILES['mijn_bestand']['type'] == "image/jpeg")
        {

$result = move_uploaded_file ($_FILES['mijn_bestand']['tmp_name'], "uploads/" . $_FILES['mijn_bestand']['tmp_name']);

if (!$result) {
                $errorMessage = 'Kan bestand niet kopieren';
            }
        }
else {
            $errorMessage = 'Bestand is niet van het juiste type';
            }
        }

}

echo  $errorMessage;
?>

<form enctype="multipart/form-data" method="POST">
Choose a file to upload: <input name="file" type="file" /><br />
<input type="submit" value="Upload File" />
</form>
?>

Het probleem is dat ik altijd een "Bestand is niet van het juiste type" error krijg. Ik weet dat er nog niet getest op grote e.d. word maar ik wil eerst dit probleem oplossen, wie weet wat er verkeerd gaat?

PHP hulp

PHP hulp

05/03/2021 20:39:19

Gerhard l

gerhard l

29/02/2012 10:58:32
Quote Anchor link
Je noemt hem tijdens het versturen 'mijn_bestand' maar in de form noem je hem 'file'.

Matthijs Vos

Matthijs Vos

29/02/2012 11:01:36
Quote Anchor link
Ohh hoe dom, ben niet helemaal wakker met scripten volgens mij :$

Gerhard l

gerhard l

29/02/2012 11:04:13
Quote Anchor link
Kan gebeuren, werkt het nu wel?

Matthijs Vos

Matthijs Vos

29/02/2012 11:05:02
Quote Anchor link
Ja dat wel, krijg nu alleen een move error:

[qoute]
Warning: move_uploaded_file(/public_html/uploads/tmp/phpy84FgG) [function.move-uploaded-file]: failed to open stream: No such file or directory in /home/ehbonopn/public_html/intranet/upload.php on line 11

Warning: move_uploaded_file() [function.move-uploaded-file]: Unable to move '/tmp/phpy84FgG' to '/public_html/uploads/tmp/phpy84FgG' in /home/ehbonopn/public_html/intranet/upload.php on line 11
Kan bestand niet kopieren
[/quote]
Gewijzigd op 29/02/2012 11:05:21 door Matthijs Vos

Gerhard l

gerhard l

29/02/2012 11:07:29
Quote Anchor link
Code (php)
1
failed to open stream: No such file or directory

Zegt genoeg lijkt mij ;)

Matthijs Vos

Matthijs Vos

29/02/2012 11:09:31
Quote Anchor link
ja, maar vanaf welke map moet ik redeneren met het bepalen van de map waar hij weg moet schrijven?

Erwin H

Erwin H

29/02/2012 11:11:25
Quote Anchor link
Dat staat in het tweede deel van de error:
Unable to move '/tmp/phpy84FgG' to '/public_html/uploads/tmp/phpy84FgG'

Gerhard l

gerhard l

29/02/2012 11:13:34
Quote Anchor link
Je huidige pad is bijv.:
/wamp/www/map/submap/scripts/index.php

uploads/filename.exensie

zal dan gaan naar:

/wamp/www/map/submap/scripts/uploads/filename.extensie

Matthijs Vos

Matthijs Vos

29/02/2012 11:16:18
Quote Anchor link
Het lukt nu, alleen uploads map heeft nu bestandsrechten 777 en ik heb altijd geleerd dat dat onveilig is, weet je toevallig ook welke bestandsrechten ik moet instellen?

Gerhard l

gerhard l

29/02/2012 11:29:27
Quote Anchor link
755 Is het beste voor upload volgens mij!

- SanThe -

- SanThe -

29/02/2012 11:32:32
Quote Anchor link
Gerhard l op 29/02/2012 11:29:27:
755 Is het beste voor upload volgens mij!

Is goed voor de map.
En 644 voor het bestand.

Matthijs Vos

Matthijs Vos

29/02/2012 13:33:04
Quote Anchor link
En hoe kan ik een bestand dat ik upload bestandsrechten meegeven dan? en trouwens hij moet er ook weer afgedownload kunnen worden

- SanThe -

- SanThe -

29/02/2012 13:51:53
Quote Anchor link
Matthijs Vos op 29/02/2012 13:33:04:
En hoe kan ik een bestand dat ik upload bestandsrechten meegeven dan? en trouwens hij moet er ook weer afgedownload kunnen worden

Als het goed is staan de rechten automatisch goed. Even checken dus.

Wat is 'afgedownload'?

Matthijs Vos

Matthijs Vos

29/02/2012 13:55:44
Quote Anchor link
oke ;) afgedownload is denk ik een beetje een zelfbedacht woord ;) ik bedoelde gedownload ;)

Toevoeging op 29/02/2012 13:57:10:

Ik heb het volgende gemaakt voor het weergeven welke bestanden er in de map staan:

Code (php)
1
2
3
4
5
<?
$dir
= opendir("uploads/");
$file = readdir($dir);
echo '<a href="http://***.nl/intranet/uploads/'. $file . '"> '.$file.' </a>';
?>

Alleen het enige wat ik krijg is de ... en als ik daar op klik gaat hij naar de boven liggende map. Iemand enig idee hoe dit kan?

Gerhard l

gerhard l

29/02/2012 13:59:26
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
if ($handle = opendir($dir)) {
    while (false !== ($entry = readdir($handle))) {
        if ($entry != "." && $entry != "..") {
            echo "$entry\n";
        }
    }

closedir($handle);
}

?>

Matthijs Vos

Matthijs Vos

29/02/2012 14:05:05
Quote Anchor link
Thanks

Toevoeging op 29/02/2012 14:06:37:

Nog even een vraagje over de upload, hoe kan ik meerdere bestand types accepteren? En is er ergens een lijst met bestandtypes en hoe je die schrijft in php (bv. dat je jpeg als image/jpeg schrijft)

- SanThe -

- SanThe -

29/02/2012 14:15:14
Quote Anchor link
$_FILES['userfile']['type']

The mime type of the file, if the browser provided this information. An example would be "image/gif". This mime type is however not checked on the PHP side and therefore don't take its value for granted.

Matthijs Vos

Matthijs Vos

29/02/2012 14:16:18
Quote Anchor link
Ja, dat gebruik ik nu, maar kan ik ook meerdere checken?? en wat is de mime type voor doc/docx??

- SanThe -

- SanThe -

29/02/2012 14:20:20
Quote Anchor link
Geen idee welke er allemaal zijn. Maar aan die tekst te zien (van php.net) kan je er dus niet op vertrouwen.

Matthijs Vos

Matthijs Vos

29/02/2012 21:43:04
Quote Anchor link
had ik ook gelezen, maar als ik mime_content type gebruik dus het volgende script:

if (mime_content_type($_FILES['mijn_bestand']['name']) == "image/jpeg")

dan krijg ik de volgende error:

Fatal error: Call to undefined function mime_content_type() in /home/ehbonopn/public_html/intranet/upload.php on line 9

iemand enig idee hoe dat kan??

Pagina: 1 2 3 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.