VPS instellen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET developer / C# / MySQL Database

.NET developer / C# / MySQL Database regio Doetinchem Functieomschrijving Ben jij een .NET ontwikkelaar die aan de slag wil gaan als .NET developer, maar ook veel te maken wil hebben met de klant? Dan ben je bij deze innovatieve, vooruitstrevende en internationaal georiënteerde organisatie in de regio Doetinchem aan het juiste adres. Je krijgt hier de mogenlijkheid om een creatief team versterken. Spreekt dit je aan reageer dan snel op deze volgende stap in jouw carriere! Jouw meest voorkomende werkzaamheden zijn: Het vertalen van wensen vanuit de business naar .NET oplossingen. Dit betekent dat je of bestaande modules gaat

Bekijk vacature »

ASP.NET/Angular Junior Frontend Developer gezocht

Functieomschrijving Je gaat voornamelijk werken met ASP.NET en Angular voor het ontwikkelen van een gelikte Frontend van de applicatie. Je komt terecht in een softwarebedrijf waar momenteel bijna 30 man werken verdeeld over meerdere Scrumteams. Ervaring met ASP.NET en Angular zijn dus het belangrijkste, hier zal de focus op liggen. Ervaring met andere Microsoft frameworks (bijvoorbeeld .NET Core of het Entity Framework) is mooi meegenomen, maar geen harde eis. Wel is het belangrijk dat je goede communicatieve skills hebt zodat je goed samen kunt werken met je collega's. Het teamgevoel is hier namelijk sterk en samenwerken staat hoog in het

Bekijk vacature »

Open Source Developer Engineer Ontwikkelaar

Functieomschrijving Open Source Developer Engineer Ontwikkelaar Doorontwikkelen van de software; Het naadloos integreren van de verschillende componenten Het geven van advies over het inrichten; Het kiezen van methoden en technieken voor het realiseren (waarbij je gebruik maakt van Opensource); Het meedenken met de ontwikkelingen in de markt. Functie-eisen HBO werk- en denkniveau; Ervaring als Open Source Ontwikkelaar; Ruime ervaring met Open Source software (bijv. Zimbra, Alfresco, Nextcloud, Kopano etc, etc); Je hebt kennis van producten als Kubernetes, Openvswitch, Ceph, ZFS, Proxmox, Terraform, Puppet en Ansible; Nieuwsgierig en pro-actief /Out-of-the-box denken / Analytisch en conceptueel denken / Gepassioneerd, gedreven en bedreven

Bekijk vacature »

Senior Front-end Developer vacature

Currently we are specific looking for professionals who speak fluently Dutch on C1 level. Senior Front-end Developer Jij weet wat er nodig is. Jouw hart gaat sneller kloppen van techniek. Jij wil vooruit. Je bent creatief, thuis in gebruikersinteractie en een Developer in hart en nieren. Daarnaast heb jij een klantgerichte en initiatiefrijke houding. Precies de kwaliteiten die een Front-end Developer nodig heeft. Wat doe jij als developer bij Sogeti? Als Front-end Developer werk je aan de technische realisatie van front-end (web)applicaties in de verschillende opdrachten voor Sogeti’s klanten. Dit kan zowel op klantlocatie, als intern bij Sogeti. Jij houdt

Bekijk vacature »

Senior Java Developer vacature

Currently we are specific looking for professionals who speak fluently Dutch on C1 level. Senior Java Developer Jij volgt ontwikkelingen op de voet. Sterker nog: jij bent er onderdeel van. Jij loopt voorop. Jij denkt met klanten mee en helpt hen innoveren. Je verdiept je liever als een Expert, dan dat je jezelf alleen verbreed. Bijvoorbeeld met de ontwikkeling van de Rabobank-app of een verbetering van de beveiliging van treinen voor Pro-rail! Java staat centraal Wij bouwen State of the Art applicaties met de nieuwste technologie en frameworks. Dit doen we door ons te richten op de open source-oplossingen binnen

Bekijk vacature »

IT Engineer

Castor Marine levert wereldwijd SATCOM en IT diensten voor de maritieme sector. Onze klanten zijn actief in de commerciële zeevaart, offshore en superjachten. SATCOM is onze corebusiness. Daarnaast leveren we oplossingen voor de complete IT aan boord. Wij bieden 24/7 wereldwijde support om klanten de best mogelijke service te bieden. Ons hoofdkantoor bevindt zich in De Meern. Daarnaast hebben we vestigingen in Groningen en Nice (Frankrijk). Voor het SATCOM en IT team in Groningen zijn we op zoek naar een ervaren IT engineer (M/V fulltime) Als IT engineer support je onze klanten wereldwijd en lever je een bijdrage aan onze

Bekijk vacature »

Java developer

Functie­omschrijving Dé Java developer van de Belastingdienst. Onze 300 Java developers realiseren applicaties die direct van zeer grote invloed zijn op de Nederlandse samenleving! De online aangifte-applicatie is er bijvoorbeeld één waarmee we miljoenen mensen bereiken en waarmee we zelfs de Computable award wonnen voor het beste ICT-project binnen de overheid. En onze Javabouwers werken ook voor de Douane of de FIOD van de Belastingdienst. Dat gebeurt in zo'n 70 groot- en kleinschalige projecten in bijna 100 multidisciplinaire scrumteams. We werken in een Agile-ontwikkelomgeving met standaardisatie op proven technology, dat houvast en zekerheid biedt om die zo belangrijke en goed

Bekijk vacature »

Systeembeheerder Citrix/VMWare

Systeembeheerder Citrix/VMWare De huidige situatie met betrekking tot het virus raakt een ieder in ons land. Het is nogal een grote verandering voor werkend Nederland maar gelukkig blijft de IT zich ontwikkelen. Jij maakt de ontwikkelingen mee en je hebt hard gewerkt om te komen waar je nu staat. Je bent op zoek naar een werkgever die jou naast zekerheid ook flexibiliteit biedt. Daarom werken wij bij T2 samen met jou en daar plukken wij uiteindelijk samen de vruchten van! Waarom T2? Jij bent een Citrix-fan of werk je liever met VMWare? Je haalt voldoening uit de technische uitdagingen binnen

Bekijk vacature »

Junior .Net Developer voor geautomatiseerde emailm

Onze klant is een Email Marketing Automation ontwikkelaar voor vele grote klanten in Nederland en België. Met hun marketingsoftware weten zij dagelijks miljoenen mensen te bereiken voor hun klanten. Als Junior .Net Developer van het jonge en informele Innovatie Team breng jij het platform naar een hoger niveau. Je bent hierbij als junior vanaf dag 1 volledig betrokken bij het team. Je bent betrokken de volledige software development life cycle en gaat dan ook mee naar de grote klanten. Terwijl je wordt ingewerkt en dagelijks spart met je 15 gezellige collega’s, werk je aan zowel de front-end als back-end van

Bekijk vacature »

Senior applicatieontwikkelaar

Ben jij een gedreven applicatieontwikkelaar met minimaal drie jaar werkervaring? En wil je een uitdagende baan met impact én jezelf breed ontwikkelen? Bij UPS bouw je mee aan complexe systemen die wereldwijd worden gebruikt en krijg je alle ruimte om nóg beter te worden in je vak. Dit ga je doen In een dynamisch scrumteam werk je aan de hand van processen en technologieën zoals CI/CD en DevOps aan het behalen van jullie doelen. Je bent betrokken bij alle facetten van applicatieontwikkeling: van ontwerpen en bouwen tot testen en implementeren. Je levert ontwerpen die passen bij de onderliggende frameworks en

Bekijk vacature »

Typescript Developer / Cloud platform/ 3.500 euro

Functieomschrijving Ben jij een Typescript Developer en werk je graag aan innovatieve producten? Lees dan snel verder! (Door)Ontwikkelen van het cloud platform; (Door)Ontwikkelen van microservices; Bouwen van nieuwe functionaliteiten; Verbeteringen aandragen voor het cloud platform; Sparren met de business. Functie-eisen HBO werk- en denkniveau; Minimaal twee jaar ervaring met Typescript; Ervaring met scripttalen zoals Python en/of Powershell is een pre; Kennis van microservice development; Kennis van VMware producten, Azure, AWS en/of Google Cloud. Bedrijfsomschrijving Onze opdrachtgever, gevestigd in regio Eindhoven, levert een compleet dienstenpakket op het gebied van IT. Zij pakken verschillende (complexe) vraagstukken van grote organisaties op. De sfeer

Bekijk vacature »

coördinator kantoorautomatisering (32-36 uur

Breng jij onze kantoorautomatisering naar een hoger (online) plan? Jouw uitdaging De NTS heeft ruim 100 medewerkers. Om onze mensen hun werk te laten doen hebben ze een goed werkende werkplek nodig. Dat bestaat uit hardware: zoals pc, laptop, telefoon, tablet, software zoals Office365 suite en aanvullende bedrijfsapplicaties en een netwerk. We zijn druk bezig met het vernieuwen van onze kantoorautomatisering; we willen onze medewerkers overal, altijd op elk device kunnen laten samenwerken. Om hierin de regie te kunnen nemen zoeken we jou als coördinator kantoorautomatisering! De kantoorautomatiseringsondersteuning werd in het verleden door een Shared Service geleverd. Het Shared Service wordt opgeheven en de

Bekijk vacature »

Senior applicatieontwikkelaar

Ben jij een gedreven applicatieontwikkelaar met minimaal drie jaar werkervaring? En wil je een uitdagende baan met impact én jezelf breed ontwikkelen? Bij UPS bouw je mee aan complexe systemen die wereldwijd worden gebruikt en krijg je alle ruimte om nóg beter te worden in je vak. Dit ga je doen In een dynamisch scrumteam werk je aan de hand van processen en technologieën zoals CI/CD en DevOps aan het behalen van jullie doelen. Je bent betrokken bij alle facetten van applicatieontwikkeling: van ontwerpen en bouwen tot testen en implementeren. Je levert ontwerpen die passen bij de onderliggende frameworks en

Bekijk vacature »

Angular Front-end developer

Als Angular Front-end Developer bouw je samen met je Agile Scrum teamleden aan een Java / Angular webapplicatie. Deze organisatie staat bekend om vakmanschap, waar Agile Scrum écht goed toegepast wordt, er geen stress is, kwaliteit van de code voor snelheid gaat (cleancode) en er na elke sprint een innovatiemiddag is. Het team ontwikkelt een webapplicatie voor informatiestromen en ontwerpen. De organisatie heeft een groot maatschappelijk belang in een complexe keten van informatie uitwisseling. De webapplicatie wordt door vele mensen gebruikt en is het hart van een enorme informatieketen waar veel verschillende gebruikers gebruik van maken. Kernwoorden zijn o.a. Angular

Bekijk vacature »

Datawarehouse Developer / Cloud omgevingen / 5.400

Functieomschrijving Ben je gedreven in het opzetten van een Datawarehouse en ETL en wil je jezelf verder ontwikkelen binnen jouw vakgebied? Heb je ernaast ook kennis van het werken in de Cloud? Lees dan snel verder! Je draagt zorg voor de verdere uitbreiding van de Datawarehouse; Het verder ontwikkelen van ETL generator op basis van de behoeften binnen het team; Meehelpen aan de migratie van Oracle naar Redshift; Proactief kijken naar verbeteringen en hierover schakelen met andere teams. Functie-eisen HBO werk- en denk niveau; Minimaal 3 tot 5 jaar werkervaring als Datawarehouse Developer; Uitgebreide kennis van ETL en bijbehorende tooling;

Bekijk vacature »
Lord Gaga

Lord Gaga

31/12/2014 18:01:41
Quote Anchor link
Hallo,

Ik heb vandaag een Cloudbox gekocht en nu probeer ik deze goed in te stellen. Zelf heb ik er niet heel veel verstand van, dus ik vroeg me af of jullie me misschien een beetje op weg kunnen helpen.

Op dit moment heb ik alles zo ingesteld:
http://updo.nl/file/2dabaab5.png

Klopt dit?

Ik ben van plan hier een webserver op te draaien.

Alvast bedankt!

PHP hulp

PHP hulp

28/09/2020 04:48:00

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

31/12/2014 18:17:28
Quote Anchor link
In het algemeen voldoet dit wel.

Lord Gaga

Lord Gaga

31/12/2014 18:23:09
Quote Anchor link
Gelukkig, dan laat ik dit zo staan.

Dan nog een vraagje, ik probeer DirectAdmin te installeren. (Ik heb een licentie gekocht bij versio.nl).
Voor ik de installatie begin, staat er dat ik dit moet uitvoeren:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
yum install wget gcc gcc-c++ flex bison make bind bind-libs bind-utils openssl openssl-devel perl quota libaio libcom_err-devel libcurl-devel gd zlib-devel zip unzip libcap-devel cronie bzip2 cyrus-sasl-devel perl-ExtUtils-Embed autoconf automake libtool which patch mailx db4-devel

Dat heb ik nu gedaan, maar wanneer ik dit hierna uitvoer..

Code (php)
1
wget http://www.directadmin.com/setup.sh

..krijg ik de melding dat wget niet kan worden gevonden.
Hoe los ik dit op?

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

31/12/2014 18:53:01
Quote Anchor link
Heb je dit geinstalleerd als root?

Wat zegt: whereis wget?

Ik neem aan dat je deze server voor test-doeleinden gaat gebruiken? Want DirectAdmin is out-of-the-box nog niet geheel veilig. En je zult wel eerst enige ervaring moeten krijgen om de boel te beheren als er iets stuk zou gaan of geupdated dient te worden.
Zeker als je van plan bent om klanten te hosten,
Gewijzigd op 31/12/2014 19:01:59 door - Ariën -

Lord Gaga

Lord Gaga

31/12/2014 19:24:33
Quote Anchor link
Blijkbaar stonden er onzichtbare tekens in het gekopieerde stuk tekst, het is me nu wel gelukt om alles te installeren voor ik kan beginnen met DirectAdmin.

In eerste instantie wil ik dit inderdaad gebruiken om te testen, maar uiteindelijk wil ik hier een website op hosten.
De reden hiervoor is omdat ik bij mijn web host moet wachten wanneer er bijvoorbeeld een nieuwe PHP versie wordt uitgebracht.

Weet je misschien ook of er ergens een overzicht is waarin staat wat er aan de default instellingen van DirectAdmin niet veilig is, en wat je hier aan kunt doen?

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

31/12/2014 20:01:51
Quote Anchor link
- Root-toegang kan je beter uitzetten via SSH, en gebrui maken van SSH-keys.
- Installeer modRuid2 om elke site onder de juiste username te draaien.
- /tmp niet-executable mounten.

Updaten van PHP, MySQL, Apache etc.. gaat niet via yum meer met DA, maar via de custombuild.

Gezien ik op een mobieltje zit te werken kan ik even geen linkjes met uitleg geven, maar met wat zoeken red je je vast wel.

Succes :-)

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

01/01/2015 12:46:56
Quote Anchor link
@Aar: Waarom modRuid2 in plaats van suphp? Die laatste wordt als standaard onderdeel aangeboden bij directadmin toch?

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

01/01/2015 13:02:36
Quote Anchor link
modRuid2 werkt makkelijker. Met suPhp werken de /~username directories niet meer, en werken de php-flags in .htaccess niet. Een behoorlijke beperking waarbij mensen genoodzaakt een workaround te zoeken. Ook schijnt suPhp toch niet iets zwaarder te zijn dan modRuid2.

Verder wordt mod_ruid2 nu ook al enige tijd aangeboden via de Custombuild 2.0 van DirectAdmin.
Gewijzigd op 01/01/2015 13:05:05 door - Ariën -

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

01/01/2015 13:40:21
Quote Anchor link
Oke dankjewel Aar. Klein vraagje nog: Die PHP flags, wat versta je daar precies onder? (misschien heb je een voorbeeldje)

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

01/01/2015 13:57:06
Quote Anchor link
php_flag display_errors off

Om maar een voorbeeld te noemen.

Lord Gaga

Lord Gaga

01/01/2015 16:50:11
Quote Anchor link
- Aar - op 01/01/2015 13:02:36:
Verder wordt mod_ruid2 nu ook al enige tijd aangeboden via de Custombuild 2.0 van DirectAdmin.

Ik heb bij het installeren van DirectAdmin voor Custombuild 2.0 gekozen, heb ik dan al standaard mod_ruid2 of moet ik dit nog apart installeren?

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

01/01/2015 17:38:37
Quote Anchor link
Geen idee. Test het eens uit met:

Code (php)
1
2
3
<?php
system('whoami');
?>

Dit moet dan je username tonen.
of voer dit uit:
grep 'mod_ruid2' /etc/httpd/conf/httpd.conf
Gewijzigd op 01/01/2015 17:44:14 door - Ariën -

Lord Gaga

Lord Gaga

01/01/2015 18:22:21
Quote Anchor link
Het stukje PHP geeft inderdaad de username weer. Ik zal nu nog even kijken hoe ik de andere dingen die je aangaf het best kan aanpakken.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.