Vreemde foutmelding

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Full Stack Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van Product Informatie Management (PIM) systemen; Werken aan zowel grotere als kleine projecten voor toonaangevende klanten binnen o.a. de retail; Verantwoordelijk voor de front-end werkzaamheden; Naast de front-end werk je ook aan de backend. Hier ga je werken Als Full Stack Developer komt je te werken binnen een vooruitstrevende organisatie die Product Informatie Management (PIM) systemen levert aan hun klanten. Hun klanten zijn toonaangevende bedrijven binnen o.a. de retail. De organisatie zit gevestigd in regio Zwolle en bestaat uit zo'n 35 medewerkers, waarvan 30 IT. Je komt te werken binnen één van de zelfsturende development

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer start jij in een development team met één Senior .NET developer en één junior .NET developer. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor het schrijven van software voor onze toonaangevende Automatiseringssystemen. Jij gaat aan de slag met de onderhoud van de kernsoftware, ondersteund de software van derden door het gebruik van onze webservices en als team zijn jullie verantwoordelijk voor het ontwikkelen van onze backend oplossingen. Wij maken op dit moment veel gebruik van .NET met ASP.NET. Komend kwartaal gaan wij wel gedeeltelijk overstappen naar .NET Core. Verder werken wij ook met SOAP, REST, JSON, HTML5, CSS3

Bekijk vacature »

C# developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Ik ben op zoek naar een back-end developer, die met name kennis & ervaring heeft van de programmeertaal C#. Jij gaat aan de slag bij een topspeler in de logistieke sector, die zich behalve met logistiek, ook bezig houdt met softwareontwikkeling. Welke taken komen hierbij kijken? Je gaat desktop- en webapplicaties onderhouden en optimaliseren, waarin je werkt met o.a. C#, ASP.NET, SQL Server en T-SQL. Je hebt regelmatig klantcontact om de wensen in kaart te brengen en te evalueren over de huidige draaiende applicaties. Je implementeert nieuwe functionaliteiten toe aan

Bekijk vacature »

.Net ontwikkelaars voor de zorgsector

Bedrijfsomschrijving Voor onze klant in de omgeving van Zwolle zijn wij op zoek naar een ervaren .Net ontwikkelaar, bij voorkeur met ervaring binnen de belangrijkste sector van Nederland, namelijk: de zorgsector. Deze internationale organisatie ontwikkelt software voor de zorgsector. Er werken zo'n 25 medewerkers hard aan een oplossing die gebruikt wordt door heel Nederland. Er heerst een informele sfeer waarbij er altijd ruimte is voor een grapje. Je collega's zijn stuk voor stuk sterke ontwikkelaars vanuit verschillende achtergronden en met verschillende leeftijden. Je komt hier terecht in een organisatie die zich hard inzet om de zorgsector te verbeteren. De mogelijkheden

Bekijk vacature »

Medior/senior Front-end developer

Functie Onder begeleiding van 3 accountmanagers waarvan er 1 binnen jouw expertise je aanspreekpunt zal zijn ga je aan de slag bij diverse opdrachtgevers. Hij of zij helpt je bij het vinden van een passende en uitdagende opdracht. Hierin houden ze uiteraard rekening met jouw situatie, ervaring en (technische) ambities. De opdrachten duren gemiddeld één tot 2 jaar. Hierdoor kun je je ook echt vastbijten in een project en als consultant impact maken. Naast de opdracht ben je regelmatig met je collega’s van de IT-afdeling om bijvoorbeeld onderlinge kennis te delen, of nieuwe trends te bespreken. Ook worden er regelmatig

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

High level C++ QT Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 13486 Introductie Would you like to be involved in every aspect of software development for our exceptional products, from specification and design to testing and integration? If you're passionate about software development and eager to apply your programming skills to create customer-focused deliverables, then this is the perfect chance for you to expand your expertise. You can become a member of our Machine Control department's data-driven development team, where you'll design and build software solutions that optimize machine productivity. As a senior software design engineer, you'll participate in all phases

Bekijk vacature »

Front end ontwikkelaar

Functie Het huidige team bestaat uit momenteel uit 5 back end developers verdeeld van senior tot junior. Omdat de gehele front end van applicaties anders gaan insteken zijn ze op zoek naar een ervaren Front end developer die hen kan helpen de juiste keuzes te maken. Je krijgt veel vrijheid om te bepalen hoe je dit wilt ontwikkelen en vrijheid in welke techniek je hiervoor wilt gebruiken. Je zult je dus bezighouden met architectuur, documentatie en natuurlijk ontwikkeling van nieuwe functionaliteiten binnen de verschillende applicaties. natuurlijk heb jij ook mogelijkheden om te sparren binnen het team, maar ze gaan uit

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Dit ga je doen Je richt je op het doorontwikkelen en herstructureren van het platform; Je werkt in teamverband en zelfstandig aan uitdagende projecten voor verschillende klanten; Softwareontwikkeling middels C# .NET; Je staat in contact met verschillende opdrachtgevers om de klantwensen te bespreken en deze vervolgens te ontwikkelen; Verbeteren van bedrijfsprocessen; Implementaties. Hier ga je werken Als .NET Developer kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet

Bekijk vacature »

Medior/senior PHP ontwikkelaar E-commerce

Functie Het software development team bestaat momenteel 5 scrum teams . Ieder team heeft een eigen SCRUM Master en eigen tester. Zij werken voornamelijk in PHP en met hun eigen geschreven framework wat Symfony based is . Jij bent samen met je collega’s verantwoordelijk voor het interne softwaresysteem en alle projecten die daar omheen lopen. Alles wat jij ontwikkelt, wordt direct toegepast en uitgerold (wereldwijd). Dit maakt jouw werk tastbaar en uitdagend! Een greep uit jouw werkzaamheden: Toevoegen en ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten Logistieke software ontwikkelen voor intern gebruik Tientallen gigabytes aan data inzichtelijk maken Altijd op zoek gaan naar

Bekijk vacature »

Fullstack Webdeveloper .NET Azure Big Data SaaS

Bedrijfsomschrijving Deze klant van ons is recentelijk onderdeel geworden van een grote moederorganisatie, ze zijn dé partij als het gaat om software maken voor ambitieuze ondernemers, ze maken maatwerk software. Vanuit het fantastisch vormgegeven hightech gebouw te Rotterdam centrum werken ze met zo'n 40 medewerkers aan hoogwaardige software gericht op financiële data, betaalinformatie, maar ook backoffice software. De software wordt webbased, desktop en mobile aangeboden en er worden zeer moderne ontwikkeltechnieken toegepast. Je moet dan denken aan patroonherkenning, Big Data, Machine Learning en OCR. Als Developer, ongeacht je niveau, ga je hier te maken krijgen met de allerleukste kant van

Bekijk vacature »

Full Stack Software Developer C#.NET

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een gepassioneerde Full Stack C#.NET Software Developer. Als Software Developer ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere ontwikkelaars en engineers om de sensoren in machines uit te lezen en deze data om te zetten in management informatie voor jullie klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Testen en valideren van de ontwikkelde software. Actief deelnemen aan code reviews en bijdragen aan het verbeteren van de kwaliteit van de software. Je gaat aan

Bekijk vacature »

Senior Node.js developer Digital Agency

Functie Door de groei van de organisatie zijn ze op zoek naar een Tech Lead. Als tech lead ben jij verantwoordelijk Als Back end Node.js developer kom je terecht in een van de 8 multidisciplinaire teams in het projectenhuis. Afhankelijk van jouw interesses, wensen en capaciteiten word je bij projecten en onderwerpen naar keuze betrokken. Als ervaren ontwikkelaar zul jij vaak leiding nemen in de projecten en in het team een aanvoerder zijn van technische discussies. Uiteindelijk wil jij natuurlijk de klantwensen zo goed mogelijk vertalen naar robuuste code. De projecten kunnen varieren van langlopende- tot kleinschalige trajecten. Voorheen werkte

Bekijk vacature »

Front-end (Angular) developer

Functie Om bovenstaande ambities waar te kunnen maken zijn ze op zoek naar een Front-end (Angular) developer. Het it-team bestaat momenteel uit de IT Manager, 2 back-end developers, 1 fullstack developer, 1 designer en een DevOps engineer. Ze zijn dus op zoek naar professionals die autonoom en gedisciplineerd aan de slag gaan, en bij aanvang als enige developer met hun Front-end applicaties aan de slag gaat. Wel hebben ze de ambitie om hier snel een 2e developer bij te vinden die jij dan ook zal kunnen aansturen/begeleiden. Je zult aan de slag gaan met het doorontwikkelen van hun bestaande UI

Bekijk vacature »
Mohamed nvt

Mohamed nvt

29/01/2017 19:05:52
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Ik ben bezig met het volgende:

Bepaalde links weergeven wanneer een gebruiker is ingelogd en weer andere links weergeven als er niemand is ingelogd. Echter, ik krijg een vreemde syntax foutmelding.

Foutmelding: Parse error: syntax error, unexpected '{' in includes/header.php on line 16

Verder heb ik andere vragen mbt header.php:
Moet ik de HTML-specialchars in het menu encoden?
Aangezien het bestand header.php in de map includes zit moet ik een niveau hoger wil komen bij andere bestanden en moet ik in dit geval php path gebruiken?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Code header.php
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
<?php
error_reporting(E_ALL);
ini_set('display_errors', 'On');
?>

<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
<title>Hawar Co - Pharmacy Control Management</title>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="main.css" />
</head>
<body>
    <div id="wrapper">
        <div id="header"></div>
        <div id="navigation">
            <div id="nav">
                <?php (isset($_SESSION['user_id'])) {
                    echo "<ul>
                      <li><a href='../index.php'>Home</a></li>
                      <li><a href='../medicines.php'>Medicines &raquo;</a>
                        <ul>
                          <li><a href='../medicines.php'>Medicines</a>
                            <ul>
                              <li><a href='../med_insert.php'>Insert Medicines</a></li>
                            </ul>
                          </li>
                          <li><a href='../medicinescompanies.php'>Medicines companies</a>
                            <ul>
                              <li><a href='../medcom_insert.php'>Insert medicines company</a></li>
                            </ul>
                          </li>
                          <li><a href='../medicinescountries.php'>Medicines countries</a>
                            <ul>
                              <li><a href='../medcoun_insert.php'>Insert medicines countries</a></li>
                            </ul>
                          </li>
                         </ul>
                      </li>
                    <li><a href='../patients.php'>Patients</a>
                        <ul>
                          <li><a href='../insert_patient.php'>Insert patient</a></li>
                        </ul>
                    </li>
                    <li><a href='../medicinesfinance.php'>Finance</a></li>
                    <li><a href='../medicinesreports.php'>Reports</a></li>"
;
                    }
else { echo "<li><a href='../contact.php'>Contact</a></li></ul>"; }?>

              </div>
              <div id="profile"><p></p></div>
        </div>
        <div id="contentliquid"><div id="content">
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 14:46:29
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

29/01/2017 19:19:02
Quote Anchor link
Wat is er vreemd aan? Je moet wel een if plaatsen.
Je andere vragen zijn wat onduidelijk, maar includes werken altijd vanuit het eerst aangeroepen script. Dus wanneer jij in index.php header.php opvraagt welke in includes staat, en header.php ook iets opvraagt moet dit gerekend worden vanuit de root. Kleine sidenote: HTML werkt met "" en niet met ''. Andere sidenote: waarom echo je zoveel? Je kan ook gewoon PHP sluiten en opnieuw openen.
 
Mohamed nvt

Mohamed nvt

29/01/2017 19:56:48
Quote Anchor link
Hallo Ben van Velzen,

Bedankt voor je snelle reactie!
Het klinkt sneu, maar kon het echt niet vinden!
Het nieuwe/logische probleem:
An error occurred in script 'index.php' on line 11: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/header.php:16)

Volgens mij is deze foutcode logiscch, want in header.php heb ik in het begin HTML code en daarna begint PHP-code... en ik zou graag willen weten hoe ik dit beter kan aanpakken?

Als het kan, wil ik ook het liefste HTML buiten PHP laten en visa versa, maar volgens mij kan dat in dit geval niet, omdat een IF statement in zit...Hoe anders weet PHP code welke code wanneer moet weergegeven worden?

Wat bedoelde met mijn andere vragen:
In elke link heb ik instaan ../bestandsnaam. wordt dit geaccepteerd binnen PHP of moet ik php relative/obsolute gebruiken? Ik weet eff niet de exacte functie naam...

En in parent-link heb ik nu staan HTML-specialchar: &raquo; voglens mij moet ik dit ook encoden of wordt dit binnen PHP geaccepteerd?

Code van index.php
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<?php
error_reporting(E_ALL);
ini_set('display_errors', 'On');
?>

<?php
require ('includes/config.inc.php');
include ('includes/header.php');
// If no user_id session variable exists, redirect the user:
if (!isset($_SESSION['user_id'])) {
    $url = BASE_URL . 'login.php'; // Define the URL.
    header("Location: $url");
    exit(); // Quit the script.
    
}
?>

           <p>This index page!</p>
       </div></div>
        <div id="footer">
            <p>This is the Footer</p>
        </div>
    </div>
</body>
</html>
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

29/01/2017 20:24:34
Quote Anchor link
Hoe PHP dat weet? Nou zo:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
if (blabla) {
?>

hier je html
<?php
}
?>


En verder werkt je header niet omdat je in header.php al output verstuurt, zoals de foutmelding aangeeft. De manier van werken moet daarom ook zijn:
1. Invoerverwerken, redirects etc
2. Output van data

Je mag gewoon relatieve paden gebruiken binnen HTML, PHP heeft hier niet veel mee te maken.

>> En in parent-link heb ik nu staan HTML-specialchar: &raquo; voglens mij moet ik dit ook encoden of wordt dit binnen PHP geaccepteerd??

Hier is geen touw aan vast te knopen. Wat denk je nou te moeten escapen en waarom?
 
Mohamed nvt

Mohamed nvt

29/01/2017 21:06:40
Quote Anchor link
Oke, voor het menu gedeelte heb ik nu PHP en HTML apart gehouden.
Helaas krijg ik nu een nieuwe foutmelding: Parse error: syntax error, unexpected '.' in includes/header.php on line 17.
Nogmaals dit vind ik vreemd, want op lijn 17 is er geen PHP-code en singel quotes heb ik vervangen door dubbel quotes.

Wat ik bedoelde met &raquo; kan ik dit zo maar plaatsen in een PHP-code of moet ik de functie htmlentities of htmlspecialchars gebruiken? Ik kan me voorstellen dat PHP door dit stukje PHP in de war raakt door ;

Opzich is het me wel duidelijk wat betreft de foutmelding van header output, maar in de code van header.php kan het niet anders dan moet ik wel beginnen met HTML voor PHP, want er wordt aanvankelijk een CSS-bestand ingeladen. Of is er een betere manier om dit aan te pakken?


Nieuwe code van header.php
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
<?php
error_reporting(E_ALL);
ini_set('display_errors', 'On');
?>

<html>
<head>
<title>Hawar Co - Pharmacy Control Management</title>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="main.css" />
</head>
<body>
    <div id="wrapper">
        <div id="header"></div>
        <div id="navigation">
            <div id="nav">
                <?php if (isset($_SESSION['user_id'])) {
                    echo " ?><ul>
                      <li><a href="
../index.php">Home</a></li>
                      <li><a href="
../medicines.php">Medicines &raquo;</a>
                        <ul>
                          <li><a href="
../medicines.php">Medicines</a>
                            <ul>
                              <li><a href="
../med_insert.php">Insert Medicines</a></li>
                            </ul>
                          </li>
                          <li><a href="
../medicinescompanies.php">Medicines companies</a>
                            <ul>
                              <li><a href="
../medcom_insert.php">Insert medicines company</a></li>
                            </ul>
                          </li>
                          <li><a href="
../medicinescountries.php">Medicines countries</a>
                            <ul>
                              <li><a href="
../medcoun_insert.php">Insert medicines countries</a></li>
                            </ul>
                          </li>
                         </ul>
                      </li>
                    <li><a href="
../patients.php">Patients</a>
                        <ul>
                          <li><a href="
../insert_patient.php">Insert patient</a></li>
                        </ul>
                    </li>
                    <li><a href="
../medicinesfinance.php">Finance</a></li>
                    <li><a href="
../medicinesreports.php">Reports</a></li>
                    <?php "
;} else { echo " ?> <li><a href="../contact.php">Contact</a></li></ul> <?php "; }?>

              </div>
              <div id="profile"><p></p></div>
        </div>
        <div id="contentliquid"><div id="content">
Gewijzigd op 29/01/2017 21:11:04 door Mohamed nvt
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

29/01/2017 21:15:18
Quote Anchor link
Het is wel handig om die echo's dan weg te halen, of echo te gebruiken met ' ipv ". Anders gebeurt dat nu eenmaal, kijk maar eens naar de kleurtjes.

Verder: als je eerst de logica doet en daarna pas layout werk hoeft er geen probleem te zijn. Wat dit in jouw geval inhoudt is dat je eerst je session controles met evt header() calls doet, en daarna pas header.php includet.
 
Mohamed nvt

Mohamed nvt

30/01/2017 11:12:29
Quote Anchor link
Hallo Ben van Velzen,

Bedankt voor je heldere uitleg.
De header() foutmeldingen zijn nu weg, maar het resultaat is nog niet wat het moet zijn.
Bijv; wanneer een niet-ingelogde gebruiker naar de index.php gaat, dan wordt hij op basis van session doorverwijzen naar login.php. Tot zover gaat het prima, alleen de lay-out ontbreekt op loginpagina.
En, wat ik wil is dat de lay-out van alle pagina's overal hetzelfde blijft, enkel de functionaliteit wijzigt per pagina.
En, zoals je eerder aangaf; eerst de logica, dan de lay-out. Deze functie heb ik nu ook toegepast op login.php, helaas zie ik geen lay-out, dus geen inhoud van header.php pagina.
Ook wanneer ik naar header.php ga dan ziet de lay-out er vreemd uit
URL: hawarco.co/includes/header.php
De code van login.php

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
<?php
require ('includes/config.inc.php');
$page_title = 'Login';
if ($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST') {
    require (MYSQL);
    
    // Validate the email address:
    if (!empty($_POST['email'])) {
        $e = mysqli_real_escape_string ($dbc, $_POST['email']);
    }
else {
        $e = FALSE;
        echo '<p class="error">You forgot to enter your email address!</p>';
    }

    
    // Validate the password:
    if (!empty($_POST['pass'])) {
        $p = mysqli_real_escape_string ($dbc, $_POST['pass']);
    }
else {
        $p = FALSE;
        echo '<p class="error">You forgot to enter your password!</p>';
    }

    
    if ($e && $p) { // If everything's OK.

        // Query the database:

        $q = "SELECT user_id, firstname, user_level FROM users WHERE (email='$e' AND pass=SHA1('$p')) AND active IS NULL";        
        $r = mysqli_query ($dbc, $q) or trigger_error("Query: $q\n<br />MySQL Error: " . mysqli_error($dbc));
        
        if (@mysqli_num_rows($r) == 1) { // A match was made.

            // Register the values:

            $_SESSION = mysqli_fetch_array ($r, MYSQLI_ASSOC);
            mysqli_free_result($r);
            mysqli_close($dbc);
                            
            // Redirect the user:
            $url = BASE_URL . 'index.php'; // Define the URL.
            header("Location: $url");
            exit(); // Quit the script.
                
        } else { // No match was made.
            echo '<p class="error">Either the email address and password entered do not match those on file or you have not yet activated your account.</p>';
        }
        
    }
else { // If everything wasn't OK.
        echo '<p class="error">Please try again.</p>';
    }

    
    mysqli_close($dbc);

}
// End of SUBMIT conditional.
?>

<?php include ('includes/header.php'); ?>
<h1>Login</h1>
<form action="login.php" method="post">
    <fieldset>
    <p><label for="email"><b>Email Address:</b></label> <input type="text" name="email" id="email" size="20" maxlength="60" /></p>
    <p><label for="pass"><b>Password:</b></label> <input type="password" name="pass" id="pass" size="20" maxlength="20" /></p>
    <div align="center"><input type="submit" name="submit" value="Login" /></div>
    </fieldset>
</form>
Gewijzigd op 30/01/2017 11:12:56 door Mohamed nvt
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

30/01/2017 12:21:24
Quote Anchor link
Bekijk voor de grap eens de bron op die URL, nogal logisch dat het er vreemd uit ziet, je hebt wat php open en sluit tags teveel, lijkt ze zelfs te echoën. Verder mis je natuurlijk de afsluitende HTML, maar dat had je zelf uiteraard ook al door.
 
Mohamed nvt

Mohamed nvt

30/01/2017 12:42:24
Quote Anchor link
Ben van Velzen op 30/01/2017 12:21:24:
Bekijk voor de grap eens de bron op die URL, nogal logisch dat het er vreemd uit ziet, je hebt wat php open en sluit tags teveel, lijkt ze zelfs te echoën. Verder mis je natuurlijk de afsluitende HTML, maar dat had je zelf uiteraard ook al door.

Hallo Ben,

Hahaha! Ik heb gekeken naar de bron van header.php en het ziet er idd raar uit en toch vind ik hem niet logisch.
Op lijn 15 begin ik met PHP en daarna breek ik PHP om vervolgens op lijn 44 weer te beginnen met PHP en daar het weer te eindigen.
Overigens, het valt me dat kleuring binnen Notepad++ PHPcode niet herkent wanneer ik het breek, maar ik krijg geen syntax foutmelding. Dit is ook bevestigd via http://phpcodechecker.com/
Dus jah, wat zou het kunnen zijn....

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
<?php
error_reporting(E_ALL);
ini_set('display_errors', 'On');
?>

<html>
<head>
<title>Hawar Co - Pharmacy Control Management</title>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="main.css" />
</head>
<body>
    <div id="wrapper">
        <div id="header"></div>
        <div id="navigation">
            <div id="nav">
                <?php if (isset($_SESSION['user_id'])) {
                    echo " ?> <ul>
                      <li><a href='../index.php'>Home</a></li>
                      <li><a href='../medicines.php'>Medicines &raquo;</a>
                        <ul>
                          <li><a href='../medicines.php'>Medicines</a>
                            <ul>
                              <li><a href='../med_insert.php'>Insert Medicines</a></li>
                            </ul>
                          </li>
                          <li><a href='../medicinescompanies.php'>Medicines companies</a>
                            <ul>
                              <li><a href='../medcom_insert.php'>Insert medicines company</a></li>
                            </ul>
                          </li>
                          <li><a href='../medicinescountries.php'>Medicines countries</a>
                            <ul>
                              <li><a href='../medcoun_insert.php'>Insert medicines countries</a></li>
                            </ul>
                          </li>
                         </ul>
                      </li>
                    <li><a href='../patients.php'>Patients</a>
                        <ul>
                          <li><a href='../insert_patient.php'>Insert patient</a></li>
                        </ul>
                    </li>
                    <li><a href='../medicinesfinance.php'>Finance</a></li>
                    <li><a href='../medicinesreports.php'>Reports</a></li>
                    <?php "
;} else { echo " ?> <li><a href='../contact.php'>Contact</a></li></ul> <?php "; }?>

              </div>
              <div id="profile"><p></p></div>
        </div>
        <div id="contentliquid"><div id="content">
Gewijzigd op 30/01/2017 13:04:03 door Mohamed nvt
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

30/01/2017 13:16:06
Quote Anchor link
Mohamed nvt op 30/01/2017 12:42:24:
Op lijn 15 begin ik met PHP en daarna breek ik PHP om vervolgens op lijn 44 weer te beginnen met PHP en daar het weer te eindigen.

Nee, begint op lijn 15 met een PHP-blok welke je pas op lijn 44 eindigt.
Je begint een echo, waarin je PHP-sluit tags plaatst, welke uiteraard niet uitgevoerd worden als PHP-code, maar gewoon gezien worden als normale text.
[/quote]

Dit wil je juist bereiken, door het niet te echo'en. Want een echo betekent dat je binnen PHP-code output wilt tonen. En jij toont het buiten PHP om.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
if (isset($_SESSION['user_id'])) { // hier begint je statement en sluit je het PHP-blok af.
?>

HIER JE HTML!
<?php
} else { // hier staat je else-statement en sluit je het PHP-blok weer netjes af.
?>

Hier NOG MEER HTML!
<?php
} // sluit je statement en sluit het PHP-blok netjes af.
?>
 
Mohamed nvt

Mohamed nvt

30/01/2017 15:14:32
Quote Anchor link
Hallo - Ariën -,

Bedankt voor je uitleg.
Zoals je voorstelde heb ik het header.php pagina code aangepast naar het volgende:
Ik krijg nu geen foutmeldingen meer, en toch ben ik niet helemaal tevreden met het resultaat.
Wellicht is mijn eis niet haalbaar, maar is het nu de bedoeling dat de header foto ook niet weergegeven mag worden als een gebruiker is niet ingelogd? Dit heb ik nergens aangegeven.
De reden waarom ik dit vraag, omdat ik enkel het menu op basis van session controleer en niet header foto.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
<?php
error_reporting(E_ALL);
ini_set('display_errors', 'On');
?>

<html>
<head>
<title>Hawar Co - Pharmacy Control Management</title>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="main.css" />
</head>
<body>
    <div id="wrapper">
        <div id="header"></div>
        <div id="navigation">
            <div id="nav">
                <?php
if (isset($_SESSION['user_id'])) { ?>
<ul>
                      <li><a href="../index.php">Home</a></li>
                      <li><a href="../medicines.php">Medicines &raquo;</a>
                        <ul>
                          <li><a href="../medicines.php">Medicines</a>
                            <ul>
                              <li><a href="../med_insert.php">Insert Medicines</a></li>
                            </ul>
                          </li>
                          <li><a href="../medicinescompanies.php">Medicines companies</a>
                            <ul>
                              <li><a href="../medcom_insert.php">Insert medicines company</a></li>
                            </ul>
                          </li>
                          <li><a href="../medicinescountries.php">Medicines countries</a>
                            <ul>
                              <li><a href="../medcoun_insert.php">Insert medicines countries</a></li>
                            </ul>
                          </li>
                         </ul>
                      </li>
                    <li><a href="../patients.php">Patients</a>
                        <ul>
                          <li><a href="../insert_patient.php">Insert patient</a></li>
                        </ul>
                    </li>
                    <li><a href="../medicinesfinance.php">Finance</a></li>
                    <li><a href="../medicinesreports.php">Reports</a></li>
                    <?php } else { ?><li><a href="../contact.php">Contact</a></li></ul><?php } ?></div>
              <div id="profile"><p></p></div>
        </div>
        <div id="contentliquid"><div id="content">
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

30/01/2017 15:16:55
Quote Anchor link
Dan kan je om die <div id="header"></div> toch ook gewoon een dergelijk PHP-blok heen plaatsen?
 
Mohamed nvt

Mohamed nvt

30/01/2017 19:09:41
Quote Anchor link
- Ariën - op 30/01/2017 15:16:55:
Dan kan je om die <div id="header"></div> toch ook gewoon een dergelijk PHP-blok heen plaatsen?

Wat voor PHP-code zou ik daar moeten plaatsen, denk je? Eentje zoals
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
if (isset) { echo }
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

30/01/2017 19:18:14
Quote Anchor link
echo hoeft niet eens, als je het goed leesbaar wilt houden.
het is gewoon hetzelfde principe als je daaronder doet.
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

30/01/2017 19:39:05
Quote Anchor link
Misschien is het nuttig als je eerst eens uitstippelt wat je wilt bereiken, en dan gaat begrijpen waarom de code die je al hebt doet wat het doet. Dan kun je misschien zelf ook bedenken hoe je dingen kunt aanpakken.
 
Mohamed nvt

Mohamed nvt

30/01/2017 20:19:53
Quote Anchor link
- Ariën - op 30/01/2017 19:18:14:
echo hoeft niet eens, als je het goed leesbaar wilt houden.
het is gewoon hetzelfde principe als je daaronder doet.

Inmiddels ben ik aan de slag gegaan, helaas zonder resultaat:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php if (isset (?><div id="header"></div><?php )){} ?>

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php if (isset(?><div id="header"></div><?php )){?><div id="header"></div><?php } ?>

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php if (isset(?><div id="header"></div><?php )){ echo " ?><div id="header"></div>[code]<?php } ?>


Ik weet dat je dat je aangaf geen echo te gebruiken, maar heb het toch geprobeerd en helaas zonder resultaat.

Via: http://phpcodechecker.com/ krijg ik telkens een syntax error
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

30/01/2017 20:26:35
Quote Anchor link
Er klopt niks van. Verdiep je eens, zoals Ben zegt, in de werking van de functies. En met name wat isset doet.

Jij wilt dus het zelfde bereiken als die andere code? In dat geval staat het antwoord al op je beeld :-)
Gewijzigd op 30/01/2017 20:27:30 door - Ariën -
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

30/01/2017 20:31:14
Quote Anchor link
Er is een reden dat ik zeg wat ik zeg, namelijk dat je dezelfde fout keer op keer maakt, en je wordt keer op keer op exact hetzelfde gewezen. Een if heeft een bepaalde structuur in PHP, en die kun je uiteraard niet zomaar halverwege stoppen om met HTML verder te gaan.
 
Mohamed nvt

Mohamed nvt

31/01/2017 09:13:20
Quote Anchor link
- Ariën - op 30/01/2017 20:26:35:
Er klopt niks van. Verdiep je eens, zoals Ben zegt, in de werking van de functies. En met name wat isset doet.

Jij wilt dus het zelfde bereiken als die andere code? In dat geval staat het antwoord al op je beeld :-)

Hallo - Ariën -,

Je hebt helemaal gelijk. Het antwoord lag voor me neus, alleen ik dacht veel te moeilijk. Overigens, ik ben nog een beginner op het gebied van PHP, maar over het gebruik van isset heb ik veel gelezen en oefeningen op gedaan hoor...;-)

Het probleem heb ik nu opgelost door de volgende code:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php if (isset($_SESSION['user_id'])){ ?><div id="header"></div><?php } else {?><div id="header"></div><?php } ?>

Dus, hoe dan ook de bovenstaande code is altijd waar.
Het probleem waar ik nu tegen aan loop is dat de header foto/achtergrond niet wordt weergegeven op login pagina, enkel het menu voor niet ingelogde gebruiker.
Ik ga dit eerst zelf verder onderzoeken of dit probleem bijv bij andere pagina's ook voorkomt en hopelijk kom ik snel met een update ;-)

Toevoeging op 31/01/2017 09:24:43:

Ben van Velzen op 30/01/2017 20:31:14:
Er is een reden dat ik zeg wat ik zeg, namelijk dat je dezelfde fout keer op keer maakt, en je wordt keer op keer op exact hetzelfde gewezen. Een if heeft een bepaalde structuur in PHP, en die kun je uiteraard niet zomaar halverwege stoppen om met HTML verder te gaan.

Hallo Ben,

Je hebt helemaal gelijk wat betreft je feedback. Het concept begrijpen is uiteraard het belangrijkste in programmering.
Zoals ik eerder aangaf, ben ik een beginner op het gebied van PHP door een aantal video tutorial te volgen en online tutorial. En, blijkbaar wordt het concept niet helemaal duidelijk toegelicht.
Welk boek of een tutorial zou je aanraden om het concept beter te begrijpen?

Alvast bedankt.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.