`variabele´ sql-queries maken

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Mendix Developer

Functie Wat ga je doen als Mendix Developer? We leven in een wereld die snel ontwikkelt en veranderd, ook nemen bedrijfsbelangen toe en blijken risico’s moeilijker in te schatten, daarom wij op zoek naar Junior, Medior en Senior Developers die bedrijven kunnen helpen met hun screeningproces en zorgen dat deze efficiënt en 100 procent AVG compliant is. Het concept achter Mendix is duidelijk. De klant heeft een vraag/probleem. Dit kunnen we door middel van slimme software oplossen. In plaats van te werken met de nieuwste technieken en tools, wordt er gekozen voor het implementeren en maken van software dat op

Bekijk vacature »

Low Code Ontwikkelaar

In het kort Als Low Code Developer werk je aan projecten bij en voor onze klanten, waarbij je voor het ontwikkelen van de oplossingen een technisch low-code platform gebruikt. Samen met het team streef je naar de beste oplossing en bepalen jullie de juiste aanpak. Je rol is divers en je bent van begin tot eind betrokken bij de ontwikkeling zowel de back-end en de front-end van de applicatie. Naast de ontwikkeling en oplevering, breng je ook advies uit aan de klant waarom bepaalde keuzes worden gemaakt. Je bent dan ook communicatief sterk en kunt je keuzes goed (inhoudelijk) onderbouwen.

Bekijk vacature »

Ontwikkelaar MS Dynamics 365 Projecten

Samengevat: Deze werkgever is de kwaliteitsdienst in de tuinbouwsector. Ben jij een ervaren ontwikkelaar? Heb jij ervaring met Ms Dynamics 365 BC? Vaste baan: Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC ICT MBO 3.500 - 5.000 Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC Ons bedrijf bewaakt en bevordert de kwaliteit van producten, processen en ketens in de tuinbouw. Wij kenmerken zich door openheid, ruimte voor initiatief, collegialiteit en zelfontplooiing. Deze werkgever is een veelzijdige organisatie. Je werkt voor de eigen IT organisatie. Zij werken met moderne technologie en staan open voor innovatie. Functie: Voor de vacature als Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC Roelofarendsveen MBO

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Om half 9 kom jij binnen en pak jij als eerst natuurlijk een bakje koffie of thee. Vervolgens ga jij je voorbereiden op de stand-up van kwart voor 9. Zijn er bijvoorbeeld dingen waar jij nog tegen aan loopt? Of is er nog code die getest of gereviewd moet worden? Vervolgens starten jullie met de stand up en na de stand up zoeken jullie elkaar op en gaan jullie aan de slag. Als team met 6 developers werken jullie in drie wekelijkse sprints. Het einde van een sprint is altijd op een donderdag zodat jullie op vrijdag de demo

Bekijk vacature »

Senior pega developer

You work on software that makes colleagues and customers happy! Thanks to your IT skills, De Mandemakers Groep really makes a difference for its customers. Do coding, testing and deployments make your heart beat faster? Then apply today as Senior Pega Developer at De Mandemakers Groep! Wat ga je doen? The job title gives it away: You will be developing Pega software. This ranges from technical design, coding and testing to test automation, deployments and bug fixing. Your goal is to continuously improve our systems so that colleagues can work efficiently and customers receive optimal service. You don't have to

Bekijk vacature »

Web Developer

Bedrijfsomschrijving ENGIE Nederland is onderdeel van de beursgenoteerde ENGIE Groep. ENGIE is actief in 70 landen, met wereldwijd 150.000 medewerkers. Als groep is het de missie om bij te dragen aan de verduurzaming van de wereld. ENGIE Energie biedt energiediensten aan particulieren en grootzakelijk en gaat de uitdagingen van de energietransitie aan door het beschikbaar maken van duurzame energie, het streven de klimaatverandering tot een minimum te beperken, leveringszekerheid te bieden en zorg te dragen voor een verantwoord gebruik van de beschikbare resources. ENGIE Energie investeert daarom in hernieuwbare energiebronnen zoals zon, wind en bio-gas. Functieomschrijving Heb jij veel ervaring

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Onze klant is sinds 2 jaar actief als adviseur en bemiddelaar in de verzekeringsmarkt. Sindsdien proberen zij deze slapende markt flink wakker te schudden. Dit willen zij doen door het bouwen van slimme vergelijkers op hun eigen website en die van partners. Het bedrijf wil continu voorop lopen, zodat consumenten eenvoudig de verzekeringen kunnen vinden die het beste bij ze past. Functieomschrijving Als Front-end Developer werk je aan vergelijkingsmodules die consumenten dagelijks gebruiken bij het vergelijken en afsluiten van verzekeringen. Je vindt het leuk om samen te werken met de product owner, bestaande modules te verbeteren en nieuwe vergelijkers "from

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar C# .NET

Functie omschrijving C# .NET Developer gezocht. Ben jij een full stack developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging binnen een leuk snel groeiend bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Developer met ervaring op het gebied van .NET die een organisatie in de regio Amersfoort gaat versterken. Jij gaat je binnen dit bedrijf vooral bezighouden met het verbeteren van de functionaliteiten van hun dataplatform. Samen met andere ontwikkelaars denk je mee in oplossingsrichtingen, architectuur en nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel De organisatie waar je voor gaat werken heeft een onafhankelijk dataplatform ontwikkelt voor de agrarische sector.

Bekijk vacature »

C# Developer

Dit ga je doen Je gaat aan de slag in het websites team of portals team waarin je je bezighoudt met concept & design, implementatie en ook een stukje bugfixing en onderhoud; Je werkt met je team volgens de Scrum werkwijze; Zo adviseer je ook de PO & Scrum Master over de technische architectuur, koppelingen en integratie met externe systemen en API’s; Je blijft op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en trends op het gebied van C# / .NET en deelt deze kennis binnen de organisatie. Hier ga je werken Onze klant is een internationale organisatie gevestigd in de

Bekijk vacature »

Robot Programmeur

In het kort Drie redenen waarom deze vacature uniek is! Modern, innovatief en Informeel bedrijf waar veel mogelijk is Werken met diverse robot merken Meehelpen met inbedrijfstellingen bij de klant De organisatie Hier ga je aan de slag Dit groeiende bedrijf van totaaloplossingen in de automatisering van productieprocessen, is hoofdzakelijk actief in de Benelux. Vanuit het kantoor in regio Amersfoort worden veel oplossingen geboden in de vorm van robotica. Geen project is hetzelfde wat garant staat voor bijzonder veel afwisseling. De bedrijfsgrootte is ongeveer 80 man. Van gerobotiseerde machinebeladingen tot aan assemblage automatiseringen wordt vanuit krachtige engineering maatwerk equipment geleverd.

Bekijk vacature »

Junior PHP Developer

Functieomschrijving Junior PHP Developer gezocht! Voor een opdrachtgever in de regio Gelderland zijn wij op zoek naar een Junior PHP Developer die onderdeel gaat worden van het ontwikkelingsteam van deze organisatie. In deze functie ga jij aan de slag met het schrijven van software voor de aansturing van en het managen van windparken en bijbehorende onderdelen. Hiernaast ga jij je bezighouden met het ontwikkelen, testen en onderhouden van diverse webapplicaties. Het team waarin je komt te werken bestaat uit 3 developers, hierdoor krijg je veel verantwoordelijkheid en de kans om jezelf verder te ontwikkelen. Er wordt echter wel van je

Bekijk vacature »

Medior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie De perfecte combinatie tussen techniek en vastgoed. Werk samen met de senior software developer om allerlei software van fluX te verbeteren. Gelukkig voel jij je helemaal thuis in de codewereld van .NET. Dus of je nu bezig bent met het verhogen van de conformiteitscore of het automatiseren van allerlei taxatiemodellen, jij weet precies hoe je de doelstellingen realiseert. En dat terwijl je ook samenwerkt met een extern ontwikkelteam. Waar dit team bepaalde softwaresystemen ontwikkelen, richt jij je vooral op onze Nederlands georiënteerde producten en alle wetgeving die daarbij komt kijken. Voor minimaal 32 uur per week verrijk jij onze

Bekijk vacature »

Junior/Medior Front-end developer

Functie Als Front-end developer werk je intensief samen met 1 van de UX-designers en denk je mee over de gebruiksvriendelijkheid en design van onze web- en mobile apps. Je bent betrokken bij sessies met gebruikers om designs te valideren en usability van de app-in-wording te testen. Vervolgens gebruik je dit om samen met je team waarin ook back-end (.NET) developers zitten, te zorgen voor de realisatie van de best mogelijke apps voor studenten en docenten. Eisen • Je hebt een hands-on development en coding mind-set en werkt graag aan een high quality code base welke je consequent onderhouden kan worden

Bekijk vacature »
Jo Immanuel

Jo Immanuel

15/08/2013 19:03:55
Quote Anchor link
Beste forumleden,

Ik ben bezig met het maken maken van een voetbalcompetitie (zoals jullie ondertussen misschien al wel weten...). Hierin wil ik de stand, de uitslagen en wedstrijdinformatie bijhouden.

Ik heb inmiddels een database aangemaakt en gevuld. Ik heb inmiddels de sql-queries om bovenstaande informatie uit de database te halen ook grotendeels af.

Wat ik nu eigenlijk wil is dat je als gebruiker in het scherm een competitieronde/speelronde kan selecteren en als gevolg van die keuze de uitslagen en de stand van de desbetreffende speelronde wordt getoond. De uitslagen en de stand zijn het gevolg van een sql-query. Ik wil dus dat de keuze van de gebruiker voor de speelronde invloed heeft op de sql-query die op die pagina gebruikt wordt. Dus als de gebruiker kiest voor speelronde 1 dat dan de sql-query verandert en de uitslagen en stand van speelronde 1 naar voren komen. Wordt er gekozen voor speelronde 5 dan de uitslagen van- en stand na speelronde 5.

Kan iemand me vertellen of dat mogelijk is? En hoe.

Ik zelf gebruik overigens dreamweaver. Ik zou daar naturlijk voor elke speelronde een aparte pagina kunnen aanmaken, maar elke pagina heeft minimaal zon drie 'speelronde specifieke'-queries. Dus reken maar uit: dat betekend per seizoen 100 verschillende queries op 34 verschillende pagina's. Dat is niet echt efficient lijkt me. Bovendien zou een gebruiker dan als hij een andere speelronde kiest om te bekijken naar een andere pagina gestuurd worden. Ik zou het nu juist zo mooi vinden als dat allemaal op 1 en dezelfde pagina kon.
Gewijzigd op 15/08/2013 19:11:49 door Jo Immanuel
 
PHP hulp

PHP hulp

16/05/2024 16:21:06
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

15/08/2013 19:12:17
Quote Anchor link
Ik neem aan dat er hyperlinks zijn per speelronde?
Maak die dan bv www.jouwsitenaam.nl/toon_uitslag.php?speelronde=1 (links kun je ook dynamisch genereren).
Met $_GET kun je dan de waarde bij speelronde opvragen en gebruiken in je query.
Zorg wel voor controle op die invoer.
 
Jo Immanuel

Jo Immanuel

15/08/2013 19:27:11
Quote Anchor link
Ik heb 1 pagina met verschillende blokken (DIV's). In 1 DIVs zit een tabel met de stand na een bepaalde speelronde en in een andere DIV een tabel met de uitslagen van die speelronde. Ik wil dat de vulling van de velden van die tabellen verandert naar gelang de keuze van speelronde van de gebruiker.

Dus volgens mij (maar ik weet het niet zeker) is er in die situatie geen sprake van hyperlinks.

Hoe ik het nu doe in dreamweaver is dat ik in een bepaalde DIV een tabel toevoeg. Ik maak een 'recordset' aan (zo heet het tooltje van dreamweaver om data uit een database naar een tabel te sturen) en in die recordset is een textblok waar je de sql-query kan zetten. 1 van de elementen van die query is de datum (of de speelronde). Dat element (ik weet niet of dat het goede woord is) in de sql-query wil ik variabel maken, afhankelijk van de keuze van de gebruiker.
Gewijzigd op 15/08/2013 19:27:46 door Jo Immanuel
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

15/08/2013 20:15:10
Quote Anchor link
Hoe/waar maakt de gebruiker dan een keuze?
 
Jo Immanuel

Jo Immanuel

15/08/2013 20:20:19
Quote Anchor link
In het scherm.

Standaard zou ik graag de meest recente stand en uitslagen willen laten zien(laatst gespeelde speelronde). Maar ik wil dat de gebruiker ook de mogelijkheid heeft om (bijvoorbeeld via een pijltjes toets naar links/rechts) terug te gaan in de tijd en eerdere gespeelde speelrondes te bekijken.

Wanneer de gebruiker dan op pijltje naar links klikt, wil ik dat de gebruiker op de huidige pagina blijft maar dat alleen de vulling van de pagina verandert. Die vulling is afhankelijk van de sql-queries. Dus ik wil dat de keuze van de gebruiker invloed heeft op de sql-queries die op de pagina worden uitgevoerd. Anders gezegd: ik wil dat de variabele "datum" of "speelronde" in de sql-query 'variabel' worden.
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

15/08/2013 20:42:15
Quote Anchor link
Obelix en Idefix op 15/08/2013 20:15:10:
Hoe/waar maakt de gebruiker dan een keuze?

Jo Immanuel op 15/08/2013 20:20:19:
In het scherm.

Dat begrijp ik.

Links of rechtsom: een bezoeker zal ergens een keuze maken welke uitslag hij/zij wil zien. Of je dat doet met hyperlinks, pulldown-menu's, pijltjes, of iets anders, vind ik niet spannend. Zodra iemand ergens op klikt/iets selecteert, geef je dat mee in de url.
Eventueel kun je kijken naar ajax als je de pagina niet in zijn geheel wilt verversen.
 
Jo Immanuel

Jo Immanuel

15/08/2013 21:23:46
Quote Anchor link
Ai, Ajax. Daar was ik al een beetje bang voor. Websites maken/programmeren is namelijk nieuw voor me. Daarom gebruik ik ook Dreamweaver. Ajax schijnt, naar wat ik her en der gelezen heb, een redelijk ingewikkelde programmeertaal te zijn. Ik struggle al met PHP...

Is ajax/jquery dan onbegonnen zaak of is het te doen voor beginners? En zo ja, heeft iemand een tip voor een goede tutorial/boek (liefst nederlands, maar engels mag natuurlijk ook).

PS: Stel ik zou Ajax/jquery gebruiken om dat voortdurende verversen te omzeilen, kan ik dan ook gewoon dreamweaver cs6 blijven gebruiken (m.a.w. 'ondersteunt' dreamweaver cs6 ajax/jquery wat betreft het verversen omzeilen)?
Gewijzigd op 15/08/2013 21:42:16 door Jo Immanuel
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

15/08/2013 22:14:45
Quote Anchor link
Maak een keuze zou ik bijna zeggen: gebruik dreamweaver voor kant-en-klaar zonder verder enige kennis en leer met beperkingen leven, of verdiep je in de materie (php, mysql, Ajax/jquery, en natuurlijk html, css).
Dreamweaver is leuk, tot ergens iets niet werkt. Omdat er geen enkele (basis)kennis is, is het debuggen/vinden van de fout vaak een enorme uitdaging...

De moeilijkheidsgraad van php, mysql(i) (/pdo), jquery/ajax is ook wat je er zelf van maakt. Ik heb het idee dat je nu alleen een idee in je hoofd hebt, maar geen idee hebt hoe dat uit te voeren (omdat je onvoldoende kennis hebt hoe php, mysql (en html) werkt).

Zou echt bij het begin beginnen en wat basis-tuts doorlezen over php/mysql (bv http://www.phptuts.nl/view/39/). Met Google kun je er nog veel meer vinden. Als je begrijpt wat er waarom gebeurt, dan is hetgeen je wilt maken helemaal niet zo moeilijk. En doe het in stapjes en niet alles tegelijk. Leren fietsen begon je ook met zijwieltjes en toen je dat beheerste mochten die wieltjes er af, maar mocht je vaak nog niet alleen op pad. Kortom --> een leerproces. Dat is het ook met php, mysql(i), etc.

Of/wat dreamweaver ondersteunt weet ik niet; om bovengenoemde redenen gebruik ik notepad++.
Boek over jquery zou jquery (de basis) van Sander Gerz kunnen zijn. Om een idee van de basismogelijkheden te krijgen is het geschikt. Zitten echter wel wat (kleine) fouten in de voorbeeldcodes. Leer je van ;-)
Ook over jquery is genoeg op internet te vinden, zoals http://blog.themeforest.net/screencasts/jquery-for-absolute-beginners-video-series/
Kortom: steek er energie in. Google kan je prima op weg helpen. Mocht je ergens vastlopen, zijn we graag bereid om je te helpen. Maar wees dan aub concreet wat je hebt geprobeerd en waar je op vastloopt. Maakt het helpen een stuk makkelijker ;-)
Gewijzigd op 15/08/2013 22:18:36 door Obelix Idefix
 
Jo Immanuel

Jo Immanuel

15/08/2013 22:48:09
Quote Anchor link
Aha. Bedankt voor de info.

Tja, op een bepaalde manier heb je wel een punt. Het is allemaal nieuw voor me. En als je onwetend bent, dan weet je niets. En als je er dan aan begint, dan kom je er steeds maar weer opnieuw achter dat je steeds meer moet weten wil je een beetje een interessante site maken. Tja, het leven van een webdesign newbie gaat niet over rozen...

Toch ben ik heel blij met Dreamweaver. Het laat me een beetje wennen aan codes en het is voor mij drempelverlagend. Ook heb ik inmiddels al een hoop geleerd. Over html en css, sql, een klein beetje php. Ik heb mijn eigen relationele database-aangelegd met alle clubs, stadions, spelers, wedstrijden en uitslagen van de eredivisie vorig seizoen. Het is me (eerlijk is eerlijk) met 'wat' hulp gelukt om mbv een sql-query de stand op elke speelronde te bepalen. Het is me gelukt om de connectie met mn database te maken en om de gegevens uit de db op mijn site te krijgen. Kortom: allemaal kleine persoonlijke overwinninkjes.

PS: bij die link http://blog.themeforest.net/screencasts/jquery-for-absolute-beginners-video-series/ krijg ik op de plek waar de video af zou moeten spelen een wit vlak te zien. Jammer, want ik had ook al op andere sites gelezen dat dit leerzame fimpjes zouden zijn.



Toevoeging op 16/08/2013 00:26:19:

Ha. In IE werkt de link wel.

Nou eh. Bedankt! Ik heb zojuist boek besteld en ga die video's doornemen. Ik ben enthousiast! Volgens mij is jquery the next big thing.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.