Waar moet deze regel?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front End Developer React Vue

Dit ga je doen Meewerken aan de implementaties en ontwikkeling van nieuwe functionaliteiten van de webapplicaties; Ontwikkelen met o.a. React en Vue en HTML/CSS, ook krijg je in verband met de samenwerking ook affiniteit met de backend Ruby on Rails; Ontwikkeling aan de front end voor de koppelingen tussen de diverse systemen; Ontwerpen van interfaces en een bijdrage leveren aan de gebruikerservaring; Zorgdragen voor hoge kwaliteit van code en jezelf (en anderen) blijven verbeteren; Als Senior Front End Developer begeleid je zelf ook FE-development projecten, hierin leid je de projecten en pak jij het initiatief op (bv integratieprojecten). Hier ga

Bekijk vacature »

.NET developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Lead javascript developer Node.js React

Functie Als fullstack JavaScript developer vind jij het uitdagend om op basis van concrete klantvragen nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Bij voorkeur worden deze functionaliteiten op een bepaalde manier geprogrammeerd, zodat ze door meerdere klanten te gebruiken zijn. Je hebt dus vaak te maken met abstracte vraagstukken. Om dit te kunnen realiseren sta je nauw in contact met de product owner en/of klant. Je bent niet alleen onderdeel van het development team, maar hebt ook vaak contact met de product-owner en/of klanten om daardoor inzichten te verzamelen die leiden tot productverbeteringen. • Inzichten verzamelen bij de klant en/of product owner •

Bekijk vacature »

SQL ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor een gave werkgever in regio Breda zijn wij per direct op zoek naar een SQL ontwikkelaar/ functioneel consultant. Hier wordt jij mede verantwoordelijk voor zowel de design en implementatie van SQL-databases als voor het verstaan van de processen van klanten naar het vertalen van deze processen naar IT-oplossingen. Jouw takenpakket komt als volgt uit te zien: Je test de ontwikkelde oplossingen om er zeker van te zijn dat deze voldoen aan de functionele specificaties en de behoeften van de organisatie; Je ontwerpt, ontwikkelt en implementeert SQL-databases om de data behoeften van de organisatie te ondersteunen; Je stelt op

Bekijk vacature »

C# Developer Research and Development - Delft

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Medior Werklocatie: Delft Vacature ID: 6307 Introductie C# Developer Research and Development - Delft - Onze klant is één van de meest innovatieve bedrijven in de region van Delft. Op dit moment zijn ze voor het innovatie centrum. In het innovatie centrum wordt gewerkt aan de nieuwste technieken voor navigatie software. R&D / C# / Pattern Recognition / Algorithms / 3d Data / DotNET Functieomschrijving Als C# Developer kom je te werken in een innovatief scrumteam. We ontwikkelen en door ontwikkelen de nieuwste technieken op het gebied van navigatie software. Deze software wordt onder andere

Bekijk vacature »

Senior Fullstack developer wanted! (C#, Java, Angu

Functie Under the guidance of 3 account managers, one of whom will be your point of contact within your expertise, you will start working for various clients. He or she will help you find a suitable and challenging assignment. Naturally, they will take your situation, experience and (technical) ambitions into account. The assignments last one to two years on average. This allows you to really commit to a project and make an impact as a consultant. Besides the assignment, you will regularly meet your colleagues from the IT department to share knowledge or discuss new trends, for example. Master classes

Bekijk vacature »

Front-end developer

Functie Jij komt te werken in een team van 5 developers. het product is continue in beweging. Nieuwe en bestaande klanten vragen om vaak nieuwe features. Hierin ben jij zeer belangrijk om te zorgen dat de functionaliteiten goed opgezet worden op technisch vlak. Designs krijg je aangeleverd van een externe partij zodat jij je primair kan focussen op de techniek! Je hebt daarbij alle vrijheid om je eigen creativiteit toe te passen en mee te denken over de gebruikte technieken. Het gezamenlijke doel is een product dat functioneel zeer gebruiksvriendelijk is en het bedrijfsproces van de gebruikers versneld en kwalitatief

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een gewaardeerde werkgever in regio Oosterhout zijn wij op zoek naar een back-end developer. Kennis of ervaring met C# & SQL is een must! Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de software; Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in kaart, om

Bekijk vacature »

PHP developer (Symfony, Doctrine)

Functie Als PHP developer wordt er een hoge mate van zelfstandigheid verwacht, maar ook dat je goed opereert in een team waar kennis wordt gedeeld en dingen als codereviews erg veel voorkomen. Kwaliteit staat voorop, mede hierom werken ze bijvoorbeeld zonder echte deadlines in hun sprints. De SaaS-applicatie wordt volledig ontwikkeld in PHP en Symfony. De module bestaat uit een stuk informatie verrijking en intelligentie wat resulteert in een medische check. De logica wordt daarom in de code geïntrigeerd. Je bent onder andere bezig met complexe databases waar meer dan 80.000 medicijnen op verschillende niveaus in staan, die maandelijks worden

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Junior/Medior Front-end developer

Functie Als Front-end developer werk je intensief samen met 1 van de UX-designers en denk je mee over de gebruiksvriendelijkheid en design van onze web- en mobile apps. Je bent betrokken bij sessies met gebruikers om designs te valideren en usability van de app-in-wording te testen. Vervolgens gebruik je dit om samen met je team waarin ook back-end (.NET) developers zitten, te zorgen voor de realisatie van de best mogelijke apps voor studenten en docenten. Eisen • Je hebt een hands-on development en coding mind-set en werkt graag aan een high quality code base welke je consequent onderhouden kan worden

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Web Application Developer

Dit ga je doen Samen met het team werk je aan de visualisatie functionaliteiten en hoe dit gebruikt kan worden in een operationele setting; Het ontwerpen, ontwikkelen, onderhouden en leveren van support betreft het Warehouse Management Systeem en de bijbehorende web visualisaties; Je gebruikt hierbijde tools WebGL en ASP.net; Het meewerken in implementatieprojecten; Het leveren van Go-Live Support; Sparren met jouw Amerikaanse collega's. Hier ga je werken Voor een internationale organisatie in de transport zijn wij momenteel op zoek naar een Web Application Developer. Ze zijn wereldwijd de grootste speler en lopen voorop met het automatiseren van alle processen van

Bekijk vacature »

Network Engineer (f/m/d) in Heidelberg

Network Engineer (f/m/d) The IT Services team operates and supports the IT infrastructure and services at EMBL headquarters in Heidelberg and at the laboratory’s sites in Barcelona and Rome. As part of IT Services, the Network team is responsible for managing and developing the network infrastructure in our data centres, on campus, and to our external network providers. As a leading scientific institution with highly data-intensive research, extensive data flows at and between the laboratory’s six sites and to the Internet, EMBL is connected to national and international scientific networks using state-of-the-art technologies from vendors including Cisco, Extreme Networks and

Bekijk vacature »

Lead Webdeveloper

Als Lead webdeveloper bij KUBUS ben je verantwoordelijk voor het implementatie design van requirements en de software architectuur van de webapplicatie en services van BIMcollab. In je rol als lead developer zoek je als vanzelf op een creatieve manier naar het optimum tussen benodigde implementatie-tijd, de performance van de applicatie en een snelle go-to-market van features, aansluitend bij onze geautomatiseerde test- en release train. Hierbij bewaak je in samenwerking met de andere senior ontwikkelaars in je team de architectuur van de applicatie en adviseer je de product owner over noodzakelijke refactoring om de onderhoudbaarheid van het platform te verbeteren. Ons

Bekijk vacature »
Rob Sloep

Rob Sloep

21/11/2011 19:49:34
Quote Anchor link
Ik hoop dat dit de juiste plaats voor mijn vraag is:

In de volgende code:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
<?php
        $sql
= mysql_query("SELECT * FROM gastenboek WHERE ip = '".mysql_real_escape_string($_SERVER['REMOTE_ADDR'])."' AND datum >=
        NOW() - INTERVAL 1 DAY"
);

        if (mysql_num_rows($sql) == 0) {
            
        if ($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST')
        {

            // Als er een veld niet ingevuld is
            if (empty($_POST['naam']) || empty($_POST['bericht']) || empty($_POST['antispam']))
            {

                echo '<span style="color:red"><b>Je hebt niet alle velden ingevuld!<br />
                You did not fill in all fields<br />
                Sie haben nicht alle Felder benutzt.</b></span>'
;
            
            }
elseif (strlen($_POST['naam']) > 25 || strlen($_POST['bericht']) > 500)
            {

                echo '<span style="color:red"><b>De ingevulde velden hebben te veel karakters (naam max. 25, bericht max. 500)
                <br />
                You&acute;ve used too many characters (name max. 25, message max. 500)<br />
                Sie haben zu viele Buchstaben benutzt (Name max. 25, Nachricht max.500)</b></span>'
;
                
            //Alleen als het antwoord geen 8 is!!!
            } elseif (($antispam != '8') || ($antispam != 'acht'))
            {
                
            }
else
            {
            // Als alle velden ingevuld zijn wordt het bericht gefilterd toegevoegd
            mysql_query("INSERT INTO gastenboek (naam, bericht, datum, ip)
            VALUES ('"
.trim(mysql_real_escape_string($_POST['naam'])).    
            "', '".trim(mysql_real_escape_string($_POST['bericht']))."', NOW(), '".$_SERVER['REMOTE_ADDR']."')") or die ("<b>Er is iets mis gegaan</b>");
            echo '<span style="color:green"><b>Je reactie is succesvol toegevoegd!<br />
            Your message has been succesfully posted.<br />
             Ihren Nachricht ist hinzugef&uuml;gt.</b></span>'
;
            }
        }

    ?>


gaat het om regel 23;
//Alleen als het antwoord geen 8 is!!!
} elseif (($antispam != '8') || ($antispam != 'acht'))
{

De bedoeling is simpel: antwoord 8 op de gestelde vraag.

Het probleem is echter dat er nu geen berichten geplaatst worden. Zet ik de regel hoger, of op een andere plaats (weet niet meer wat ik al allemaal geprobeerd heb) dan wordt het bericht geplaatst ongeacht wat er ingevuld wordt.

Kortom, wie kan er licht in deze duisternis brengen, waar en/of hoe moet ik deze regel toevoegen?
Dit leek mij een simpele manier tegen wat spam maar zelfs dit is kennelijk te moeilijk voor mij.
Gewijzigd op 21/11/2011 19:54:04 door Rob Sloep
 
PHP hulp

PHP hulp

14/05/2024 21:20:19
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

21/11/2011 19:51:48
Quote Anchor link
Welk regelnummer? UBB-codes werken niet in je codeblok.
 
Rob Sloep

Rob Sloep

21/11/2011 19:55:35
Quote Anchor link
Regel 23 t/m 25, sorry.
 
Jacco Brandt

Jacco Brandt

21/11/2011 20:02:04
Quote Anchor link
Probeer eens || naar && te veranderen.
 
Rob Sloep

Rob Sloep

21/11/2011 20:07:35
Quote Anchor link
Het is niet "en" maar "of", oorspronkelijk stond er ook "or". || Heb ik zelf geprobeerd omdat dat elders in de code ook voorkomt.
 
Rob Sloep

Rob Sloep

22/11/2011 20:10:45
Quote Anchor link
Inmiddels ben ik aan het zoeken geweest maar kom niets verder.
Wel vond ik iets over "Preg_match();" waarmee een waarde te vinden is, het werkt voor mij echter verkeerd om.

Ik zie alleen: als de waarde gevonden is: true else false.
Ik zou moeten hebben: als de waarde NIET gevonden is: false (waarbij ik een melding kan geven) else true (programma gaat verder).

Mogelijk lees ik ergens overheen of begrijp ik het niet goed, iemand die mij hierbij kan helpen?
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

22/11/2011 21:00:03
Quote Anchor link
Rob Sloep op 22/11/2011 20:10:45:
Ik zie alleen: als de waarde gevonden is: true else false.
Ik zou moeten hebben: als de waarde NIET gevonden is: false (waarbij ik een melding kan geven) else true (programma gaat verder).


Ik begrijp het niet: bovenstaande is toch gelijk aan elkaar/vergelijkbaar?
 
Rob Sloep

Rob Sloep

22/11/2011 21:11:52
Quote Anchor link
Het probleem, zoals ik het zie tenminste, is dat als de waarde true is ik een melding kan geven en als de waarde niet true is (else) het proces voort gaat.
Ik moet dat andersom hebben. Als het antwoord (een enkele waarde) op de vraag klopt moet het proces voortgaan en anders moet er een melding komen of desnoods niets gebeuren.
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

22/11/2011 21:22:40
Quote Anchor link
Dan draai de de vergelijk toch om of je wisselt de code om?
 
- SanThe -

- SanThe -

22/11/2011 21:25:29
Quote Anchor link
Niet alles gelezen.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
<?php
if(true)
{

    // true
}
else
{
    // false
}

// Tegenover gesteld
if(!true)
{

    // false
}
else
{
    // true
}
?>
 
Rob Sloep

Rob Sloep

22/11/2011 21:37:12
Quote Anchor link
Als ik het omdraai dan moet ik alles aangeven dat niet geldig is, lijkt mij ook goed.
Alleen moet/wil ik dat dan wel in 1 code, dus iets als: als de waarde geen 8 is (bericht), anders doorgaan.

Feitelijk is dit de vraag ook waarmee ik begon. Dus of ik zoek te ver of ik snap het niet of de oplossing is nog niet langs gekomen.
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

22/11/2011 21:41:11
Quote Anchor link
Rob Sloep op 22/11/2011 21:37:12:
Dus of ik zoek te ver of ik snap het niet of de oplossing is nog niet langs gekomen.

De oplossing is langsgekomen. Blijven er twee mogelijkheden over ;-)
 
Rob Sloep

Rob Sloep

22/11/2011 21:46:18
Quote Anchor link
Oke, dan snap ik het niet, maak me gelukkig en ligt het toe .....

Ik heb nu deze codes geprobeerd:
} if(($antispam)!="8") {
echo 'Foutje';
}else

} if(($antispam)!=("8")) {
echo 'Foutje';
}else

Gevolg: krijg alleen maar "Foutje" en bericht wordt niet geplaatst, ook niet als er 8 ingegeven wordt.
Gewijzigd op 22/11/2011 21:53:29 door Rob Sloep
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

22/11/2011 22:02:13
Quote Anchor link
waar komt $antispam vandaan?
 
Rob Sloep

Rob Sloep

22/11/2011 22:39:07
Quote Anchor link
Anti-spam code: zes plus twee? <br />
<input type="text" name="antispam" id="antispam" size="3">
 
- SanThe -

- SanThe -

22/11/2011 22:43:54
Quote Anchor link
Zet dit bovenin je script:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
ini_set('display_errors', 1); // 0 = uit, 1 = aan
error_reporting(E_ALL);

// rest

?>
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

22/11/2011 22:55:56
Quote Anchor link
Dan moet je dus vergelijken met $_POST['antispam'] ipv $antispam.
Je gebruikt verder wel $_POST.
 
Rob Sloep

Rob Sloep

22/11/2011 22:56:12
Quote Anchor link
Undefined variable: antispam in .... krijg ik dan terug.

Declareer ik die dan niet hier?:
<input type="text" name="antispam" id="antispam" size="3">

in de regel:
if (empty($_POST['naam']) || empty($_POST['bericht']) || empty($_POST['antispam']))

wordt hij namelijk wel meegenomen.



Toevoeging op 22/11/2011 23:05:37:

Het werkt! :-)

Begrijpen doe ik het nog steeds niet, maar dat is nu even niet belangrijk, ooit hoop ik php door te krijgen.

Ik dank allen die meegedacht hebben, met name de stripfiguren, hartelijk voor deze hulp.
Hopelijk blijven de spam-bots nu buiten de deur.
Gewijzigd op 22/11/2011 23:00:11 door Rob Sloep
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

23/11/2011 09:35:28
Quote Anchor link
Heel vroeger schijnt het mogelijk te zijn geweest dat je met $antispam in je php code de juiste gegevens ophaalde. Tegenwoordig (al jaren), uit veiligheid, is dat niet meer mogelijk.
In een formulier geef je POST of GET mee. Daarmee haal je ook de informatie op om te verwerken. In het 1e deel van het script doe je dat wel, bij de vergelijking doe je dat in eens niet.
 
Rob Sloep

Rob Sloep

23/11/2011 09:56:33
Quote Anchor link
Ligt wel voor de hand, hè, $antispam? Heb de naam maar even aangepast. Baat het niet, dan schaadt het niet.

Je opmerking over POST/GET met betrekking tot de vergelijking snap ik niet echt (en echt niet).
Het script heb ik ooit eens ergens opgedoken en, simpele ziel als ik ben, kon ik gebruiken. Inmiddels rees de spam de pan uit en zocht ik daartegen een simpele oplossing en kwam uiteindelijk hier uit. Voor mij werkt het en ik begrijp het nu ook voldoende om eventueel in andere gastenboekjes te kunnen plaatsen.

Als je echter (simpele) verbetervoorstellen hebt, hou ik mij aanbevolen.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.