Vriendelijke URL's

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

QRM Developer / DevOps Engineer / SQL / Python / F

Functieomschrijving Are you an Engineer/Developer who has experience, or is looking to work in a finance/risk environment? Do you have at least 2-3 years of IT-related work experience, e.g. design, development, testing and/or maintenance ? Do you want to work for one of the largest financial banking organization in the Netherlands? Read on and find out if you're a match with this position! You will be working as an IT Development Engineer in a DevOps environment and help find the best solutions for the ALM department of the bank. For example: Design, implement and support our QRM setup; Discuss model

Bekijk vacature »

Medior PHP Developer

Als PHP Developer bij Coolblue zorg je ervoor dat onze webshops bizar snel en superstrak zijn. Hoe word ik Medior PHP Developer bij Coolblue? Als Medior PHP Developer werk je met andere development teams samen om onze webshop zo optimaal mogelijk te laten werken en onze klanten blij te maken. Hoewel je een PHP Developer bent, ben je niet vies van een beetje C# of Javascript. ‘’Ook Medior PHP Developer worden bij Coolblue? Else de Boer legt je uit hoe je dat doet.” Dit vind je leuk om te doen PHP code schrijven, maar kan je weg ook vinden in

Bekijk vacature »

Noordoost Java Developer vacature

Java Developer Noordoost Word onderdeel van een topteam met ervaren Java Developers. Loop voorop in de ontwikkelingen en help mee innoveren. Focus op Java Wij bouwen State of the Art applicaties met de nieuwste Java technologie en frameworks. Dit doen we door ons te richten op de open source-oplossingen binnen de wereld van Java, alle nieuwe ontwikkelingen te volgen en onze kennis te delen binnen onze eigen Java Community. Dit betekent bijvoorbeeld dat we aanwezig zijn op veel conferenties; Oracle Code One, Devoxx en JFall. We organiseren ook onze eigen collegiale sessies en hackatons waar we kennis en plezier combineren.

Bekijk vacature »

Angular Front-end developer

Als Angular Front-end Developer bouw je samen met je Agile Scrum teamleden aan een Java / Angular webapplicatie. Deze organisatie staat bekend om vakmanschap, waar Agile Scrum écht goed toegepast wordt, er geen stress is, kwaliteit van de code voor snelheid gaat (cleancode) en er na elke sprint een innovatiemiddag is. Het team ontwikkelt een webapplicatie voor informatiestromen en ontwerpen. De organisatie heeft een groot maatschappelijk belang in een complexe keten van informatie uitwisseling. De webapplicatie wordt door vele mensen gebruikt en is het hart van een enorme informatieketen waar veel verschillende gebruikers gebruik van maken. Kernwoorden zijn o.a. Angular

Bekijk vacature »

Java Developer / Overheid / Complexiteit

Functieomschrijving Wil jij als Java Developer een bijdrage leveren aan een veiliger Nederland en je als Java Developer bezig houden met zeer complexe bedrijfskritische applicaties? Lees dan snel verder! Doorontwikkelen bedrijfskritische applicaties; Aanpassingen maken in de bestaande applicatie; Vertalen van jouw visie op continuous integration en continuous delivery; Debuggen van de applicatie; In gesprek gaan met eindgebruikers om verbetervoorstellen op te halen. Functie-eisen Minimaal HBO-werk en denkniveau; Minimaal 5 jaar werkervaring als Java Developer; Je bent minimaal OCP-Java SE 6 gercertificeerd; Je hebt kennis van Webservices en Continuous Integration; Je bent analytisch sterk en zowel klant- als resultaatgericht. Bedrijfsomschrijving Binnen

Bekijk vacature »

Lead Software Developer (NL)

Lead Software Developer (NL) Den Haag HBO/WO IT Professional "Als Technisch Lead impact maken op de groeiende E-commerce markt met onze logistieke software. Je doet dit door technisch sturing te geven aan het team en ontwikkeling van onze Cloud IT-platformen en Open Source software-oplossingen gebouwd in of C#, Java, Javascript, Typescript, Python of Mobile op Android. Dit vraagt om een rolmodel en tech leiderschap". Wat ga je doen? PostNL is becoming a postal tech company. Als Lead Software Developer ben je de tech lead van een multidisciplinair Business-IT-team bestaande uit onder andere Developers en Solution Consultants. Je zult verantwoordelijk worden

Bekijk vacature »

PHP Developer Ontwikkelaar

Functieomschrijving Ontwikkelaar Developer JSON PHP Laravel 5 Ontwikkelen aan de PHP applicatie (aanpassingen, verbeteringen en uitbreidingen) Mede bepalen van coding principes en standaarden. Beheren van bestaande en nieuw ontwikkelde applicaties Verlenen van support op de applicaties Proactief verbetervoorstellen doen Testen en documenteren van ontwikkelde software Functie-eisen Minimaal HBO diploma Minimaal 2 jaar relevante ervaring Ervaring met Agile, SCRUM Bekendheid met Laravel 5 / JSON / REST API's / Objectorientatie en design patterns / UnitTesting / Mocking / GIT Kennis van Drupal / Symfony / Continuous Delivery / Continuous integration is pré Bedrijfsomschrijving Je gaat als PHP Developer aan de slag

Bekijk vacature »

.NET Developer C# Web-development

Functieomschrijving Ben jij opzoek naar een nieuwe uitdaging als .NET ontwikkelaar binnen een bedrijf met mooie doorgroeimogelijkheden? Heb je ervaring met C# en Scum/Agile werken? Lees dan snel verder! Doorontwikkelen en implementeren van oplossingen voor de IT omgeving (80% front-end & 20% back-end ontwikkelen); Implementeren van applicatie oplossingen; Confirmeren van vraagstukken in technische oplossingen; Technische bewerkingen waarborgen; Werken via de Scrum/Agile werkwijze. Functie-eisen HBO werk-en denkniveau met 3-5 jaar relevante werkervaring; Ervaring met Scrum/Agile ontwikkel trajecten; Kennis en ervaring met SQL, C#, .NET, CSS en HTML; Open-minded en flexibel; Ervaring met Sharepoint en Cloud omgevingen zijn een pré; Resultaatgericht &

Bekijk vacature »

Developer Splunk

Functie­omschrijving Bij de unit IT van de Militaire Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (MIVD) is informatietechnologie en security cruciaal. In Den Haag werk jij als developer Splunk aan het verbeteren van de SIEM-service. Daarmee til je het inlichtingenproces van de MIVD naar een hoger niveau. Zo speel je een belangrijke rol bij een organisatie die zich inzet voor onze veiligheid. Als developer Splunk binnen de Unit IT ben jij medeverantwoordelijk voor de doorontwikkeling van de SIEM-service. Hierdoor kan de MIVD haar taken beter uitvoeren en voldoen aan de Wet op de inlichtingen- en veiligheidsdiensten 2017. Zo houd je je onder andere bezig

Bekijk vacature »

Senior Java Developer Onderzoeksinstituut Architec

Functieomschrijving Wil jij als Senior Java Developer dagelijks meedenken aan diverse architectuur oplossingen? Ga jij graag met je collega’s op zoek naar de beste oplossing? Lees dan snel verder! Doorontwikkelen van diverse applicaties met behulp van o.a. Java 8; Huidige en toekomstige projecten in goede banen leiden; Meedenken over architectuur en innovatiemogelijkheden; Zelfstandig kunnen werken. Functie-eisen Hbo werk- en denkniveau; Minimaal drie jaar relevante werkervaring; Aantoonbare ervaring met Java 8 en Webservices; Kennis van CI/CD en Elasticsearch is een pré; Je bent zelfstandig en kritisch op je eigen werk en die van je collega’s. Bedrijfsomschrijving Als Senior Java Developer kom

Bekijk vacature »

Full-Stack Web Developer

Kennis van C#, JavaScript, CSS en HTML5? En wil je die kennis inzetten om de zorg te verbeteren met slimme en innovatieve online portalen? Jouw baan Als Full-Stack Web Developer programmeer jij zowel front-end als back-end en ontwikkel je nieuwe functionaliteiten in het webportaal voor zorgverleners of patiënten. Denk hierbij aan vragenlijsten, labuitslagen en het bewerken van persoonsgegevens. Ook stort jij je vol overgave op lastige vraagstukken die binnenkomen via onze consultants. Samen met je team bedenk en bespreek je oplossingen en voer je code-reviews uit om elkaar naar een nóg hoger niveau te tillen. Jouw team Ons team? Work

Bekijk vacature »

Servicedesk medewerker

Ben jij een kei op het gebied van ICT? Vind je het leuk om de verschillende technische problemen van onze medewerkers op te lossen? En ben je op zoek naar een baan met veel afwisseling in een leuk team? Dan zij wij op zoek naar jou! Wij zoeken ter versterking van ons team ICT een: Servicedesk medewerker Voor 36 uur per week De zorg die geboden wordt kan niet meer zonder de ondersteuning van betrouwbare informatie- en automatiseringssystemen. Het is de belangrijke taak van het team ICT om dit te organiseren en de organisatie hierin te ondersteunen, zowel voor de

Bekijk vacature »

C# backend developer, Rotterdam

Voor een grote organisatie in Rotterdam zijn we op zoek naar iemand met ruime ervaring in het ontwikkelen van applicaties in .NET C#. Het gaat hier om een organisatie met een maatschappelijke impact. Hun systemen zijn gericht op een groot aantal klanten waarbij het belangrijk is dat de applicaties helder, toegankelijk en up-to-date zijn. Als .NET C# developer werk je aan uiteenlopende applicaties, APIs en het interne framework. Dit doe je binnen een SCRUM team en meedenkt binnen het hele proces. Het team bestaat uit meerdere C# developers variërend van medior tot senior. Er is dus veel kennis en ervaring

Bekijk vacature »

Medior Front-end Developer

As a medior Front-End Developer at Coolblue you improve the user-friendliness of our webshop for millions of customers. How do I become a Medior Front-end Developer at Coolblue? As a Medior Front-end Developer you work on the user-friendliness of our webshop for millions of customers. You enjoy working with the UX designer to pick up stories. You get energy from coming up with creative solutions and are happy to present this within the team. You are also proud of your work and welcome all feedback. "Want to become a Medior Front-end Developer at Coolblue? Else de Boer explains how to

Bekijk vacature »

Senior applicatieontwikkelaar

Ben jij een gedreven applicatieontwikkelaar met minimaal drie jaar werkervaring? En wil je een uitdagende baan met impact én jezelf breed ontwikkelen? Bij UPS bouw je mee aan complexe systemen die wereldwijd worden gebruikt en krijg je alle ruimte om nóg beter te worden in je vak. Dit ga je doen In een dynamisch scrumteam werk je aan de hand van processen en technologieën zoals CI/CD en DevOps aan het behalen van jullie doelen. Je bent betrokken bij alle facetten van applicatieontwikkeling: van ontwerpen en bouwen tot testen en implementeren. Je levert ontwerpen die passen bij de onderliggende frameworks en

Bekijk vacature »
Albert de Wit

Albert de Wit

18/10/2012 13:00:28
Quote Anchor link
Hallo,

Ik verdiep me de laatste tijd een beetje in de Vriendelijke URL's. Ik heb op een gratis webhost dit geprobeerd en dat lukte. Alleen... als ik een anchor maak met een href zoals hieronder, dan krijg ik een 404 error. Hoe moet ik correct linken naar een vriendelijke url zonder een url in te typen als 'http://www.mijndomein.nl/index/id1/cat2/'?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<a href="index/id1/cat2">Klik</a>

PHP hulp

PHP hulp

28/09/2020 03:20:19

Young Roger

Young Roger

18/10/2012 13:03:24
Quote Anchor link
Dat kan je doen met mod_rewrite van Apache.

Nick van der heijden

nick van der heijden

18/10/2012 13:04:30
Quote Anchor link
Htaccess

Albert de Wit

Albert de Wit

18/10/2012 13:08:11
Quote Anchor link
ja dat weet ik ondertussen al. ik heb het volgende:

# Do not remove this line, otherwise mod_rewrite rules will stop working
RewriteBase /

RewriteEngine On
RewriteRule ^index/(.*)/(.*)/ index.php?id=$1&cat=$2

Kris Peeters

Kris Peeters

18/10/2012 13:20:36
Quote Anchor link
Ik zie dit principe graag. Zie tutorial
http://www.phphulp.nl/php/tutorial/overig/url-vriendelijkheid-seo/691/

Het principe daar is: geen gezever, alles wordt teruggebracht naar 1 $_GET variabele ( bv. $_GET['p'] )
Heb je meer variabelen nodig, regel je de rest met explode.

bv. mijn_website.be/fotos/25/67
=>
$_GET['p'] = 'fotos/25/67'
=>
$vars = explode("/", $_GET['p']);
=>
$vars[0] = 'fotos'; // de foto pagina
$vars[1] = 25; // album 25
$vars[2] = 67; // foto 67 van het album

...
En dan is het dus aan jou om logica te steken in je url's.
Gewijzigd op 18/10/2012 13:27:44 door Kris Peeters

Joey Drieling

Joey Drieling

18/10/2012 13:32:14
Quote Anchor link
je kan ook je GET/POST variable met htaccess door stuuren maar niet zichtbaar in de adresbar, ik weet ff uit me hoofd niet meer hoe.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

18/10/2012 14:23:07
Quote Anchor link
Ik sluit me aan bij Kris.

Albert de Wit

Albert de Wit

18/10/2012 15:49:19
Quote Anchor link
oke dus wat dat doet is 1 $_GET var aanmaken waarvan de waarde verdeeld is in '/' en die ontleden in verschillende variabelen?

Kris Peeters

Kris Peeters

18/10/2012 15:58:55
Quote Anchor link
Ja. Exact.

Albert de Wit

Albert de Wit

18/10/2012 16:00:03
Quote Anchor link
Maar ik hoopte eigenlijk ergens anders antwoord op te krijgen, zie eerste bericht

Toevoeging op 18/10/2012 16:14:56:

Ik heb het volgende:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
RewriteBase /

RewriteEngine On
RewriteRule ^index/(.*)/(.*)/ index.php?pagina=$1&sub_pagina=$2
RewriteRule ^index/(.*)/ index.php?pagina=$1
RewriteRule ^index/ index.php

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php

echo '<a href="index/1/1/">index/1/1</a>';

echo '<a href="index/1/">index/1</a>';

echo '<a href="index/">index</a>';
?>

Als ik 1 van de bovenstaande links aanklik krijg ik een 404 error. Hoe moet ik correct hiermee linken?

Toevoeging op 18/10/2012 16:31:35:

update: nu krijg ik een pagina te zien waar helemaal niks op staat.

m'n .htaccess ziet er zo uit:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
RewriteEngine On
RewriteBase /

RewriteRule ^index/(.*)/(.*) index.php?pagina=$1&sub_pagina=$2
RewriteRule ^index/(.*) index.php?pagina=$1
RewriteRule ^index index.php

en zo zien mijn links eruit
Code (php)
1
<a href="/index/pagina1/subpagina1/">

Toevoeging op 18/10/2012 20:03:39:

Ik heb het opgelost hoor. Hij pakte de CSS en jQuery niet meer omdat hij ook die links verbeterde. In de <head> moest <base href="/"> neergezet worden en nu pakt ie alles.

Kris Peeters

Kris Peeters

19/10/2012 12:58:38
Quote Anchor link
Albert de Wit op 18/10/2012 16:00:03:
... Hij pakte de CSS en jQuery niet meer omdat hij ook die links verbeterde. In de <head> moest <base href="/"> neergezet worden en nu pakt ie alles.

Zoals die tutorial ook toont:
Code (php)
1
2
3
# Bestaande bestanden of mappen uitsluiten
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -f [NC,OR]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -d [NC]

Roel -

Roel -

19/10/2012 14:15:41
Quote Anchor link
Dat is een interessante opmerking van je Kris (je eerste in dit topic).
Kun je dan beter maar één regel rewriten en de rest met PHP afhandelen?

Victor -

Victor -

19/10/2012 15:27:07
Quote Anchor link
dit is overbodig:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
RewriteEngine On
RewriteBase /

RewriteRule ^index/(.*)/(.*) index.php?pagina=$1&sub_pagina=$2
RewriteRule ^index/(.*) index.php?pagina=$1
RewriteRule ^index index.php

je kan het beter zo doen, het is namelijk sneller:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
RewriteEngine On
RewriteBase /

RewriteRule ^index/(.*)/(.*)/? index.php?pagina=$1&sub_pagina=$2
RewriteRule ^index/(.*)/? index.php?pagina=$1
RewriteRule ^index/? index.php

Joni Fleischer
Moderator

Joni Fleischer

19/10/2012 20:32:02
Quote Anchor link
Man wat omslachtig...

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<IfModule mod_rewrite.c>
RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteRule ^index\.php$ - [L]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule . /index.php [L]
Options -Indexes
</IfModule>

Nu wordt alles omgeleid naar je index.php
Door de url uit te lezen kun je nu doen wat je wilt.

Bron: Wordpress

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.