user dir wijzigen?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Java Full Stack Developer

Java Full Stack developer What makes Cognizant a unique place to work? The combination of rapid growth and an international and innovative environment! This is creating a lot of opportunities for people like YOU — people with an entrepreneurial spirit who want to make a difference in this world. At Cognizant, together with your colleagues from all around the world, you will collaborate on creating solutions for the world's leading companies and help them become more flexible, more innovative and successful. And this is your chance to be part of the success story: we are looking for a (Senior) Java

Bekijk vacature »

Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 12946 Introductie We are looking for a Java Developer! Our client is one of the most innovation companies located within the Netherlands. We provide high quality software in a high-tech and challenging market. Functieomschrijving The department is specialized in creating and developing high quality software for manufacturing automation in a high tech environment. We strive to provide our clients with high quality software and deliver state of the art solutions in a variety of ways. Creating software infrastructure using Java SE / EE Create applications to fine tune manufacturing processes

Bekijk vacature »

Junior Front-End Developer

Je maakt een vliegende start van je carrière, door meteen mee te bouwen aan de digitale oplossingen van Coolblue. Wat doe je als Junior Front-End Developer bij Coolblue? Als Junior Front-End Developer ben je meteen vanaf de start onderdeel van een development team. Je kijkt veel mee met collega’s en volgt trainingen. Op dat moment komt je wil om te blijven leren naar boven. Daarnaast pak je in de sprints ook je eigen stories op om Coolblue iedere dag een beetje beter te maken. Je sterk analytisch vermogen komt dan goed van pas! Ook Junior Front-End Developer worden bij Coolblue?

Bekijk vacature »

Front end developer React

Functie Wij zijn van origine een wordpress bureau, maar sinds 2006 zijn wij dit wel redelijk ontgroeid. Naar mate de jaren verstreken zijn we gegroeid in omvang, maar ook in de complexiteit van opdrachten waarin wij onze klanten kunnen bedienen. Momenteel bestaat onze organisatie uit 4 front end developers, 12 back end developer 3 projectmanagers en een 2 koppig management. Wij zijn een hele informele, bijna familiaire organisatie. Geen strak pak of overhemd, nee gewoon dragen waar jij je prettig bij voelt. De gemiddelde leeftijd ligt tussen de 25 en 30 en wij doen er veel aan om onze hechte

Bekijk vacature »

Senior Java Developer

Als Senior Java Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende community die bestaat uit ruim 100 gepassioneerde Java professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze top-opdrachtgevers. Geen werkdag is hetzelfde! Je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfs kritische systemen voor onze klanten in regio Noordoost zoals DUO, ING, CJIB en Tendernet. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je verder te certificeren in dit vakgebied. We organiseren regelmatig technische Meetups en doen veel aan kennisdeling. Sogetisten hebben plezier in hun werk en

Bekijk vacature »

Software developer - senior

Functie omschrijving Voor een echt softwarebedrijf in omgeving Gouda zijn wij op zoek naar versterking voor de afdeling Software Development! Ben jij op zoek naar een werkgever waar meerdere software developers werken aan interessante projecten? Ben jij op zoek naar een werkgever waar je onderdeel wordt van een team dat echt passie heeft voor het ontwikkelen van software? Dan ben je hier aan het juiste adres! Als softwareontwikkelaar kom je terecht bij een onafhankelijk, door kwaliteit gedreven, doortastend en daarbij op een Agile wijze werkend bedrijf. Ben jij een expert in het vertalen van Componenten van Functionaliteit naar Business lagen?

Bekijk vacature »

Developer

Functie omschrijving Gaat jouw hart sneller kloppen van software developen in C#.NET? Voor een softwarebedrijf in regio Den Bosch zijn wij op zoek naar een C# programmeur. Lees snel verder! Wat ga je doen? Je gaat werken met C# en ASP.NET MVC Framework om onder meer webapplicaties, webshops en websites te ontwikkelen. Je optimaliseert de bestaande software en helpt mee aan het automatiseren van bedrijfsprocessen. Je gaat samen met je collega's de juiste oplossing op basis van de wensen van de klanten uitwerken tot een mooi product. Bedrijfsprofiel Het ontwikkelen van softwareoplossingen en kantoorautomatiseringen is waar dit bedrijf voor staat.

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Technisch Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! In deze functie werk jij voornamelijk aan: Het onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Het opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werk je aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkel en implementeren je MS PowerApps en Power BI. Bedrijfsprofiel Je komt terecht bij een familiair

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Dit ga je doen Doorontwikkelen van software; Ontwikkelen en testen van nieuwe functionaliteiten; Implementaties van nieuwe functionaliteiten en updates; Verzorgen van technische migraties naar nieuwe frameworks; Verwerken van incidenten. Hier ga je werken Onze klant, gevestigd in de regio Amsterdam, draagt bij aan het verbeteren van de veiligheid en efficiëntie van de Nederlandse infrastructuur door het ontwikkelen van afgemeten software oplossingen. Zo passen zij location intelligence toe om onderhoud en reparaties efficiënt te laten verlopen. Verder zorgen deze systemen dat incidenten zo snel mogelijk worden opgelost. Als Front-end Developer ben jij samen met je team betrokken met het (door)ontwikkelen van

Bekijk vacature »

C# Ontwikkelaar

In het kort Als C# .NET Core ontwikkelaar ga je binnen onze business unit Transport en Logistiek aan de slag complexe maatwerk software voor bedrijf kritische systemen binnen de technische automatisering. Denk bijvoorbeeld een IoT-oplossing voor de logistieke sector waarbij we van ruim 200.000 machines de telemetrie en events verwerken. We zijn actief in de distributielogistiek, havenlogistiek en productielogistiek. Naast C# en .NET Core maken we ook gebruik van Azure technologie. En als trotse Microsoft Gold Partner leren we graag van en met jou. Wil jij jezelf blijven ontwikkelen binnen de technische automatisering met .NET, dan gaan we deze uitdaging

Bekijk vacature »

Lead React Developer

Dit ga je doen Als Lead React Developer zul jij je voornamelijk gaan bezighouden met: Het werken aan tal van uiteenlopende projecten waar gloednieuwe (web)applicaties van scratch af aan ontwikkeld worden met o.a. React (Native) en Drupal; Het aansturen van een team bestaande uit 5-6 talentvolle en gedreven ontwikkelaars; Het adviseren en meedenken over nieuwe (technische) oplossingen en te gebruiken tools/frameworks; Het meedenken over de architectuur en de juiste implementatiebeslissingen maken; De doorontwikkeling van huidige applicaties. Hier ga je werken Als je inderdaad een ervaren Lead React Developer bent die zichzelf graag nog verder wil ontwikkelen dan is het goed

Bekijk vacature »

Remote - Front-end Angular developer

Functie The IT team currently consists of the IT Manager, 2 back-end developers, 1 full-stack developer, 1 designer, and a DevOps engineer. They are currently looking for an experienced Front-end developer who will work autonomously and in a disciplined manner, being the only developer working on their Front-end applications at the start. They do have the ambition to find a second developer soon, who you will then be able to supervise. You will be working on the further development of their existing UI in Angular. But also developing a mobile app. They place great value on User Experience and opt

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Breda ben je als PHP/Symfony Developer niet alleen gefocust op het ontwikkelen van software. Daarnaast ben je voortdurend bezig met het zoeken naar nieuwe trends en ontwikkelingen die van waarde kunnen zijn voor de efficiëntie van software ontwikkeling. Hieronder een kort overzicht van jouw takenpakket: Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony Framework; Het schrijven van een schone en efficiënte codes; Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de eisen van de klant; Onderhouden en updaten van bestaande applicaties die zijn gebouwd met het

Bekijk vacature »
Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/05/2016 16:10:29
Quote Anchor link
Hey guys,

Ik heb een probleempje. In een editor kan ik een SFTP-server aanmaken. Op zich handig, maar er gaat iets niet lekker. Ik wil hem zo instellen dat ie begint in de root van de server. Daarvoor heb ik de "remote directory" ingesteld op "/". De user die ik gebruik heeft de juiste rechten, dus dat zou gewoon goed moeten gaan.

Het probleem is nu dat ie niet naar de root van de server gaat, maar naar de root van de user. Als ik de SFTP-server dus 'openklap' zie ik niet de root van de server, maar zie ik de bestanden in /home/jantje/.

Is er een instelling op de server die ik kan aanpassen, waardoor ik wél in de root van de server terecht kom in plaats van in de root van de user? Alle hulp is welkom.

(Oh ja, ik wil als het kan wel graag gewoon de map /home/jantje/ behouden.)
Gewijzigd op 22/05/2016 16:11:37 door Ozzie PHP
 
PHP hulp

PHP hulp

18/04/2024 19:27:08
 
Pieter van Linschoten

Pieter van Linschoten

22/05/2016 17:01:02
Quote Anchor link
Hoi Ozzie,

Ik probeer je te volgen. Ik neem aan dat je het volgende bedoelt: Je hebt een Editor (IDE) waarin je een verbinding kunt maken met een SFTP server. Kun je hierin geen start_dir of home_dir aangeven. Het lijkt mij nogal ver gaan om op de server zelf de Home dir aan te passen.

Daarnaast zou ik je willen vragen: Waarom zou je in de root (/) van een server willen beginnen? Kun je niet beter de projectmap waar je werkt als beginpunt gebruiken?

Als je via SFTP inlogt, gebruik je een File Transfer Protocol over de SSH (Secured Shell) voor de gebruiker waar je mee inlogt. Zoals je bij Windows op de Desktop van een gebruiker inlogt, log je bij Unix in op de homedir ~/ of /home/jantje/

Je kunt in veel editors aangeven dat hij na het inloggen een chdir moet geven naar een andere map.
Bij het invullen moet je dan bijvoorbeeld:

Als je dit via de linux commandline doet, ziet het er ongeveer zo uit:
>> [email protected]:/map/waar/je/wilt/beginnen

Misschien dat dat ook werkt in je editor.
 
Bart V B

Bart V B

22/05/2016 17:12:05
Quote Anchor link
Ik probeer je ook te volgen Ozzie, maar kom er even niet helemaal uit.
Jij wil op / uitkomen. Die is eigenlijk alleen als "root" te benaderen. Immers heeft user jantje daar niets te doen, laat staan dat je wil dat ie daar komt. Dus ik denk dat je beter dan:
- Of jantje de rechten geven als "root"
(Niet aan te raden)

- Of je idee wat beter uitleggen want eigenlijk wil je iets wat je helemaal niet wilt.
(iets met veiligheid)
Gewijzigd op 22/05/2016 17:13:27 door Bart V B
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/05/2016 20:15:03
Quote Anchor link
>> Kun je hierin geen start_dir of home_dir aangeven.

Jawel, dat is dus die "remote directory". Echter, als ik daar "/" invul dan gaat ie niet naar de root van de server, maar naar de root van de user, dus naar /home/jantje/.

De website die ik wil bewerken staat echter in /var/www/vhosts/mijnwebsite.nl Vanuit /home/jantje kan ik daar dus niet bij.

Ik ben zelf de enige die toegang heeft tot de server. Uit veiligheidsoverwegingen wil ik alles via een SSH-user doen. Die user heeft root-rechten dus dat is geen enkel probleem. Alleen de home directory van die user is dus /home/jantje/. Met die user wil ik overal bij kunnen. Maar in die editor kijkt ie dus blijkbaar naar de home directory en niet naar de server directory.

Nu kan ik bijv. in /etc/passwd de directory /home/jantje aanpassen in "/". Als ik dat doe dan werkt het in de editor wel. Echter als ik dan via de shell inlog is ie z'n bash_profile e.d. kwijt. dat schiet dus ook niet op. Wat ik dus zou willen is dat /home/jantje/ wel gewoon de home directory blijft waarin bash-profile e.d. staan, maar dat de "werkdirectory" de root directory van de server is.

Misschien een beetje een warrig verhaal ... ik hoop dat jullie het (een beetje) begrijpen.
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

22/05/2016 23:37:55
Quote Anchor link
Waarom leg je niet gewoon een symlink in /home/jantje? Bijvoorbeeld met iets als
ln -s /var/www/vhosts/mijnwebsite.nl /home/jantje/www
Homedirectory verwijzingen veranderen is onverstandig, met een beetje pech sluit je jezelf ermee buiten. Direct in /etc/passwd werken is gevaarlijk. Doe dit nooit.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/05/2016 23:41:37
Quote Anchor link
>> ln -s /var/www/vhosts/mijnwebsite.nl /home/jantje/www

Ah ... dat zijn goede tips. Als ik het goed begrijp creëer ik dan dus een symbolische link "www" in het mapje /home/jantje die leidt naar "/var/www/vhosts/mijnwebsite.nl"?

Toevoeging op 23/05/2016 00:59:24:

Mooie oplossing. Werkt goed. Thanks!
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

23/05/2016 10:33:58
Quote Anchor link
Helemaal correct. En dat hangt dus ook weer mooi samen met je vorige topic, FollowSymlinks uitzetten houdt in dat Apache deze links niet volgt.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

23/05/2016 11:48:09
Quote Anchor link
Ik snap het ... nice :-)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.