user dir wijzigen?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Erv.Software Ontwikkelaar voor slimme oplossingen

Dutch is mandatory for this position. Ervaren Software Ontwikkelaar voor slimme oplossingen binnen de Transport & Logistiek (C#.NET/Azure/65K/R’dam) Jij gaat samen met collega’s (complexe) logistieke vraagstukken oppakken, met als doel slimme software oplossingen te bedenken en te ontwikkelen. Een maaltijd box leverancier van Nederland was op zoek naar een oplossing om hun logistieke processen te optimaliseren en de klantervaring te verbeteren. Hiervoor is een app gebouwd die het hele distributie proces inzichtelijk maakt van magazijn tot bezorger, en van klantenservice tot aan klant. Je kan zien waar welke bezorger zich bevind, maar ook welke tempratuur de producten op dat moment

Bekijk vacature »

Advanced Mendix Developer Order Management Systeme

Advanced Mendix Developer Order Management Systemen (NL) Den Haag HBO/WO IT Professional "Als Advanced Mendix Developer impact maken op de groeiende e-commerce markt? Je doet dit bij PostNL door met je DevOps team onze Mendix applicaties verder te ontwikkelen, waarbij je complexe logistieke business processen vertaalt naar applicaties die ons primaire proces ondersteunen". Wat ga je doen? PostNL wordt een postal tech company We nemen de ontwikkeling van onze IT applicaties in eigen hand door onze eigen software-ontwikkel-capability op te zetten. Als Advanced Mendix Developer ben je onderdeel van een multidisciplinair, agile werkend Business-IT-team. Samen met dit team bouw je onze logistieke IT-applicaties verder

Bekijk vacature »

Support medewerker

Als Support medewerker bij Prosoftware zorg je ervoor dat zorgverleners optimaal gebruik kunnen maken van onze softwareproducten. Je bijt je helemaal vast in de gebruikersvragen die de klant meldt: je analyseert de situatie en legt je gevonden oplossing uit aan de klant. We zoeken een analytische doorzetter die het leuk vindt om ons softwareprogramma voor de zorg van A tot Z te leren kennen. Je bent samen met vier helpdeskcollega's het visitekaartje van het bedrijf en je doorgrond samen de complexe administratieve processen in de zorg. Onze klanten zijn werkzaam in de zorg en niet computer-minded en dat verdient een

Bekijk vacature »

Full Stack Developer

Wat ga je doen? Het bouwen van een Corporate website en Community Portal, is dat iets wat jij al eerder hebt gedaan? Ben jij minimaal 32 uur beschikbaar en wil jij graag samenwerken met het ICT Robotics & Applications Team van Yource? Word onze nieuwe Full Stack Developer! Als Full Stack Developer ga jij je bezig houden met alles wat met web-ontwikkeling te maken heeft. Onder andere het bouwen en de doorontwikkeling van onze Corporate websites en Community Portal, deze zijn cruciaal in onze strategie. De Portal is dé plaats van waaruit we met potentiele kandidaten, onze members en partners

Bekijk vacature »

Informatiebeheerder

Kom jij onze organisatie versterken? Als Informatiebeheerder ben je verantwoordelijk voor een adequate informatievoorziening en optimale inzet van IT-resources, die aansluiten bij de behoeftes van Cure Afvalbeheer. De inhoudelijke focus van je werk ligt op Data Analytics en Enterprise Data Management. Je speelt een belangrijke rol in de ambities van Cure Afvalbeheer om verder te digitaliseren en automatiseren. Het ontwikkelen van een efficiënte samenwerking met interne gebruikers is daarbij een speerpunt. Je werkt ook intensief samen met de functioneel beheerder en externe beheerders, consultants en softwareleveranciers als het gaat om het uitvoeren en begeleiden van beheer op diverse gebieden: technisch,

Bekijk vacature »

Webdeveloper .NET In de buurt van Arnhem

Bedrijfsomschrijving Deze werkgever biedt je een fantastische werkplek en echt hele gave projecten om aan te werken. Het ontbreekt je hier aan niks om het beste uit jezelf te halen en om de verwachtingen van klanten te overtreffen. Het bedrijf bestaat uit 40 collega's uit diverse disciplines waar je samen mee optrekt binnen projecten. De opdrachtgevers zijn divers, van scholen en ziekenhuizen tot retailers en logistieke bedrijven. Zeker het vermelden waard is dat enkele van de projecten award winning zijn op mondiaal niveau. Work Hard play hard! Want naast het harde werken is er natuurlijk ook tijd voor ontspanning. Dat

Bekijk vacature »

Functioneel Beheerder bij Centraal Invorderings Bu

Jij hebt een passie voor het slimmer maken van processen met technologie en intelligence en bent zeer gedreven om samen met ons de volgende stappen binnen CIB te maken. Complexe formules en codes zorgen niet voor verwarring, maar eerder voor enthousiasme en nieuwsgierigheid naar een efficiënte oplossing. Je kunt snel schakelen, denkt vanuit de klant en gebruikers en bent een ideale gesprekspartner voor zowel de stakeholders als het Management Team. Je bent proactief en altijd op zoek naar een verbetering in systemen. Je vind het leuk om je mening te geven en informatie uit te vragen bij de stakeholders. Vanuit

Bekijk vacature »

Java / Hippo developer

Functieomschrijving Randstad is een pionier in de hr-dienstverlening. Sinds de oprichting in 1960 zijn wij uitgegroeid tot dé grootste hr-dienstverlener in de wereld. Onze missie is om de wereld van werk te ontwikkelen. Dit doen wij voor iedereen die met werk te maken heeft: onze klanten, kandidaten, medewerkers en de maatschappij als geheel. In de hele wereld, en zeker ook in onze thuismarkt Nederland. Door onze passie voor mensen te combineren met de kracht van de hedendaagse technologie en innovatie, ondersteunen we mensen en organisaties bij het realiseren van hun ware potentie. Dit noemen we human forward. Randstad Groep Nederland

Bekijk vacature »

Fullstack Java Developer

Functieomschrijving Met jouw expertise zorg je als fullstack java developer voor de meest plezierige en efficiënte klant ervaring. Met jouw state-of-the-art-systemen verbeter je onze business en maak je echt impact! Want als je in ons tech team werkt, houd je jezelf en Nederland in beweging. Wij zijn continu bezig onze business en processen te optimaliseren, zodat we onze klanten en kandidaten meer gemak, snelheid en transparantie kunnen bieden. Impactvolle tech, daar doen we het voor. wat ga je doen? Samen met het team ontwikkelen van user stories op de backlog; Begeleiden van (meer junior) collega’s; Samenwerken met andere online teams;

Bekijk vacature »

Senior C# Developer IoT Platform (NL)

Senior C# Developer IoT Platform (NL) Den Haag HBO/WO IT Professional Om alle Unique Loading Devices (ULD's) real-time te kunnen volgen, hebben we een IoT landschap gecreëerd dat ons continu update met de locatie en sensor informatie van de ULD's. Het IoT platform is volledig ontworpen met behulp van AWS serverless componenten en Serverless Architecture staat in het middelpunt van al onze ontwerpen. Enkele van de componenten die we gebruiken zijn AWS IoT services, Amazon Location Services, AWS Lambda enzovoort. Op ons platform vertalen we alle detecties van ULD's, vanuit AWS IoT Core naar relevante informatie over wanneer een ULD

Bekijk vacature »

.NET developer / C# / Azure

Bedrijfsomschrijving Je komt als .NET Developer te werken bij een vooraanstaande softwareontwikkelorganisatie in de verzekeringswereld. De primaire ontwikkeltaal is C#, maar ook maken ze gebruik van ASP.NET (Core), MVC en TypeScript. Daarnaast worden de stappen gezet om dit jaar naar Azure te migreren. Het belangrijkste product is een webservice (WCF) dat optimale en veilige communicatie mogelijk maakt tussen aanbieders, zorgverleners en gebruikers. Deze service maakt het mogelijk dat er per maand gemiddeld meer dan 250 miljoen berichten door hun systeem gaan met 800 berichten per piek seconde. Door de automatisering in de zorgsector is deze organisatie in de afgelopen jaren

Bekijk vacature »

Front-End Developer

Als Front-End Developer bij Coolblue verbeter je de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Wat doe je als Front-End Developer bij Coolblue? Als Front-end Developer werk je aan de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Je vindt het leuk om samen te werken met de UX designer om stories op te pakken. Je krijgt energie van het bedenken van creatieve oplossingen en presenteert dit graag binnen het team. Ook ben je trots op je werk en verwelkomt alle feedback. Ook Front-end Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te

Bekijk vacature »

Technical application manager

Technical application manager (NL) Are you the technical application manager (M/F) who wants to work at an international family business that is growing fast? Will you strengthen our team with your talents? You will shape our digital innovation! ‘Team Emons’is a community of people who work internationally. It means that you will be advising and solving issues for colleagues from all our divisions within Europe. You will work in an enthusiastic diverse team with the motto ‘work hard, play harder’. Main goal on this position is for you to manage and improve the applications we use at the Emons Group.

Bekijk vacature »

IT-traineeship Low Code Developer

Vind jij het leuk om veel contact te hebben met een klant en je te verdiepen in een domein? Lijkt het je interessant om enerzijds met de klant mee te denken, maar tegelijkertijd ook zelf een bijdrage te leveren aan de implementatie van een IT oplossing? Wij zijn op zoek naar starters die aan de slag willen als low-code engineer. In deze functie bouw je aan applicaties met behulp van een low-code platform, zoals Outsystems, Blueriq, Mendix of Pega. Dergelijke platformen stellen je in staat om snel een werkende applicatie te ontwikkelen en zijn hierdoor heel geschikt voor maatwerk projecten.

Bekijk vacature »

Typescript Developer Internationaal

Bedrijfsomschrijving De organisatie waar jij als TypeScript Developer komt te werken is te karakteriseren als een handelsonderneming en een echt familiebedrijf. Het bedrijf is internationaal bekend en is gelegen in Utrecht. Er wordt veel waarde gehecht aan een open en laagdrempelige bedrijfscultuur. Als TypeScript Developer met een hands-on mentaliteit zal jij de hoofdverantwoordelijke worden voor de continuïteit en toekomst van de TypeScript webapplicaties. Deze applicaties dienen gekoppeld te worden aan het huidige IT-landschap binnen de organisatie en worden gebouwd middels TypeScript, Angular, NodeJS en GraphQL. Jij zal dus het echte pionierswerk verrichten. Voor dit pionierswerk krijg jij als Developer de

Bekijk vacature »
Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/05/2016 16:10:29
Quote Anchor link
Hey guys,

Ik heb een probleempje. In een editor kan ik een SFTP-server aanmaken. Op zich handig, maar er gaat iets niet lekker. Ik wil hem zo instellen dat ie begint in de root van de server. Daarvoor heb ik de "remote directory" ingesteld op "/". De user die ik gebruik heeft de juiste rechten, dus dat zou gewoon goed moeten gaan.

Het probleem is nu dat ie niet naar de root van de server gaat, maar naar de root van de user. Als ik de SFTP-server dus 'openklap' zie ik niet de root van de server, maar zie ik de bestanden in /home/jantje/.

Is er een instelling op de server die ik kan aanpassen, waardoor ik wél in de root van de server terecht kom in plaats van in de root van de user? Alle hulp is welkom.

(Oh ja, ik wil als het kan wel graag gewoon de map /home/jantje/ behouden.)
Gewijzigd op 22/05/2016 16:11:37 door Ozzie PHP

PHP hulp

PHP hulp

17/04/2021 06:29:39

Pieter van Linschoten

Pieter van Linschoten

22/05/2016 17:01:02
Quote Anchor link
Hoi Ozzie,

Ik probeer je te volgen. Ik neem aan dat je het volgende bedoelt: Je hebt een Editor (IDE) waarin je een verbinding kunt maken met een SFTP server. Kun je hierin geen start_dir of home_dir aangeven. Het lijkt mij nogal ver gaan om op de server zelf de Home dir aan te passen.

Daarnaast zou ik je willen vragen: Waarom zou je in de root (/) van een server willen beginnen? Kun je niet beter de projectmap waar je werkt als beginpunt gebruiken?

Als je via SFTP inlogt, gebruik je een File Transfer Protocol over de SSH (Secured Shell) voor de gebruiker waar je mee inlogt. Zoals je bij Windows op de Desktop van een gebruiker inlogt, log je bij Unix in op de homedir ~/ of /home/jantje/

Je kunt in veel editors aangeven dat hij na het inloggen een chdir moet geven naar een andere map.
Bij het invullen moet je dan bijvoorbeeld:

Als je dit via de linux commandline doet, ziet het er ongeveer zo uit:
>> jantje@hostnamevandeserver.nl:/map/waar/je/wilt/beginnen

Misschien dat dat ook werkt in je editor.

Bart V B

Bart V B

22/05/2016 17:12:05
Quote Anchor link
Ik probeer je ook te volgen Ozzie, maar kom er even niet helemaal uit.
Jij wil op / uitkomen. Die is eigenlijk alleen als "root" te benaderen. Immers heeft user jantje daar niets te doen, laat staan dat je wil dat ie daar komt. Dus ik denk dat je beter dan:
- Of jantje de rechten geven als "root"
(Niet aan te raden)

- Of je idee wat beter uitleggen want eigenlijk wil je iets wat je helemaal niet wilt.
(iets met veiligheid)
Gewijzigd op 22/05/2016 17:13:27 door Bart V B

Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/05/2016 20:15:03
Quote Anchor link
>> Kun je hierin geen start_dir of home_dir aangeven.

Jawel, dat is dus die "remote directory". Echter, als ik daar "/" invul dan gaat ie niet naar de root van de server, maar naar de root van de user, dus naar /home/jantje/.

De website die ik wil bewerken staat echter in /var/www/vhosts/mijnwebsite.nl Vanuit /home/jantje kan ik daar dus niet bij.

Ik ben zelf de enige die toegang heeft tot de server. Uit veiligheidsoverwegingen wil ik alles via een SSH-user doen. Die user heeft root-rechten dus dat is geen enkel probleem. Alleen de home directory van die user is dus /home/jantje/. Met die user wil ik overal bij kunnen. Maar in die editor kijkt ie dus blijkbaar naar de home directory en niet naar de server directory.

Nu kan ik bijv. in /etc/passwd de directory /home/jantje aanpassen in "/". Als ik dat doe dan werkt het in de editor wel. Echter als ik dan via de shell inlog is ie z'n bash_profile e.d. kwijt. dat schiet dus ook niet op. Wat ik dus zou willen is dat /home/jantje/ wel gewoon de home directory blijft waarin bash-profile e.d. staan, maar dat de "werkdirectory" de root directory van de server is.

Misschien een beetje een warrig verhaal ... ik hoop dat jullie het (een beetje) begrijpen.

Ben van Velzen

Ben van Velzen

22/05/2016 23:37:55
Quote Anchor link
Waarom leg je niet gewoon een symlink in /home/jantje? Bijvoorbeeld met iets als
ln -s /var/www/vhosts/mijnwebsite.nl /home/jantje/www
Homedirectory verwijzingen veranderen is onverstandig, met een beetje pech sluit je jezelf ermee buiten. Direct in /etc/passwd werken is gevaarlijk. Doe dit nooit.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/05/2016 23:41:37
Quote Anchor link
>> ln -s /var/www/vhosts/mijnwebsite.nl /home/jantje/www

Ah ... dat zijn goede tips. Als ik het goed begrijp creëer ik dan dus een symbolische link "www" in het mapje /home/jantje die leidt naar "/var/www/vhosts/mijnwebsite.nl"?

Toevoeging op 23/05/2016 00:59:24:

Mooie oplossing. Werkt goed. Thanks!

Ben van Velzen

Ben van Velzen

23/05/2016 10:33:58
Quote Anchor link
Helemaal correct. En dat hangt dus ook weer mooi samen met je vorige topic, FollowSymlinks uitzetten houdt in dat Apache deze links niet volgt.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

23/05/2016 11:48:09
Quote Anchor link
Ik snap het ... nice :-)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.