Wat een frustratie...

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2

Moe BE

Moe BE

24/11/2010 20:45:33
Quote Anchor link
Ik ben ook voor een Karma systeem, want dat werkt gewoon. Kijk maar naar tweakers.

Echter is dit al meermaals aangehaald, en is er al meermaals over gediscusieerd. Ik denk dat de mods + bas hier eerst zelf eens over zullen moeten samen zitten om vervolgens met hun voorstel naar voren te komen op het forum en er zelfs eventueel een poll over op te stellen. Blijkt hieruit dat het systeem niet voldoet, dan zullen ze nogmaals moeten samenzitten en deze keer met de opmerkingen van de leden er bij. Uiteindelijk kom je wel tot een goed systeem en dan kan bas of zijn ingehuurde persoonlijkheid (hoewel ik betwijfel dat die er is) beginnen met proggen.
 
PHP hulp

PHP hulp

06/05/2024 23:04:06
 
Justin S

Justin S

24/11/2010 22:53:53
Quote Anchor link
Ik denk dat nieuwe leden automatisch na registreren bij forumregels moeten komen, zodat wij hier ook naar kunnen verwijzen als een post niet voldoet aan de voorwaarden. Ook zou bij het aanmaken van een topic de regels erboven moeten worden gemeld op een opvallende wijze.

Verder deel ik de mening dat leken geen leken moeten helpen, als je geen verstand hebt van OOP of JavaScript reageer dan gewoon niet op een topic wat daarover gaat.

Verder denk ik wel dat ik de laatste tijd een duidelijk statement meegeef dat je niet verplicht bent te reageren... Soms lees ik topics door waarbij de TS een serieuze vraag stelt, al dan niet onduidelijk of juist geformuleerd, maar dan wordt er heel erg lullig op gereageerd waardoor de TS niet geholpen wordt en ook geen goede indruk krijgt van dit forum. Als je je ergert aan iets wat in een topic wordt genoemd of aangehaald, reageer dan gewoon niet. Ik ben het namelijk een beetje zat om als politieagentje op te moeten treden omdat een ervaren PHP-er zich weer laat gaan in een topic van een PHP-n00b.

Daarnaast worden er de laatste tijd veel topics geopend voor dingen die gewoon met google kunnen worden opgelost. Als één iemand dit meldt zonder verder uit z'n slof te schieten en dat niet in navolg veertien anderen ook nog hun plasje eroverheen moeten doen dat de TS wel kon googlen..

Als afsluiter lijkt het me ook verstandig dat het begrip "relevante code" ergens gedefinieerd wordt, aangezien er vaak naar wordt gerefereerd maar de TS of n00bs niet snappen wat hiermee wordt bedoelt.
 
Jordi Kroon

Jordi Kroon

24/11/2010 23:05:24
Quote Anchor link
Of dat als je een topic maakt dat er goedkeuring moet zijn van een mod

Geweigerd kan zijn
Teveel informatie
De Post.bestaat al
Geen correct nederlands
Tweinig informatie

Noem maar op
 
Aad B

Aad B

24/11/2010 23:13:25
Quote Anchor link
Jordi kroon op 24/11/2010 23:05:24:
Of dat als je een topic maakt dat er goedkeuring moet zijn van een mod
Geweigerd kan zijn
Teveel informatie
De Post.bestaat al
Geen correct nederlands
Tweinig informatie
Noem maar op

MODs zijn vrijwilligers en zijn af en toe online. Jij stelt een dagtaak voor.
Het lijk mij onmogelijk en tevens ook niet nodig. Zelfregulering werkt prima hier.
 

24/11/2010 23:28:23
Quote Anchor link
Aad B op 24/11/2010 23:13:25:
Jordi kroon op 24/11/2010 23:05:24:
Of dat als je een topic maakt dat er goedkeuring moet zijn van een mod
Geweigerd kan zijn
Teveel informatie
De Post.bestaat al
Geen correct nederlands
Tweinig informatie
Noem maar op

MODs zijn vrijwilligers en zijn af en toe online. Jij stelt een dagtaak voor.
Het lijk mij onmogelijk en tevens ook niet nodig. Zelfregulering werkt prima hier.

Sowieso eigenlijk ook niet te doen.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

24/11/2010 23:32:18
Quote Anchor link
Mensen, bij het aanmaken van een NIEUW topic staat het volgende reeds bovenaan de pagina in beeld:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
Gebruik eerst de zoekoptie voordat je een topic plaatst. Zorg ervoor dat je topic niet direct gesloten wordt:

Schrijf zo goed mogelijk de Nederlandse taal
Zorg dat je topic in de juiste categorie geplaatst wordt
Geen 'script requests' of 'quick fixes'
Omschrijf je probleem in detail
Wat heb je geprobeerd om je probleem op te lossen?
Wat is nou precies je vraag?

Dit zou genoeg moeten zijn. Post iemand dan toch een onduidelijke post, onvolledige post, een ongestructureerde lap code of een "fixen jullie dit even ik heb er zelf geen zin in" verzoek, dan doen we het volgende:

De 1e persoon die de post leest en constateert dat deze in een van de bovengenoemde categorieën valt, post een korte opmerking op een beleefde manier en wel (ongeveer) als volgt:

- Je bericht bevat te weinig informatie. Beschrijf je probleem uitvoeriger.
- Je hebt alleen een lap code gepost. Wat is het probleem?
- Je vraagt ons om een script te maken. Het is de bedoeling dat je dat zelf doet. Wij kunnen je wel advies geven.

etc.

Kortom, gewoon een korte reactie plaatsen waar je mee aangeeft aan de topicstarter dat hij / zij zijn / haar bericht moet aanpassen. Als hij dat niet doet krijgt hij ook geen reactie. Simpel toch?

Dus:
CONSTATERING: Bericht voldoet niet.
ACTIE: Kort beleefd berichtje plaatsen dat topicstarter zijn bericht moet aanpassen.

2 OPTIES:
1) Topicstarter past bericht aan conform richtlijn, probleem opgelost.
2) Topicstarter doet niks, gevolg: wij geven geen reactie.
 
Jelmer -

Jelmer -

24/11/2010 23:36:11
Quote Anchor link
Justin Streuper op 24/11/2010 22:53:53:
Ik denk dat nieuwe leden automatisch na registreren bij forumregels moeten komen, zodat wij hier ook naar kunnen verwijzen als een post niet voldoet aan de voorwaarden. Ook zou bij het aanmaken van een topic de regels erboven moeten worden gemeld op een opvallende wijze.

Mensen lezen niet, althans, niet op internet. En alle mensen die wel lezen zijn op zoek naar een excuus zich niet te registreren of een topic te plaatsen. Alleen mensen die twijfelen, zeker willen weten of ze het goed doen zullen de regels lezen. En dat lijkt mij niet de groep die "overlast" veroorzaakt. Dat is immers die andere groep, die moeite heeft om zich in te houden te reageren en blijkbaar(?) niet eens de reacties goed lezen.

Quote:
Verder denk ik wel dat ik de laatste tijd een duidelijk statement meegeef dat je niet verplicht bent te reageren...

Een karma systeem waarbij mensen beoordeeld worden op de kwaliteit van hun reactie zou de oplossing kunnen zijn. Zodra je reageert op een onderwerp waar je niets van weet loop je het risico je karma naar beneden te trekken.

Quote:
Daarnaast worden er de laatste tijd veel topics geopend voor dingen die gewoon met google kunnen worden opgelost. Als één iemand dit meldt zonder verder uit z'n slof te schieten en dat niet in navolg veertien anderen ook nog hun plasje eroverheen moeten doen dat de TS wel kon googlen..

Dat is de cultuur hier, dat veranderen, tja. Misschien dat een systeem met een soort semi-gesloten topics zou werken. Mods (en gewone gebruikers met een hoog karma? en de TS zelf?) kunnen dan aangeven dat ze een "bevredigend" antwoord hebben gehad. Onderaan het topic verdwijnt dan het reactieformulier, maar het is wel via een link mogelijk toch nog te reageren (voor als het toch niet opgelost is, of als er een betere oplossing is) Het gaat erom dat het dan wordt afgemoedigd (wat is het goeie woord ook alweer?) om nog te reageren.
 
- SanThe -

- SanThe -

24/11/2010 23:44:47
Quote Anchor link
Jelmer rrrr op 24/11/2010 23:36:11:
... afgemoedigd (wat is het goeie woord ook alweer?)...


Ontmoedigd?
 
Jelmer -

Jelmer -

24/11/2010 23:47:34
Quote Anchor link
- SanThe - op 24/11/2010 23:44:47:
Jelmer rrrr op 24/11/2010 23:36:11:
... afgemoedigd (wat is het goeie woord ook alweer?)...

Ontmoedigd?

Ja, dat was hem :)
 

24/11/2010 23:57:49
Quote Anchor link
Weet je wat pas frustrerend is ? xdebug aan de praat krijgen. Bagger ding.


(jaja, Offtopic.)
 
Milo S

Milo S

25/11/2010 15:56:10
Quote Anchor link
Nee das het grootste punt, ze lezen het niet! Deden ze dat maar, dan waren de frustraties er niet...
Mensen die zich er niet aan houden gewoon waarschuwing +1, aantal waarschuwing 3? dan tijdelijke ban. Het moet hard aangepakt worden.
 
John D

John D

25/11/2010 16:02:09
Quote Anchor link
"Het moet hard aangepakt worden."
Kinderen, kinderen, relativeer toch een beetje. Laat het lekker vrij en stop met jezelf te kwellen door je te ergeren. Het is een menselijke eigenschap om lekker rond te wentelen in ellende en lekker te ergeren maar stop ermee. Het kan toch niet zo zijn dat we straks eerst bij Bas op de stoep moeten staan en aanbellen en met twee vingers in de lucht als een padvinder zweren dat we niet stout zullen zijn? Kom op wees een optimist en help anderen, ook wanneer ze communicatief minder vaardig zijn zoals ik. Het alternatief is een compleet gesloten phphulp, een 25-tal vriendjes onder elkaar die professioneel elkaar helpen bij hun o-zo-belangrijke webdesigner werk en niet gestoord willen worden door beginnende php-ers zoals ik.
 
Justin S

Justin S

25/11/2010 16:10:03
Quote Anchor link
Jelmer rrrr op 24/11/2010 23:36:11:
Quote:
Verder denk ik wel dat ik de laatste tijd een duidelijk statement meegeef dat je niet verplicht bent te reageren...

Een karma systeem waarbij mensen beoordeeld worden op de kwaliteit van hun reactie zou de oplossing kunnen zijn. Zodra je reageert op een onderwerp waar je niets van weet loop je het risico je karma naar beneden te trekken.


Ben ik het mee eens, echter is dat vrij lastig om dit in deze fase nog te implementeren denk ik, en daarnaast is de enige die dat kan Bas en die heeft het al druk zat volgens mij.

Echter de toevoeging van een functie waarmee de TS kan aangeven met welke reactie zijn/haar probleem is opgelost zou een goede tussenweg zijn!
 
Milo S

Milo S

25/11/2010 16:19:02
Quote Anchor link
@ Justin, is je "goede tussenweg" niet lastiger uit te voeren dan een karma systeem? Bij jou zou je dan moeten kijken wat voor termen er in de post voorkomt hierop weer een oplossing gaan baseren en dit weergeven. Karma systeem lijkt me makkelijker. 2 knoppen -1 of +1. Daarbij zit er al een karma in het script gebeuren, kan je dit dan niet ongeveer kopiëren?
 
Pim -

Pim -

25/11/2010 16:42:06
Quote Anchor link
En voer alsjeblieft in dat scripts pas worden toegevoegd na toestemming. De bagger die daar nu in zit...
 
Jasper DS

Jasper DS

25/11/2010 17:41:09
Quote Anchor link
Pim - op 25/11/2010 16:42:06:
En voer alsjeblieft in dat scripts pas worden toegevoegd na toestemming. De bagger die daar nu in zit...


daar ben ik mee akkoord, hetzelfde met tuts
 
Milo S

Milo S

25/11/2010 17:54:09
Quote Anchor link
Ja vreselijk... kwalitatief zwaar onder de maat + oud. Misschien moeten die ook maar eens verwijderd worden.
 
Justin S

Justin S

25/11/2010 18:08:13
Quote Anchor link
Milo S op 25/11/2010 16:19:02:
@ Justin, is je "goede tussenweg" niet lastiger uit te voeren dan een karma systeem? Bij jou zou je dan moeten kijken wat voor termen er in de post voorkomt hierop weer een oplossing gaan baseren en dit weergeven. Karma systeem lijkt me makkelijker. 2 knoppen -1 of +1. Daarbij zit er al een karma in het script gebeuren, kan je dit dan niet ongeveer kopiëren?


De knop is alleen zichtbaar voor de TS en kan daarmee bij de post aangeven of dit de oplossing was. Dus nee dit is niet moeilijk te realiseren :-)
 

25/11/2010 18:23:50
Quote Anchor link
Justin Streuper op 25/11/2010 18:08:13:
Milo S op 25/11/2010 16:19:02:
@ Justin, is je "goede tussenweg" niet lastiger uit te voeren dan een karma systeem? Bij jou zou je dan moeten kijken wat voor termen er in de post voorkomt hierop weer een oplossing gaan baseren en dit weergeven. Karma systeem lijkt me makkelijker. 2 knoppen -1 of +1. Daarbij zit er al een karma in het script gebeuren, kan je dit dan niet ongeveer kopiëren?


De knop is alleen zichtbaar voor de TS en kan daarmee bij de post aangeven of dit de oplossing was. Dus nee dit is niet moeilijk te realiseren :-)


Je zit er dan wel mee dat de TS-er vaak ook geen idee heeft wat er mis gaat.
Dan kan er iets ontstaan als dit:
Persoon A: Hoi, hij doet het niet:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
$blaat
= $_GET['blaat];
echo($blaat)
?>

Persoon B: Dat klopt, het moet dit zijn:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
$blaat
= $_GET[blaat];
print($blaat);
?>

Persoon A: Hij doet het, hartstikke bedankt! markeert topic als afgehandeld


Dan is de code kwalitatief nog niet correct (php vangt zooi op). Dus dan moet een ervarener persoon maar gaan posten dat het niet klopt door op een link te klikken ergens?
Volgens mij ontmoedigd je daarmee de 'profs'...
 
Justin S

Justin S

25/11/2010 19:33:35
Quote Anchor link
Bij StackOverflow werkt het ook volgens dit pricipe:

Kijk hier maar

Je kan blijven reageren echter kan het probleem wel zijn opgelost voor de topicstarter, en aan hem is het dan te bepalen waar hij/zij genoegen mee neemt :-)..

Als ik hier een query neerzet die niet werkt waar backticks in staan bijvoorbeeld en de eerste beantwoordt mijn vraag en vervolgens gaan de volgende 20 posts over het feit dat ik backticks gebruik, kan ik zelf kiezen of ik daarmee iets doe, maar m'n query doet het wel.. Dus dan is het meer probleemoplossend denken in plaats van corrigeren zonder de vraag te beantwoorden wat hier vaak gebeurt.
 

Pagina: « vorige 1 2



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.