Wat een frustratie...

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: 1 2 volgende »

Milo S

Milo S

24/11/2010 19:05:56
Quote Anchor link
Pfff, dit was en is ook nog wel mijn lieveling forum, maar er komen steeds meer irritante ventjes bij. en dan heb ik het niet over de mensen die goede onderbouwde kritiek geven, maar over de gene die:

- Standaard forum punten niet in hun scripts verwerken
- Niet googlen
- Oude scripts ophalen met zinloze reacties

laat mij niet te enige zijn en spreek je frustratie uit. Ik weet dat ik niet de enige ben dusja :P. Kunnen de mensen die aan een van de bovenstaande punten voldoet geen waarschuwing krijgen ofzo bah.
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 12:53:55
 
Jasper DS

Jasper DS

24/11/2010 19:18:50
Quote Anchor link
Milo S op 24/11/2010 19:05:56:
..
Kunnen de mensen die aan een van de bovenstaande punten voldoet geen waarschuwing krijgen ofzo bah.
..


Volgens mij gaan ze dit nooit doen
 
Wouter J

Wouter J

24/11/2010 19:34:02
Quote Anchor link
Het is inderdaad zeer jammer dat er op elk forum wel van die "hier is de code zoek maar uit" mensen zitten.

Ik ben zelf ook voor iets meer moderatie, gewoon een waarschuwings systeem en bij 6 waarschuwingen (ofzo) een ban van een maand (ofzo).

Milo:
- Standaard forum punten niet in hun scripts verwerken

Sommige beginners leren het standaard verkeerd aan, hier vind ik dus niet zo veel aan te doen. Het is alleen een beetje jammer dat je elke keer weer het zelfde moet antwoorden. Maar dat is nou eenmaal zo en anders antwoord je maar niet denk ik dan.
 
Niels K

Niels K

24/11/2010 19:42:56
Quote Anchor link
Oh, Zodra ik me aan een topic erger reageer ik er niet op. En dat zijn meestal de topics waarin lange stukken code worden geplaatst, welke zo onoverzichtelijk is dat ik me flink moet inspannen om het te lezen. Next topic dus.
 
Jaron T

Jaron T

24/11/2010 19:43:57
Quote Anchor link
Leeks die leeks helpen.. daar wordt ik dus helemaal gek van... mensen met idioten theorieën.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

24/11/2010 19:46:02
Quote Anchor link
Milo S op 24/11/2010 19:05:56:
Kunnen de mensen die aan een van de bovenstaande punten voldoet geen waarschuwing krijgen ofzo bah.

Inderdaad, ze moeten juist geen waarschuwing krijgen ;-)

De reden: Het is opbouwende kritiek, en dat is gewoon toegestaan.
Als dat niet toegestaan was, zou het een mooie boel worden.
Gewijzigd op 24/11/2010 19:47:09 door - Ariën -
 
Jasper DS

Jasper DS

24/11/2010 19:46:51
Quote Anchor link
Misschien kan er iemand een stappenplan schrijven...

Dus bijvoorbeeld:
voor er op plaats bericht word geklikt moet er een melding komen of je het stappenplan hebt gevolgd of niet..

Het stappenplan kan er dan zo uit zien:

1) Heb je een error?
Ja? -> volgende vraag
nee? ->
zet dit bovenaan je script:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
// errors weergeven
ini_set('display_errors',1); // 1 == aan , 0 == uit
error_reporting(E_ALL | E_STRICT);

2) Google op je foutmelding
-> niet gevonden? -> vraag 3

...
 
Niels K

Niels K

24/11/2010 19:47:30
Quote Anchor link
Quote:
Niet googlen


Hoe wil je dat gaan controleren? ;O

Toevoeging op 24/11/2010 19:47:32:

Quote:
Niet googlen


Hoe wil je dat gaan controleren? ;O
 
Jasper DS

Jasper DS

24/11/2010 19:48:00
Quote Anchor link
het is maar een voorbeeldje.. :D
 
Bram Boos

Bram Boos

24/11/2010 19:55:38
Quote Anchor link
Ja, ik erger mij ook ernstig aan dit probleem.

Hier mijn oplossing:

Stel er komt een topic wat nergens op slaat moet een mod het dichtgooien, MAAR de gebruiker krijg nog wel de mogelijkheid om de beginpost te veranderen. Als hij dit gedaan heeft stuurt hij de desbetreffende mod een PM met de vraag of het topic weer open mag.

Vaak zijn het dezelfde gebruikers die in de fout gaan dus waarschijnlijk is dit op lange termijn alleen maar nodig voor nieuwe gebruikers die niet kunnen lezen.

Of:
Een karma systeem, zo kun je elke post karma punten geven (als het aan de eisen voldoet) met een X aantal karmapunten kun je bijvoorbeeld een reclamevrij PHPhulp kopen of een ondertitel, wisselende profielfoto, enz. enz.
 
Jasper DS

Jasper DS

24/11/2010 19:57:05
Quote Anchor link
Is dit niet een beetje veel werk voor de mods? Ik neem aan dat moderators dit vrijwillig doen?.
 
Aad B

Aad B

24/11/2010 20:15:45
Quote Anchor link
Ach, je kan je overal wel aan ergeren....
- mensen die op elk onderwerp zeggen: gebruik een database
- in hun profiel "webdesigner" zetten en een leerboek blz 1 vraag stellen
- ervaren developers die onbeschofte of vage antwoorden geven
- mensen die denken per definitie gelijk te hebben
- mensen waarvan sommige coding NIET MAG
etc
We hebben het allemaal moeten leren en niet iedereen is even communicatief.
"Help mij het zelf te doen" Maria Montessori
Gewijzigd op 24/11/2010 20:16:36 door Aad B
 

24/11/2010 20:15:47
Quote Anchor link
Bram Boos op 24/11/2010 19:55:38:
Ja, ik erger mij ook ernstig aan dit probleem.

Hier mijn oplossing:

Stel er komt een topic wat nergens op slaat moet een mod het dichtgooien, MAAR de gebruiker krijg nog wel de mogelijkheid om de beginpost te veranderen. Als hij dit gedaan heeft stuurt hij de desbetreffende mod een PM met de vraag of het topic weer open mag.

Vaak zijn het dezelfde gebruikers die in de fout gaan dus waarschijnlijk is dit op lange termijn alleen maar nodig voor nieuwe gebruikers die niet kunnen lezen.

Ik dacht dat jullie dat al standaard pm'de.

Bram Boos op 24/11/2010 19:55:38:
Of:
Een karma systeem, zo kun je elke post karma punten geven (als het aan de eisen voldoet) met een X aantal karmapunten kun je bijvoorbeeld een reclamevrij PHPhulp kopen of een ondertitel, wisselende profielfoto, enz. enz.

Ik dacht dat dit in de nieuwe versie van phphulp al zou komen.

Gebruikers van phphulp kunnen zelf ook mee helpen. Gewoon de mods bestoken met pm's. Die lui kunnen ook niet alles zien (soms zijn ze ook wel erg lui).
 
Bas Cost Budde

Bas Cost Budde

24/11/2010 20:19:04
Quote Anchor link
Quote:
Is dit niet een beetje veel werk voor de mods? Ik neem aan dat moderators dit vrijwillig doen?.

precies, dat is een teer punt.

Open een gesprek met moderatoren hoeveel inmeng zij acceptabel vinden, en wat als 'back seat modding' wordt gezien (dat wil je namelijk ook weer niet).

Een open forum trekt heel verschillende mensen. Het lijkt mij onredelijk om van iedereen eenzelfde niveau van beheersing, beleefdheid, respect en inzicht te verlangen--vanaf het begin. Bijsturen helpt juist wel.

Enneh, als ik mag helpen opvoeden ... =D (stroopt de mouwen vast op). Ik probeer wel altijd tijdens het bijsturen ook nuttige informatie te geven, al was het alleen al om niet zelf als een trol terzijde geschoven te worden.

Edit: ik ben te sloom voor deze wereld, reageer op drie-vier posts terug
Gewijzigd op 24/11/2010 20:20:39 door Bas Cost Budde
 
Bram Boos

Bram Boos

24/11/2010 20:20:46
Quote Anchor link
Karl Karl op 24/11/2010 20:15:47:
Ik dacht dat jullie dat al standaard pm'de.


Dat weet ik niet, ik PM alleen als het echt niet anders kan maar goed, ik ben ook geen forum moderator. ;)
 
Victor Php

Victor Php

24/11/2010 20:20:56
Quote Anchor link
Mijn oplossing:

Verwerk dit in de standaard forum regels.
Als je dit er in hebt verwerkt stuur je een mail naar alle gebruikers met het nieuws dat de forum regels zijn aangepast en dat ze het moeten lezen.

Komt er iemand die toch een zinloos topic post (Okee.. ik heb het zelf ook wel is gedaan :$) dan word het topic gesloten en een mail naar de desbetreffende gestuurd met een waarschuwing.
 
Bram Boos

Bram Boos

24/11/2010 20:25:26
Quote Anchor link
Victor Php op 24/11/2010 20:20:56:
Mijn oplossing:

Verwerk dit in de standaard forum regels.
Als je dit er in hebt verwerkt stuur je een mail naar alle gebruikers met het nieuws dat de forum regels zijn aangepast en dat ze het moeten lezen.

Komt er iemand die toch een zinloos topic post (Okee.. ik heb het zelf ook wel is gedaan :$) dan word het topic gesloten en een mail naar de desbetreffende gestuurd met een waarschuwing.


Het zijn vooral de nieuwe leden, trouwe gebruikers weten dit wel...
 
Victor Php

Victor Php

24/11/2010 20:29:16
Quote Anchor link
Tja...
Dan word dat als speciaal bericht naar iedere nieuweling gestuurd.
 
Aad B

Aad B

24/11/2010 20:36:02
Quote Anchor link
Victor Php op 24/11/2010 20:29:16:
Tja...
Dan word dat als speciaal bericht naar iedere nieuweling gestuurd.

Wat een flauwekul, wat is een "nieuweling" ? Lid voor 3 dagen, 3 weken, 3 maanden, 3 jaar, 1e jaar mbo, gediplomeerd mbo php? Dit is een geweldig goed lopend forum en wanneer je je ergert aan een tpoic laat het dan links liggen en een topic die geen reacties krijgt is met enkele uren buiten beeld!
 
Bram Boos

Bram Boos

24/11/2010 20:39:37
Quote Anchor link
Ik bedenk me nu pas: HET KAN NOG SIMPELER!

Gewoon een welkomstbericht naar een nieuw lid welke hij moet goedkeuren ofzo. Daarna kan er pas gepost worden.
 

24/11/2010 20:39:39
Quote Anchor link
Sowieso staat die onzin al in 'de regels' denk ik.
Je kunt het wel leuk naar de mensen sturen e.d. maar niemand leest het.
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.