Waardes verdelen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Junior of medior .NET C# (web) ontwikkelaar, inhou

Ben je een junior of medior .NET C# ontwikkelaar en op zoek naar een nieuwe baan in Rotterdam? Een inhouse baan waar je werkt aan maatwerkapplicaties, direct contact hebt met klanten en samenwerkt met een leuk team van ontwikkelaars? Een baan waar je plezier haalt door de beste oplossing voor de klant te vinden? Wellicht dat deze organisatie dan iets voor jou is. Voor een software bedrijf in Rotterdam zijn we op zoek naar een .NET C# ontwikkelaar. Het bedrijf bestaat al meer dan 20 jaar en richt zich op het ontwikkelen van unieke software op maat (web, apps, desktop

Bekijk vacature »

SAP SD CONSULTANT

SAP SD CONSULTANT Utrecht Technology 13th month pay & Holiday allowance Bonus Program 26 holidays Training & Learning opportunities Laptop & Smartphone 32-40 hours p.w. Are you ready for the next step in your career as an SAP Sales and Distribution expert? Are you looking for innovative technical projects in an international work environment? Choose Accenture and make delivering innovative work part of your extraordinary career! Within Accenture you are challenged to be the best version of you at our client’s projects. This means you lead projects by actively engaging with the business and translating their needs to create maximum

Bekijk vacature »

Apex Developer/Ontwikkelaar in Zuid-Holland

Functieomschrijving Als Apex enthousiast ben jij een welkome versterking voor dit team dat momenteel 4FTE groot is op de IT-afdeling. Je komt zodoende terecht in een hecht team ben met mensen die graag met Apex en ook met Oracle werken. Binnen deze functie ben je verantwoordelijk voor het achterhalen van de juiste behoeften bij de interne klanten. Daarnaast werk je aan het onderhouden, door ontwikkelen en nieuwbouw van maatwerk applicaties. Voor 80% bestaat het werk uit APEX en voor 20% uit PL/SQL. Daarbij kom je te werken binnen een gedreven team waarbij de communicatielijnen kort zijn en er zeker ook

Bekijk vacature »

Junior Java Developer / DevOps / Cloud / Financi&e

Functieomschrijving Wil jij graag aan de slag als Java Developer? Heb jij affiniteit met de financiële branche? Wil jij systemen ontwikkelen die een grote impact hebben en binnen de gehele organisatie gebruikt worden? Solliciteer dan nu! Als Developer ben je primair verantwoordelijk voor het ontwerpen, bouwen en testen van software in al zijn facetten: Het designen en developen/ontwikkelen in Java van nieuwe software en nieuwe features op bestaande functionaliteiten; Het reviewen en overzien van de geschreven code; Het continu verbeteren van de richtlijnen en standaarden voor het geleverde werk binnen het team; Het bijdragen aan het verder automatiseren van de

Bekijk vacature »

C# .NET ontwikkelaar gezocht, detachering (Azure,

Ben je een .NET ontwikkelaar en op zoek naar afwisseling in de regio Rotterdam? Bij een innovatief bedrijf met mogelijkheden om te groeien in zowel functie als kennis? Waar je geen nummer bent maar er aandacht is voor jou als persoon? Wellicht dat deze organisatie je dit kan bieden. Voor een detacheerder in Rotterdam zijn we namelijk op zoek naar gepassioneerde .NET ontwikkelaars. Het bedrijf heeft een regionale werkwijze waarbij ze een aantal vestigingen in Nederland hebben waaronder de hoofdvestiging in Rotterdam. Er werken momenteel circa 80 mensen. Het bedrijf is met name sterk in CRM maatwerk oplossingen en de

Bekijk vacature »

Traineeship junior software developer

Zoek jij een stevige uitdaging en de mogelijkheid om veel nieuwe dingen te leren in een dynamisch vakgebied? Doe mee aan ons IT Traineeship en ontwikkel jezelf tot software engineer! Je begint met een opleidingstraject van 3 maanden binnen de Sogyo Academy. Hierin ga je aan de slag met verschillende technieken die je op conceptueel niveau leert te overzien en interpreteren. Onderwerpen die aan bod komen zijn o.a. programmeren (Java/C#/Python), Object Oriëntatie, Databases, Webservices & webtechnologieën, Domain Driven Design en Continuous Integration/Continuous Delivery. Sommige van deze onderdelen sluit je af met een examen en bijbehorende certificering. Het opleidingstraject zelf sluit

Bekijk vacature »

Senior Software Engineer

“Trusted identity verification. Since 1923.” KEESING Technologies is a world leader in ID verification tools. To support our ambitious growth, we are looking for a fulltime (36 hrs/w) Senior Software Engineer The Software Engineer will be contributing to the development and delivery of the backend APIs of our cloud product, developing new features and launching new platforms. A successful candidate will have a proven ability in delivering highly scalable backend applications, a desire to work in a fast paced, Agile software development environment and a passion for building a world class product. The Role: Be responsible for developing and maintaining

Bekijk vacature »

Ervaren C# .NET developer gezocht, hardware interf

Je bent een ervaren .NET C# developer woonachtig in de regio Sliedrecht en op zoek naar een nieuwe uitdaging? Binnen een leuke, kleine en informele club van enthousiaste mensen? En het bouwen van Windows Services en de communicatie tussen software en hardware interfaces spreken je aan? Wellicht dat dit bedrijf dan iets voor jou is. Voor een organisatie in Sliedrecht zijn we op zoek naar een .NET C# developer. Het bedrijf richt zich op een specifieke branche binnen de logistieke sector. Dit doen ze inmiddels ruim 15 jaar en momenteel werken er ruim 50 mensen. Door het succes van hun

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Heb je ervaring in ontwikkelen van applicaties m.b.v. C# en .NET en zie jij jezelf wel werken in een bedrijf met volop ontwikkelingsmogelijkheden? Solliciteer dan direct voor deze positie als: C# .NET Developer in Rijnsburg, ±30 min. rijden van Hoofddorp Over de positie: Als C# .NET developer bij Alfa Pro IT staat je een brede functie te wachten die je langs wisselende onderdelen van het vak brengt. Denk aan administratieve, logistieke en financiële modules, koppelingen met webshops, apps en andere E-Commerce-toepassingen. Je komt te werken in een gezellig en informele scrumteam en bouwt mee aan de ontwikkeling van een nieuwe

Bekijk vacature »

Full stack software .NET C# developer, domotica me

Voor een bedrijf in de regio Hendrik Ido Ambacht zijn we op zoek naar een fullstack .NET C#developer. Het gaat hier om een bedrijf dat systemen ontwikkeld die via domotica oplossing bieden voor maatschappelijke instellingen. Zo verwerken hun systemen meldingen waarover ze rapporteren, maar ook zorgen ze voor de automatisering van toezicht. Het systeem bestaat uit apps, web interfaces, backend en BI rapportage tools. Het gaat het hier om een MKB bedrijf van circa 70 mensen met een team van 5 developers. Bestaande uit hardware, embedded en backend developers. Momenteel is er daarom sterke behoefte aan iemand die zowel back-

Bekijk vacature »

Mobile App Developer

Ons Mobile ontwikkelteam zoekt een fanatieke Mobile App Developer. Ben jij creatief en heb je passie voor het ontwikkelen van apps? Dan zijn wij op zoek naar jou! Jouw baan ChipSoft heeft al diverse apps uitgebracht en het aantal gebruikers hiervan neemt snel toe. De apps doen het erg goed bij de zorginstellingen. Je kunt hierbij denken aan apps verpleegkundigen, thuiszorgmedewerkers, de logistieke dienst en - natuurlijk - de artsen zelf. Door jouw hands-on mentaliteit, eigenwijsheid en technisch inzicht kun je nauwkeurig herbruikbare software schrijven. Die software sluit naadloos aan op onze ‘back end’ (HiX, onze ICT-totaaloplossing voor de zorg).

Bekijk vacature »

Traineeship Pega Developer DICTU & BPM Company

Heb je een ICT gerelateerde HBO/ WO opleiding afgerond, interesse in Business Process Management, vind je persoonlijke ontwikkeling belangrijk en wil je maatschappelijk bezig zijn? Dan is het Traineeship tot Pega Developer van DICTU en BPM Company iets voor jou! Met een opleidingsprogramma en begeleiding op maat –zowel vanuit DICTU als BPM Company- zorgen we ervoor dat jij je optimaal kan ontwikkelen. De eerste 2 maanden ben je bezig met het behalen van je Pega certificeringen (Certified System Architect (CSA) en Certified Senior System Architect (CSSA)). Hierin zal je door BPM Company worden begeleid. Daarna ga je deel uitmaken van

Bekijk vacature »

Klantenservice ICT (mag starter zijn)

Lijkt het je leuk om mensen te helpen met de meest uiteenlopende ict-vraagstukken, maar ontbreekt het je aan opleiding / ervaring? Dan is dit een prachtige kans om in dit vak te groeien! Uiteraard mogen ervaren kandidaten ook reageren!! Medewerker Klantenservice ICT (evt. starter) Als Medewerker Klantenservice beantwoord je per mail of telefoon de meest uiteenlopende ICT-gerelateerde vragen. Je bent daarvoor dus niet alleen aan het luisteren, maar ook gericht aan het doorvragen. Jouw doel is om snel tot de kern van het probleem te komen en te bekijken of jij dit voor ze kunt oplossen of dat je ze

Bekijk vacature »

C++ / Developer / Complex / Architectuur

Functieomschrijving Wil jij als C++ Developer meebouwen aan complexe systemen die levensreddende operaties ondersteunen? Ben jij de C++ Developer die zijn hand niet omdraait voor de meest uitdagende C++ vraagstukken? Dan is deze C++ rol jou op het lijf geschreven! Je wordt verantwoordelijk voor de codegeneratie en de onderliggende architectuur; Je zorgt ervoor dat de frameworks en architectuur continue doorontwikkeld wordt en dat nieuwe technologieën zoals Big Data en machine learning in de architectuur opgenomen worden; Creëren van robuuste, betrouwbare en veilige omgeving; Maken, onderhouden en doorontwikkelen van onze in C++ ontwikkelde architectuur in een Linux omgeving. Functie-eisen Hbo-gediplomeerd; Minimaal

Bekijk vacature »

Lead Developer Ray Tracing

Trinamics Lead Developer Ray Tracing Intro Our client in Eindhoven is looking for a Lead Developer Ray Tracing. This company is focusing on the development of simulation packages and automotive sensors for autonomous driving (assistance) systems. A well thought of sensor hardware design and a new sensor fusion concept always starts off with developing a thorough understanding of 1) how a sensor front end interacts and perceives the information coming from its surroundings, and 2) how the system components chosen, affect perception quality. To achieve this goal, specific simulation models are to be made of all components and of the

Bekijk vacature »
Jacco Engel

Jacco Engel

22/01/2019 09:24:57
Quote Anchor link
Allereerst, sorry voor de wazige titel, maar kon niets beters bedenken.

Ik heb een string met een variabele lengte tussen de 1 en de 9, die ik split in een losse array (per teken). so far so good.

Vervolgens moeten deze gesplits worden in maximaal 3 groepen waarbij elke groep tenminste 1 waarde bevat. als er maar 2 tekens in de string staan worden het maximaal 2 groepen.

Nu ben ik op zoek naar een manier om alle mogelijke verdeel combinaties te krijgen.

Voorbeeld
string : 1234

Opties :
[123,4]
[12,34]
[1,234]

Voorbeeld 2
string : 123456

Opties :
[123,456]
[12,345,6]
[1,234,56]
[12,34,56]
[12,3,456]
enz. het idee lijkt me duidelijk (nee bovenstaand zijn niet alle mogelijke combinaties, ben ik me van bewust.

De volgorde hoeft niet te veranderen, en in de daadwerkelijke code zijn het binaire getallen, maar heb nu even 1 t/m 9 gebruikt voor de duidelijkheid.

Hopelijk heeft iemand een suggestie want kan even niets bedenken

Mvg,
Jacco
Gewijzigd op 22/01/2019 09:25:16 door Jacco Engel

PHP hulp

PHP hulp

23/02/2020 15:38:38

Johan M

Johan M

22/01/2019 10:22:25
Quote Anchor link
Heb je hier misschien iets aan?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<?php

$string
= "654321";

for ($i = 1; $i < strlen($string); $i++) {
    $restult[] = substr($string, 0, $i) . ',' . substr($string, $i);
}

echo '<pre>';
var_dump($restult);

/*

array(5) {
  [0]=>
  string(7) "6,54321"
  [1]=>
  string(7) "65,4321"
  [2]=>
  string(7) "654,321"
  [3]=>
  string(7) "6543,21"
  [4]=>
  string(7) "65432,1"
}

*/

?>

Jacco Engel

Jacco Engel

22/01/2019 10:25:07
Quote Anchor link
Sorry, was 1 specificatie vergeten, een groep mag niet meer dan 3 waarden bevatten. Excuus :)

En ja dat is mogelijk wel een begin, maar verder dan dat ben ik niet gekomen :). Ik ga er nog verder over nadenken, verdere input zou gewardeerd worden :),

Maar dank je wel voor het meedenken
Gewijzigd op 23/01/2019 12:42:31 door Jacco Engel

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

22/01/2019 17:30:27
Quote Anchor link
Waarrrrrrrrrrrrrr heb je dit voor nodig.

Jacco Engel

Jacco Engel

23/01/2019 08:38:12
Quote Anchor link
Mn werk, meer kan ik er niet over roepen helaas :)

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

23/01/2019 10:09:21
Quote Anchor link
Nu ja, je hebt zelf al min of meer een spec he. Die kun je gebruiken om randvoorwaarden te programmeren.

Je hebt een lengte: minimaal 1, maximaal 9.
Je hebt het maximaal aantal groepen, afhankelijk van lengte: 1 (lengte 1), 2 (lengte 2), 3 (lengte 3-9).
Je hebt de maximale lengte van een groep, mogelijk beperkt door de lengte van de invoer: 1 (lengte 1), 2 (lengte 2), 3 (lengte 3-9).

De laatste twee zaken impliceren elkaar min of meer.

Waar je eigenlijk naar op zoek bent zijn "lengtecombinaties". Invoer ter lengte 1 heeft maar één combinatie: 1. Invoer ter lengte 2 heeft meerdere combinaties:
11
2

Invoer ter lengte 3 heeft meerdere combinaties:
111
12
21
3

Invoer ter lengte 4 heeft meerdere combinaties:
112 (max 3 groepen restrictie)
121
13
211
22
31

Deze kun je lexicografish ordenen.

Aangezien je invoer maximum lengte 9 heeft en groepen niet groter dan 3 zijn zullen de combinaties dus altijd tussen 1 en 333 liggen. De cijfersom dient dan hetzelfde te zijn als de lengte van de invoer. Deze combinaties zou je dus eenmalig kunnen berekenen op deze manier.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
<?php
for ($i=1; $i < 10; $i++) {
    ?>
<h2>combinations for length <?php echo $i; ?></h2><?php
    $combinations
= array(); // to filter out doubles
    for ($j=1; $j < 334; $j++) {
        // note: 0 is allowed, the 0 just needs to be filtered out afterwards
        // note: second part is expensive, but is only executed if first part is true due to lazy evaluation

if (array_sum(str_split($j)) == $i && preg_match('#^[0-3]*$#', $j) === 1) {
            // strip zeroes
            $match = str_replace('0', '', $j);
            // store as key so duplicates are removed
            $combinations[$match] = true;
        }
    }

?>
<ul><?php
        foreach (array_keys($combinations) as $v) {
            ?>
<li><?php echo $v; ?></li><?php
        }
    ?>
</ul><?php
}
?>

De rest lijkt mij makkelijk als je deze combinaties hebt?

En sinds het je werk betreft - had je hier niet zelf uit kunnen/moeten komen? :p

Jacco Engel

Jacco Engel

23/01/2019 10:14:23
Quote Anchor link
Thomas, jij loopt op je werk/opleiding nooit tegen iets aan waar je even geen oplossing voor ziet ;)?

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

23/01/2019 10:22:27
Quote Anchor link
Continu, maar ik start meestal met een soort van strategie en/of probeer iets abstracts concreet te maken en gaandeweg door gewoon eerst wat testjes in klad uit te voeren kom je vaak al een heel eind.

Jacco Engel

Jacco Engel

23/01/2019 10:33:49
Quote Anchor link
Thomas van den Heuvel op 23/01/2019 10:22:27:
Continu, maar ik start meestal met een soort van strategie en/of probeer iets abstracts concreet te maken en gaandeweg door gewoon eerst wat testjes in klad uit te voeren kom je vaak al een heel eind.

En je denkt dat ik dat niet gedaan heb :)? Verder intressante dicussie maar niet voor dit topic

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

23/01/2019 11:58:52
Quote Anchor link
Is hiermee je vraag beantwoord dan?

Ozzie PHP

Ozzie PHP

23/01/2019 11:59:54
Quote Anchor link
Thomas van den Heuvel op 23/01/2019 10:09:21:
En sinds het je werk betreft - had je hier niet zelf uit kunnen/moeten komen? :p

Als de vraag was geweest "hoe include ik een bestand" dan had ik je zowaar gelijk gegeven, maar ook jij ziet toch dat dit een wat complexer gevalletje is?

Misschien is het voor jou gesneden koek, maar dat wil niet zeggen dat het dat voor iemand anders ook is. Iedereen heeft zijn/haar eigen kwaliteiten en interessegebieden. Van de zijlijn roepen dat iemand 'iets had moeten weten' omdat het z'n werk is (hoe onschuldig wellicht bedoeld ook) komt een beetje betweterig over en bovendien doe je daarmee iemands kwaliteiten tekort. Het voegt mijns inziens weinig toe. Ik ken je inmiddels langer en daardoor weet ik dat je het niet verkeerd bedoelt, maar zeggen dat iemand z'n werk niet goed doet (zo komt het nu een beetje over) is niet echt heel tof ;)

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

23/01/2019 12:30:56
Quote Anchor link
"Het is voor mijn werk" en het vervolgens op een forum gooien. Ik krijg niet betaald voor mijn denkwerk, hij waarschijnlijk wel?

Ik kan natuurlijk niet zien hoeveel tijd hier tussen zat (moment van bedenken/realisatie dilemma/plaatsen topic), maar er zijn waarschijnlijk toch ook wel wat collega's? Weet ook niet voor wat voor bureau hij werkt, in welke capaciteit, en voor hoe lang.

Maar weet niet hoe dit verder staat naar anderen toe.

TS geeft hier ook verder niets over aan. Vandaar mijn vraag. Niet neerbuigend bedoeld, maar meer met enige verwondering. Als je ergens op kantoor zit dan gooi je het meestal eerst intern in de groep voordat je een openbare bron gaat bevragen/raadplegen lijkt mij zo?
Gewijzigd op 23/01/2019 12:32:35 door Thomas van den Heuvel

Jacco Engel

Jacco Engel

23/01/2019 12:32:29
Quote Anchor link
Thomas van den Heuvel op 23/01/2019 11:58:52:
Is hiermee je vraag beantwoord dan?

Genoeg om voor nu mee door te kunnen, dank je wel

Ozzie PHP

Ozzie PHP

23/01/2019 12:39:58
Quote Anchor link
@Thomas

Dat kan dat je het intern bespreekt, maar misschien werkt ie wel in z'n eentje. Wie zal het zeggen. Verder ook niet echt relevant lijkt me. Iedereen staat vrij om een openbare bron te raadplegen. Niemand weet alles.

>> Ik krijg niet betaald voor mijn denkwerk, hij waarschijnlijk wel?

Niemand op het forum krijgt betaald voor z'n denkwerk. Dat is ook niet de insteek van dit forum :)

Anyhow ... genoeg geluld. Jacco kan weer vooruit.

Jacco Engel

Jacco Engel

23/01/2019 12:41:13
Quote Anchor link
Quote:
"Het is voor mijn werk" en het vervolgens op een forum gooien. Ik krijg niet betaald voor mijn denkwerk, hij waarschijnlijk wel?

Dus hieruit mag ik concluderen dat jij van mening bent dat hier alleen vragen thuis horen van mensen die in een hobby project ergens tegenaan lopen?
(even recent voorbeeld)
https://www.phphulp.nl/php/forum/topic/wat-is-slim/102700/last/

Deze persoon wil uiteindelijk een site voor haar bedrijf opzetten? Moeten we die dan ook niet meer helpen? Die gaat er per slot van rekening uiteindelijk (hoop ik iig :P) ook geld mee verdienen

Quote:
Ik kan natuurlijk niet zien hoeveel tijd hier tussen zat (moment van bedenken/realisatie dilemma/plaatsen topic), maar er zijn waarschijnlijk toch ook wel wat collega's? Weet ook niet voor wat voor bureau hij werkt, in welke capaciteit, en voor hoe lang.

Correct, dus vraag dat in plaats van er aannames over te doen.

Quote:
Maar weet niet hoe dit verder staat naar anderen toe.

Niet veel beroerder dan de "Maak mn schoolwerk voor me" topics die ik af en toe voorbij zie komen. (imho)

Quote:
TS geeft hier ook verder niets over aan. Vandaar mijn vraag. Niet neerbuigend bedoeld, maar meer met enige verwondering. Als je ergens op kantoor zit dan gooi je het meestal eerst intern in de groep voordat je een openbare bron gaat bevragen/raadplegen lijkt mij zo?

En wat in mijn hele verhaal heeft je de indruk gegeven dat dit niet het geval is?

Jou hele manier van antwoorden is gebaseerd op verschrikkelijk veel aannames, en ik hoop alleen maar dat je er iets minder doet als je daadwerkelijk een project moet ontwikkelen.

Verder vind ik het wel intressant om deze discussie te voeren, maar mn probleem is verholpen, dus mik hem dan even naar de koffiehoek :)

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

23/01/2019 12:53:04
Quote Anchor link
Jacco Engel op 23/01/2019 12:41:13:
Dus hieruit mag ik concluderen dat jij van mening bent dat hier alleen vragen thuis horen van mensen die in een hobby project ergens tegenaan lopen?

Nee, maar als je ergens in een professionele capaciteit zit, dan zijn er waarschijnlijk wel enige verwachtingen.

(even recent voorbeeld)
https://www.phphulp.nl/php/forum/topic/wat-is-slim/102700/last/

Deze persoon wil uiteindelijk een site voor haar bedrijf opzetten? Moeten we die dan ook niet meer helpen? Die gaat er per slot van rekening uiteindelijk (hoop ik iig :P) ook geld mee verdienen

Deze site heeft vaak de gewoonte om vragenstellers te "bedienen" en ze op die manier ter wille te zijn. Terwijl dat lang niet altijd het "beste" advies is wat gegeven kan worden. Soms is de conclusie gewoon dat men ergens externe expertise moet zoeken/inhuren in plaats van dat men zelf allerlei dingen gaat kleien.

Correct, dus vraag dat in plaats van er aannames over te doen.

Daar heb ik al min of meer op gezinspeeld, maar je laat er nog steeds niets over los.

Niet veel beroerder dan de "Maak mn schoolwerk voor me" topics die ik af en toe voorbij zie komen. (imho)

Het feit dat jij het blijkbaar geen probleem vindt om je tot dit zelfde niveau te verlagen zegt een hoop.

En wat in mijn hele verhaal heeft je de indruk gegeven dat dit niet het geval is?

Dit is mij eigenlijk nog steeds niet duidelijk. En je lijkt ook haast onwillig om hier informatie over te geven.

Jou hele manier van antwoorden is gebaseerd op verschrikkelijk veel aannames, en ik hoop alleen maar dat je er iets minder doet als je daadwerkelijk een project moet ontwikkelen.

Als je deze hele discussie had willen vermijden had je natuurlijk ook wat meer context kunnen verschaffen.
Gewijzigd op 23/01/2019 12:55:04 door Thomas van den Heuvel

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.