VPS instellen
Hallo,
Ik heb vandaag een Cloudbox gekocht en nu probeer ik deze goed in te stellen. Zelf heb ik er niet heel veel verstand van, dus ik vroeg me af of jullie me misschien een beetje op weg kunnen helpen.
Op dit moment heb ik alles zo ingesteld:

Klopt dit?
Ik ben van plan hier een webserver op te draaien.
Alvast bedankt!
Ik heb vandaag een Cloudbox gekocht en nu probeer ik deze goed in te stellen. Zelf heb ik er niet heel veel verstand van, dus ik vroeg me af of jullie me misschien een beetje op weg kunnen helpen.
Op dit moment heb ik alles zo ingesteld:

Klopt dit?
Ik ben van plan hier een webserver op te draaien.
Alvast bedankt!
In het algemeen voldoet dit wel.
Gelukkig, dan laat ik dit zo staan.
Dan nog een vraagje, ik probeer DirectAdmin te installeren. (Ik heb een licentie gekocht bij versio.nl).
Voor ik de installatie begin, staat er dat ik dit moet uitvoeren:
Dat heb ik nu gedaan, maar wanneer ik dit hierna uitvoer..
..krijg ik de melding dat wget niet kan worden gevonden.
Hoe los ik dit op?
Dan nog een vraagje, ik probeer DirectAdmin te installeren. (Ik heb een licentie gekocht bij versio.nl).
Voor ik de installatie begin, staat er dat ik dit moet uitvoeren:
Code (php)
1
yum install wget gcc gcc-c++ flex bison make bind bind-libs bind-utils openssl openssl-devel perl quota libaio libcom_err-devel libcurl-devel gd zlib-devel zip unzip libcap-devel cronie bzip2 cyrus-sasl-devel perl-ExtUtils-Embed autoconf automake libtool which patch mailx db4-devel
Dat heb ik nu gedaan, maar wanneer ik dit hierna uitvoer..
..krijg ik de melding dat wget niet kan worden gevonden.
Hoe los ik dit op?
Heb je dit geinstalleerd als root?
Wat zegt: whereis wget?
Ik neem aan dat je deze server voor test-doeleinden gaat gebruiken? Want DirectAdmin is out-of-the-box nog niet geheel veilig. En je zult wel eerst enige ervaring moeten krijgen om de boel te beheren als er iets stuk zou gaan of geupdated dient te worden.
Zeker als je van plan bent om klanten te hosten,
Wat zegt: whereis wget?
Ik neem aan dat je deze server voor test-doeleinden gaat gebruiken? Want DirectAdmin is out-of-the-box nog niet geheel veilig. En je zult wel eerst enige ervaring moeten krijgen om de boel te beheren als er iets stuk zou gaan of geupdated dient te worden.
Zeker als je van plan bent om klanten te hosten,
Gewijzigd op 31/12/2014 19:01:59 door - Ariën -
Blijkbaar stonden er onzichtbare tekens in het gekopieerde stuk tekst, het is me nu wel gelukt om alles te installeren voor ik kan beginnen met DirectAdmin.
In eerste instantie wil ik dit inderdaad gebruiken om te testen, maar uiteindelijk wil ik hier een website op hosten.
De reden hiervoor is omdat ik bij mijn web host moet wachten wanneer er bijvoorbeeld een nieuwe PHP versie wordt uitgebracht.
Weet je misschien ook of er ergens een overzicht is waarin staat wat er aan de default instellingen van DirectAdmin niet veilig is, en wat je hier aan kunt doen?
In eerste instantie wil ik dit inderdaad gebruiken om te testen, maar uiteindelijk wil ik hier een website op hosten.
De reden hiervoor is omdat ik bij mijn web host moet wachten wanneer er bijvoorbeeld een nieuwe PHP versie wordt uitgebracht.
Weet je misschien ook of er ergens een overzicht is waarin staat wat er aan de default instellingen van DirectAdmin niet veilig is, en wat je hier aan kunt doen?
- Root-toegang kan je beter uitzetten via SSH, en gebrui maken van SSH-keys.
- Installeer modRuid2 om elke site onder de juiste username te draaien.
- /tmp niet-executable mounten.
Updaten van PHP, MySQL, Apache etc.. gaat niet via yum meer met DA, maar via de custombuild.
Gezien ik op een mobieltje zit te werken kan ik even geen linkjes met uitleg geven, maar met wat zoeken red je je vast wel.
Succes :-)
- Installeer modRuid2 om elke site onder de juiste username te draaien.
- /tmp niet-executable mounten.
Updaten van PHP, MySQL, Apache etc.. gaat niet via yum meer met DA, maar via de custombuild.
Gezien ik op een mobieltje zit te werken kan ik even geen linkjes met uitleg geven, maar met wat zoeken red je je vast wel.
Succes :-)
@Aar: Waarom modRuid2 in plaats van suphp? Die laatste wordt als standaard onderdeel aangeboden bij directadmin toch?
modRuid2 werkt makkelijker. Met suPhp werken de /~username directories niet meer, en werken de php-flags in .htaccess niet. Een behoorlijke beperking waarbij mensen genoodzaakt een workaround te zoeken. Ook schijnt suPhp toch niet iets zwaarder te zijn dan modRuid2.
Verder wordt mod_ruid2 nu ook al enige tijd aangeboden via de Custombuild 2.0 van DirectAdmin.
Verder wordt mod_ruid2 nu ook al enige tijd aangeboden via de Custombuild 2.0 van DirectAdmin.
Gewijzigd op 01/01/2015 13:05:05 door - Ariën -
Oke dankjewel Aar. Klein vraagje nog: Die PHP flags, wat versta je daar precies onder? (misschien heb je een voorbeeldje)
php_flag display_errors off
Om maar een voorbeeld te noemen.
Om maar een voorbeeld te noemen.
- Aar - op 01/01/2015 13:02:36:
Ik heb bij het installeren van DirectAdmin voor Custombuild 2.0 gekozen, heb ik dan al standaard mod_ruid2 of moet ik dit nog apart installeren?
Geen idee. Test het eens uit met:
Dit moet dan je username tonen.
of voer dit uit:
grep 'mod_ruid2' /etc/httpd/conf/httpd.conf
Dit moet dan je username tonen.
of voer dit uit:
grep 'mod_ruid2' /etc/httpd/conf/httpd.conf
Gewijzigd op 01/01/2015 17:44:14 door - Ariën -
Het stukje PHP geeft inderdaad de username weer. Ik zal nu nog even kijken hoe ik de andere dingen die je aangaf het best kan aanpakken.