welke browser?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Parttime Software Ontwikkelaar / 20 uur p.w. / .NE

Bedrijfsomschrijving Onze klant in de regio Haarlem is momenteel op zoek naar een junior/medior software ontwikkelaar .NET/Azure voor 20 uur per week. Het bedrijf is een onderwijsinstelling waar de ICT faciliteiten zeer goed geregeld zijn. Op de instelling heerst een prettige, open sfeer waar je de gebruikers ziet rondlopen. De werktijden en de locatie is flexibel: je kan tussen 7.30 en 9.30 binnenkomen, maar op dit moment werkt iedereen thuis. De dresscode is casual, dus jouw favoriete hoody en sneakers kan je gewoon aan naar het werk! De IT-afdeling van deze organisatie bestaat uit 22 personen. Jij zal het software

Bekijk vacature »

Ervaren full-stack C# developer, .NET CORE, Typesc

Voor een ambitieuze en snelgroeiende organisatie de regio Rotterdam zijn we momenteel op zoek naar een .NET C# developer. De organisatie bestaat inmiddels ruim 15 jaar en heeft een systeem ontwikkeld waarmee bedrijven de informatie van grote en complexe projecten beter kunnen managen. Dit systeem is geheel webbased. Om hun globale ambities waar te maken zijn ze recentelijk begonnen het systeem geheel te herbouwen met de nieuwste technieken. Denk hierbij aan technieken als .NET CORE, Typescript, React, Kubernetes en Azure. Niet alleen betekent voldoende nieuwe technische uitdaging maar ook betekent dit dat je voor 80 tot 90% van je tijd

Bekijk vacature »

IT-traineeship junior software developer

Zoek jij een stevige uitdaging en de mogelijkheid om veel nieuwe dingen te leren in een dynamisch vakgebied? Doe mee aan ons IT Professional Program en ontwikkel jezelf tot software engineer! Je begint met een opleidingstraject van ongeveer 4 maanden. Hierin ga je aan de slag met verschillende technieken die je op conceptueel niveau leert te overzien en interpreteren. Onderwerpen die aan bod komen zijn o.a. programmeren (Java/C#/Python), Object Oriëntatie, Databases, Webservices & webtechnologieën, Domain Driven Design en Continuous Integration/Continuous Delivery. Sommige van deze onderdelen sluit je af met een examen en bijbehorende certificering. Het opleidingstraject zelf sluit je af

Bekijk vacature »

Junior New Business Developer

Lijkt het je gaaf om een nieuwe waardestroom op te zetten voor Coolblue? Geeft het je een kick om op een groene en duurzame manier aan het werk te zijn terwijl je ook meer geld voor Coolblue kan verdienen? Dan is dit iets voor jou! Hoe word ik Junior New Business Developer/Owner Televisies Refurbishen bij Coolblue? Bij Coolblue zijn we constant op zoek naar nieuwe, innovatieve waardestromen. Zo zijn we begonnen met het refurbishen en verkopen van afgedankt witgoed. De volgende stap die we hier in willen zetten is televisies. Deze belanden nu op de afvalberg, terwijl er nog heel

Bekijk vacature »

Medior Front-end Developer

As a medior Front-End Developer at Coolblue you improve the user-friendliness of our webshop for millions of customers. How do I become a Medior Front-end Developer at Coolblue? As a Medior Front-end Developer you work on the user-friendliness of our webshop for millions of customers. You enjoy working with the UX designer to pick up stories. You get energy from coming up with creative solutions and are happy to present this within the team. You are also proud of your work and welcome all feedback. "Want to become a Medior Front-end Developer at Coolblue? Else de Boer explains how to

Bekijk vacature »

Medior PHP Developer

Als PHP Developer bij Coolblue zorg je ervoor dat onze webshops bizar snel en superstrak zijn. Hoe word ik Medior PHP Developer bij Coolblue? Als Medior PHP Developer werk je met andere development teams samen om onze webshop zo optimaal mogelijk te laten werken en onze klanten blij te maken. Hoewel je een PHP Developer bent, ben je niet vies van een beetje C# of Javascript. ‘’Ook Medior PHP Developer worden bij Coolblue? Else de Boer legt je uit hoe je dat doet.” Dit vind je leuk om te doen PHP code schrijven, maar kan je weg ook vinden in

Bekijk vacature »

Medior PHP Developer

As a PHP Developer at Coolblue, you ensure that our webshops are bizarre fast and super tight. How do I become a PHP Developer at Coolblue? As a Medior PHP Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimally as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you are not averse to a little C # or Javascript. Want to become an PHP Developer at Coolblue? Else will explain how to do that. You enjoy doing this Writing PHP code, but can also find your way in C

Bekijk vacature »

PHP Developer

Do you like building custom features? At Schulinck we develop custom content management systems and other applications to support municipalities in their work with citizens. Do you want to join one of our Agile teams of Software Developers? Then become our new PhP Developer! About Schulinck Schulinck is a rapidly growing part of Wolters Kluwer within the Public segment with products in the Netherlands, but also starting up business in Germany and Belgium. At our location in Venlo we work with an enthusiastic IT team of 12 colleagues on development of our products to support our customers in the Public

Bekijk vacature »

Webdeveloper

Functieomschrijving Voor een detacheerder in de ICT, gevestigd in Delft, zijn we op zoek naar iedereen met kennis van programmeertaal. Dit bedrijf heeft opdrachten bij verschillende organisaties, denk aan front-end, back-end, embedded systems, mobiele apps en data science. Naast bovenstaande kennis kan jij collega's motiveren en enthousiasmeren met daarbij efficiëntie en kwaliteit hoog in het vaandel. Aangezien je soms in een project werkt is samenwerken met andere ontwerpers, programmeurs en interactiedeskundigen niet weg te denken. Tot slot is het belangrijk dat jij van afwisseling houdt en snel werkzaamheden op pakt. Jij vindt werken op projectbasis leuk! Het zou ook zomaar

Bekijk vacature »

Front – End Engineer

Due to the expansion of our team we are looking for a medior/senior Front- End Engineer in the Axxerion Development team. Your role: a chance to make the difference As a Front-end Engineer you are responsible for the technical side of the front-end of our software product Axxerion. You take care of the connection between the design and the necessary software to make the software work. You will design, program, test and implement the front-end part of our software. You focus on the technical aspects and on issues of usability (user-friendliness, UX) and accessibility. You are able to integrate modern

Bekijk vacature »

OutSystems Developer

Bedrijfsomschrijving Deze organisatie is een toonaangevende speler in de vastgoedbranche en telt momenteel ruim 500 medewerkers. Met meer dan 150 applicaties staat er een complex applicatielandschap, bestaande uit standaard- en maatwerkapplicaties. De maatwerkapplicaties worden ontwikkeld door een inhouse development team. Het doel voor de komende periode is het verder vernieuwen en optimaliseren van het huidige applicatielandschap. Zo staat de organisatie aan de vooravond van de implementatie van een gloednieuw applicatiehuis, waar OutSystems een belangrijke rol in speelt. Binnen deze rol word je als OutSystems Developer verantwoordelijk voor de ontwikkeling van uiteenlopende applicaties met OutSystems. Om het nieuwe applicatiehuis te implementeren

Bekijk vacature »

Medior Front-End Developer

Als medior Front-End Developer bij Coolblue verbeter je de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Hoe word ik Medior Front-end Developer bij Coolblue? Als Medior Front-end Developer werk je aan de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Je vindt het leuk om samen te werken met de UX designer om stories op te pakken. Je krijgt energie van het bedenken van creatieve oplossingen en presenteert dit graag binnen het team. Ook ben je trots op je werk en verwelkomt alle feedback. ‘’Ook Medior Front-end Developer worden bij Coolblue? Else de Boer legt je uit hoe je dat doet.’’

Bekijk vacature »

Medior C#.Net Developer

Bedrijfsomschrijving Deze organisatie is werkzaam in de e-commerce branche. Het is een snel groeiende internationale organisatie met ambitieuze medewerkers en ambitieuze groeiplannen. Het is een dynamische omgeving met veel uitdagende projecten. De organisatie is volledig overgegaan op de Agile werkwijze. Naast de twee huidige scrumteams zijn zij bezig met het opzetten van een derde scrumteam. Daarom zijn ze op zoek naar een fullstack .NET Software Engineer / Developer. Ze zoeken een Software Engineer / Developer die het leuk vindt applicaties helemaal opnieuw op te bouwen en zich bezig te houden met doorontwikkeling. Maar die het daarnaast ook leuk vindt om

Bekijk vacature »

.NET Developer / C# / Microservices / Azure

Bedrijfsomschrijving Deze organisatie in de regio van Ede/Wageningen waar jij als .NET Developer komt te werken is marktleider en pionier op het gebied van High-Quality apparatuur in de zorg. Het scrumteam waar jij deel van zal uitmaken bestaat uit acht developers. Als Senior .NET Developer draag jij dagelijks bij aan een gezondere toekomst. De apparatuur waar jij de software voor ontwikkelt wordt wereldwijd ingezet in meer dan 5000 ziekenhuizen. Iedere 4 minuten krijgt iemand ter wereld een behandeling middels deze apparatuur. Omdat de organisatie continu bezig is met innovatie krijg jij als .NET Developer de ruimte om met nieuwste- en

Bekijk vacature »

Javascript Developer gezocht met passie (Vue.js/No

Bedrijfsomschrijving Voor een toffe scale-up organisatie zijn wij op zoek naar een Javascript Developer met passie voor het vak! Dit hightech bedrijf is op zoek naar uitbreiding voor een klein maar sterk ontwikkelteam. Door de scale-up fase waar ze nu in zitten is er nog geen vaste structuur waardoor je dus als team veel verantwoordelijkheid krijgt over het project. Het bedrijf bestaat uit 20 gepassioneerde mensen waarvan de meeste consultant zijn. De consultants zetten de software in die jij met jouw team bouwt voor klanten in diverse branches zoals de zorgsector. De cultuur is hier erg open door de scale-up

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Leo

Leo

21/05/2006 12:23:00
Quote Anchor link
Hoi,

ik zoek een klein scriptje voor bovenaan me pagina wat het browser checked, en deze dan een andere style sheet geeft, ik ben namelijk nu haast klaar met firefox en ie goed te krijgen echter lukte dit niet in 1 sheet dus heb ik er maar 2 gemaakt.

Ik weet dat het script simpel is alleen ik kan er even niet op komen.

Bvd

Mvg leo

PHP hulp

PHP hulp

29/11/2020 09:22:29

Jelle -

Jelle -

21/05/2006 12:27:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
// Dit geeft de browset van de bezoeker weer
$_SERVER['HTTP_USER_AGENT']
?>

Leo

Leo

21/05/2006 12:33:00
Quote Anchor link
ik moet dus hebben dat hij kijkt wat de gast heeft, dus IE of FireFox, als hij IE heeft selecteerd die IE.css en anders FF.css

Ik heb het vaker gezien hier op het forum..

Zelf Weten

Zelf Weten

21/05/2006 12:34:00
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<SCRIPT type="text/javascript" language="Javascript">
<!--
browserName = navigator.appName
if (browserName == "Netscape") {
document.write('<link rel="stylesheet" href="htmlnn.css" type="text/css">')
}
if (browserName == "Microsoft Internet Explorer")
{
document.write('<link rel="stylesheet" href="htmlmsie.css" type="text/css">')
}
else {
document.write('<link rel="stylesheet" href="ander.css" type="text/css">')
}
// -->
</SCRIPT>

Wel met Javascript. In PHP weet ik 't even niet zo snel...

Bas Kreleger
Beheerder

Bas Kreleger

21/05/2006 12:35:00
Quote Anchor link
Misschien kun je hier ook wat mee.. :)

Leo

Leo

21/05/2006 12:41:00
Quote Anchor link
Moet je per see een 3e file opgeven, ik ga namelijk alleen 100% support verlenen aan IE - FireFox en miss later opera/safari (dat word weer minder gebruikt dus is minder belangrijk)

@Bas wat kan je precies met die functie? alleen kijken wat voor browser iemand heeft en wat voor systeem?

Zelf Weten

Zelf Weten

21/05/2006 12:46:00
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<SCRIPT type="text/javascript" language="Javascript">
<!--
browserName = navigator.appName
if (browserName == "Microsoft Internet Explorer") {
document.write('<link rel="stylesheet" href="ie.css" type="text/css">')
}
else {
document.write('<link rel="stylesheet" href="ff.css" type="text/css">')
}
// -->
</SCRIPT>

Vrij easy...

Jelle -

Jelle -

21/05/2006 12:47:00
Quote Anchor link
het moet toch mogenlijk zijn om je site in IE en FF goed te laten draaie?

Leo

Leo

21/05/2006 12:49:00
Quote Anchor link
De eerste werkt iig niet en de 2e wel :) bedankt.

Kan iemand me misschien nog even helpen met dit
In ie word het wel weergeven en in Firefox niet:

.content {
width: 1000px;
height: 100%;
background: url('images/body_background.gif') repeat-y;
}

Voorbeeld: http://www.worldofzelda.com/

Zelf Weten

Zelf Weten

21/05/2006 12:53:00
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
5
.content {
width: 1000px;
background: url(images/body_background.gif) repeat-y;
}

Haakjes weghalen?

Jelle -

Jelle -

21/05/2006 12:55:00
Quote Anchor link
Je hebt het over de hoogte van 100% neem ik aan?

als je iets 100% hoog wilt hebben moet je alles waar dat (.content) in zit ook 100% hoog maken.

dus:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
<div id="iets">
  <div id="nog_wat">
    <div class="content">
    </div>
  </div>
</div>

als je hier dus 'content' 100% hoog wilt hebben, dan moeten 'iets' en 'nog_wat' ook 100% hoog zijn

Leo

Leo

21/05/2006 13:13:00
Quote Anchor link
@Michiel, dat werkt iig niet ;)

@jordy, content valt alleen nog binnen de body en voor de rest heeft die alleen maar divs in zich..

Leo

Leo

21/05/2006 14:27:00
Quote Anchor link
Iemand die weet wat ik kan doen??

Jelle -

Jelle -

21/05/2006 14:30:00
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
.body{
}

<_<

Leo

Leo

21/05/2006 15:12:00
Quote Anchor link
heb ik al, en de body is geen var maar gewoon de body tag

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

21/05/2006 15:20:00
Quote Anchor link
Je kan beter wat meer tijd steken om ervoor te zorgen dat het in IE en FF gewoon goed werkt.

Waarom die width: 1000px?

Leo

Leo

21/05/2006 15:40:00
Quote Anchor link
Omdat het plaatje ook gewoon 1000px breed is.
Maar het lijkt het alsof hij in firefox dit nooit zal doen, ik heb al zowat alles geprobeerd kwa height en niets werkt :(

Is hier dan geen oplossing voor, want IE doet het wel gewoon goed.

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

21/05/2006 16:47:00
Quote Anchor link
Waarom zou je dan een width meegeven? Op mijn website (www.arjaninkenia.nl) heb ik ook een achtergrond plaatje van 2000px, maar daar heb ik ook geen breedte aan meegegeven.

Joop

joop

21/05/2006 17:14:00
Quote Anchor link
Arjan:
Waarom zou je dan een width meegeven? Op mijn website (www.arjaninkenia.nl) heb ik ook een achtergrond plaatje van 2000px, maar daar heb ik ook geen breedte aan meegegeven.

als je height en width meegeeft weet de browser al waar alles moet komen voordat het plaatje geladen wordt. Bij veel of grote plaatjes moet je dit zeker doen

Frank -

Frank -

21/05/2006 17:28:00
Quote Anchor link
Ontwerp je site voor een Mozilla-browser (Firefox, Opera, Safari, etc.) en ga dan de gekke fratsen voor IE in je css opnemen. Eerst bouwen voor IE maakt het vrijwel onmogelijk om de boel in Mozilla aan de praat te krijgen.

Mozilla-browsers zijn overigens niet helemaal gelijk aan elkaar. Ik heb tevens begrepen dat Opera 1 van de beste browsers is daar wat het de meest zuivere vorm van (x)html en css rendering betreft. Ik kan het mis hebben...

Leo

Leo

21/05/2006 18:07:00
Quote Anchor link
Maar het maakt niet uit of ik nu met IE begin of met firefox, het enigste is dat die achtergrond niet werkt in firefox en firefox sommige margins en paddings negeert :S

En ik ben hem nu juist goed aan het maken voor mozilla, alleen aan 10x aan te horen dat ik het andersom moet doen schiet ik dus niets mee op.

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.