Value krijgen uit "option" tag

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

NodeJS developer

Functie Als Fullstack developer kom je te werken in het ontwikkelteam. Je bent samen met je collega’s continu bezig om de software uit te breiden, maar hiernaast doe je onderzoek naar de inzet van nieuwe technieken, tools of bijvoorbeeld Machine Learning. Ze willen met hun software echt voorlopen op andere en toegevoegde waarde leveren voor de eindgebruiker. Mede hierom zijn ze erg benieuwd naar iemand zijn persoonlijkheid, of hij graag nieuwe dingen uitzoekt (Google!), en initiatief neemt. Qua technische kennis zoeken ze iemand die goed op de hoogte is van de nieuwste ontwikkelingen, daar zij nu ontwikkelen op NodeJs back-end,

Bekijk vacature »

Cobol Developer

Dit ga je doen Als Cobol Ontwikkelaar zal je gaan meebouwen aan een onderdeel van het backend systeem waarbij je het functionele ontwerp vertaald naar een technische oplossing die geïntegreerd kan worden in de huidige omgeving. Je zorgt ervoor dat de bedrijfsprocessen op een efficiënte manier worden uitgevoerd en werkt proactief aan het verbeteren hiervan. Samen met jouw collega’s reviewen jullie elkaars code en test je je eigen code. Je werkt nauw samen met andere ontwikkelaars, testers en functioneel ontwerpers. Taken pakket: Beheren en doorontwikkelen van de bestaande omgeving; Vertalen van een functionele vragen naar een technische oplossing; Doorvoeren van

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Ons programma is voor afgestudeerde enthousiastelingen die het als een uitdaging zien om met een klein dynamisch team bij de grootste bedrijven van Nederland aan de slag te gaan. Tijdens jouw dienstverband word jij begeleid door een talent manager. Het ontwikkelen van jouw talent staat hierbij centraal. Het programma doorloop je met een team van circa 8 Mede- trainees. De eerste maand start je met een fulltime inhouse opleiding. Deze staat geheel in het teken van de werkzaamheden die jij verder in het programma zult uitvoeren. Na deze opleidingsmaand ga je aan de slag in een dynamische omgeving bij

Bekijk vacature »

SQL database developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als SQL database developer? Dit bedrijf bouwt applicaties om processen in distributiecentra te optimaliseren. Ter uitbreiding van het development team zijn wij op zoek naar een SQL database ontwikkelaar. Wil jij werken voor een groeiende werkgever in regio Breda waar jij de ruimte en tijd krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je houdt je bezig met het creëren en bouwen van MS SQL server databases; Je werkt aan innovatieve softwareoplossingen voor het verbeteren en/of vernieuwen van logistieke processen; Je gaat projecten vanaf het begin tot het

Bekijk vacature »

Software developer - C Sharp

Functie omschrijving Voor een opdrachtgever, met een prachtig kantoor in omgeving Wateringen zijn wij op zoek naar een software ontwikkelaar die graag werkt met C#, JAVA of Oracle. Heb jij interesse in het programmeren en ontwikkelen van software? En heb jij enige ervaring met Oracle databases en PL/SQL? Als software developer werk je met je collega's samen in een leuk en informeel team aan het (her)ontwerpen van bedrijfssystemen. Je houdt je bezig met het ontwikkelen van REST API's en je onderhoudt applicaties in Oracle PL/SQL en APEX. Vind jij het leuk om in een Agile/Scrum omgeving te werken? Wil jij

Bekijk vacature »

Software Developer / .NET / Azure

Dit ga je doen Als Lead .NET Software Developer zal je je bezig houden met: Het vertalen van bedrijfswensen naar een technische roadmap; Uitwerken van nieuwe architectuur / designs; Het team aansturen en motiveren; Toezien op de kwaliteit van de code; Mee ontwikkelen van nieuwe features en applicaties. Hier ga je werken Deze organisatie is op dit momenteel marktleider in het ontwikkelen van productielijnen voor de voedselindustrie en heeft een wereldwijd klantnetwerk. Binnen deze organisatie is het team van software developers dagelijks bezig met het ontwikkelen van maatwerk oplossingen om alle productiemachines aan te sturen, maar ook bedrijf kritische applicaties

Bekijk vacature »

Software programmeur

Functieomschrijving Voor een uitdagende werkgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een Full Stack C#.NET programmeur. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van apps, webapplicaties en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere developers en engineers om de sensoren in machines te scannen en vervolgens de data om te zetten in management informatie voor de klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Je gaat aan de slag met de volgende technologieën en frameworks: C#, JS frameworks, HTML, TypeScript, SQL & C++, CSS. Geen ervaring met één van deze technologieën is dan ook geen enkel probleem! Deze werkgever biedt

Bekijk vacature »

Java Developer / Sociaal domein

Dit ga je doen Nieuwbouw en doorontwikkeling; Beheer en wanneer nodig onderhoud; Bijdrage leveren in het functioneel- en technisch ontwerptraject; Analyseren van productie verstoringen; Meedenken over vernieuwingen en verbeteringen. Hier ga je werken De organisatie waar jij komt te werken focust zich op software development met een maatschappelijk tintje. De afdeling software ontwikkeling bestaat uit vijf verschillende scrum teams, met allen hun eigen focus gebied. Zo zijn er een aantal teams die zich focussen op specifieke applicaties, maar is er ook een team gericht op projecten. Binnen de organisatie staat innovatie en kwaliteit voorop. Een aantal applicaties draait nog op

Bekijk vacature »

Klein team zoekt grote fullstack .NET developer to

Bedrijfsomschrijving Deze werkgever is marktleider in de Benelux en is Europees ook al aardig aan de weg aan het timmeren. Ze voorzien technische winkels van apparatuur om producten een langer leven te geven. Hiermee reduceren ze flink wat CO2 uitstoot en dat is natuurlijk goed voor iedereen! IT speelt een belangrijke rol in de bedrijfsvoering en de applicaties zijn van goed niveau. Als fullstack .NET developer ga jij je bijdrage leveren aan het verder verbeteren van de applicaties en de interne processen. Ze zijn nu met ruim 50 medewerkers in totaal en de afdeling development bestaat uit een 5tal developers.

Bekijk vacature »

Full stack developer Node.js, React Remote

Functie Als fullstack JavaScript developer vind jij het uitdagend om op basis van concrete klantvragen nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Bij voorkeur worden deze functionaliteiten op een bepaalde manier geprogrammeerd, zodat ze door meerdere klanten te gebruiken zijn. Je hebt dus vaak te maken met abstracte vraagstukken. Om dit te kunnen realiseren sta je nauw in contact met de product owner en/of klant. Je bent niet alleen onderdeel van het development team, maar hebt ook vaak contact met de product-owner en/of klanten om daardoor inzichten te verzamelen die leiden tot productverbeteringen. • Inzichten verzamelen bij de klant en/of product owner •

Bekijk vacature »

Senior Front-end developer Consultancy

Functie Als front-end developer ga je aan de slag voor verschillende klanten, waarbij veel rekening wordt gehouden met waar je woont (dit is altijd binnen het uur), en word er gezocht naar een organisatie die past bij jou. Zowel qua persoonlijke ambities als de technische aansluiting. De opdrachten duren gemiddeld 1 à 2 jaar maar dit hangt ook af van je wensen. Je werkt in een teamverband voor een klant en zult nauw samenwerken met zowel eigen collega’s als die bij de klant werkzaam zijn. Ze zijn op zoek naar een technische front-end developer die ruime ervaring heeft in één

Bekijk vacature »

Senior Front end developer Angular

Functie Er zijn momenteel 5 SCRUM-teams waarvan drie gefocust zijn op DevOps en de huidige projecten en twee op innovatie van de platformen. Jij zal onderdeel worden van het innovatie Scrum team. De 2 multidisciplinaire innovatie teams bestaan momenteel uit 14 werknemers. Jij als senior Front end developer wordt onderdeel van onze innovatieteams. De innovatieteams houden zich bezig met het door ontwikkelen van de huidige producten en denken na over nieuwe functionaliteiten. Binnen de rol van Front end developer krijg je veel vrijheid en kan je je dag zelf indelen. Dingen waar jij je dagelijks mee bezig zult houden is

Bekijk vacature »

PHP back-end developer gezocht!

Functie Werk je liever zonder druk en keiharde deadlines maar met de focus op kwaliteit? Dan kom je hier op de juiste plek terecht! In Het team bestaat momenteel uit 12 developers, hiernaast werken er collega’s van front-end, UX maar ook marketing/sales en support. In iedere sprint ontwikkel je samen functionaliteiten met als uitdaging om de klanten de beste gebruikerservaring te bieden. Ze bieden een werkplek waar je jezelf kunt blijven ontwikkelen, en mee te werken aan zowel bestaande als nieuwe mogelijkheden. Eisen • HBO werk- en denkniveau (ze kijken niet naar een papiertje) • Je denkt graag mee over

Bekijk vacature »

Java Developer

Dit ga je doen Het ontwikkelen van nieuwe software; Het ombouwen van de bestaande software; Zowel back- als front-end software ontwikkelen; Het testen; Het implementeren van de volledig geteste software; Het verzorgen van nazorg en het oplossen van bugs; Het opstellen en bijhouden van procesdocumentatie; Je draagt bij aan het agile/scrum processen van het team. Hier ga je werken Ongetwijfeld heb je een of meerdere producten van deze organisatie in huis. Het proces erachter, daar ben je ongetwijfeld minder bekend mee. Deze opdracht geeft je de kans meer over dit proces te weten te komen en een mooie bijdrage te

Bekijk vacature »

Als Lead PHP developer bijdragen aan het onderwijs

Functie Als Lead PHP developer zet je samen met het team en de andere lead developers de technische lijnen uit als het gaat om het ontwikkelen van de applicaties en bepaal je samen met de PO waar elke sprint aan gewerkt zal worden. Je kunt op basis van een user story een goede aanpak formuleren en een planning opstellen, en andere hierin meenemen. Wanneer je team code schrijft verwacht je degelijke oplossingen, bij voorkeur gebruik makend van Domain Driven Design. Je ziet toegevoegde waarde in het beoordelen van het werk van collega’s om zo samen te streven naar hoge kwaliteit

Bekijk vacature »
Mark Markson

Mark Markson

05/02/2012 21:04:35
Quote Anchor link
Ik heb een dropdownmenu met allerlei bioscopen. Daarvan wil ik dat, als er iets geselecteerd is, ik de value krijg. Hoe kan ik het id uit een dropdown menu krijgen? Als ik "Amsterdam" selecteer, wil ik dat echo'en...Ik weet niet hoe het moet, hier is mijn menu:

<select name="selecteer_bioscoop">
<option id="amsterdam">Amsterdam</option>
<option id="apeldoorn">Apeldoorn</option>
<option id="assen">Assen</option>
<option id="baarsen">Baarsen</option>
<option id="purmerend">Purmerend</option>
<option id="rotterdam">Rotterdam</option>
<option id="tegelen">Tegelen</option>
<option id="venlo">Venlo</option>
</select>
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<?php

$amsterdam
= $_GET['amsterdam'];
$apeldoorn = $_GET['apeldoorn'];
$assen = $_GET['assen'];
$baarsen = $_GET['baarsen'];
$purmerend = $_GET['purmerend'];
$rotterdam = $_GET['rotterdam'];
$tegelen = $_GET['tegelen'];
$venlo = $_GET['venlo'];

if($_GET[$amsterdam])
{

    echo "U koost $amsterdam.";
}


?>
 
PHP hulp

PHP hulp

27/04/2024 06:33:05
 
Wouter J

Wouter J

05/02/2012 21:15:33
Quote Anchor link
Geef de optie geen id mee, maar value:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<select name="selecteer_bios">
  <option value="amsterdam">Amsterdam</option>
  <option value="venlo">venlo</option>

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php

if( !isset($_GET['selecteer_bios']) )
{

  echo 'u moet een keuze maken';
}

else
{
  echo 'u koos '.$_GET['selecteer_bios']';
}
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

05/02/2012 21:17:32
Quote Anchor link
allereerst moet het zijn:
<option value="amsterdam">Amsterdam</option>
en dan:
echo $_GET['selecteer_bioscoop'];
een option is een child van de select, en de select krijgt de waarde van de gekozen optie.

Toevoeging op 05/02/2012 21:18:42:

Wouter was me net voor!
 
Mark Markson

Mark Markson

05/02/2012 21:28:36
Quote Anchor link
Okee, ik heb dat gedaan...Ik krijg undefined index errors van mijn variabelen, dat betekent dat die "niet bestaan"...

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
<?php


$amsterdam
= $_GET['amsterdam'];
$apeldoorn = $_GET['apeldoorn'];
$assen = $_GET['assen'];
$baarsen = $_GET['baarsen'];
$purmerend = $_GET['purmerend'];
$rotterdam = $_GET['rotterdam'];
$tegelen = $_GET['tegelen'];
$venlo = $_GET['venlo'];



if(!isset($_GET['selecteer_bios']))
{

    echo "Selecteer een bioscoop bij u uit de buurt.";
}


else
{
    echo "U koos".$_GET['selecteer_bios'];
}


?>


Ik krijg alleen de "else".
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

05/02/2012 21:42:20
Quote Anchor link
Heb je de reacties gelezen _en_ begrepen?

Los daarvan: het heeft weinig/geen toegevoegde waarde om die variabelen (als ze al zouden bestaan) te kopiëren. Je kunt gewoon $_GET gebruiken.
 
Mark Markson

Mark Markson

05/02/2012 21:45:38
Quote Anchor link
Nou, ik weet dat er iets zou moeten gebeuren, maar er gebeurt niks. De variabelen heb ik al verwijderd, ik heb het script zo:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php

if(!isset($_GET['selecteer_bioscoop']))
{

    echo "Selecteer een bioscoop bij u uit de buurt.";
}


else
{
    echo "U koos".$_GET['selecteer_bios'];
}


?>


toch doet hij niks...
 
Erwin H

Erwin H

05/02/2012 22:10:15
Quote Anchor link
if(!isset($_GET['selecteer_bioscoop']))

en dan

echo "U koos".$_GET['selecteer_bios'];

Nee, dat gaat niet werken. Als je er iets langer naar kijkt zou je toch moeten opmerken dat selecteer_bioscoop en selecteer_bios niet hetzelfde is....
Gewijzigd op 05/02/2012 22:10:34 door Erwin H
 
Nick Dijkstra

Nick Dijkstra

05/02/2012 22:11:26
Quote Anchor link
Probeer deze eens:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
<?php

if(!isset($_GET['bios']))
{

    echo "Selecteer een bioscoop bij u uit de buurt.";
}


else
{
    echo "U koos ".$_GET['bios'];
}


?>


<form method="get" name="form">
<select name="bios" onchange="document.form.submit();">
<option>Kies een plaats</option>
<option value="amsterdam">Amsterdam</option>
<option value="apeldoorn">Apeldoorn</option>
<option value="assen">Assen</option>
<option value="baarsen">Baarsen</option>
<option value="purmerend">Purmerend</option>
<option value="rotterdam">Rotterdam</option>
<option value="tegelen">Tegelen</option>
<option value="venlo">Venlo</option>
</select>
</form>
Gewijzigd op 05/02/2012 22:18:45 door Nick Dijkstra
 
Mark Markson

Mark Markson

05/02/2012 22:13:59
Quote Anchor link
Die doet het ook niet...
 
Nick Dijkstra

Nick Dijkstra

05/02/2012 22:18:25
Quote Anchor link
Mijn excuses, een fout gemaakt.
Maak eens van onselect onchange

(aangepast in post)
 
Mark Markson

Mark Markson

05/02/2012 22:20:33
Quote Anchor link
Oke, hij doet tenminste wat! Het enige probleem is nu dat hij niks echo't...Heel erg bedankt Nick!
 
Allan de Bruin

Allan de Bruin

05/02/2012 22:22:18
Quote Anchor link
heb je misschien de gehele pagina/ script? Zo kunnen we denk ik jouw beter helpen?
 
Mark Markson

Mark Markson

05/02/2012 22:24:22
Quote Anchor link
<div id="bioscopen">
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php

if(!isset($_GET['bio']))
{

    echo "Selecteer een bioscoop bij u uit de buurt.";
}


else
{
    echo "U koos ".$_GET['bios'];
}


?>


<form method="get" name="form">
<select name="bios" onchange="document.form.submit();">
<option>Kies een plaats</option>
<option value="amsterdam">Amsterdam</option>
<option value="apeldoorn">Apeldoorn</option>
<option value="assen">Assen</option>
<option value="baarsen">Baarsen</option>
<option value="purmerend">Purmerend</option>
<option value="rotterdam">Rotterdam</option>
<option value="tegelen">Tegelen</option>
<option value="venlo">Venlo</option>
</select>
</form>
</div>
 
Nick Dijkstra

Nick Dijkstra

05/02/2012 22:24:34
Quote Anchor link
Allan de Bruin op 05/02/2012 22:22:18:
heb je misschien de gehele pagina/ script? Zo kunnen we denk ik jouw beter helpen?


Ja, idd. Want als ik hem test krijg ik wel een tekst te zien.
 
Allan de Bruin

Allan de Bruin

05/02/2012 22:25:15
Quote Anchor link
Is dit misschien wat je zou willen??
Eerst de tabel opvragen met de biosscopen.
dan 'row_rsBiosscoop' = de naam van de recordset.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<select name="selecteer_bioscoop">
          <option id="1" value="amsterdam" <?php if (!(strcmp("", $row_rsBiosscoop['BiosId']))) {echo "selected=\"selected\"";} ?>>Amsterdam</option>
          <option id="2" value="apeldoorn" <?php if (!(strcmp("", $row_rsBiosscoop['BiosId']))) {echo "selected=\"selected\"";} ?>>Apeldoorn</option>
          <option id="3" value="assen" <?php if (!(strcmp("", $row_rsBiosscoop['BiosId']))) {echo "selected=\"selected\"";} ?>>Assen</option>
          <option id="4" value="baarsen" <?php if (!(strcmp("", $row_rsBiosscoop['BiosId']))) {echo "selected=\"selected\"";} ?>>Baarsen</option>
          <option id="5" value="purmerend" <?php if (!(strcmp("", $row_rsBiosscoop['BiosId']))) {echo "selected=\"selected\"";} ?>>Purmerend</option>
          <option id="6" value="rotterdam" <?php if (!(strcmp("", $row_rsBiosscoop['BiosId']))) {echo "selected=\"selected\"";} ?>>Rotterdam</option>
          <option id="7" value="tegelen" <?php if (!(strcmp("", $row_rsBiosscoop['BiosId']))) {echo "selected=\"selected\"";} ?>>Tegelen</option>
          <option id="8" value="venlo" <?php if (!(strcmp("", $row_rsBiosscoop['BiosId']))) {echo "selected=\"selected\"";} ?>>Venlo</option>
</select>
 
Nick Dijkstra

Nick Dijkstra

05/02/2012 22:25:21
Quote Anchor link
Maak eens van if(!isset($_GET['bio'])) dit: if(!isset($_GET['bios']))
 
Mark Markson

Mark Markson

05/02/2012 22:27:57
Quote Anchor link
Oh mijn god, hartstikke bedankt, Nick! Dit heeft heel erg geholpen!

Toevoeging op 05/02/2012 23:14:42:

Nu wordt er geen database geselcteerd...


if($Get == "Amsterdam")
{
$opdracht = mysql_query("SELECT * FROM amsterdam");
}

if($Get == "Rotterdam")
{
$opdracht = ("SELECT * FROM rotterdam");
$resultaat = mysql_query($opdracht) or die(mysql_error());

echo "<table border='1'>
<tr>
</tr>";

while($row = mysql_fetch_array($resultaat))
{
echo "<tr>";
echo "<td>" . $row['ID'] . "</td>";
echo "<td>" . $row['Events'] . "</td>";
echo "</tr>";
}
echo "</table>";


}
 
Erwin H

Erwin H

06/02/2012 01:12:02
Quote Anchor link
Laat me raden, je probeert het voor Amsterdam....

Kijk nou even goed, wat je doet klopt toch voor geen meter. Vergelijk alleen eens de regel voor Amsterdam en voor Rotterdam.

Soms vraag ik me af of mensen eerst zelf uberhaupt wel eens naar hun code kijken voor ze het hier in een topic te plempen....
 
Mark Markson

Mark Markson

06/02/2012 12:01:46
Quote Anchor link
Ik wil Amsterdam niet uitlezen...Het gaat om Rotterdam. Ik heb de code toch bij Rotterdam laten uitvoeren?
 
Erwin H

Erwin H

06/02/2012 12:11:22
Quote Anchor link
Goed, waar komt $Get vandaan dan? Waar wordt die gevuld met een waarde?
 
Marijke Hakvoort

Marijke Hakvoort

06/02/2012 13:23:26
Quote Anchor link
Je defineert $get nergens,
als je dit doet wel:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php
$Get
= $_GET['bio']
if(!isset($Get))
{

    echo "Selecteer een bioscoop bij u uit de buurt.";
}


else
{
    echo "U koos ".$Get;
}


?>



Toevoeging op 06/02/2012 13:50:58:

En heb je aparte tabellen voor de plaatsnamen?
dit klopt sowieso niet,
maar als ze niet in aparte tabellen staan gaat het ook niet werken zo,
je probeert nu namelijk alle records uit de tabel amsterdam te selecteren.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php

$opdracht
= mysql_query("SELECT * FROM amsterdam");

?>


Het moet trouwens op deze manier:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$opdracht
= "SELECT * FROM amsterdam";
$result = mysql_query($opdracht);
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.