variabelen kwijt

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Back-end Developer

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in de regio van Middelburg zijn wij op zoek naar een enthousiaste PHP / Symfony Developer. Een ambitieus persoon die het gemotiveerde development team komt versterken met het realiseren van nieuwe en complexe projecten. Ben jij op zoek naar een baan met veel uitdaging binnen een snelgroeiend e-commerce bedrijf, waar je de tijd en ruimte krijgt voor professionele groei? Dit ga je doen: Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de serviceportal in Symfony en de webshops in de tweede versie van Magento; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten;

Bekijk vacature »

Ontwikkelaar MS Dynamics 365 Projecten

Samengevat: Deze werkgever is de kwaliteitsdienst in de tuinbouwsector. Ben jij een ervaren ontwikkelaar? Heb jij ervaring met Ms Dynamics 365 BC? Vaste baan: Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC ICT MBO 3.500 - 5.000 Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC Ons bedrijf bewaakt en bevordert de kwaliteit van producten, processen en ketens in de tuinbouw. Wij kenmerken zich door openheid, ruimte voor initiatief, collegialiteit en zelfontplooiing. Deze werkgever is een veelzijdige organisatie. Je werkt voor de eigen IT organisatie. Zij werken met moderne technologie en staan open voor innovatie. Functie: Voor de vacature als Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC Roelofarendsveen MBO

Bekijk vacature »

Junior Low-code ontwikkelaar gezocht omgeving Arnh

Bedrijfsomschrijving Wij zijn een dynamisch IT-bedrijf dat zich richt op het stroomlijnen van bedrijfsprocessen en het creëren van ondersteunende applicaties. Onze kracht ligt in het combineren van zakelijk inzicht met IT-expertise via gestroomlijnde procesontwerpen en wendbare applicatieontwikkeling met behulp van Low-code technologieën. Als jonge professional krijg je de kans om samen te werken met een team van 15 deskundige collega's, verspreid over nationale en internationale locaties. We bieden je een leerzame omgeving waar je je vaardigheden kunt ontwikkelen en groeien in je rol als Low-code ontwikkelaar. Word jij onze nieuwe Junior Low-code Ontwikkelaar (OutSystems)? Versterk ons team en draag bij

Bekijk vacature »

Senior Node.js developer Digital Agency

Functie Door de groei van de organisatie zijn ze op zoek naar een Tech Lead. Als tech lead ben jij verantwoordelijk Als Back end Node.js developer kom je terecht in een van de 8 multidisciplinaire teams in het projectenhuis. Afhankelijk van jouw interesses, wensen en capaciteiten word je bij projecten en onderwerpen naar keuze betrokken. Als ervaren ontwikkelaar zul jij vaak leiding nemen in de projecten en in het team een aanvoerder zijn van technische discussies. Uiteindelijk wil jij natuurlijk de klantwensen zo goed mogelijk vertalen naar robuuste code. De projecten kunnen varieren van langlopende- tot kleinschalige trajecten. Voorheen werkte

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Mendix Developer

For our client in Amsterdam, we are looking for a Senior Mendix Developer. Company description Our client is an IT Consultancy company who’s been active for 10 years now. With their ambitious team, they are working with different clients in order to help them with analyzing their data and giving advice to them, regarding how they can use their data in the smartest ways, or to make sure that their mobile or web applications are working efficiently. As you get a glimpse of various industries, it is guaranteed that no day will be the same. Job description As a Mendix

Bekijk vacature »

Java (Java EE) Developer

In het kort Werken als Java developer betekent werken aan complexe IT projecten bij onder meer een internationaal containeroverslag bedrijf. Zo sturen we apparaten en eindgebruikers aan d.m.v. onze custom-made software oplossing, die dagelijkse vele duizenden containers verwerkt. Denk aan systemen die volautomatische kranen aansturen en op afstand bedienen, de volledige afhandeling van containernummerherkenning bij het laden en lossen van zeeschepen of het tonen van instructies aan de chauffeurs van ruim 300 straddle carriers. En dat allemaal redundant, robuust en in een dynamische 24/7 omgeving! Jij versterkt ons ontwikkelteam en gaat aan de slag met oa. Java i.c.m. Spring (Boot),

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Dit ga je doen Je richt je op het doorontwikkelen en herstructureren van het platform; Je werkt in teamverband en zelfstandig aan uitdagende projecten voor verschillende klanten; Softwareontwikkeling middels C# .NET; Je staat in contact met verschillende opdrachtgevers om de klantwensen te bespreken en deze vervolgens te ontwikkelen; Verbeteren van bedrijfsprocessen; Implementaties. Hier ga je werken Als .NET Developer kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet

Bekijk vacature »

Front-end developer Consultancy in teamverband wer

Functie Het team bestaat uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers. Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren Front-end of Fullstack developer die samen met de consultants aan de slag gaat om de business requirements te vertalen naar technische oplossingen. Los van het finetunen van extenties, help je bij het configureren van bijvoorbeeld een mobiel bankieren app. Hierin ben je van A tot Z betrokken en zie je bijvoorbeeld ook toe op de uitvoering van testen. Je expertise wordt optimaal benut en je krijgt verschillende kansen om deze uit te breiden door met verschillende innovatieve technologieën aan

Bekijk vacature »

Full stack developer

Functie Binnen een ontzettend stimulerende werkomgeving kom jij te werken in een software team van 14 developers. Met ontzettend stimulerend bedoel ik een modern pand, wat voorzien is van alle nodige soft- en hardware, zodat jij jouw werk goed kan uitvoeren. Daarnaast zitten ze in een bos, waardoor je in een groene omgeving rustig kunt werken. Het team bestaat uit front end, back end en full stack developers. Jij krijgt dus de keuze hier waar jij jezelf het liefst op zou richten, maar de voorkeur gaat uit naar back end. Er wordt hier Scrum (agile) gewerkt in multidisciplinaire teams met

Bekijk vacature »

.NET Developer Microservices

Dit ga je doen Je taken zullen voornamelijk bestaan uit: Het ontwikkelen van software, inclusief vormgeving, implementaties, integraties en (automatisch) testen (.NET, C#, Azure, Docker, Microservices, Angular); Het in kaart brengen van software requirements; Zorgen dat jouw code kwalitatief hoogstaand is; Het uitvoeren van risico analyses; Een bijdrage leveren aan het continuous quality improvement process. Hier ga je werken Dat kanker een verschrikkelijke ziekte is die de wereld uit geholpen moet worden, is duidelijk. Binnen deze Gelderse organisatie die duizenden ziekenhuizen van producten voorziet, proberen ze daar via technische innovaties aan bij te dragen. Samen met 10 collega .NET developers

Bekijk vacature »

Medior Mobile Developer iOS Amsterdam

Functie What will you be doing as Mobile Developer? As an iOS app developer you will work in a multidisciplinary team of app developers, web developers and designers. You will work on world-class apps that will be used by thousands of people. There is a lot of room for self-development on a technical and personal level. Together with the rest of the team you develop in the newest techniques and you go for the best quality. We work with Kotlin Multiplatform Mobile to develop hybrid apps and we guarantee quality with peer reviews, unit testing and we use a CI/CD.

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Developer

Functie omschrijving Jelling IT zoekt ervaren PHP developer! Voor een organisatie in de regio Rhenen zijn wij op zoek naar een ervaren PHP developer die gaat functioneren als een verlengstuk van de klant. Jij bent iemand die technisch complexe zaken met enthousiasme aanvliegt. Je bent in staat om aan meerdere projecten te werken en werkt graag met de nieuwste technieken. In deze functie werk je veel samen met front-end developers en stel je alles in het werk om grote verschillen voor de klanten teweeg te brengen. Verder ben jij iemand die graag zichzelf uitdaagt en die altijd de beste wilt

Bekijk vacature »

Senior PHP developer met ambities tot Software Arc

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren PHP developer die zichzelf graag bezighoudt met zaken als architectuur en de algehele verbetering van structuren en standaarden. Het is eigenlijk meer operationeel als uitvoerend omdat je bezig gaat met zaken als het verder uitrollen en verbeteren van testautomatisering, codereviews, tickets en de doorloop hiervan en architectuurkeuzes. Mocht je hiernaast ook wat DevOps kennis meenemen is dit mooi meegenomen! Vanwege het kleine team maar de wereldwijde impact die zij leveren is er veel focus op kwaliteit. In deze functie werk je aan één van hun belangrijkste applicaties. Hierin werk je nauw

Bekijk vacature »

C#.NET Developer

Functieomschrijving Voor een software ontwikkelaar in de omgeving van Vught zijn we op zoek naar een gemotiveerde C# ontwikkelaar. Deel jij hun passie voor development en dan vooral in C#.NET? Dan kan dit wel eens jouw droombaan zijn! Jouw werkzaamheden zullen er ongeveer als volgt uit gaan zien Door de wensen van de klant goed te begrijpen ga jij aan de slag dit om te zetten naar passende oplossingen en werk je deze uit tot een sterk eindproduct. Je gaat je bezighouden met de ontwikkeling van webapplicaties en websites, dit doe je door middel van ASP.NET, MVC Frameworks en C#.

Bekijk vacature »
Marcus geleyn

marcus geleyn

27/01/2012 23:15:59
Quote Anchor link
ik ben al een heel eind om voor mijn dochter een bestelformulier te maken. Het is de bedoeling dat klanten hun foto's kunnen bekijken en kunnen bestellen welke foto's ze willen en hoeveel.

De link: http://www.sarahgeleyn.be/werkmap/previews/login.php
(Dat werkt en het paswoord wordt meegenomen naar de pagina 'main3.php' waar de foto's en bestelformuliet verschijnen.

Als het proces de eerste maal wordt uitgevoerd verloopt alles prima. De foto's verschijnen, het overzicht van de reeds bestelde foto's en het invulformulier (alles dient nog een juiste look te krijgen).

Als het bestelformulier ingevuld is en ik druk op 'submit', dan wordt het overzicht wel aangepast met de nieuwe gegevens, maar de foto's en de klantgegevens (in dit geval als voorbeeld d,e,f onder elkaar) verschijnen niet meer.

Ik heb al van alles geprobeerd met global, $fotomap = $_POST['pass']; , enz, maar ik kom er echt niet uit. Kan iemand mij helpen?

Dit is het script van 'main3.php' (afgekeken van 'ardguest'). Er staat nog wel wat teveel in maar dat is nu onbelangrijk.

Alleen relevante code plaatsen aub...
Gewijzigd op 28/01/2012 01:00:00 door Erik Rijk
 
PHP hulp

PHP hulp

03/05/2024 06:01:42
 
- SanThe -

- SanThe -

28/01/2012 00:45:31
Quote Anchor link
Graag alleen relevante code posten.

Zet dit bovenin je script:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
ini_set('display_errors', 1); // 0 = uit, 1 = aan
error_reporting(E_ALL);

// rest
?>
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

28/01/2012 09:56:21
Quote Anchor link
Je login werkt (ook) nog niet helemaal. Zonder inloggegevens kun je inloggen. Dat wordt nog veranderd?

Je controles in het formulier werken nog niet goed. Als ik overal tekst in vul, wordt het geaccepteerd, terwijl fotonummer (max. 2 posities?) en aantal _altijd_ een getal zullen moeten zijn. En waarom bij formaat geen dropdown met de mogelijke formaten?
Ook vind ik het een raar gezicht dat "verwijderen uit bestellijst" doorgestreept staat.

Overigens is je formulier opgemaakt met een tabel; niet helemaal meer van deze tijd. Vreemder vind ik nog dat het formulier helemaal rechts wordt uitgelijnd. Waarom niet gecentreerd?
 
Marcus geleyn

marcus geleyn

28/01/2012 10:17:23
Quote Anchor link
Hoi mensen, Obelix, de login is goed hoor, die staat in de mail die de klanten ontvangen als de foto's online staan. Iedere klant heeft een andere login en kan enkel zijn foto's bekijken.
Bij formaat komt inderdaad nog een dropdown met daar de stukprijs bij. Verwijderen uit bestellijst moet ook nog afgewerkt worden, maar dat is allemaal voor een volgende stap. Het formulier wordt niet rechts uitgelijnd hoor, links komen de foto's en die zullen niet verschenen zijn. Dat is juist mijn probleem. Als er iets ingevuld wordt dan wordt alles wel aangepast, maar met de 'refresh' verschijnen de foto's niet meer.
Enig idee?

SanThe, ik ga dat eens proberen.

Toevoeging op 28/01/2012 10:23:43:

SanThe, ik krijg nu volgende foutmelding:
Notice: Undefined index: pass in /home/alduid/public_html/sarahgeleyn/werkmap/previews/main3.php on line 25. Dezelfde melding voor line 58 en 98.
Het gaat hem dus om de regel: $fotomap = $_POST['pass']; en dat is nu juist mijn probleem: bij een refresh ben ik mijn variabelen kwijt.
 
- SanThe -

- SanThe -

28/01/2012 10:27:36
Quote Anchor link
$_POST['pass'] bestaat dus blijkbaar niet. Een $_POST bestaat alleen direct na het submitten van een formulier.
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

28/01/2012 11:09:26
Quote Anchor link
Maar ook zonder login kan ik dus op je fotobestelpagina komen, terwijl ik daar niets te zoeken heb. Zou het anders/beter beveiligen.

Sla die variabele op in een sessie.
 
Marcus geleyn

marcus geleyn

28/01/2012 12:39:25
Quote Anchor link
Ok, bijna begrepen. Wat zet ik dan in het begin van de pagina: "$_SESSION['fotomap'] = $fotomap;" of "$_SESSION['fotomap'] = $_POST['pass'];" ?

En wat doe ik dan met deze regel, met betrekking tot .$fotomap.:
"$files = glob("../JavaPowUpload/Extra/FileProcessingScripts/PHP/UploadedFiles/".$fotomap."/*.*");"
Wordt ".$fotomap." dan "$_SESSION['fotomap']"?
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

28/01/2012 12:42:26
Quote Anchor link
Al geprobeerd ;-)

Wat staat er in $fotomap (of wat moet daar in komen te staan) en wat staat er in $_POST['pass']? Die pass lijkt me een code, of is dat de fotomap?
 
- Jim  -

- Jim -

28/01/2012 13:07:59
Quote Anchor link
Marcus geleyn op 28/01/2012 12:39:25:
Ok, bijna begrepen. Wat zet ik dan in het begin van de pagina: "$_SESSION['fotomap'] = $fotomap;" of "$_SESSION['fotomap'] = $_POST['pass'];" ?

En wat doe ik dan met deze regel, met betrekking tot .$fotomap.:
"$files = glob("../JavaPowUpload/Extra/FileProcessingScripts/PHP/UploadedFiles/".$fotomap."/*.*");"
Wordt ".$fotomap." dan "$_SESSION['fotomap']"?


Eerst controleren of het wachtwoord (en username) overeenstemmen.
Als dat het geval is:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
// Zet de gegevens van POST['pass'] in de sessie
$_SESSION['pass'] = $_POST['pass'];

Post bestaat n.l. alleen (zoals eerder gezegd) als het forumulier net verstuurd is (net op de knop gedrukt is) daarna niet meer.

Later in de pagina moet je dan referen naar $_SESSION['pass'] ipv $_POST['pass'].
 
Marcus geleyn

marcus geleyn

28/01/2012 13:34:10
Quote Anchor link
Yep Obelix, $_POST[pass'] is de unieke naam van de fotomap die de klant kan inkijken. Heb ondertussen al wat uitgeprobeerd, maar de ene foutmelding na de andere. Volgens mij mag er in het begin van de pagina niets staan met '... = $_POST['pass']'. Want bij de eerstvolgende refresh is $_POST['pass'] leeg en dus geen foto's meer te zien.

Kun je aub een voorbeeld geven om de inhoud van "$_POST['pass']", die bij het inloggen wordt bepaald, altijd en overal, bij elke refresh opnieuw te kunnen oproepen? Ik zou er heel dankbaar voor zijn.

Deze regel staat bij de inlogpagina en werkt één maal op de bestelpagina: $fotomap = $_POST['pass'];

Wat moet er nu op de bestelpagina komen om bij iedere refresh de inhoud van $fotomap niet kwijt te spelen?
 
- SanThe -

- SanThe -

28/01/2012 13:50:44
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
session_start();
if(isset($_POST['pass']))
{

    $_SESSION['pass'] = $_POST['pass'];
}

?>


Als je dit voorin je bestand zet,dan kan je verderop $_SESSION['pass'] gebruiken. Ook na een refresh zal $_SESSION['pass'] nog bestaan.
 
Marcus geleyn

marcus geleyn

28/01/2012 14:08:07
Quote Anchor link
Allemaal al gedaan Jim, bedankt om te reageren trouwens.

bovenaan de inlogpagina heb ik nu onderstaande regel gezet:
$_SESSION['pass'] = $_POST['pass'];

Op de volgende pagina zet ik op regel 28: $fotomap = $_SESSION['pass'];
maar krijg onderstaande foutmelding:

Notice: Undefined variable: _SESSION in /home/alduid/public_html/sarahgeleyn/werkmap/previews/main3.php on line 28
 
- SanThe -

- SanThe -

28/01/2012 14:17:05
Quote Anchor link
session_start() vergeten.
 
Marcus geleyn

marcus geleyn

28/01/2012 15:05:31
Quote Anchor link
Met session_start() is de foutmelding wel weg, maar verschijnen er helemaal geen foto's meer na het inloggen.
 
Alex Hakkenberg

Alex Hakkenberg

31/01/2012 18:47:26
Quote Anchor link
Plaats de hele code eens?
 
Marcus geleyn

marcus geleyn

01/02/2012 19:53:34
Quote Anchor link
Iedereen bedankt voor de tips, heb mijn fout gevonden.
Zo moest het zijn:

if ($_POST['fotomap'] != "") {
$fotomap = $_POST['fotomap'];
$vfotomap = isset($_POST['fotomap']) ? trim($_POST['fotomap']) : "";
$_SESSION['fotomap'] = $vfotomap;
}
else {
$fotomap = $_SESSION['fotomap'];
}

Zo verschijnen de eerste keer de foto's via $_POST
De tweede keer via de aangemaakte $_SESSION.
 
- SanThe -

- SanThe -

01/02/2012 20:41:47
Quote Anchor link
Als $_POST['fotomap'] niet bestaat krijg je nog steeds een notice-melding. Er bestaat dan zelfs een kans dat je op $_SESSION['fotomap'] ook een notice-melding krijgt.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
session_start();
$_SESSION['fotomap'] = isset($_SESSION['fotomap']) ? $_SESSION['fotomap'] : '';
$_SESSION['fotomap'] = isset($_POST['fotomap']) ? trim($_POST['fotomap']) : $_SESSION['fotomap'];
?>


Zo krijg je geen meldingen en kan je overal met $_SESSION['fotomap'] werken.
 
Robin Van den Broeck

Robin Van den Broeck

05/02/2012 22:58:39
Quote Anchor link
Even nog iets extra. Dit is beter:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
if(empty($_POST['fotomap'])){
    //Code hier
}
?>
Gewijzigd op 05/02/2012 23:02:55 door Robin Van den Broeck
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.