VPS instellen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

SAP ABAP Developer

Dit ga je doen Software ontwikkeling met behulp van o.a. ABAP, Sapscript en Smartforms Maatwerk development op SAP ECC 6.0, in de toekomst S/4 HANA Samenwerken met Business Analisten die functioneel en technisch ontwerpen aanleveren Testen van opgeleverde software Bugfixing Ondersteuning van eindgebruikers Hier ga je werken Onze klant, een internationaal gevestigd productiebedrijf dat mensen blij maakt, is ter versterking op zoek naar een ABAP Developer voor hun SAP team. Het team van 4 mensen verzorgt de ontwikkeling van maatwerk voor de SAP omgeving waar wordt gewerkt met modules SD, FI/CO, PM en MM. Momenteel draait het bedrijf op SAP

Bekijk vacature »

Java Full Stack Developer

Java Full Stack developer What makes Cognizant a unique place to work? The combination of rapid growth and an international and innovative environment! This is creating a lot of opportunities for people like YOU — people with an entrepreneurial spirit who want to make a difference in this world. At Cognizant, together with your colleagues from all around the world, you will collaborate on creating solutions for the world's leading companies and help them become more flexible, more innovative and successful. And this is your chance to be part of the success story: we are looking for a (Senior) Java

Bekijk vacature »

Frontend Developer

Functieomschrijving Voor de NIPV zijn wij opzoek naar een Frontend Developer. Als Frontend Developer ga jij aan de slag om dashboards te bouwen vanuit het datawarehouse. Dit stelt NIPV in staat om snel en eenvoudig bij correcte bedrijfsvoeringsinformatie te kunnen. Je ontwikkelt dashboards in PowerBI, publiceert en onderhoud die, verzameld en verwerkt feedback in overleg met het ontwikkelteam. Naast dashboards ontwikkel en onderhoud je een datamodel in Excel waarmee adviseurs, controllers en analisten in staat worden gesteld om de gegevens uit de dashboards te raadplegen en anders te filteren of bepaalde gegevens nader te verfijnen, zodat verdiepende vragen kunnen worden

Bekijk vacature »

Programmeur / Developer

Voor een familiebedrijf in Doetinchem, actief in de machinebouw voor de food-sector, zijn wij op zoek naar een programmeur / developer. In deze functie ben je werkzaam in een team van 5 medewerkers. Je werkzaamheden bestaan onder andere uit het verhelderen van requirements vanuit de opdrachtgever, de klant en de afdeling ontwikkeling. Je verricht haalbaarheidsstudies en werkt specificaties uit die je afstemt met de opdrachtgever. Je ontwerpt design in software en stemt af met je collega's. De huidige vision-systemen zijn geschreven in C software, welke draait op een CUDA platform. Je schrijft en codeert software en zal gaan testdraaien. Tot

Bekijk vacature »

Back end Node.js developer

Functie Het ontwikkelteam bestaat momenteel uit 5 (back-end) Developers, 2 systeembeheerders, 1 DevOps engineer, 1 Tech Lead en 2 Scrum Masters. Samen wordt er doorontwikkeld aan twee SaaS-platformen die in een hoog tempo doorontwikkeld moeten worden. Omdat innovatie een belangrijk speerpunt binnen de organisatie is, wordt er ook continu naar snellere en slimmere oplossingen te bedenken en realiseren. Als Back-end Developer hou jij je dagelijks bezig met vraagstukken zoals: API-development, high volume datastromen, het ontwikkelen van Bots aan de hand van A.I. Daarnaast denk en werk jij mee aan de onlineapplicaties voor klanten. Er wordt zelfstandig en in teamverband gewerkt

Bekijk vacature »

C# Ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor een software ontwikkelaar in de omgeving van Vught zijn we op zoek naar een gemotiveerde C# ontwikkelaar. Deel jij hun passie voor development en dan vooral in C#.NET? Dan kan dit wel eens jouw droombaan zijn! Jouw werkzaamheden zullen er ongeveer als volgt uit gaan zien Door de wensen van de klant goed te begrijpen ga jij aan de slag dit om te zetten naar passende oplossingen en werk je deze uit tot een sterk eindproduct. Je gaat je bezighouden met de ontwikkeling van webapplicaties en websites, dit doe je door middel van ASP.NET, MVC Frameworks en C#.

Bekijk vacature »

C# Developer

Functie omschrijving Voor een softwarebedrijf in de omgeving van Veghel zijn we op zoek naar een C# developer. Word jij blij van ontwikkelen in C# en .NET? Lees dan snel verder! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uit gaan zien: Door middel van ASP.NET, MVC Framework en C# ga je webshops, websites en webapplicaties ontwikkelen. Je zorgt voor de optimalisatie van bestaande software en de automatisering van bedrijfsprocessen. Op basis van de wensen van de klant ga je samen met je collega's ga je op zoek naar de juiste oplossingen en je gaat dit uitwerken tot een mooi eindproduct. Bedrijfsprofiel

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving C# .NET Developer gezocht. Ben jij een full stack developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging binnen een leuk snel groeiend bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Developer met ervaring op het gebied van .NET die een organisatie in de regio Bennekom gaat versterken. Jij gaat je binnen dit bedrijf vooral bezighouden met het verbeteren van de functionaliteiten van hun dataplatform. Samen met andere ontwikkelaars denk je mee in oplossingsrichtingen, architectuur en nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel De organisatie waar je voor gaat werken heeft een onafhankelijk dataplatform ontwikkelt voor de agrarische sector.

Bekijk vacature »

Senior .NET developer

Klaar voor een nieuwe uitdaging? Welke technologieën gaan schuil achter de dagelijkse energievoorziening? Als senior .NET developer bij Kenter maak jij samen met je team het verschil, zowel voor de interne organisatie als voor eindklanten. Samen bouwen jullie aan innovatieve dienstverlening met behulp van de nieuwste technologieën en tools. Het is een functie met veel vrijheid, goede arbeidsvoorwaarden én je draagt jouw steentje bij aan de energietransitie. Klinkt dit als iets voor jou? Lees dan verder of solliciteer direct! Wat ga je doen als senior .NET developer? Als senior .NET developer bij Kenter (onderdeel van Alliander) ben je van onschatbare

Bekijk vacature »

.Net developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als .Net Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij dit jaar Microsoft Partner of the year geworden. Sogetisten staan klaar voor elkaar, hebben lol met elkaar en daarmee behalen we de mooiste resultaten! Werken bij Sogeti

Bekijk vacature »

Low Code Ontwikkelaar

In het kort Als Low Code Developer werk je aan projecten bij en voor onze klanten, waarbij je voor het ontwikkelen van de oplossingen een technisch low-code platform gebruikt. Samen met het team streef je naar de beste oplossing en bepalen jullie de juiste aanpak. Je rol is divers en je bent van begin tot eind betrokken bij de ontwikkeling zowel de back-end en de front-end van de applicatie. Naast de ontwikkeling en oplevering, breng je ook advies uit aan de klant waarom bepaalde keuzes worden gemaakt. Je bent dan ook communicatief sterk en kunt je keuzes goed (inhoudelijk) onderbouwen.

Bekijk vacature »

Senior .NET Ontwikkelaar

In het kort Als Senior .NET ontwikkelaar ga je binnen onze business unit Transport en Logistiek aan de slag met complexe maatwerk software voor bedrijf kritische systemen binnen de technische automatisering. Denk bijvoorbeeld een IoT-oplossing voor de logistieke sector waarbij we van ruim 200.000 machines de telemetrie en events verwerken. We zijn actief in de distributielogistiek, havenlogistiek (denk aan ECT) en productielogistiek. Naast C# en .NET Core maken we ook gebruik van Azure technologie. En als trotse Microsoft Gold Partner leren we graag van en met jou. Wil jij jezelf blijven ontwikkelen binnen de technische automatisering met .NET, dan gaan

Bekijk vacature »

C# .NET developer voor innovatieve applicaties gez

Bedrijfsomschrijving Deze werkgever houdt zich al ruim 20 jaar bezig met het ontwikkelen van innovatieve software en dat willen ze graag nog lang doorzetten. En dat merk je ook als je als .NET developer hier aan de slag gaat. De applicaties worden continu doorontwikkeld met altijd als uitgangspunt dat zowel de kwaliteit als het gebruikersgemak van hoog niveau is. Het bedrijf telt inmiddels ruim 25 medewerkers waarvan meer dan de helft op de development afdeling werken. Meer weten over deze werkgever? Mail naar [email protected] of bel 0657578548 Functieomschrijving Je komt te werken in een Scrum team met andere .NET developers

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Ons programma is voor afgestudeerde enthousiastelingen die het als een uitdaging zien om met een klein dynamisch team bij de grootste bedrijven van Nederland aan de slag te gaan. Tijdens jouw dienstverband word jij begeleid door een talent manager. Het ontwikkelen van jouw talent staat hierbij centraal. Het programma doorloop je met een team van circa 8 Mede- trainees. De eerste maand start je met een fulltime inhouse opleiding. Deze staat geheel in het teken van de werkzaamheden die jij verder in het programma zult uitvoeren. Na deze opleidingsmaand ga je aan de slag in een dynamische omgeving bij

Bekijk vacature »

Senior/Lead Python developer

Functie Samen met je team, bestaande uit een senior, 2 mediors en één junior ontwikkelaar ga je op een Agile-gebaseerde aanpak werken aan hun software. Je hebt oog voor kwaliteit, risico’s en klantbelang. Communicatie met je collega’s en waar nodig ook met klanten speelt een belangrijke rol in het bereiken van een succesvol resultaat. Als persoon ben je slim, krijg je dingen voor elkaar en ga je resultaatgericht te werk. Binnen het development team is er veel zelfstandigheid, los van de stand-up (10:00 uur) en zo nu en dan pair-programming sessies. Technieken die zij gebruiken zijn o.a. Python, Django, MySQL,

Bekijk vacature »
Lord Gaga

Lord Gaga

31/12/2014 18:01:41
Quote Anchor link
Hallo,

Ik heb vandaag een Cloudbox gekocht en nu probeer ik deze goed in te stellen. Zelf heb ik er niet heel veel verstand van, dus ik vroeg me af of jullie me misschien een beetje op weg kunnen helpen.

Op dit moment heb ik alles zo ingesteld:
Afbeelding

Klopt dit?

Ik ben van plan hier een webserver op te draaien.

Alvast bedankt!

PHP hulp

PHP hulp

09/11/2024 03:33:00

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

31/12/2014 18:17:28
Quote Anchor link
In het algemeen voldoet dit wel.

Lord Gaga

Lord Gaga

31/12/2014 18:23:09
Quote Anchor link
Gelukkig, dan laat ik dit zo staan.

Dan nog een vraagje, ik probeer DirectAdmin te installeren. (Ik heb een licentie gekocht bij versio.nl).
Voor ik de installatie begin, staat er dat ik dit moet uitvoeren:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
yum install wget gcc gcc-c++ flex bison make bind bind-libs bind-utils openssl openssl-devel perl quota libaio libcom_err-devel libcurl-devel gd zlib-devel zip unzip libcap-devel cronie bzip2 cyrus-sasl-devel perl-ExtUtils-Embed autoconf automake libtool which patch mailx db4-devel

Dat heb ik nu gedaan, maar wanneer ik dit hierna uitvoer..

Code (php)
1
wget http://www.directadmin.com/setup.sh

..krijg ik de melding dat wget niet kan worden gevonden.
Hoe los ik dit op?

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

31/12/2014 18:53:01
Quote Anchor link
Heb je dit geinstalleerd als root?

Wat zegt: whereis wget?

Ik neem aan dat je deze server voor test-doeleinden gaat gebruiken? Want DirectAdmin is out-of-the-box nog niet geheel veilig. En je zult wel eerst enige ervaring moeten krijgen om de boel te beheren als er iets stuk zou gaan of geupdated dient te worden.
Zeker als je van plan bent om klanten te hosten,
Gewijzigd op 31/12/2014 19:01:59 door - Ariën -

Lord Gaga

Lord Gaga

31/12/2014 19:24:33
Quote Anchor link
Blijkbaar stonden er onzichtbare tekens in het gekopieerde stuk tekst, het is me nu wel gelukt om alles te installeren voor ik kan beginnen met DirectAdmin.

In eerste instantie wil ik dit inderdaad gebruiken om te testen, maar uiteindelijk wil ik hier een website op hosten.
De reden hiervoor is omdat ik bij mijn web host moet wachten wanneer er bijvoorbeeld een nieuwe PHP versie wordt uitgebracht.

Weet je misschien ook of er ergens een overzicht is waarin staat wat er aan de default instellingen van DirectAdmin niet veilig is, en wat je hier aan kunt doen?

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

31/12/2014 20:01:51
Quote Anchor link
- Root-toegang kan je beter uitzetten via SSH, en gebrui maken van SSH-keys.
- Installeer modRuid2 om elke site onder de juiste username te draaien.
- /tmp niet-executable mounten.

Updaten van PHP, MySQL, Apache etc.. gaat niet via yum meer met DA, maar via de custombuild.

Gezien ik op een mobieltje zit te werken kan ik even geen linkjes met uitleg geven, maar met wat zoeken red je je vast wel.

Succes :-)

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

01/01/2015 12:46:56
Quote Anchor link
@Aar: Waarom modRuid2 in plaats van suphp? Die laatste wordt als standaard onderdeel aangeboden bij directadmin toch?

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

01/01/2015 13:02:36
Quote Anchor link
modRuid2 werkt makkelijker. Met suPhp werken de /~username directories niet meer, en werken de php-flags in .htaccess niet. Een behoorlijke beperking waarbij mensen genoodzaakt een workaround te zoeken. Ook schijnt suPhp toch niet iets zwaarder te zijn dan modRuid2.

Verder wordt mod_ruid2 nu ook al enige tijd aangeboden via de Custombuild 2.0 van DirectAdmin.
Gewijzigd op 01/01/2015 13:05:05 door - Ariën -

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

01/01/2015 13:40:21
Quote Anchor link
Oke dankjewel Aar. Klein vraagje nog: Die PHP flags, wat versta je daar precies onder? (misschien heb je een voorbeeldje)

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

01/01/2015 13:57:06
Quote Anchor link
php_flag display_errors off

Om maar een voorbeeld te noemen.

Lord Gaga

Lord Gaga

01/01/2015 16:50:11
Quote Anchor link
- Aar - op 01/01/2015 13:02:36:
Verder wordt mod_ruid2 nu ook al enige tijd aangeboden via de Custombuild 2.0 van DirectAdmin.

Ik heb bij het installeren van DirectAdmin voor Custombuild 2.0 gekozen, heb ik dan al standaard mod_ruid2 of moet ik dit nog apart installeren?

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

01/01/2015 17:38:37
Quote Anchor link
Geen idee. Test het eens uit met:

Code (php)
1
2
3
<?php
system('whoami');
?>

Dit moet dan je username tonen.
of voer dit uit:
grep 'mod_ruid2' /etc/httpd/conf/httpd.conf
Gewijzigd op 01/01/2015 17:44:14 door - Ariën -

Lord Gaga

Lord Gaga

01/01/2015 18:22:21
Quote Anchor link
Het stukje PHP geeft inderdaad de username weer. Ik zal nu nog even kijken hoe ik de andere dingen die je aangaf het best kan aanpakken.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.