Vriendelijke URL's

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Junior Java Developer

Dit ga je doen Je ontwikkelt innovatieve, maatschappelijk belangrijke applicaties; Je implementeert nieuwe features; Je gaat in gesprek met eindgebruikers en designers om de applicaties continu te finetunen; Je draait mee in een professionele Agile/Scrum omgeving. Hier ga je werken Onze klant is een internationale organisatie gevestigd in de omgeving van Amsterdam. Ze staan zeer goed bekend in de markt door hun innovatieve dienstverlening op IT gebied en hun gepassioneerde werknemers. Voor hun inspanningen op het gebied van IT hebben ze meerdere prijzen gewonnen! Onze klant is onderdeel van een Corporate werkgever en heeft zelf 300 mensen in dienst. Om

Bekijk vacature »

C# .NET Backend Developer HBO Javascript

Samengevat: Deze werkgever is een professionele speler op gebied van IT en E-Commerce. Wil jij werken voor een e-commerce platform? Heb je ervaring met C#, Javascript en Scrum? Vaste baan: C# .NET Developer Backend E-Commerce 3.400 - 4.500 Backend Developer Wij ontwikkelen software voor E-Commerce toepassingen. Ons eigen Content Management systeem biedt een integrale oplossing met diverse ERP software. Onze systemen zijn vaak complex en omvangrijk en draaien bij grote organisaties. Maar ook kleine ondernemingen hebben steeds vaker behoefte aan een vlekkeloos werkende E-Commerce oplossing. Zij bieden een uitdagende werkomgeving met gezellige collega's. Je krijgt veel vrijheid en er is

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Developer

Functieomschrijving PHP Developer met brede ervaring gezocht! Ben jij een Full Stack PHP Developer met brede ervaring die toe is aan een volgende stap? Lees dan snel verder! Voor onze eindklant in de regio Nunspeet zijn wij op zoek naar een ervaren PHP Developer die het IT Team van deze organisatie gaat versterken. Wij zoeken een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die er voor gaat zorgen dat deze innovatieve organisatie de volgende stap gaat maken. Om deze functie goed uit te kunnen voeren moet je communicatief goed zijn en in staat zijn om zelfstandig problemen op te lossen. Daarnaast bestaat

Bekijk vacature »

Front end developer React Sportgames

Functie Als Front end developer ga jij aan de slag bij een gave en bekende organisatie op het gebied van sportgames. Jij gaat aan de slag in een scrumteam met 6 developers die gepassioneerd en actief bezig zijn om spelers kwalitatieve en mooie spelervaringen aan te bieden. Als scrumteam werken ze in drie wekelijkse sprints en begin je iedere ochtend met een stand-up. Als Front end developer werk jij bij deze organisatie voornamelijk met Javascript, html, css en React. Er wordt veel gebruikt gemaakt ook van C#, Docker en Kubernetes. Het team hecht veel waarde aan het leveren van hoogwaardige

Bekijk vacature »

Medior Mobile Developer iOS Amsterdam

Functie What will you be doing as Mobile Developer? As an iOS app developer you will work in a multidisciplinary team of app developers, web developers and designers. You will work on world-class apps that will be used by thousands of people. There is a lot of room for self-development on a technical and personal level. Together with the rest of the team you develop in the newest techniques and you go for the best quality. We work with Kotlin Multiplatform Mobile to develop hybrid apps and we guarantee quality with peer reviews, unit testing and we use a CI/CD.

Bekijk vacature »

Java Developer

Dit ga je doen Ontwerpen en bouwen van nieuwe functionaliteiten binnen de complexe omgeving; Proactief de processen kwalitatief en efficient inrichten; Opzetten van Unit Tests; Code Reviews; Regie nemen voor innovatieve projecten; Landschap beheren en de bijbehorende ketens hierbij in het oog houden. Hier ga je werken De organisatie is actief binnen de financiele branche en heeft een IT afdeling van circa 450 man. De organisatie voorziet de maatschappij binnen de financiele dienstverlening en is gedurende de jaren een onmisbare schakel geworden. Het is een high profile organisatie waar ze veel te maken hebben met veranderingen voortkomend uit maatschappelijke ontwikkelingen,

Bekijk vacature »

Senior Front-end Developer

Dit ga je doen Met behulp van diverse programmeertalen ontwikkelen van Front-end software; Het begeleiden van het front-end team; Het oplossen van incidenten; Het bijhouden van een backlog; Je hebt een actieve bijdrage in de wekelijkse overleggen met de omliggende teams; Je houdt trends bij en adviseert het management hierover waar nodig; Helder communiceren met de stakeholders om hen zo mee te nemen in projecten en laten inzien wat de duur en toegevoegde waarde van bepaalde projecten is. Hier ga je werken Deze organisatie heeft circa 40 miljoen bezoekers per maand en heeft innovatie hoog in het vaandel staan. Het

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe stap? Voor een softwarebedrijf in regio Oosterhout zijn wij op zoek naar een back-end developer met kennis of ervaring met C# en SQL. Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in kaart, om ze vervolgens te analyseren en daarna te concluderen of de aanpassing een verbetering is; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten;

Bekijk vacature »

.NET Developer Senior

Dit ga je doen Het ontwikkelen van backend applicaties in C#; Het maken van vele koppelingen met andere ERP-applicaties zoals JD Edwards en SAP; Je bent (mede) verantwoordelijk voor het opstellen van technisch ontwerpen voor de te ontwikkelen software oplossingen; Je bent gemiddeld 90% van je tijd inhouse oplossingen aan het ontwikkelen en testen. De overige 10% van je tijd ben je bij klanten op locatie om oplossingen te implementeren, klanten te begeleiden en de software verder te innoveren; Naast het zelfstandig ontwikkelen van software oplossingen ben je ook bezig met het waarborgen van je contacten bij de klant, het

Bekijk vacature »

Microsoft Acess Developer

Functieomschrijving Wat ga je doen? Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Software Developer, en komen de volgende kennisgebieden jou niet vreemd voor: MS Acces, C# & SQL? Vind jij het daarnaast leuk om maatwerk software te ontwikkelen voor klanten in een bijzondere branche? Lees dan snel verder! Als developer ben jij samen met een gemotiveerd team van 10 collega’s verantwoordelijk voor het creëren van aangemeten software voor klanten. Je bent klantvriendelijk en oplossingsgericht ingesteld, omdat het essentieel is om de klanten zo goed mogelijk te helpen met hun uitdagingen. Het is mogelijk om vanuit huis je werkzaamheden uit te

Bekijk vacature »

Front-end (Angular) developer - remote werken

Functie Als Front-end (Angular) developer ga je aan de slag met het uitbouwen van hun webapplicatie, als één van de front-end experts ga je samen met collega’s in een devops team werken aan een nieuw front-end voor hun calculatie oplossing. Binnen de calculatiesoftware kunnen meerdere professionals tegelijk samenwerken, 3D calculaties uitvoeren en ook inzien met de benodigde specifieke details. Deze software wordt veel ingezet om projectbeschrijvingen en kosten in kaart te brengen, en tijdens de uitvoering te bewaken. Maar hiernaast liggen er in de toekomst veel meer plannen op het gebied van front-end in de andere applicaties. Genoeg te doen

Bekijk vacature »

Senior Java developer

Als Senior Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende best-gecertificeerde Java community. Deze bestaat uit ruim 100 gepassioneerde professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze top-opdrachtgevers. Geen werkdag is hetzelfde! Je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfskritische systemen. Een voorbeeld hiervan is een cliënt-volgsysteem bij Reclassering Nederland. Andere klanten waar wij onder andere voor werken: KPN, Philips, Nationale-Nederlanden, Kamer van Koophandel, ABN AMRO, Bovemij, Aval en de Nationale Politie. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je verder te certificeren in dit vakgebied. We

Bekijk vacature »

Medior/senior Fullstack developer

Functie Onder begeleiding van 3 accountmanagers waarvan er 1 binnen jouw expertise je aanspreekpunt zal zijn ga je aan de slag bij diverse opdrachtgevers. Hij of zij helpt je bij het vinden van een passende en uitdagende opdracht. Hierin houden ze uiteraard rekening met jouw situatie, ervaring en (technische) ambities. De opdrachten duren gemiddeld één tot 2 jaar. Hierdoor kun je je ook echt vastbijten in een project en als consultant impact maken. Naast de opdracht ben je regelmatig met je collega’s van de IT-afdeling om bijvoorbeeld onderlinge kennis te delen, of nieuwe trends te bespreken. Ook worden er regelmatig

Bekijk vacature »

Back end developer PHP

Functie Met een complex en uitgebreid e-commerce platform, een eigen PIM-systeem en eigen scan applicatie – krijg jij dagelijks te zien hoe jouw werk gebruikt wordt door miljoenen gebruikers. En we staan qua development pas in de startblokken, aangezien er nog meerdere projecten op de plank liggen te wachten! Ons huidige development team bestaat uit 8 programmeurs. Er wordt dagelijks gereflecteerd op geschreven code, Scrum taken en kennisdelen onderling is een must. Onze voertaal binnen ons team is Engels, dit omdat wij twee internationale collega’s hebben. Ons huidige “IT Landschap” bestaat voornamelijk uit allerlei losse onderdelen die individueel, maar ook

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van de Back-end in .NET6 / C# en WebAPI (Focus);) Ontwikkelen van de Front-End in Nodje.js en Angular (secundair); Ontwikkelen in Blazor; Opstellen van een technisch ontwerp; Testen, documenteren en implementeren van de nieuwe applicatie; Verzorgen van de nazorg, na de implementatie. Hier ga je werken Binnen deze organisatie werken duizenden mensen binnen allerlei verschillende disciplines. Tevens hebben zij veel specialiteiten in huis, waaronder ook .Net Developers. Ter uitbreiding van een nieuw team en ter ondersteuning van het project zijn ze opzoek naar een nieuwe collega voor het team. Als C#.NET Developer zal jij je

Bekijk vacature »
Albert de Wit

Albert de Wit

18/10/2012 13:00:28
Quote Anchor link
Hallo,

Ik verdiep me de laatste tijd een beetje in de Vriendelijke URL's. Ik heb op een gratis webhost dit geprobeerd en dat lukte. Alleen... als ik een anchor maak met een href zoals hieronder, dan krijg ik een 404 error. Hoe moet ik correct linken naar een vriendelijke url zonder een url in te typen als 'http://www.mijndomein.nl/index/id1/cat2/'?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<a href="index/id1/cat2">Klik</a>
 
PHP hulp

PHP hulp

08/05/2024 20:31:33
 
Young Roger

Young Roger

18/10/2012 13:03:24
Quote Anchor link
Dat kan je doen met mod_rewrite van Apache.
 
Nick van der heijden

nick van der heijden

18/10/2012 13:04:30
Quote Anchor link
Htaccess
 
Albert de Wit

Albert de Wit

18/10/2012 13:08:11
Quote Anchor link
ja dat weet ik ondertussen al. ik heb het volgende:


# Do not remove this line, otherwise mod_rewrite rules will stop working
RewriteBase /

RewriteEngine On
RewriteRule ^index/(.*)/(.*)/ index.php?id=$1&cat=$2
 
Kris Peeters

Kris Peeters

18/10/2012 13:20:36
Quote Anchor link
Ik zie dit principe graag. Zie tutorial
http://www.phphulp.nl/php/tutorial/overig/url-vriendelijkheid-seo/691/

Het principe daar is: geen gezever, alles wordt teruggebracht naar 1 $_GET variabele ( bv. $_GET['p'] )
Heb je meer variabelen nodig, regel je de rest met explode.

bv. mijn_website.be/fotos/25/67
=>
$_GET['p'] = 'fotos/25/67'
=>
$vars = explode("/", $_GET['p']);
=>
$vars[0] = 'fotos'; // de foto pagina
$vars[1] = 25; // album 25
$vars[2] = 67; // foto 67 van het album


...
En dan is het dus aan jou om logica te steken in je url's.
Gewijzigd op 18/10/2012 13:27:44 door Kris Peeters
 
Joey Drieling

Joey Drieling

18/10/2012 13:32:14
Quote Anchor link
je kan ook je GET/POST variable met htaccess door stuuren maar niet zichtbaar in de adresbar, ik weet ff uit me hoofd niet meer hoe.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

18/10/2012 14:23:07
Quote Anchor link
Ik sluit me aan bij Kris.
 
Albert de Wit

Albert de Wit

18/10/2012 15:49:19
Quote Anchor link
oke dus wat dat doet is 1 $_GET var aanmaken waarvan de waarde verdeeld is in '/' en die ontleden in verschillende variabelen?
 
Kris Peeters

Kris Peeters

18/10/2012 15:58:55
Quote Anchor link
Ja. Exact.
 
Albert de Wit

Albert de Wit

18/10/2012 16:00:03
Quote Anchor link
Maar ik hoopte eigenlijk ergens anders antwoord op te krijgen, zie eerste bericht

Toevoeging op 18/10/2012 16:14:56:

Ik heb het volgende:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
RewriteBase /

RewriteEngine On
RewriteRule ^index/(.*)/(.*)/ index.php?pagina=$1&sub_pagina=$2
RewriteRule ^index/(.*)/ index.php?pagina=$1
RewriteRule ^index/ index.php


Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php

echo '<a href="index/1/1/">index/1/1</a>';

echo '<a href="index/1/">index/1</a>';

echo '<a href="index/">index</a>';
?>


Als ik 1 van de bovenstaande links aanklik krijg ik een 404 error. Hoe moet ik correct hiermee linken?

Toevoeging op 18/10/2012 16:31:35:

update: nu krijg ik een pagina te zien waar helemaal niks op staat.

m'n .htaccess ziet er zo uit:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
RewriteEngine On
RewriteBase /

RewriteRule ^index/(.*)/(.*)/ index.php?pagina=$1&sub_pagina=$2
RewriteRule ^index/(.*)/(.*) index.php?pagina=$1&sub_pagina=$2
RewriteRule ^index/(.*)/ index.php?pagina=$1
RewriteRule ^index/(.*) index.php?pagina=$1
RewriteRule ^index/ index.php
RewriteRule ^index index.php



en zo zien mijn links eruit
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<a href="/index/pagina1/subpagina1/">


Toevoeging op 18/10/2012 20:03:39:

Ik heb het opgelost hoor. Hij pakte de CSS en jQuery niet meer omdat hij ook die links verbeterde. In de <head> moest <base href="/"> neergezet worden en nu pakt ie alles.
 
Kris Peeters

Kris Peeters

19/10/2012 12:58:38
Quote Anchor link
Albert de Wit op 18/10/2012 16:00:03:
... Hij pakte de CSS en jQuery niet meer omdat hij ook die links verbeterde. In de <head> moest <base href="/"> neergezet worden en nu pakt ie alles.


Zoals die tutorial ook toont:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
# Bestaande bestanden of mappen uitsluiten
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -f [NC,OR]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -d [NC]
 
Roel -

Roel -

19/10/2012 14:15:41
Quote Anchor link
Dat is een interessante opmerking van je Kris (je eerste in dit topic).
Kun je dan beter maar één regel rewriten en de rest met PHP afhandelen?
 
Victor -

Victor -

19/10/2012 15:27:07
Quote Anchor link
dit is overbodig:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
RewriteEngine On
RewriteBase /

RewriteRule ^index/(.*)/(.*)/ index.php?pagina=$1&sub_pagina=$2
RewriteRule ^index/(.*)/(.*) index.php?pagina=$1&sub_pagina=$2
RewriteRule ^index/(.*)/ index.php?pagina=$1
RewriteRule ^index/(.*) index.php?pagina=$1
RewriteRule ^index/ index.php
RewriteRule ^index index.php


je kan het beter zo doen, het is namelijk sneller:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
RewriteEngine On
RewriteBase /

RewriteRule ^index/(.*)/(.*)/? index.php?pagina=$1&sub_pagina=$2
RewriteRule ^index/(.*)/? index.php?pagina=$1
RewriteRule ^index/? index.php
 
Joni Fleischer
Moderator

Joni Fleischer

19/10/2012 20:32:02
Quote Anchor link
Man wat omslachtig...

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<IfModule mod_rewrite.c>
RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteRule ^index\.php$ - [L]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule . /index.php [L]
Options -Indexes
</IfModule>


Nu wordt alles omgeleid naar je index.php
Door de url uit te lezen kun je nu doen wat je wilt.

Bron: Wordpress
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.