Vriendelijke URL's

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Java Developer Internationaal complexe calculaties

Functieomschrijving Kom jij het best tot je recht in een creatieve omgeving en heb jij een pragmatisch instelling? Denk jij graag vijf stappen vooruit en neem je andere daarin mee? Dan pas je zeker bij dit bedrijf. Lees dus snel verder. Ontwikkelen van applicaties en nieuwe functionaliteiten in Java; Aanpassingen maken in bestaande code; Overleggen en samenwerken met architecten en Product Owners; Werken binnen een multidisciplinair Scrumteam met betrekking tot analyse, design en ontwikkeling; Samenwerken en ondersteunen van testers in het proces van automatische regressietesten. Functie-eisen Je hebt minimaal een afgeronde HBO of WO opleiding in de richting van de

Bekijk vacature »

Systeem- en Netwerkbeheerder (m/v 1 fte)

Eurofins Agro Nederland is informatieleverancier en kennispartner voor de akker- en tuinbouw, melkveehouderij en glastuinbouwsector. Met een compleet pakket van monstername, innovatieve analyses en heldere adviezen geven wij ondernemers in de agrarische sector handvatten voor productiezekerheid en rendementsverbetering. Op jaarbasis worden ruim 500.000 monsters geanalyseerd. Eurofins Agro Nederland heeft een vestiging in Wageningen een biedt werk aan 250 medewerkers. In onze vestiging Wageningen hebben wij een vacature voor een: Systeem- en Netwerkbeheerder (m/v 1 fte) Het It team levert een toegevoegde waarde aan de ontwikkelingen van Eurofins Agro. In toenemende mate wordt ‘denken en handelen vanuit de klant’ een werkwijze

Bekijk vacature »

Senior Microsoft Dynamics Developer

Jouw uitdaging: Ben jij sterk in het succesvol ontwikkelen van maatwerk componenten op het Dynamics platform? En wil je actief meewerken aan de ontwikkeling van ons Digital Customer Experience portfolio? Dan is dit iets voor jou! Voor de Digital Customer Experience afdeling (DCX) zijn we op zoek naar een Senior Microsoft Dynamics Developer. In deze functie ben je verantwoordelijk voor de succesvolle ontwikkelen van maatwerk componenten op het Dynamics platform bij toonaangevende organisaties. Denk daarbij aan het realiseren van integratie met front en backoffice systemen op basis van Azure PaaS of het ontwikkelen van complexe plug-ins. Daarnaast werk je actief

Bekijk vacature »

IT Support Engineer - Office 365 Windows 10 ITIL

Introductie Vind jij net als wij dat je op een Servicedesk genoeg incidenten zelf op moet kunnen lossen en hou je wel van een beetje verantwoordelijkheid? Denk je daarbij verder dan je neus lang is en zie jij waar verbeterpunten zitten? Als jij de persoon bent die naast het doen van je werk, graag meedenkt in het belang van de organisatie? Dan zoeken wij jou! Organisatie Xiphos is een innovatieve, door kwaliteit gedreven, IT-dienstverlener met een breed pakket van diensten. Xiphos verzorgt invulling van tijdelijke expertise, diensten en adviezen binnen de IT-Infrastructuur. Onze missie is de IT-afdeling van onze klanten

Bekijk vacature »

.NET developer / C# / Webservices

Functieomschrijving Wil jij als .NET Developer bij deze organisatie in Tilburg als kartrekker in een Scrum team fungeren en je helemaal uitleven in de backend met C#? Krijg jij een grotere kick van high-security en high-availability .NET backend oplossingen dan van een gelikte frontend? Dan past deze functie jou perfect! Programmeren van high-availability en high-security applicaties in C#; Samen met je teamgenoten nieuwe applicaties/diensten ontwikkelen in .NET; Overleggen met de informatie analisten en testers; Ontwikkelen van webservices (WCF); 20% van je tijd besteden aan innovatie; Deelnemen aan projecten om nieuwe ketenpartijen toe te voegen; Bouwen van unit testen. Functie-eisen Beschikt

Bekijk vacature »

Medior Front-end Developer

Front-end Developer bij Capgemini Bij Capgemini DCX bouwen we niet zomaar webapplicaties en mobiele apps waar onze opdrachtgevers en hun klanten mee overweg kunnen. Nee, we ontwikkelen applicaties voor miljoenen gebruikers en dan ook nog apps waar men écht gelukkig van wordt. Van de medewerkers in de organisatie zelf tot aan de eindgebruikers. En als Front-end Developer ben jij hierbij onmisbaar! De rol Van het bouwen van nieuwe functionaliteiten, het behouden, bewaken en verbeteren van de huidige infrastructuur en applicaties tot aan het ontwikkelen van nieuwe innovaties. Als Front-end Developer ben je de (lead) developer binnen jouw scrumteam en werk

Bekijk vacature »

Data Analist

Wil jij werken in een dynamische werkomgeving? Ben jij op zoek naar enthousiaste en betrokken collega’s? Zijn de eigenschappen analytisch, kritisch, proactief en servicegericht op jou van toepassing? Dan is Clearing House Apothekers BV (CHA) de juiste werkgever voor jou. CHA is een onafhankelijke organisatie die zich richt op de financiële afwikkeling van declaraties van zorgverleners en zorgverzekeraars. Per maand worden er miljoenen declaratieregels verwerkt. Professionaliteit, deskundigheid en onafhankelijkheid zijn kernbegrippen die bij onze organisatie passen. CHA is een open en informele organisatie, die graag aan de top van de markt blijft. Wij zijn op zoek naar een Data Analist

Bekijk vacature »

Fullstack C# developer gezocht, eigen product, inh

Ben je een C# developer en op zoek naar een nieuwe baan? Waar je naast C# en .NET Core ook werkt met (web)technieken als WebAPI, Angular en Xamarin? Waar je je kunt focussen op het maken van een eigen product en er ruimte is voor het leveren van kwaliteit? Nieuwsgierig? Lees dan verder! Voor een bedrijf in Alblasserdam zijn we momenteel op zoek naar een fullstack C# developer. Het gaat hier om een jong en stabiel bedrijf welke een online platform ontwikkeld heeft die complementair zijn aan de IoT apparatuur die ze reeds verkopen. Inmiddels wordt het platform wereldwijd verkocht,

Bekijk vacature »

Senior Lead Developer / Full stack / .NET / Azure

Functieomschrijving Wil jij graag als meewerkend voorman werken in een ambitieus bedrijf dat moderne software ontwikkelt voor grote klanten? Ben jij goed thuis in .NET omgevingen en het Azure platform en zorg je graag dat alles in goede banen loopt? Lees dan snel verder! Ontwikkelen en testen van de software en het framework via Scrum principes; Dagelijks aansturen van het Development Team; Coördineren van projecten; Kwaliteitscontrole op de code; Architectuur bepalen en zorgen dat deze gevolgd wordt; Overzicht over functioneel en technisch ontwerp van de software; Sparren met directie over IT strategieën. Functie-eisen Ruime ervaring met het .NET framework, ASP.NET,

Bekijk vacature »

Mendix Front End Ontwikkelaar

Mendix Front-End Developer Voel jij je helemaal thuis in JavaScript, React en React Native en weet je hoe je een top front end voor applicaties moet bouwen? Ben jij op je best wanneer je samenwerkt in een team, maar ook prima in staat om zelfstandig te werken? Dan zijn wij op zoek naar jou! OVER DE VACATURE: Als Mendix Front-End Developer begrijp jij hoe de gebruiker met een applicatie wil interacteren. Jij bent de enabler tussen de gebruiker, (UX-)designer en het Mendix team. Je bent in staat de vraag achter de vraag te achterhalen en zo de behoefte van de

Bekijk vacature »

Ervaren Support Engineer ICT

De Support Engineer ondersteunt met zijn goede technische kennis en ervaring onze klanten. Als collega ben je enthousiast, leergierig en heb je een energieke inzet. Je staat de klant te woord en werkt aan een oplossing van de vraag van de klant. Vanzelfsprekend kan je op je collega’s terugvallen voor hulp en ondersteuning en zij bij jou. Het echt helpen van onze klant vindt je belangrijk, net als het verbeteren van de helpdesk. Bij 2Eenheid kan jij je verder ontwikkelen en je carrière een nieuwe impuls geven. Belangrijkste taken / verantwoordelijkheden Aanname, invoering en correcte afhandeling van support-meldingen die per

Bekijk vacature »

Java Developer / Java EE frameworks / Inhouse (Clo

Functieomschrijving Ben jij een Java Developer met een zeer uitgebreide kennis van REST API's en wil jij graag werken aan uitdagende Inhouse projecten voor grote en bekende partijen in Nederland? Dan is dit de rol waarnaar jij op zoek bent! Binnen deze rol zal jij je als Java Developer aan de slag gaan voor een van de meest bekende bureaus op het gebied online platformen, een rol met veel afwisseling en voldoende technische uitdaging! Werken aan diverse en uiteenlopende projecten, waarbij je meer dan eens pionierswerk zal moeten verrichten; De mogelijkheden tot het toepassen van nieuwe technieken bespreken, beoordelen en

Bekijk vacature »

Fullstack Developer

WE ARE WORKING WITH A DATA DRIVEN MARKETING COMPANY WHO ARE LOOKING FOR A FULL STACK DEVELOPER TO JOIN THEIR THRIVING TEAM, WHERE YOU CAN DISPLAY AMBITION AND CREATIVE SKILLS. THIS COMPANY IS ON A MISSION, THEY PROVIDE MARKETING TEAMS WITH A DATA OPTIMIZATION PLATFORM, COMPLETELY DEVELOPED IN HOUSE. WHAT TO EXPECT YOU WILL BE WORKING CLOSELY WITH THE DATA SCIENCE TEAM, TOGETHER REPRESENTING THE BUSINESS NEEDS BY CREATING SOLUTIONS USING BIG DATA TOOLS AND FRAMEWORKS. AS A DEVELOPER, YOU WILL ALSO BE WORKING WITHIN CONVENTIONAL ENVIRONMENTS AND FRAMEWORKS SUCH AS SCRUM/AGILE METHODOLOGIES. PERKS Amsterdam based company Joining a team

Bekijk vacature »

Progress Developer / Internationale markt

Functieomschrijving Wil jij in een toonaangevende organisatie werken met de ambitie om de (inter-)nationale markt te bewerken? Reageer dan nu! Uitvoeren van analyses ter bevordering van de betrouwbaarheid en performance van de applicatie; Implementeren van functionaliteiten in eigen Back Office pakket; Meedenken over de architectuur en tevens waarborgen van de architectuur; Programmeren van functionele en technische wijzigingen; Bijwerken van documentatie; Troubleshooten van complexe incidenten; Aanroepen van webservices, message handling; Functie-eisen Minimaal HBO werk en denkniveau; 6+ jaar ervaring in software ontwikkeling; Ruime ervaring met Progress / OpenEdge; Zeer sterk analytisch vermogen; Je bent communicatief en je gaat proactief te werk;

Bekijk vacature »

Full Stack JavaScript ontwikkelaar voor Silicon Va

Functieomschrijving Eigenlijk draait het hier niet echt alleen om JavaScript maar voornamelijk om met JS API's te ontwikkelen. Je komt terecht in een organisatie die hier alle kennis over heeft. Daarnaast draaien ze al onwijs gecompliceerde projecten waar de voor grote bedrijven API's ontwikkelen waardoor ze BigData met elkaar kunnen koppelen. We zoeken iemand die meerdere jaren ervaring heeft met Javascript en technologie zoals AngularJS, NodeJS, jQuery om er een paar te noemen. Maar mocht je een junior zijn en erg graag met JS op de back-end en front-end aan de slag gaan, solliciteer dan ook! Je komt met leuke

Bekijk vacature »
Albert de Wit

Albert de Wit

18/10/2012 13:00:28
Quote Anchor link
Hallo,

Ik verdiep me de laatste tijd een beetje in de Vriendelijke URL's. Ik heb op een gratis webhost dit geprobeerd en dat lukte. Alleen... als ik een anchor maak met een href zoals hieronder, dan krijg ik een 404 error. Hoe moet ik correct linken naar een vriendelijke url zonder een url in te typen als 'http://www.mijndomein.nl/index/id1/cat2/'?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<a href="index/id1/cat2">Klik</a>

PHP hulp

PHP hulp

12/12/2019 10:37:31

Young Roger

Young Roger

18/10/2012 13:03:24
Quote Anchor link
Dat kan je doen met mod_rewrite van Apache.

Nick van der heijden

nick van der heijden

18/10/2012 13:04:30
Quote Anchor link
Htaccess

Albert de Wit

Albert de Wit

18/10/2012 13:08:11
Quote Anchor link
ja dat weet ik ondertussen al. ik heb het volgende:

# Do not remove this line, otherwise mod_rewrite rules will stop working
RewriteBase /

RewriteEngine On
RewriteRule ^index/(.*)/(.*)/ index.php?id=$1&cat=$2

Kris Peeters

Kris Peeters

18/10/2012 13:20:36
Quote Anchor link
Ik zie dit principe graag. Zie tutorial
http://www.phphulp.nl/php/tutorial/overig/url-vriendelijkheid-seo/691/

Het principe daar is: geen gezever, alles wordt teruggebracht naar 1 $_GET variabele ( bv. $_GET['p'] )
Heb je meer variabelen nodig, regel je de rest met explode.

bv. mijn_website.be/fotos/25/67
=>
$_GET['p'] = 'fotos/25/67'
=>
$vars = explode("/", $_GET['p']);
=>
$vars[0] = 'fotos'; // de foto pagina
$vars[1] = 25; // album 25
$vars[2] = 67; // foto 67 van het album

...
En dan is het dus aan jou om logica te steken in je url's.
Gewijzigd op 18/10/2012 13:27:44 door Kris Peeters

Joey Drieling

Joey Drieling

18/10/2012 13:32:14
Quote Anchor link
je kan ook je GET/POST variable met htaccess door stuuren maar niet zichtbaar in de adresbar, ik weet ff uit me hoofd niet meer hoe.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

18/10/2012 14:23:07
Quote Anchor link
Ik sluit me aan bij Kris.

Albert de Wit

Albert de Wit

18/10/2012 15:49:19
Quote Anchor link
oke dus wat dat doet is 1 $_GET var aanmaken waarvan de waarde verdeeld is in '/' en die ontleden in verschillende variabelen?

Kris Peeters

Kris Peeters

18/10/2012 15:58:55
Quote Anchor link
Ja. Exact.

Albert de Wit

Albert de Wit

18/10/2012 16:00:03
Quote Anchor link
Maar ik hoopte eigenlijk ergens anders antwoord op te krijgen, zie eerste bericht

Toevoeging op 18/10/2012 16:14:56:

Ik heb het volgende:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
RewriteBase /

RewriteEngine On
RewriteRule ^index/(.*)/(.*)/ index.php?pagina=$1&sub_pagina=$2
RewriteRule ^index/(.*)/ index.php?pagina=$1
RewriteRule ^index/ index.php

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php

echo '<a href="index/1/1/">index/1/1</a>';

echo '<a href="index/1/">index/1</a>';

echo '<a href="index/">index</a>';
?>

Als ik 1 van de bovenstaande links aanklik krijg ik een 404 error. Hoe moet ik correct hiermee linken?

Toevoeging op 18/10/2012 16:31:35:

update: nu krijg ik een pagina te zien waar helemaal niks op staat.

m'n .htaccess ziet er zo uit:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
RewriteEngine On
RewriteBase /

RewriteRule ^index/(.*)/(.*) index.php?pagina=$1&sub_pagina=$2
RewriteRule ^index/(.*) index.php?pagina=$1
RewriteRule ^index index.php

en zo zien mijn links eruit
Code (php)
1
<a href="/index/pagina1/subpagina1/">

Toevoeging op 18/10/2012 20:03:39:

Ik heb het opgelost hoor. Hij pakte de CSS en jQuery niet meer omdat hij ook die links verbeterde. In de <head> moest <base href="/"> neergezet worden en nu pakt ie alles.

Kris Peeters

Kris Peeters

19/10/2012 12:58:38
Quote Anchor link
Albert de Wit op 18/10/2012 16:00:03:
... Hij pakte de CSS en jQuery niet meer omdat hij ook die links verbeterde. In de <head> moest <base href="/"> neergezet worden en nu pakt ie alles.

Zoals die tutorial ook toont:
Code (php)
1
2
3
# Bestaande bestanden of mappen uitsluiten
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -f [NC,OR]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -d [NC]

Roel -

Roel -

19/10/2012 14:15:41
Quote Anchor link
Dat is een interessante opmerking van je Kris (je eerste in dit topic).
Kun je dan beter maar één regel rewriten en de rest met PHP afhandelen?

Victor -

Victor -

19/10/2012 15:27:07
Quote Anchor link
dit is overbodig:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
RewriteEngine On
RewriteBase /

RewriteRule ^index/(.*)/(.*) index.php?pagina=$1&sub_pagina=$2
RewriteRule ^index/(.*) index.php?pagina=$1
RewriteRule ^index index.php

je kan het beter zo doen, het is namelijk sneller:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
RewriteEngine On
RewriteBase /

RewriteRule ^index/(.*)/(.*)/? index.php?pagina=$1&sub_pagina=$2
RewriteRule ^index/(.*)/? index.php?pagina=$1
RewriteRule ^index/? index.php

Joni Fleischer
Moderator

Joni Fleischer

19/10/2012 20:32:02
Quote Anchor link
Man wat omslachtig...

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<IfModule mod_rewrite.c>
RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteRule ^index\.php$ - [L]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule . /index.php [L]
Options -Indexes
</IfModule>

Nu wordt alles omgeleid naar je index.php
Door de url uit te lezen kun je nu doen wat je wilt.

Bron: Wordpress

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.