user dir wijzigen?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Typescript Developer / Cloud platform

Dit ga je doen (Door)Ontwikkelen van het cloud platform; (Door)Ontwikkelen van microservices; Bouwen van nieuwe functionaliteiten; Verbeteringen aandragen voor het cloud platform; Sparren met de business. Hier ga je werken Onze opdrachtgever, gevestigd in regio Eindhoven, levert een compleet dienstenpakket op het gebied van IT. Zij pakken verschillende (complexe) vraagstukken van grote organisaties op. De sfeer intern is gezellig en informeel. Men houdt van hard werken maar gezelligheid door middel van een borrel of gezamenlijke lunch komt er veel voor. Als Typescript ontwikkelaar word je onderdeel van het team gericht op de (door)ontwikkeling van hun eigen cloud platform welke wordt

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie De perfecte combinatie tussen techniek en vastgoed. Werk samen met de senior software developer om allerlei software van fluX te verbeteren. Gelukkig voel jij je helemaal thuis in de codewereld van .NET. Dus of je nu bezig bent met het verhogen van de conformiteitscore of het automatiseren van allerlei taxatiemodellen, jij weet precies hoe je de doelstellingen realiseert. En dat terwijl je ook samenwerkt met een extern ontwikkelteam. Waar dit team bepaalde softwaresystemen ontwikkelen, richt jij je vooral op onze Nederlands georiënteerde producten en alle wetgeving die daarbij komt kijken. Voor minimaal 32 uur per week verrijk jij onze

Bekijk vacature »

Java Developer

Functieomschrijving Are you an experienced Java Developer who wants to be challenged? Then this is your job! As a Java Developer, you are co-responsible for building custom applications within our extensive IT landscape. Development takes place on both the back-end side (Spring/JEE). Together with the IT department, you are responsible for the daily adjustments and expansions of our IT systems. In addition, you will work in small scrum teams using the Agile methodologies. Besides the realization of our in-house systems, you are responsible for the roll-out of the application (version) as well as the operational support after going live. Team

Bekijk vacature »

Functioneel Applicatiebeheerder

Wij van CNB zijn op zoek naar een leergierige Functioneel Applicatiebeheerder CNB is de grootste dienstverlener in de markt van bloembollen en vaste planten. In deze markt verricht CNB de volgende diensten: bemiddeling, veilen en het koelen en prepareren van bloembollen. Vanuit ons hoofdkantoor in Lisse werken bijna 100 collega’s dag in dag uit aan de bemiddeling van bloembollen. In Bovenkarspel vindt het koelen en prepareren van de bloembollen plaats. Wij zijn op zoek naar een enthousiaste Functioneel Applicatiebeheerder die naast een applicatie, ook sfeer kan bouwen! Jij: Vindt het leuk om binnen een klein IT-team aan de slag te

Bekijk vacature »

Back end Node.js developer

Functie Het ontwikkelteam bestaat momenteel uit 5 (back-end) Developers, 2 systeembeheerders, 1 DevOps engineer, 1 Tech Lead en 2 Scrum Masters. Samen wordt er doorontwikkeld aan twee SaaS-platformen die in een hoog tempo doorontwikkeld moeten worden. Omdat innovatie een belangrijk speerpunt binnen de organisatie is, wordt er ook continu naar snellere en slimmere oplossingen te bedenken en realiseren. Als Back-end Developer hou jij je dagelijks bezig met vraagstukken zoals: API-development, high volume datastromen, het ontwikkelen van Bots aan de hand van A.I. Daarnaast denk en werk jij mee aan de onlineapplicaties voor klanten. Er wordt zelfstandig en in teamverband gewerkt

Bekijk vacature »

Senior pega developer

You work on software that makes colleagues and customers happy! Thanks to your IT skills, De Mandemakers Groep really makes a difference for its customers. Do coding, testing and deployments make your heart beat faster? Then apply today as Senior Pega Developer at De Mandemakers Groep! Wat ga je doen? The job title gives it away: You will be developing Pega software. This ranges from technical design, coding and testing to test automation, deployments and bug fixing. Your goal is to continuously improve our systems so that colleagues can work efficiently and customers receive optimal service. You don't have to

Bekijk vacature »

Front-end developer Supply Chain Angular, ReactJS,

Functie Het development team bestaat momenteel uit 9 fullstack (Python en .NET) developers. Binnen het team ga jij je toespitsen op het creëren van de optimale toegankelijkheid en user experience. Om dit voor elkaar te krijgen zul je ontwerpen, programmeren, testen en implementeren. Het hele proces dus! Maar ook bijvoorbeeld meedenken over strategie en design. Hierin krijg je veel vrijheid om de functie naar eigen inzicht in te vullen en te pionieren. Alle data die wordt gebruikt is zichtbaar in een webapplicatie, geschreven in Angular en React. Momenteel zijn ze bezig om de dashboards anders vorm te geven en de

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een andere uitdaging? Voor een erkende werkgever in de omgeving van Breda zijn wij op zoek naar een Fullstack developer. Kennis of ervaring met C# & SQL is een must! Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten; Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de software; Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in

Bekijk vacature »

Senior Cobol Applicatieontwikkelaar

Bedrijfsomschrijving De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center. Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt. Functieomschrijving In de applicatie ETM

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar C# .NET

Functie omschrijving C# .NET Developer gezocht. Ben jij een full stack developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging binnen een leuk snel groeiend bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Developer met ervaring op het gebied van .NET die een organisatie in de regio Amersfoort gaat versterken. Jij gaat je binnen dit bedrijf vooral bezighouden met het verbeteren van de functionaliteiten van hun dataplatform. Samen met andere ontwikkelaars denk je mee in oplossingsrichtingen, architectuur en nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel De organisatie waar je voor gaat werken heeft een onafhankelijk dataplatform ontwikkelt voor de agrarische sector.

Bekijk vacature »

Remote - Front-end Angular developer

Functie The IT team currently consists of the IT Manager, 2 back-end developers, 1 full-stack developer, 1 designer, and a DevOps engineer. They are currently looking for an experienced Front-end developer who will work autonomously and in a disciplined manner, being the only developer working on their Front-end applications at the start. They do have the ambition to find a second developer soon, who you will then be able to supervise. You will be working on the further development of their existing UI in Angular. But also developing a mobile app. They place great value on User Experience and opt

Bekijk vacature »

Software Developer C# - Deventer

Software Developer C# – Deventer Bijdragen aan de toekomst van het onderwijs! Ben jij op zoek naar een dynamische omgeving waar vol enthousiasme wordt gewerkt aan software voor interactieve dashboard- en analysetoepassingen ter verbetering van het onderwijs? Dan zijn wij het bedrijf voor jou! TIG is een bedrijf met een informele en ondernemende werksfeer, waarbij goede ideeën snel leiden tot concrete acties. Wij zijn een software ontwikkelorganisatie en focussen ons op het ontwikkelen en implementeren van oplossingen voor het leveren van managementinformatie, datavisualisatie en analyses voor het onderwijs. Met onze dashboard- en analyseoplossingen zetten scholen gegevens om naar betekenisvolle informatie.

Bekijk vacature »

Junior Fullstack Developer

Functie omschrijving Heb jij je universitair diploma Informatica afgerond en ben jij op zoek naar een startersfunctie waar jouw ontwikkeling in een hoog vaandel staat? Voor een softwarebedrijf in Amsterdam zijn wij op zoek naar een Junior Fullstack Developer. Je begint met een op maat gemaakte training om de kennis bij te spijkeren die jij nog mist. Uiteraard leer je het meeste tijdens je werk, maar de training geeft je hiervoor alvast de juiste handvatten. Je kunt het volgende verwachten! Jij ontwikkelt in technieken als Java, Javascript en SQL. Je werkt hierbij volgens de Agile/Scrum methode; Na het afronden van

Bekijk vacature »

Back-end developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in regio Tilburg zijn wij op zoek naar een gemotiveerde SQL Developer/ functioneel consultant. Jij wordt verantwoordelijk voor zowel het ontwerpen en implementeren van SQL-databases als voor het in kaart brengen van de bedrijfsprocessen van een organisatie en het vertalen van deze processen naar IT-oplossingen. Jouw takenpakket komt als volgt uit te zien: Ontwerp en implementatie van SQL-databases: Je ontwerpt, ontwikkelt en implementeert SQL-databases om de data behoeften van de organisatie te ondersteunen; Analyse van bedrijfsprocessen: Je analyseert de bedrijfsprocessen van de organisatie om de behoeften van de klant te begrijpen en te vertalen naar

Bekijk vacature »

.NET Developer gezocht!

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een .NET Developer! Wil jij werken voor een internationaal bedrijf waar je legio mogelijkheden krijgt als Software Ontwikkelaar? Grijp nu je kans en kijk snel of jouw vaardigheden aansluiten bij onderstaand profiel! Je kunt een uitdagende rol gaan vervullen als .NET Developer binnen een internationaal bedrijf dat gevestigd is in omgeving Bergen. Dit bedrijf is zeer vooruitstrevend en verricht betekenisvol werk. Binnen dit bedrijf wordt gewerkt aan de productie en ontwikkeling van medische middelen. Als .NET Developer ga jij je bezig houden met het volgende: Je wordt betrokken bij alle fasen van software

Bekijk vacature »
Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/05/2016 16:10:29
Quote Anchor link
Hey guys,

Ik heb een probleempje. In een editor kan ik een SFTP-server aanmaken. Op zich handig, maar er gaat iets niet lekker. Ik wil hem zo instellen dat ie begint in de root van de server. Daarvoor heb ik de "remote directory" ingesteld op "/". De user die ik gebruik heeft de juiste rechten, dus dat zou gewoon goed moeten gaan.

Het probleem is nu dat ie niet naar de root van de server gaat, maar naar de root van de user. Als ik de SFTP-server dus 'openklap' zie ik niet de root van de server, maar zie ik de bestanden in /home/jantje/.

Is er een instelling op de server die ik kan aanpassen, waardoor ik wél in de root van de server terecht kom in plaats van in de root van de user? Alle hulp is welkom.

(Oh ja, ik wil als het kan wel graag gewoon de map /home/jantje/ behouden.)
Gewijzigd op 22/05/2016 16:11:37 door Ozzie PHP
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 15:23:57
 
Pieter van Linschoten

Pieter van Linschoten

22/05/2016 17:01:02
Quote Anchor link
Hoi Ozzie,

Ik probeer je te volgen. Ik neem aan dat je het volgende bedoelt: Je hebt een Editor (IDE) waarin je een verbinding kunt maken met een SFTP server. Kun je hierin geen start_dir of home_dir aangeven. Het lijkt mij nogal ver gaan om op de server zelf de Home dir aan te passen.

Daarnaast zou ik je willen vragen: Waarom zou je in de root (/) van een server willen beginnen? Kun je niet beter de projectmap waar je werkt als beginpunt gebruiken?

Als je via SFTP inlogt, gebruik je een File Transfer Protocol over de SSH (Secured Shell) voor de gebruiker waar je mee inlogt. Zoals je bij Windows op de Desktop van een gebruiker inlogt, log je bij Unix in op de homedir ~/ of /home/jantje/

Je kunt in veel editors aangeven dat hij na het inloggen een chdir moet geven naar een andere map.
Bij het invullen moet je dan bijvoorbeeld:

Als je dit via de linux commandline doet, ziet het er ongeveer zo uit:
>> [email protected]:/map/waar/je/wilt/beginnen

Misschien dat dat ook werkt in je editor.
 
Bart V B

Bart V B

22/05/2016 17:12:05
Quote Anchor link
Ik probeer je ook te volgen Ozzie, maar kom er even niet helemaal uit.
Jij wil op / uitkomen. Die is eigenlijk alleen als "root" te benaderen. Immers heeft user jantje daar niets te doen, laat staan dat je wil dat ie daar komt. Dus ik denk dat je beter dan:
- Of jantje de rechten geven als "root"
(Niet aan te raden)

- Of je idee wat beter uitleggen want eigenlijk wil je iets wat je helemaal niet wilt.
(iets met veiligheid)
Gewijzigd op 22/05/2016 17:13:27 door Bart V B
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/05/2016 20:15:03
Quote Anchor link
>> Kun je hierin geen start_dir of home_dir aangeven.

Jawel, dat is dus die "remote directory". Echter, als ik daar "/" invul dan gaat ie niet naar de root van de server, maar naar de root van de user, dus naar /home/jantje/.

De website die ik wil bewerken staat echter in /var/www/vhosts/mijnwebsite.nl Vanuit /home/jantje kan ik daar dus niet bij.

Ik ben zelf de enige die toegang heeft tot de server. Uit veiligheidsoverwegingen wil ik alles via een SSH-user doen. Die user heeft root-rechten dus dat is geen enkel probleem. Alleen de home directory van die user is dus /home/jantje/. Met die user wil ik overal bij kunnen. Maar in die editor kijkt ie dus blijkbaar naar de home directory en niet naar de server directory.

Nu kan ik bijv. in /etc/passwd de directory /home/jantje aanpassen in "/". Als ik dat doe dan werkt het in de editor wel. Echter als ik dan via de shell inlog is ie z'n bash_profile e.d. kwijt. dat schiet dus ook niet op. Wat ik dus zou willen is dat /home/jantje/ wel gewoon de home directory blijft waarin bash-profile e.d. staan, maar dat de "werkdirectory" de root directory van de server is.

Misschien een beetje een warrig verhaal ... ik hoop dat jullie het (een beetje) begrijpen.
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

22/05/2016 23:37:55
Quote Anchor link
Waarom leg je niet gewoon een symlink in /home/jantje? Bijvoorbeeld met iets als
ln -s /var/www/vhosts/mijnwebsite.nl /home/jantje/www
Homedirectory verwijzingen veranderen is onverstandig, met een beetje pech sluit je jezelf ermee buiten. Direct in /etc/passwd werken is gevaarlijk. Doe dit nooit.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/05/2016 23:41:37
Quote Anchor link
>> ln -s /var/www/vhosts/mijnwebsite.nl /home/jantje/www

Ah ... dat zijn goede tips. Als ik het goed begrijp creëer ik dan dus een symbolische link "www" in het mapje /home/jantje die leidt naar "/var/www/vhosts/mijnwebsite.nl"?

Toevoeging op 23/05/2016 00:59:24:

Mooie oplossing. Werkt goed. Thanks!
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

23/05/2016 10:33:58
Quote Anchor link
Helemaal correct. En dat hangt dus ook weer mooi samen met je vorige topic, FollowSymlinks uitzetten houdt in dat Apache deze links niet volgt.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

23/05/2016 11:48:09
Quote Anchor link
Ik snap het ... nice :-)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.